Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 124 din 8 octombrie 2001  privind infiintarea, organizarea si functionarea Fondului Roman pentru Eficienta Energiei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 124 din 8 octombrie 2001 privind infiintarea, organizarea si functionarea Fondului Roman pentru Eficienta Energiei

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 644 din 15 octombrie 2001
În temeiul prevederilor art. 114 alin. (4) din Constituţia României,

Guvernul României adopta prezenta ordonanta de urgenta.

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Se înfiinţeazã Fondul Roman pentru Eficienta Energiei, denumit în continuare Fondul, organism de interes public, cu personalitate juridicã, independent şi autonom din punct de vedere financiar, cu sediul în municipiul Bucureşti.
(2) Fondul va avea ca principal obiect de activitate gestionarea resurselor financiare primite de România de la Fondul Global de Mediu prin Banca Internationala pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BIRD), în baza Acordului de grant încheiat între BIRD şi România, reprezentatã de Ministerul Finanţelor Publice, precum şi finanţarea proiectelor de investiţii pentru creşterea eficientei utilizãrii energiei în România, conform prioritatilor stabilite prin programele anuale de eficienta energetica, aprobate de Guvern.
(3) Fondul îşi va desfasura activitatea în baza prevederilor prezentei ordonanţe de urgenta şi cu respectarea legislaţiei romane în vigoare.
ART. 2
În sensul prezentei ordonanţe de urgenta, notiunile la care se face referire au urmãtorul înţeles:
a) Fondul Global de Mediu - organizaţie internationala finanţatoare pentru proiecte în domeniile protecţiei biodiversitatii, protecţiei apelor internaţionale şi a schimbãrilor climatice. Fondul Global de Mediu finanţeazã proiecte în domeniile de mai sus prin Banca Internationala pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, care acţioneazã ca agenţie de implementare;
b) acordul de grant - contract încheiat între Ministerul Finanţelor Publice, în numele României, şi Banca Internationala pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BIRD), în calitate de agenţie de implementare pentru Fondul Global de Mediu, prin care acesta din urma acorda României asistenta financiarã nerambursabila pentru finanţarea Proiectului de eficienta energetica;
c) acordul subsidiar de grant - contract încheiat între Ministerul Finanţelor Publice şi Fond, prin care se transfera fondurile din asistenta nerambursabila primite de România de la Fondul Global de Mediu pentru implementarea Proiectului de eficienta energetica aprobat;
d) comitet de investiţii - subcomitet al consiliului de administraţie al Fondului, format din 3 persoane cu calificare economicã şi experienta în analiza de credite, care face verificarea finala a dosarelor de finanţare propuse de administratorul Fondului;
e) proiect eligibil - proiect de modernizare sau de înlocuire a unor echipamente consumatoare de combustibili ori de energie electrica, prin care se realizeazã o economie de combustibil sau de energie electrica echivalenta cu cel puţin 50% din totalul economiilor realizate prin proiectul respectiv, cu efecte benefice asupra mediului înconjurãtor;
f) contract de finanţare - contract încheiat în forma scrisã între Fond şi beneficiarul eligibil pentru finanţarea cu titlu de rambursabilitate a Proiectului de eficienta energetica aprobat de consiliul de administraţie al Fondului;
g) beneficiari eligibili - societãţi comerciale sau instituţii publice de interes naţional şi/sau local, care înainteazã Fondului, spre analiza şi aprobare a finanţãrii, proiecte de eficienta energetica;
