Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 129 din 10 octombrie 2002  pentru modificarea   Legii nr. 26/1990 privind registrul comertului si a   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 76/2001 privind simplificarea unor formalitati administrative pentru inregistrarea si autorizarea functionarii comerciantilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 129 din 10 octombrie 2002 pentru modificarea Legii nr. 26/1990 privind registrul comertului si a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 76/2001 privind simplificarea unor formalitati administrative pentru inregistrarea si autorizarea functionarii comerciantilor

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 746 din 11 octombrie 2002

În temeiul art. 114 alin. (4) din Constituţia României,

Guvernul României adopta prezenta ordonanta de urgenta.

ART. 1
<>Legea nr. 26/1990 privind registrul comerţului, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 49 din 4 februarie 1998, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modifica dupã cum urmeazã:
1. Alineatul (2) al articolului 2 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Registrul central al comerţului se tine de cãtre Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, instituţie publica cu personalitate juridicã, finanţatã integral din venituri proprii, organizatã în subordinea Ministerului Justiţiei."
2. Articolul 9 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - (1) Oficiile registrului comerţului se organizeazã în subordinea Oficiului Naţional al Registrului Comerţului şi funcţioneazã pe lângã fiecare tribunal.
(2) Oficiul Naţional al Registrului Comerţului se organizeazã şi funcţioneazã în subordinea Ministerului Justiţiei.
(3) Oficiile registrului comerţului prevãzute la alin. (1) comunica Oficiului Naţional al Registrului Comerţului orice înmatriculare sau menţiune operata, în termen de 15 zile de la efectuare."
3. Articolul 10 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10. - (1) Structura organizatoricã şi modul de funcţionare ale Oficiului Naţional al Registrului Comerţului şi ale oficiilor registrului comerţului de pe lângã tribunale, precum şi numãrul maxim de posturi ale acestora se stabilesc prin regulament aprobat prin ordin al ministrului justiţiei.
(2) Salarizarea personalului Oficiului Naţional al Registrului Comerţului şi al oficiilor registrului comerţului de pe lângã tribunale se stabileşte în condiţiile prevãzute de lege pentru instituţiile publice finanţate integral din venituri proprii.
(3) Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital aferente activitãţii Oficiului Naţional al Registrului Comerţului şi a oficiilor registrului comerţului de pe lângã tribunale se realizeazã din taxele şi tarifele percepute, potrivit art. 11. Destinaţia excedentelor anuale efective ale bugetului de venituri şi cheltuieli al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, dupã deducerea eventualelor sume încasate anticipat şi a obligaţiilor de plata, se stabileşte prin hotãrâre a Guvernului.
(4) Oficiul Naţional al Registrului Comerţului este condus de un director general numit de ministrul justiţiei, în condiţiile legii. În funcţia de director general pot fi numiţi şi magistraţi detasati, în condiţiile legii.
(5) Oficiile registrului comerţului de pe lângã tribunale sunt conduse de directori numiţi de ministrul justiţiei, în condiţiile legii.
(6) Personalul necesar pentru funcţionarea Oficiului Naţional al Registrului Comerţului şi al oficiilor registrului comerţului de pe lângã tribunale se selectioneaza prin concurs organizat de Ministerul Justiţiei. Numirea personalului se face de cãtre directorul general al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului.
4. Articolul 11 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 11. - (1) Pentru operaţiunile efectuate oficiul registrului comerţului percepe taxe şi tarife stabilite prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Justiţiei şi a Ministerului Finanţelor Publice.
(2) Taxele şi tarifele percepute potrivit alin. (1) se achitã la casieria Biroului unic din cadrul oficiului registrului comerţului şi se vireazã în contul Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, deschis la trezoreria statului."
5. Alineatul (4) al articolului 12 va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Modul de ţinere a registrelor, precum şi de efectuare a înregistrãrilor se stabileşte prin norme aprobate prin ordin al ministrului justiţiei."
6. Alineatul (3) al articolului 44 va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Amenda prevãzutã la alin. (1) se aplica şi persoanelor vinovate de necomunicarea datelor prevãzute la art. 9 alin. (3)."
