Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 15 din 16 februarie 2011  pentru modificarea si completarea unor acte normative    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 15 din 16 februarie 2011 pentru modificarea si completarea unor acte normative

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 153 din 2 martie 2011

    Având în vedere:
    - necesitatea adoptãrii de urgenţã a unor mãsuri pentru asigurarea sumelor necesare continuãrii şi finalizãrii mãsurilor ex-ISPA, în vederea ducerii la îndeplinire a obligaţiilor autoritãţilor naţionale asumate în cadrul Programului ex-ISPA finanţat din asistenţa financiarã nerambursabilã acordatã de cãtre Uniunea Europeanã, precum şi în vederea diminuãrii aplicãrii de corecţii financiare de cãtre Comisia Europeanã;
    - faptul cã termenul-limitã de eligibilitate pentru o parte dintre proiectele ex-ISPA este 31 decembrie 2010, orice cheltuialã efectuatã ulterior acestei date urmeazã a fi suportatã din surse naţionale. Mai mult, dacã aceste proiecte nu vor fi funcţionale pânã la finalul anului 2011, Comisia Europeanã va anula finanţarea nerambursabilã aferentã acestora, iar România va trebui sã returneze întreaga valoare a sumelor alocate pentru aceste proiecte prin Programul ISPA;
    - prevederile Ghidului CE pentru închiderea proiectelor finanţate prin fondurile de coeziune şi ex-ISPA, potrivit cãruia proiectele ex-ISPA beneficiazã de o perioadã de graţie de 12 luni de la data eligibilitãţii pentru a finaliza lucrãrile din surse naţionale şi pentru a asigura funcţionalitatea investiţiilor;
    - necesitatea adoptãrii unor mãsuri pentru restituirea taxei pe valoarea adãugatã care a fost plãtitã în cadrul proiectelor finanţate din fondurile comunitare preaderare;
    - cerinţele impuse de cãtre serviciile Comisiei Europene în legãturã cu raportarea implementãrii programelor finanţate din fonduri nerambursabile de preaderare;
    - necesitatea responsabilizãrii agenţiilor de implementare, autoritãţilor de implementare şi a beneficiarilor în vederea respectãrii cerinţelor impuse de Comisia Europeanã;
    - faptul cã neadoptarea în regim de urgenţã a acestui act normativ pericliteazã finalizarea implementãrii mãsurilor ex-ISPA, ca urmare a imposibilitãţii efectuãrii plãţilor cãtre beneficiari, pe de o parte, iar, pe de altã parte, are implicaţii asupra gradului de absorbţie a fondurilor ex-ISPA, deoarece nefinalizarea mãsurilor ex-ISPA conduce la rambursarea cãtre Comisia Europeanã a sumelor avansate/cheltuite pânã în prezent;
    - faptul cã neaprobarea acestui act normativ creeazã blocaje şi se poate ajunge la situaţia în care serviciile de audit ale Comisiei Europene sã considere cã sistemul de management şi control EDIS acreditat nu funcţioneazã, conducând astfel la existenţa unei nereguli sistemice, situaţie în care pot fi impuse corecţii financiare orizontale sau pot fi solicitate returnãri ale sumelor deja transferate de cãtre serviciile Comisiei Europene;
    - condiţionarea de cãtre serviciile Comisiei Europene a procesãrii aplicaţiilor de platã şi transferul fondurilor nerambursabile cãtre Autoritatea de Certificare şi Platã de transmiterea noilor formate standard care atestã stadiul implementãrii proiectelor;
    - faptul cã în situaţia neprimirii de la agenţiile de implementare a documentelor de raportare în vederea transmiterii cererilor de fonduri cãtre Comisia Europeanã se produc blocaje în absorbţia fondurilor nerambursabile de la Comisia Europeanã,
    în considerarea faptului cã aceste elemente vizeazã interesul general public şi constituie situaţii de urgenţã şi extraordinare a cãror reglementare nu poate fi amânatã,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

    Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

    ART. I
    <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 135/2007 privind alocarea de la bugetul de stat a fondurilor necesare pentru continuarea şi finalizarea mãsurilor ex-ISPA, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 817 din 30 noiembrie 2007, aprobatã prin <>Legea nr. 187/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
    1. Articolul 1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 1. - (1) Din fondurile prevãzute în bugetul Ministerului Finanţelor Publice - Acţiuni generale, la poziţia globalã «Fondul Naţional de Preaderare», şi bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii - titlul VII «Alte transferuri», poziţia «Cheltuieli neeligibile ISPA», pentru proiectele ex-ISPA din sectorul de transporturi, se asigurã şi sumele necesare pentru continuarea şi finalizarea proiectelor ex-ISPA, inclusiv TVA aferentã acestora, în concordanţã cu prevederile memorandumurilor de finanţare, pentru:
    a) finanţarea costurilor suplimentare necesare semnãrii contractelor ca urmare a depãşirii bugetelor alocate iniţial;
    b) articole de cheltuieli, altele decât cele de la lit. d), care au fost incluse în contractele din cadrul mãsurilor ex-ISPA în baza prezumţiei de eligibilitate şi care au fost declarate ulterior ca neeligibile pentru rambursare prin prisma naturii cheltuielii respective;
    c) revendicãri ale contractorilor în baza prevederilor contractuale, aprobate de autoritatea contractantã sau stabilite de comisia de adjudecare a disputelor, instanţa de arbitraj ori instanţa de judecatã;
    d) costurile de asistenţã şi expertizã juridicã şi tehnicã, costurile de arbitraj şi/sau de judecatã;
    e) suplimentarea bugetelor contractelor de asistenţã tehnicã şi supervizare sau contracte noi necesare finalizãrii mãsurilor ex-ISPA;
    f) întârzieri justificate la plata facturilor;
    g) alte sume necesare continuãrii şi finalizãrii proiectelor ex-ISPA;
    h) sume pentru acoperirea plãţii TVA aferente livrãrilor de bunuri, prestãrilor de servicii şi execuţiei de lucrãri finanţate din contribuţia financiarã a Uniunii Europene prin Programul ex-ISPA şi din cofinanţarea aferentã ai cãrei beneficiari sunt operatorii de apã-canal;
    i) sume angajate din bugetele de cheltuieli eligibile ale mãsurilor ex-ISPA, dar care nu au fost efectiv plãtite în perioada de eligibilitate a memorandumurilor de finanţare aferente, în cazul proiectelor ex-ISPA din sectorul transporturi;
    j) sume necesare pentru prefinanţarea proiectelor ex-ISPA transferate, cu acordul Comisiei Europene, în cadrul programelor operaţionale sectoriale, pânã la momentul aprobãrii aplicaţiei de cãtre autoritãţile române sau Comisia Europeanã, în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului din 11 iulie 2006 de stabilire a anumitor dispoziţii generale privind Fondul European de Dezvoltare Regionalã, Fondul Social European şi Fondul de coeziune şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.260/1999.
    (2) Se autorizeazã Autoritatea de Certificare şi Platã din cadrul Ministerului Finanţelor Publice ca, pe baza justificãrilor autoritãţilor contractante din sectorul de mediu, sã efectueze plãţi din poziţia globalã «Fondul Naţional de Preaderare» cãtre Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE din cadrul Ministerului Finanţelor Publice.
    (3) Se autorizeazã Ministerul Finanţelor Publice sã introducã în volumul şi în structura bugetului Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii şi a bugetului Ministerului Finanţelor Publice Acţiuni generale, în situaţia în care sumele prevãzute în bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii - poziţia «Cheltuieli neeligibile ISPA» nu acoperã sumele necesare pentru continuarea şi finalizarea mãsurilor ex-ISPA, prin suplimentarea bugetului Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii şi diminuarea corespunzãtoare a bugetului Ministerului Finanţelor Publice - Acţiuni generale, poziţia globalã «Fondul Naţional de Preaderare», în limita sumei de 1.076.127 mii lei aprobatã în bugetul Ministerului Finanţelor Publice - Acţiuni generale, poziţia «Fondul Naţional de Preaderare», sumã ce include şi suplimentãrile efectuate în anul 2011 pânã la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
