Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 125 din 18 decembrie 2003  pentru completarea   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe caile ferate romane si reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 125 din 18 decembrie 2003 pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe caile ferate romane si reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 919 din 22 decembrie 2003
ORDONANTA DE URGENTA nr. 125 din 18 decembrie 2003
pentru completarea <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe cãile ferate romane şi reorganizarea Societãţii Naţionale a Cãilor Ferate Romane
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 919 din 22 decembrie 2003

Având în vedere necesitatea îndeplinirii obiectivelor privind îmbunãtãţirea eficientei reţelei feroviare şi integrarea acesteia într-o piata competitivã, precum şi armonizarea legislaţiei naţionale cu cea comunitara, se impune completarea imediata a <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe cãile ferate romane şi reorganizarea Societãţii Naţionale a Cãilor Ferate Romane printr-un act normativ care preia în totalitate prevederile aplicabile ale Directivei 2001/12/CE ,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţie, republicatã,

Guvernul României adopta prezenta ordonanta de urgenta.

ART. I
<>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe cãile ferate romane şi reorganizarea Societãţii Naţionale a Cãilor Ferate Romane, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 254 din 8 iulie 1998, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 89/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Dupã alineatul (7) al articolului 1 se introduce un nou alineat, alineatul (8), cu urmãtorul cuprins:
"(8) În sensul prezentei ordonanţe de urgenta, termenii de specialitate se definesc dupã cum urmeazã:
a) operator de transport feroviar - orice agent economic, cu capital de stat sau privat, care a obţinut o licenta în conformitate cu legislaţia în vigoare, a cãrui activitate principala consta în efectuarea de prestaţii de transport de marfa şi/sau de cãlãtori pe calea feratã, tractiunea fiind asigurata obligatoriu de acest agent economic; acest termen include, de asemenea, şi agenţii economici care asigura numai tractiunea;
b) gestionarul infrastructurii - orice organism sau orice agent economic care are ca obiect principal de activitate administrarea şi întreţinerea infrastructurii feroviare incluzând şi gestionarea sistemelor de control şi de siguranta a infrastructurii; funcţiile gestionarului de infrastructura de pe o reţea sau o parte a unei reţele pot fi alocate, în conformitate cu reglementãrile în vigoare, mai multor organisme sau agenţi economici;
c) grup internaţional - orice asociaţie constituitã din cel puţin doi operatori de transport feroviar, cu sediile stabilite în state diferite, în vederea efectuãrii de prestaţii de transporturi feroviare internaţionale;
d) serviciu de transport internaţional de marfa - serviciul de transport în cadrul cãruia trenul trece cel puţin o data frontiera de stat; trenul poate fi compus şi/sau descompus şi diferitele pãrţi care îl compun pot proveni şi pot avea destinaţii diferite, cu condiţia ca toate vagoanele sa treacã cel puţin o frontiera."
2. Dupã alineatul (2) al articolului 8 se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmãtorul cuprins:
"(3) Infrastructura feroviara publica sau privatã a statului cuprinde infrastructura care se poate conecta la infrastructura feroviara transeuropeana, precum şi pe cea care nu poate fi conectata la aceasta, dupã cum urmeazã:
a) infrastructura feroviara interoperabila - parte a infrastructurii feroviare publice sau private a statului, aferentã traficului naţional şi internaţional, gestionata în concordanta cu prevederile legislaţiei privind liberul acces al operatorilor de transport feroviar şi care se dezvolta în conformitate cu normele tehnice de interoperabilitate adoptate pe plan european şi preluate în legislaţia din România;
b) infrastructura feroviara neinteroperabila - parte a infrastructurii feroviare publice sau private a statului, aferentã traficului local, conectata sau nu la infrastructura feroviara interoperabila şi care este gestionata şi se dezvolta pe baza unor reglementãri specifice interne."
3. Dupã articolul 9 se introduce un nou articol, articolul 9^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 9^1. - (1) Compania nationala care gestioneazã infrastructura feroviara poate sa închirieze, cu acordul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, pãrţi ale infrastructurii feroviare neinteroperabile publice cãtre alte persoane juridice în vederea gestionãrii acesteia pentru organizarea transporturilor publice de mãrfuri şi persoane.
(2) Compania nationala care gestioneazã infrastructura feroviara poate sa închirieze bunuri proprietate privatã necesare organizãrii şi desfãşurãrii procesului de transport feroviar, aferente acelor pãrţi din infrastructura feroviara neinteroperabila publica închiriatã altor persoane juridice.
(3) Închirierea unor pãrţi ale infrastructurii feroviare neinteroperabile se face prin licitaţie publica cu strigare.
(4) Veniturile obţinute din închirierea unor pãrţi ale infrastructurii feroviare neinteroperabile se încaseazã de cãtre compania nationala care gestioneazã infrastructura feroviara în scopul folosirii acesteia exclusiv pentru executarea de reparaţii capitale pe infrastructura feroviara publica interoperabila.
