Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 150 din 4 noiembrie 2008  pentru modificarea si completarea   Legii nr. 227/2006 privind prevenirea si combaterea dopajului in sport    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 150 din 4 noiembrie 2008 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2006 privind prevenirea si combaterea dopajului in sport

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 809 din 3 decembrie 2008

Având în vedere prevederile Convenţiei împotriva dopajului, adoptatã în cadrul Consiliului Europei, la Strasbourg la 16 noiembrie 1989, ratificatã prin <>Legea nr. 171/1998 , ale Protocolului adiţional la Convenţia împotriva dopajului (Strasbourg, 1989), adoptat la Varşovia la 12 septembrie 2002, ratificat prin <>Legea nr. 302/2006 , ale Convenţiei internaţionale împotriva dopajului în sport, adoptatã în cadrul Conferinţei Generale a Organizaţiei Naţiunilor Unite pentru Educaţie, Ştiinţã şi Culturã, la Paris la 19 octombrie 2005, acceptatã prin <>Legea nr. 367/2006 , în domeniul dopajului în sport,
luând în considerare angajamentele asumate de România, prin semnarea Memorandumului de la Copenhaga în anul 2003, în sensul respectãrii Codului Mondial Anti-Doping, adoptat la Conferinţa Mondialã asupra Dopajului în Sport (Copenhaga, 3-5 martie 2003), şi implementãrii prevederilor sale la nivel naţional, document fundamental în lupta pe plan mondial împotriva dopajului în sport,
în contextul adoptãrii noului Cod Mondial Anti-Doping, cu ocazia Conferinţei Mondiale asupra Dopajului în Sport, desfãşuratã în perioada 15-17 noiembrie 2007 la Madrid, Spania, ale cãrui prevederi urmeazã a intra în vigoare la data de 1 ianuarie 2009,
în scopul armonizãrii reglementãrilor actuale din România cu noile reglementãri internaţionale,
dat fiind faptul cã timpul rãmas pânã la sfârşitul actualei sesiuni parlamentare nu permite adoptarea pânã la 1 ianuarie 2009 a unei legi în acest sens, chiar şi cu procedurã de urgenţã, iar neadoptarea de mãsuri prin utilizarea procedurii de legiferare pe calea ordonanţei de urgenţã va avea consecinţe negative asupra drepturilor sportivilor, determinând totodatã apariţia de diferenţe între regimul sancţionator aplicabil pe plan naţional şi cel pe plan internaţional, ce vor constitui premise de tensiune,
întrucât aceste elemente vizeazã interesul public şi constituie o situaţie extraordinarã a cãrei reglementare nu poate fi amânatã,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

ART. I
<>Legea nr. 227/2006 privind prevenirea şi combaterea dopajului în sport, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 518 din 15 iunie 2006, cu modificãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 1, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Conform reglementãrilor Convenţiei împotriva dopajului, adoptatã în cadrul Consiliului Europei, la Strasbourg la 16 noiembrie 1989, ratificatã prin <>Legea nr. 171/1998 , ale Convenţiei internaţionale împotriva dopajului în sport, adoptatã în cadrul Conferinţei Generale a Organizaţiei Naţiunilor Unite pentru Educaţie, Ştiinţã şi Culturã, la Paris la 19 octombrie 2005, acceptatã prin <>Legea nr. 367/2006 , şi ale Codului Mondial Anti-Doping, elaborat de Agenţia Mondialã Anti-Doping, denumit în continuare Cod, se interzice dopajul în sport din raţiuni de naturã eticã şi medicalã."
2. La articolul 2 alineatul (2), literele d) şi g) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"d) încãlcarea de 3 ori, într-o perioadã de 18 luni, a reglementãrilor în vigoare referitoare la disponibilitatea sportivului pentru testarea doping în afara competiţiei, inclusiv nerespectarea de cãtre sportiv a obligaţiei de a furniza informaţii privind localizarea sa, precum şi a reglementãrilor privind testele neefectuate conform Standardului internaţional pentru testare al Agenţiei Mondiale Anti-Doping, inclusiv orice combinaţie de 3 asemenea încãlcãri într-o perioadã de 18 luni;
..........................................................................
g) traficarea sau tentativa de traficare a oricãrei substanţe şi/sau metode interzise;".
3. La articolul 3, punctele 1-7, 12, 17, 18, 28, 30, 31, 35 şi 37 se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"1. sportiv - orice persoanã care participã la activitatea sportivã la nivel internaţional, definit ca atare de fiecare federaţie internaţionalã, sau orice persoanã care participã la activitatea sportivã la nivel naţional, legitimatã la un club sportiv, afiliat la o federaţie sportivã naţionalã ori la o asociaţie judeţeanã pe ramurã de sport, şi orice altã persoanã care participã la activitatea sportivã la un nivel inferior, dacã este desemnatã de o altã organizaţie care acceptã Codul. Prezenta definiţie cuprinde şi practicanţii de sport la nivel recreativ, fãrã ca aceştia sã aibã obligaţia de a furniza informaţii privind localizarea lor şi de a solicita scutire pentru uz terapeutic (SUT);
2. sportiv de nivel internaţional - sportivul desemnat de una sau mai multe federaţii internaţionale ca fãcând parte din lotul de testare înregistrat al unei federaţii internaţionale;
3. personal asistent al sportivului - orice antrenor, instructor, manager, agent, personal din conducerea echipei, oficial, personal medical ori paramedical, pãrinte sau orice altã persoanã care lucreazã cu, trateazã sau consiliazã sportivi care participã ori se pregãtesc sã participe la competiţii sportive;
4. organizaţie naţionalã anti-doping - acea autoritate naţionalã sau acele autoritãţi naţionale responsabile cu privire la adoptarea şi implementarea reglementãrilor anti-doping, conducerea activitãţii de prelevare de probe biologice, gestionarea rezultatelor la testele efectuate şi conducerea audierilor, toate aceste responsabilitãţi fiind la nivel naţional;
5. control doping - procesul care include furnizarea de informaţii privind localizarea sportivilor, planificarea distribuirii testãrilor, recoltarea şi mânuirea de probe biologice, transportul de probe biologice la laborator, analiza de laborator, scutirile pentru uz terapeutic (SUT), gestionarea rezultatelor, audieri şi apeluri;
6. în competiţie - perioada care începe cu 12 ore înainte de o competiţie la care sportivul este programat sã participe, pânã la finalul competiţiei şi al procesului de recoltare a probelor legat de acea competiţie, cu excepţia situaţiilor în care se prevede altfel în reglementãrile unei federaţii internaţionale sau ale unei alte organizaţii naţionale anti-doping;
7. în afara competiţiei - orice control doping care nu este realizat în competiţie;
..........................................................................
12. testare doping - parte a procesului de desfãşurare a controlului doping, ce presupune planificarea distribuirii testelor, recoltarea de probe biologice, mânuirea lor şi transportul de probe biologice la laborator;
..........................................................................
