Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 131 din 21 decembrie 2006  pentru modificarea si completarea   Legii nr. 508/2004 privind infiintarea, organizarea si functionarea in cadrul Ministerului Public a Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 131 din 21 decembrie 2006 pentru modificarea si completarea Legii nr. 508/2004 privind infiintarea, organizarea si functionarea in cadrul Ministerului Public a Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.046 din 29 decembrie 2006
Având în vedere supraîncãrcarea serviciilor Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism cu cauze de importanţã minorã, ce ar putea sã fie investigate şi de procurorii din structurile din cadrul parchetelor,
dat fiind faptul cã, în investigarea cauzelor de criminalitate organizatã, diferenţierea competenţei serviciilor Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism se face în funcţie de valoarea prejudiciului sau în funcţie de localizarea fenomenului infracţional, acest lucru generând în practicã declinãri frecvente de competenţã în favoarea structurii centrale şi, pe cale de consecinţã, întârzieri în soluţionarea dosarelor, se impune necesitatea unificãrii competenţei la nivelul serviciilor Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism,
luând în considerare faptul cã procurorul-şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism nu are calitatea de ordonator de credite şi, implicit, faptul cã în cadrul Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism nu existã o structurã economicã, generându-se astfel dificultãţi în identificarea şi rezolvarea cu operativitate a problemelor legate de necesarul de resurse materiale cu care se confruntã aceastã instituţie,
date fiind dificultãţile survenite în practicã cu ocazia acţiunilor privind organizarea şi constatarea infracţiunilor flagrante sau ocazionate de folosirea investigatorilor sub acoperire, a informatorilor ori colaboratorilor acestora, în lipsa unui fond special care sã permitã desfãşurarea operativã a acestor activitãţi specifice, lipsã care impune reglementarea expresã a posibilitãţii de alocare a sumelor necesare prin crearea acestui fond,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

ART. I
<>Legea nr. 508/2004 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea în cadrul Ministerului Public a Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.089 din 23 noiembrie 2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:

1. Articolul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - (1) Prin prezenta lege se înfiinţeazã Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism, ca structurã cu personalitate juridicã, specializatã în combaterea infracţiunilor de criminalitate organizatã şi terorism, în cadrul Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
(2) Procurorul general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie conduce Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism prin intermediul procurorului-şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism.
(3) Procurorul general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie soluţioneazã conflictele de competenţã ivite între Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism şi celelalte structuri sau unitãţi din cadrul Ministerului Public.
(4) Procurorul-şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism este ordonator secundar de credite şi, în exercitarea atribuţiilor sale, emite ordine cu caracter intern.
(5) Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism se asigurã de la bugetul de stat, fondurile destinate Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism fiind evidenţiate distinct în bugetul Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
(6) Anual se constituie un depozit în valoare de 1.000.000 lei pentru acţiuni privind organizarea şi constatarea infracţiunilor flagrante sau ocazionate de folosirea investigatorilor sub acoperire, a informatorilor ori colaboratorilor acestora, la dispoziţia procurorului-şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism, iar modul sãu de gestionare şi de utilizare se va stabili prin ordin al procurorului-şef al acestei direcţii."

2. La articolul 2 alineatul (1), literele a), c) şi d) vor avea urmãtorul cuprins:
"a) efectuarea urmãririi penale pentru infracţiunile prevãzute în prezenta lege şi în legile speciale;
...................................................................
c) sesizarea instanţelor judecãtoreşti pentru luarea mãsurilor prevãzute de lege şi pentru judecarea cauzelor privind infracţiunile date în competenţa Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism;
d) studierea cauzelor care genereazã sãvârşirea infracţiunilor de criminalitate organizatã, trafic de droguri, criminalitate informaticã şi terorism şi a condiţiilor care le favorizeazã, elaborarea propunerilor în vederea eliminãrii acestora, precum şi pentru perfecţionarea legislaţiei penale în acest domeniu;".