7. Articolul 46 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 46. - Sesizarea instanţei pentru aplicarea amenzilor prevãzute la art. 44 şi 45 se poate face de orice persoana interesatã."
8. Articolul 49 se abroga.
9. Articolul 51 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 51. - Oficiul Naţional al Registrului Comerţului asigura condiţiile necesare în vederea functionarii sistemului informatic unitar al registrului comerţului."
ART. 2
<>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 76/2001 privind simplificarea unor formalitãţi administrative pentru înregistrarea şi autorizarea functionarii comercianţilor, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 413 din 14 iunie 2002, se modifica dupã cum urmeazã:
1. Articolul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - În vederea obţinerii înregistrãrii şi autorizãrii functionarii comercianţilor, în sensul prezentei ordonanţe de urgenta, în cadrul fiecãrui oficiu al registrului comerţului de pe lângã tribunal se constituie câte un Birou unic."
2. Alineatele (1) şi (13) ale articolului 3 vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - (1) Solicitarea înregistrãrii sau, dupã caz, autorizãrii functionarii comerciantului la Biroul unic din cadrul oficiului registrului comerţului se face de cãtre asociat, acţionar, administrator, comerciant sau de împuterniciţi ai acestora.
...............................................................
(13) Modelul şi conţinutul cererii de înregistrare tip prevãzute la alin. (2) şi ale certificatului de înregistrare, inclusiv ale anexei la acesta, se stabilesc prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Justiţiei, cu avizul Ministerului Finanţelor Publice şi al instituţiilor publice implicate."
3. Alineatul (1) al articolului 4 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - (1) Activitãţile de asistenta acordate solicitanţilor, la cererea şi pe cheltuiala acestora, se pot desfasura şi în cadrul oficiilor registrului comerţului de pe lângã tribunale, numai în structuri distincte de Biroul unic, înainte de depunerea cererii de înregistrare şi autorizare. Serviciile de asistenta prestate de oficiile registrului comerţului de pe lângã tribunale, condiţiile concrete şi tarifele aferente acestora se stabilesc prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Justiţiei şi a Ministerului pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii şi Cooperatie."
4. Alineatele (1), (2) şi (4) ale articolului 5 vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - (1) Oficiile registrului comerţului de pe lângã tribunale transmit pe cale electronica Ministerului Finanţelor Publice datele din cererea de înregistrare tip pentru atribuirea codului unic de înregistrare.
(2) Pe baza datelor prevãzute la alin. (1) Ministerul Finanţelor Publice atribuie, în termen de maximum 24 de ore, codul unic de înregistrare. În termen de 3 zile de la primirea codului unic de înregistrare oficiile registrului comerţului de pe lângã tribunale transmit Ministerului Finanţelor Publice intreaga documentaţie care a stat la baza solicitãrii înregistrãrii.
...............................................................
(4) Structura codului unic de înregistrare se stabileşte de cãtre Ministerul Finanţelor Publice, Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale, Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei şi Ministerul Justiţiei."
5. Alineatul (1) al articolului 6 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6. - (1) Autoritãţile publice prevãzute la art. 3 alin. (5) vor delega la Biroul unic, în funcţie de volumul activitãţii, pe baza solicitãrii scrise a oficiului registrului comerţului de pe lângã tribunal, unul sau mai mulţi reprezentanţi cu drept de semnatura, care vor colabora cu autoritãţile pe care le reprezintã."
6. Alineatul (3) al articolului 7 va avea urmãtorul cuprins:
"(3) În cazul modificãrii actelor constitutive care implica obţinerea de autorizaţii, nerespectarea termenului prevãzut la alin. (2) atrage radierea din oficiu a menţiunii respective din registrul comerţului, în baza încheierii judecãtorului delegat, la sesizarea oficiului registrului comerţului de pe lângã tribunal. Biroul unic va comunica de îndatã conducerii oficiului registrului comerţului cazurile de nerespectare a termenului respectiv."
7. Articolul 10 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10. - Oficiile registrului comerţului de pe lângã tribunale şi autoritãţile publice menţionate la art. 3 alin. (5) asigura condiţiile necesare pentru organizarea şi gestionarea datelor cu privire la activitatea de autorizare a functionarii comercianţilor. Arhivarea documentaţiei care a stat la baza emiterii autorizaţiilor se face de cãtre autoritãţile publice prevãzute la art. 3 alin. (5)."
