Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 152 din 10 noiembrie 2005  privind prevenirea si controlul integrat al poluarii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 152 din 10 noiembrie 2005 privind prevenirea si controlul integrat al poluarii

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.078 din 30 noiembrie 2005
ORDONANTA DE URGENTA nr. 152 din 10 noiembrie 2005
privind prevenirea şi controlul integrat al poluarii
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 1.078 din 30 noiembrie 2005

Având în vedere necesitatea îndeplinirii în termen a obligaţiilor asumate de România în cadrul procesului de negociere cu Comisia Europeanã, aferente capitolului 22 "Protecţia mediului", şi a obligaţiilor prevãzute în Tratatul de aderare la Uniunea Europeanã, ce revin tarii noastre în calitate de stat în curs de aderare, respectiv transpunerea Directivei nr. 96/61/CE privind prevenirea şi controlul integrat al poluarii, modificatã prin directivele nr. 2003/35/CE şi nr. 2003/87/CE , şi eliminarea neconcordantelor dintre termenele de conformare a functionarii instalaţiilor, aflate sub incidenta <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 34/2002 privind prevenirea, reducerea şi controlul integrat al poluarii, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 645/2002 , şi cele stabilite în cadrul procesului de negociere, precum şi dispoziţiile care vizeazã interesul public şi care constituie situaţii de urgenta extraordinare, în temeiul art. 115 din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adopta prezenta ordonanta de urgenta.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Prezenta ordonanta de urgenta are ca obiectiv prevenirea şi controlul integrat al poluarii pentru activitãţile prevãzute în anexa nr. 1.
(2) Prezenta ordonanta de urgenta stabileşte mãsurile necesare pentru prevenirea sau, în cazul în care aceasta nu este posibila, reducerea emisiilor în aer, apa şi sol, provenite din activitãţile prevãzute în anexa nr. 1, inclusiv mãsurile privind gestionarea deşeurilor, astfel încât sa se atinga un nivel ridicat de protecţie a mediului, considerat în întregul sau, cu respectarea prevederilor legislaţiei din domeniul evaluãrii impactului asupra mediului şi a altor reglementãri relevante.
ART. 2
(1) Pentru aplicarea prezentei ordonanţe de urgenta termenii şi expresiile de mai jos semnifica dupã cum urmeazã:
a) autoritate competenta - acea autoritate a administraţiei publice centrale şi/sau teritoriale pentru protecţia mediului care are responsabilitãţi pentru punerea în aplicare a dispoziţiilor prezentei ordonanţe de urgenta;
b) autorizaţia integrata de mediu - actul tehnico-juridic emis de autoritãţile competente potrivit dispoziţiilor legale în vigoare, care acorda dreptul de a exploata în totalitate sau în parte o instalatie, în anumite condiţii care sa garanteze ca instalatia corespunde prevederilor prezentei ordonanţe de urgenta. Autorizaţia poate fi emisã pentru una sau mai multe instalaţii sau pentru pãrţi ale acesteia, situate pe acelaşi amplasament şi exploatate de acelaşi operator;
c) cele mai bune tehnici disponibile - stadiul de dezvoltare cel mai avansat şi eficient, înregistrat în dezvoltarea unei activitãţi şi a modurilor de exploatare, care demonstreaza posibilitatea practica de a constitui referinta pentru stabilirea valorilor limita de emisie în scopul prevenirii poluarii, iar în cazul în care acest fapt nu este posibil, pentru a reduce în ansamblu emisiile şi impactul asupra mediului în întregul sau:
- tehnicile se referã deopotrivã la tehnologia utilizata şi modul în care instalatia este proiectata, construitã, intretinuta, exploatatã, precum şi la scoaterea din funcţiune a acesteia şi remedierea amplasamentului, potrivit legislaţiei în vigoare;
- disponibile se referã la acele tehnici care au înregistrat un stadiu de dezvoltare ce permite aplicarea lor în sectorul industrial respectiv, în condiţii economice şi tehnice viabile, luându-se în considerare costurile şi beneficiile, indiferent dacã aceste tehnici sunt sau nu utilizate ori realizate la nivel naţional, cu condiţia ca aceste tehnici sa fie accesibile operatorului;
- cele mai bune se referã la cele mai eficiente tehnici pentru atingerea în ansamblu a unui nivel ridicat de protecţie a mediului în întregul sau. În determinarea celor mai bune tehnici disponibile trebuie luate în considerare, în special, elementele prevãzute în anexa nr. 3;
d) emisie - evacuarea directa sau indirecta de substanţe, vibratii, caldura, zgomot în aer, apa ori sol, provenite de la surse punctiforme sau difuze ale instalaţiei;
e) instalatie - orice unitate tehnica stationara, în care se desfãşoarã una sau mai multe activitãţi prevãzute în anexa nr. 1, precum şi orice alta activitate direct legatã tehnic de activitãţile desfãşurate pe acel amplasament, care pot genera emisii şi poluare;
f) instalatie existenta - orice instalatie aflatã în funcţiune, autorizata sau supusã procedurii de autorizare de cãtre autoritatea competenta înainte de data de 30 octombrie 1999 inclusiv, cu condiţia de a fi fost pusã în funcţiune în termen de cel mult un an de la aceasta data;
g) instalatie noua - orice instalatie pusã în funcţiune şi autorizata sau supusã procedurii de autorizare de cãtre autoritatea competenta dupã data de 30 octombrie 1999;
h) operator - orice persoana fizica sau juridicã care opereazã ori deţine controlul instalaţiei, asa cum este prevãzut în legislaţia nationala, sau care a fost investitã cu putere economicã decisiva asupra functionarii tehnice a instalaţiei;
i) poluare - introducerea directa sau indirecta, ca rezultat al activitãţii umane, de substanţe, vibratii, caldura, zgomot în aer, apa ori sol, susceptibile sa aducã prejudicii sãnãtãţii umane sau calitãţii mediului, sa determine deteriorarea bunurilor materiale sau sa afecteze ori sa împiedice utilizarea în scop recreativ a mediului şi/sau alte utilizãri ale acestuia în sensul prevederilor legislaţiei în vigoare;
j) public - una ori mai multe persoane fizice sau juridice şi, potrivit legislaţiei ori practicii naţionale, asociaţiile, organizaţiile sau gruparile acestora;
k) public interesat - publicul afectat sau posibil a fi afectat ori care are un interes în luarea unei decizii privind emiterea sau reactualizarea unei autorizaţii ori a condiţiilor unei autorizaţii; în accepţiunea acestei definiţii, organizaţiile neguvernamentale în domeniul protecţiei mediului, care îndeplinesc condiţiile cerute de legislaţia nationala, sunt considerate public interesat;
l) modificarea în exploatare - o schimbare în ceea ce priveşte tipul sau funcţionarea instalaţiei ori o extindere a acesteia, care poate avea efecte asupra mediului;
m) modificarea substantiala - o schimbare în exploatare care, din punctul de vedere al autoritãţii competente, poate avea efecte negative semnificative asupra sãnãtãţii populaţiei sau mediului. În sensul acestei definiţii, orice modificare în exploatare sau extindere a exploatãrii este consideratã modificare substantiala dacã modificarea ori extinderea, prin ea însãşi, duce la atingerea valorilor de prag prevãzute în anexa nr. 1, dupã caz;
n) standardul de calitate a mediului - totalitatea cerinţelor care trebuie respectate la un moment dat de mediu ca un întreg, considerat în ansamblul sau, sau de cãtre o parte a acestuia, în condiţiile stabilite de legislaţia în vigoare;
o) substanta - orice element chimic şi compusii acestuia, cu excepţia substanţelor radioactive, în sensul prevãzut de reglementãrile din domeniul securitãţii muncii şi sãnãtãţii populaţiei fata de pericolul radiatiilor ionizante, precum şi a organismelor modificate genetic, în sensul prevederilor din legislaţia nationala în vigoare;
p) valorile limita de emisie (VLE) - masa, exprimatã prin parametrii specifici, concentratia şi/sau nivelul unei emisii care nu trebuie depãşitã în cursul uneia sau mai multor perioade de timp.
Valorile limita de emisie mai pot fi stabilite şi pentru grupe, familii sau categorii de substanţe, în special pentru cele prevãzute în anexa nr. 2. Valorile limita de emisie pentru substanţe se aplica, în mod normal, în punctul în care emisia pãrãseşte instalatia, la aceasta determinare neluandu-se în considerare nici o dilutie. La stabilirea valorilor limita de emisie pentru evacuarile indirecte în apa se poate lua în considerare efectul unei staţii de epurare a apelor uzate, cu condiţia garantarii unui nivel echivalent de protecţie a mediului ca un întreg şi acest fapt sa nu determine niveluri mai ridicate de poluare a mediului, cu respectarea prevederilor privind evacuarea de substanţe periculoase în apa şi a altor prevederi legale în vigoare;
r) drept vãtãmat - orice drept fundamental prevãzut de Constituţie sau de lege, cãruia i se aduce o atingere printr-un act administrativ;
s) interes legitim privat - posibilitatea de a pretinde o anumitã conduita, în considerarea realizãrii unui drept fundamental care se exercita în considerarea realizãrii unui drept subiectiv viitor şi previzibil, prefigurat;
t) interes legitim public - posibilitatea de a pretinde o anumitã conduita, în considerarea realizãrii unui drept fundamental care se exercita în colectiv ori, dupã caz, în considerarea apãrãrii unui interes public.
(2) Definiţiile prevãzute la alin. (1) lit. r)-t) se interpreteazã în concordanta cu obiectivul oferirii unui acces larg la justiţie al publicului interesat.

