Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 155 din 19 decembrie 2007  pentru modificarea alin. (4) si (5) ale   art. 263 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 155 din 19 decembrie 2007 pentru modificarea alin. (4) si (5) ale art. 263 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 884 din 21 decembrie 2007
ORDONANŢÃ DE URGENŢÃ nr. 155 din 19 decembrie 2007
pentru modificarea alin. (4) şi (5) ale <>art. 263 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 884 din 21 decembrie 2007

Având în vedere concluziile întâlnirii care a avut loc la Bruxelles la data de 23 noiembrie 2007, potrivit cãrora, conform angajamentelor asumate de România, este necesar a se stabili grile diferite de impozitare, întrucât perioada de tranziţie obţinutã de România în cursul negocierilor de aderare la Uniunea Europeanã vizeazã doar vehiculele înmatriculate în România şi angajate exclusiv în operaţiuni de transport intern, iar vehiculele româneşti care desfãşoarã activitãţi de transport internaţional, ce beneficiazã direct de avantajele oferite de Piaţa Unicã, trebuie sã plãteascã impozitele minime stabilite prin Directiva 1999/62/CE privind taxarea autovehiculelor de marfã pentru utilizarea anumitor infrastructuri.
Modalitatea de aplicare a angajamentelor asumate pe marginea acestui subiect nu este conformã cu negocierile purtate anterior aderãrii.
România şi-a asumat corectarea modului de transpunere a anexei nr. 1 la Directiva 1999/62/CE referitoare la impozitul pentru mijloacele de transport, care se datoreazã în prezent conform <>art. 263 alin. (4) şi (5) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în caz contrar, Comisia Europeanã continuând procedura de infrigement demaratã contra României pentru netranspunerea corectã a prevederilor comunitare,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

ART. I
Alineatele (4) şi (5) ale articolului 263 din <>Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(4) În cazul unui autovehicul de transport marfã cu masa totalã autorizatã egalã sau mai mare de 12 tone, impozitul pe mijloacele de transport este egal cu suma corespunzãtoare prevãzutã în tabelul urmãtor:


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Autovehicule de transport marfã cu masa totalã autorizatã │
│ egalã sau mai mare de 12 tone │
├────────────────────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┤
│Numãrul axelor │Impozitul, în lei, │Impozitul, în lei, │
│şi masa totalã maximã autorizatã │pentru vehiculele │pentru vehiculele │
│ │angajate exclusiv │angajate în │
│ │în operaţiunile │operaţiunile │
│ │de transport intern │de transport intern │
│ │ │şi internaţional │
│ ├──────────┬─────────┼──────────┬─────────┤
│ │Vehicule │Vehicule │Vehicule │Vehicule │
│ │cu sistem │cu alt │cu sistem │cu alt │
│ │de sus- │sistem de│de suspen-│sistem de│
│ │pensie │suspensie│sie │suspensie│
│ │pneumaticã│ │pneumaticã│ │
│ │sau un │ │sau un │ │
│ │echivalent│ │echivalent│ │
│ │recunoscut│ │recunoscut│ │
├────┬───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│I. │Vehicule cu douã axe │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ 𗈕. Masa nu mai puţin de 12 │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ 󧓕 tone │ 0 │ 72 │ 0│ 102│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ 𗈖. Masa nu mai puţin de 13 │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ 󧓖 tone │ 72 │ 198 │ 102│ 282│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ 𗈗. Masa nu mai puţin de 14 │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ 󧓗 tone │ 198 │ 278 │ 282│ 397│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ 𗈘. Masa nu mai puţin de 15 │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ 󧓚 tone │ 278 │ 630 │ 397│ 899│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│II. │Vehicule cu 3 axe │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ 𗈕. Masa nu mai puţin de 15 │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ 󧓙 tone │ 72 │ 125 │ 102 │ 178│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ 𗈖. Masa nu mai puţin de 17 │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ 󧓛 tone │ 125 │ 255 │ 178 │ 364│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ 𗈗. Masa nu mai puţin de 19 │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ 󧓝 de tone │ 255 │ 331 │ 364 │ 473│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ 𗈘. Masa nu mai puţin de 21 │ │ │ │ │
│ │de tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ 󧓟 de tone │ 331 │ 510 │ 473 │ 729│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ 𗈙. Masa nu mai puţin de 23 │ │ │ │ │
│ │de tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ 󧓡 de tone │ 510 │ 793 │ 729 │ 1.132│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ 𗈚. Masa nu mai puţin de 25 de │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ 󧓢 de tone │ 510 │ 793 │ 729 │ 1.132│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│III.│Vehicule cu 4 axe │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ 𗈕. Masa nu mai puţin de 23 de │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ 󧓡 de tone │ 331 │ 336 │ 473 │ 479│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ 𗈖. Masa nu mai puţin de 25 de │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ 󧓣 de tone │ 336 │ 524 │ 479 │ 748│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ 𗈗. Masa nu mai puţin de 27 de │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult │ │ │ │ │
│ │de 29 de tone │ 524 │ 832 │ 748 │ 1.188│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ 𗈘. Masa nu mai puţin de 29 de │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult │ │ │ │ │
│ │de 31 de tone │ 832 │ 1.234 │ 1.188 │ 1.762│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ 𗈙. Masa nu mai puţin de 31 de │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult │ │ │ │ │
│ │de 32 de tone │ 832 │ 1.234 │ 1.188 │ 1.762│
└────┴───────────────────────────────┴──────────┴─────────┴──────────┴─────────┘