8. Alineatele (2) şi (4) ale articolului 15 vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Pentru operaţiunile efectuate de Biroul unic cuantumurile taxelor şi tarifelor percepute se stabilesc prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Justiţiei şi a Ministerului Finanţelor Publice.
...............................................................
(4) Taxele şi tarifele aplicate de autoritãţile publice implicate în procedura de înregistrare şi autorizare a functionarii comercianţilor se achitã la casieria Biroului unic din cadrul oficiilor registrului comerţului de pe lângã tribunale, care vor efectua viramente în conturile instituţiilor respective, deschise la trezoreria statului."
9. Alineatul (2) al articolului 16 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) În termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta instituţiile şi autoritãţile publice implicate în aplicarea prezentei ordonanţe de urgenta vor încheia cu Ministerul Justiţiei protocoale privind schimbul de informaţii, procedurile şi termenele de întocmire a documentaţiilor necesare, precum şi formularistica aferentã."
10. Alineatele (3), (4), (6), (8), (10) şi (11) ale articolului 17 vor avea urmãtorul cuprins:
"(3) Eşalonarea solicitãrilor de preschimbare, conform celor prevãzute la alin. (1), se va face de cãtre fiecare oficiu al registrului comerţului, în funcţie de numãrul de comercianţi înregistraţi din anul 1990 şi pana în data de 1 iulie 2001.
(4) Se excepteazã de la programarea prevãzutã la alin. (3) toţi comercianţii care se prezintã la oficiul registrului comerţului pentru operaţiuni de registru şi care au obligaţia ca pentru operaţiunea cerutã sa solicite şi preschimbarea certificatelor vechi de înmatriculare şi de înregistrare fiscalã.
...............................................................
(6) Ministerul Justiţiei şi Ministerul Finanţelor Publice vor stabili procedura şi formularistica necesare pentru operaţiunea de preschimbare prevãzutã la alin. (1).
...............................................................
(8) Cheltuielile aferente aplicãrii prevederilor alin. (1) se suporta de cãtre:
a) Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, pentru costul certificatelor de înregistrare şi al anexelor la acestea şi pentru serviciile de gestionare, editare şi comunicare cu Ministerul Finanţelor Publice;
b) Ministerul Finanţelor Publice şi unitãţile teritoriale ale acestuia, pentru atribuirea noului cod unic de înregistrare;
c) solicitant, pentru obţinerea autorizaţiilor pe care nu le poseda sau care sunt expirate la data cererii de preschimbare.
...............................................................
(10) Dupã expirarea termenului prevãzut la alin. (1) certificatele de înmatriculare şi cele de înregistrare fiscalã se anuleazã. Comercianţii persoane fizice şi asociaţiile familiale se radiaza din oficiu, pe baza încheierii judecãtorului delegat. Comercianţii persoane juridice se dizolva de drept şi intra în lichidare potrivit reglementãrilor legale în materie. Constatarea dizolvãrii de drept a comercianţilor persoane juridice se face prin încheiere a judecãtorului delegat la oficiul registrului comerţului, la sesizarea oficiilor registrului comerţului de pe lângã tribunale şi, dupã caz, a oricãror persoane interesate. Publicitatea legalã a radierii comercianţilor persoane fizice şi a asociaţiilor familiale şi a constatãrii dizolvãrii de drept se face prin afişarea la oficiul registrului comerţului a încheierii judecãtorului delegat, precum şi prin Internet. Încheierea judecãtorului delegat se comunica direcţiilor finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, dupã caz, în a cãror raza teritorialã îşi are sediul comerciantul.
(11) Încheierea de constatare a dizolvãrii de drept este supusã numai recursului, în termen de 15 zile de la afişarea la oficiul registrului comerţului. Dacã nu s-a declarat recurs sau recursul a fost respins, comerciantul persoana juridicã intra în lichidare. Lichidarea se face în termen de maximum 6 luni de la data la care încheierea a devenit irevocabilã. Dupã încheierea procedurii de lichidare comercianţii prevãzuţi la alin. (1) se radiaza din oficiu din registrul comerţului. Publicitatea legalã a radierii comerciantului se face prin afişare la sediul oficiului registrului comerţului de pe lângã tribunal şi prin Internet."
ART. 3