3. La articolul 2 alineatul (1), dupã litera c) se introduce o nouã literã, litera c^1), cu urmãtorul cuprins:
"c^1) conducerea, supravegherea şi controlul activitãţilor de ordin tehnic ale urmãririi penale, efectuate de specialişti în domeniul economic, financiar, bancar, vamal, informatic, precum şi în alte domenii, numiţi în cadrul Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism;".

4. Dupã alineatul (2) al articolului 2 se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmãtorul cuprins:
"(3) Procurorii parchetelor de pe lângã instanţele competente participã la judecarea oricãrei cereri adresate instanţelor de judecatã în cauzele de competenţa direcţiei, precum şi la judecarea în fond şi în cãile de atac, în cauzele în care Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism a sesizat instanţele de judecatã, punând concluzii şi exercitând cãile legale de atac, cu excepţia cazurilor în care procurorii Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism încunoştinţeazã parchetul de pe lângã instanţa competentã şi instanţa cã vor participa în mod direct."

5. Articolul 3 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism este condusã de un procuror-şef, asimilat prim-adjunctului procurorului general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie. Procurorul-şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism este ajutat de un procuror-şef adjunct, asimilat adjunctului procurorului general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, precum şi de 2 consilieri, asimilaţi consilierilor procurorului general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie."

6. Articolul 4 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - (1) Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism este organizatã în structurã centralã şi structurã teritorialã.
(2) În cadrul structurii centrale se organizeazã prin ordin al procurorului-şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism, servicii, birouri şi compartimente conduse de procurori-şefi.
(3) În circumscripţia teritorialã a parchetelor de pe lângã curţile de apel se înfiinţeazã prin ordin al procurorului-şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism servicii teritoriale conduse de procurori-şefi.
(4) Prin ordin al procurorului-şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism se pot înfiinţa sau desfiinţa birouri teritoriale în circumscripţia teritorialã a parchetelor de pe lângã tribunale. Birourile sunt conduse de procurori-şefi. În cazul desfiinţãrii birourilor teritoriale, personalul acestora va fi preluat în cadrul serviciilor teritoriale în subordinea cãrora funcţioneazã sau în cadrul celorlalte birouri teritoriale din subordinea aceluiaşi serviciu teritorial.
(5) Numãrul procurorilor încadraţi în serviciile şi birourile structurii centrale, precum şi în serviciile şi birourile teritoriale este stabilit de procurorul-şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism, în funcţie de volumul şi complexitatea activitãţii desfãşurate, în limita numãrului total de posturi aprobat.
(6) În cadrul Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism va funcţiona un birou de informare şi relaţii publice, care va asigura legãtura cu publicul şi cu mijloacele de comunicare în masã.
(7) Conducãtorul biroului prevãzut la alin. (6) poate fi un procuror desemnat de procurorul-şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism ori un jurnalist, încadrat ca specialist, numit pe bazã de concurs sau de examen."

7. Articolul 5 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - (1) Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism se încadreazã cu procurori, specialişti în domeniul prelucrãrii şi valorificãrii informaţiilor, economic, financiar, bancar, vamal, informatic şi în alte domenii, personal auxiliar de specialitate, personal economic şi administrativ, în limita posturilor prevãzute.
(2) Numãrul specialiştilor, personalului auxiliar de specialitate şi al personalului economic şi administrativ, încadrat în serviciile, birourile ori compartimentele înfiinţate la nivelul structurii centrale ori în serviciile şi birourile teritoriale, este stabilit de procurorul-şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism în funcţie de volumul şi de complexitatea activitãţii, în limita numãrului total de posturi."

8. Articolele 6 şi 7 se abrogã.

9. Alineatul (1) al articolului 9 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - (1) Ofiţerii şi agenţii de poliţie judiciarã anume desemnaţi potrivit art. 27 efectueazã numai acele acte de cercetare penalã dispuse de procurorii Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism, sub directa coordonare şi controlul nemijlocit al acestora."