    (4) Prevederile alin. (3) se aplicã pânã la data intrãrii în vigoare a primei rectificãri bugetare pe anul 2011, ulterior acestei date, în bugetul Ministerului Finanţelor Publice - Acţiuni generale, poziţia globalã «Fondul Naţional de Preaderare», sumele cu destinaţiile prevãzute la alin. (1) se vor asigura numai pentru proiectele ex-ISPA din sectorul de mediu."
    2. Dupã articolul 1^1 se introduce un nou articol, articolul 1^2, cu urmãtorul cuprins:
    "Art. 1^2. - Se aprobã Lista proiectelor ex-ISPA din sectorul transporturi pentru care se asigurã finanţarea potrivit prezentei ordonanţe de urgenţã, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta ordonanţã de urgenţã."
    ART. II
    Norme tranzitorii
    (1) Pânã la elaborarea normelor de aplicare a <>art. 1 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 135/2007, modificatã conform art. I, potrivit prevederilor art. III, execuţia bugetarã a sumelor prevãzute la <>art. 1 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 135/2007, aprobatã prin <>Legea nr. 187/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se va face în conformitate cu prevederile <>Ordinului ministrului economiei şi finanţelor nr. 2.003/2008 pentru aprobarea Normelor de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 135/2007 privind alocarea de la bugetul de stat a fondurilor necesare pentru continuarea şi finalizarea mãsurilor ex-ISPA, cu modificãrile ulterioare.
    (2) Pânã la intrarea în vigoare a normelor de aplicare a <>art. 1 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 135/2007, modificatã conform art. I, solicitãrile de finanţare depuse în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 8/2008 pentru completarea <>art. 5 alin. (1^1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 63/1999 cu privire la gestionarea fondurilor nerambursabile alocate României de cãtre Comunitatea Europeanã, precum şi a fondurilor de cofinanţare aferente acestora, aprobatã prin <>Legea nr. 188/2008, se soluţioneazã potrivit prevederilor <>Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 2.361/2009 privind aprobarea Instrucţiunilor de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 8/2008 pentru completarea <>art. 5 alin. (1^1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 63/1999 cu privire la gestionarea fondurilor nerambursabile alocate României de cãtre Comunitatea Europeanã, precum şi a fondurilor de cofinanţare aferente acestora.
    (3) Prevederile prezentei ordonanţe de urgenţã sunt aplicabile cererilor de fonduri depuse de beneficiarii din sectorul ex-ISPA transporturi dupã data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã şi care urmeazã a fi soluţionate de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, în conformitate cu reglementãrile în vigoare.
    (4) Cererile de fonduri depuse de beneficiarii din sectorul ex-ISPA transporturi anterior datei intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, indiferent dacã acestea au fost depuse pentru prima oarã sau redepuse ca urmare a unor solicitãri de modificare sau completare, vor fi soluţionate în continuare de Ministerul Finanţelor Publice pânã la finalizarea lor.
    ART. III
    În termen de 15 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, Ministerul Finanţelor Publice şi Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii elaboreazã norme de aplicare a <>art. 1 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 135/2007, modificatã conform art. I, care se aprobã prin ordin comun al ministrului finanţelor publice şi al ministrului transporturilor şi infrastructurii.
    ART. IV
    <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 63/1999 cu privire la gestionarea fondurilor nerambursabile alocate României de cãtre Comunitatea Europeanã, precum şi a fondurilor de cofinanţare aferente acestora, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 215 din 17 mai 1999, aprobatã prin <>Legea nr. 22/2000, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
    1. La articolul 5 alineatul (1^1), litera g) se abrogã.
    2. La articolul 5, dupã alineatul (1^1) se introduc douã noi alineate, alineatele (1^2) şi (1^3), cu urmãtorul cuprins:
    "(1^2) Pentru mãsurile ex-ISPA a cãror perioadã de eligibilitate a cheltuielilor prevãzutã în memorandumurile de finanţare a expirat şi pentru care autoritãţile române au transmis Comisiei Europene propuneri de modificare a memorandumurilor/deciziilor de finanţare se autorizeazã utilizarea sumelor alocate la poziţia «Fondul Naţional de Preaderare», conform prevederilor art. 5 alin. (1) şi (1^1), precum şi a disponibilitãţilor din fonduri comunitare şi naţionale aflate în conturile mãsurilor ex-ISPA şi ale Autoritãţii de Certificare şi Platã, în baza propunerilor de modificare şi în conformitate cu mecanismele financiare aplicabile memorandumurilor de finanţare pânã la data primirii rãspunsului de la Comisia Europeanã, mecanisme stabilite prin prevederile <>Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 296/2007 privind aprobarea Instrucţiunilor pentru stabilirea procedurii privind efectuarea operaţiunilor necesare pentru finanţarea de la bugetul de stat în cazul indisponibilitãţii temporare a contribuţiei financiare a Comunitãţii Europene şi în cazul compensãrilor efectuate de Comisia Europeanã, precum şi pentru tratamentul dobânzii acumulate în conturile bancare ale Fondului Naţional în cadrul programelor ISPA, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.188/2003 privind aprobarea Instrucţiunilor pentru stabilirea procedurii privind operaţiunile necesare finanţãrii cu sume din contribuţia financiarã a Comunitãţii Europene şi cu sume de la bugetul de stat a mãsurilor din domeniul mediului în cadrul programului ISPA, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 195/2003 cu privire la aprobarea Instrucţiunilor pentru stabilirea procedurii privind efectuarea operaţiunilor necesare finanţãrii de la bugetul de stat a mãsurilor din domeniul transporturilor în cadrul Programului Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare.
    (1^3) Beneficiarii prevãzuţi la alin. (1^1) lit. f) care, potrivit prevederilor <>Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, îşi exercitã dreptul de deducere a taxei pe valoarea adãugatã aferente cheltuielilor eligibile efectuate în cadrul proiectelor au obligaţia sã restituie la bugetul de stat sumele reprezentând taxa pe valoarea adãugatã dedusã, a cãrei contravaloare a fost plãtitã potrivit prezentei ordonanţe de urgenţã."
    3. La articolul 5, dupã alineatul (6) se introduc douã noi alineate, alineatele (7) şi (8), cu urmãtorul cuprins:
    "(7) Sumele stabilite de cãtre Comisia Europeana ca debite aferente programelor PHARE, anterioare programului PHARE 1998, achitate de Ministerul Finanţelor Publice în numele României, de la poziţia bugetarã «Fondul Naţional de Preaderare», în baza alin. (1^1) lit. c), şi care nu pot fi recuperate de la entitãţile debitoare cãtre bugetul Comunitãţii Europene, în cazurile în care debitorii nu au fost identificaţi sau pentru care în urma acţiunilor în justiţie se emit hotãrâri judecãtoreşti definitive şi irevocabile care anuleazã titlul de creanţã, precum şi în cazurile precizate de reglementãrile în vigoare privind tratamentul neregulilor, rãmân cheltuialã definitivã la bugetul de stat.
    (8) Beneficiarii/Organismele de implementare a mãsurilor ex-ISPA pentru care Comisia Europeanã respinge propunerea de modificare a memorandumurilor de finanţare/deciziilor de finanţare, respectiv extinderea perioadei de eligibilitate a cheltuielilor prevãzute în memorandumurile de finanţare/deciziile de finanţare au obligaţia sã restituie la bugetul de stat sumele utilizate în aplicarea prevederilor art. 5 alin. (1^2)."
    4. La articolul 5^1, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 5^1. - (1) În cadrul programelor PHARE/Facilitatea de tranziţie, autoritãţile de implementare/beneficiarii au obligaţia de a transmite documentele de raportare tehnicã şi financiarã la termenele şi în formatele standard de raportare solicitate de cãtre agenţiile de implementare, completate cu informaţii corecte, complete şi de calitate corespunzãtoare, pe parcursul implementãrii programelor, respectiv pânã la închiderea acestora anunţatã în scris de cãtre Comisia Europeanã."
    5. La articolul 5^1, dupã alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu urmãtorul cuprins:
    "(5) Instrucţiunile/Ghidurile emise de Autoritatea de Certificare şi Platã aferente implementãrii programelor PHARE/Facilitatea de tranziţie, ISPA şi SAPARD pe perioada de derulare a acestora au caracter obligatoriu pentru agenţiile de implementare, autoritãţile de implementare/organismele intermediare şi beneficiari."

