Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 134 din 14 septembrie 2000  pentru modificarea si completarea   Ordonantei Guvernului nr. 27/2000 privind regimul produselor supuse accizelor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 134 din 14 septembrie 2000 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 27/2000 privind regimul produselor supuse accizelor

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 476 din 30 septembrie 2000
În temeiul prevederilor art. 114 alin. (4) din Constituţia României,

Guvernul României adopta prezenta ordonanta de urgenta.

ART. 1
<>Ordonanta Guvernului nr. 27/2000 privind regimul produselor supuse accizelor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 42 din 31 ianuarie 2000, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Dupã ultimul alineat al literei a) a articolului 3 se introduc doua alineate cu urmãtorul cuprins:
"Se interzic comercializarea în vrac şi utilizarea ca materie prima pentru fabricarea bãuturilor alcoolice spirtoase a alcoolului etilic cu concentratia alcoolicã sub 95,5% în volum, obţinutã prin dilutia alcoolului etilic rafinat.
Se interzice comercializarea în vrac a bãuturilor alcoolice spirtoase, indiferent de concentratia alcoolicã a acestora, cu excepţia cazurilor în care agenţii economici producãtori livreaza bãuturile alcoolice spirtoase în vrac agenţilor economici care le achiziţioneazã în scopul imbutelierii, fãrã a modifica caracteristicile şi concentratia alcoolicã a produsului, şi numai în baza contractelor scrise încheiate cu aceştia."
2. Litera b) a alineatului (3) al articolului 7 va avea urmãtorul cuprins:
"b) în cazul achiziţionãrii materiei prime direct de la agenţii economici producãtori interni: o copie de pe autorizaţia de comercializare a furnizorului, în calitate de agent economic producãtor, şi o copie de pe factura fiscalã în care acciza sa fie evidenţiatã separat. Pentru alcool factura fiscalã va purta viza supraveghetorului fiscal şi va fi însoţitã de o copie de pe documentul de supraveghere fiscalã, întocmit de supraveghetorul fiscal conform modelului prezentat în anexa nr. 26;"
3. Alineatul (5) al articolului 7 va avea urmãtorul cuprins:
"(5) Jurnalul privind cumpãrãrile de materii prime şi cel privind vânzãrile de produse finite supuse accizelor, rezultate din prelucrare, se vor întocmi pentru fiecare luna calendaristicã, pe baza documentelor de evidenta operativã, şi vor fi prezentate în termen de 5 zile de la expirarea lunii organului fiscal teritorial, în vederea înregistrãrii şi vizarii de cãtre acesta."
4. Articolul 15 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 15. - (1) Din grupa produselor petroliere se datoreazã accize pentru:
a) benzine;
b) benzine fãrã plumb;
c) motorine;
d) petrol turboreactor;
e) combustibili pentru încãlzit, cu excepţia pacurii;
f) alte produse şi semifabricate petroliere şi/sau petrochimice rezultate din prelucrarea ţiţeiului, care pot fi utilizate drept carburanţi pentru motoare auto, în cazul în care acestea nu sunt livrate altor rafinarii pentru prelucrare;
g) uleiuri pentru motoare auto;
h) aditivi preparati pentru benzine, inclusiv metiltertbutileten (MTBE), tetraetil de plumb (TEPb);
i) vaseline;
j) parafine.
(2) Încadrarea produselor petroliere care intra în subgrupa prevãzutã la lit. f) se face de Ministerul Finanţelor şi de Ministerul Industriei şi Comerţului, la solicitarea agentului economic. În cazul în care agentul economic nu solicita aceasta încadrare, pentru produsele respective se aplica acciza maxima prevãzutã de prezenta ordonanta la aceasta grupa de produse."
5. Articolul 16 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 16. - (1) Plãtitori de accize pentru produsele petroliere sunt agenţii economici producãtori, procesatori sau importatori de astfel de produse.
(2) În categoria agenţilor economici producãtori sau procesatori de produse petroliere se includ numai agenţii economici care deţin în proprietate utilajele şi instalaţiile necesare pentru obţinerea produselor petroliere.