10. Articolul 10 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10. - (1) În cadrul Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism sunt numiţi, prin ordin al procurorului-şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism, cu avizul miniştrilor de resort, specialişti cu înaltã calificare în domeniul prelucrãrii şi valorificãrii informaţiilor, economic, financiar, bancar, vamal, informatic, precum şi în alte domenii, pentru clarificarea unor aspecte tehnice sau de specialitate în activitatea de urmãrire penalã.
(2) Specialiştii prevãzuţi la alin. (1) au calitatea de funcţionar public şi îşi desfãşoarã activitatea sub directa conducere, supraveghere şi control nemijlocit al procurorilor din Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism. Specialiştii au drepturile şi obligaţiile prevãzute de lege pentru funcţionarii publici, cu excepţiile prevãzute în prezenta lege. De asemenea, specialiştii beneficiazã, în mod corespunzãtor, de drepturile prevãzute la <>art. 11 şi 23 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 27/2006 privind salarizarea şi alte drepturi ale judecãtorilor, procurorilor şi altor categorii de personal din sistemul justiţiei.
(3) Constatarea tehnico-ştiinţificã efectuatã din dispoziţia scrisã a procurorului de cãtre specialiştii prevãzuţi la alin. (1) constituie mijloc de probã, în condiţiile legii.
(4) Constatãrile tehnico-ştiinţifice şi expertizele pot fi efectuate şi de alţi specialişti sau experţi din instituţii publice sau private române sau strãine, organizate potrivit legii române sau, dupã caz, recunoscute potrivit legii române, precum şi de specialişti sau experţi individuali autorizaţi sau recunoscuţi potrivit legii române."

11. Articolul 12 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 12. - (1) Sunt de competenţa Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism urmãtoarele infracţiuni din Codul penal, republicat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi din legi speciale, indiferent de calitatea persoanei, cu excepţia celor date în competenţa Direcţiei Naţionale Anticorupţie, dupã cum urmeazã:
a) infracţiunile prevãzute de <>art. 7 şi 8 din Legea nr. 39/2003 privind prevenirea şi combaterea criminalitãţii organizate, cu excepţia cazurilor în care infracţiunea gravã este cea prevãzutã de art. 215 alin. 1, 2, 3 şi 5 din Codul penal, dacã s-a cauzat o pagubã mai mare decât echivalentul în lei a 1.000.000 euro sau este una dintre cele definite la <>art. 2 lit. b) pct. 15 şi 20 din Legea nr. 39/2003 . Dispoziţiile <>art. 9 şi 10 din Legea nr. 39/2003 se aplicã în mod corespunzãtor;
b) infracţiunile contra siguranţei statului prevãzute în Codul penal şi în legile speciale;
c) infracţiunile prevãzute de <>Legea nr. 535/2004 privind prevenirea şi combaterea terorismului şi cele prevãzute în <>Legea nr. 111/1996 privind desfãşurarea în siguranţã, reglementarea, autorizarea şi controlul activitãţilor nucleare, republicatã;
d) infracţiunile prevãzute la titlul III, "Prevenirea şi combaterea criminalitãţii informatice", al cãrţii I din <>Legea nr. 161/2003 privind unele mãsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnitãţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
e) infracţiunile din domeniul proprietãţii intelectuale şi industriale, dacã sunt sãvârşite de persoane care aparţin unor grupuri infracţionale organizate sau unor asociaţii sau grupãri constituite în scopul sãvârşirii de infracţiuni;
f) infracţiunile prevãzute de <>Legea nr. 143/2000 privind prevenirea şi combaterea traficului şi consumului ilicit de droguri, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi cele din <>Legea nr. 300/2002 privind regimul juridic al precursorilor folosiţi la fabricarea ilicitã a drogurilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
g) infracţiunile prevãzute în <>Legea nr. 678/2001 privind prevenirea şi combaterea traficului de persoane, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
h) infracţiunile prevãzute în <>Legea nr. 365/2002 privind comerţul electronic, republicatã, dacã sunt sãvârşite de persoane care aparţin unor grupuri infracţionale organizate sau unor asociaţii sau grupãri constituite în scopul sãvârşirii de infracţiuni;
i) infracţiunile prevãzute de <>Legea nr. 297/2004 privind piaţa de capital, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
j) infracţiunile prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 243/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 112/2001 privind sancţionarea unor fapte sãvârşite în afara teritoriului ţãrii de cetãţeni români sau de persoane fãrã cetãţenie domiciliate în România, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 252/2002 , dacã sunt sãvârşite de persoane care aparţin unor grupuri infracţionale organizate sau unor asociaţii sau grupãri constituite în scopul sãvârşirii de infracţiuni;
k) infracţiunile privind traficul de ţesuturi, celule şi organe umane, dacã sunt sãvârşite de persoane care aparţin unor grupuri infracţionale organizate sau unor asociaţii sau grupãri constituite în scopul sãvârşirii de infracţiuni;
l) infracţiunile de contrabandã prevãzute în Codul vamal al României, indiferent de valoarea prejudiciului;
m) celelalte infracţiuni prevãzute în Codul vamal al României, dacã sunt conexe sau indivizibile cu alte infracţiuni aflate în competenţa Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism;
n) infracţiunile prevãzute în <>Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea şi sancţionarea spãlãrii banilor, precum şi pentru instituirea unor mãsuri de prevenire şi combatere a finanţãrii actelor de terorism, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, dacã banii, bunurile şi valorile care au fãcut obiectul spãlãrii banilor provin din sãvârşirea infracţiunilor date în competenţa Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism.
(2) Procurorii specializaţi din cadrul Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism efectueazã în mod obligatoriu urmãrirea penalã pentru infracţiunile prevãzute la alin. (1).
(3) Pentru infracţiunile prevãzute la alin. (1) sãvârşite de minori sau asupra minorilor, urmãrirea penalã se efectueazã de procurori din cadrul Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism, anume desemnaţi de cãtre procurorul general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie."

