Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 127 din 12 noiembrie 2007  privind Gruparea europeana de cooperare teritoriala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 127 din 12 noiembrie 2007 privind Gruparea europeana de cooperare teritoriala

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 769 din 13 noiembrie 2007
Având în vedere faptul cã România, în calitate de stat membru al Uniunii Europene, trebuie sã permitã asocierea autoritãţilor administraţiei publice centrale, a unitãţilor administrativ-teritoriale, a organismelor de drept public, precum şi a asociaţiilor constituite de acestea, din România, cu structuri similare din alte state membre ale Uniunii Europene, în vederea constituirii unor entitãţi cu personalitate juridicã, pentru realizarea şi gestionarea unor acţiuni de cooperare teritorialã, pentru consolidarea coeziunii economice, sociale şi teritoriale, în temeiul Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului nr. 1.082/2006 privind Gruparea europeanã de cooperare teritorialã (GECT),
ţinând seama de necesitatea adoptãrii de mãsuri imediate, în vederea asigurãrii cadrului legal naţional care sã permitã aplicarea directã a acestui act comunitar,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã, şi având în vedere art. 16 alin. (1) din Regulamentul Parlamentului European şi al Consiliului nr. 1.082/2006,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Prezenta ordonanţã de urgenţã creeazã cadrul legal naţional care asigurã aplicarea Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului nr. 1.082 din 5 iulie 2006 privind Gruparea europeanã de cooperare teritorialã (GECT), publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 210 din 31 iulie 2006, denumit în continuare Regulament, în scopul de a facilita promovarea cooperãrii transfrontaliere, transnaţionale şi/sau interregionale, denumitã în continuare cooperare teritorialã, având ca unic obiectiv consolidarea coeziunii economice şi sociale.
(2) Gruparea europeanã de cooperare teritorialã, denumitã în continuare GECT, acţioneazã pentru a implementa programe sau proiecte de cooperare teritorialã cofinanţate de Uniunea Europeanã, în primul rând din instrumente structurale, Fondul european de dezvoltare regionalã, Fondul social european, Fondul de coeziune, precum şi pentru a realiza alte acţiuni specifice de cooperare teritorialã cu sau fãrã contribuţia financiarã a Uniunii Europene.
ART. 2
(1) GECT reprezintã, în sensul prezentei ordonanţe de urgenţã, persoana juridicã românã de drept privat, constituitã pe teritoriul României, nonprofit, cu patrimoniu propriu, care desfãşoarã activitãţi de interes public prin care este promovatã cooperarea teritorialã, cu scopul consolidãrii coeziunii economice şi sociale.
(2) GECT se constituie prin asocierea, dupã caz, a autoritãţilor publice centrale, a unitãţilor administrativ-teritoriale, a organismelor de drept public, precum şi a asociaţiilor constituite de acestea în România cu structuri similare din alte state membre ale Uniunii Europene pentru facilitarea şi promovarea cooperãrii teritoriale, în limitele competenţelor de care dispun, potrivit legislaţiei naţionale.
(3) Unitãţile administrativ-teritoriale au dreptul ca, în limitele competenţelor autoritãţilor lor deliberative şi executive, acordate potrivit reglementãrilor legale în vigoare, sã coopereze şi sã se asocieze cu unitãţi administrativ-teritoriale din alte state membre ale Uniunii Europene, în condiţiile legii.
(4) În conformitate cu prevederile Regulamentului pot fi membre ale unei GECT şi structuri aparţinând unor state care nu sunt membre ale Uniunii Europene, numai dacã legislaţia naţionalã a acestora prevede dreptul lor de a participa la acest tip de asocieri.

