Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 143 din 28 octombrie 2008  pentru modificarea si completarea   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 143 din 28 octombrie 2008 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 805 din 2 decembrie 2008

Având în vedere necesitatea adoptãrii unor mãsuri urgente pentru perfecţionarea şi flexibilizarea sistemului achiziţiilor publice şi luând în considerare faptul cã neadoptarea unor astfel de mãsuri ar putea avea ca efect o diminuare a gradului de cheltuire a fondurilor publice alocate, inclusiv a fondurilor comunitare, consecinţa cea mai gravã în acest caz reprezentând-o amânarea/întârzierea implementãrii unor proiecte de investiţii majore, cu impact social şi economic la nivel naţional sau local, cele mai afectate fiind proiectele incluse în Programul operaţional regional, POS Transporturi şi POS Mediu,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

ART. I
<>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 418 din 15 mai 2006, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 337/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 9, literele c) şi c^1) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"c) atribuirea, de cãtre un operator economic fãrã calitate de autoritate contractantã, a unui contract de lucrãri, în cazul în care se îndeplinesc în mod cumulativ urmãtoarele condiţii:
- respectivul contract este finanţat/subvenţionat în mod direct, în proporţie de mai mult de 50%, de cãtre o autoritate contractantã;
- valoarea estimatã a respectivului contract este mai mare decât echivalentul în lei a 5.000.000 euro;
c^1) atribuirea, de cãtre un operator economic fãrã calitate de autoritate contractantã, a unui contract de servicii, în cazul în care se îndeplinesc în mod cumulativ urmãtoarele condiţii:
- respectivul contract este finanţat/subvenţionat în mod direct, în proporţie de mai mult de 50%, de cãtre o autoritate contractantã;
- valoarea estimatã a respectivului contract este mai mare decât echivalentul în lei a 200.000 euro;".
2. Articolul 10 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10. - În cazurile prevãzute la art. 9 lit. c) şi c^1), autoritatea contractantã are obligaţia de a impune prin contractul de finanţare aplicarea prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã pentru atribuirea contractelor respective."
3. La articolul 46, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 46. - (1) Fãrã a afecta posibilitatea operatorilor economici de a oferta pe mai multe loturi diferite, candidatul/ofertantul nu are dreptul ca în cadrul aceleiaşi proceduri:
a) sã depunã douã sau mai multe candidaturi/oferte individuale şi/sau comune, sub sancţiunea excluderii din competiţie a tuturor candidaturilor/ofertelor în cauzã;
b) sã depunã ofertã individualã/comunã şi sã fie nominalizat ca subcontractant în cadrul unei alte oferte, sub sancţiunea excluderii ofertei individuale sau, dupã caz, a celei în care este ofertant asociat."
4. La articolul 49, dupã alineatul (2) se introduc douã noi alineate, alineatele (2^1) şi (2^2), cu urmãtorul cuprins:
"(2^1) Erorile prevãzute la alin. (2) reprezintã acele informaţii/cerinţe din anunţul transmis spre publicare care sunt neconforme cu realitatea sau care conduc la încãlcãri ale legislaţiei în domeniul achiziţiilor publice şi ale principiilor care stau la baza atribuirii contractului de achiziţie publicã.
(2^2) Nedetectarea acestor erori în procesul de verificare nu afecteazã dreptul Autoritãţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice de a sancţiona, pe parcursul activitãţii de supraveghere, faptele prevãzute la art. 293."
5. La articolul 55 alineatul (2), litera b) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"b) autoritatea contractantã se încadreazã în una dintre categoriile prevãzute la art. 8 lit. d) sau e), iar valoarea estimatã a contractului/acordului-cadru de furnizare sau de servicii care urmeazã sã fie atribuit/încheiat este mai mare decât echivalentul în lei a 400.000 euro;".
6. La articolul 57 alineatul (2), litera b) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"b) autoritatea contractantã se încadreazã în una dintre categoriile prevãzute la art. 8 lit. d) sau e), iar valoarea estimatã a contractului/acordului-cadru de furnizare sau de servicii care urmeazã sã fie atribuit/încheiat este mai mare decât echivalentul în lei a 400.000 euro;".