17. standard internaţional - un standard adoptat de cãtre Agenţia Mondialã Anti-Doping, ce conţine şi detalii tehnice necesare pentru implementarea dispoziţiilor Codului;
18. rezultate pozitive - un raport de la un laborator sau de la altã entitate cãreia i s-a aprobat efectuarea de testãri, care identificã într-o probã biologicã prezenţa unei substanţe interzise, a metaboliţilor ori a markerilor sãi, inclusiv însemnate cantitãţi de substanţe endogene sau dovezi ale utilizãrii de metode interzise;
...........................................................................
28. manifestare sportivã - o serie de competiţii individuale organizate de un singur organism decizional;
...........................................................................
30. lipsa vinovãţiei - demonstrarea de cãtre sportiv a faptului cã nu a ştiut sau nu a suspectat şi nici nu ar fi avut posibilitatea sã ştie ori sã suspecteze, chiar prin exercitarea celei mai atente griji, faptul cã a folosit sau cã i s-au administrat substanţe ori metode interzise;
31. lipsa neglijenţei semnificative - demonstrarea de cãtre sportiv a faptului cã neglijenţa de care a dat dovadã nu a fost semnificativã în ceea ce priveşte încãlcarea legislaţiei antidoping;
...........................................................................
35. lot de testare înregistrat - eşantionul de sportivi de înalt nivel stabilit separat de cãtre fiecare federaţie internaţionalã şi organizaţie naţionalã anti-doping, care este supus testãrii doping în cadrul şi în afara competiţiei, ca parte a planului de distribuţie a testãrilor aparţinând organizaţiei sau federaţiei internaţionale respective;
...........................................................................
37. sport individual - orice sport care nu este sport de echipã;".
4. La articolul 3, dupã punctul 37 se introduc şase noi puncte, punctele 38-43, cu urmãtorul cuprins:
"38. rezultat atipic - un raport de la laborator sau o altã entitate recunoscutã de cãtre Agenţia Mondialã Anti-Doping, care necesitã investigaţii ulterioare potrivit prevederilor Standardului internaţional pentru laboratoare înainte de a se stabili existenţa unui rezultat pozitiv;
39. audiere provizorie - o scurtã audiere ce are loc înaintea audierii prevãzute la art. 28, la care sportivului i se aduc la cunoştinţã rezultatul constatat, reglementãrile anti-doping încãlcate şi drepturile de care beneficiazã în vederea aplicãrii suspendãrii provizorii;
40. suspendare provizorie - oprirea temporarã a sportivului sau a unei persoane din cadrul personalului asistent al sportivului suspectat de una dintre încãlcãrile prevãzute la art. 2 alin. (2) de la participarea în cadrul oricãrei competiţii pânã la luarea deciziei finale conform art. 28 alin. (3);
41. sistem de management şi administrare anti-doping (ADAMS) - o bazã de date pe internet, instrument pentru gestionarea introducerii, pãstrãrii şi raportãrii informaţiilor, proiectatã pentru a sprijini partenerii şi Agenţia Mondialã Anti-Doping în activitãţile lor anti-doping, în conformitate cu legislaţia privind protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal;
42. manifestare sportivã naţionalã - manifestare sportivã ce implicã participarea sportivilor de nivel naţional şi internaţional, care nu este o manifestare sportivã internaţionalã;
43. ajutor substanţial - sprijin efectiv acordat de cãtre un sportiv sau o persoanã din cadrul personalului asistent al sportivilor, prin furnizarea de informaţii şi probe concludente, inclusiv prin depunerea de mãrturii, pentru descoperirea sau stabilirea de încãlcãri ale reglementãrilor anti-doping de cãtre alţi sportivi sau persoane din cadrul personalului asistent al sportivilor."
5. Denumirea titlului II se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"TITLUL II
Organizarea activitãţii anti-doping la nivel naţional"
6. La articolul 6, literele h) - m), o) - q), s), u) şi v) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"h) propune mãsuri specifice şi colaboreazã cu autoritãţile şi instituţiile publice, în sensul intensificãrii luptei împotriva traficului ilicit de substanţe şi/sau metode interzise;
i) aprobã, publicã şi revizuieşte Lista interzisã, în conformitate cu lista Agenţiei Mondiale Anti-Doping;
j) actualizeazã, în colaborare cu Ministerul Sãnãtãţii Publice şi cu Agenţia Naţionalã a Medicamentului, şi publicã anual lista cu specialitãţile farmaceutice autorizate şi comercializate în România care au în componenţã substanţe şi/sau metode interzise;
k) întocmeşte planul naţional anual de testare, în competiţie şi în afara competiţiei;
l) întocmeşte lotul de testare înregistrat şi ţine evidenţa localizãrii sportivilor, potrivit prevederilor Standardului internaţional pentru testare al Agenţiei Mondiale Anti-Doping;
m) organizeazã şi efectueazã controale doping în competiţie şi în afara competiţiei;
........................................................................
o) planificã şi asigurã desfãşurarea audierilor sportivilor şi ale personalului asistent al acestora suspectaţi de încãlcarea reglementãrilor anti-doping, într-un cadru corect şi echitabil, în conformitate cu legislaţia în vigoare şi cu standardele internaţionale;
p) aprobã scutirile de uz terapeutic pentru sportivii de nivel naţional, la solicitarea scrisã a acestora, în conformitate cu procedura descrisã în Standardul internaţional pentru scutiri de uz terapeutic (SUT) al Agenţiei Mondiale Anti-Doping, şi ţine evidenţa scutirilor pentru uz terapeutic (SUT) pentru sportivii de nivel internaţional;
q) comunicã Agenţiei Mondiale Anti-Doping cazurile de încãlcãri ale reglementãrilor anti-doping gestionate, precum şi solicitãrile de scutiri pentru uz terapeutic (SUT) pentru sportivii de nivel naţional;
.........................................................................
s) organizeazã cursuri pentru formarea profesionalã şi perfecţionarea ofiţerilor de control doping;
.........................................................................
u) organizeazã periodic cu structurile sportive acţiuni privind informarea, prevenirea şi combaterea fenomenului de dopaj în sport;
v) iniţiazã, promoveazã şi desfãşoarã activitãţi de cercetare ştiinţificã;".
7. La articolul 6, dupã litera v) se introduce o nouã literã, litera w), cu urmãtorul cuprins:
"w) elaboreazã normele de utilizare a veniturilor Agenţiei pentru categoriile de cheltuieli ce se efectueazã pentru realizarea acţiunilor de prevenire şi combatere a dopajului în sport, precum şi a celor de prevenire şi combatere a traficului ilicit de substanţe cuprinse în Lista interzisã şi le supune Guvernului spre aprobare, prin hotãrâre."
8. Articolul 7 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7. - Posturile publice de radio şi de televiziune pun la dispoziţie, gratuit, Agenţiei un spaţiu de emisie de minimum 30 de minute lunar, din care 50% la ore de maximã audienţã, pentru difuzarea de materiale promoţionale în scopul prevenirii şi combaterii dopajului în sport."