                                 PRIM-MINISTRU
                                    EMIL BOC

                                Contrasemneazã:
                                 --------------
                 Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
                              Anca Daniela Boagiu

                         Ministrul finanţelor publice,
                              Gheorghe Ialomiţianu

    Bucureşti, 16 februarie 2011.
    Nr. 15.

    ANEXĂ
    (Anexã la <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 135/2007)

                                     LISTA
       proiectelor ex-ISPA (Fondul de coeziune) în sectorul transporturi


 ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
 │Proiecte ISPA (Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii) │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │2005/RO/16/P/PA/002 "Asistenţã tehnicã pentru îmbunãtãţirea condiţiilor de │
 │navigaţie pe Dunãre, sectorul româno-bulgar şi studiile adiacente" │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │2005/RO/16/P/PT/002 "Reconstrucţia infrastructurii feroviare şi rutiere │
 │afectate de inundaţiile din luna iulie 2005 din judeţele Vrancea, Giurgiu şi│
 │Bacãu" │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │2002/RO/16/P/PA/011 "Asistenţã tehnicã pentru îmbunãtãţirea condiţiilor de │
 │navigaţie pe Dunãre" │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │2004/RO/16/P/PT/009 "Execuţia infrastructurii rutiere şi feroviare pentru │
 │infrastructura de acces la podul peste Dunãre de la Calafat-Vidin" │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │2005/RO/16/P/PT/003 "Îmbunãtãţirea condiţiilor de navigaţie pe Dunãre între │
 │Cãlãraşi şi Brãila" │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Proiecte ISPA (Compania Naţionalã de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A.) │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │2000/RO/16/P/PT/001 "Reabilitarea secţiunii Bãneasa-Feteşti de pe linia de │
 │cale feratã Bucureşti-Constanţa" │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │2003/RO/16/P/PT/007 "Reabilitarea secţiunii de cale feratã Câmpina-Predeal │
 │de pe linia de cale feratã Bucureşti-Braşov" │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │2004/RO/16/P/PA/003 "Asistenţã tehnicã privind elaborarea portofoliului de │
 │proiecte pentru Fondul de coeziune în sectorul feroviar în România" │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Proiecte ISPA (Compania Naţionalã de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din │
 │România - S.A.) │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │2000/RO/16/P/PT/002 "Lãrgirea la 4 benzi de circulaţie a DN 5, Bucureşti- │
 │Giurgiu, km 23+200-km 59+100" │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │2000/RO/16/P/PT/003 "Construcţia şi reabilitarea secţiunilor 4 şi 5, │
 │Bucureşti-Cernavodã, km 97+300-km 151+480" │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │2000/RO/16/P/PT/004 "Reabilitarea DN 6, secţiunea Craiova-Drobeta-Turnu │
 │Severin, km 233+200-km 332+150" │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │2001/RO/16/P/PT/005 "Construcţia variantei de ocolire a oraşului Sibiu" │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │2001/RO/16/P/PT/006 "Reabilitarea secţiunii Drobeta-Turnu Severin-Lugoj, │
 │km 332+150-km 495+800" │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │2004/RO/16/P/PT/008 "Construcţia variantei de ocolire a oraşelor Deva- │
 │Orãştie la standard de autostradã" │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │2005/RO/16/P/PT/001 "Construcţia variantei de ocolire Lugoj" │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │2005/RO/16/P/PA/003 "Asistenţã tehnicã pentru pregãtirea de proiecte pe │
 │reţeaua TEN-T" │
 └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



                                     -----


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016