h) manager Fond - persoana fizica sau juridicã, romana ori strãinã, care are capacitate managerialã şi de expertiza financiarã pentru a executa activitãţile legate de identificarea proiectelor eligibile, a analiza proiectele şi beneficiarii eligibili şi pentru a purta negocierile legate de finanţare cu beneficiarii, precum şi pentru a pregati dosarul de finanţare pentru comitetul de investiţii.
ART. 3
(1) Patrimoniul iniţial al Fondului este, la data constituirii acestuia, acoperit din bugetul Fondului.
(2) Patrimoniul Fondului poate fi majorat prin atragerea resurselor financiare prevãzute la art. 5.
ART. 4
În vederea atingerii scopului propus şi a îndeplinirii obiectului de activitate Fondul promoveazã urmãtoarele principii:
a) autofinantarea;
b) transparenta în privinta administrãrii patrimoniului;
c) asigurarea unui tratament egal tuturor clienţilor Fondului;
d) parteneriatul şi colaborarea cu sectorul privat pentru cofinantarea proiectelor de investiţii în vederea creşterii eficientei utilizãrii energiei.
ART. 5
(1) Resursele financiare ale Fondului provin din urmãtoarele surse:
a) donaţii ale persoanelor fizice şi persoanelor juridice, din ţara sau din strãinãtate;
b) venituri financiare constând în dobânzi la conturi curente sau la depozite bancare ale Fondului, precum şi dobânzile şi comisioanele aferente contractelor de finanţare încheiate cu clienţii Fondului;
c) împrumuturi sau alte instrumente financiare de la bãnci ori de la investitori, angajate exclusiv pentru dezvoltarea obiectivului Fondului.
(2) Disponibilitãţile Fondului se pãstreazã într-un cont purtãtor de dobânzi, deschis la o banca comercialã care îşi desfãşoarã activitatea în România.
ART. 6
Pana la data intrãrii în vigoare a Acordului de grant dintre România şi BIRD cheltuielile Fondului pentru angajarea personalului, închirierea şi amenajarea sediului, precum şi pentru achiziţionarea bazei materiale necesare în vederea desfãşurãrii activitãţii vor fi acoperite exclusiv din bugetul de pregãtire a Proiectului de eficienta energetica.
ART. 7
(1) În vederea realizãrii obiectului de activitate şi a atingerii scopului propus Fondul are urmãtoarele atribuţii:
a) elaboreazã un set de criterii de evaluare şi selecţie, precum şi proceduri de operare în conformitate cu standardele internaţionale acceptate, în vederea stabilirii metodelor de identificare, evaluare, selecţionare şi finanţare a beneficiarilor proiectelor de creştere a eficientei energetice, denumiţi în continuare clienţi;
b) promoveazã şi difuzeazã cãtre potentialii beneficiari informaţii cu privire la propria activitate şi la proiectele pe care le poate finanta;
c) acorda asistenta tehnica beneficiarilor eligibili în conformitate cu criteriile aprobate de consiliul de administraţie, în vederea elaborãrii proiectelor de investiţii în domeniul eficientizarii consumului de energie;
d) finanţeazã proiectele care îndeplinesc cerinţele impuse de criteriile de evaluare şi selecţie.
(2) Finanţarea proiectelor prevãzute la alin. (1) lit. d) se face numai cu condiţia îndeplinirii de cãtre beneficiari a criteriilor de evaluare şi selecţie aprobate de consiliul de administraţie şi în limita fondurilor disponibile.
ART. 8
(1) Fondul adopta norme şi reglementãri interne proprii, în condiţiile prevãzute de prezenta ordonanta de urgenta. Aceste reglementãri vor consta în: Manualul de operare al Fondului, Regulamentul de organizare şi funcţionare, Criteriile de evaluare şi selecţie a beneficiarilor şi a proiectelor în vederea finanţãrii, precum şi alte asemenea reglementãri proprii, în funcţie de necesitaţi.
(2) Reglementãrile interne prevãzute la alin. (1) sunt aprobate de consiliul de administraţie în condiţiile prevãzute la art. 14.
(3) Reglementãrile interne ale Fondului vor fi puse în mod gratuit la dispoziţie solicitanţilor, la cererea acestora.
(4) În baza reglementãrilor sale interne şi cu respectarea prevederilor legale în vigoare în România Fondul îşi administreazã propriul buget de venituri şi cheltuieli.