9. La articolul 9, alineatele (1) şi (7) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - (1) Consiliul director al Agenţiei are în componenţã 9 membri, dupã cum urmeazã:
a) preşedinte;
b) 3 reprezentanţi ai Cancelariei Primului-Ministru, desemnaţi de şeful Cancelariei;
c) un reprezentant al Agenţiei Naţionale pentru Sport, desemnat de preşedintele acesteia din rândul angajaţilor sãi;
d) un reprezentant al Comitetului Olimpic şi Sportiv Român;
e) un reprezentant din domeniul farmacologiei sau toxicologiei ori medicinei, desemnat de Ministerul Sãnãtãţii Publice;
f) un reprezentant al sportivilor de performanţã, desemnat de Comitetul Olimpic şi Sportiv Român;
g) un reprezentant al federaţiilor sportive naţionale, desemnat de Comitetul Olimpic şi Sportiv Român.
..........................................................................
(7) Convocarea Consiliului director se face cu cel puţin 5 zile lucrãtoare înainte de data şedinţei şi va cuprinde în mod obligatoriu ordinea de zi şi documentaţia necesarã."
10. La articolul 10, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) În cazurile prevãzute la alin. (1) se desemneazã un nou reprezentant, al cãrui mandat dureazã pânã la expirarea mandatului celui în locul cãruia a fost numit."
11. Articolul 12 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 12. - (1) Pe lângã Agenţie se constituie Comisia de acordare a scutirilor pentru uz terapeutic, Comisia de audiere a sportivilor şi a personalului asistent al sportivilor care au încãlcat reglementãrile anti-doping şi Comisia de apel.
(2) Componenţa şi competenţele comisiilor prevãzute la alin. (1) se aprobã prin ordin al preşedintelui Agenţiei.
(3) Membrii comisiilor prevãzute la alin. (1), care participã la şedinţe, beneficiazã de indemnizaţie de şedinţã de 20% din indemnizaţia lunarã a preşedintelui. Totalul sumelor cuvenite unui membru al comisiilor, ca urmare a participãrii la şedinţe, nu poate depãşi într-o lunã 20% din indemnizaţia lunarã a preşedintelui.
(4) Pentru activitatea prestatã de comisiile prevãzute la alin. (1) se percep taxe al cãror cuantum se stabileşte anual prin decizie a Consiliului director, aprobatã prin hotãrâre a Guvernului."
12. Articolul 13 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 13. - Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale Agenţiei se asigurã din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, prin bugetul Cancelariei Primului-Ministru."
13. Dupã articolul 13 se introduc trei noi articole, articolele 13^1 - 13^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 13^1. - (1) Salariaţii care au o vechime în muncã în cadrul Agenţiei de cel puţin 2 ani primesc lunar un spor de stabilitate de 5%, calculat la salariul de bazã.
(2) Pentru fiecare an de vechime în muncã, care depãşeşte pragul de 2 ani, la procentul prevãzut la alin. (1) se adaugã câte 3 procente.
(3) Sporul de stabilitate, acordat în condiţiile alin. (1) şi (2), nu poate depãşi 20% din salariul de bazã.
(4) Sporul de stabilitate se acordã cu data de 1 a lunii urmãtoare celei în care s-a împlinit vechimea prevãzutã la alin. (1) şi (2).
(5) Sporul de stabilitate nu se acordã persoanelor încadrate în muncã dupã pensionare.
Art. 13^2. - (1) Personalul Agenţiei, datoritã faptului cã este supus prin profilul activitãţii desfãşurate la o solicitare psihicã foarte ridicatã şi la riscul de îmbolnãvire ca urmare a manevrãrii de probe biologice de urinã şi sânge, beneficiazã de un spor în cuantum de pânã la 25%, calculat la salariul de bazã, în condiţiile legii.
(2) Categoriile de personal contractual, cuantumurile sporului prevãzut la alin. (1) şi condiţiile de acordare se stabilesc, în limitele prevãzute de lege, prin actul administrativ al ordonatorului principal de credite, cu încadrarea în cheltuielile de personal prevãzute în bugetul aprobat.
Art. 13^3. - Finanţarea sporurilor prevãzute la art. 13^1 şi 13^2 se efectueazã din venituri proprii, cu încadrarea în cheltuielile de personal prevãzute în bugetul aprobat."
14. Articolul 15 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 15. - (1) Lista interzisã, în conformitate cu cea a Agenţiei Mondiale Anti-Doping, se aprobã prin ordin al preşedintelui Agenţiei şi se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) Agenţia va revizui Lista interzisã ori de câte ori vor apãrea modificãri în lista publicatã de Agenţia Mondialã Anti-Doping."
15. Articolul 16 se abrogã.
16. Articolul 17 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 17. - (1) Agenţia asigurã aplicarea procedurii de acordare a scutirilor pentru uz terapeutic pentru sportivii de nivel naţional, la solicitarea scrisã a acestora, în conformitate cu procedura descrisã în Standardul internaţional de acordare a scutirilor pentru uz terapeutic (SUT) al Agenţiei Mondiale Anti-Doping.
(2) Agenţia va raporta Agenţiei Mondiale Anti-Doping, prin Sistemul de management şi administrare anti-doping (ADAMS), scutirile pentru uz terapeutic acordate sportivilor de nivel naţional care sunt înscrişi în lotul sãu de testare înregistrat.
(3) Sportivii de nivel internaţional au obligaţia de a comunica Agenţiei solicitãrile de acordare a scutirilor pentru uz terapeutic, depuse potrivit prevederilor Standardului internaţional de acordare a scutirilor pentru uz terapeutic (SUT) al Agenţiei Mondiale Anti-Doping."
17. La articolul 18, partea introductivã se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 18. - Medicii şi asistenţii medicali trebuie sã acorde o atenţie deosebitã tratamentului medical aplicat sportivilor şi sã respecte urmãtoarele reguli:".
18. Articolul 20 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 20. - Controlul doping, în competiţie şi în afara competiţiei, se efectueazã conform Planului naţional anual de testare, cu respectarea prevederilor Standardului internaţional pentru testare."
19. La articolul 21 alineatul (1), partea introductivã se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 21. - (1) Controlul doping se efectueazã de cãtre Agenţie, din proprie inţiativã, sau poate fi solicitat acesteia de cãtre:".
20. La articolul 21, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Procedura de desfãşurare a controlului doping este reglementatã în normele metodologice privind organizarea şi desfãşurarea controlului doping, care se elaboreazã de Agenţie, în conformitate cu prevederile Codului şi Standardului internaţional pentru testare, emise de Agenţia Mondialã Anti-Doping."
21. La articolul 21, dupã alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmãtorul cuprins:
"(4) Agenţia poate efectua testãri doping la solicitarea organizaţiilor anti-doping ale altor state, organizaţiilor internaţionale anti-doping, precum şi la solicitarea structurilor sportive internaţionale."
22. La articolul 22, alineatele (2) şi (3) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Recordul naţional se poate omologa numai în urma testãrii doping a sportivului în cauzã, imediat dupã înregistrarea acestuia.
