Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 146 din 31 octombrie 2002  privind formarea si utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 146 din 31 octombrie 2002 privind formarea si utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 824 din 14 noiembrie 2002
În temeiul art. 114 alin. (4) din Constituţie,

Guvernul României adopta prezenta ordonanta de urgenta.

CAP. 1
Definiţii

ART. 1
În înţelesul prezentei ordonanţe de urgenta, termenii şi expresiile de mai jos se definesc dupã cum urmeazã:
a) trezoreria statului - un sistem unitar şi integrat prin care statul asigura efectuarea operaţiunilor de încasãri şi plati privind fonduri publice, inclusiv cele privind datoria publica, şi a altor operaţiuni ale statului, în condiţii de siguranta şi în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare;
b) titluri de stat - înscrisuri care atesta datoria publica sub forma de bonuri, certificate de trezorerie, inclusiv certificatele de trezorerie pentru populaţie nerascumparate la scadenta şi transformate în certificate de depozit, sau alte instrumente financiare constituind împrumuturi ale statului în moneda nationala sau în valuta, pe termen scurt, mediu şi lung. Acestea pot fi emise în forma materializata sau dematerializatã, nominative sau la purtãtor, şi pot fi negociabile sau nenegociabile;
c) operaţiuni repo - tranzacţii reversibile în cadrul cãrora Ministerul Finanţelor Publice cumpara titluri de valoare cu risc zero, în lei sau în valuta, cu angajamentul partenerului de a rascumpara respectivele active la o data ulterioara şi la un preţ stabilit la data încheierii tranzacţiei;
d) cumpãrãri reversibile repo - tranzacţii reversibile în cadrul cãrora Ministerul Finanţelor Publice cumpara titluri de stat pentru tranzactionare de la intermediarii autorizaţi conform prevederilor legale, cu angajamentul acestora de a le rascumpara la o data ulterioara şi la un preţ stabilit la data încheierii tranzacţiei;
e) cont escrow - cont deschis de instituţii publice la bãnci, în baza unei înţelegeri între doua sau mai multe pãrţi, în care sunt pãstrate la dispoziţia acestora anumite sume în lei sau în valuta, într-o limita şi în condiţii convenite;
f) bilet la ordin - înscris prin care emitentul se obliga sa plãteascã beneficiarului, la scadenta sau la ordinul acestuia, o suma de bani;
g) avalizare bilet la ordin - procedura prin care se acorda o garanţie suplimentarã privind asigurarea plãţii la scadenta a sumei înscrise în biletul la ordin;
h) cont corespondent - cont curent deschis de Ministerul Finanţelor Publice la o banca din strãinãtate cu scopul efectuãrii de operaţiuni de încasãri şi plati în valuta.

CAP. 2
Operaţiuni derulate prin trezoreria statului

ART. 2
(1) Prin trezoreria statului se deruleazã operaţiunile de încasãri şi plati privind fonduri publice care privesc, dupã caz, fãrã a se limita la acestea:
a) veniturile şi cheltuielile bugetului de stat, bugetului asigurãrilor sociale de stat, bugetelor locale, bugetului trezoreriei statului;
b) veniturile şi cheltuielile bugetelor fondurilor speciale, care se constituie şi se utilizeazã potrivit reglementãrilor legale;
c) veniturile şi cheltuielile bugetelor instituţiilor publice;
d) emiterea certificatelor de trezorerie pentru populaţie, rãscumpãrarea acestora la scadenta şi transformarea certificatelor de trezorerie în certificate de depozit;
e) datoria publica interna şi externa, inclusiv serviciul datoriei publice interne şi externe;
f) alte venituri şi cheltuieli privind fonduri publice, reglementate prin dispoziţii legale, inclusiv drepturile de încasat şi obligaţiile de plata ale statului, la baza cãrora stau acorduri şi convenţii guvernamentale şi comerciale.
(2) Statul garanteazã efectuarea operaţiunilor financiare prin trezoreria statului în condiţii de siguranta şi în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare, precum şi pãstrarea integritãţii disponibilitãţilor bãneşti.