CAP. 2
Organizarea Fondului

ART. 9
(1) Organul de conducere al Fondului este consiliul de administraţie, alcãtuit din 7 membri, reprezentanţi ai sectorului public şi privat, dupã cum urmeazã:
a) un reprezentant al Ministerului Industriei şi Resurselor, desemnat de ministru;
b) un reprezentant al Ministerului Apelor şi Protecţiei Mediului, desemnat de ministru;
c) 5 reprezentanţi ai sectorului privat, dintre care minimum 2 sunt experţi financiari cu o buna reputaţie şi pregãtire profesionalã.
(2) Reprezentantul desemnat al Ministerului Industriei şi Resurselor este preşedintele consiliului de administraţie, funcţie pe care o va îndeplini pentru o perioada de un an.
(3) La expirarea mandatului preşedintelui membrii consiliului de administraţie vor alege un nou preşedinte dintre membrii consiliului de administraţie pentru perioade succesive de câte un an, în condiţiile de cvorum şi de vot prevãzute la art. 14.
ART. 10
(1) Durata mandatului membrilor consiliului de administraţie este de 4 ani, care poate fi prelungitã o singura data pentru o perioada de 4 ani şi cu respectarea procedurii prevãzute pentru numirea lor.
(2) Reprezentantul Ministerului Industriei şi Resurselor şi cel al Ministerului Apelor şi Protecţiei Mediului vor fi numiţi prin ordin de cãtre conducãtorul instituţiei respective, în termen de 5 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta.
(3) Reprezentanţii sectorului privat, inclusiv experţii financiari, sunt numiţi de preşedintele consiliului de administraţie pe baza propunerilor asociaţiilor patronale şi profesionale.
ART. 11
(1) Membrii consiliului de administraţie vor îndeplini urmãtoarele condiţii:
a) nu pot fi soţi, rude sau afini pana la gradul al doilea între ei;
b) nu trebui sa aibã cazier judiciar.
(2) Membrii consiliului de administraţie pot fi revocaţi de autoritatea care i-a numit, în urmãtoarele situaţii:
a) au sãvârşit fapte penale pentru care au suferit condamnãri definitive sau orice alte fapte de natura sa afecteze autoritatea Fondului;
b) se afla într-o situaţie de conflict de interese cu Fondul, astfel cum a fost definit în reglementãrile interne prevãzute la art. 8;
c) nu promoveazã principiile Fondului prevãzute la art. 4;
d) absenteazã nejustificat de la 3 şedinţe consecutive lunare ale consiliului de administraţie.
(3) De asemenea, pot fi revocaţi membrii consiliului de administraţie desemnaţi de autoritãţile prevãzute la art. 9 lit. a) şi b), în cazul în care şi-au pierdut calitatea în temeiul cãreia au fost propuşi de cãtre aceste autoritãţi.
(4) Membrii consiliului de administraţie nu pot lua parte la luarea deciziilor privind beneficiarii eligibili la care este angajata o persoana dintre cele menţionate la alin. (1) lit. a).
(5) Calitatea de membru al consiliului de administraţie înceteazã în urmãtoarele situaţii:
a) la expirarea termenului pentru care a fost numit;
b) prin demisie ori prin deces;
c) la apariţia unor incompatibilitãţi dintre cele prevãzute la alin. (1);
d) prin revocare, în condiţiile prevãzute la alin. (2) şi (3).
ART. 12
(1) Consiliul de administraţie se întruneşte în şedinţe de lucru lunare şi ori de câte ori este nevoie.
(2) Modalitatea de convocare, precum şi organizarea şedinţelor consiliului de administraţie vor fi stabilite prin reglementãrile interne ale Fondului.
(3) Pentru participarea la şedinţele consiliului de administraţie membrii acestuia primesc o indemnizaţie de şedinţa al carei cuantum va fi stabilit de consiliul de administraţie.
(4) Consiliul de administraţie poate decide, cu unanimitate de voturi, majorarea indemnizaţiei de şedinţa a preşedintelui consiliului peste cuantumul stabilit pentru ceilalţi membri ai consiliului.
(5) Consiliul de administraţie numeşte un secretar pentru fiecare şedinţa, pentru întocmirea proceselor-verbale ce vor cuprinde ordinea deliberãrilor, deciziile luate, numãrul de voturi întrunite şi opiniile separate. Procesul-verbal va fi semnat de toţi cei care au participat la şedinţa.
ART. 13
Consiliul de administraţie gestioneazã intreaga activitate a Fondului. În acest scop exercita urmãtoarele atribuţii:
a) urmãreşte concordanta şi complementaritatea strategiei şi politicii Fondului cu strategia şi politica nationala de creştere a eficientei energetice şi urmãreşte ca politica de finanţare a proiectelor de investiţii sa se realizeze în concordanta cu programele anuale în domeniul eficientei energetice aprobate de cãtre Guvern;