CAP. II
Rãspunderile şi obligaţiile autoritãţilor competente pentru protecţia mediului

ART. 3
(1) Autoritatea competenta ia toate mãsurile pentru ca exploatarea instalaţiei sa se realizeze astfel încât:
a) sa se previnã poluarea în special prin aplicarea celor mai bune tehnici disponibile;
b) sa nu se producã nici o poluare semnificativã;
c) sa fie evitata producerea de deşeuri, potrivit prevederilor legale în vigoare; în cazul în care se produc deşeuri, ele sunt valorificate, iar dacã acest lucru este imposibil tehnic sau economic, sunt eliminate, astfel încât sa se evite sau sa se reducã orice impact asupra mediului;
d) sa se utilizeze eficient energia;
e) sa fie luate mãsurile necesare pentru prevenirea accidentelor şi limitarea consecinţelor acestora;
f) sa fie luate mãsurile necesare pentru ca în cazul încetãrii definitive a activitãţii sa se evite orice risc de poluare şi sa se readuca amplasamentul la o stare satisfãcãtoare.
(2) La stabilirea condiţiilor de emitere a autorizaţiei integrate de mediu autoritatea competenta ia în considerare principiile prevãzute la alin. (1).
ART. 4
Autoritatea competenta asigura coordonarea procedurii de emitere a autorizaţiei integrate de mediu în situaţia în care sunt implicate mai multe autoritãţi, astfel încât sa se garanteze o abordare integrata efectivã de cãtre toate autoritãţile implicate în aceasta procedura.

CAP. III
Documentaţia de solicitare a autorizaţiei integrate de mediu

ART. 5
(1) Documentaţia pentru solicitarea autorizaţiei integrate de mediu conţine urmãtoarele:
a) descrierea instalaţiei şi activitãţile desfãşurate;
b) prezentarea materiilor prime şi auxiliare, a altor substanţe, a tipului de energie utilizata sau generata de instalatie;
c) descrierea surselor de emisie din instalatie;
d) descrierea condiţiilor amplasamentului instalaţiei;
e) indicarea naturii şi a cantitãţilor de emisii care pot fi evacuate din instalatie în fiecare factor de mediu, precum şi identificarea efectelor semnificative ale acestor emisii asupra mediului;
f) descrierea tehnologiei propuse şi a altor tehnici pentru prevenirea sau, dacã nu este posibil, reducerea emisiilor din instalatie;
g) mãsuri pentru prevenirea producerii deşeurilor ca urmare a functionarii instalaţiei şi valorificarea acestora, dupã caz;
h) descrierea mãsurilor planificate pentru respectarea principiilor generale;
i) descrierea mãsurilor planificate pentru monitorizarea emisiilor în mediu;
j) descrierea principalelor alternative analizate de operator.
(2) Documentaţia pentru solicitarea emiterii autorizaţiei integrate de mediu trebuie sa cuprindã, de asemenea, rezumatul netehnic al detaliilor prevãzute la alin. (1).
ART. 6
Documentaţia pentru solicitarea emiterii autorizaţiei integrate de mediu poate conţine informaţii rezultate din evaluarea impactului asupra mediului întocmitã anterior, raportul de securitate, precum şi informaţii furnizate ca rãspuns la alte cerinţe legale şi care corespund uneia dintre prevederile art. 5.

CAP. IV
Condiţii de autorizare integrata şi conformarea cu condiţiile prevãzute de autorizaţia integrata de mediu