12. Articolul 15 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 15. - Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism este autorizatã sã deţinã şi sã foloseascã mijloace adecvate pentru obţinerea, verificarea, prelucrarea, stocarea şi descoperirea informaţiilor privitoare la infracţiunile date în competenţa sa, în condiţiile legii. Orice date şi informaţii ce excedeazã competenţei direcţiei se transmit autoritãţilor abilitate prin lege."

13. Articolul 16 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 16. - (1) Când sunt indicii temeinice cu privire la sãvârşirea uneia dintre infracţiunile atribuite prin prezenta lege în competenţa Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism, în scopul strângerii de probe sau al identificãrii fãptuitorului, pot fi dispuse în condiţiile Codului de procedurã penalã ori ale legilor speciale urmãtoarele mãsuri:
a) punerea sub supraveghere a conturilor bancare şi a conturilor asimilate acestora;
b) punerea sub supraveghere, interceptarea sau înregistrarea comunicaţiilor;
c) accesul la sisteme informatice.
(2) Procurorii Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism pot dispune sã li se comunice, în original sau în copie, orice date, informaţii, înscrisuri, documente bancare, financiare ori contabile şi altele asemenea, oricãrei persoane care le deţine ori de la care emanã, aceasta fiind obligatã sã se conformeze, în condiţiile alin. (1).
(3) Nerespectarea obligaţiei prevãzute la alin. (2) atrage rãspunderea juridicã, potrivit legii.
(4) Mãsurile prevãzute la alin. (1) lit. a) şi c) pot fi dispuse de procurorii Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism pe o duratã de cel mult 30 de zile. Pentru motive temeinice aceste mãsuri pot fi prelungite de procuror prin ordonanţã motivatã, fiecare prelungire neputând depãşi 30 de zile. Durata maximã a mãsurilor dispuse este de 120 de zile.
(5) Mãsura prevãzutã la alin. (1) lit. b) poate fi dispusã de judecãtor, potrivit dispoziţiilor art. 91^1-91^6 din Codul de procedurã penalã, care se aplicã în mod corespunzãtor."