(3) Testãrile-ţintã şi cele în afara competiţiei pot fi efectuate oricând, fãrã aviz prealabil, la cea mai apropiatã staţie de control doping, la locurile de cazare a sportivului în perioada de pregãtire, în toate locurile şi incintele în care se desfãşoarã activitãţi fizice şi sportive sau la domiciliul sportivului, iar acesta are obligaţia sã se supunã acestor testãri."
23. Articolul 23 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 23. - (1) Testarea doping în competiţie se efectueazã în spaţii adecvate numite staţie de control doping, organizate conform normelor metodologice privind organizarea şi desfãşurarea controlului doping.
(2) În termen de 6 luni de la data intrãrii în vigoare a prezentei legi, administratorii de baze sportive au obligaţia sã amenajeze staţii de control doping în conformitate cu prevederile alin. (1)."
24. Articolul 24 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 24. - Testãrile doping pot fi efectuate de cãtre ofiţerii de control doping care au absolvit cursurile de formare profesionalã şi perfecţionare organizate de Agenţie şi au obţinut în acest sens un certificat, precum şi de cãtre personalul din cadrul Agenţiei împuternicit în acest sens de cãtre preşedintele acesteia."
25. Articolul 26 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 26. - (1) Analiza probelor biologice se efectueazã de cãtre Direcţia cercetare şi laborator control doping, potrivit prevederilor Standardului internaţional pentru laboratoare al Agenţiei Mondiale Anti-Doping, sau de un alt laborator acreditat de Agenţia Mondialã Anti-Doping.
(2) Rezultatul analizei de laborator este emis sub forma unui buletin de analizã ce se comunicã preşedintelui Agenţiei.
(3) În cazul unui rezultat pozitiv, Agenţia verificã dacã a survenit una dintre urmãtoarele situaţii:
a) a fost acordatã sau urmeazã sã fie acordatã o scutire pentru uz terapeutic;
b) existã o suspiciune cu privire la încãlcarea prevederilor Standardului internaţional pentru testare sau a Standardului internaţional pentru laboratoare, care sã infirme validitatea rezultatului pozitiv constatat.
(4) Dacã verificarea nu evidenţiazã una dintre situaţiile prevãzute la alin. (3), Agenţia informeazã sportivul în cauzã şi federaţia sportivã naţionalã responsabilã, Agenţia Naţionalã pentru Sport, Comitetul Olimpic şi Sportiv Român, federaţia internaţionalã responsabilã şi Agenţia Mondialã Anti-Doping asupra:
a) rezultatului constatat;
b) reglementãrii anti-doping încãlcate;
c) dreptului sportivului de a cere contraexpertiza, datei şi locului efectuãrii acesteia;
d) drepturilor sportivului.
(5) În cazul unui rezultat atipic, Agenţia verificã dacã a survenit una dintre urmãtoarele situaţii:
a) a fost acordatã o scutire pentru uz terapeutic;
b) existã o suspiciune cu privire la încãlcarea prevederilor Standardului internaţional pentru testare sau a Standardului internaţional pentru laboratoare, care sã infirme validitatea rezultatului atipic constatat.
(6) Dacã verificarea nu evidenţiazã una dintre situaţiile prevãzute la alin. (5), Agenţia efectueazã investigaţiile ulterioare necesare, potrivit prevederilor Standardului internaţional pentru laboratoare, pentru a stabili dacã rezultatul atipic va fi înaintat sau nu drept un rezultat pozitiv.
(7) Dupã încheierea investigaţiilor prevãzute la alin. (6), Agenţia informeazã sportivul în cauzã şi federaţia sportivã naţionalã responsabilã, Agenţia Naţionalã pentru Sport, Comitetul Olimpic şi Sportiv Român, federaţia internaţionalã responsabilã şi Agenţia Mondialã Anti-Doping dacã rezultatul atipic va fi înaintat sau nu drept un rezultat pozitiv, cu respectarea alin. (4), dupã caz.
(8) Agenţia nu are obligaţia de a informa despre un rezultat atipic pânã la încheierea investigaţiilor prevãzute la alin. (6) şi luarea deciziei de a înainta rezultatul atipic drept un rezultat pozitiv, cu excepţia urmãtoarelor situaţii:
a) dacã Agenţia stabileşte cã efectuarea contraexpertizei este necesarã înainte de încheierea investigaţiilor prevãzute la alin. (6), situaţie în care decide efectuarea acesteia dupã informarea sportivului cu privire la rezultatul atipic constatat, cu respectarea prevederilor art. 27 lit. b) şi c);
b) dacã Agenţia primeşte o solicitare în acest sens fie din partea unui organizator al unui eveniment sportiv major, cu puţin timp înaintea unei manifestãri sportive internaţionale, fie din partea unei organizaţii sportive care are responsabilitatea de a respecta un termen-limitã pentru selecţionarea membrilor unei echipe pentru o manifestare sportivã internaţionalã, numai dupã informarea sportivului cu privire la rezultatul atipic constatat."
26. Dupã articolul 26 se introduce un nou articol, articolul 26^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 26^1. - În cazul încãlcãrilor reglementãrilor anti-doping prevãzute la art. 2 alin. (2), care nu presupun analiza de probe biologice, Agenţia verificã circumstanţele în care a fost sãvârşitã posibila încãlcare a reglementãrilor anti-doping şi informeazã sportivul sau persoana în cauzã, federaţia sportivã naţionalã responsabilã, Agenţia Naţionalã pentru Sport, Comitetul Olimpic şi Sportiv Român, federaţia internaţionalã responsabilã şi Agenţia Mondialã Anti-Doping asupra:
a) reglementãrii anti-doping încãlcate;
b) drepturilor sportivului sau persoanei învinuite pe parcursul desfãşurãrii procedurii de audiere."
27. Dupã articolul 27 se introduc douã noi articole, articolele 27^1 şi 27^2, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 27^1. - (1) Agenţia poate dispune suspendarea provizorie a unui sportiv pe baza unui rezultat pozitiv pentru o substanţã specificã sau pe baza unei alte posibile încãlcãri a reglementãrilor anti-doping, în legãturã cu o manifestare sportivã, dupã verificarea şi informarea prevãzute la art. 26 alin. (3) şi (4), respectiv la art. 26^1.
(2) Suspendarea provizorie a unui sportiv pe baza unui rezultat pozitiv pentru o substanţã interzisã, cu excepţia substanţelor specifice, în legãturã cu o manifestare sportivã, este obligatorie, dupã verificarea şi informarea prevãzute la art. 26 alin. (3) şi (4).
(3) Suspendarea provizorie, conform alin. (1) şi (2), nu poate fi dispusã fãrã a i se acorda sportivului în cauzã dreptul la o audiere provizorie înainte de impunerea suspendãrii provizorii sau imediat dupã impunerea acesteia ori dreptul la o audiere în regim de urgenţã, potrivit art. 28 alin. (4), imediat dupã impunerea suspendãrii provizorii.