CAP. II
Autoritãţi competente

ART. 3
(1) Se desemneazã Ministerul Dezvoltãrii, lucrãrilor Publice şi Locuinţelor ca autoritate de notificare în sensul prezentei ordonanţe de urgenţã.
(2) Atribuţiile autoritãţii de notificare sunt:
a) sã primeascã şi sã analizeze proiectele de convenţie şi statut ale GECT, întocmite potrivit prevederilor Regulamentului, denumite în continuare documente constitutive;
b) sã emitã autorizaţia de funcţionare sau, dupã caz, decizia de respingere a GECT ce urmeazã a avea sediul şi a se înregistra în România;
c) sã emitã avizul prin care este exprimat acordul sau, dupã caz, refuzul cu privire la asocierea unui solicitant din România la o GECT care are sediul şi este înregistratã în alt stat membru al Uniunii Europene;
d) sã pãstreze, la sediul sãu, evidenţa GECT prevãzutã la lit. b), precum şi a participãrilor prevãzute la lit. c) prin Registrul grupãrilor europene de cooperare teritorialã, denumit în continuare Registrul GECT;
e) sã informeze Comitetul regiunilor cu privire la înregistrarea GECT şi la orice modificare ulterioarã a convenţiei şi statutului în temeiul cãrora aceasta funcţioneazã;
f) sã emitã decizie de interzicere a funcţionãrii unei GECT cu sediul în România sau retragerea membrului român dintr-o GECT, dacã activitatea acesteia contravine ordinii, securitãţii, sãnãtãţii sau moralitãţii publice ori este contrarã interesului public;
g) sã cearã instanţei judecãtoreşti dizolvarea unei GECT, în cazul în care constatã cã aceasta nu mai îndeplineşte cerinţele prevãzute la art. 1 alin. (2), respectiv cele prevãzute la art. 7 din Regulament;
h) sã informeze autoritãţile competente din statele membre în conformitate cu legislaţia cãrora au fost constituiţi membrii GECT, în urma solicitãrilor scrise ale acestora, asupra activitãţilor GECT desfãşurate pe teritoriul României;
i) sã informeze autoritãţile competente din statele membre în conformitate cu legislaţia cãrora au fost constituiţi membrii GECT cu privire la înregistrarea sau dizolvarea unei GECT cu sediul în România, precum şi cu privire la modificãrile ulterioare, directe sau indirecte, ale convenţiei şi statutului, precum şi la dizolvarea unei GECT cu sediul în România;
j) sã informeze autoritãţile competente din celelalte state membre cu privire la eventualele dificultãţi constatate în timpul controlului şi auditului efectuate potrivit art. 6 din Regulament şi art. 5 din prezenta ordonanţã de urgenţã;
k) sã solicite şi sã primeascã de la membrii GECT şi de la instituţiile implicate în funcţionarea GECT orice date, informaţii sau documente în legãturã cu activitatea GECT;
l) sã emitã certificatul referitor la efectuarea radierii GECT, ca urmare a dizolvãrii;
m) orice alte atribuţii prevãzute de lege.
ART. 4
(1) GECT se înregistreazã în Registrul GECT.
(2) Registrul GECT este public şi este ţinut de autoritatea de notificare.
(3) Autoritatea de notificare este obligatã sã elibereze, pe cheltuiala persoanei care a fãcut cererea, copii ale înregistrãrilor efectuate în Registrul GECT şi ale documentelor prezentate pentru constituire, precum şi alte informaţii care decurg din înregistrãrile în Registrul GECT.
(4) Documentele prevãzute la alin. (3) pot fi cerute şi eliberate prin corespondenţã sau prin orice alte mijloace prevãzute de lege.
(5) Tarifele percepute pentru eliberarea de copii şi/sau informaţii, indiferent de modalitatea de transmitere, nu vor depãşi costurile administrative implicate de eliberarea acestora.
(6) Cuantumul tarifelor percepute se aprobã prin ordin al ministrului dezvoltãrii, lucrãrilor publice şi locuinţelor.
(7) Sumele provenite din încasarea tarifelor se constituie ca venit la bugetul de stat.
ART. 5
Controlul şi auditul modului de utilizare a fondurilor publice gestionate de o GECT constituitã în România se realizeazã de cãtre instituţiile abilitate, conform prevederilor legale în vigoare.