CAP. 3
Administrarea resurselor contului curent general al trezoreriei statului

ART. 3
(1) Contul curent general al trezoreriei statului funcţioneazã la Banca Nationala a României şi este deschis pe seama Ministerului Finanţelor Publice şi a unitãţilor trezoreriei statului din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, a municipiului Bucureşti şi administraţiilor finanţelor publice ale sectoarelor municipiului Bucureşti.
(2) În contul curent general al trezoreriei statului Banca Nationala a României înregistreazã încasãrile şi efectueazã plãţile în limita disponibilitãţilor existente în cont.
(3) Contul curent general al trezoreriei statului se consolideaza zilnic la nivelul Centralei Bãncii Naţionale a României.
(4) Funcţionarea contului curent general al trezoreriei statului şi înregistrarea operaţiunilor în acest cont se stabilesc prin convenţie încheiatã între Ministerul Finanţelor Publice şi Banca Nationala a României.
(5) Este interzisã preluarea de sume din contul curent general al trezoreriei statului fãrã acordul persoanelor din cadrul Ministerului Finanţelor Publice şi al unitãţilor trezoreriei statului din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, a municipiului Bucureşti şi administratiiilor finanţelor publice ale sectoarelor municipiului Bucureşti, autorizate sa administreze acest cont.
ART. 4
Operaţiunile de încasãri şi plati prevãzute la art. 2 alin. (1) sunt evidentiate în contabilitatea trezoreriei statului potrivit planului de conturi aprobat prin ordin al ministrului finanţelor publice.
ART. 5
(1) Instituţiile publice, indiferent de sistemul de finanţare şi de subordonare, efectueazã operaţiunile de încasãri şi plati prin unitãţile trezoreriei statului în a cãror raza sunt înregistrate fiscal, cu excepţia instituţiilor publice ai cãror conducatori au calitatea de ordonatori principali şi secundari de credite ai bugetului de stat, bugetului asigurãrilor sociale de stat şi bugetelor fondurilor speciale şi instituţiilor publice autonome cu sediul în municipiul Bucureşti, precum şi a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, care efectueazã operaţiunile de încasãri şi plati prin Trezoreria Municipiului Bucureşti.
(2) În vederea efectuãrii cheltuielilor instituţiile publice, indiferent de sistemul de finanţare şi de subordonare, au obligaţia de a prezenta unitãţilor trezoreriei statului la care au conturile deschise bugetul de venituri şi cheltuieli, aprobat şi repartizat pe trimestre în condiţiile legii.
(3) La decontarea sumelor în numerar sau prin virament din conturile instituţiilor publice pentru efectuarea cheltuielilor, unitãţile trezoreriei statului verifica existenta bugetelor de venituri şi cheltuieli ale instituţiilor respective şi a listelor de investiţii, aprobate în condiţiile legii, urmãrind respectarea limitei creditelor bugetare deschise şi repartizate sau a disponibilitãţilor de fonduri, dupã caz, şi a destinaţiei acestora, precum şi alte obiective stabilite prin norme metodologice de cãtre Ministerul Finanţelor Publice.
(4) Din conturile de cheltuieli sau de disponibilitati, dupã caz, ale instituţiilor publice, deschise la trezoreria statului, se pot elibera sume pentru efectuarea de plati în numerar, reprezentând drepturi salariale, precum şi pentru alte cheltuieli care nu se justifica a fi efectuate prin virament.