Art. 27^2. - Dacã sportivul sau persoana din cadrul personalului asistent, care este suspectat(ã) de una dintre încãlcãrile prevãzute la art. 2 alin. (2), se retrage din activitatea sportivã înainte de începerea sau în timpul procedurilor prevãzute în prezentul capitol, Agenţia poate decide continuarea acestora."
28. Articolul 28 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 28. - (1) Comisia de audiere a sportivilor şi a personalului asistent al sportivilor care au încãlcat reglementãrile anti-doping organizeazã o procedurã de audiere pentru sportivul sau personalul asistent al acestuia, învinuit de una dintre încãlcãrile prevãzute la art. 2 alin. (2).
(2) Procedura de audiere se desfãşoarã cu respectarea urmãtoarelor principii:
a) organizarea audierii într-un interval de timp rezonabil, cu respectarea alin. (3);
b) o comisie de audiere echitabilã şi imparţialã;
c) dreptul de a fi reprezentat pe cheltuiala persoanei;
d) dreptul de a fi informat corect şi la timp despre învinuirea adusã de încãlcare a reglementãrilor anti-doping;
e) dreptul de a se apãra în faţa învinuirii aduse de încãlcare a reglementãrilor anti-doping şi faţã de consecinţele decurgând din aceasta;
f) dreptul fiecãrei pãrţi de a prezenta probe, de a chema şi interoga martori, acceptarea mãrturiei sub forma declaraţiei scrise fiind la latitudinea Comisiei de audiere a sportivilor şi a personalului asistent al sportivilor care au încãlcat reglementãrile anti-doping;
g) dreptul persoanei la un interpret pe durata audierii, desemnat de Comisia de audiere a sportivilor şi a personalului asistent al sportivilor care au încãlcat reglementãrile anti-doping care dispune şi asupra resposabilitãţii costurilor acestuia;
h) dreptul la o decizie în formã scrisã, motivatã, datatã şi comunicatã într-un timp rezonabil.
(3) Audierea se va desfãşura cu celeritate, fãrã a depãşi 3 luni de la încheierea procesului de gestionare a rezultatelor prevãzut la cap. VI, cu excepţia cazurilor în care sunt aplicabile dispoziţiile art. 39.
(4) Preşedintele Agenţiei poate decide organizarea unei proceduri de audiere în regim de urgenţã, atunci când împrejurãrile o cer."
29. Articolul 29 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 29. - (1) Identitatea sportivilor sau a personalului asistent al acestora, care sunt suspectaţi de una dintre încãlcãrile prevãzute la art. 2 alin. (2), va fi fãcutã publicã de cãtre preşedintele Agenţiei sau, în lipsa acestuia, de cãtre înlocuitorul sãu, în termen de cel mult 20 de zile de la soluţionarea definitivã a cazului.
(2) Identitatea sportivilor sau a personalului asistent al acestora, care dupã soluţionarea definitivã a cazului nu au fost gãsiţi vinovaţi de una sau mai multe încãlcãri ale reglementãrilor anti-doping prevãzute la art. 2 alin. (2), va putea fi fãcutã publicã numai cu acordul scris al acestora.
(3) Prin excepţie de la prevederile alin. (1) şi (2), preşedintele Agenţiei sau, în lipsa acestuia, înlocuitorul sãu poate face comentarii publice despre un caz aflat în curs de soluţionare, dacã acestea sunt necesare ca rãspuns la comentarii publice ale sportivilor sau personalului asistent în cauzã.
(4) Pânã la informarea publicã prevãzutã la alin. (1)-(3), instituţiile prevãzute la art. 26 alin. (4) şi la art. 261, precum şi cluburile şi ligile profesioniste au obligaţia de a pãstra confidenţialitatea informaţiilor ce le sunt comunicate.
(5) Informaţiile fãcute publice potrivit alin. (1)-(3) sunt prezentate şi pãstrate cel puţin un an şi pe paginile de internet proprii ale Agenţiei şi federaţiilor sportive naţionale responsabile, acolo unde acestea existã."
30. Articolul 31 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 31. - Faptele prevãzute la art. 2 alin. (2) lit. a), b) şi f) se sancţioneazã cu suspendarea din activitatea sportivã pe o perioadã de 2 ani la prima încãlcare, cu excepţia cazurilor în care sunt aplicabile prevederile art. 32, ale art. 39 şi ale art. 39^1."
31. Articolul 32 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 32. - Dacã faptele prevãzute la art. 2 alin. (2) lit. a), b) şi f) implicã o substanţã specificã, iar sportivul sau persoana din cadrul personalului asistent demonstreazã cum a pãtruns în organismul sãu ori modul în care a intrat în posesia sa acea substanţã specificã, precum şi cã utilizarea substanţei specifice nu a avut drept scop mãrirea performanţei sportive sau mascarea utilizãrii unei alte substanţe interzise, perioada de suspendare prevãzutã la art. 31 va fi înlocuitã, la prima încãlcare, cel puţin cu o mustrare, fãrã acordarea unei perioade de suspendare sau cu acordarea a cel mult 2 ani de suspendare."
32. Articolul 33 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 33. - (1) Faptele prevãzute la art. 2 alin. (2) lit. c) şi e) se sancţioneazã conform art. 31, la prima încãlcare, cu excepţia cazurilor în care sunt aplicabile prevederile art. 39 şi ale art. 39^1.
(2) Pentru încãlcarea dispoziţiilor art. 2 alin. (2) lit. g) şi h), perioada de suspendare va fi de minimum 4 ani, mergând pânã la suspendarea pe viaţã, la prima încãlcare, cu excepţia cazurilor în care sunt aplicabile prevederile art. 39.
(3) Pentru încãlcarea dispoziţiilor art. 2 alin. (2) lit. d), perioada de suspendare va fi de minimum un an şi maximum 2 ani la prima încãlcare, în funcţie de gradul de vinovãţie a sportivului, conform normelor metodologice de organizare şi desfãşurare a controlului doping."
33. Dupã articolul 33 se introduc douã noi articole, articolele 33^1 şi 33^2, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 33^1. - Pentru a doua încãlcare a dispoziţiilor art. 2 alin. (2), perioadele de suspendare se vor încadra în limitele prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta lege.
Art. 33^2. - A treia încãlcare a reglementãrilor anti-doping se sancţioneazã întotdeauna cu suspendarea pe viaţã, cu excepţia faptei prevãzute la art. 2 alin. (2) lit. d) şi a cazurilor în care sunt aplicabile prevederile art. 32, situaţii în care perioada de suspendare va fi de minimum 8 ani, mergând pânã la suspendarea pe viaţã."
34. Articolul 34 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 34. - Orice faptã prevãzutã la art. 2 alin. (2), sãvârşitã de cãtre o persoanã din cadrul personalului asistent al sportivului cu implicarea unui sportiv minor, atunci când aceasta nu implicã o substanţã specificã, se sancţioneazã direct cu suspendarea pe viaţã din activitatea sportivã."
