Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 134 din 21 decembrie 2006  privind infiintarea Autoritatii Nationale pentru Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 134 din 21 decembrie 2006 privind infiintarea Autoritatii Nationale pentru Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.046 din 29 decembrie 2006
Având în vedere armonizarea deplinã a legislaţiei naţionale cu cea comunitarã şi garantarea ducerii la îndeplinire a prevederilor tratatelor de constituire a Uniunii Europene şi ţinând seama de necesitatea reglementãrii domeniului tehnologiei informaţiilor în strânsã legãturã cu domeniul comunicaţiilor electronice şi al poştei, ca domenii convergente,
luând în considerare faptul cã în România nu existã în acest moment cadrul instituţional de reglementare a transmisiilor de date, fapt de naturã a conduce la grave disfuncţionalitãţi şi costuri ridicate nejustificate în domeniul comunicaţiilor, situaţie extraordinarã, a cãrei reglementare nu poate fi amânatã,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

ART. 1
(1) Se înfiinţeazã Autoritatea Naţionalã pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, denumitã în continuare ANRCTI, instituţie publicã cu personalitate juridicã în subordinea Guvernului, finanţatã integral din venituri proprii, prin reorganizarea Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii, care se desfiinţeazã.
(2) ANRCTI are sediul central în municipiul Bucureşti, servicii regionale şi oficii teritoriale în fiecare municipiu reşedinţã de judeţ şi în fiecare sector al municipiului Bucureşti.
ART. 2
ARCTI se organizeazã şi funcţioneazã sub coordonarea primului-ministru.
ART. 3
ANRCTI are ca rol fundamental punerea în aplicare a politicii naţionale în domeniul comunicaţiilor electronice, poştei şi tehnologiei informaţiei.
ART. 4
(1) În vederea realizãrii rolului sãu, ANRCTI îndeplineşte urmãtoarele funcţii:
a) de punere în aplicare a politicii şi strategiei sectoriale în domeniul comunicaţiilor electronice, tehnologiei informaţiei şi al serviciilor poştale;
b) de administrare şi de gestionare a resurselor, prin care planificã, alocã, urmãreşte şi evalueazã utilizarea acestora pentru punerea în aplicare a politicilor în domeniu;
c) de alocare a resurselor de numerotaţie pentru servicii de comunicaţii electronice, prin elaborarea Planului naţional de numerotaţie şi a planurilor de perspectivã în acest sens;
d) de gestionare a resurselor de numerotaţie la nivel naţional, în vederea utilizãrii raţionale şi eficiente a acestora;
e) de elaborare şi adoptare de norme tehnice, de iniţiere de standarde naţionale, de propunere spre adoptare a standardelor internaţionale ca standarde naţionale şi de adoptare de reglementãri tehnice care sã declare obligatorie aplicarea standardelor în domeniul comunicaţiilor electronice, tehnologiei informaţiei şi al serviciilor poştale, precum şi pentru utilizarea resurselor de numerotaţie;
f) de reglementare a activitãţilor în domeniul comunicaţiilor electronice, tehnologiei informaţiei, al serviciilor poştale şi al resurselor de numerotaţie, prin adoptarea şi implementarea de decizii cu caracter normativ şi individual, precum şi de proceduri funcţionale, operaţionale şi financiare prin care se pun în aplicare politicile în domeniu, de urmãrire şi control al respectãrii acestora;
g) de reprezentare în organismele şi organizaţiile naţionale, regionale şi internaţionale, ca autoritate de stat pentru domeniul comunicaţiilor electronice şi al serviciilor poştale, precum şi de comunicare cu acestea;
h) de comunicare cu celelalte structuri ale administraţiei publice, cu societatea civilã şi cu cetãţenii, precum şi cu furnizorii de reţele şi de servicii în domeniul comunicaţiilor electronice, tehnologiei informaţiei şi al serviciilor poştale;
i) de arbitru şi organ de decizie în soluţionarea litigiilor dintre furnizorii de reţele şi de servicii în domeniul comunicaţiilor electronice, tehnologiei informaţiei şi al serviciilor poştale, în scopul asigurãrii liberei concurenţe şi al protecţiei intereselor utilizatorilor pe pieţele acestor servicii.
(2) În îndeplinirea rolului şi atribuţiilor sale legale, ANRCTI va colabora cu Consiliul Concurenţei, inclusiv prin furnizarea reciprocã de informaţii necesare aplicãrii atât a prevederilor legislaţiei concurenţei, cât şi a prevederilor legislaţiei din domeniul comunicaţiilor electronice şi al serviciilor poştale.