(5) În cazul unei combinaţii de autovehicule (un autovehicul articulat sau tren rutier) de transport marfã cu masa totalã maximã autorizatã egalã sau mai mare de 12 tone, impozitul pe mijloacele de transport este egal cu suma corespunzãtoare prevãzutã în tabelul urmãtor:



┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Combinaţii de autovehicule (autovehicule articulate sau trenuri rutiere) de │
│transport marfã cu masa totalã maximã autorizatã egalã sau mai mare de 12 tone│
├────────────────────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┤
│Numãrul axelor │Impozitul, în lei, │Impozitul, în lei, │
│şi masa totalã maximã autorizatã │pentru vehiculele │pentru vehiculele │
│ │angajate exclusiv │angajate în │
│ │în operaţiunile │operaţiunile │
│ │de transport intern │de transport intern │
│ │ │şi internaţional │
│ ├──────────┬─────────┼──────────┬─────────┤
│ │Vehicule │Vehicule │Vehicule │Vehicule │
│ │cu sistem │cu alt │cu sistem │cu alt │
│ │de sus- │sistem de│de suspen-│sistem de│
│ │pensie │suspensie│sie │suspensie│
│ │pneumaticã│ │pneumaticã│ │
│ │sau un │ │sau un │ │
│ │echivalent│ │echivalent│ │
│ │recunoscut│ │recunoscut│ │
├────┬───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│I. │Vehicule cu 2+1 axe │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ 𗈕. Masa nu mai puţin de 12 │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ 󧓖 tone │ 0 │ 0 │ 0│ 0│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ 𗈖. Masa nu mai puţin de 14 │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ 󧓘 tone │ 0 │ 0 │ 0│ 0│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ 𗈗. Masa nu mai puţin de 16 │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ 󧓚 tone │ 0 │ 33 │ 0│ 46│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ 𗈘. Masa nu mai puţin de 18 │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ 󧓜 tone │ 33 │ 74 │ 46│ 105│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ 𗈙. Masa nu mai puţin de 20 │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ 󧓞 tone │ 74 │ 173 │ 105│ 246│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ 𗈚. Masa nu mai puţin de 22 │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ 󧓟 tone │ 173 │ 223 │ 246│ 318│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ 𗈛. Masa nu mai puţin de 23 │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ 󧓡 tone │ 223 │ 402 │ 318│ 574│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ 𗈜. Masa nu mai puţin de 25 │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ 󧓤 tone │ 402 │ 705 │ 574│ 1.007│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│II. │Vehicule cu 2+2 axe │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ 𗈕. Masa nu mai puţin de 23 │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ 󧓡 tone │ 69 │ 161 │ 98 │ 230│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ 𗈖. Masa nu mai puţin de 25 │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ 󧓢 tone │ 161 │ 264 │ 230 │ 377│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ 𗈗. Masa nu mai puţin de 26 │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ 󧓤 de tone │ 264 │ 388 │ 377 │ 554│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ 𗈘. Masa nu mai puţin de 28 │ │ │ │ │
│ │de tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ 󧓥 de tone │ 388 │ 469 │ 554 │ 669│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ 𗈙. Masa nu mai puţin de 29 │ │ │ │ │