35. La articolul 35, dupã alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (3^1), cu urmãtorul cuprins:
"(3^1) În cazul sancţionãrii unui sportiv pentru încãlcarea dispoziţiilor art. 2 alin. (2) lit. a), costurile analizelor de laborator vor fi suportate de cãtre structura sportivã în numele cãreia sportivul a participat la activitatea sportivã la care acesta a fost testat doping."
36. La articolul 35, alineatul (4) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Pe perioada suspendãrii, sportivii sau membrii personalului asistent suspendaţi nu pot participa în nicio calitate în cadrul unei competiţii ori manifestãri sportive."
37. La articolul 35, dupã alineatul (4) se introduc douã noi alineate, alineatele (4^1) şi (4^2), cu urmãtorul cuprins:
"(4^1) Dacã sportivul sau persoana din cadrul personalului asistent care a fost suspendat/ã încalcã dispoziţiile alin. (4), atunci perioada de suspendare care a fost impusã iniţial va începe sã curgã din nou de la data participãrii în cadrul competiţiei sau manifestãrii sportive.
(4^2) Perioada de suspendare reînnoitã conform alin. (4^1) poate fi redusã, însã aceasta nu va fi mai micã decât jumãtate din perioada de suspendare impusã iniţial, dacã sportivul sau persoana în cauzã demonstreazã lipsa neglijenţei semnificative."
38. Articolul 36 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 36. - (1) Pe perioada suspendãrii, sportivii au obligaţia de a comunica Agenţiei informaţii privind localizarea.
(2) În vederea reintegrãrii în activitatea sportivã, pe perioada suspendãrii, sportivii trebuie sã se supunã la 4 testãri doping fãrã aviz prealabil, din care o testare în momentul reînceperii activitãţii sportive.
(3) În situaţia în care, pe perioada suspendãrii, sportivul se retrage din activitatea sportivã, iar ulterior solicitã reintegrarea în activitatea sportivã, acesta nu va putea fi reintegrat decât dupã informarea Agenţiei şi efectuarea de testãri doping fãrã aviz prealabil pe o perioadã de timp egalã cu perioada de suspendare rãmasã de efectuat."
39. La articolul 38, alineatele (1) şi (2) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 38. - (1) Atunci când mai mult de un membru al unei echipe sportive a încãlcat sau este susceptibil de sãvârşirea uneia dintre încãlcãrile prevãzute la art. 2 alin. (2) în legãturã cu o manifestare sportivã, echipa va fi supusã testelor-ţintã stabilite pentru acea manifestare sportivã.
(2) În situaţia în care mai mult de 2 membri ai unei echipe sportive sunt gãsiţi vinovaţi de una dintre încãlcãrile prevãzute la art. 2 alin. (2) în perioada unei manifestãri sportive, echipa va fi supusã sancţiunii de descalificare sau unei alte sancţiuni disciplinare stabilite de organizaţia care guverneazã manifestarea respectivã."
40. Articolul 39 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 39. - (1) Sportivul este responsabil de prezenţa în proba biologicã a oricãrei substanţe interzise sau a metaboliţilor ori a markerilor ei, nefiind necesar sã se demonstreze intenţia sau culpa pentru a se stabili o încãlcare a reglementãrilor antidoping.
(2) În cazul în care sportivul dovedeşte lipsa vinovãţiei cu privire la fapta prevãzutã la art. 2 alin. (2) lit. a), sancţiunea cu suspendarea nu se aplicã, iar fapta nu va fi consideratã încãlcare a reglementãrilor anti-doping.
(3) În cazul încãlcãrilor prevãzute la art. 2 alin. (2) lit. a)-c) şi e)-h), perioada de suspendare poate fi redusã, însã aceasta nu va fi mai micã decât jumãtate din perioada de suspendare care s-ar fi cuvenit pentru respectiva faptã, dacã sportivul sau persoana în cauzã demonstreazã lipsa neglijenţei semnificative.
(4) Pentru aplicarea mãsurilor prevãzute la alin. (2) şi (3), sportivul trebuie sã demonstreze modalitatea în care substanţa interzisã a pãtruns în corpul sãu.
(5) Aplicarea mãsurii prevãzute la alin. (3) nu poate fi dispusã în situaţiile în care sunt aplicabile prevederile art. 32.
(6) Dacã sancţiunea aplicabilã este suspendarea pe viaţã, atunci perioada de suspendare redusã aplicatã potrivit alin. (3) nu va fi mai micã de 8 ani.
(7) În cazul în care sportivul sau persoana în cauzã acordã Comisiei de audiere a sportivilor şi a personalului asistent al sportivilor care au încãlcat reglementãrile anti-doping şi Comisiei de apel un ajutor substanţial în vederea descoperirii sau stabilirii de încãlcãri ale reglementãrilor anti-doping sãvârşite de cãtre alţi sportivi sau personalul asistent, perioada de suspendare poate fi redusã, iar aceasta nu va fi mai mare de trei pãtrimi din perioada de suspendare care s-ar fi cuvenit în mod normal pentru fapta sãvârşitã. Dupã expirarea termenului de contestaţie sau luarea unei decizii potrivit art. 481, Agenţia poate reduce perioada de suspendare aplicatã cu aprobarea Agenţiei Mondiale Anti-Doping şi a federaţiei internaţionale de specialitate.
(8) Dacã sancţiunea aplicabilã este suspendarea pe viaţã, atunci perioada de suspendare redusã aplicatã potrivit alin. (7) nu va fi mai micã de 8 ani.
(9) În cazul în care un sportiv sau o altã persoanã recunoaşte din proprie iniţiativã cã a sãvârşit o încãlcare a reglementãrilor anti-doping înainte de a primi invitaţia pentru recoltarea de probe care ar putea stabili încãlcarea sau mai înainte de constatarea uneia dintre încãlcãrile prevãzute la art. 2 alin. (2) lit. b)-h) şi primirea, potrivit art. 26^1, a informãrii despre încãlcarea recunoscutã, aceastã recunoaştere fiind singura dovadã a încãlcãrii la momentul recunoaşterii, perioada de suspendare poate fi redusã, însã aceasta nu va fi mai micã decât jumãtate din perioada de suspendare care s-ar fi cuvenit pentru respectiva faptã recunoscutã.
(10) În cazul în care pentru un sportiv sau o persoanã din personalul asistent al sportivilor sunt întrunite condiţiile pentru aplicarea a cel puţin douã dintre prevederile alin. (3), (7) sau (9), perioada de suspendare poate fi redusã, însã aceasta nu va fi mai micã decât o pãtrime din perioada de suspendare care s-ar fi cuvenit în mod normal."