CAP. III
Constituirea şi înscrierea Grupãrii europene de cooperare teritorialã

ART. 6
(1) Pentru constituirea GECT pe teritoriul României sunt necesare urmãtoarele documente:
a) documentele constitutive, respectiv statutul şi convenţia, semnate de toţi membrii GECT, care cuprind toate elementele prevãzute de art. 8 şi 9 din Regulament;
b) hotãrârea consiliului local sau a consiliului judeţean, dupã caz, în situaţia în care solicitantul/solicitanţii din România este/ sunt unitãţi administrativ-teritoriale;
c) avizele de participare la GECT emise pentru toţi membrii, în condiţiile legii şi ale Regulamentului;
d) avizul conform al autoritãţii publice centrale cu competenţe în domeniul de activitate al GECT, conform prevederilor legale în vigoare.
(2) Competenţele pe care organismele prevãzute la art. 2 alin. (2) le exercitã în calitate de autoritate publicã nu pot constitui obiectul unei convenţii.
(3) Documentele prevãzute la alin. (1) se prezintã în limba românã.
ART. 7
(1) Pentru participarea la o GECT, membrii români, respectiv strãini, aşa cum sunt definiţi la art. 2 alin. (2) şi (4), au obligaţia de a obţine avizul de participare emis de autoritatea de notificare, respectiv de autoritãţile similare din alte state implicate în constituirea GECT.
(2) Dupã aprobarea în unanimitate de cãtre membri a proiectelor de convenţie şi de statut, reprezentanţii membrilor români ai GECT înainteazã autoritãţii de notificare o cerere, însoţitã de urmãtoarele documente:
a) documentele constitutive, respectiv statutul şi convenţia, semnate de toţi membrii GECT, în traducere autorizatã în limba românã;
b) hotãrârea consiliului local sau a consiliului judeţean, dupã caz, în situaţia în care solicitantul/solicitanţii din România este/sunt unitãţi administrativ-teritoriale.
(3) În termen de 30 de zile calendaristice de la data primirii cererii de autorizare a participãrii, însoţitã de documentele prevãzute la alin. (2), autoritatea de notificare verificã îndeplinirea condiţiilor prevãzute la art. 8 şi 9 din Regulament şi decide, dupã caz, asupra acordãrii sau nu a avizului de participare la GECT.
(4) În scopul emiterii avizului de participare, autoritatea de notificare solicitã avizele consultative autoritãţilor administraţiei publice centrale în funcţie de competenţele acestora în domeniul de activitate al GECT. Avizele consultative se elibereazã în termen de 10 zile lucrãtoare de la data primirii solicitãrii din partea autoritãţii de notificare.
(5) Decizia autoritãţii de notificare privind avizul de participare la GECT poate fi contestatã în condiţiile legii contenciosului administrativ.
ART. 8
(1) Membrii GECT aprobã, cu unanimitate de voturi, convenţia şi statutul, modificate potrivit observaţiilor formulate în avizele de participare emise de autoritatea de notificare din România şi, pentru membrii care nu au sediul pe teritoriul ţãrii noastre, de autoritãţile similare din acele state membre sau terţe, dupã caz.
(2) Dupã aprobarea actelor prevãzute la alin. (1), membrii GECT transmit autoritãţii de notificare o cerere, precum şi documentele menţionate la art. 6, în vederea emiterii autorizaţiei de funcţionare.
ART. 9
(1) În termen de 30 de zile calendaristice de la data primirii cererii însoţite de documentele prevãzute la art. 6 alin. (1), pe baza avizelor de participare emise conform art. 7 pentru membrii români şi a documentelor echivalente emise pentru membrii strãini ai GECT, autoritatea de notificare verificã îndeplinirea condiţiilor prevãzute la art. 8 şi 9 din Regulament şi decide, dupã caz, asupra autorizãrii sau neautorizãrii funcţionãrii GECT.