ART. 7
(1) Operatorul are obligaţia de a solicita şi de a obţine de la autoritatea competenta autorizaţia integrata de mediu pentru activitãţile prevãzute în anexa nr. 1.
(2) Exploatarea instalaţiei se poate efectua numai în baza autorizaţiei integrate de mediu, emisã în condiţiile prevãzute de prezenta ordonanta de urgenta.
ART. 8
Orice instalatie noua este pusã în funcţiune numai dupã obţinerea autorizaţiei integrate de mediu, emisã potrivit prevederilor prezentei ordonanţe de urgenta, respectându-se excepţiile prevãzute de legislaţia nationala în vigoare din domeniul limitãrii emisiilor anumitor poluanti în aer, provenite din instalaţii mari de ardere.
ART. 9
(1) Autorizaţia integrata de mediu este emisã de autoritatea competenta în condiţiile prevãzute la art. 3 şi 18, în scopul asigurãrii unui nivel ridicat de protecţie a mediului în întregul sau, cu respectarea reglementãrilor privind calitatea aerului, apei şi a solului.
(2) La aplicarea procedurii de autorizare integrata de mediu, pentru instalaţii noi sau pentru modificãri substanţiale, se iau în considerare orice informaţii, concluzii sau decizii relevante rezultate ca urmare a aplicãrii prevederilor legislaţiei naţionale în domeniul evaluãrii impactului asupra mediului.
(3) Autorizaţia integrata de mediu cuprinde valorile limita de emisie pentru poluanti, în special pentru cei prevãzuţi în anexa nr. 2, care pot fi emisi în cantitãţi semnificative, ca rezultat al functionarii instalaţiei, luându-se în considerare natura lor, precum şi potenţialul de transfer al poluarii dintr-un mediu în altul, respectiv: apa, aer, sol.
(4) Autorizaţia integrata de mediu poate cuprinde şi cerinţe specifice în scopul asigurãrii protecţiei solului şi a apei subterane, precum şi mãsuri suplimentare cu privire la managementul deşeurilor generate de instalatie.
(5) Valorile limita de emisie prevãzute la alin. (3) pot fi suplimentate ori înlocuite prin parametri echivalenti ori mãsuri tehnice.
(6) Pentru instalaţiile în care se desfãşoarã activitãţile prevãzute în anexa nr. 1 la pct. 6.6, valorile limita de emisie prevãzute la alin. (3)-(5) iau în considerare aspectele practice caracteristice acestei categorii de instalaţii.
ART. 10
(1) Pentru instalaţiile în care se desfãşoarã activitãţi aflate sub incidenta reglementãrilor privind comercializarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de sera, autorizaţia integrata de mediu nu stabileşte valori limita de emisie pentru emisiile directe ale acestor gaze, cu excepţia cazului în care este necesarã evitarea producerii unei poluari semnificative la nivel local.
(2) În situaţiile prevãzute la alin. (1), autorizaţiile integrate de mediu nu includ cerinţe referitoare la utilizarea eficienta a energiei pentru unitãţi de ardere sau orice alte unitãţi care emit dioxid de carbon pe amplasament.
(3) Dacã este necesar, autoritatea competenta revizuieste autorizaţia integrata de mediu, potrivit prevederilor alin. (2).
(4) Prevederile alin. (1)-(3) nu se aplica instalaţiilor care fac obiectul excluderii temporare de la comercializarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de sera.
ART. 11
(1) Stabilirea valorilor limita de emisie şi a parametrilor echivalenti, precum şi a mãsurilor tehnice prevãzute la art. 9 alin. (3)-(6) şi art. 10 se bazeazã pe cele mai bune tehnici disponibile, fãrã a recomanda folosirea unei tehnici sau tehnologii specifice, dar luându-se în considerare:
a) caracteristicile tehnice ale instalaţiei;
b) amplasarea geograficã;
c) condiţiile locale de mediu.
(2) Autorizaţia integrata de mediu conţine prevederi pentru limitarea efectelor poluarii la lungã distanta sau transfrontiera şi asigurarea unui nivel înalt de protecţie a mediului în întregul sau.
ART. 12
(1) Autorizaţia integrata de mediu conţine cerinţe de monitorizare corespunzãtoare, frecventa şi metodologia specifica de mãsurare, proceduri de evaluare şi obligaţii privind furnizarea cãtre autoritatea competenta a datelor solicitate pentru verificarea conformarii functionarii instalaţiei cu cerinţele prevãzute de autorizaţie.
(2) Pentru instalaţiile care desfãşoarã activitãţi prevãzute în anexa nr. 1 pct. 6.6, mãsurile prevãzute la alin. (1) se aplica luându-se în considerare rezultatele analizei cost-beneficiu.
ART. 13
Autorizaţia integrata de mediu conţine mãsuri referitoare la alte condiţii de exploatare decât cele normale, în scopul prevenirii riscurilor de poluare a mediului, în urmãtoarele situaţii:
a) pornire;
b) pierderi datorate functionarii necorespunzãtoare;
c) întrerupere temporarã a functionarii;
d) încetare definitiva a functionarii.
ART. 14
(1) Autorizaţia integrata de mediu conţine, dupã caz, derogãri temporare de la prevederile art. 9 dacã printr-un plan de reabilitare aprobat de autoritatea competenta se realizeazã reducerea poluarii şi, în cel mult 6 luni, se asigura respectarea valorilor limita de emisie.
(2) Pentru instalaţiile prevãzute în anexa nr. 5 dispoziţiile alin. (1) se aplica numai dupã expirarea perioadei de tranzitie.
ART. 15
Autorizaţia integrata de mediu conţine, dupã caz, şi alte condiţii specifice impuse de autoritatea competenta.
ART. 16
Autoritatea publica centrala pentru protecţia mediului poate impune, dupã caz, pentru anumite categorii de instalaţii, cerinţe speciale, stabilite prin reguli general obligatorii, fãrã a mai fi necesarã includerea acestora în autorizaţiile integrate de mediu, în condiţiile garantarii unei abordari integrate şi asigurãrii unui nivel echivalent de protecţie a mediului în întregul sau.
ART. 17
Autoritatea competenta emite autorizaţii integrate de mediu, le revizuieste şi actualizeazã condiţiile prevãzute de acestea.
ART. 18
(1) Autoritatea competenta impune operatorului, prin autorizaţia integrata de mediu sau, dupã caz, prin revizuirea acesteia ori prin actualizarea condiţiilor din autorizaţie, ca, nu mai târziu de 30 octombrie 2007, exploatarea instalaţiilor existente sa se realizeze potrivit prevederilor art. 3, 7, 9-16, 20, art. 24 alin. (1) şi (2), art. 25 şi art. 32 alin. (1).
(2) În procedura de autorizare integrata de mediu autoritãţile competente urmãresc aplicarea prevederilor art. 1, 2, 21, art. 22 alin. (2), art. 23, art. 24 alin. (3), art. 26, 27, 28-30, art. 31 alin. (1), art. 32 alin. (2)-(4).
(3) Autoritatea competenta impune operatorilor, prin autorizaţia integrata de mediu sau, dupã caz, prin revizuirea acesteia ori prin actualizarea condiţiilor din autorizaţie, ca exploatarea instalaţiilor existente prevãzute în anexa nr. 5 sa se realizeze potrivit prevederilor art. 3, 7, 9-16, 20, art. 24 alin. (1) şi (2), art. 25 şi art. 32 alin. (1), nu mai târziu de data indicatã în aceasta anexa pentru fiecare instalatie.
ART. 19
(1) Dacã în cursul procesului de autorizare integrata de mediu a instalaţiilor existente, dupã evaluarea condiţiilor, rezulta ca instalaţiile nu pot respecta cerinţele din prezenta ordonanta de urgenta, operatorul are obligaţia sa întocmeascã un plan de acţiuni astfel încât conformarea sa se realizeze cel mai târziu la termenele prevãzute la art. 18.
(2) Proiectul acestui plan de acţiuni se negociaza cu autoritatea competenta, iar dupã aprobare devine obligatoriu.
(3) Nerespectarea termenelor şi mãsurilor cuprinse în planul de acţiuni atrage suspendarea autorizaţiei integrate de mediu în condiţiile prevãzute de legislaţia în vigoare.
ART. 20
Acolo unde standardele de calitate a mediului impun condiţii mai restrictive decât cele care pot fi atinse prin aplicarea celor mai bune tehnici disponibile, autoritatea competenta impune în autorizaţia integrata de mediu mãsuri suplimentare, fãrã a afecta alte mãsuri care se aplica pentru conformarea cu standardele de calitate a mediului.
ART. 21
Autoritatea competenta urmãreşte şi se informeazã cu privire la dezvoltarea celor mai bune tehnici disponibile.
ART. 22
(1) Autoritatea publica centrala pentru protecţia mediului adopta prin ordin valorile limita de emisie stabilite la nivel comunitar, pentru:
a) instalaţiile în care se desfãşoarã activitãţi prevãzute în anexa nr. 1, cu excepţia depozitelor de deşeuri încadrate la pct. 5.1 şi 5.4;
b) substantele poluante prevãzute în anexa nr. 2, pentru care, pe baza schimbului de informaţii prevãzut la art. 28-30, a fost identificata necesitatea unei acţiuni la nivel comunitar.
(2) În absenta unor valori limita de emisie stabilite potrivit alin. (1) se utilizeazã cel puţin valorile limita de emisie prevãzute de alte reglementãri.
(3) Cerinţele tehnice aplicabile depozitelor de deşeuri prevãzute la pct. 5.1 şi 5.4 din anexa nr. 1, stabilite la nivel comunitar, se adopta de autoritatea publica centrala pentru protecţia mediului prin ordin al ministrului mediului şi gospodãririi apelor.
ART. 23
(1) În cazul în care autoritatea publica centrala pentru protecţia mediului constata ca exploatarea unei instalaţii poate avea efecte negative semnificative asupra mediului unui alt stat sau dacã un alt stat posibil a fi afectat semnificativ solicita, aceasta transmite, în cadrul relaţiilor bilaterale, cãtre autoritatea competenta a statului respectiv orice informaţie disponibilã solicitatã, potrivit prevederilor anexei nr. 4, în acelaşi timp cu informarea propriilor cetãţeni.
(2) Aceste informaţii sunt utilizate în cadrul consultãrilor necesare dintre cele doua state, pe baza de reciprocitate şi în condiţii de echivalenta.
(3) În contextul relaţiilor bilaterale, ambele state trebuie sa se asigure ca în cazurile prevãzute la alin. (1) solicitarile de emitere a autorizaţiei integrate de mediu sunt, de asemenea, disponibile, pentru o perioada corespunzãtoare de timp, publicului statului posibil a fi afectat, astfel încât sa îi permitã exercitarea dreptului de a transmite comentarii înainte de luarea deciziei.
(4) Rezultatele oricãror consultãri organizate în condiţiile alin. (1)-(3) sunt luate în considerare de cãtre autoritatea competenta în vederea adoptãrii deciziei cu privire la emiterea autorizaţiei integrate de mediu.
(5) Autoritatea competenta are obligaţia de a informa statul ori statele care au fost consultate potrivit dispoziţiilor prevãzute la alin. (1) şi (2) cu privire la decizia adoptatã referitoare la solicitarea emiterii autorizaţiei integrate de mediu şi îi/le transmite informaţiile prevãzute la art. 33.
(6) În situaţia de stat afectat sau potenţial afectat autoritatea publica centrala pentru protecţia mediului pune la dispoziţie propriului public interesat informaţiile primite în cadrul relaţiilor bilaterale, într-o maniera corespunzãtoare.
ART. 24
(1) Operatorul respecta condiţiile din autorizaţia integrata de mediu în modul de exploatare a instalaţiei.
(2) Operatorul informeazã cu regularitate autoritatea competenta cu privire la rezultatele monitorizarii emisiilor şi, în termenul cel mai scurt, cu privire la producerea oricãrui incident sau accident care afecteazã semnificativ mediul.
(3) Operatorul asigura reprezentanţilor autoritãţii competente intreaga asistenta necesarã pentru a le permite sa desfãşoare orice inspecţie a instalaţiei, prelevare de probe, culegerea oricãror informaţii necesare pentru îndeplinirea atribuţiilor de serviciu.

CAP. V
Revizuirea autorizaţiei integrate de mediu

ART. 25
Autoritatea competenta evalueaza periodic condiţiile din autorizaţia integrata de mediu şi, acolo unde este necesar, le revizuieste. Revizuirea autorizaţiei integrate de mediu este obligatorie în toate situaţiile în care:
a) poluarea produsã de instalatie este semnificativã încât necesita revizuirea valorilor limita de emisie sau includerea de noi astfel de valori în autorizaţia integrata de mediu;
b) schimbãrile substanţiale ale celor mai bune tehnici disponibile fac posibila reducerea semnificativã a emisiilor fãrã a presupune costuri excesive;
c) siguranta în exploatare a proceselor sau activitãţilor impune utilizarea altor tehnici;
d) prevederile unor noi reglementãri legale o impun.

CAP. VI
Modificãri în exploatarea instalaţiei

ART. 26
(1) Operatorul are obligaţia sa informeze autoritatea competenta cu privire la orice modificãri planificate în exploatarea instalaţiei.
(2) În situaţia prevãzutã la alin. (1) autoritatea competenta revizuieste autorizaţia integrata de mediu sau condiţiile din aceasta.
ART. 27
(1) Orice modificare substantiala planificata în exploatarea instalaţiei nu va fi realizatã fãrã a avea autorizaţie integrata de mediu, potrivit prevederilor legislaţiei în domeniul evaluãrii impactului asupra mediului şi celor din prezenta ordonanta de urgenta.
(2) În situaţia prevãzutã la alin. (1) documentaţia pentru solicitarea emiterii autorizaţiei integrate de mediu şi autorizaţia integrata de mediu emisã se referã la acele pãrţi ale instalaţiei şi acele aspecte prevãzute la art. 5 şi 6 care pot fi afectate de modificare.
(3) Prevederile art. 3-6, 9-16, 20, 22 şi 34 se aplica în mod corespunzãtor.

CAP. VII
Schimbul de informaţii

ART. 28
În scopul realizãrii schimbului de informaţii, autoritatea publica centrala pentru protecţia mediului raporteazã Comisiei Europene, la fiecare 3 ani, începând cu data aderãrii, toate datele reprezentative disponibile cu privire la limitele valorilor de emisie pentru fiecare categorie de activitãţi prevãzute în anexa nr. 1, precum şi cu privire la cele mai bune tehnici disponibile care au condus la stabilirea valorilor limita de emisie, potrivit prevederilor art. 9-16.
ART. 29
(1) Raportarea implementarii prevederilor prezentei ordonanţe de urgenta şi compararea efectivã cu alte instrumente de evaluare a calitãţii mediului se stabilesc potrivit prevederilor legislaţiei naţionale în vigoare.
(2) Primul raport trebuie sa cuprindã date din 3 ani consecutivi, înainte de data aderãrii.
(3) În cazul prevãzut la alin. (1), datele pot fi suplimentate.
ART. 30
Autoritatea competenta desemnatã pentru realizarea schimbului de informaţii şi transmiterea rapoartelor cãtre Comisia Europeanã, potrivit prevederilor art. 28 şi 29, este Ministerul Mediului şi Gospodãririi Apelor.