ART. 5
(1) În îndeplinirea atribuţiilor sale, ANRCTI va urmãri atingerea obiectivelor prevãzute la alin. (2)-(4), luând în acest sens mãsuri rezonabile, cu respectarea principiului proporţionalitãţii.
(2) ANRCTI promoveazã concurenţa în sectorul comunicaţiilor electronice şi al serviciilor poştale, acţionând în special în urmãtoarele direcţii:
a) luarea tuturor mãsurilor necesare pentru ca utilizatorii, inclusiv cei cu handicap sau cu nevoi sociale speciale, sã obţinã un maximum de beneficii în condiţiile unei pieţe concurenţiale, în ceea ce priveşte diversitatea ofertei, tarifele şi calitatea serviciilor;
b) prevenirea acţiunilor ce au ca obiect sau pot avea ca efect distorsionarea ori restrângerea concureţei în sectorul comunicaţiilor electronice, tehnologiei informaţiei şi al serviciilor poştale;
c) încurajarea investiţiilor eficiente în infrastructurã şi promovarea inovaţiei;
d) încurajarea utilizãrii eficiente şi asigurarea administrãrii eficiente a resurselor de numerotaţie.
(3) ANRCTI contribuie la dezvoltarea pieţei interne a Comunitãţii Europene, în special prin:
a) înlãturarea barierelor în calea furnizãrii la nivel european a reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice şi tehnologia informaţiei, a infrastructurii asociate şi a serviciilor poştale;
b) încurajarea stabilirii şi dezvoltãrii de reţele transeuropene, a interoperabilitãţii serviciilor paneuropene şi a conectivitãţii între utilizatorii finali;
c) respectarea principiului nediscriminãrii în ceea ce priveşte tratamentul aplicat furnizorilor de reţele şi servicii de comunicaţii electronice şi tehnologia informaţiei sau furnizorilor de servicii poştale aflaţi în situaţii similare;
d) cooperarea într-o manierã transparentã cu autoritãţile naţionale de reglementare cu atribuţii similare din strãinãtate, precum şi cu Comisia Europeanã, în vederea dezvoltãrii unei practici de reglementare coerente şi a aplicãrii concertate a legislaţiei naţionale armonizate cu normele adoptate la nivelul Uniunii Europene.
(4) ANRCTI promoveazã interesele utilizatorilor finali din Uniunea Europeanã, în special prin:
a) asigurarea condiţiilor de exercitare a dreptului de acces la serviciul universal, astfel cum acesta este prevãzut de <>Legea nr. 304/2003 pentru serviciul universal şi drepturile utilizatorilor cu privire la reţelele şi serviciile de comunicaţii electronice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi de <>Ordonanţa Guvernului nr. 31/2002 privind serviciile poştale, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 642/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) asigurarea unui nivel înalt de protecţie a utilizatorilor finali în relaţiile acestora cu furnizorii;
c) implicarea în asigurarea unui nivel înalt de protecţie a drepturilor persoanelor, în special a dreptului la viaţa privatã, cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal;
d) promovarea furnizãrii de informaţii clare, în special în ceea ce priveşte transparenţa tarifelor şi a condiţiilor de utilizare a serviciilor de comunicaţii electronice şi tehnologia informaţiei destinate publicului;
e) promovarea intereselor specifice ale utilizatorilor cu handicap şi ale celor cu nevoi sociale speciale;
f) asigurarea protejãrii integritãţii şi securitãţii reţelelor publice de comunicaţii electronice şi tehnologia informaţiei.
(5) În activitatea sa ANRCTI are în vedere respectarea principiului neutralitãţii tehnologice, prin prisma fenomenului convergenţei tehnologiilor, şi contribuie, în limitele competenţelor sale, la asigurarea implementãrii politicilor care urmãresc promovarea diversitãţii culturale şi lingvistice, precum şi a pluralismului media.