(2) În cazul în care autoritatea de notificare constatã cã sunt întrunite condiţiile prevãzute în Regulament, elibereazã autorizaţia de funcţionare a GECT, necesarã îndeplinirii procedurii de constituire a GECT, care se desfãşoarã în faţa instanţei judecãtoreşti.
(3) Dacã autoritatea de notificare nu autorizeazã funcţionarea, va comunica membrilor GECT decizia sa motivatã, în termen de 30 de zile lucrãtoare de la data depunerii cererii şi a documentelor necesare luãrii deciziei.
(4) Decizia de respingere a funcţionãrii GECT emisã de autoritatea de notificare poate fi contestatã în condiţiile legii contenciosului administrativ.
ART. 10
(1) În termen de 5 zile lucrãtoare de la data comunicãrii autorizaţiei de funcţionare, reprezentanţii GECT înainteazã judecãtoriei în a cãrei circumscripţie teritorialã urmeazã sã-şi aibã sediul o cerere de constituire a GECT, însoţitã de autorizaţia de funcţionare eliberatã de autoritatea de notificare şi de documentele prevãzute la art. 6 alin. (1).
(2) În termen de 10 zile lucrãtoare de la depunerea cererii de constituire şi a documentelor prevãzute la art. 6 alin. (1), instanţa verificã legalitatea acestora şi dispune, prin încheiere, asupra constituirii GECT sau asupra respingerii cererii.
(3) Încheierile de admitere a cererii de constituire se comunicã GECT, la sediul menţionat în cererea de constituire, şi se transmit de cãtre reprezentanţii acesteia autoritãţii de notificare, în vederea înscrierii în Registrul GECT.
(4) Încheierile de respingere a cererii de constituire pot fi atacate cu recurs, în conformitate cu prevederile legii. Hotãrârea definitivã a instanţei de recurs, prin care cererea de constituire este admisã, se comunicã GECT, la sediul menţionat în cererea de constituire, care o transmite autoritãţii de notificare, în vederea înscrierii în Registrul GECT.
(5) Înscrierea în Registrul GECT se efectueazã în termen de 24 de ore de la data primirii de cãtre autoritatea de notificare a încheierii de admitere sau, dupã caz, a hotãrârii irevocabile a instanţei de recurs.
(6) GECT dobândeşte personalitate juridicã de la data înscrierii în Registrul GECT. Dupã efectuarea înscrierii, GECT transmite, pe cheltuiala sa, un anunţ de constituire Regiei Autonome "Monitorul Oficial" din România şi Jurnalului Oficial al Uniunii Europene, spre publicare, cu respectarea prevederilor art. 5 din Regulament.
(7) GECT are obligaţia sã transmitã autoritãţii de notificare dovada îndeplinirii obligaţiilor prevãzute de alin. (6).
ART. 11
Unei GECT înregistratã în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã pe teritoriul României îi sunt aplicabile prevederile Regulamentului, ale statutului şi convenţiei aferente, precum şi ale legii române, în sensul art. 2 alin. (1) lit. c) din Regulament.
ART. 12
Documentele ce emanã de la o GECT trebuie sã cuprindã în mod expres denumirea acesteia, însoţitã de menţiunea "grupare europeanã de cooperare teritorialã" sau de iniţialele "G.E.C.T."
ART. 13
În situaţia în care o entitate românã dintre cele prevãzute la art. 2 alin. (2) doreşte participarea la o GECT constituitã pe teritoriul altui stat membru al Uniunii Europene, procedura de emitere a avizului de participare este cea prevãzutã la art. 7.