(5) Instituţiile publice au obligaţia sa organizeze activitatea de casierie, astfel încât încasãrile şi plãţile în numerar sa fie efectuate în condiţii de siguranta, cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare şi în limita plafonului de casa stabilit de cãtre unitãţile trezoreriei statului pentru fiecare instituţie publica.
(6) Sumele achitate în numerar de cãtre contribuabili, reprezentând venituri ale bugetului asigurãrilor sociale de stat, bugetelor locale, bugetelor fondurilor speciale şi venituri extrabugetare ale instituţiilor publice, se încaseazã prin casieriile proprii ale instituţiilor care gestioneazã bugetele respective, dacã legea nu prevede altfel.
(7) Veniturile bugetelor prevãzute la art. 2 alin. (1) pot fi încasate în numerar şi prin unitãţile Casei de Economii şi Consemnaţiuni C.E.C S.A., pe baza de convenţii încheiate cu persoanele abilitate, cu condiţia asigurãrii fondurilor necesare achitãrii comisioanelor stabilite pentru efectuarea acestor operaţiuni.
(8) Transferurile şi subvenţiile alocate de la bugetul de stat, bugetele locale, bugetele fondurilor speciale şi de la alte bugete regiilor autonome, societãţilor sau companiilor naţionale şi societãţilor comerciale, dupã caz, se vireazã în conturi deschise pe seama acestora la unitãţile trezoreriei statului în a cãror raza sunt înregistrate fiscal şi se utilizeazã numai potrivit destinaţiilor aprobate prin lege, neputând fi executate silit.
(9) Instituţiile publice pot deschide, cu avizul Ministerului Finanţelor Publice, conturi escrow la o banca agreatã de instituţiile finanţatoare externe sau interne, în care sa se colecteze veniturile sau alte disponibilitati încasate de cãtre acestea în limita unor sume, în lei sau în valuta, în condiţii stabilite prin convenţii încheiate între pãrţi.
(10) Este interzis instituţiilor publice sa efectueze operaţiunile de încasãri şi plati prin bãnci, cu excepţia încasãrilor şi plãţilor efectuate în valuta, precum şi a prevederilor alin. (9).
ART. 6
(1) Instituţiile publice, indiferent de sistemul de finanţare, au obligaţia sa vireze sumele reprezentând contravaloarea bunurilor achiziţionate, serviciilor prestate sau lucrãrilor executate în conturile agenţilor economici beneficiari, deschise la unitãţile trezoreriei statului în a cãror raza aceştia sunt înregistraţi fiscal.
(2) Agenţii economici sau alte persoane juridice împuternicite de aceştia vor utiliza sumele încasate în conturile deschise la unitãţile trezoreriei statului, prevãzute la alin. (1), în urmãtoarea ordine: pentru achitarea drepturilor de natura salariala, prin transferul sumelor aferente în conturile deschise la bãnci, cu excepţia impozitelor şi contribuţiilor aferente acestora, pentru achitarea obligaţiilor cãtre bugetul de stat şi celelalte bugete, iar sumele rãmase disponibile pot fi virate în conturile deschise la bãnci.
(3) Conturile agenţilor economici prevãzute la alin. (1) se supun executãrii silite prin unitãţile trezoreriei statului, pe baza titlurilor executorii emise de organele autorizate sa aplice procedura de executare silitã, conform prevederilor legale.
(4) Instituţiile publice, indiferent de sistemul de finanţare, pot emite bilete la ordin pentru garantarea plãţii anumitor sume la date fixe. Aceste bilete la ordin pot fi avalizate de cãtre terţi, cu excepţia trezoreriei statului.