CAP. VIII
Accesul la informaţie, participarea publicului şi accesul la justiţie, în legatura cu procedura de emitere a autorizaţiei integrate de mediu

ART. 31
(1) Autoritatea competenta ia mãsuri pentru ca publicului interesat sa i se asigure posibilitatea de a participa, din timp şi în mod efectiv, la procedura pentru:
a) emiterea autorizaţiei integrate de mediu pentru instalaţii noi;
b) emiterea autorizaţiei integrate de mediu pentru orice modificare substantiala în exploatarea instalaţiei;
c) revizuirea autorizaţiei integrate de mediu sau actualizarea condiţiilor unei autorizaţii integrate de mediu, potrivit prevederilor art. 25.
(2) Participarea publicului se realizeazã potrivit prevederilor anexei nr. 4.
ART. 32
(1) Autoritatea competenta pune la dispoziţie publicului rezultatele pe care le deţine, referitoare la monitorizarea emisiilor, asa cum este prevãzut în condiţiile de autorizare, potrivit prevederilor art. 7-14.
(2) Autoritatea publica centrala pentru protecţia mediului furnizeazã Comisiei Europene, la fiecare 3 ani, începând cu data aderãrii, inventarul principalelor emisii şi al surselor responsabile de poluare, pe baza formatului şi particularitatilor necesare pentru transmiterea informaţiilor, stabilite de cãtre Comisia Europeanã.
(3) Autoritatea publica centrala pentru protecţia mediului adopta mãsurile propuse de Comisia Europeanã pentru asigurarea intercomparabilitatii şi complementaritatii între datele din inventarul emisiilor, prevãzut la alin. (2), şi datele din alte registre şi surse de date privind emisiile.
(4) Accesul publicului la informaţie prevãzut la alin. (1)-(3) şi art. 33 se realizeazã cu respectarea prevederilor art. 11 alin. (1) lit. b)-e), art. 12, 14 şi <>art. 15 alin. (1) din Hotãrârea Guvernului nr. 878/2005 privind accesul publicului la informaţia privind mediul, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 760 din 22 august 2005.
ART. 33
Autoritatea competenta informeazã publicul asupra deciziei luate şi pune la dispoziţie acestuia urmãtoarele informaţii:
a) conţinutul deciziei şi o copie a autorizaţiei integrate de mediu, precum şi orice condiţii sau modificãri aduse autorizaţiei integrate de mediu;
b) motivele şi consideratiile pe care se întemeiazã decizia, în urma examinãrii opiniilor şi comentariilor exprimate de publicul interesat, incluzând şi informaţiile referitoare la procedura de participare a publicului;
c) procedura de revizuire prevãzutã la art. 34 şi 35.
ART. 34
(1) Orice persoana care face parte din publicul interesat şi care are un interes legitim sau se considera lezata într-un drept al sau se poate adresa instanţei de contencios administrativ, competenta pentru a contesta, din punct de vedere procedural sau substanţial, deciziile, actele sau omisiunile care fac obiectul participãrii publicului, prevãzute de prezenta ordonanta de urgenta, cu respectarea dispoziţiilor <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.154 din 7 decembrie 2004.
(2) Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentala care îndeplineşte cerinţele prevãzute la art. 2 alin. (1) lit. k), considerându-se ca acestea au un interes legitim sau sunt lezate într-un drept al lor.
(3) Soluţionarea cererii se face potrivit dispoziţiilor <>Legii nr. 554/2004 .
ART. 35
(1) Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevãzute la art. 34 trebuie sa solicite autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului, în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunostinta publicului a deciziei de emitere sau de respingere a autorizaţiei integrate de mediu, revocarea, în tot ori în parte, a deciziilor sau a actelor contestate ori ducerea la îndeplinire a actelor sau acţiunilor considerate a fi fost omise şi care fac obiectul participãrii publicului.
(2) Autoritatea publica centrala pentru protecţia mediului are obligaţia de a rãspunde la plângerea prealabilã prevãzutã la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrãrii acesteia la acea autoritate.
(3) Procedura administrativã prealabilã prevãzutã la alin. (1) şi (2) este gratuita şi trebuie sa fie echitabila şi corecta.

CAP. IX
Sancţiuni

ART. 36
(1) Constituie contravenţii şi se sancţioneazã cu amenda de la 50.000 lei (RON) la 100.000 lei (RON):
a) nerespectarea prevederilor privind obligaţia operatorului de a obţine autorizaţia integrata de mediu, în scopul exploatãrii instalaţiei;
b) obligaţia operatorului de a întocmi un plan de mãsuri obligatorii, în vederea obţinerii autorizaţiei integrate de mediu;
c) obligaţia operatorului de a respecta oricare dintre condiţiile prevãzute în autorizaţia integrata de mediu;
d) obligaţia operatorului de a informa autoritãţile competente despre orice modificare în exploatare şi modificare substantiala pe care doreşte sa o aducã instalaţiei;
e) obligaţia operatorului de a comunica la termenele stabilite prin autorizaţia integrata de mediu rezultatele monitorizarii emisiilor provenite din instalatie sau, în termen de maximum 24 de ore din momentul producerii, a oricãror emisii apãrute incidental, accidental ori ca urmare a unui accident major.
(2) Faptele prevãzute la alin. (1) lit. c)-e) se sancţioneazã cu suspendarea autorizaţiei integrate de mediu potrivit prevederilor <>Legii protecţiei mediului nr. 137/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(3) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se fac de cãtre personalul anume împuternicit din cadrul autoritãţii competente.
ART. 37
Dispoziţiile referitoare la contravenţiile prevãzute la <>art. 36 se completeazã cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

CAP. X
Dispoziţii finale

ART. 38
Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezenta ordonanta de urgenta.
ART. 39
(1) Cuantumul taxei pentru emiterea autorizaţiei integrate de mediu este de 100 lei (RON) care se constituie venit la Fondul pentru mediu.
(2) Cuantumul tarifelor pentru derularea procedurii de emitere a autorizaţiei integrate de mediu se stabileşte prin ordin al ministrului mediului şi gospodãririi apelor în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta.
ART. 40
La data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta, se abroga <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2002 privind prevenirea, reducerea şi controlul integrat al poluarii, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 223 din 3 aprilie 2002, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 645/2002 .
ART. 41
Prevederile prezentei ordonanţe de urgenta transpun Directiva 96/61/CE privind prevenirea şi controlul integrat al poluarii, publicatã în Jurnalul Oficial al Comunitãţii Europene (JOCE) nr. 257 din 10 octombrie 1996, împreunã cu completãrile şi modificãrile aduse de Directiva 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe referitoare la mediu şi de modificare a directivelor 85/337/CEE şi 96/61/CE cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, publicatã în Jurnalul Oficial al Comunitãţii Europene (JOCE) nr. 156/17 din 25 iunie 2003, şi Directiva 2003/87/CE în vederea stabilirii unei scheme pentru comercializarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de sera în interiorul Comunitãţii şi modificarea Directivei 96/61/CE , publicatã în Jurnalul Oficial al Comunitãţii Europene (JOCE) nr. 275/32 din 25 octombrie 2003.

PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul mediului
şi gospodãririi apelor,
Sulfina Barbu

p. Ministrul economiei şi comerţului,
Darius Mesca,
secretar de stat

Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga

Ministrul agriculturii,
pãdurilor şi dezvoltãrii rurale,
Gheorghe Flutur

p. Ministrul finanţelor publice,
Doina-Elena Dascalu,
secretar de stat

Bucureşti, 10 noiembrie 2005.
Nr. 152.


ANEXA 1

CATEGORIILE DE ACTIVITÃŢI INDUSTRIALE
pentru care este obligatorie obţinerea autorizaţiei integrate de mediu,
potrivit prevederilor art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 152/2005