CAP. IV
Organizarea şi funcţionarea Grupãrii europene de cooperare teritorialã

ART. 14
(1) Modul de organizare şi funcţionare a GECT se stabileşte prin documentele constitutive, cu respectarea prevederilor art. 3 şi art. 8-10 din Regulament.
(2) GECT rãspunde cu patrimoniul propriu pentru obligaţiile asumate dupã constituirea sa.
(3) Rãspunderea membrilor pentru obligaţiile GECT este subsidiarã şi solidarã, însã proporţionalã cu aportul fiecãruia la constituirea patrimoniului GECT.
ART. 15
Autoritatea de notificare poate solicita în orice moment atât GECT, cât şi instituţiilor implicate în funcţionarea sa, orice date, informaţii sau documente privind activitatea desfãşuratã de GECT, inclusiv în scopul verificãrii întrunirii cerinţelor prevãzute de art. 1 alin. (2) din Regulament.

CAP. V
Modificarea documentelor constitutive ale Grupãrii europene de cooperare teritorialã

ART. 16
(1) Orice modificare a documentelor constitutive ale GECT trebuie sã aibã la bazã acordul tuturor membrilor GECT.
(2) Modificãrile documentelor constitutive se transmit autoritãţii de notificare, în vederea autorizãrii, potrivit art. 7 şi 8 din prezenta ordonanţã de urgenţã şi conform art. 4 alin. (6) din Regulament, însoţite de documentele constitutive consolidate şi de acordul membrilor GECT.