(3) Agenţii economici producãtori sau procesatori de produse petroliere sunt plãtitori de accize pentru toate cantitãţile de astfel de produse obţinute, inclusiv pentru cele rezultate din operaţiuni de procesare efectuate în baza contractelor încheiate între agentul economic producãtor în calitate de prestator şi beneficiarul prestaţiei. Agentul economic beneficiar al produselor rezultate din procesare va plati agentului economic procesator tariful de procesare plus o valoare egala cu valoarea accizelor aferente produselor obţinute în acest sistem.
(4) De asemenea, agenţii economici prevãzuţi la alin. (3) datoreazã la bugetul de stat accize şi pentru cantitãţile de produse petroliere finite obţinute şi folosite pentru consumul propriu, altul decât cel utilizat în scop tehnologic pentru realizarea produselor petroliere, în limita normelor de consum admise. În acest caz obligaţia de plata a accizelor ia naştere la data întocmirii documentului de trecere în consum.
(5) Agenţii economici producãtori de produse petroliere pot procesa benzinele de prima distilare de DAV, de cocsare, de cracare termica, de piroliza şi orice alte semifabricate rezultate din prelucrarea ţiţeiului numai în cazul în care aceste produse provin direct din producţia altor agenţi economici producãtori, respectiv rafinarii, şi sunt aduse pentru procesare - în sistem de prestãri de servicii - în baza contractelor încheiate direct între aceştia.
(6) În cazul produselor prevãzute la art. 15, achiziţionate de rafinarii direct de la rezerva de stat sau de la rezerva de mobilizare, din a cãror prelucrare rezulta alte produse petroliere, agenţii economici producãtori vor deduce, pe baza de documente justificative, din accizele datorate pentru produsele finale facturate accizele efectiv plãtite la achiziţionarea produselor introduse în prelucrare."
6. Alineatul (1) al articolului 19 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 19. - (1) Plãtitori de accize pentru produsele prevãzute în anexa nr. 2, cu excepţia celor cuprinse la nr. crt. 1, 2 şi 3, sunt agenţii economici - persoane juridice, asociaţii familiale şi persoane fizice autorizate - care produc, importa şi comercializeazã astfel de produse. Pentru produsele prevãzute la nr. crt. 1, 2 şi 3 din anexa nr. 2 plãtitori de accize sunt agenţii economici importatori."
7. Articolul 22 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 22. - Pentru cafea, cafea cu inlocuitori şi cafea solubila, inclusiv amestecuri cu cafea solubila, accizele se datoreazã o singura data şi se calculeazã prin aplicarea sumelor fixe stabilite în echivalent euro pe unitatea de mãsura, prevãzute în anexa nr. 2, asupra cantitãţilor importate."
8. Articolul 23 se abroga.
9. Litera a) a articolului 25 va avea urmãtorul cuprins:
"a) produsele exportate direct de agenţii economici producãtori sau prin agenţi economici care îşi desfãşoarã activitatea pe baza de comision.
Beneficiazã de regimul de scutire numai produsele exportate direct de agenţii economici care deţin în proprietate utilajele şi instalaţiile de producţie necesare pentru realizarea acestor produse.
În cazul produselor petroliere beneficiazã de regimul de scutire şi acele produse exportate de o rafinarie care le-a obţinut în calitate de beneficiar al unui contract de prestãri de servicii încheiat cu o rafinarie procesatoare;"
10. Litera i) a articolului 25 va avea urmãtorul cuprins:
"i) combustibilii pentru încãlzit utilizaţi pentru consumul casnic;"
11. Articolul 25 se completeazã cu litera j) cu urmãtorul cuprins:
"j) petrolul turboreactor utilizat exclusiv drept combustibil pentru aviatie."
12. Articolul 26 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 26. - (1) Pentru produsele prevãzute la art. 25 lit. a) alin. 3, lit. b), f), g) şi i) scutirea de la plata accizelor se acorda prin restituirea accizelor efectiv plãtite la achiziţionarea produselor respective, pe baza documentelor justificative şi numai pentru cantitãţile folosite cu destinatiile expres menţionate în prezenta ordonanta.
(2) Condiţiile de acordare a scutirii prevãzute la art. 25 lit. j) se stabilesc prin ordin al ministrului finanţelor."