Nota:
Nu se afla sub incidenta prezentei reglementãri instalaţiile sau pãrţi ale instalaţiilor care:
(a) sunt folosite în scop de cercetare, dezvoltare şi testare a unor produse noi care nu sunt supuse comercializãrii;
(b) sunt folosite în scop de cercetare, dezvoltare sau testare a unor procese noi.
2 Valorile de prag se referã la capacitatea maxima de producţie a instalaţiei. În cazul în care un operator desfãşoarã în aceeaşi intalatie sau pe acelaşi amplasament mai multe activitãţi prevãzute în aceeaşi subcategorie, se insumeaza capacitatile activitãţilor componente.
1. Industrii energetice
1.1. Instalaţii de ardere cu o putere termica nominalã mai mare de 50 MW;
1.2. Instalaţii pentru rafinarea ţiţeiului şi prelucrarea gazelor;
1.3. Cuptoare de cocs;
1.4. Instalaţii de gazeificare şi lichefiere a carbunelui.
2. Producţia şi prelucrarea metalelor
2.1. Instalaţii de prajire sau sinterizare a minereului metalic (inclusiv a minereului cu conţinut de sulf);
2.2. Instalaţii pentru producerea fontei sau a otelului (topire primara ori secundarã), inclusiv instalaţii pentru turnarea continua, cu o capacitate maxima de producţie ce depãşeşte 2,5 tone/ora;
2.3. Instalaţii pentru prelucrarea metalelor feroase, care îndeplinesc condiţiile prevãzute la punctele a), b), c):
a) laminoare cu o capacitate ce depãşeşte 20 tone oţel brut/ora;
b) forje cu ciocane a cãror energie de lovire depãşeşte 50 kJ/ciocan şi care utilizeazã o putere calorifica mai mare de 20 MW;
c) pentru aplicarea de straturi protectoare de metal topit, cu o capacitate de tratare ce depãşeşte 2 tone oţel brut/ora.
2.4. Topitorii pentru metale feroase, cu o capacitate de producţie mai mare de 20 tone/zi;
2.5. Instalaţii pentru:
a) producerea de metale neferoase brute din minereuri, concentrate, materii prime secundare, prin procese metalurgice, chimice sau electrolitice;
Nota: În sensul prezentei anexe, materie prima secundarã reprezintã: deşeuri metalice curate (degresate şi lipsite de alte categorii de impuritati decât cele metalice), namoluri, zguri metalice etc.
b) topirea metalelor neferoase, inclusiv a aliajelor şi a produselor recuperate, (rafinare, turnare etc.) cu o capacitate mai mare de 4 tone/zi pentru plumb sau cadmiu, ori 20 tone/zi pentru toate celelalte metale.
2.6. Instalaţii pentru tratarea suprafeţelor metalice şi din materiale plastice prin folosirea procedeelor electrolitice sau chimice, la care volumul total al cuvelor de tratare depãşeşte 30 mc.
Nota: Nu constituie cuve de tratare, acela cuve folosite pentru pregãtirea şi spalarea probelor.

3. Industria mineralelor
3.1 Instalaţii pentru producerea clincherului de ciment în cuptoare rotative cu o capacitate de producţie mai mare de 500 tone/zi, instalaţii pentru producerea varului în cuptoare rotative cu o capacitate de producţie mai mare de 50 tone/zi şi instalaţii pentru producerea clincherului de ciment sau a varului în alte tipuri de cuptoare, nerotative, cu o capacitate de producţie mai mare de 50 tone/zi;
3.2. Instalaţii pentru producerea azbestului şi fabricarea produselor pe baza de azbest;
3.3. Instalaţii pentru fabricarea sticlei, inclusiv a fibrelor de sticla, cu o capacitate de topire mai mare de 20 tone/zi;
3.4. Instalaţii pentru topirea substanţelor minerale, inclusiv pentru producerea fibrelor minerale, cu o capacitate de topire mai mare de 20 tone/zi;
3.5. Instalaţii pentru fabricarea produselor ceramice prin ardere, în special a tiglelor, a caramizilor, a caramizilor refractare, a dalelor, a placilor de gresie sau de faianta:
a) cu o capacitate de producţie mai mare de 75 tone/zi; şi/sau
b) cu o capacitate a cuptorului mai mare de 4 mc şi cu o densitate stabilitã pentru fiecare cuptor mai mare de 300 kg/mc.

4 Industria chimica
Nota:
În sensul prezentei categorii, producţie reprezintã producţia realizatã la scara industriala, prin procese chimice, a substanţelor sau a grupelor de substanţe prevãzute în categoriile menţionate la subpunctele 4.1 pana la 4.6.
În sensul prezentei categorii termenii utilizaţi au urmãtoarea semnificatie:
a) proces chimic reprezintã orice proces care presupune reactii chimice ce determina schimbãri în molecula substanţei;
b) scara industriala reprezintã producerea de bunuri în scopul comercializãrii prin folosirea materiilor prime şi materialelor în cantitãţi ce pot determina efecte negative asupra mediului.
4.1. Instalaţii chimice pentru producerea de substanţe chimice organice de baza, cum ar fi:
a) hidrocarburi simple (liniare sau ciclice, saturate sau nesaturate, alifatice sau aromatice):
b) hidrocarburi ce conţin oxigen, precum: alcooli, aldehide, cetone, acizi carboxilici, esteri, acetati, eteri, peroxizi, rasini epoxidice;
c) hidrocarburi cu conţinut de sulf;
d) hidrocarburi ce conţin azot precum: amine, amide, compuşi azotosi, azotati sau azotiti, nitrili, cianati, izocianati;
e) hidrocarburi cu conţinut de fosfor;
f) hidrocarburi halogenate;
g) compuşi organometalici;
h) materiale plastice de baza (fibre sintetice polimerice şi fibre pe baza de celuloza);
i) cauciucuri sintetice;
j) vopseluri şi pigmenti;
k) agenţi activi de suprafata şi agenţi tensioactivi.
4.2. Instalaţii chimice pentru producerea de substanţe chimice anorganice de baza, cum ar fi:
a) gaze, precum: amoniac, clor sau acid clorhidric gazos, fluor sau acid fluorhidric, oxizi de carbon, compuşi ai sulfului, oxizi de azot, hidrogen, dioxid de sulf, clorura de carbonil;
b) acizi, precum: acid cromic, acid fluorhidric, acid fosforic, acid azotic, acid clorhidric, acid sulfuric, oleum, acizi sulfurosi;
c) baze, ca de exemplu: hidroxid de amoniu, hidroxid de potasiu, hidroxid de sodiu;
d) saruri, în principal: clorura de amoniu, clorat de potasiu, carbonat de potasiu, carbonat de sodiu, perborat, azotat de argint;
e) nemetale, oxizi metalici ori alţi compuşi anorganici, în principal: carbura de calciu, siliciu, carbura de siliciu.
4.3. Instalaţii chimice pentru producerea ingrasamintelor chimice (simple sau complexe) pe baza de fosfor, azot sau potasiu;
4.4. Instalaţii chimice pentru fabricarea produselor de baza de uz fitosanitar şi a biocidelor;
4.5. Instalaţii utilizând procedee chimice sau biologice pentru fabricarea produselor farmaceutice de baza;
4.6. Instalaţii chimice destinate fabricãrii explozibililor.
5. Gestiunea deşeurilor
5.1. Instalaţii pentru eliminarea sau valorificarea deşeurilor periculoase, definite potrivit prevederilor legislaţiei în vigoare, având o capacitate mai mare de 10 tone/zi;
5.2. Instalaţii pentru incinerarea deşeurilor municipale, definite potrivit prevederilor legislaţiei în vigoare, având o capacitate mai mare de 3 tone deşeuri/ora;
5.3. Instalaţii pentru eliminarea deşeurilor nepericuloase, definite potrivit prevederilor legislaţiei în vigoare, cu o capacitate mai mare de 50 tone deşeuri/zi;
5.4. Depozite de deşeuri care primesc mai mult de 10 tone deşeuri/zi sau având o capacitate totalã mai mare de 25 000 tone deşeuri, cu excepţia depozitelor de deşeuri inerte.
6. Alte activitãţi
6.1. Instalaţii industriale pentru producerea de:
a) celuloza din lemn sau din alte materiale fibroase;
b) hârtie şi carton, având o capacitate de producţie mai mare de 20 tone/zi.
6.2. Instalaţii pentru pretratare (operaţiuni precum: spalare, albire, mercerizare) sau vopsire a fibrelor ori textilelor, având o capacitate de tratare ce depãşeşte 10 tone/zi;
6.3. Instalaţii pentru tabacirea blanurilor şi a pieilor, cu o capacitate de tratare ce depãşeşte 12 tone produse finite/zi;
6.4. a) Abatoare cu o capacitate de procesare a carcaselor de animale mai mare de 50 tone/zi;
b) tratare şi procesare în scopul fabricãrii produselor alimentare din:
(1) materii prime de origine animala (altele decât laptele), având o capacitate de producţie mai mare de 75 tone produse finite/zi;
(2) materii prime de origine vegetala, având o capacitate de producţie mai mare de 300 tone produse finite/zi de exploatare (valoarea medie trimestriala).
c) tratarea şi procesarea laptelui, atunci când cantitatea de lapte supusã tratarii sau procesarii depãşeşte 200 tone/zi de exploatare (valoarea medie anuala).
Nota: În sensul prezentei anexe, se considera zi de exploatare intervalul orar corespunzãtor functionarii instalaţiei, în decursul a 24 de ore.
6.5. Instalaţii pentru eliminarea sau valorificarea carcaselor de animale şi a deşeurilor de animale, având o capacitate de tratare ce depãşeşte 10 tone/zi;
6.6. Instalaţii pentru creşterea intensiva a pasarilor sau a porcilor, având o capacitate mai mare de:
a) 40.000 de locuri pentru pãsãri;
b) 2.000 de locuri pentru porci de producţie (cu o greutate ce depãşeşte 30 de kg); sau
c) 750 de locuri pentru scroafe.
6.7. Instalaţii pentru tratarea suprafeţei materialelor, obiectelor sau produselor, utilizând solventi organici, în special pentru gresare, imprimare, aplicare de straturi protectoare, degresare, impermebilizare, apretare, glazurare, vopsire, curatare sau impregnare, cu o capacitate de consum de solvent mai mare de 150 kg/ora sau 200 tone/an;
Nota: În sensul acestei categorii, capacitatea de consum exclude cantitatea de solventi organici recuperatã în scopul refolosirii.
6.8. Instalaţii pentru producerea de cãrbune (cãrbune sarac în gaze) sau de electrografit prin incinerare sau grafitizare


ANEXA 2


SUBSTANŢE POLUANTE RELEVANTE PENTRU A FI LUATE ÎN
CONSIDERARE LA STABILIREA VALORILOR LIMITA DE EMISIE

Aer
1. Dioxidul de sulf şi alţi compuşi ai sulfului
2. Oxizi de azot şi alţi compuşi ai azotului
3. Monoxidul de carbon
4. Compuşi organici volatili
5. Metalele şi compusii acestora
6. Pulberi
7. Azbest (particule în suspensie, fibre)
8. Clorul şi compusii acestuia
9. Fluorul şi compusii acestuia
10. Arsenul şi compusii acestuia
11. Cianuri
12. Substanţe şi preparate care s-au dovedit a avea proprietãţi cancerigene sau mutagene ori proprietãţi care pot afecta reproducerea prin intermediul aerului
13. Dibenzenodioxine policlorinate şi dibenzofurani policlorurati.