CAP. 4
Utilizarea şi fructificarea disponibilitãţilor contului curent general al trezoreriei statului

ART. 7
(1) Disponibilitãţile contului curent general al trezoreriei statului se pot utiliza pentru:
a) finanţarea temporarã a deficitelor din anii precedenti ale bugetului de stat, nefinantate prin împrumuturi de stat;
b) finanţarea temporarã a deficitelor din anii precedenti ale bugetului asigurãrilor sociale de stat, pana la alocarea de sume cu aceasta destinaţie;
c) finanţarea deficitelor temporare ale bugetului de stat, bugetului asigurãrilor sociale de stat şi bugetului trezoreriei statului din exerciţiul curent.
(2) Disponibilitãţile rãmase neangajate în contul curent general al trezoreriei statului, dupã finanţarea deficitelor bugetare prevãzute la alin. (1), pot fi utilizate pentru:
a) acordarea de împrumuturi pentru rãscumpãrarea la scadenta sau înainte de scadenta, dupã caz, a titlurilor de stat emise pentru finanţarea sau refinantarea datoriei publice, cu condiţia asigurãrii disponibilitãţilor necesare pentru efectuarea cheltuielilor aprobate potrivit legii;
b) acordarea de împrumuturi pentru acoperirea golurilor temporare de casa, ca urmare a decalajului dintre veniturile şi cheltuielile bugetelor locale, precum şi ale bugetelor fondurilor speciale, cu termen de rambursare în cursul aceluiaşi exerciţiu bugetar;
c) efectuarea de plasamente prin operaţiuni specifice la bãnci şi instituţii financiare autorizate sa efectueze astfel de operaţiuni, garantate cu titluri de stat deţinute de acestea sau prin soldul creditor al depozitelor în valuta liber convertibilã;
d) acordarea altor împrumuturi pe baza de hotãrâre a Guvernului;
e) efectuarea de cumpãrãri reversibile repo;
f) efectuarea de plasamente în titluri de valoare cu risc zero, în condiţiile pieţei.
(3) Nivelul ratei dobânzii aferente plasamentelor prevãzute la alin. (2) lit. b) şi c) se stabileşte prin convenţii prin negociere directa, iar nivelul dobânzii aferente împrumuturilor prevãzute la alin. (2) lit. d) este cel stabilit prin hotãrâre a Guvernului de aprobare a acestora.
(4) Dobanda încasatã pentru disponibilitãţile din contul curent general al trezoreriei statului, utilizate conform alin. (1) şi (2), reprezintã venit al bugetului trezoreriei statului.
(5) Rata dobânzii pentru disponibilitãţile utilizate conform alin. (1) şi alin. (2) lit. a) se determina la nivelul ratei medii lunare a dobânzilor plãtite de trezoreria statului la disponibilitãţile şi depozitele pe termen constituite din disponibilitati pãstrate în trezoreria statului.
(6) Nivelul ratei dobânzilor aferente echivalentului în lei al împrumuturilor externe guvernamentale încasat în contul curent general al trezoreriei statului şi utilizat pentru finanţarea şi refinantarea deficitului bugetului de stat, începând cu exerciţiul financiar al anului 2003, este cel prevãzut la alin. (5). Dobanda calculatã reprezintã venit al bugetului trezoreriei statului.
(7) Pentru disponibilitãţile rãmase în contul curent general al trezoreriei statului la sfârşitul fiecãrei zile Banca Nationala a României acorda o dobanda al carei nivel este stabilit prin convenţia încheiatã cu Ministerul Finanţelor Publice. Dobanda încasatã reprezintã venit la bugetul trezoreriei statului.
ART. 8
Asigurarea permanenta a echilibrului dintre resursele contului curent general al trezoreriei statului şi necesitãţile de finanţare se poate realiza prin urmãtoarele metode, în funcţie de condiţiile pieţelor monetara şi valutarã:
a) utilizarea echivalentului în lei al unor sume vândute la rezerva valutarã a statului, din conturile de disponibilitati în valuta;
b) atragerea de depozite pe termen scurt de la bãnci sau alte instituţii financiare, cu dobânzi stabilite în condiţiile cererii şi ofertei pieţei financiare;