b) aproba structura organizatoricã a Fondului şi stabileşte remuneraţiile angajaţilor în condiţiile prevãzute de lege pentru salarizarea instituţiilor publice finanţate integral din venituri extrabugetare;
c) adopta reglementãrile interne ale Fondului, inclusiv Manualul de operare al Fondului şi Regulamentul de organizare şi funcţionare;
d) aproba criteriile de evaluare şi selecţie a proiectelor de investiţii pentru creşterea eficientei energiei, în vederea finanţãrii acestora;
e) selecteaza şi numeşte directorul executiv al Fondului;
f) aproba politica financiarã şi de investiţii a Fondului;
g) aproba bugetul de venituri şi cheltuieli şi raportul anual de activitate al Fondului, elaborate de directorul executiv;
h) stabileşte strategia de afaceri a Fondului;
i) aproba planul de afaceri întocmit de administratorul Fondului;
j) numeşte membrii comitetului de investiţii;
k) desemneazã cenzori externi independenţi în vederea verificãrii situaţiilor financiare ale Fondului, primeşte şi aproba rapoartele acestora;
l) aproba proiectele de finanţare a investiţiilor în eficienta energiei, pe baza propunerilor comitetului de investiţii;
m) adopta orice alte mãsuri necesare pentru realizarea scopului Fondului.
ART. 14
(1) Consiliul de administraţie se întruneşte, în condiţiile art. 12 alin. (1), la convocarea preşedintelui sau a cel puţin 3 dintre membrii sãi.
(2) Şedinţele consiliului de administraţie sunt conduse de preşedinte sau, în absenta acestuia, de cãtre unul dintre membrii desemnaţi de preşedinte.
(3) Consiliul de administraţie adopta hotãrâri cu majoritate de voturi, în prezenta a cel puţin 5 membri, dintre care unul trebuie sa fie preşedintele consiliului sau, dupã caz, un membru mandatat de cãtre preşedinte.
(4) În situaţia în care, cu ocazia adoptãrii unei hotãrâri, unul dintre membrii consiliului de administraţie ştie ca se afla într-un conflict de interese, acesta este obligat sa se abţinã de la vot. Încãlcarea acestei obligaţii poate conduce la revocarea sa şi la anularea hotãrârii adoptate.
(5) La şedinţele consiliului de administraţie vor participa, în calitate de invitaţi, directorul executiv şi managerul Fondului sau, dupã caz, un reprezentant al administratorului Fondului, cu excepţia cazului în care se discuta despre funcţia directorului executiv şi despre activitatea acestuia.
ART. 15
(1) În vederea evaluãrii cererilor de finanţare ale beneficiarilor consiliul de administraţie numeşte dintre membrii sãi un comitet de investiţii compus din 3 persoane.
(2) Minimum 2 dintre membrii comitetului de investiţii vor fi aleşi în mod obligatoriu dintre acei membri ai consiliului de administraţie care au calitatea de expert financiar.
(3) Comitetul de investiţii are ca atribuţie principala verificarea documentaţiei depuse de beneficiari la consiliul de administraţie în vederea recomandarii finanţãrii. În cazul în care criteriile de evaluare şi selecţie sunt îndeplinite, comitetul de investiţii va trimite spre aprobare propunerea de finanţare cu documentaţia aferentã consiliului de administraţie. Comitetul de investiţii poate face recomandãri solicitanţilor în sensul completãrii dosarului sau poate respinge cererea de finanţare în situaţia în care criteriile de evaluare şi selecţie a beneficiarilor nu sunt îndeplinite.
(4) În situaţia în care criteriile de evaluare şi selecţie sunt îndeplinite, comitetul de investiţii va inainta spre aprobare consiliului de administraţie cererea de finanţare împreunã cu documentaţia aferentã.
(5) În situaţia neîndeplinirii de cãtre beneficiari a criteriilor de evaluare şi selecţie comitetul de investiţii va comunica acestora decizia de respingere a cererii de finanţare. Beneficiarii ale cãror cereri au fost respinse pot formula o noua cerere de finanţare în condiţiile prevãzute în reglementãrile interne ale Fondului.
(6) Comitetul de investiţii poate aproba, în baza puterilor delegate de consiliul de administraţie, finanţarea proiectelor care îndeplinesc criteriile de evaluare şi selecţie în limita unui plafon stabilit prin reglementãrile interne ale Fondului.
(7) Membrii comitetului de investiţii pot primi pentru activitatea prestatã o remuneraţie suplimentarã indemnizaţiei de membru al consiliului de administraţie, în conformitate cu reglementãrile interne ale Fondului.