13. Dupã articolul 28 se introduc subsectiunile "Sistemul de supraveghere a circulaţiei alcoolului", cuprinzând articolele 28^1 şi 28^2, şi "Sistemul de supraveghere a circulaţiei bãuturilor alcoolice spirtoase în vrac", cuprinzând articolele 28^3 şi 28^4, cu urmãtorul cuprins:
"Sistemul de supraveghere a circulaţiei alcoolului
Art. 28^1. - (1) Toate cisternele şi recipientele prin care se vor transporta cantitãţile de alcool livrate de agenţii economici producãtori vor purta sigiliul supraveghetorului fiscal şi vor fi însoţite de documentul de supraveghere fiscalã, conform modelului prezentat în anexa nr. 26.
(2) Documentele de supraveghere fiscalã se gestioneazã şi se completeazã de supraveghetorii fiscali în 4 exemplare. Primul exemplar va fi transmis direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în a carei raza îşi desfãşoarã activitatea agentul economic producãtor. Exemplarul 2 va fi transmis direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în a carei raza îşi desfãşoarã activitatea beneficiarul cantitãţii de alcool livrate. Exemplarul 3 al documentului de supraveghere fiscalã rãmâne la agentul economic beneficiar şi va însoţi transportul de alcool pana la destinaţia finala, iar exemplarul 4 rãmâne la supraveghetorul fiscal.
(3) Datele înscrise în documentul de supraveghere fiscalã vor fi trecute de supraveghetorul fiscal în Registrul supraveghetorului fiscal. Lunar supraveghetorul fiscal va verifica corespondenta dintre datele privind cantitãţile de alcool livrate, înscrise în Registrul supraveghetorului fiscal, şi datele înscrise de agentul economic în situaţia privind modul de valorificare a alcoolului, pe care acesta are obligaţia, potrivit legii, sa o transmitã organului fiscal.
(4) Supraveghetorul fiscal va comunica zilnic direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în a carei raza se afla sediul agentului economic producãtor, orice cantitate de alcool livrata în vrac.
(5) Supraveghetorul fiscal care a procedat la sigilarea cisternelor sau recipientelor de transport al alcoolului în vrac va comunica în aceeaşi zi direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în a carei raza se afla beneficiarul alcoolului, data plecãrii transportului de alcool, mijlocul de transport, cantitatea expediatã şi data aproximativã a sosirii acestuia.
(6) La sosirea efectivã a alcoolului la destinaţie agentul economic beneficiar este obligat sa solicite direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, desemnarea unui supraveghetor fiscal care va efectua verificarea documentelor de transport şi a datelor înscrise în documentul de supraveghere fiscalã, dupã care va proceda la desigilarea cisternelor sau a recipientelor.
Art. 28^2. - (1) În cazul unitãţilor care funcţioneazã în sistem integrat, pentru transferul cantitãţilor de alcool de la o secţie de fabricaţie la alta supraveghetorul fiscal va întocmi documentul de supraveghere fiscalã, conform modelului prezentat în anexa nr. 27.
(2) În aceasta situaţie documentul se va întocmi în 3 exemplare, din care primul exemplar rãmâne la supraveghetorul fiscal, al doilea exemplar rãmâne la agentul economic, iar al treilea exemplar va fi transmis direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în carei raza se afla agentul economic producãtor.
(3) Datele înscrise în documentul de supraveghere fiscalã vor fi trecute de supraveghetorul fiscal în Registrul supraveghetorului fiscal.
Sistemul de supraveghere a circulaţiei bãuturilor alcoolice spirtoase în vrac
Art. 28^3. - (1) Pentru a putea efectua livrãri de bãuturi alcoolice spirtoase în vrac agenţii economici producãtori vor solicita direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, desemnarea unui supraveghetor fiscal.
(2) Livrarea cantitãţilor de bãuturi alcoolice spirtoase în vrac se va efectua prin cisterne sau recipiente, care vor purta în mod obligatoriu sigilii aplicate de supraveghetorul fiscal desemnat.