41. Dupã articolul 39 se introduce un nou capitol, capitolul XI^1 "Circumstanţe care pot conduce la majorarea perioadei de suspendare", cuprinzând articolul 39^1, cu urmãtorul cuprins:
"CAPITOLUL XI^1
Circumstanţe care pot conduce la majorarea perioadei de suspendare
Art. 39^1. - (1) Perioadele de suspendare prevãzute la art. 31 şi 33 pentru încãlcarea dispoziţiilor art. 2 alin. (2) lit. a)-f) se majoreazã pânã la maximum 4 ani, dacã fapta este sãvârşitã în una dintre urmãtoarele situaţii:
a) sportivul sau o altã persoanã a sãvârşit încãlcarea reglementãrilor anti-doping într-o acţiune de dopaj dirijat, fie individual, fie împreunã cu mai multe persoane;
b) sportivul sau o altã persoanã a deţinut ori a folosit mai multe substanţe sau metode interzise ori a deţinut sau a folosit o substanţã ori o metodã interzisã de mai multe ori;
c) sportivul sau o altã persoanã obstrucţioneazã detectarea ori stabilirea unei încãlcãri a reglementãrilor anti-doping.
(2) Dispoziţiile alin. (1) nu se aplicã în situaţia în care sportivul sau o altã persoanã poate demonstra Comisiei de audiere a sportivilor şi a personalului asistent al sportivilor care au încãlcat reglementãrile anti-doping faptul cã nu a încãlcat cu intenţie reglementãrile anti-doping ori sportivul sau persoana în cauzã recunoaşte încãlcarea reglementãrilor anti-doping imediat dupã ce i-a fost adusã la cunoştinţã de cãtre Agenţie conform art. 26 alin. (4) şi art. 26^1."
42. La articolul 44 alineatul (1), litera b) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"b) oferirea, prescrierea, administrarea de substanţe sau metode interzise unui sportiv minor;".
43. Articolul 47 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 47. - Pot fi contestate urmãtoarele decizii:
a) deciziile Comisiei de audiere a sportivilor şi a personalului asistent al sportivilor care au încãlcat reglementãrile anti-doping, referitoare la încãlcãrile dispoziţiilor art. 2;
b) deciziile Comisiei de audiere a sportivilor şi a personalului asistent al sportivilor care au încãlcat reglementãrile anti-doping, luate în conformitate cu prevederile art. 35 alin. (4^1);
c) decizia conform cãreia Comisia de audiere a sportivilor şi a personalului asistent al sportivilor care au încãlcat reglementãrile anti-doping nu are competenţã pentru a judeca o posibilã încãlcare a reglementãrilor anti-doping;
d) decizia Agenţiei de a nu prezenta un rezultat pozitiv sau un rezultat atipic ca o încãlcare a reglementãrilor anti-doping conform art. 26 alin. (4) şi (7);
e) decizia de a nu acţiona în cazul unei încãlcãri a reglementãrilor anti-doping dupã o investigaţie conform art. 26^1;
f) decizia de suspendare provizorie dispusã conform art. 27^1;
g) deciziile Agenţiei privind acordarea sau neacordarea scutirilor pentru uz terapeutic."
44. La articolul 48, partea introductivã şi litera d) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 48. - Procedura soluţionãrii contestaţiilor prevãzute la art. 47 se desfãşoarã cu respectarea urmãtoarelor principii:
.............................................................................
d) dreptul la o decizie în formã scrisã, motivatã, datatã, redactatã şi comunicatã în timp rezonabil."
45. Dupã articolul 48 se introduc patru noi articole, articolele 48^1-48^4, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 48^1. - (1) Deciziile prevãzute la art. 47 lit. a)-e) şi g), luate în legãturã cu o competiţie din cadrul unei manifestãri sportive naţionale sau care implicã sportivi de nivel naţional, pot fi contestate la Comisia de apel, în termen de 21 de zile de la data comunicãrii, de cãtre urmãtoarele persoane:
a) sportivii de nivel naţional sau altã persoanã care este subiect al deciziei contestate;
b) structura sportivã cãreia aparţine sportivul sau cealaltã parte în legãturã cu care s-a luat decizia contestatã;
c) federaţia internaţionalã responsabilã, Comitetul Olimpic Internaţional, Comitetul Paralimpic Internaţional;
d) organizaţia anti-doping a ţãrii de domiciliu a persoanei/sportivului;
e) Agenţie.
(2) Deciziile prevãzute la alin. (1) pot fi contestate şi de Agenţia Mondialã Anti-Doping în termen de 21 de zile de la ultima zi în care orice parte ar fi putut face apel sau în termen de 21 de zile de la primirea de cãtre aceasta a dosarului complet referitor la cazul soluţionat.
Art. 48^2. - Deciziile Comisiei de apel pot fi apelate la Curtea de arbitraj sportiv de la Lausanne.
Art. 48^3. - Deciziile prevãzute la art. 47 lit. a)-e) şi g), luate în legãturã cu o competiţie din cadrul unei manifestãri sportive internaţionale sau care implicã sportivi de nivel internaţional, pot fi apelate la Curtea de arbitraj sportiv de la Lausanne de cãtre urmãtoarele persoane:
a) sportivii de nivel internaţional sau altã persoanã care este subiect al deciziei contestate;
b) structura sportivã cãreia aparţine sportivul sau cealaltã parte în legãturã cu care s-a luat decizia contestatã;
c) federaţia internaţionalã responsabilã;
d) organizaţia anti-doping a ţãrii de domiciliu a persoanei/sportivului;
e) Agenţie;
f) Agenţia Mondialã Anti-Doping.
Art. 48^4. - Deciziile prevãzute la art. 47 lit. f) pot fi contestate numai de cãtre sportivii sau persoanele împotriva cãrora a fost impusã sancţiunea de suspendare provizorie, conform art. 48^1, respectiv art. 48^3, dupã caz."
46. Articolul 49 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 49. - Deciziile contestate îşi pãstreazã efectele pe durata desfãşurãrii procedurilor prevãzute la art. 48^1 şi 48^3, cu excepţia situaţiei în care Comisia de apel, respectiv Curtea de arbitraj sportiv decide suspendarea acestora."
47. La articolul 51, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 51. - (1) Federaţiile sportive naţionale sunt obligate sã comunice Agenţiei, în termenul stabilit de aceasta, informaţii detaliate privind calendarul sportiv intern şi internaţional, precum şi planurile de pregãtire a echipelor şi sportivilor lor, cu precizarea exactã a locurilor şi orelor de desfãşurare, precum şi lista cu sportivii de nivel naţional/internaţional desemnaţi de Agenţie şi adresele acestora."
48. Dupã articolul 53 se introduce un nou articol, articolul 53^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 53^1. - (1) Introducerea sportivilor aflaţi în perioada de suspendare în competiţii sau manifestãri sportive de cãtre federaţii sportive naţionale, cluburi ori ligi profesioniste constituie contravenţie şi se sancţioneazã cu amendã de la 7.500 lei la 30.000 lei, precum şi retragerea oricãrui sprijin financiar de la bugetul de stat, suspendarea temporarã a certificatului de identitate sportivã sau radierea din registrul sportiv.
(2) Desemnarea pentru a fi supusã testãrii doping a unei persoane care nu are calitatea de sportiv constituie contravenţie şi se sancţioneazã cu amendã de la 5.000 lei la 30.000 lei."
49. La articolul 54, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Nerespectarea prevederilor art. 23 alin. (2) constituie contravenţie şi se sancţioneazã cu amendã de la 5.000 lei la 15.000 lei."