7. Articolul 80 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 80. - Autoritatea contractantã are obligaţia de a deschide ofertele la data, ora şi adresa indicate în anunţul de participare, în mãsura în care nu a devenit incidentã obligaţia privind decalarea termenului de depunere a ofertelor, conform prevederilor art. 72 sau ca urmare a depunerii unei contestaţii."
8. Articolul 93 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 93. - Autoritatea contractantã are obligaţia de a deschide ofertele la data, ora şi adresa indicate în invitaţia de participare, în mãsura în care nu a devenit incidentã obligaţia privind decalarea termenului de depunere a ofertelor, conform prevederilor art. 72 sau ca urmare a depunerii unei contestaţii."
9. La articolul 122, partea introductivã şi a treia liniuţã de la litera i) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
i) atunci când este necesarã achiziţionarea unor lucrãri sau servicii suplimentare/adiţionale, care nu au fost incluse în contractul iniţial, dar care datoritã unor circumstanţe imprevizibile au devenit necesare pentru îndeplinirea contractului în cauzã, şi numai dacã se respectã, în mod cumulativ, urmãtoarele condiţii:
.............................................................
- valoarea cumulatã a contractelor care vor fi atribuite şi a actelor adiţionale care vor fi încheiate pentru lucrãri şi/sau servicii suplimentare ori adiţionale nu depãşeşte 50% din valoarea contractului iniţial;".
10. La articolul 204, alineatul (1^1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(1^1) În cazul în care autoritatea contractantã nu poate încheia contractul cu ofertantul a cãrui ofertã a fost stabilitã ca fiind câştigãtoare, datoritã faptului cã ofertantul în cauzã se aflã într-o situaţie de forţã majorã sau în imposibilitatea fortuitã de a executa contractul, atunci aceasta are dreptul sã declare câştigãtoare oferta clasatã pe locul doi, în condiţiile în care aceasta existã şi este admisibilã. În caz contrar, se anuleazã aplicarea procedurii pentru atribuirea contractului de achiziţie publicã."
11. Dupã articolul 210 se introduce un nou articol, articolul 210^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 210^1. - În cel mult 48 de zile de la anularea procedurii de atribuire, autoritatea contractantã are obligaţia de a transmite în SEAP informaţii referitoare la motivele anulãrii."
12. La articolul 213, partea introductivã a alineatului (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Raportul procedurii de atribuire prevãzut la alin. (1) lit. j) se elaboreazã înainte de încheierea contractului de achiziţie publicã/acordului-cadru/sistemului de achiziţie dinamic şi cuprinde cel puţin urmãtoarele elemente:".
13. La articolul 241 se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu urmãtorul cuprins:
"(2) Contractele atribuite în scopul efectuãrii activitãţilor relevante prevãzute la alin. (1) sunt considerate contracte sectoriale."
14. La articolul 252, partea introductivã a literei j) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"j) atunci când este necesarã achiziţionarea unor lucrãri sau servicii suplimentare/adiţionale, care nu au fost incluse în contractul iniţial, dar care datoritã unor circumstanţe imprevizibile au devenit necesare pentru îndeplinirea contractului în cauzã, şi numai dacã se respectã, în mod cumulativ, urmãtoarele condiţii:".
15. La articolul 263, alineatele (2) şi (5) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Evaluarea activitãţii Consiliului şi a completelor acestuia se efectueazã în primul semestru al fiecãrui an de cãtre un colegiu şi are în vedere perioada cuprinsã între datele de 1 ianuarie şi 31 decembrie ale anului precedent.
..................................................................
(5) Procedura de evaluare a activitãţii Consiliului şi a completelor acestuia se stabileşte prin regulament al colegiului, care se aprobã prin ordin al preşedintelui Autoritãţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice şi se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I."