ART. 16
Activitatea curenta a Fondului este condusã de directorul executiv, numit de consiliul de administraţie pe baza de concurs, cu condiţia îndeplinirii cerinţelor de pregãtire şi de experienta profesionalã impuse de natura activitãţii Fondului.
ART. 17
Directorul executiv al Fondului are urmãtoarele atribuţii:
a) conduce activitatea compartimentelor de specialitate ale Fondului;
b) întocmeşte proiectul strategiei de afaceri a Fondului, proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli şi le supune spre aprobare consiliului de administraţie;
c) pregãteşte documentaţia necesarã în vederea eliberãrii fondurilor, conform prevederilor Acordului de grant dintre România şi BIRD;
d) organizeazã procesul de selecţie a administratorului Fondului conform procedurilor de achiziţie ale BIRD;
e) monitorizeazã activitatea administratorului Fondului;
f) este ordonator principal de credite, calitate în care asigura întocmirea proiectului bugetului de venituri şi cheltuieli şi execuţia acestuia, conform aprobãrii consiliului de administraţie;
g) asigura întocmirea rapoartelor şi a oricãror alte materiale în conformitate cu reglementãrile interne ale Fondului, care se supun analizei şi aprobãrii consiliului de administraţie;
h) organizeazã şedinţele consiliului de administraţie;
i) semneazã contractele de finanţare cu beneficiarii Fondului;
j) informeazã periodic, în cadrul şedinţelor consiliului de administrare, asupra stadiului de implementare a proiectelor de finanţare;
k) organizeazã procesul de selecţie a experţilor financiari;
l) îndeplineşte orice alte activitãţi stabilite de consiliul de administraţie.
ART. 18
(1) Directorul executiv reprezintã Fondul în relaţiile cu persoanele fizice şi cu persoanele juridice, precum şi în fata instanţelor judecãtoreşti, cu excepţia situaţiilor stabilite de consiliul de administraţie şi prevãzute în Regulamentul de organizare şi funcţionare.
(2) Directorul executiv angajeazã şi concediazã, în condiţiile legii şi potrivit reglementãrilor interne ale Fondului, personalul acestuia; structura personalului, numãrul salariaţilor, precum şi drepturile şi obligaţiile acestora, inclusiv sub aspectul nivelului salarizarii, se stabilesc prin reglementãrile interne ale Fondului.
(3) Directorul executiv încheie contracte civile cu colaboratori externi, persoane fizice sau juridice, pe baza termenilor de referinta aprobaţi de consiliul de administraţie, pe o durata determinata.
(4) Directorul executiv încheie orice fel de acte juridice circumscrise scopului pentru care a fost creat Fondul şi angajeazã patrimoniul acestuia, în conformitate cu reglementãrile interne ale Fondului.
ART. 19
(1) Administratorul Fondului, selectat conform procedurilor BIRD, poate fi persoana fizica sau juridicã, romana ori strãinã, având urmãtoarele atribuţii:
a) întocmeşte planul de investiţii al Fondului;
b) identifica şi atrage cofinantatori ai proiectelor de investiţii în domeniul creşterii eficientei utilizãrii energiei şi negociaza cu aceştia termenii cofinanţãrii;
c) efectueazã analiza tehnica şi financiarã a proiectelor, precum şi a bonitaţii clienţilor;
d) întocmeşte documentaţia aferentã fiecãrui proiect de finanţare şi negociaza termenii contractului de finanţare;
e) înainteazã cererile de finanţare, împreunã cu avizul sau, spre evaluare, comitetului de investiţii, precum şi spre informare, directorului executiv;
f) monitorizeazã derularea contractelor de finanţare, în conformitate cu prevederile contractuale şi legale;
g) monitorizeazã permanent derularea proiectelor de investiţii şi respectarea obligaţiilor de rambursare a finanţãrii de cãtre beneficiari;
h) urmãreşte derularea finantarilor neperformante şi ia mãsurile necesare pentru recuperarea fondurilor;
i) întocmeşte rapoarte trimestriale de activitate, pe care le înainteazã consiliului de administraţie.
(2) Drepturile şi obligaţiile administratorului Fondului vor fi detaliate în contractul de management pe care îl va încheia cu Fondul.
(3) Plata administratorului se face în funcţie de îndeplinirea criteriilor de performanta ce vor fi menţionate în contractul de management.
(4) Contractul de management intra în vigoare la data aprobãrii acestuia de cãtre consiliul de administraţie cu majoritate de voturi.