(3) Fiecare livrare de astfel de produse în vrac va fi însoţitã de documentele fiscale speciale prevãzute de lege, iar fiecare exemplar al acestor documente fiscale va avea înscris pe verso de cãtre supraveghetorul fiscal, sub semnatura şi ştampila acestuia, date de identificare a produsului livrat - denumirea completa, cantitatea, concentratia alcoolicã -, precum şi denumirea şi adresa beneficiarului.
(4) Supraveghetorul fiscal va aduce zilnic la cunostinta direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în a carei raza se afla sediul agentului economic producãtor orice cantitate de astfel de produse livrata în vrac.
(5) Supraveghetorul fiscal care a procedat la sigilarea cisternelor sau a recipientelor va comunica în aceeaşi zi direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în a carei raza se afla beneficiarul produselor, data plecãrii transportului, mijlocul de transport, cantitatea expediatã şi data aproximativã a sosirii acestuia.
(6) La sosirea efectivã a transportului la destinaţie agentul economic beneficiar este obligat sa solicite direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, desemnarea supraveghetorului fiscal care va efectua verificarea documentelor de transport şi a datelor înscrise în documentele fiscale speciale, dupã care va proceda la desigilarea cisternelor sau a recipientelor.
Art. 28^4. - (1) Toţi agenţii economici producãtori de bãuturi alcoolice spirtoase vor inventaria la sfârşitul fiecãrei luni atât cantitãţile de materii prime, cat şi cantitãţile de produse finite, aflate în stoc.
(2) Listele de inventariere vor fi întocmite în 2 exemplare, care vor cuprinde în mod obligatoriu date privind denumirea sortimentului, cantitatea şi concentratia alcoolicã.
(3) Un exemplar al listelor de inventariere, vizat de conducerea agentului economic, se va transmite pana la data de 15 a lunii urmãtoare direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în a carei raza îşi desfãşoarã activitatea agentul economic producãtor, iar al doilea exemplar se va pãstra de agentul economic."
14. Alineatul (1) al articolului 30 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 30. - (1) Lunar, pana la data de 15 a fiecãrei luni pentru luna precedenta, producãtorii interni şi importatorii de alcool etilic rafinat, alcool brut, alcool tehnic, alcool de sinteza, alcool sanitar şi de alcool denaturat vor depune la organele fiscale teritoriale o situaţie cuprinzând informaţii privind modul de valorificare a alcoolului respectiv, şi anume: denumirea şi adresa beneficiarului, numãrul şi data facturii, cantitãţile, preţul unitar şi valoarea totalã, conform modelului prezentat în anexa nr. 21. Aceasta situaţie va fi însoţitã în mod obligatoriu de un exemplar al listelor de inventar întocmite pentru stocurile de materii prime şi produse finite înregistrate la sfârşitul lunii. Listele de inventar se întocmesc în doua exemplare şi vor fi vizate de conducerea agentului economic şi de supraveghetorul fiscal. Al doilea exemplar se pãstreazã de agentul economic."
15. Alineatul (3) al articolului 32 se abroga.
16. Dupã articolul 33 se introduce subsectiunea "Sistemul de supraveghere a circulaţiei produselor petroliere", cuprinzând articolul 33^1 cu urmãtorul cuprins:
"Sistemul de supraveghere a circulaţiei produselor petroliere
Art. 33^1. - (1) Intra sub incidenta sistemului de supraveghere fiscalã carburanţii şi combustibilii livrati de agenţii economici producãtori prin mijloace de transport auto.
(2) Pentru fiecare agent economic producãtor de carburanţi şi combustibili vor fi desemnaţi reprezentanţi permanenţi ai direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, denumiţi în continuare supraveghetori fiscali.
(3) Supraveghetorii fiscali au urmãtoarele obligaţii:
- supravegherea livrãrilor zilnice de carburanţi şi combustibili prin mijloace de transport auto;
- urmãrirea calculului corect, înregistrarea în contabilitate şi virarea la bugetul de stat a accizelor aferente cantitãţilor livrate;
- întocmirea documentului de supraveghere fiscalã.
(4) Toate cisternele şi recipientele prin care se vor transporta cantitãţile de carburanţi şi combustibili, livrate de agenţii economici producãtori, vor fi însoţite de documentul de supraveghere fiscalã întocmit conform modelului prezentat în anexa nr. 26.