ART. 6
(1) Pentru atingerea obiectivelor sale, ANRCTI are urmãtoarele atribuţii principale:
1. elaborarea şi actualizarea autorizaţiilor generale;
2. monitorizarea şi controlul respectãrii obligaţiilor impuse furnizorilor de reţele şi de servicii de comunicaţii electronice prin autorizaţiile generale;
3. promovarea şi sprijinirea armonizãrii la nivel european a utilizãrii resurselor de numerotaţie, în conformitate cu instrumentele juridice în vigoare în cadrul Uniunii Europene;
4. adoptarea Planului naţional de numerotaţie şi a oricãror modificãri ale acestuia, sub rezerva restricţiilor impuse din motive de siguranţã naţionalã;
5. gestionarea la nivel naţional a resurselor de numerotaţie;
6. acordarea licenţelor de utilizare a resurselor de numerotaţie, stabilirea şi încasarea tarifelor pentru emiterea licenţelor, în conformitate cu legislaţia în vigoare şi în concordanţã cu costurile administrative aferente emiterii acestora;
7. emiterea reglementãrilor privind modul de utilizare a resurselor de numerotaţie;
8. identificarea pieţelor relevante în sectorul comunicaţiilor electronice şi elaborarea metodologiei pentru efectuarea analizelor de piaţã, prin elaborarea şi actualizarea regulamentelor prevãzute la <>art. 32 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicaţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 591/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
9. efectuarea analizelor de piaţã în situaţiile în care acestea sunt obligatorii, potrivit legii;
10. desemnarea furnizorilor de reţele şi de servicii de comunicaţii electronice cu putere semnificativã pe piaţã;
11. impunerea în sarcina furnizorilor de reţele sau de servicii de comunicaţii electronice cu putere semnificativã pe piaţã a obligaţiilor prevãzute la <>art. 9-13 din Ordonanţa Guvernului nr. 34/2002 privind accesul la reţelele de comunicaţii electronice şi la infrastructura asociatã, precum şi interconectarea acestora, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 527/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
12. gestionarea mecanismelor de finanţare a obligaţiilor legate de asigurarea serviciului universal, prevãzute de legislaţia specialã;
13. controlul îndeplinirii obligaţiilor impuse furnizorilor de serviciu universal în temeiul prevederilor legislaţiei speciale;
14. atribuţiile care revin autoritãţii de reglementare în temeiul prevederilor Legii nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi protecţia vieţii private în sectorul comunicaţiilor electronice, cu completãrile ulterioare;
15. atribuţiile care revin autoritãţii de reglementare în temeiul prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 31/2002 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 642/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
16. elaborarea reglementãrilor necesare în vederea asigurãrii protecţiei mediului în domeniul comunicaţiilor electronice şi al serviciilor poştale;
17. elaborarea şi adoptarea de norme tehnice, iniţierea de standarde naţionale în acord cu cerinţele naţionale şi cu standardele internaţionale în domeniu, propunerea spre adoptare a standardelor internaţionale ca standarde naţionale şi adoptarea de reglementãri tehnice care sã declare obligatorie aplicarea standardelor pe întregul teritoriu naţional, pe plan zonal sau pe plan local, în domeniul comunicaţiilor electronice, tehnologiei informaţiei şi al serviciilor poştale, precum şi pentru utilizarea resurselor de numerotaţie;
18. asigurarea reprezentãrii în instituţii şi în organizaţii internaţionale din domeniul comunicaţiilor electronice, tehnologiei informaţiei şi al serviciilor poştale, susţinând în cadrul acestora politica şi strategia naţionalã în domeniu;
19. colaborarea cu instituţii şi organizaţii naţionale şi internaţionale din domeniul comunicaţiilor electronice, tehnologiei informaţiei şi al serviciilor poştale, dezvoltarea şi stimularea relaţiilor cu acestea; cooperarea cu autoritãţi de reglementare în domeniul comunicaţiilor electronice şi al serviciilor poştale din strãinãtate, inclusiv prin încheierea de acorduri de colaborare şi schimb de informaţii;
20. aplicarea acordurilor internaţionale în domeniul comunicaţiilor electronice, tehnologiei informaţiei şi al serviciilor poştale;
21. colaborarea cu ministerul de specialitate în toate domeniile în care expertiza ANRCTI este necesarã sau utilã;
22. înaintarea cãtre ministerul de specialitate de propuneri privind cadrul legislativ pentru stimularea dezvoltãrii sectoarelor de comunicaţii electronice, tehnologia informaţiei şi servicii poştale;
23. prognozarea, planificarea şi programarea în proiectul de buget propriu a resurselor financiare necesare în vederea realizãrii politicilor în domeniul sãu de competenţã;
24. coordonarea derulãrii programelor de asistenţã financiarã de la Uniunea Europeanã în domeniul comunicaţiilor electronice, tehnologiei informaţiei şi al serviciilor poştale, care vizeazã capacitatea instituţionalã a ANRCTI;
25. elaborarea şi publicarea de rapoarte, studii, analize şi altele asemenea în domeniul comunicaţiilor electronice, tehnologiei informaţiei şi al serviciilor poştale, în special pentru evaluarea necesitãţii şi oportunitãţii emiterii de noi reglementãri, pentru evaluarea şi controlul implementãrii politicilor şi reglementãrilor, precum şi al conducerii programelor şi proiectelor, organizarea de seminarii şi mese rotunde, acţiuni promoţionale de imagine, informare şi de conştientizare a publicului, putând contracta în aceste scopuri servicii de consultanţã, expertizã, asistenţã tehnicã şi altele asemenea, în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare;
26. urmãrirea şi controlul aplicãrii prevederilor cuprinse în actele normative în vigoare, în acordurile internaţionale în domeniul comunicaţiilor electronice, tehnologiei informaţiei şi al serviciilor poştale, luând mãsuri pentru prevenirea, înlãturarea şi sancţionarea nerespectãrii acestor prevederi, potrivit competenţei recunoscute de acestea.