│ │de tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ 󧓧 de tone │ 469 │ 770 │ 669 │ 1.099│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ 𗈚. Masa nu mai puţin de 31 de │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ 󧓩 de tone │ 770 │ 1.068 │ 1.099 │ 1.525│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ 𗈛. Masa nu mai puţin de 33 de │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ 󧓬 de tone │ 1.068 │ 1.622 │ 1.525 │ 2.316│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ 𗈜. Masa nu mai puţin de 36 de │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ 󧓮 de tone │ 1.068 │ 1.622 │ 1.525 │ 2.316│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│III.│Vehicule cu 2+3 axe │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ 𗈕. Masa nu mai puţin de 36 de │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ 󧓮 de tone │ 850 │ 1.183 │ 1.214 │ 1.689│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ 𗈖. Masa nu mai puţin de 38 de │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult de │ │ │ │ │
│ 󧓰 de tone │ 1.183 │ 1.608 │ 1.689 │ 2.296│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│IV. │Vehicule cu 3+2 axe │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ 𗈕. Masa nu mai puţin de 36 de │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult │ │ │ │ │
│ │de 38 de tone │ 751 │ 1.043 │ 1.073 │ 1.489│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ 𗈖. Masa nu mai puţin de 38 de │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult │ │ │ │ │
│ │de 40 de tone │ 1.043 │ 1.442 │ 1.489 │ 2.060│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ 𗈗. Masa nu mai puţin de 40 de │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult │ │ │ │ │
│ │de 44 de tone │ 1.442 │ 2.133 │ 2.060 │ 3.047│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│V. │Vehicule cu 3+3 axe │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ 𗈕. Masa nu mai puţin de 36 de │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult │ │ │ │ │
│ │de 38 de tone │ 427 │ 517 │ 610 │ 738│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ 𗈖. Masa nu mai puţin de 38 de │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult │ │ │ │ │
│ │de 40 de tone │ 517 │ 772 │ 738 │ 1.102│
├────┼───────────────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────┤
│ 𗈗. Masa nu mai puţin de 40 de │ │ │ │ │
│ │tone, dar nu mai mult │ │ │ │ │
│ │de 44 de tone │ 774 │ 1.229 │ 1.102 │ 1.755"│
└────┴───────────────────────────────┴──────────┴─────────┴──────────┴─────────┘



ART. II
În vederea stabilirii impozitului datorat pentru anul fiscal 2008, pentru fiecare mijloc de transport cu masa prevãzutã la <>art. 263 alin. (4) şi (5) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, întreprinderile şi operatorii de transport rutier astfel cum sunt aceştia definiţi în <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 109/2005 privind transporturile rutiere, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 102/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sunt obligaţi sã declare pe propria rãspundere, pânã la data de 31 martie 2008, dacã vehiculul a efectuat sau urmeazã sã efectueze în cursul anului cel puţin o operaţiune de transport rutier internaţional.
ART. III
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, prevederile referitoare la nivelurile impozitului prevãzute la <>art. 263 alin. (4) şi (5) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cuprinse în anexa la Normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului IX din <>Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 44/2004 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 112 din 6 februarie 2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, îşi înceteazã aplicabilitatea.
ART. IV
Prezenta ordonanţã de urgenţã intrã în vigoare la data de 1 ianuarie 2008.

PRIM-MINISTRU
CÃLIN POPESCU-TÃRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministrul economiei
şi finanţelor,
Cãtãlin Doica,
secretar de stat

p. Ministrul transporturilor,
Septimiu Buzaşu,
secretar de stat

Ministrul internelor şi
reformei administrative,
Cristian David

p. Secretarul de stat al
Departamentului pentru Afaceri
Europene,
Aurel Ciobanu-Dordea

Bucureşti, 19 decembrie 2007.
Nr. 155.


-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016