(5) Documentele de supraveghere fiscalã se gestioneazã şi se completeazã de supraveghetorii fiscali în 4 exemplare. Primul exemplar va fi transmis direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în a carei raza îşi desfãşoarã activitatea agentul economic producãtor. Exemplarul 2 va fi transmis direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în a carei raza îşi desfãşoarã activitatea beneficiarul produselor petroliere. Exemplarul 3 al documentului de supraveghere fiscalã rãmâne la agentul economic beneficiar şi va însoţi transportul de carburanţi şi combustibili pana la destinaţia finala, iar exemplarul 4 rãmâne la supraveghetorul fiscal.
(6) Datele înscrise în documentul de supraveghere fiscalã vor fi trecute de supraveghetorul fiscal în Registrul supraveghetorului fiscal.
(7) Supraveghetorul fiscal va aduce zilnic la cunostinta direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în a carei raza se afla sediul agentului economic producãtor, orice cantitate de combustibili şi carburanţi livrata prin mijloace de transport auto de un agent economic producãtor.
(8) La sosirea efectivã a combustibililor şi carburantilor la destinaţie agentul economic beneficiar este obligat sa solicite direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, desemnarea unui supraveghetor fiscal care va efectua verificarea documentelor de transport şi a datelor înscrise în documentul de supraveghere fiscalã.
(9) Pe toatã durata transportului cantitãţile de combustibili şi carburanţi vor fi însoţite de certificate de calitate din care sa rezulte caracteristicile tehnice care definesc produsele transportate. Organele cu atribuţii de control au dreptul sa preleveze probe din fiecare cisterna sau recipient în scopul verificãrii autenticitatii datelor înscrise în documentele insotitoare, respectiv factura şi certificatele de calitate. Operaţiunea de prelevare a probelor se efectueazã prin încheierea unui proces-verbal."
17. Litera h) a alineatului (4) al articolului 34 va avea urmãtorul cuprins:
"h) adeverinta eliberata de organul fiscal teritorial, în cazul producãtorilor interni de alcool şi de bãuturi alcoolice, altele decât vinurile, tuica şi rachiurile naturale, din care sa rezulte deţinerea în proprietate a capacitãţilor de producţie, precum şi a tuturor celorlalte construcţii anexe - depozite de cereale, mori de cereale, bazine pentru plamezi, rezervoare de depozitare şi de pãstrare a alcoolului, clãdiri etc.;"
18. Dupã alineatul (7) al articolului 34 se introduc alineatele (7^1)-(7^3) cu urmãtorul cuprins:
"(7^1) Agenţii economici care obţin licenţe de fabricaţie de produse supuse autorizãrii, eliberate de Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei, pot desfasura activitate de producţie în regim de probe tehnologice, fãrã autorizaţie de comercializare, timp de maximum 30 de zile de la obţinerea licenţei de fabricaţie.
(7^2) Se interzice activitatea de fabricaţie a produselor supuse autorizãrii de cãtre agenţii economici producãtori care nu deţin autorizaţie de comercializare a acestor produse în conformitate cu prevederile legale.
(7^3) Activitatea de comercializare a produselor supuse autorizãrii fãrã autorizaţie de comercializare este interzisã."
19. Dupã articolul 47 se introduce articolul 47^1 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 47^1. - (1) Agenţii economici plãtitori de accize, care au efectuat tranzacţii cu produse supuse accizelor prin documente fiscale care ulterior au fost pierdute, distruse sau deteriorate, au obligaţia ca în termen de 30 de zile de la data sãvârşirii faptei sa reconstituie pe baza evidentelor contabile accizele aferente acestor tranzacţii.
(2) În situaţia nereconstituirii obligaţiilor fiscale de cãtre agentul economic, organul fiscal va stabili suma acestora prin estimare, inmultind numãrul documentelor pierdute cu media accizelor înscrise în facturile de livrare pe ultimele 6 luni de activitate."