(2) ANRCTI îndeplineşte şi alte atribuţii acordate prin dispoziţii legale speciale.
(3) ANRCTI poate încheia contracte cu persoane juridice de drept public sau de drept privat, având ca obiect efectuarea unor activitãţi specifice, necesare îndeplinirii funcţiilor, obiectivelor şi atribuţiilor sale.
ART. 7
(1) Conducerea ANRCTI este asiguratã de un preşedinte şi 2 vicepreşedinţi numiţi de primul-ministru pe o perioadã de 5 ani.
(2) Mandatul preşedintelui şi al vicepreşedinţilor înceteazã:
a) în cazul încãlcãrii prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 79/2002 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 591/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) în caz de condamnare penalã prin hotãrâre judecãtoreascã definitivã, pentru care nu a intervenit reabilitarea;
c) în situaţia imposibilitãţii de a-şi îndeplini mandatul mai mult de 120 de zile calendaristice consecutive.
(3) Preşedintele reprezintã ANRCTI în raporturile cu Parlamentul, Guvernul, ministerele, cu alte autoritãţi publice şi organizaţii, precum şi cu persoanele juridice şi fizice din ţarã şi din strãinãtate.
(4) Preşedintele ANRCTI este ordonator de credite.
(5) În exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele emite decizii.
(6) Deciziile cu caracter normativ se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(7) Deciziile, inclusiv cele adoptate în conformitate cu prevederile <>art. 20 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 34/2002 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 527/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pot fi atacate în contencios administrativ la Curtea de Apel Bucureşti, în termen de 30 de zile de la publicare sau de la comunicare, dupã caz, fãrã parcurgerea procedurii prealabile prevãzute la <>art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 8
(1) ANRCTI preia bugetul, patrimoniul, numãrul de posturi şi personalul fostei Autoritãţi Naţionale de Reglementare în Comunicaţii.
(2) Personalul preluat în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã îşi pãstreazã drepturile salariale de la data preluãrii.
(3) Structura organizatoricã a ANRCTI se aprobã de cãtre preşedinte.
ART. 9
În termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, Guvernul va aproba Regulamentul de organizare şi funcţionare al Autoritãţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei.
ART. 10
În cuprinsul actelor normative în vigoare, urmãtoarele denumiri se înlocuiesc în mod corespunzãtor prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã, dupã cum urmeazã:
a) "Autoritatea Naţionalã de Reglementare în Comunicaţii" şi "ANRC" cu "Autoritatea Naţionalã pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei" şi "ANRCTI";
b) "comunicaţii electronice" cu sintagma "comunicaţii electronice şi tehnologia informaţiei".
ART. 11
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã se abrogã <>art. 37, 38, 40, 44 şi 46 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicaţiilor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 457 din 27 iunie 2002, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 591/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul comunicaţiilor
şi tehnologiei informaţiei,
Zsolt Nagy

Şeful Cancelariei Primului-Ministru,
Ion-Mircea Plângu

Preşedintele Autoritãţii Naţionale de
Reglementare în Comunicaţii,
Dan Cristian Georgescu

Bucureşti, 21 decembrie 2006.
Nr. 134.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016