Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 142 din 21 septembrie 2000  privind infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei SAPARD pentru implementarea tehnica si financiara a Instrumentului special de preaderare pentru agricultura si dezvoltare rurala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 142 din 21 septembrie 2000 privind infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei SAPARD pentru implementarea tehnica si financiara a Instrumentului special de preaderare pentru agricultura si dezvoltare rurala

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 471 din 28 septembrie 2000
În temeiul prevederilor art. 107 şi ale art. 114 alin. (4) din Constituţia României,

Guvernul României adopta prezenta ordonanta de urgenta.

ART. 1
(1) Se înfiinţeazã Agenţia SAPARD, instituţie publica cu personalitate juridicã, în subordinea Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei, finanţatã din venituri bugetare şi extrabugetare, cu sediul central în municipiul Bucureşti, bd Carol I nr. 24, sectorul 3.
(2) Scopul Agenţiei SAPARD îl constituie implementarea tehnica şi financiarã a Instrumentului special de preaderare pentru agricultura şi dezvoltare ruralã, denumit în continuare Programul SAPARD.
(3) Agenţia SAPARD are în structura 8 birouri regionale de implementare a Programului SAPARD, amplasate potrivit regiunilor de dezvoltare constituite în temeiul <>Legii nr. 151/1998 privind dezvoltarea regionala în România, care îşi desfãşoarã activitatea la sediul direcţiilor generale pentru agricultura şi industrie alimentara, astfel:
a) Biroul regional de implementare a Programului SAPARD Regiunea 1 Nord-Est, pentru Regiunea 1 Nord-Est, pentru teritoriile judeţelor Bacau, Botosani, Iaşi, Neamt, Suceava şi Vaslui;
b) Biroul regional de implementare a Programului SAPARD Regiunea 2 Sud-Est, pentru Regiunea 2 Sud-Est, pentru teritoriile judeţelor Brãila, Buzau, Constanta, Galaţi, Tulcea şi Vrancea;
c) Biroul regional de implementare a Programului SAPARD Regiunea 3 Sud-Muntenia, pentru Regiunea 3 Sud-Muntenia, pentru teritoriile judeţelor Arges, Calarasi, Dambovita, Giurgiu, Ialomita, Prahova şi Teleorman;
d) Biroul regional de implementare a Programului SAPARD Regiunea 4 Sud-Vest-Oltenia, pentru Regiunea 4 Sud-Vest-Oltenia, pentru teritoriile judeţelor Gorj, Dolj, Mehedinti, Olt şi Valcea;
e) Biroul regional de implementare a Programului SAPARD Regiunea 5 Vest România, pentru Regiunea 5 Vest România, pentru teritoriile judeţelor Arad, Caras-Severin, Hunedoara şi Timis;
f) Biroul regional de implementare a Programului SAPARD Regiunea 6 Nord-Vest, pentru Regiunea 6 Nord-Vest, pentru teritoriile judeţelor Bihor, Bistrita-Nasaud, Cluj, Maramures, Salaj şi Satu Mare;
g) Biroul regional de implementare a Programului SAPARD Regiunea 7 Centru, pentru Regiunea 7 Centru, pentru teritoriile judeţelor Alba, Braşov, Covasna, Harghita, Mures şi Sibiu;
h) Biroul regional de implementare a Programului SAPARD Regiunea 8 Bucureşti-Ilfov, pentru Regiunea 8 Bucureşti-Ilfov, pentru teritoriile municipiului Bucureşti şi judeţului Ilfov.
ART. 2
(1) Agenţia SAPARD are ca obiect de activitate implementarea tehnica şi financiarã a Programului SAPARD în concordanta cu strategia şi mãsurile stabilite în Planul naţional pentru agricultura şi dezvoltare ruralã aprobat prin lege.
(2) Principalele atribuţii pentru activitatea de implementare tehnica sunt:
a) organizarea primirii cererilor de finanţare formulate de potentialii beneficiari ai proiectelor finanţate prin Programul SAPARD;
b) verificarea cererilor de finanţare, în vederea aprobãrii proiectelor finanţate prin Programul SAPARD în raport cu cerinţele acestuia;
c) selectarea proiectelor finanţate prin Programul SAPARD, în conformitate cu prevederile Planului naţional pentru agricultura şi dezvoltare ruralã;
d) stabilirea obligaţiilor contractuale dintre Agenţia SAPARD şi potentialii beneficiari şi totodatã aprobarea începerii derulãrii proiectelor finanţate prin Programul SAPARD;
e) efectuarea verificãrilor pe teren ale proiectelor care vor fi finanţate prin Programul SAPARD atât înainte, cat şi dupã aprobarea acestora;
f) întreprinderea de acţiuni care sa asigure buna derulare a proiectelor finanţate prin Programul SAPARD, care se implementeaza;
g) raportarea progresului mãsurilor care se implementeaza prin Programul SAPARD cãtre organismele care asigura finanţarea programului.
(3) Principalele atribuţii de plata sunt:
a) verificarea cererilor de plata ale beneficiarilor proiectelor finanţate prin Programul SAPARD;
b) verificarea pe teren a proiectelor finanţate prin Programul SAPARD, pentru a stabili eligibilitatea plãţii;
c) autorizarea plãţii cãtre beneficiarii proiectelor finanţate prin Programul SAPARD;
d) efectuarea plãţii cãtre beneficiarii proiectelor finanţate prin Programul SAPARD;
e) înregistrarea angajamentelor de plata şi a plãţilor cãtre beneficiarii proiectelor finanţate prin Programul SAPARD;
f) efectuarea de controale ale beneficiarilor proiectelor finanţate prin Programul SAPARD dupã efectuarea plãţii, pentru a stabili dacã eligibilitatea şi condiţiile acordãrii ajutorului financiar nerambursabil continua sa fie respectate, ori de câte ori se considera necesar.