20. Alineatul (2) al articolului 50 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Neplata sau plata cu o întârziere de pana la 30 de zile a transei a doua a taxei de autorizare atrage calculul majorãrilor de întârziere în aceleaşi condiţii ca şi în cazul celorlalte obligaţii fiscale. Întârzierea la plata transei a doua a taxei de autorizare cu mai mult de 30 de zile atrage anularea autorizaţiei, agentul economic fiind în continuare obligat la plata transei a doua şi a majorãrilor de întârziere."
21. Dupã articolul 50 se introduce articolul 50^1 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 50^1. - Atât documentul de supraveghere fiscalã, cat şi Registrul supraveghetorului fiscal vor fi tipãrite de Regia Autonomã "Imprimeria Nationala". Finanţarea cheltuielilor în vederea tipãririi şi difuzãrii acestor documente, precum şi a cheltuielilor de obţinere a sigiliilor acordate supraveghetorilor fiscali se asigura din bugetul de stat prin bugetul Ministerului Finanţelor."
22. La alineatul (1) al articolului 51, dupã litera u) se introduc literele v), x), y), z), z^1)-z^7) cu urmãtorul cuprins:
"v) comercializarea în vrac şi utilizarea ca materie prima pentru fabricarea bãuturilor alcoolice spirtoase a alcoolului etilic cu concentratia alcoolicã sub 95,5% în volum, obţinutã prin dilutia alcoolului etilic rafinat;
x) comercializarea în vrac a bãuturilor alcoolice spirtoase, indiferent de concentratia alcoolicã a acestora, fãrã contracte scrise din care sa rezulte activitatea de imbuteliere, precum şi utilizarea acestor bãuturi ca materie prima pentru fabricarea altor bãuturi spirtoase;
y) neluarea tuturor mãsurilor pentru pãstrarea în condiţii de maxima siguranta a documentelor fiscale în vederea evitãrii pierderii, distrugerii şi deteriorarii sub orice forma a acestora;
z) comercializarea de produse supuse autorizãrii, fãrã autorizaţie de comercializare;
z^1) neefectuarea decontãrilor prin unitãţi bancare de cãtre agenţii economici care desfãşoarã activitãţi de comercializare a alcoolului brut şi a alcoolului etilic rafinat;
z^2) procesarea benzinelor de prima distilare de DAV, de cocsare, de cracare termica şi de piroliza şi a oricãror alte semifabricate rezultate din prelucrarea ţiţeiului, provenite de la alţi agenţi economici decât rafinariile;
z^3) transportul de alcool, bãuturi alcoolice spirtoase şi de carburanţi şi combustibili, efectuat prin cisterne sau recipiente care nu poarta sigiliile supraveghetorului fiscal, au sigilii deteriorate sau nu sunt însoţite de documentul de supraveghere fiscalã;
z^4) transportul de combustibili şi carburanţi ale cãror caracteristici reale rezultate în urma probelor de laborator nu corespund datelor înscrise în certificatele de calitate;
z^5) neprezentarea la organul fiscal teritorial, în termenul legal, a jurnalului privind cumpãrãrile de materii prime şi a celui privind vânzãrile de produse finite supuse accizelor, rezultate din prelucrare, în vederea înregistrãrii, şi nedepunerea listelor de inventar privind materiile prime, materialele auxiliare, semifabricatele şi produsele finite;
z^6) neluarea mãsurilor de reconstituire în termen, pe baza evidentelor contabile, a obligaţiilor fiscale provenite din accize, în cazul documentelor fiscale pierdute, distruse sau deteriorate;
z^7) comercializarea de cãtre producãtori a produselor petroliere care nu se regãsesc în lista de produse transmisã Ministerului Finanţelor."
