Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 124 din 6 septembrie 2005  privind modificarea si completarea   Legii nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 124 din 6 septembrie 2005 privind modificarea si completarea Legii nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 842 din 19 septembrie 2005
Având în vedere obiectivele prioritare privind intensificarea luptei împotriva corupţiei şi ca urmare a semnalãrii de cãtre organele judiciare a unor reglementãri insuficiente, care nu permit descoperirea cazurilor de corupţie apãrute în practicã,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

ARTICOL UNIC
<>Legea nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea şi sancţionarea faptelor de corupţie, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 219 din 18 mai 2000, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:

1. La articolul 10, litera a) va avea urmãtorul cuprins:
"a) stabilirea, cu intenţie, a unei valori diminuate, faţã de valoarea comercialã realã, a bunurilor aparţinând operatorilor economici la care statul sau o autoritate a administraţiei publice locale este acţionar, comisã în cadrul acţiunii de privatizare ori de executare silitã, de reorganizare sau lichidare judiciarã ori cu ocazia unei operaţiuni comerciale, ori a bunurilor aparţinând autoritãţii publice sau instituţiilor publice, în cadrul unei acţiuni de vânzare a acestora sau de executare silitã, sãvârşitã de cei care au atribuţii de conducere, de administrare, de gestionare, de executare silitã, de reorganizare ori lichidare judiciarã;".

2. La articolul 17, partea introductivã va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 17. - În înţelesul prezentei legi, urmãtoarele infracţiuni sunt în legãturã directã cu infracţiunile de corupţie, cu infracţiunile asimilate acestora sau cu infracţiunile împotriva intereselor financiare ale Comunitãţilor Europene:".

3. Dupã articolul 26 se introduce un nou articol, articolul 26^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 26^1. - (1) În cazul în care existã indicii temeinice şi concrete cã s-a sãvârşit sau cã se pregãteşte sãvârşirea de cãtre un funcţionar a unei infracţiuni de luare de mitã, prevãzutã de art. 254 din Codul penal, de primire de foloase necuvenite, prevãzutã de art. 256 din Codul penal, sau de trafic de influenţã, prevãzutã de art. 257 din Codul penal, procurorul poate autoriza folosirea investigatorilor sub acoperire sau a investigatorilor cu identitate realã, în scopul descoperirii faptelor, identificãrii fãptuitorilor şi obţinerii mijloacelor de probã.
(2) Investigatorii sub acoperire sunt lucrãtori operativi din cadrul poliţiei judiciare, anume desemnaţi în acest scop, în condiţiile legii.
(3) Investigatorii cu identitate realã sunt lucrãtori operativi din cadrul poliţiei judiciare.
(4) Autorizarea folosirii investigatorilor sub acoperire sau a investigatorilor cu identitate realã este datã prin ordonanţã motivatã de procurorul competent sã efectueze urmãrirea penalã, pentru o perioadã de cel mult 30 de zile, care poate fi prelungitã motivat numai dacã temeiurile care au determinat autorizarea se menţin. Fiecare prelungire nu poate depãşi 30 de zile, iar durata totalã a autorizãrii, în aceeaşi cauzã şi cu privire la aceeaşi persoanã, nu poate depãşi 4 luni.
(5) Ordonanţa procurorului prin care se autorizeazã folosirea investigatorilor sub acoperire sau a investigatorilor cu identitate realã trebuie sã cuprindã, pe lângã menţiunile prevãzute la art. 203 din Codul de procedurã penalã, urmãtoarele:
a) indiciile temeinice şi concrete cu privire la sãvârşirea sau la pregãtirea sãvârşirii infracţiunilor prevãzute la art. 254, 256 sau 257 din Codul penal;
b) funcţionarul faţã de care existã presupunerea cã a sãvârşit sau pregãteşte sãvârşirea unei infracţiuni dintre cele prevãzute la art. 254, 256 sau 257 din Codul penal, atunci când identitatea acestuia este cunoscutã;
c) activitãţile pe care investigatorul sub acoperire sau investigatorul cu identitate realã este autorizat sã le efectueze;
d) identitatea sub care investigatorul sub acoperire urmeazã a efectua activitãţile autorizate;
e) perioada pentru care se dã autorizarea.
(6) Investigatorii sub acoperire sau investigatorii cu identitate realã pot fi autorizaţi sã promitã, sã ofere sau, dupã caz, sã dea bani ori alte foloase unui funcţionar, în condiţiile prevãzute la art. 254, 256 sau 257 din Codul penal.
(7) Procesele-verbale încheiate de investigatorii sub acoperire sau de investigatorii cu identitate realã cu privire la activitãţile desfãşurate, autorizate în condiţiile alin. (6), pot constitui mijloace de probã şi pot fi folosite numai în cauza penalã în care a fost datã autorizarea.
(8) Identitatea realã a investigatorilor sub acoperire nu poate fi dezvãluitã în timpul ori dupã terminarea acţiunii acestora.
(9) Procurorul competent sã autorizeze folosirea unui investigator sub acoperire are dreptul sã-i cunoascã adevãrata identitate, cu respectarea secretului profesional.
(10) Investigatorii sub acoperire sau investigatorii cu identitate realã pot fi audiaţi ca martori în condiţiile art. 86^2 din Codul de procedurã penalã."

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministrul justiţiei,
Maria Cristina Manda,
secretar de stat

Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga

Bucureşti, 6 septembrie 2005.
Nr. 124.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016