c) emisiunea de certificate de trezorerie;
d) operaţiuni repo.
ART. 9
(1) Disponibilitãţile în valuta gestionate de Ministerul Finanţelor Publice, provenite din împrumuturi interne şi externe contractate de stat, destinate finanţãrii deficitului bugetului de stat şi refinantarii datoriei publice, precum şi din alte surse prevãzute de lege se pãstreazã la Banca Nationala a României în conturi purtãtoare de dobanda, care funcţioneazã în afarã contului curent general al trezoreriei statului, şi se utilizeazã potrivit legii. Ministerul Finanţelor Publice poate efectua prin contul corespondent deschis la o banca din strãinãtate operaţiuni de încasãri şi plati în valuta.
(2) Dobânzile încasate din fructificarea disponibilitãţilor în valuta prevãzute la alin. (1) au urmãtoarea destinaţie:
a) dobânzile aferente sumelor prevãzute la alin. (1), mai puţin cele aferente împrumuturilor externe contractate de stat, destinate finanţãrii deficitului bugetului de stat şi refinantarii datoriei publice, constituie venituri ale bugetului trezoreriei statului şi se utilizeazã ca sursa pentru plata dobânzilor aferente datoriei publice interne contractate în valuta;
b) dobânzile aferente împrumuturilor externe contractate de stat, destinate finanţãrii deficitului bugetului de stat şi refinantarii datoriei publice, constituie venituri ale bugetului trezoreriei statului şi se utilizeazã ca sursa pentru plata dobânzilor aferente datoriei publice externe.
(3) Dobânzile încasate pentru disponibilitãţile în valuta provenite din împrumuturi externe contractate de stat, destinate finanţãrii deficitului bugetului de stat şi refinantarii datoriei publice, se utilizeazã pe destinatiile prevãzute la alin. (2), în limita creditelor bugetare aprobate în bugetul trezoreriei statului cu aceasta destinaţie.
(4) Din disponibilitãţile în valuta se pot constitui depozite la Banca Nationala a României în condiţiile stabilite prin convenţie încheiatã între Ministerul Finanţelor Publice şi Banca Nationala a României sau pot fi fructificate în mod direct de cãtre Ministerul Finanţelor Publice prin plasamente în instrumente cu grad de risc zero emise de instituţii financiare interne şi externe.
(5) Disponibilitãţile în valuta, altele decât cele prevãzute la alin. (1), care, potrivit reglementãrilor în vigoare, privesc fonduri publice gestionate de Ministerul Finanţelor Publice, se pãstreazã în conturi distincte deschise la bãnci.
(6) Instituţiile publice efectueazã operaţiunile de încasãri şi plati în valuta prin conturi deschise la bãnci selectate de cãtre acestea.
ART. 10
(1) Trezoreria statului acorda dobânzi la disponibilitãţile pãstrate în contul curent general al trezoreriei statului, pentru care, potrivit reglementãrilor legale în vigoare, exista obligaţia acordãrii de dobânzi.
(2) Pentru sumele pãstrate în conturi deschise la trezoreria statului agenţii economici şi instituţiile publice finanţate integral din venituri proprii vor beneficia de dobanda.
(3) Dobanda aferentã certificatelor de trezorerie pentru populaţie, nerascumparate la scadenta şi trasformate în certificate de depozit, se plãteşte de la bugetul de stat, începând cu exerciţiul bugetar al anului 2003.
(4) Din disponibilitãţile pãstrate în conturile deschise la trezoreria statului, în afarã celor provenite din alocaţii bugetare şi împrumuturi din disponibilitãţile contului curent general al trezoreriei statului, se pot constitui depozite la termen, la solicitarea scrisã a titularilor acestora.
(5) Nivelul ratelor dobânzilor acordate la disponibilitãţile prevãzute la alin. (1), (2), (3) şi (4) se stabileşte de cãtre Ministerul Finanţelor Publice, cu încadrarea în obiectivele politicii monetare a Guvernului şi a Bãncii Naţionale a României.