(4) Agenţia SAPARD va delega urmãtoarele atribuţii privind implementarea tehnica şi financiarã, atribuţii ce vor fi îndeplinite în baza unor protocoale şi/sau acorduri interinstitutionale stabilite cu Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei, Ministerul Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului, Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului, Ministerul Finanţelor şi Agenţia Nationala pentru Dezvoltare Regionala, precum şi cu organizaţii guvernamentale sau neguvernamentale implicate la nivel naţional, regional şi local în implementarea tehnica şi financiarã a Programului SAPARD:
a) verificarea proiectelor depuse spre aprobare în vederea finanţãrii prin Programul SAPARD, în raport cu cerinţele acestuia;
b) evaluarea proiectelor, în conformitate cu procedurile şi criteriile de selecţie aprobate, şi întocmirea listelor cuprinzând proiectele eligibile şi cele neeligibile;
c) efectuarea verificãrilor şi controlului pe teren ale proiectelor, înainte şi dupã aprobarea acestora;
d) efectuarea verificãrilor şi controlului pe teren ale cererilor de plata.
(5) Pentru realizarea atribuţiilor prevãzute la alin. (4) Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei, Ministerul Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului şi Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului vor asigura personalul necesar şi dotarea aferentã.
(6) Atribuţiile prevãzute la art. 2 alin. (3) lit. d) şi e) vor fi exercitate numai de Agenţia SAPARD.
ART. 3
(1) Structura de organizare a sistemului de implementare a Programului SAPARD este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta ordonanta de urgenta.
(2) Conducerea Agenţiei SAPARD este asigurata de directorul general numit, conform legii, prin ordin al ministrului agriculturii şi alimentaţiei.
(3) Structura organizatoricã, statul de funcţii, regulamentul de organizare şi funcţionare ale Agenţiei SAPARD, atribuţiile directorului general al acesteia, precum şi localitatea în care îşi desfãşoarã activitatea Biroul regional de implementare a Programului SAPARD se stabilesc prin ordin al ministrului agriculturii şi alimentaţiei în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta.
(4) Numãrul maxim de posturi prevãzut pentru Agenţia SAPARD este de 145, din care 45 de posturi pentru unitatea centrala şi 100 de posturi pentru cele 8 birouri regionale de implementare a Programului SAPARD, şi se încadreazã în numãrul total de personal aprobat Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei.
ART. 4
Personalul Agenţiei SAPARD se considera transferat în interesul serviciului de la Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei şi de la direcţiile generale pentru agricultura şi industrie alimentara.
ART. 5
(1) Agenţia SAPARD utilizeazã pentru aparatul propriu 3 autoturisme pentru transport de persoane şi un microbuz, consumul maxim de carburanţi pentru un autovehicul fiind de 250 l/luna.
(2) Cele 8 birouri regionale de implementare a Programului SAPARD utilizeazã câte un autoturism pentru transport de persoane şi câte un autoturism pentru activitãţile specifice.
ART. 6
Salarizarea personalului Agenţiei SAPARD se face potrivit anexei nr. 1 la <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza pentru personalul contractual din sectorul bugetar.
ART. 7
<>Hotãrârea Guvernului nr. 6/1999 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modifica şi se completeazã corespunzãtor prevederilor prezentei ordonanţe de urgenta, astfel:
Anexa nr. 1 se completeazã cu Agenţia SAPARD.
Anexa nr. 2 "Unitãţile care funcţioneazã în subordinea Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei" se completeazã la capitolul II "Instituţii publice finanţate de la bugetul de stat şi din venituri extrabugetare" cu poziţia 5. Agenţia SAPARD.
ART. 8
În termen de 45 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei va elabora normele metodologice de aplicare a acesteia şi le va supune spre aprobare Guvernului.
ART. 9
Ministerul Finanţelor este autorizat sa introducã modificãrile corespunzãtoare în bugetul ministerelor implicate în implementarea tehnica şi financiarã a Programului SAPARD, rezultate din aplicarea prezentei ordonanţe de urgenta.
ART. 10
(1) Nerespectarea destinaţiei sumelor primite prin Programul SAPARD, precum şi nerespectarea termenelor pentru care au fost acordate beneficiarilor constituie contravenţii, dacã nu sunt sãvârşite în astfel de condiţii încât, potrivit legii penale, sa fie considerate infracţiuni, şi se sancţioneazã cu amenda de la 10.000.000 lei la 50.000.000 lei.
(2) Constatarea contravenţiilor prevãzute la alin. (1) şi aplicarea amenzii se fac de persoane împuternicite în acest sens de Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei.
(3) Prevederile prezentei ordonanţe de urgenta se completeazã cu dispoziţiile <>Legii nr. 32/1968 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor, cu modificãrile ulterioare, cu excepţia art. 25-27.
(4) Sancţiunile prevãzute la alin. (1) se aplica şi persoanelor juridice.

PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISARESCU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul agriculturii
şi alimentaţiei,
Ioan Avram Muresan

p. Ministrul finanţelor,
Sebastian Vladescu,
secretar de stat

p. Ministru de stat,
ministrul
afacerilor externe,
Eugen Dijmarescu,
secretar de stat

Ministrul apelor,
pãdurilor şi
protecţiei mediului,
Romica Tomescu

Ministrul lucrãrilor
publice şi amenajãrii
teritoriului,
Nicolae Noica

p. Ministrul
funcţiei publice,
Ioan Onisei,
secretar de stat

Ministrul muncii
şi protecţiei sociale,
Liviu Lucian Albu

Preşedintele Agenţiei
Naţionale pentru
Dezvoltare Regionala,
Liviu Marcu

Ministru de stat,
preşedintele Consiliului
de Coordonare
Economico-Financiarã,
Mircea Ciumara




ANEXA 1

STRUCTURA
de organizare a sistemului de implementare a Programului SAPARD

┌'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85┐
:┌─────────────────────┐ ┌──────────────┐ ┌─────────────┐ :
:│ ASISTENTA TEHNICA ├───┼── DIRECTOR ──┼────────┤CORP DE AUDIT│ :
:│Elaborare metodologii│ │ GENERAL │ └─────────────┘ :
:└─────────────────────┘ │ │ :
:┌────────────────────┐ │ │ ┌────────────────────────┐:
:│ UNITATE DE ├────┼── AGENŢIE ──┼──┤ UNITATE ADMINISTRATIVĂ │:
:│PROMOVARE-COMUNICARE│ │ SAPARD │ │Economic, administrativ,│:
:└────────────────────┘ └──────────────┘ │ personal │:
: └────────────────────────┘:
: ┌'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85'85┘




: : | ┌────────┐ |
: ┌──────────────────────────┐ : | │ ANDR │ |
: │ UNITATEA CENTRALA │ : | ┌──┴─────┐ │ |
: │ DE COORDONARE │ : | │ MAPPM │ │ |
: ├───────────┬──────────────┤ : | ┌─┴─────┐ │ │ |
: ┌───────────┤ FUNCŢIA │ FUNCŢIA DE ├─────◄| │ MLPAT │ ├┼─┘ |
: │ │ DE PLATA │ IMPLEMENTARE │ : V | ┌┴────┐ ├┼─┘│ |
: │ └───────────┼──────────────┘ : E | │ MAA ├┼─┘│ │ |
: │ ▼ : R | │ ││ │ │ |
: │ ┌─────────────────┐ : I | └──┼──┘│ │ │ |
: │ │ BIROU 8 │ : F | │ │ │ ▼ |
: │ ┌─┴───────────────┐ │ : I | │ │ │┌───────┐|
: │ │ BIROU 7 │ │ : C | │ │ ││ADR-uri│|
:(PLATI- │ ┌─┴───────────────┐ │ │ : A | │ │ │└───────┘|
: LE SE │ │ BIROU 6 │ │ │ : R | │ │ │ |
: POT │ ┌─┴───────────────┐ │ │ │ : E | │ │ ▼ |
:EFECTUA │ │ BIROU 5 │ │ │ │ : | │ │┌───────┐ |
:ÎN SIS- │ ┌─┴───────────────┐ │ │ │ │ : T | │ ││UNITĂŢI│ |
: TEM │ │ BIROU 4 │ │ │ │ │ : E | │ ││LOCALE │ |
:DESCEN- │ ┌─┴───────────────┐ │ │ │ │ │ : H | │ ▼└───────┘ |
:TRALI- │ │ BIROU 3 │ │ │ │ │ │ : N | │┌───────┐ |
: ZAT) │ ┌─┴───────────────┐ │ │ │ │ │ │ : I | ││UNITĂŢI│ |
: │ │ BIROU 2 │ │ │ │ │ ├─┘ : C | ││LOCALE │ |
: │ ┌──┴──────────────┐ │ │ │ │ ├─┘ : A | ▼└───────┘ |
: │ │ BIROU 1 │ │ │ │ ├─┘ ├───◄| ┌───────┐ |
: └─◄│ Biroul regional │ │ │ ├─┘ : | │UNITĂŢI│ |
: │ de implementare │ │ ├─┘ : | │LOCALE │ |
: │ a Programului │ ├─┘ : | └───────┘ |
: │ SAPARD ├──┘ : | |
: └─────────────────┘ : | |
: : | |
:ACTIVITĂŢI AGENŢIA : | ACTIVITĂŢI |
: PROPRII SAPARD : | DELEGATE |




-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016