Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 120 din 24 octombrie 2007  pentru modificarea si completarea   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 67/2006 privind gestionarea fondurilor nerambursabile destinate finantarii politicii agricole comune alocate de la Comunitatea Europeana, precum si a fondurilor de cofinantare si prefinantare alocate de la bugetul de stat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 120 din 24 octombrie 2007 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 67/2006 privind gestionarea fondurilor nerambursabile destinate finantarii politicii agricole comune alocate de la Comunitatea Europeana, precum si a fondurilor de cofinantare si prefinantare alocate de la bugetul de stat

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 745 din 2 noiembrie 2007
ORDONANŢÃ DE URGENŢÃ nr. 120 din 24 octombrie 2007
pentru modificarea şi completarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 67/2006 privind gestionarea fondurilor nerambursabile destinate finanţãrii politicii agricole comune alocate de la Comunitatea Europeanã, precum şi a fondurilor de cofinanţare şi prefinanţare alocate de la bugetul de stat
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 745 din 2 noiembrie 2007


Având în vedere:
- obligaţiile ce revin României ca urmare a angajamentelor asumate în cadrul Tratatului de aderare la Uniunea Europeanã;
- prevederile Regulamentului Consiliului (CE) nr. 1.290/2005 privind finanţarea politicii agricole comune, ale Regulamentului Consiliului nr. 1.698/2005 privind sprijinul pentru dezvoltare ruralã acordat de Fondul european agricol de dezvoltare ruralã şi ale Regulamentului Comisiei (CE) nr. 1.974/2006 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului Consiliului (CE) nr. 1.698/2005 ;
- necesitatea completãrii mãsurilor financiare privind modul de alocare a prefinanţãrii şi a cofinanţãrii de la bugetul de stat în bugetul instituţiilor implicate în gestionarea fondurilor europene destinate Politicii agricole comune, pentru accelerarea şi eficientizarea procesului de implementare a Programului naţional de dezvoltare ruralã 2007-2013,
se impune modificarea în regim de urgenţã a cadrului legal prin mãsuri apreciate ca reprezentând o situaţie extraordinarã.
În temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