Apa
1. Compuşi organohalogenati şi substanţe care pot forma compuşi de acest tip în mediul acvatic
2. Compuşi organofosforici
3. Compuşi organici cu staniu
4. Substanţe şi preparate care s-au dovedit a avea proprietãţi cancerigene sau mutagene ori proprietãţi care pot afecta reproducerea în sau prin intermediul mediului acvatic
5. Hidrocarburi persistente şi substanţe organice toxice bioacumulabile şi persistente
6. Cianuri
7. Metalele şi compusii acestora
8. Arsenul şi compusii acestuia
9. Biocide şi produse de uz fitosanitar
10. Materii în suspensie
11. Substanţe implicate în procesul de eutrofizare (în special, azotati şi fosfati)
12. Substanţe care au o influenta nefavorabila asupra balanţei de oxigen (şi care pot fi mãsurate utilizând parametri ca CBO, CCO etc).


ANEXA 3

CONSIDERATII AVUTE ÎN VEDERE LA DETERMINAREA
CELOR MAI BUNE TEHNICI DISPONIBILE

Consideratiile luate în calcul, în general sau în situaţii specifice la determinarea celor mai bune tehnici disponibile, asa cum sunt definite în art. 2, lit. c), ţinându-se seama de costurile şi beneficiile fiecãrei mãsuri şi principiile precautiei şi prevenirii, sunt urmãtoarele:
1. utilizarea unei tehnologii care produce mai putine deşeuri;
2. utilizarea substanţelor mai puţin periculoase;
3. promovarea valorificãrii şi reciclarii substanţelor generate şi utilizate în proces, precum şi a deşeurilor, acolo unde este cazul;
4. procese, instalaţii şi metode comparabile de exploatare care au fost testate cu succes la scara industriala;
5. tehnologii avansate şi schimburi de informaţie şi cunoaştere ştiinţificã;
6. natura, efectele şi volumul emisiilor avute în vedere;
7. date confirmate şi autorizate pentru instalaţiile noi sau existente;
8. perioada necesarã pentru introducerea celor mai bune tehnici disponibile;
9. consumul şi natura materiilor prime (inclusiv apa) utilizate în proces şi eficienta energetica a acestora;
10. necesitatea prevenirii sau reducerii la minimum a unui impact global al emisiilor asupra mediului şi riscurile implicate de acesta;
11. necesitatea prevenirii accidentelor şi minimizarea consecinţelor acestora pentru mediu;
12. informaţia publicatã de Comisia Uniunii Europene sau de organizaţiile internaţionale.


ANEXA 4

PARTICIPAREA PUBLICULUI LA LUAREA DECIZIILOR
1. Încã din faza incipienta, sau imediat ce informaţiile sunt disponibile, publicul trebuie sa fie informat, prin anunţuri publice sau orice alte mijloace specifice, cum ar fi cele de comunicare electronica, acolo unde sunt disponibile, cu privire la subiectele asupra cãrora urmeazã sa se ia o decizie, cum ar fi:
a) documentaţia de solicitare a autorizaţiei integrate de mediu sau, dacã este cazul, propunerea de reexaminare a condiţiilor incluse în autorizaţia integrata de mediu potrivit prevederilor art. 31, inclusiv descrierea elementelor prevãzute de art. 5;
b) faptul ca decizia urmeazã sa fie subiectul unor evaluãri a impactului asupra mediului în context transfrontier ori a consultãrilor bilaterale între state, în condiţiile prevãzute de art. 23, dacã este necesar;
c) datele de contact ale autoritãţii competente cu privire la luarea deciziei, a autoritãţii competente de la care pot fi obţinute informaţiile relevante ori cãtre care pot fi trimise întrebãrile sau comentariile publicului, precum şi precizãri cu privire la intervalul de timp în care pot fi trimise, respectiv primite, întrebãrile sau comentariile publicului;
d) natura deciziei posibil a fi adoptatã, sau, dacã este cazul, a proiectului de autorizaţie integrata de mediu;
e) detalii cu privire la actualizarea autorizaţiei integrate de mediu sau de reexaminare a condiţiilor acesteia;
f) indicarea datei şi a locului la care informaţia poate fi facuta disponibilã, sau a mijloacelor folosite;
g) detalii cu privire la organizarea dezbaterilor ori consultãrilor publice, potrivit prevederilor de la punctul 5.
2. Autoritatea competenta trebuie sa se asigure ca, în intervale corespunzãtoare de timp, urmãtoarele informaţii sunt puse la dispoziţia publicului interesat:
a) potrivit prevederilor legislaţiei în vigoare, principalele rapoarte şi recomandãri trimise autoritãţii competente sunt puse la dispoziţia publicului interesat potrivit dispoziţiilor punctului (1);
b) potrivit dispoziţiilor legale ce reglementeazã accesul publicului la informaţia de mediu, orice informaţie, alta decât cea menţionatã la punctul (1) şi care este relevanta pentru luarea deciziei în condiţiile prevãzute de prezenta ordonanta de urgenta, se aduce la cunostinta publicului interesat.
3. Publicul interesat este îndrituit sa transmitã opinii şi comentarii cãtre autoritatea competenta înainte de luarea unei decizii.
4. Rezultatele consultãrilor organizate în condiţiile prezentei anexe trebuie luate în considerare în momentul adoptãrii deciziei.
5. Detaliile cu privire la informarea publicului, spre exemplu prin anunţul fãcut, pe o anumitã arie, ori prin publicarea într-un cotidian local, precum şi consultarea publicului interesat, depunerea în scris a opiniilor, se stabilesc prin ordin al ministrului mediului şi gospodãririi apelor, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a dispoziţiilor prezentei ordonanţe de urgenta. Trebuie sa se asigure ca pentru fiecare etapa din procedura, se aloca o perioada de timp suficienta pentru a permite informarea publicului, iar publicul interesat sa formuleze comentarii, opinii, întrebãri şi sa participe efectiv în procesul de luare a deciziei de mediu, care face obiectul prezentei anexe.


ANEXA 5

LISTA INSTALAŢIILOR CARE BENEFICIAZÃ DE PERIOADA DE TRANZITIE

Nota:
În sensul prezentei ordonanţe de urgenta, perioada de tranzitie reprezintã perioada de timp cuprinsã între 1 ianuarie 2007 şi data limita stabilitã prin negociere cu Comisia Uniunii Europene, în scopul conformarii cu prevederile Directivei 96/61/CE privind prevenirea şi controlul integrat al poluarii, în baza estimarilor de costuri şi a justificarii solicitãrilor, furnizate de operatorii de activitate.
Pana la 31 Decembrie 2008:
1. S.C. CARBID FOX S.A. Tarnaveni (activitate principala 4.2)
2. S.C. AVICOLA S.A. Ferma Garleni - Bacau (activitate principala 6.6 a)
3. S.C. EXPERT 2001 IMPEX S.R.L Bistrita - Nasaud (activitate principala 6.6)

Pana la 31 Decembrie 2009:
4. S.C. UCM Resita - Caras - Severin (activitate principala 2.2)
5. S.C. SICERAM S.A. Mures (activitate principala 3.5)
6. S.C. BEGA UPSOM S.A. Alba (activitate principala 4.2)
7. S.C. CELROM S.A. Mehedinti (activitate principala 6.1)
8. S.C. COMCEH S.A. Calarasi- Calarasi (activitate principala 6.1 b)
9. S.C. ECOPAPER S.A. Zarnesti - Braşov (activitate principala 6.1 b)
10. S.C. RIFIL S.A. Neamt (activitate principala 6.2)
11. S.C. AVICOLA S.A. Ferma Razboieni - Iaşi (activitate principala 6.6 a)
12. S.C. AVIMAR S.A. Maramures (activitate principala 6.6 a)
13. S.C. AVICOLA S.A. Iaşi - Ferma Letcani - Iaşi (activitate principala 6.6 a)
14. COMBINATUL AGROINDUSTRIAL Curtici - Arad (activitate principala 6.6 b)
15. S.C. AVICOLA S.A. Slobozia Ferma Bora - Ialomita (activitate principala 6.6 a)
16. S.C. SUINTEST Oarja S.A. - Arges (activitãţi principale 6.6 b, c)
17. S.C. AVICOLA S.A. Slobozia - Ferma Andrasesti - Ialomita (activitate principala 6.6 a)
18. S.C. AVICOLA S.A. Slobozia - Ferma Periati - Ialomita (activitate principala 6.6 a)
19. S.C. AVICOLA S.A. Slobozia - Ferma Gheorghe Doja - Ialomita (activitate principala 6.6 a)