CAP. 5
Bugetul trezoreriei statului

ART. 11
(1) Ministerul Finanţelor Publice elaboreazã, administreazã şi executa bugetul trezoreriei statului.
(2) Bugetul trezoreriei statului cuprinde la venituri urmãtoarele:
a) dobânzi pentru: depozitele şi plasamentele financiare constituite din împrumuturi externe guvernamentale; disponibilitãţile contului curent general al trezoreriei statului; disponibilitãţile în valuta provenite din împrumuturi externe pentru finanţarea deficitului bugetului de stat şi refinantarea datoriei publice, pãstrate în conturile deschise la Banca Nationala a României şi bãnci pe baza de convenţii; împrumuturile acordate din contul curent general al trezoreriei statului;
b) dobânzi pentru finanţarea temporarã a deficitelor bugetare din contul curent general al trezoreriei statului;
c) majorãri de întârziere şi penalitãţi de întârziere pentru neplata creanţelor bugetului trezoreriei statului;
d) alte venituri.
(3) Bugetul trezoreriei statului cuprinde la cheltuieli urmãtoarele:
a) dobânzi, comisioane şi alte speze pentru împrumuturi externe guvernamentale;
b) dobânzi la disponibilitati şi depozite pe termen;
c) comisioane cuvenite bãncilor şi Casei de Economii şi Consemnaţiuni C.E.C S.A. pentru încasarea unor venituri ale bugetului de stat şi pentru alte servicii prestate pentru trezoreria statului;
d) cheltuieli de funcţionare a unitãţilor trezoreriei statului, care cuprind: cheltuieli materiale şi servicii pentru întreţinerea şi funcţionarea trezoreriei statului şi a sistemelor informatice ale acesteia, taxe poştale, cheltuieli cu transportul şi asigurarea numerarului şi valorilor, paza sediilor şi chirii, cheltuieli cu întreţinerea, funcţionarea şi asigurarea mijloacelor de transport al numerarului şi valorilor, cheltuieli de publicitate;
e) cheltuieli de capital pentru unitãţile trezoreriei statului;
f) alte cheltuieli.
(4) Bugetul trezoreriei statului se prezintã spre aprobare Guvernului o data cu proiectul legii bugetului de stat, în structura stabilitã de Ministerul Finanţelor Publice.
(5) Bugetul trezoreriei statului se poate modifica prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Finanţelor Publice.
(6) Ministerul Finanţelor Publice, în funcţie de evoluţia volumului disponibilitãţilor şi al depozitelor pãstrate în contul curent general al trezoreriei statului şi de evoluţia nivelului ratelor dobânzilor, poate aproba modificarea creditelor bugetare aprobate pentru plata dobânzilor prevãzute la alin. (3) lit. a) şi b) prin virari de credite de la alte subdiviziuni bugetare, în tot cursul anului.
(7) Excedentul anual rezultat din execuţia bugetului trezoreriei statului, ca diferenţa între veniturile încasate şi plãţile efectuate, se reporteazã în anul urmãtor şi se utilizeazã pentru acoperirea cheltuielilor aprobate în bugetul trezoreriei statului.
ART. 12
(1) Pentru neplata la termen a ratelor şi dobânzilor scadente la împrumuturile acordate din contul curent general al trezoreriei statului, în condiţiile art. 7 alin. (2) lit. b) şi d), se datoreazã majorãri şi penalitãţi de întârziere prevãzute de reglementãrile legale privind executarea creanţelor bugetare.
(2) Majorãrile de întârziere şi penalitãţile de întârziere calculate potrivit alin. (1) urmeazã regimul juridic al creanţelor bugetare.
(3) Creanţele rezultate din gestionarea împrumuturilor externe guvernamentale contractate direct sau garantate de stat, precum şi din alte operaţiuni, derulate prin trezoreria statului, se urmãresc şi se executa în condiţiile prevãzute de dispoziţiile legale privind executarea creanţelor bugetare.
(4) Dreptul de a cere executarea silitã privind creanţele prevãzute la alin. (3) se prescrie în termen de 25 de ani de la data la care, potrivit legii, se naşte acest drept.
ART. 13
(1) Ministerul Finanţelor Publice elaboreazã trimestrial şi anual bilanţul general al trezoreriei statului în structura stabilitã de acesta.
(2) Bilanţul general al trezoreriei statului împreunã cu contul anual de execuţie al bugetului trezoreriei statului se prezintã pentru aprobare Guvernului, pana la data de 1 iulie a anului urmãtor celui de execuţie.

CAP. 6
Contravenţii

ART. 14
(1) Urmãtoarele fapte constituie contravenţii şi se sancţioneazã dupã cum urmeazã:
a) preluarea de sume din contul curent general al trezoreriei statului şi din conturile în valuta ale Ministerului Finanţelor Publice fãrã acordul persoanelor autorizate sa efectueze operaţiuni din aceste conturi, cu amenda de la 20.000.000 lei la 50.000.000 lei;
b) efectuarea de cãtre instituţiile publice de încasãri şi plati în alte conturi decât cele stabilite prin prezenta ordonanta de urgenta, cu amenda de la 20.000.000 lei la 50.000.000 lei.
c) utilizarea sumelor încasate în conturile deschise la unitãţile trezoreriei statului, de cãtre agenţii economici prevãzuţi la art. 6 alin. (1) sau de cãtre persoanele juridice împuternicite de cãtre aceştia, în alta ordine decât cea prevãzutã la alin. (2) al aceluiaşi articol, cu amenda de la 50.000.000 lei la 100.000.000 lei.
(2) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor prevãzute la alin. (1) se fac de cãtre persoanele împuternicite din cadrul Ministerului Finanţelor Publice sau al Curţii de Conturi, dupã caz.
(3) Contravenţiilor prevãzute la alin. (1) li se aplica prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile ulterioare, cu excepţia art. 28 şi 29.

CAP. 7
Dispoziţii finale

ART. 15
În termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta Ministerul Finanţelor Publice va elabora norme metodologice în aplicarea prevederilor acesteia.
ART. 16
La data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta se abroga <>Ordonanta Guvernului nr. 66/1994 privind formarea şi utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, aprobatã prin <>Legea nr. 128/1994 , republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 141 din 8 aprilie 1998, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

Bucureşti, 31 octombrie 2002.
Nr. 146.
------------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016