CAP. VI
Dizolvarea şi lichidarea Grupãrii europene de cooperare teritorialã

ART. 17
GECT se dizolvã:
a) de drept;
b) prin hotãrâre judecãtoreascã;
c) prin hotãrârea membrilor sãi.
ART. 18
GECT se dizolvã de drept prin:
a) împlinirea duratei pentru care a fost constituitã;
b) realizarea sau, dupã caz, imposibilitatea realizãrii scopului pentru care a fost constituitã;
c) retragerea membrilor români din cadrul GECT constituitã pe teritoriul României;
d) reducerea numãrului de membri, astfel încât condiţia prevãzutã la art. 3 alin. (2) din Regulament nu mai este îndeplinitã.
ART. 19
(1) GECT se dizolvã, prin hotãrâre judecãtoreascã, în cazul declarãrii insolvenţei GECT sau la cererea oricãrei persoane interesate ori a autoritãţii de notificare, când activitatea desfãşuratã de o GECT nu mai corespunde scopului pentru care a fost constituitã şi/sau când aduce atingere ordinii publice, securitãţii publice, sãnãtãţii publice, moralei şi interesului public.
(2) În cazul în care se constatã cã activitatea desfãşuratã de o GECT nu corespunde scopului pentru care a fost constituitã şi/sau aduce atingere ordinii publice, securitãţii publice, sãnãtãţii publice, moralei şi interesului public, organismul cu competenţe în domeniu sesizeazã autoritatea de notificare imediat ce a luat cunoştinţã de aceasta.
(3) Autoritatea de notificare, pe baza sesizãrilor organismelor competente şi a avizelor consultative ale autoritãţilor administraţiei publice centrale, poate restrânge sau interzice activitatea unei GECT pe teritoriul României sau poate solicita membrilor români dintr-o GECT constituitã pe teritoriul unui alt stat membru sã se retragã din aceasta, în cazul în care activitatea respectivã nu înceteazã.
(4) Dizolvarea este de competenţa judecãtoriei în a cãrei circumscripţie teritorialã se aflã sediul GECT.
ART. 20
GECT se poate dizolva şi prin hotãrâre a membrilor sãi. În termen de 15 zile lucrãtoare de la data aprobãrii dizolvãrii, hotãrârea este comunicatã autoritãţii de notificare, pentru efectuarea unei menţiuni în acest sens în Registrul GECT.
ART. 21
(1) Dizolvarea GECT are ca efect deschiderea procedurii lichidãrii.
(2) În cazurile de dizolvare prevãzute de art. 18, lichidatorii vor fi numiţi prin însãşi hotãrârea judecãtoreascã.
(3) În cazul dizolvãrii prevãzute de art. 19, lichidatorii vor fi numiţi de cãtre membrii GECT, prin hotãrârea de dizolvare.
(4) Lichidatorii vor putea fi persoane fizice sau persoane juridice, autorizate în condiţiile legii.
ART. 22
Imediat dupã intrarea lor în funcţie, lichidatorii vor face inventarul şi vor încheia un bilanţ care sã constate situaţia exactã a activului şi pasivului GECT. Ei vor ţine un registru cu toate operaţiunile lichidãrii în ordinea datei acestora.
ART. 23
(1) Lichidatorii sunt obligaţi sã continue operaţiunile juridice în curs, sã încaseze creanţele, sã plãteascã creditorii şi, dacã numerarul este insuficient, sã transforme şi restul activului în bani, procedând la vânzarea prin licitaţie publicã a bunurilor mobile şi imobile.
(2) Lichidatorii pot realiza numai acele operaţiuni noi care sunt necesare finalizãrii celor aflate în curs.
ART. 24
(1) Suma cuvenitã creditorului cunoscut care refuzã sã primeascã plata creanţei sale se va consemna în contul sãu.
(2) Dacã plata creanţei nu se poate face imediat sau atunci când creanţa este contestatã, lichidarea nu se va declara terminatã înainte de a se garanta creditorii.
ART. 25
Lichidatorii rãspund solidar pentru daunele cauzate creditorilor din culpa lor.
ART. 26
Atât faţã de GECT, cât şi faţã de membrii acesteia lichidatorii sunt supuşi regulilor mandatului.
ART. 27
Dupã terminarea lichidãrii, lichidatorii sunt obligaţi ca în termen de douã luni sã depunã bilanţul şi registrul în care sunt înscrise operaţiunile de lichidare la autoritatea de notificare şi sã publice într-un ziar de circulaţie naţionalã un anunţ cu privire la depunerea acestor documente.
ART. 28
Dacã în termen de 30 de zile libere de la efectuarea formalitãţilor de publicitate nu se înregistreazã nicio contestaţie, bilanţul se considerã definitiv aprobat şi lichidatorii, cu autorizarea judecãtoriei, vor remite membrilor GECT sumele rãmase din lichidare, împreunã cu toate registrele şi actele GECT. Numai dupã aceasta lichidatorii vor fi consideraţi descãrcaţi şi li se va elibera, în acest scop, un act constatator.
ART. 29
(1) Contestaţiile la bilanţul lichidatorilor se pot formula de orice persoanã interesatã la judecãtoria în a cãrei circumscripţie teritorialã se aflã sediul GECT lichidate.
(2) Toate contestaţiile se soluţioneazã printr-o singurã hotãrâre. Sentinţa pronunţatã de judecãtorie este executorie şi este supusã numai recursului.
(3) Dupã terminarea lichidãrii, lichidatorii trebuie sã cearã radierea GECT din Registrul GECT.
ART. 30
În termen de 15 zile lucrãtoare de la data dizolvãrii, hotãrârea de dizolvare-lichidare se comunicã autoritãţii de notificare, în vederea efectuãrii radierii din Registrul GECT şi eliberãrii certificatului de radiere.
ART. 31
(1) Gruparea înceteazã la data radierii din Registrul GECT.
(2) Radierea se face în baza actului constatator eliberat lichidatorilor, în condiţiile prevãzute la art. 29, prin care se atestã descãrcarea acestora de obligaţiile asumate.
ART. 32
GECT transmite, pe cheltuiala sa, actul prin care s-a constatat dizolvarea şi un certificat eliberat de autoritatea de notificare privitor la efectuarea radierii GECT Regiei Autonome "Monitorul Oficial", spre publicare în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, şi un comunicat în acest sens Oficiului Publicaţiilor Oficiale ale Comunitãţilor Europene, în vederea publicãrii în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul dezvoltãrii,
lucrãrilor publice şi locuinţelor,
Laszlo Borbely

Ministrul internelor
şi reformei administrative,
Cristian David

p. Secretarul de stat
al Departamentului
pentru Afaceri Europene,
Aurel Ciobanu-Dordea

Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Bucureşti, 12 noiembrie 2007.
Nr. 127.
-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016