ARTICOL UNIC
<>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 67/2006 privind gestionarea fondurilor nerambursabile destinate finanţãrii politicii agricole comune alocate de la Comunitatea Europeanã, precum şi a fondurilor de cofinanţare şi prefinanţare alocate de la bugetul de stat, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 787 din 18 septembrie 2006, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 492/2006 , se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1.- (1) Prezenta ordonanţã de urgenţã stabileşte cadrul financiar general pentru gestionarea asistenţei financiare nerambursabile alocate României în calitate de stat membru al Uniunii Europene, precum şi a prefinanţãrii şi cofinanţãrii aferente acestei asistenţe, în vederea asigurãrii unui management financiar eficient al fondurilor provenite din Fondul european de garantare agricolã şi din Fondul european agricol de dezvoltare ruralã.
(2) În sensul prezentei ordonanţe de urgenţã, termenii şi expresiile de mai jos se definesc dupã cum urmeazã:
a) plafonul anual pentru cheltuielile aferente Fondului european de garantare agricolã, denumit în continuare FEGA, se constituie din sumele maxime stabilite în conformitate cu cadrul financiar multianual prevãzut de Acordul interinstituţional şi din angajamente bugetare stabilite în conformitate cu art. 12 din Regulamentul Consiliului (CE) nr. 1.290/2005 din 21 iunie 2005 privind finanţarea politicii agricole comune;
b) plafonul anual pentru cheltuielile aferente Fondului european agricol de dezvoltare ruralã, denumit în continuare FEADR, se constituie din sumele maxime stabilite în conformitate cu cadrul financiar multianual prevãzut de Acordul interinstituţional şi din angajamente bugetare pentru FEADR, în conformitate cu art. 12 şi 23 din Regulamentul Consiliului (CE) nr. 1.290/2005 şi cu angajamentele bugetare comunicate pentru programul de dezvoltare ruralã, aprobate prin decizie a Comisiei;
c) contribuţia financiarã a Comunitãţii Europene - sume care se transferã Guvernului României de cãtre Comisia Comunitãţii Europene, cu titlu de contribuţie financiarã nerambursabilã acordatã României de cãtre Comunitatea Europeanã, în conformitate cu cadrul financiar multianual prevãzut prin Acordul interinstituţional şi angajamentele bugetare;
d) fonduri publice - aşa cum sunt definite de <>Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificãrile ulterioare;
e) structuri de implementare - agenţiile de plãţi, autoritatea de management din structura Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale, precum şi alte entitãţi prevãzute în regulamentele comunitare şi în legislaţia naţionalã din domeniul politicii agricole comune;
f) prefinanţarea reprezintã suma care se acordã pentru asigurarea resurselor financiare din bugetul de stat necesare efectuãrii cheltuielilor implicate de derularea FEGA şi FEADR, dupã cum urmeazã:
- suma alocatã temporar de la bugetul de stat pentru finanţarea cheltuielilor aferente schemelor de platã, implicate de FEGA, conform art. 14 alin. (2) din Regulamentul Consiliului (CE) nr. 1.290/2005 , pânã la transferarea plãţilor lunare de la Comisia Europeanã;
- sumele alocate temporar de la bugetul de stat pentru mãsurile finanţate din FEADR, numai pe perioada de indisponibilitate a sumelor de la Comisia Europeanã;
g) cofinanţarea reprezintã suma alocatã de la bugetul de stat, pentru finanţarea contribuţiei naţionale, ca parte a cheltuielilor publice totale alocate pentru mãsurile implicate de FEGA şi FEADR, conform Regulamentului Consiliului (CE) nr. 1.290/2005 ;
h) cheltuielile neeligibile reprezintã sumele asigurate de la bugetul de stat pentru FEGA şi FEADR şi reprezintã cheltuieli cu diferenţele de curs nefavorabile, pierderi datorate debitelor nerecuperate, costuri bancare rezultate din operaţiunile de transfer şi reîntregire a fondurilor şi alte cheltuieli neeligibile rezultate din derularea procesului de gestionare şi utilizare a fondurilor, care urmeazã a fi definite prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltãrii rurale;
i) Acordul interinstituţional este acel acord încheiat între Parlamentul European, Consiliul Uniunii Europene şi Comisia Comunitãţii Europene, la data de 17 mai 2006, cu privire la disciplina bugetarã şi managementul financiar sãnãtos;
j) Program - documentul de programare elaborat de România şi adoptat de Comisia Europeanã pentru dezvoltare ruralã, respectiv Programul naţional pentru dezvoltare ruralã, finanţat din FEADR, denumit în continuare PNDR;
k) organismul de certificare - organismul responsabil de certificarea realitãţii, integralitãţii şi acurateţei conturilor agenţiei de plãţi acreditate care deruleazã fonduri transferate României din FEGA şi FEADR, reprezentat de autoritatea de audit constituitã pe lângã Curtea de Conturi a României;