16. La articolul 263 alineatul (3), litera a) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"a) un reprezentant al Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici;".
17. La articolul 270 alineatul (1), dupã litera c) se introduc douã noi litere, literele c^1) şi c^2), cu urmãtorul cuprins:
"c^1) data-limitã de deschidere a ofertelor, în cazul în care contestaţia se referã la acte ale autoritãţii contractante care au fost emise sau au avut loc înainte de aceastã datã;
c^2) data expirãrii perioadei prevãzute la art. 205 alin. (1), în cazul în care contestaţia se referã la acte ale autoritãţii contractante care au fost emise sau au avut loc dupã data-limitã de deschidere a ofertelor;".
18. Articolul 271 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 271. - (1) Sub sancţiunea respingerii contestaţiei ca tardivã, aceasta se înainteazã atât Consiliului, cât şi autoritãţii contractante, nu mai târziu de expirarea termenelor prevãzute la art. 272. Contestatorul va ataşa la contestaţie şi copia actului atacat, în cazul în care acesta a fost emis, precum şi copii ale înscrisurilor prevãzute la art. 270 alin. (1), dacã acestea sunt disponibile.
(2) În termen de o zi lucrãtoare de la primirea contestaţiei, autoritatea contractantã are obligaţia sã îi înştiinţeze despre aceasta şi pe ceilalţi participanţi încã implicaţi în procedura de atribuire. Înştiinţarea trebuie sã conţinã inclusiv o copie a contestaţiei respective.
(3) Toate notificãrile sau comunicãrile actelor procedurale se fac cu confirmare de primire. Dispoziţiile art. 60 alin. (1) se aplicã în mod corespunzãtor.
(4) În cazul neîndeplinirii obligaţiei prevãzute la alin. (1), dispoziţiile art. 274 şi ale art. 277 alin. (1) nu sunt aplicabile."
19. La articolul 272, alineatul (4) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Prin excepţie de la prevederile alin. (2) şi (3), contestaţia care se referã la acte ale autoritãţii contractante care sunt emise sau au loc înainte de deschiderea ofertelor poate fi înaintatã nu mai târziu de o zi lucrãtoare înainte de data stabilitã pentru depunerea ofertelor, cu condiţia transmiterii acesteia şi prin fax ori prin mijloace electronice."
20. La articolul 272, alineatul (5) se abrogã.
21. Articolul 274 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 274. - (1) În cazul în care contestaţia/contestaţiile se referã la acte ale autoritãţii contractante care au fost emise sau au avut loc înainte de deschiderea ofertelor, autoritatea contractantã are obligaţia de a transmite Consiliului, în termen de cel mult 3 zile lucrãtoare de la data expirãrii termenului prevãzut la art. 272 alin. (4), punctul sãu de vedere asupra acesteia/acestora, însoţit de orice alte documente considerate edificatoare, precum şi, sub sancţiunea amenzii prevãzute la art. 275 alin. (3), o copie a dosarului achiziţiei publice. Lipsa punctului de vedere al autoritãţii contractante nu împiedicã soluţionarea contestaţiei/contestaţiilor, în mãsura în care s-a fãcut dovada comunicãrii acesteia/acestora.
(2) Autoritatea contractantã va notifica punctul de vedere şi contestatorului/contestatorilor, în acelaşi termen prevãzut la alin. (1).
(3) În cazul în care contestaţia/contestaţiile se referã la acte ale autoritãţii contractante care au fost emise sau au avut loc dupã deschiderea ofertelor, obligaţiile prevãzute la alin. (1) şi (2) trebuie sã fie îndeplinite în termen de cel mult 3 zile lucrãtoare de la data expirãrii termenelor prevãzute la art. 205 alin. (1)."
22. Articolul 276 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 276. - (1) Consiliul are obligaţia de a soluţiona contestaţia în termen de 20 de zile de la data primirii dosarului achiziţiei publice de la autoritatea contractantã. În cazuri temeinic justificate, termenul de soluţionare a contestaţiei poate fi prelungit cu încã 10 zile.
(2) Nerespectarea termenului de soluţionare a contestaţiei prevãzut la alin. (1) constituie abatere disciplinarã şi poate atrage inclusiv declanşarea procedurii de evaluare în conformitate cu prevederile art. 263 alin. (6)."
23. Dupã articolul 276 se introduce un nou articol, articolul 276^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 276^1. - (1) Dupã primirea unei contestaţii, autoritatea contractantã are dreptul de a adopta mãsurile de remediere pe care le considerã necesare ca urmare a contestaţiei respective. Orice astfel de mãsuri trebuie comunicate contestatorului, celorlalţi operatori economici încã implicaţi în procedura de atribuire, precum şi Consiliului, nu mai târziu de o zi lucrãtoare de la data adoptãrii acestora.