23. Alineatul (2) al articolului 51 se completeazã cu 8 liniute cu urmãtorul cuprins:
"- cu amenda de la 100.000.000 lei la 200.000.000 lei, confiscarea produselor sau, în cazul în care acestea au fost vândute, confiscarea sumelor rezultate din aceasta vânzare, cele prevãzute la lit. v) şi x);
- cu amenda de la 100.000.000 lei la 200.000.000 lei, cea prevãzutã la lit. y);
- cu amenda de la 100.000.000 lei la 200.000.000 lei, confiscarea produselor destinate comercializãrii şi/sau confiscarea veniturilor realizate din vânzarea produselor comercializate fãrã autorizaţie de comercializare şi cu ridicarea licenţei de fabricaţie, cea prevãzutã la lit. z);
- cu amenda de la 200.000.000 lei la 500.000.000 lei, confiscarea cantitãţilor de alcool astfel cumpãrate şi confiscarea veniturilor obţinute din vânzarea alcoolului pentru care decontarea s-a fãcut contrar prevederilor legale, cea prevãzutã la lit. z^1);
- cu amenda de la 500.000.000 lei la 1.000.000.000 lei şi confiscarea produselor obţinute, cea prevãzutã la lit. z^2);
- cu amenda de la 200.000.000 lei la 300.000.000 lei şi confiscarea produselor astfel transportate, cele prevãzute la lit. z^3) şi z^4);
- cu amenda de la 100.000.000 lei la 300.000.000 lei, cele prevãzute la lit. z^5) şi z^6);
- cu amenda de la 100.000.000 lei la 200.000.000 lei şi confiscarea veniturilor obţinute din vânzarea produselor, cea prevãzutã la lit. z^7)."
24. Dupã articolul 52 se introduce articolul 52^1 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 52^1. - Fapta administratorului, a directorului sau a reprezentantului agentului economic producãtor, procesator sau importator de produse supuse accizelor de a nu vira la termenul legal bugetului de stat contravaloarea integrala a accizelor înscrise în facturi, a cãror valoare a fost încasatã, constituie infracţiune şi se sancţioneazã cu închisoare de la 1 an la 3 ani."
25. Articolul 56 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 56. - Anexele nr. 1-27 fac parte integrantã din prezenta ordonanta."



26. Poziţiile cuprinse la lit. C "Produse petroliere", prevãzute în anexa
nr. 1 "Lista cuprinzând taxele speciale de consumaţie (accize)", vor avea
urmãtorul cuprins:
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr Acciza
crt. Denumirea produsului U.M. (echivalent
euro/U.M.)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
"C. Produse petroliere
9. Benzine t 270
10. Benzine fãrã plumb t 220
11. Motorine t 105
12. Petrol turboreactor t 270
13. Combustibili pentru încãlzit, cu excepţia pacurii t 105
14. Alte produse şi semifabricate petroliere şi/sau t 40-270
petrochimice, rezultate din prelucrarea ţiţeiului,
care pot fi utilizate drept carburanţi pentru motoare
auto
15. Uleiuri pentru motoare auto t 50
16. Aditivi preparati pentru benzine, inclusiv t 75
metiltertbutileten (MTBE), tetraetil de plumb (TEPb)
17. Vaseline t 40
18. Parafine t 40"
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────






27. Poziţiile nr. 1 şi 2 din anexa nr. 2 "Lista cuprinzând taxele speciale
de consumaţie (accize) pentru alte produse şi grupe de produse din import
şi din ţara" vor avea urmãtorul cuprins:
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Acciza Acciza
crt. Denumirea produsului sau a grupei de produse (%) (echivalent
euro/U.M.)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
"1. Cafea verde - 828,00/t
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Cafea prajita, inclusiv cafea cu inlocuitori - 1.075,00/t"
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



ART. 2
(1) În termen de 10 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta agenţii economici producãtori de produse petroliere sunt obligaţi sa transmitã Ministerului Finanţelor şi Ministerului Industriei şi Comerţului lista cuprinzând semifabricatele şi produsele finite din nomenclatorul lor de fabricaţie.
(2) Ministerul Finanţelor, în termen de 30 de zile de la primirea listelor, împreunã cu Ministerul Industriei şi Comerţului, va stabili şi va comunica agentului economic producãtor încadrarea din punct de vedere al accizelor a fiecãrui produs şi semifabricat cuprins în lista.
(3) Orice nou produs apãrut în structura nomenclatorului de fabricaţie va fi comunicat de agentul economic producãtor Ministerului Finanţelor şi Ministerului Industriei şi Comerţului în vederea stabilirii regimului de accizare.
ART. 3
Prezenta ordonanta de urgenta intra în vigoare la data de 15 octombrie 2000.

PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISARESCU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes




ANEXA 26

Furnizor: _______________________ ┌─────┐
Nr. de înmatriculare în Registrul │ │ Seria nr. ÎN
comerţului/anul: ________________ │ │ Cumpãrãtor_____
Codul fiscal: ___________________ └─────┘ _______________
Sediul (localitatea, str. nr.):__ (denumire,forma
_________________________________ DOCUMENT DE juridicã)
Judeţul: ________________________ SUPRAVEGHERE FISCALĂ Cod fiscal_____
Contul: _________________________ ┌───────────────────────────┐ Sediul_________
Banca: __________________________ │Nr. factura fiscalã________│ Judeţul________
│Data (ziua, luna, anul)____│ Contul_________
└───────────────────────────┘ Banca__________
┌────┬────────────────────────┬────┬──────────┬─────────────┬────────┬─────────┐
│Nr. │ Denumirea produselor │U.M.│Cantitatea│Preţul unitar│Valoarea│Valoarea │
│crt.│ │ │ │(fãrã T.V.A.)│ -lei- │ T.V.A. │
│ │ │ │ │ (lei) │ │ (lei) │
├────┼────────────────────────┼────┼──────────┼─────────────┼────────┼─────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │5(3x4) │ 6 │
├────┼────────────────────────┼────┼──────────┼─────────────┼────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ L I │ │ V │ R │A │R E │
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │
├────┴────────────┬───────────┴────┴──────────┼─────────────┼────────┼─────────┤
│Semnatura şi │Date privind expediţia │Total │ │ │
│ştampila │Numele delegatului_________│din care: ├────────┼─────────┤
│supraveghetorului│___________________________│accize │ │ x │
│fiscal │Buletinul/cartea de identi-├─────────────┼────────┴─────────┤
│ │tate │Semnatura │Total de plata │
│ │seria:___nr.___eliberat(a)_│de primire │(col.5+col.6) │
│ │Mijlocul de transport______│ │ │
│ │nr.________________________│ │ │
│ │Expedierea s-a efectuat în │ │ │
│ │prezenta noastrã la data │ │ │
│ │de______________ ora______ │ │ │
│ │Semnãturile │ │ │
└─────────────────┴───────────────────────────┴─────────────┴──────────────────┘
Cod DSF-01


ANEXA 27

Furnizor: _______________________ ┌─────┐
Nr. de înmatriculare în Registrul │ │ Seria nr. ÎN
comerţului/anul: _______________ │ │ Prelucrator_____
Codul fiscal: ___________________ └─────┘ _______________
Sediul (localitatea, str. nr.):__ (denumire,forma
_________________________________ DOCUMENT DE juridicã)
Judeţul: ________________________ SUPRAVEGHERE FISCALĂ Cod fiscal_____
Contul: _________________________ ┌───────────────────────────┐ Sediul_________
Banca: __________________________ │Nr. factura fiscalã________│ Judeţul________
│Data (ziua, luna, anul)____│ Contul_________
└───────────────────────────┘ Banca__________
┌────┬─────────────────────────────────────────┬────┬──────────────────────────┐
│Nr. │ Denumirea produselor │U.M.│ Cantitatea │
│crt.│ │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────┼────┼──────────────────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │
├────┼─────────────────────────────────────────┼────┼──────────────────────────┤
│ │ │ │ │
│ T │ R A N │ S │ F E R │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
├────┴─────────────┬───────────────────────────┴────┼──────────────────────────┤
│Semnatura şi │Date privind expediţia │ Semnatura │
│ştampila │Numele delegatului______________│ de primire │
│supraveghetorului │________________________________│ │
│fiscal │Buletinul/cartea de identitate │ │
│ │seria_____nr.___eliberat(a)_____│ │
│ │Mijlocul de transport___________│ │
│ │nr.____________________ │ │
│ │Expedierea s-a efectuat în pre- │ │
│ │zenta noastrã la │ │
│ │data de______________ora________│ │
│ │Semnãturile │ │
└──────────────────┴────────────────────────────────┴──────────────────────────┘
Cod DSF-02

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016