l) autoritate de management - structura organizatoricã din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale, responsabilã pentru managementul PNDR, reprezentatã de Direcţia generalã dezvoltare ruralã, denumitã în continuare DGDR;
m) agenţii de platã - structuri organizatorice din subordinea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale, responsabile cu plata mãsurilor finanţate din FEGA, prin Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã, denumitã în continuare APIA, şi din FEADR, prin Agenţia de Plãţi pentru Dezvoltare Ruralã şi Pescuit, denumitã în continuare APDRP;
n) beneficiar - persoana fizicã, organismul, autoritatea, instituţia sau societatea comercialã din sectorul public ori privat, unitatea administrativ-teritorialã, organismele prestatoare de servicii publice şi de utilitate publicã de interes local, judeţean sau naţional, responsabile pentru iniţierea ori iniţierea şi implementarea proiectelor aprobate spre finanţare în cadrul PNDR;
o) avans - sume transferate din FEADR şi de la bugetul de stat pentru beneficiarii prevãzuţi în PNDR, în baza contractului de finanţare şi a dosarului de achiziţii aprobat de APDRP în cadrul unui proiect finanţat din FEADR, conform legii;
p) debite faţã de bugetul Uniunii Europene - sumele datorate bugetului Uniunii Europene ca urmare a nerespectãrii prevederilor legale comunitare sau a altor documente încheiate ori convenite între Comisia Europeanã şi Guvernul României."
2. Dupã articolul 3 se introduce un nou articol, articolul 3^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 3^1. - (1) Fondurile externe nerambursabile, aferente FEGA şi FEADR, se alocã şi se deruleazã în baza prevederilor Regulamentului Consiliului (CE) nr. 1.290/2005 , ale Regulamentului Consiliului (CE) nr. 1.698/2005 şi ale Regulamentului Comisiei (CE) nr. 1.974/2006 , precum şi a prevederilor PNDR.
(2) Creditele bugetare aferente fondurilor externe nerambursabile FEGA şi FEADR au caracter previzional şi se reflectã în anexa la bugetul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale ca ordonator principal de credite şi în anexa la bugetele unitãţilor administrativ-teritoriale, respectiv ale organismelor prestatoare de servicii publice şi de utilitate publicã de interes local sau judeţean, în calitate de beneficiar."
3. La articolul 4, alineatele (2), (3) şi (4) se abrogã.
4. Articolul 5 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - (1) Sumele din fondurile publice destinate cofinanţãrii şi prefinanţãrii în bani a contribuţiei financiare a Comunitãţii Europene se vor utiliza pentru plata cheltuielilor aferente FEGA şi FEADR, la termenele prevãzute de regulamentele Consiliului Uniunii Europene şi ale Comisiei Comunitãţii Europene.
(2) Creditele bugetare aferente cofinanţãrii şi prefinanţãrii de la bugetul de stat a contribuţiei financiare a Comunitãţii Europene se cuprind în bugetul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale, astfel:
1. La poziţia distinctã denumitã "Finanţare FEGA" se includ:
a) sumele reprezentând cofinanţare publicã din fonduri de la bugetul de stat;
b) sumele necesare asigurãrii prefinanţãrii;
c) sumele necesare finanţãrii cheltuielilor aferente transferului de fonduri din conturile Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale în scopul efectuãrii plãţilor;
d) sumele pentru acoperirea plãţii taxei pe valoarea adãugatã, aferentã livrãrilor de bunuri, prestãrilor de servicii şi execuţiei de lucrãri, finanţate integral sau parţial din contribuţia financiarã a Uniunii Europene;
e) sumele aferente plãţii unor debite datorate bugetului Uniunii Europene, pentru nereguli, inclusiv a majorãrilor de întârziere ca urmare a nerecuperãrii la timp de la beneficiari;
f) alte sume rezultate din derularea procesului de gestionare şi utilizare a FEGA, definite prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltãrii rurale, cu avizul ministrului economiei şi finanţelor.
2. La poziţia distinctã denumitã "Finanţare FEADR" se includ:
a) sumele reprezentând cofinanţare publicã din fonduri de la bugetul de stat;
b) sumele necesare asigurãrii prefinanţãrii, inclusiv sumele necesare asigurãrii avansului pentru beneficiarii unui sprijin pentru investiţii;
c) sumele necesare finanţãrii cheltuielilor aferente transferului de fonduri din conturile Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale în scopul efectuãrii plãţilor;
d) sumele pentru plata taxei pe valoarea adãugatã, aferentã livrãrilor de bunuri, prestãrilor de servicii şi execuţiei de lucrãri, finanţate integral sau parţial din contribuţia financiarã a Uniunii Europene şi/sau din cofinanţarea aferentã, ai cãror beneficiari sunt unitãţi administrativ-teritoriale, asociaţii ale acestora legal constituite şi organisme neguvernamentale nonprofit, de utilitate publicã, cu personalitate juridicã;