Pana la 31 Decembrie 2010:
20. S.C. ROMPLUMB S.A. Maramures (activitate principala 2.5)
21. S.C. ROMRADIATOARE S.A. Braşov (activitate principala 2.5 b)
22. S.C. ELECTROMONTAJ S.A. Bucureşti (activitate principala 2.6)
23. H0LCIM (România) - Ciment Campulung Arges (activitate principala 3.1)
24. S.C. ETERMED S.A. Medgidia - Constanta (activitate principala 3.2)
25. S.C. CONGIPS S.A. (Azbest) Bihor (activitate principala 3.2)
26. S.C. HELIOS S.A. Astileu - Bihor (activitate principala 3.5)
27. S.C. SOFERT S.A. Bacau (activitãţi principale 4.3 şi 4.2 b)
28. S.C. CHIMOPAR S.A. Bucureşti (activitate principala 4.1)
29. S.C. ANTIBIOTICE S.A. Iaşi (activitate principala 4.5)
30. S.C. ROMPETROL PETROCHEMICALS S.R.L Constanta (activitate principala 4.1)
31. S.C. LETEA S.A. Bacau (activitate principala 6.1 a)
32. S.C. ZAHÃR Corabia S.A. - Olt (activitate principala 6.4 b)
33. S.C. TARGO S.R.L Timis (activitate principala 6.4)
34. S.C. SUINPROD Roman - Neamt (activitate principala 6.6 b)
35. S.C. LUCA SUINPROD S.A. Codlea - Braşov (activitate principala 6.6 b)
36. S.C. AVICOLA Costesti Arges - Arges (activitate principala 6.6 b)
37. S.C. AVICOLA S.A. Platou Avicol Brad - Bacau (activitate principala 6 6 a)
38. S.C. AT GRUP PROD IMPEX S.R.L Olt (activitate principala 6.6 a)
39. S.C. AVICOLA S.A. Ferma Gheraiesti - Bacau (activitate principala 6.6 a)
40. S.C. CARNIPROD S.R.L Tulcea - Tulcea (activitate principala 6.6 b)
41. S.C. PIGCOM S.A. Satu Nou - Tulcea (activitate principala 6.6 b)
42. S.C. AGROPROD IANCU S.R.L Urziceni - Ialomita (activitate principala 6.6 b)
43. S.C. CRUCIANI IMPEX S.R.L Dedulesti - Brãila (activitate principala 6.6)
44. S.C. AGROFLIP Bontida Cluj (activitãţi principale 6.6 b.c)
45. S.C. AVICOLA S.A. Slobozia Ferma Amara - Ialomita (activitate principala 6.6 a)
46. S.C. ISOVOLTA GROUP S.A. Bucureşti (activitate principala 6.7)
47. S.C. SAMOBIL S.A. Satu Mare (activitate principala 6.7)
48. S.C. ELECTROCARBON S.A. Slatina - Olt (activitate principala 6.8)
49. S.C. TRANSGOLD S.A. Baia Mare - Maramures (activitate principala 2.5)

Pana la 31 Decembrie 2011:
50. S.C. ORGANE DE ASAMBLARE S.A. Braşov (activitate principala 2.6)
51. HEIDELBERG CEMENT - Fieni Cement Dambovita (activitate principala 3.1)
52. CARMEUSE România S.A. Arges (activitate principala 3.1)
53. S.C. RESIAL S.A. Alba (activitate principala 3.5)
54. SOCIETATEA NATIONALA A PETROLULUI PETROM S.A. Sucursala Craiova Combinatul Doljchim - Dolj (activitãţi principale 4.2, 4.1)
55. S.C. USG S.A. Valcea (activitate principala 4.2 d)
56. S.C. ULTEX S.A. Tandarei - Ialomita (activitate principala 6.4 b)
57. S.C. CARMOLIMP S.R.L Vistea de Sus - Sibiu (activitate principala 6.6 b)
58. S.C. AVICOLA Buftea - Ilfov (activitate principala 6.6 a)
59. S.C. AVICOLA S.A. Ferma Hemeius - Bacau (activitate principala 6.6 a)
60. S.C. SUINPROD S.A. Zimnicea - Ferma Zimnicea-Teleorman (activitate principala 6.6b)
61. S.C. SUINPROD S.A. Bilciuresti - Dambovita (activitate principala 6.6)
62. S.C. COMPLEXUL DE PORCI Brãila S.A. Baldovinesti - Brãila (activitate principala 6.6b)
63. S.C. COMPLEXUL DE PORCI Brãila S.A. Tichilesti - Brãila (activitate principala 6.6 b)
64. S.C. AT GRUP PROD IMPEX S.R.L - Teleorman (activitate principala 6.6 a)
65. S.C. KING HAUSE ROM Cornetu S.R.L Filiala Mavrodin - Teleorman (activitate principala 6.6 a)
66. S.C. AVIKAF PROD IMPEX S.R.L - Teleorman (activitate principala 6.6 a)
67. S.C. SUINPROD S.A. Zimnicea - Ferma Dracea - Teleorman (activitate principala 6.6 b)
68. S.C. ROMCIP Salcia - Teleorman (activitate principala 6.6 b)
69. S.C. AVIPUTNA S.A. Golesti - Vrancea (activitate principala 6.6 a)
70. S.C. NUTRICOM S.A. Oltenita - Calarasi (activitate principala 6.6 b)
71. S.C. PIGALEX S.A. Alexandria - Teleorman (activitate principala 6.6 b)
72. S.C. PIC ROMÂNIA S.R.L Vasilati - Calarasi (activitate principala 6.6 c)
73. S.C. SUINTEST S.A. Fierbinti - Ialomita (activitate principala 6.6 b)
74. S.C. AGRIVAS S.R.L Vaslui (activitate principala 6.6 a)
75. S.C. AVICOLA Buftea S.A. Punct de lucru Turnu Magurele - Teleorman (activitate principala 6.6 a)
76. S.C. C+C S.A. Resita (activitate principala 6.6 b)

Pana la 31 Decembrie 2012:
77. SNP PETROM S.A. Sucursala ARPECHIM Pitesti - Arges (activititati principale 1.2 şi 4.1)
78. S.C. ROMPETROL Rafinare S.A. Constanta (activitate principala 1.2)
79. COMBINATUL DE OTELURI SPECIALE Tirgoviste - Dambovita (activitãţi principale 2.2 şi 2.3)
80. S.C. COMBINATUL DE UTILAJ GREU S.A. Cluj (activitãţi principale 2.2 şi 2.3 b)
81. S.C. IAIFO Zalau - Salaj (activitãţi principale 2.3 b şi 2.4)
82. S.C. ALTUR S.A. Olt (activitate principala 2.5)
83. CNCAF MINVEST S.A. DEVA Filiala DEVAMIN S.A. Deva, Exploatarea miniera Deva - Hunedoara (activitate principala 2.5)
84. S.C. MONDIAL S.A. Lugoj - Timis (activitate principala 3.5)
85. S.C. MACOFIL S.A. Tirgu Jiu - Gorj (activitate principala 3.5)
86. S.C. Ceramica S.A. Iaşi (activitate principala 3.5)
87. S.C. FIBREXNYLON S.A. Neamt (activitãţi principale 4.1 b, d, 4.2 b, 4.3)
88. S.C. CHIMCOMPLEX S.A. Borzesti - Bacau (activitãţi principale 4.1 a, b, c, d, f, 4.2 b, c, d şi 4.4)
89. S.C. PEHART S.A. Petresti - Alba (activitate principala 6.1 b)
90. S.C. TABACO - CAMPOFRIO S.A. Tulcea (activitate principala 6.4 a)
91. S.C. AVICOLA S.A. Slobozia Ferma Ion Ghica - Ialomita (activitate principala 6.6 a)
92. S.C. AVICOLA S.A. Platou Avicol Aviasan - Bacau (activitate principala 6.6 a)
93. S.C. ITAL TRUST Racovita S.A. - Sibiu (activitate principala 6.6 b)
94. S.C. COMTIM GROUP S.R.L. Ferma Parta - Timis (activitate principala 6.6 b)
95. S.C. COMTIM GROUP S.R.L Ferma Padureni - Timis (activitate principala 6.6 b)
96. S.C. COMTIM GROUP S.R.L Ferma Peciu Nou - Timis (activitate principala 6.6 b)
97. S.C. COMTIM GROUP S.R.L Ferma Periam - Timis (activitate principala 6.6 b)
98. S.C. COMTIM GROUP S.R.L Ferma Ciacova - Timis (activitate principala 6.6 b)
99. S.C. AVICOLA LUMINA S.A. - Constanta (activitate principala 6.6 a)

Pana la 31 Decembrie 2013:
100. S.C. UNIO S.A. Satu Mare (activitate principala 2.3 b)
101. S.C. ARTROM S.A. Slatina + Olt (activitãţi principale 2.3 b şi 2.6)
102. S.C. IAR S.A. Braşov (activitate principala 2.6)
103. S.C. ARIO S.A. Bistrita Nasaud (activitate principala 2.4)
104. S.C. LAFARGE ROMCIM S.A. Medgidia - Constanta (activitate principala 3.1)
105. S.C. CARS S.A. Tirnaveni - Mures (activitate principala 3.5)
106. S.C. CASiROM S.A. Cluj (activitate principala 3.5)
107. S.C. TURNU S.A. Turnu Magurele - Teleorman (activitãţi principale 4.3 şi 4.2 b)
108. S.C. COMBINATUL DE ÎNGRÃŞÃMINTE CHIMICE S.A. Navodari - Constanta (activitate principala 4.3)
109. S.C. AMBRO Suceava S.A. - Suceava (activitãţi principale 6.1 a, b)
110. S.C. ROMSUIN TEST Peris S.A. - Ilfov (activitate principala 6.6 a)
111. S.C. NUTRICOD Codlea Sucursala Sf. Gheorghe - Covasna (activitate principala 6.6 b)
112. S.C. HADITON GRUP S.R.L Arges (activitate principala 6.6 a)