14. Articolul 17 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 17. - (1) În cazul în care existã indicii temeinice cã s-a sãvârşit sau cã se pregãteşte sãvârşirea unei infracţiuni dintre cele atribuite prin prezenta lege în competenţa Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism, care nu poate fi descoperitã sau ai cãrei fãptuitori nu pot fi identificaţi prin alte mijloace, pot fi folosiţi investigatori sub acoperire sau colaboratori şi informatori ai poliţiei judiciare, în condiţiile Codului de procedurã penalã şi ale altor legi speciale.
(2) Investigatorii sub acoperire sunt ofiţeri sau agenţi de poliţie judiciarã special desemnaţi în acest scop şi, cu autorizarea motivatã a procurorilor Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism, pot efectua investigaţii în cazul infracţiunilor prevãzute în prezenta lege. Actele încheiate de investigatorii sub acoperire şi colaboratorii acestora constituie mijloace de probã.
(3) Procurorii Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism pot dispune şi autoriza efectuarea de livrãri supravegheate, cu sau fãrã substituirea totalã sau parţialã a bunurilor, mãrfurilor sau a substanţelor care fac obiectul livrãrii.
(4) În cauzele de competenţa Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã, pentru buna desfãşurare a urmãririi penale, procurorii pot dispune mãsuri specifice de protecţie a martorilor, a experţilor şi a victimelor, potrivit legii.
(5) Persoanele prevãzute la alin. (1) şi (2) pot efectua investigaţii numai cu autorizarea motivatã a procurorului din cadrul Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã care efectueazã urmãrirea penalã.
(6) Autorizarea este datã prin ordonanţã motivatã, pentru o perioadã de cel mult 60 de zile, şi poate fi prelungitã pentru motive temeinic justificate, fiecare prelungire neputând depãşi 30 de zile; durata totalã a autorizãrii, în aceeaşi cauzã şi cu privire la aceeaşi persoanã, nu poate depãşi un an.
(7) În cererea de autorizare adresatã procurorului se vor menţiona datele şi indiciile privitoare la faptele şi persoanele faţã de care existã presupunerea cã au sãvârşit o infracţiune, precum şi perioada pentru care se cere autorizarea.
(8) Ordonanţa procurorului prin care se autorizeazã folosirea investigatorului sub acoperire trebuie sã cuprindã, pe lângã menţiunile prevãzute la art. 203 din Codul de procedurã penalã, şi urmãtoarele date:
a) indiciile temeinice şi concrete care justificã mãsura şi motivele pentru care mãsura este necesarã;
b) activitãţile pe care le poate desfãşura investigatorul sub acoperire;
c) persoanele faţã de care existã presupunerea cã au sãvârşit o infracţiune;
d) identitatea sub care investigatorul sub acoperire urmeazã sã desfãşoare activitãţile autorizate;
e) perioada pentru care se dã autorizarea;
f) alte menţiuni prevãzute de lege.
(9) În cazuri urgente şi temeinic justificate se poate solicita autorizarea şi a altor activitãţi decât cele pentru care existã autorizare, procurorul urmând sã se pronunţe de îndatã."

15. Articolul 19 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 19. - (1) Verificarea conturilor bancare şi a conturilor asimilate acestora poate fi efectuatã numai la cererea procurorului Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism care efectueazã urmãrirea penalã în cauzã.
(2) Secretul bancar şi cel profesional, cu excepţia secretului profesional al avocatului, exercitat în condiţiile legii, nu sunt opozabile procurorului, dupã începerea urmãririi penale, şi nici instanţei de judecatã. Datele şi informaţiile solicitate de procuror sau de instanţa de judecatã se comunicã la cererea scrisã a procurorului, în cursul urmãririi penale, sau a instanţei, în cursul judecãţii."