e) sumele aferente plãţii unor debite datorate bugetului Uniunii Europene, pentru nereguli, inclusiv a majorãrilor de întârziere ca urmare a nerecuperãrii la timp de la beneficiari;
f) alte sume rezultate din derularea procesului de gestionare şi utilizare a FEADR, definite prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltãrii rurale, cu avizul ministrului economiei şi finanţelor.
(3) În bugetele unitãţilor administrativ-teritoriale, respectiv ale organismelor prestatoare de servicii publice şi de utilitate publicã în calitate de beneficiar se cuprind sumele necesare asigurãrii cofinanţãrii locale, precum şi finanţãrii cheltuielilor neeligibile aferente implementãrii proiectelor proprii.
(4) Alocarea sumelor prevãzute la alin. (2) pct. 1 lit. e) şi pct. 2 lit. e) pentru plata debitelor faţã de bugetul Uniunii Europene, inclusiv a majorãrilor de întârziere ca urmare a nerecuperãrii la timp de la beneficiari, în bugetul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale, se realizeazã potrivit prevederilor <>Legii nr. 500/2002 , cu modificãrile ulterioare. Sumele alocate în acest scop nu pot fi realocate pentru alte destinaţii.
(5) Creditele bugetare aferente FEGA şi FEADR se transferã de cãtre Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale, prin intermediul APIA şi APDRP, cãtre beneficiarii finali.
(6) Sumele prevãzute la alin. (2) pct. 1 lit. d) şi pct. 2 lit. d) se transferã de cãtre Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale, prin intermediul APIA şi APDRP, în conturi deschise la Trezoreria Statului, urmãtorilor beneficiari: unitãţi administrativ-teritoriale şi asociaţii ale acestora legal constituite şi în conturi deschise la instituţii de credit pentru organisme neguvernamentale nonprofit, de utilitate publicã, cu personalitate juridicã."
5. Dupã articolul 5 se introduc douã noi articole, articolele 5^1 şi 5^2, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 5^1. - (1) Beneficiarii publici şi privaţi ai unui sprijin pentru investiţii, finanţat din FEADR, pot solicita APDRP plata unui avans din FEADR şi de la bugetul de stat, în conformitate cu prevederile din PNDR.
(2) Suma avansului nu poate depãşi 20% din ajutorul public pentru investiţii şi plata acestuia trebuie sã fie subordonatã constituirii unei garanţii bancare sau a unei garanţii echivalente care corespunde procentului de 110% din suma avansului.
(3) În cazul beneficiarilor publici prevãzuţi la alin. (1), APDRP poate accepta o garanţie scrisã din partea autoritãţii ierarhice superioare acestora, în conformitate cu dispoziţiile în vigoare, echivalentã cu procentul prevãzut la alin. (2), cu condiţia ca autoritatea respectivã sã se angajeze sã plãteascã suma acoperitã de garanţie, în cazul în care avansul plãtit nu a fost justificat.
(4) Garanţia este eliberatã în cazul în care APDRP constatã cã suma cheltuielilor reale care corespund ajutorului public pentru investiţii depãşeşte suma avansului.
(5) Suma prevãzutã la alin. (2) se justificã pe bazã de documente pânã la finalizarea proiectului.
Art. 5^2. - (1) Sumele utilizate reprezentând prefinanţare din bugetul de stat a mãsurilor finanţate din FEGA şi FEADR se reîntregesc cu sumele primite de la Comisia Europeanã şi cu cele recuperate de la beneficiari.
(2) Sumele reprezentând prefinanţare de la bugetul de stat, reîntregite în acelaşi an în care s-a efectuat plata, se utilizeazã cu aceeaşi destinaţie. Dacã reîntregirea şi/sau recuperarea sumelor se realizeazã în anii urmãtori anului în care s-a efectuat plata, acestea se vireazã ca venit la bugetul de stat.
(3) Disponibilitãţile din fondurile aferente FEGA şi FEADR şi din fondurile publice destinate cofinanţãrii/prefinanţãrii rãmase în conturile Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale la sfârşitul anului bugetar se reporteazã în anul urmãtor cu aceeaşi destinaţie."
6. Articolul 7 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7. - În aplicarea prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale va elabora, în termen de 45 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, norme metodologice care urmeazã a fi aprobate prin hotãrâre a Guvernului şi instrucţiuni care urmeazã a fi aprobate prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltãrii rurale, cu avizul ministrului economiei şi finanţelor."

PRIM-MINISTRU
CÃLIN POPESCU-TÃRICEANU

Contrasemneazã:


────────────────
Ministrul agriculturii
şi dezvoltãrii rurale,
Dacian Cioloş

p. Ministrul internelor
şi reformei administrative,
Liviu Radu,
secretar de stat

Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Departamentul pentru Afaceri Europene,
Adrian Ciocãnea,
secretar de stat

Bucureşti, 24 octombrie 2007.
Nr. 120.
_________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016