CAP. 3
Resursele financiare ale Fondului

ART. 20
(1) Resursele financiare ale Fondului vor fi utilizate exclusiv pentru:
a) finanţarea proiectelor de investiţii în vederea creşterii eficientei utilizãrii energiei;
b) acoperirea cheltuielilor proprii prevãzute în bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat de consiliul de administraţie;
c) plata serviciilor prestate de administratorul Fondului, auditurilor financiare ale Fondului, precum şi a asistenţei tehnice, dacã aceasta va fi consideratã necesarã.
(2) Alocarea resurselor financiare ale Fondului se face numai pe baza îndeplinirii de cãtre beneficiari a criteriilor de evaluare şi selecţie, potrivit reglementãrilor interne adoptate de consiliul de administraţie.
ART. 21
Resursele Fondului nu vor putea fi utilizate pentru:
a) achiziţionarea de terenuri şi clãdiri;
b) operaţiuni speculative de orice tip;
c) achiziţionarea de valori mobiliare;
d) construcţii şi amenajãri, cu excepţia celor care sunt circumscrise obiectului de activitate al Fondului;
e) alte operaţiuni prevãzute în reglementãrile interne adoptate de consiliul de administraţie.

CAP. 4
Contractul de finanţare

ART. 22
(1) Contractul de finanţare se încheie în forma scrisã între Fond, reprezentat de directorul executiv, pe de o parte, şi reprezentanţii beneficiarului, în numele şi pe seama acestora, pe de alta parte.
(2) Contractul de finanţare constituie titlu executoriu.
(3) Conţinutul-cadru al contractului de finanţare va fi stabilit prin reglementãrile interne ale Fondului.
ART. 23
Condiţiile de finanţare ale beneficiarilor, incluzând rata dobânzii, ratele scadente, comisioanele şi onorariile, vor fi calculate în dolari S.U.A. Toate plãţile şi rambursarile fãcute pe teritoriul României se efectueazã în lei, la termenele şi în condiţiile stabilite în contract, la rata de schimb leu-dolar la cursul Bãncii Naţionale a României la data efectuãrii plãţii.

CAP. 5
Dispoziţii finale

ART. 24
În termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta consiliul de administraţie va adopta reglementãrile interne ale Fondului, va aproba structura organizatoricã a acestuia şi va proceda la angajarea personalului necesar în vederea desfãşurãrii activitãţii.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul industriei şi resurselor,
Dan Ioan Popescu

Ministrul apelor şi protecţiei mediului,
Aurel Constantin Ilie

p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016