16. Partea introductivã a alineatului (1) al articolului 20^1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 20^1. - (1) Procurorii din cadrul structurii centrale sau serviciilor teritoriale ale Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism pot prelua, în vederea efectuãrii urmãririi penale, cauze de competenţa structurilor teritoriale subordonate direcţiei, din dispoziţia procurorului-şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism, când:".

17. Alineatul (2) al articolului 20^1 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) În cauzele preluate în condiţiile alin. (1), procurorii din cadrul structurii centrale sau serviciilor teritoriale pot infirma actele şi mãsurile procurorilor din cadrul structurilor teritoriale subordonate, dacã sunt contrare legii, şi pot îndeplini oricare dintre atribuţiile acestora."

18. Dupã alineatul (2) al articolului 23 se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmãtorul cuprins:
"(3) Numãrul maxim de posturi al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism poate fi modificat prin hotãrâre a Guvernului."

19. Dupã articolul 24 se introduce un nou articol, articolul 24^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 24^1. - Lunar sau trimestrial, pentru merite deosebite, procurorii, specialiştii, personalul auxiliar şi conducãtorii auto pot fi premiaţi în limita a 5% din cheltuielile de salarizare, cu încadrarea în fondurile aprobate anual prin buget cu aceastã destinaţie. Premiile se pot acorda procurorilor şi celorlalte categorii de personal care au realizat sau au participat direct la obţinerea unor rezultate apreciate ca valoroase. Sumele neconsumate pot fi utilizate în lunile urmãtoare în cadrul aceluiaşi an bugetar."

20. Dupã alineatul (2) al articolului 25 se introduc douã noi alineate, alineatele (3) şi (4), cu urmãtorul cuprins:
"(3) Structura şi atribuţiile Centrului de Aplicaţii Operaţionale al Procurorilor se stabilesc prin ordin de procurorul-şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism.
(4) Centrul de Aplicaţii Operaţionale al Procurorilor este condus de un procuror-şef, asimilat funcţiei de procuror-şef serviciu al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism."

21. Articolul 27 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 27. - (1) Ministerul Administraţiei şi Internelor va desemna nominal, cu avizul conform al procurorului general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, ofiţerii şi agenţii de poliţie judiciarã care îşi vor desfãşura activitatea sub coordonarea procurorilor Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism.
(2) Retragerea avizului conform al procurorului general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie conduce la încetarea activitãţii ofiţerului sau a agentului de poliţie judiciarã în cadrul structurilor aflate în coordonarea Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism."

ART. II
(1) Regulamentul de organizare şi funcţionare a Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism se va adopta în termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, prin ordin al ministrului justiţiei, la propunerea procurorului-şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism, cu avizul Consiliului Superior al Magistraturii.
(2) În termenul prevãzut la alin. (1) se va aproba, prin ordin al procurorului-şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism, şi structura Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism, cu avizul ministrului justiţiei.
(3) Pânã la adoptarea regulamentului de organizare şi funcţionare şi a noii structuri prevãzute la alin. (1) şi (2), Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism va funcţiona potrivit structurii existente la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã."
ART. III
(1) Cauzele cu care Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism a fost sesizatã pânã la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, privind infracţiuni care intrau în competenţa sa, vor fi soluţionate în continuare de procurorii din cadrul acestei direcţii.
(2) Actele şi lucrãrile efectuate pânã la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã rãmân valabile.
ART. IV
Dispoziţiile <>art. 1 alin. (1) şi (4) din Legea nr. 508/2004 se aplicã începând cu data de 1 februarie 2007.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministrul justiţiei,
Kibedi Katalin-Barbara,
secretar de stat

p. Ministrul administraţiei şi internelor,
Mircea Nicu Toader,
secretar de stat

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 21 decembrie 2006.
Nr. 131.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016