Personalul actual al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului de pe lângã Camera de Comerţ şi Industrie a României şi a Municipiului Bucureşti, al oficiilor registrului comerţului de pe lângã camerele de comerţ şi industrie teritoriale şi al birourilor unice din cadrul camerelor de comerţ şi industrie teritoriale se considera transferat în interes de serviciu la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului din subordinea Ministerului Justiţiei şi la oficiile registrului comerţului de pe lângã tribunale, la care trece împreunã cu posturile aferente.
ART. 4
Cererile adresate Oficiului Naţional al Registrului Comerţului de pe lângã Camera de Comerţ şi Industrie a României şi a Municipiului Bucureşti, oficiilor registrului comerţului de pe lângã camerele de comerţ şi industrie teritoriale şi birourilor unice din cadrul camerelor de comerţ şi industrie teritoriale, pana la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta, se soluţioneazã în continuare de cãtre Oficiul Naţional al Registrului Comerţului din subordinea Ministerului Justiţiei, oficiile registrului comerţului de pe lângã tribunale şi de birourile unice din cadrul acestora.
ART. 5
În termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta, bazele de date ale Oficiului Naţional al Registrului Comerţului de pe lângã Camera de Comerţ şi Industrie a României şi a Municipiului Bucureşti, ale oficiilor registrului comerţului de pe lângã camerele de comerţ şi industrie teritoriale şi ale birourilor unice din cadrul camerelor de comerţ şi industrie teritoriale, precum şi documentele care privesc activitatea acestora se preiau de cãtre Ministerul Justiţiei - Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi de cãtre oficiile registrului comerţului de pe lângã tribunale, pe baza de protocol de predare-preluare încheiat între reprezentanţii Ministerului Justiţiei şi cei ai camerelor de comerţ şi industrie teritoriale.
ART. 6
Bunurile cu care au fost dotate Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, oficiile registrului comerţului şi birourile unice continua sa fie utilizate de cãtre acestea, pe baza de protocol încheiat între reprezentanţii Ministerului Justiţiei şi cei ai camerelor de comerţ şi industrie.
ART. 7
Pana la identificarea unor sedii corespunzãtoare pentru funcţionarea registrului comerţului, Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, oficiile registrului comerţului şi birourile unice vor folosi sediile existente, pe baza de contract de închiriere sau protocol încheiat între reprezentanţii Ministerului Justiţiei şi cei ai camerelor de comerţ şi industrie ori, dupã caz, alte persoane care au dreptul de proprietate asupra imobilelor.
ART. 8
(1) Actele emise de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, oficiile registrului comerţului şi birourile unice anterior intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta rãmân valabile.
(2) Formularele-tip prevãzute de dispoziţiile legale, utilizate în activitatea Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, oficiilor registrului comerţului şi a birourilor unice se menţin în continuare, cu schimbarea antetelor potrivit dispoziţiilor prezentei ordonanţe de urgenta.
ART. 9
Termenul prevãzut la <>art. 17 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 76/2001 privind simplificarea unor formalitãţi administrative pentru înregistrarea şi autorizarea functionarii comercianţilor, republicatã, se prelungeşte cu 6 luni.
ART. 10
Referirile la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului de pe lângã Camera de Comerţ şi Industrie a României şi a Municipiului Bucureşti, la oficiile registrului comerţului de pe lângã camerele de comerţ şi industrie teritoriale, precum şi la birourile unice din cadrul camerelor de comerţ şi industrie teritoriale, din cuprinsul actelor normative, se înlocuiesc cu: Oficiul Naţional al Registrului Comerţului din subordinea Ministerului Justiţiei, oficiile registrului comerţului de pe lângã tribunale şi birourile unice din cadrul oficiilor registrului comerţului de pe lângã tribunale, dupã caz.
ART. 11
(1) <>Legea nr. 26/1990 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezenta ordonanta de urgenta, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dupã aprobarea acesteia de cãtre Parlament.
(2) <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 76/2001 , republicatã, cu modificãrile aduse prin prezenta ordonanta de urgenta, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dupã aprobarea acesteia de cãtre Parlament.


PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:


──────────────
p. Ministrul justiţiei,
Alexe Ivanov Costache,
secretar de stat

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

Ministrul muncii
şi solidaritãţii sociale,
Marian Sarbu

Bucureşti, 10 octombrie 2002.
Nr. 129.
────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016