(2) În cazul în care contestatorul considerã cã mãsurile adoptate sunt suficiente pentru remedierea actelor invocate ca fiind nelegale, acesta va trimite Consiliului şi autoritãţii contractante o notificare de renunţare la contestaţie. Notificarea de renunţare anuleazã obligaţiile prevãzute la art. 274 în sarcina autoritãţii contractante."
24. La articolul 277, alineatele (1) şi (2) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 277. - (1) Primirea unei contestaţii de cãtre autoritatea contractantã, pentru care nu s-a luat act de renunţare conform prevederilor art. 276^1 alin. (2), suspendã de drept procedura de atribuire pânã la data expirãrii termenului prevãzut la art. 280 alin, (5). Perioada de suspendare începe de la data expirãrii termenului prevãzut la:
a) art. 272 alin. (4), în cazul contestaţiei care se referã la acte ale autoritãţii contractante care au fost emise sau au avut loc înainte de deschiderea ofertelor;
b) art. 205 alin. (1), în cazul contestaţiei care se referã la acte ale autoritãţii contractante care au fost emise sau au avut loc dupã deschiderea ofertelor.
(2) Contractul încheiat în perioada de suspendare a procedurii de atribuire este lovit de nulitate absolutã."
25. La articolul 278, alineatele (3) şi (4) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(3) În situaţia în care Consiliul apreciazã cã, în afarã de actele contestate în cadrul procedurii de atribuire, existã şi alte acte care încalcã prevederile prezentei ordonanţe de urgenţã, la care nu s-a fãcut referire în contestaţie, atunci acesta va sesiza Autoritatea Naţionalã pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, transmiţându-i în acest sens toate datele/documentele relevante în susţinerea sesizãrii.
(4) În cazul în care Consiliul admite contestaţia şi dispune luarea unei mãsuri de remediere a actului atacat, va preciza şi termenul în care aceasta trebuie dusã la îndeplinire, care nu poate fi mai scurt decât termenul de exercitare a cãii de atac împotriva deciziei Consiliului, aşa cum este prevãzut la art. 280 alin. (5)."
26. La articolul 279, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Decizia Consiliului, adoptatã potrivit alin. (1), va fi motivatã şi comunicatã în scris pãrţilor în termen de 3 zile de la pronunţare. Decizia, fãrã motivarea acesteia, se publicã pe pagina de internet a Consiliului înlãuntrul aceluiaşi termen."
27. La articolul 279, dupã alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu urmãtorul cuprins:
"(5) Decizia motivatã a Consiliului se transmite de cãtre acesta, în copie, Autoritãţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice în acelaşi termen prevãzut la alin. (3):"
28. La articolul 281, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 281 - (1) Plângerea se înainteazã instanţei competente sau Consiliului, în acest din urmã caz Consiliul având obligaţia de a transmite dosarul instanţei competente în cel mult 3 zile de la expirarea termenului pentru exercitarea cãii de atac."
29. La articolul 296^1 alineatul (1), litera b) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"b) în situaţiile prevãzute la art. 205 alin. (2), art. 277 alin. (2) şi art. 284 alin. (2);".
ART. II
<>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 418 din 15 mai 2006, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 337/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezenta ordonanţã de urgenţã, se va republica, dupã aprobarea acesteia prin lege, dându-se textelor o nouã numerotare.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Preşedintele Autoritãţii Naţionale
pentru Reglementarea şi
Monitorizarea Achiziţiilor Publice,
Marius Gogescu

p. Secretarul general al Guvernului,
Gabriel Berca

Ministrul dezvoltãrii,
lucrãrilor publice şi locuinţelor,
Laszlo Borbely

Ministrul transporturilor,
Ludovic Orban

Departamentul pentru Afaceri Europene,
Aurel Ciobanu-Dordea,
secretar de stat

Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Bucureşti, 28 octombrie 2008.
Nr. 143.
------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016