50. La articolul 54, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu urmãtorul cuprins:
"(2^1) Nerespectarea de cãtre sportivii sau membrii personalului asistent suspendaţi a prevederilor art. 35 alin. (4) constituie contravenţie şi se sancţioneazã cu amendã de la 5.000 lei la 10.000 lei."
51. Articolul 55 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 55. - (1) Contravenientul poate achita, pe loc sau în termen de 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal ori, dupã caz, de la data comunicãrii acestuia, jumãtate din minimul amenzii prevãzute la art. 53, 53^1 şi 54, agentul constatator fãcând menţiune despre aceastã posibilitate în procesul-verbal.
(2) Contravenţiilor prevãzute la art. 53, 53^1 şi 54 le sunt aplicabile dispoziţiile <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare."
52. Articolul 57 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 57. - Pentru informarea şi educarea personalului implicat în activitãţile anti-doping, toate instituţiile de învãţãmânt superior de educaţie fizicã şi sport din ţarã şi Centrul Naţional de Formare şi Perfecţionare a Antrenorilor introduc în programele de învãţãmânt cursuri de prezentare a reglementãrilor naţionale şi internaţionale anti-doping, precum şi Strategia naţionalã antidoping."
53. Articolul 58 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 58. - Conducerea Agenţiei şi personalul implicat în controlul doping vor avea acces la toate manifestãrile sportive pe bazã de legitimaţie, ale cãrei model şi conţinut se stabilesc prin normele metodologice de organizare şi desfãşurare a controlului doping."
54. Dupã articolul 63 se introduce anexa având conţinutul prevãzut în anexa la prezenta ordonanţã de urgenţã.
ART. II
Agenţia Naţionalã Anti-Doping recunoaşte, în condiţii de reciprocitate, deciziile de suspendare a sportivilor români, luate în conformitate cu dispoziţiile Codului Mondial Anti-Doping, de cãtre organizaţiile anti-doping ale statelor pãrţi la Convenţia împotriva dopajului, adoptatã în cadrul Consiliului Europei, la Strasbourg la 16 noiembrie 1989, ratificatã prin <>Legea nr. 171/1998 .
ART. III
Prezenta ordonanţã de urgenţã intrã în vigoare la data de 1 ianuarie 2009.
ART. IV
(1) Cazurile de încãlcãri ale reglementãrilor antidoping aflate în curs de soluţionare la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã vor continua sã fie soluţionate potrivit dispoziţiilor <>Legii nr. 227/2006 privind prevenirea şi combaterea dopajului în sport, aflate în vigoare la data începerii procedurii de soluţionare.
(2) Rezultatele pozitive înregistrate dupã data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã se soluţioneazã potrivit prevederilor în vigoare la data efectuãrii testãrii doping.
ART. V
În termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã se vor actualiza Normele metodologice privind organizarea şi desfãşurarea controlului doping, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.592/2006 , precum şi <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.522/2006 privind aprobarea structurii organizatorice şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare ale Agenţiei Naţionale Anti-Doping, cu modificãrile ulterioare.
ART. VI
<>Legea nr. 227/2006 privind prevenirea şi combaterea dopajului în sport, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 518 din 15 iunie 2006, cu modificãrile ulterioare, precum şi cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta ordonanţã de urgenţã, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dupã aprobarea acesteia prin lege, dându-se textelor o nouã numerotare.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
--------------
Şeful Cancelariei Primului-Ministru,
Marian Marius Dorin

Preşedintele Agenţiei Naţionale Antidoping,
Graziela Elena Vâjialã

Ministrul sãnãtãţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolãescu

Preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Sport,
Octavian Ioan Atanase Bellu

Ministrul muncii, familiei şi egalitãţii de şanse,
Mariana Câmpeanu

p. Ministrul economiei şi finanţelor,
Cãtãlin Doica,
secretar de stat

Bucureşti, 4 noiembrie 2008.
Nr. 150.


ANEXĂ
(Anexa la <>Legea nr. 227/2006 )

LIMITELE
perioadelor de suspendare în cazul sãvârşirii unei a doua încãlcãri
a prevederilor art. 2 alin. (2)


┌────────────┬────────┬──────────┬──────────┬──────────┬──────────┬──────────┐
│ | A doua │ │ │ │ │ │ │
│ | încãl-│ │ │ │ │ │ │
│ | care │ │ │ │ │ │ │
│Prima | │ SR │ TNNI │ LNS │ SS │ SA │ TA │
│încãl- | │ │ │ │ │ │ │
│care | │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│ SR │ 1-4 │ 2-4 │ 2-4 │ 4-6 │ 8-10 │ 10 - pe │
│ │ │ │ │ │ │ viaţã │
├────────────┼────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│ TNNI │ 1-4 │ 4-8 │ 4-8 │ 6-8 │ 10 - pe │ pe viaţã │
│ │ │ │ │ │ viaţã │ │
├────────────┼────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│ LNS │ 1-4 │ 4-8 │ 4-8 │ 6-8 │ 10 - pe │ pe viaţã │
│ │ │ │ │ │ viaţã │ │
├────────────┼────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│ SS │ 2-4 │ 6-8 │ 6-8 │ 8 - pe │ pe viaţã │ pe viaţã │
│ │ │ │ │ viaţã │ │ │
├────────────┼────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│ SA │ 4-5 │ 10 - pe │ 10 - pe │ pe viaţã │ pe viaţã │ pe viaţã │
│ │ │ viaţã │ viaţã │ │ │ │
├────────────┼────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│ TA │ 8 - pe │ │ │ │ │ │
│ │ viaţã │ pe viaţã │ pe viaţã │ pe viaţã │ pe viaţã │ pe viaţã │
└────────────┴────────┴──────────┴──────────┴──────────┴──────────┴──────────┘



SR - sancţiune redusã - încãlcarea reglementãrilor anti-doping a fost sau urmeazã sã fie sancţionatã cu o sancţiune redusã, în conformitate cu prevederile art. 32;
TNNI - test neefectuat sau netransmiterea informaţiilor privind localizarea sportivului - încãlcarea dispoziţiilor art. 2 alin. (2) lit. d);
LNS - sancţiune redusã pentru lipsa neglijenţei semnificative - încãlcarea reglementãrilor anti-doping a fost sau urmeazã sã fie sancţionatã cu o sancţiune redusã în conformitate cu prevederile art. 39 alin. (3);
SS - sancţiune standard - încãlcarea reglementãrilor anti-doping a fost sau urmeazã sã fie sancţionatã în conformitate cu prevederile art. 31 sau art. 33 alin. (1);
SA - sancţiune majoratã - încãlcarea reglementãrilor anti-doping a fost sau urmeazã sã fie sancţionatã cu o sancţiune majoratã în conformitate cu prevederile art. 39^1;
TA - traficare sau tentativã de traficare şi administrare sau tentativã de administrare - încãlcarea dispoziţiilor art. 2 alin. (2) lit. g) şi h).

------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016