(5) Condiţiile specifice de gestionare a infrastructurii feroviare neinteroperabile, precum şi condiţiile de închiriere a unor pãrţi ale infrastructurii feroviare neinteroperabile se aproba prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului."
4. Dupã articolul 10 se introduc doua noi articole, articolul 10^1 şi 10^2, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 10^1. - Gestionarul infrastructurii rãspunde de modul în care exercita propria conducere, gestiune şi controlul intern în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
Art. 10^2. - Listele secţiilor de circulaţie ale infrastructurii feroviare ce constituie infrastructura feroviara interoperabila sau neinteroperabila se aproba prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului."
5. Dupã alineatul (2) al articolului 15 se introduc alineatele (3)-(7) cu urmãtorul cuprins:
"(3) Accesul la infrastructura şi furnizarea de servicii în terminalele şi porturile legate de activitãţile de transport feroviar, inclusiv servicii de transport internaţional de marfa şi servicii de transport combinat internaţional de marfa, care deservesc sau este posibil sa deserveasca mai mult de un client final, se asigura tuturor operatorilor de transport feroviar în mod nediscriminatoriu, iar solicitarile operatorilor de transport feroviar pot fi supuse unor restrictii numai dacã exista alternative viabile în condiţii de piata.
(4) Fãrã a incalca prevederile legale privind concurenta şi activitatea instituţiilor/autoritãţilor publice competente în domeniu, Consiliul de supraveghere înfiinţat în conformitate cu prevederile <>art. 30 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 89/2003 privind alocarea capacitãţilor de infrastructura feroviara, tarifarea utilizãrii infrastructurii feroviare şi certificarea în materie de siguranta monitorizeazã concurenta pe piata de servicii de transport feroviar, inclusiv pe piata de transport feroviar de marfa.
(5) În cazul în care solicitantul sau orice alta parte interesatã se considera ca a fost tratata incorect, a fost obiectul unei discriminãri sau a fost prejudiciata în alt fel, poate depune o contestaţie la Consiliul de supraveghere, în condiţiile <>art. 30 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 89/2003 .
(6) Ca urmare a contestaţiei primite şi, dacã este cazul, din proprie initiativa, Consiliul de supraveghere decide cat mai curând posibil asupra unor mãsuri necesare pentru corectarea unor evolutii nedorite de pe aceste pieţe, în conformitate cu reglementãrile în vigoare.
(7) Pentru asigurarea controlului judiciar, în condiţiile legii, precum şi a cooperãrii în domeniul specific de activitate a Consiliului de supraveghere cu organismele de supraveghere similare din alte state, se aplica prevederile art. 30 alin. (9) şi ale <>art. 31 din Ordonanta Guvernului nr. 89/2003 ."
6. Dupã articolul 15 se introduce un nou articol, articolul 15^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 15^1. - (1) Reţeaua de transport feroviar de marfa din România care se include în Reţeaua transeuropeana de transport feroviar de marfa, precum şi porturile aferente se aproba prin hotãrâre a Guvernului şi consta în urmãtoarele componente:
a) liniile de cale feratã;
b) rutele ocolitoare, dacã este cazul, în special din jurul zonelor cu infrastructura feroviara saturata, astfel cum este definitã prin <>art. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 89/2003 . În situaţia în care aceste rute sunt acordate în conformitate cu reglementãrile aplicabile, se respecta, cat mai mult posibil, timpii generali de transport;
c) liniile de acces la infrastructura în terminalele care servesc sau pot sa serveascã mai mult decât un utilizator final, inclusiv liniile de acces cãtre şi de la alte locatii şi facilitãţi;
d) liniile de acces la infrastructura spre şi dinspre porturile aferente, inclusiv liniile de legatura.
(2) Liniile de acces, prevãzute la alin. (1) lit. c) şi d), trebuie sa acopere la fiecare capãt al parcursului fie 50 km, fie 20% din lungimea parcursului respectiv, pe liniile de cale feratã menţionate la alin. (1) lit. a), în funcţie de valoarea care este mai mare.
(3) Statul sprijinã dezvoltarea transportului combinat şi multimodal, inclusiv realizarea centrelor logistice integrate, în scopul asigurãrii integrãrii sistemului de transport feroviar din România în sistemul de transport feroviar european.
(4) În vederea îndeplinirii prevederilor alin. (3), Guvernul aproba realizarea centrelor logistice integrate, inclusiv prin credite şi alocaţii de la bugetul de stat."
ART. II
<>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe cãile ferate romane şi reorganizarea Societãţii Naţionale a Cãilor Ferate Romane, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 254 din 8 iulie 1998, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 89/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu completãrile aduse prin prezenta ordonanta de urgenta, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dupã aprobarea acesteia prin lege, dându-se textelor o noua numerotare.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministrul transporturilor,
construcţiilor şi turismului,
Traian Panait,
secretar de stat

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

Bucureşti, 18 decembrie 2003.
Nr. 125.
------------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016