Pana la 31 Decembrie 2014:
113. S.C. PETROM S.A. Rafinaria PETROBRAZI - Prahova (activitate principala 1.2)
114. S.C. RAFINARIA ASTRA ROMANA S.A. Ploiesti - Prahova (activitate principala 1.2)
115. S.C. ROMPETROL Rafinaria VEGA - Prahova (activitate principala 1.2)
116. S.C. PETROTEL LUKOIL S.A. - Prahova (activitate principala 1.2)
117. S.C. ISPAT SIDEX S.A. Galaţi (activitãţi principale 2.2, 2.3)
118. S.C. SIDERURGICA S.A. Hunedoara (activitãţi principale 2.2, 2.3)
119. S.C. KVAERNER IMGB S.A. Bucureşti (activitate principala 2.4)
120. S.C. SOMETRA S.A. Copsa Mica - Sibiu (activitãţi principale 2.5 a, 2.5 b, 2.1, 2.4)
121. S.C. FERAL S.R.L Tulcea (activitate principala 2.5 a)
122. S.C. METALURGICA S.A. Aiud - Alba (activitãţi principale 2.4 şi 2.3 b)
123. S.C. NEFERAL S.A. Ilfov (activitate principala 2.5 b)
124. S.C. INDUSTRIA SARMEI S.A. Campia Turzii - Cluj (activitãţi principale 2.2, 2.3, 2.6)
125. S.C. METALURGICA S.A. Vlahita - Harghita (activitate principala 2.5 b)
126. S.C. UPETROM 1 Mai S.A. Prahova (activitate principala 2.2)
127. S.C. LAMINORUL S.A. Brãila (activitate principala 2.3)
128. S.C. AVERSA S.A. Bucureşti (activitate principala 2.4)
129. S.C. FORMA S.A. Botosani (activitate principala 2.3)
130. S.C. ISPAT TEPRO S.A. Iaşi (activitate principala 2.3 c)
131. S.C. URBIS Armãturi Sanitare S.A. - Bucureşti (activitate principala 2.6)
132. S.C. BALANŢA S.A. Sibiu (activitate principala 2.6)
133. S.C. COMMET S.A. Galaţi (activitate principala 2.6)
134. CNACF MINVEST S.A. Deva Filiala «DEVAMIN» Exploatarea miniera Vetel Hunedoara (activitate principala 2.5)
135. S.C. MOLDOMIN S.A. Moldova Noua - Caras - Severin (activitate principala 2.5)
136. S.C. FIROS S.A. Bucureşti (activitate principala 3.3)
137. S.C. SINTER - REF S.A. Azuga - Prahova (activitate principala 3.5)
138. S.C. PRESCOM Braşov S.A. - Braşov (activitate principala 3.1)
139. S.C. MELANA IV S.A. Neamt (activitate principala 4.1)
140. S.C. OLTCHIM S.A. Ramnicu Valcea - Valcea (activitãţi principale 4.1, 4.2. 4.3)
141. S.C. AMONIL S.A. Slobozia - Ialomita (activitãţi principale 4.3, 4.2)
142. CAROM SA, Bacau (activitãţi principale 4.1 a, b, 1)
143. AZOCHIM S.A. Savinesti - Neamt (activitate principala 4.2)
144. S.C. UZINA DE PRODUSE SPECIALE Fagaras S.A. Braşov (activitate principala 4.6)
145. S.C. SINTEZA S.A. Oradea - Bihor (activitãţi principale 4.1 g, 4.2 d, e şi 4.4)
146. S.C. CHIMPROD S.A. Bihor (activitãţi principale 4.1 b şi 4.5)
147. S.C. AZUR S.A. Timişoara - Timis (activitate principala 4.1)
148. S.C. PUROLITE S.A. Victoria - Braşov (activitãţi principale 4.1 d, h)
149. S.C. CELHART DONARIS S.A. Brãila (activitate principala 6.1)
150. S.C. VRANCART S.A. Adjud - Vrancea (activitate principala 6.1 b)
151. S.C. PIM S.A. Sibiu (activitate principala 6.3)
152. S.C. DANUBIANA Roman S.A. Neamt (activitate principala 6.4 b)
153. S.C. ZAHÃRUL Romanesc S.A. Tandarei - Ialomita (activitate principala 6.4 b)
154. S.C. VASCAR S.A. Vaslui (activitate principala 6.4 a)
155. S.C. MULTIVITA S.A. Negru Voda - Constanta (activitate principala 6.5)
156. S.C. SUINPROD S.A. Prahova (activitate principala 6.6 a)
157. S.C. AVICOLA S.A. Ferma Serbanesti - Bacau (activitate principala 6.6 a)
158. S.C. AVICOLA BUCUREŞTI S.A. Punct de lucru CSHD Mihailesti (activitate principala 6.6 a)
159. S.C. SUINPROD S.A. Bumbesti Jiu - Gorj (activitate principala 6.6 a)
160. S.C. SIBAVIS S.A. Sibiu - Sibiu (activitate principala 6.6 a)
161. S.C. OLTCHIM S.A. Rm. Valcea Ferma 1 Frincesti - Valcea (activitate principala 6.6 a)
162. S.C. AVIA AGROBANAT S.R.L Bocsa - Resita (activitate principala 6.6 a)
163. S.C. AVICOLA Gaiesti S.A. - Dambovita (activitate principala 6.6 a)
164. S.C. VENTURELLI PROD S.R.L. Sibiu (activitate principala 6.6 b)
165. S.C. OLTCHIM S.A. Rimnicu Valcea Ferma Budesti - Valcea (activitate principala 6.6 a)
166. S.C. OLTCHIM S.A. Rimnicu Valcea Ferma Babeni Mihaiesti - Valcea (activitate principala 6.6 a)
167. S.C. OLTCHIM S.A. Rimnicu Valcea Ferma 2 Frincesti - Valcea (activitate principala 6.6 a)
168. S.C. OLTCHIM S.A. Ramnicu Valcea Ferma Babeni - Valcea (activitate principala 6.6 a)
169. S.C. AVICOLA Bucureşti S.A. Sucursala Cluj - Saliste - Cluj (activitate principala 6.6 a)
170. S.C. AVICOLA Bucureşti S.A. Sucursala CSHD Codlea-Braşov (activitate principala 6.6 a)
171. S.C. Cereal Prod S.A. - Galaţi (activitate principala 6.6 a)
172. S.C. AVICOLA Mangalia S.A. Constanta (activitate principala 6.6 a)
173. S.C. AVICOLA S.A. Constanta - Constanta (activitate principala 6.6 a)
174. S.C. AVICOLA BUCUREŞTI S.A. Punct de lucru Butimanu - Dambovita (activitate principala 6.6 a)
175. S.C. EUROPIG S.A. Poiana Marului - Braşov (activitate principala 6.6 b)
176. S.C. SUINPROD S.A. Let - Covasna (activitate principala 6.6 b)
177. S.C. AVICOLA Sivita S.A. Galaţi (activitate principala 6.6 a)
178. S.C. COLLINI S.R.L Bocsa - Resita (activitate principala 6.6 b)
179. S.C. AGROSAS S.R.L Timişoara - Timis (activitãţi principale 6.6 b, c)
180. S.C. FLAVOIA S.R.L Platforma Hereclean - Salaj (activitate principala 6.6 a)
181. S.C. ELSID SA. Titu - Dambovita (activitate principala 6.8)

Pana la 31 Decembrie 2015:
182. S.C. RAFINARIA STEAUA ROMANA S.A. Cimpina - Prahova (activitate principala 1.2)
183. S.C. TRACTORUL UTB S.A. Braşov (activitãţi principale 2.3 b, 2.4, 2.6. 6.7)
184. S.C. ISPAT Petrotub S.A. Neamt (activitãţi principale 2.3, 6.7)
185. S.C. ARO S.A. Arges (activitãţi principale 2.3 b, 2.6)
186. S.C. STIMET S.A Sighisoara - Mures (activitate principala 3.3)
187. S.C. BEGA REAL S.A. Plesa - Prahova (activitate principala 3.5)
188. S.C. AZOMURES S.A. Tg. Mures - Mures (activitãţi principale 4.2 şi 4.3)
189. S.C. COLOROM S.A, Codiea - Braşov (activitate principala 4.1)
190. S.C. SOMES S.A Dej - Cluj (activitãţi principale 6.1. a, b)
191. S.C. OMNIMPEX Hârtia S.A. Busteni - Prahova (activitate principala 6.1 b)
192. S.C. PERGODUR Internaţional S.A. Neamt (activitate principala 6.1 b)
193. S.C. PROTAN S.A. - Popesti Leordeni - Ilfov (activitate principala 6.5)
194. S.C. PROTAN S.A. Bucureşti Sucursala Codlea - Braşov (activitate principala 6.5)
195. S.C. PROTAN S.A. - Cluj (activitate principala 6.5)
-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016