Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 12 din 23 februarie 2010  pentru completarea   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul strainilor in Romania    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 12 din 23 februarie 2010 pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul strainilor in Romania

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 136 din 1 martie 2010
ORDONANŢÃ DE URGENŢÃ nr. 12 din 23 februarie 2010
pentru completarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul strãinilor în România
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 136 din 1 martie 2010


Ţinând cont de faptul cã:
- autoritãţile române, în conformitate cu statutul României de stat membru al Uniunii Europene, trebuie sã întreprindã o serie de mãsuri în scopul alinierii legislaţiei naţionale la acquis-ul din domeniul migraţiei;
- prin Regulamentul (CE) nr. 1.931/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului din 20 decembrie 2006 de stabilire a normelor referitoare la micul trafic de frontierã la frontierele terestre externe ale statelor membre şi de modificare a dispoziţiilor Convenţiei Schengen se autorizeazã statele membre sã încheie acorduri bilaterale cu statele terţe vecine, în vederea punerii în aplicare a regimului specific micului trafic de frontierã, cu respectarea normelor stabilite prin regulamentul de referinţã;
- regimul specific micului trafic de frontierã constituie o derogare de la regimul trecerii frontierelor externe ale Uniunii Europene de cãtre cetãţenii unui stat terţ, supuşi obligativitãţii vizei, astfel cã Uniunea Europeanã va monitoriza România în ceea ce priveşte instituirea acestui regim, în special în perioada preaderãrii la spaţiul Schengen;
- la data de 13 noiembrie 2009, a fost semnat la Bucureşti Acordul dintre Guvernul României şi Guvernul Republicii Moldova privind micul trafic de frontierã, ratificat prin <>Legea nr. 10/2010 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 52 din 22 ianuarie 2010 (Acordul);
- Acordul intrã în vigoare la data de 26 februarie 2010, devenind aplicabil de la aceeaşi datã, autoritãţile din Republica Moldova îndeplinind procedurile interne necesare pentru intrarea în vigoare a Acordului şi notificând în acest sens partea românã la data de 26 noiembrie 2009, iar Ministerul Afacerilor Externe al României notificând, la data de 27 ianuarie 2010, Ambasada Republicii Moldova la Bucureşti cu privire la îndeplinirea de cãtre partea românã a procedurilor necesare pentru intrarea în vigoare a Acordului;
- aplicarea Acordului presupune, potrivit art. 17 alin. (1) din Regulamentul (CE) nr. 1.931/2006 , stabilirea unui regim sancţionator în legislaţia românã, aplicabil persoanelor care nu respectã condiţiile regimului specific micului trafic de frontierã;
- lipsa unui regim sancţionator în legislaţia românã poate sã determine exercitarea abuzivã a drepturilor specifice micului trafic de frontierã,
aceste elemente constituind situaţii extraordinare a cãror reglementare nu poate fi amânatã, reglementarea vizând interesul public şi contribuind la îndeplinirea obligaţiilor asumate de România, potrivit calitãţii sale de stat membru al Uniunii Europene,
în temeiul <>art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã ,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

ARTICOL UNIC
<>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul strãinilor în România, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 421 din 5 iunie 2008, se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 6, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu urmãtorul cuprins:
"(2^1) Cetãţenilor strãini titulari ai unui permis de mic trafic de frontierã li se permite intrarea pe teritoriul României fãrã îndeplinirea condiţiilor prevãzute la alin. (1) lit. b) şi c)."
2. Dupã capitolul II se introduce un nou capitol, capitolul II^1, alcãtuit din articolele 16^1-16^5, cu urmãtorul cuprins:
"CAPITOLUL II^1
Regimul aplicabil micului trafic de frontierã
ARTICOLUL 16^1
Domeniu de reglementare
Micul trafic de frontierã se desfãşoarã potrivit acordurilor bilaterale încheiate de România cu state terţe vecine în temeiul prevederilor art. 1 alin. (2) şi art. 13 alin. (1) din Regulamentul (CE) nr. 1.931/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului din 20 decembrie 2006 de stabilire a normelor referitoare la micul trafic de frontierã la frontierele terestre externe ale statelor membre şi de modificare a dispoziţiilor Convenţiei Schengen, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) seria L405 din 30 decembrie 2006.
ARTICOLUL 16^2
Organele competente sã elibereze permisul de mic trafic de frontierã
(1) Permisele de mic trafic de frontierã se elibereazã de cãtre misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României în ţãrile terţe vecine cu care România a încheiat acordurile prevãzute la art. 16^1, în condiţiile stabilite prin aceste acorduri.
(2) Documentele prevãzute la alin. (1) se elibereazã într-un termen de pânã la 60 de zile de la data depunerii cererii.
(3) În vederea aprobãrii cererilor pentru acordarea permiselor de mic trafic de frontierã, misiunile diplomatice şi oficiile consulare solicitã avizul Oficiului Român pentru Imigrãri numai în cazurile stabilite prin protocol aprobat prin ordin comun al ministrului afacerilor externe şi al ministrului administraţiei şi internelor.
(4) Prin avizul Oficiului Român pentru Imigrãri prevãzut la alin. (3) se constatã îndeplinirea condiţiilor prevãzute la art. 6 alin. (1) lit. e), g) şi h).
(5) Oficiul Român pentru Imigrãri emite avizul în termen de pânã la 30 de zile de la data primirii solicitãrii de la misiunile diplomatice şi oficiile consulare.
ARTICOLUL 16^3
Regimul permisului de mic trafic de frontierã
(1) Permisul de mic trafic de frontierã, eliberat strãinului în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã, reprezintã documentul care dã dreptul rezidenţilor din zona de frontierã sã treacã frontiera de stat comunã, în regim de mic trafic de frontierã, conform Regulamentului (CE) nr. 1.931/2006 şi în baza acordurilor prevãzute la art. 16^1.
(2) Titularul permisului de mic trafic de frontierã are obligaţia de a avea în permanenţã asupra sa documentul, de a nu-l înstrãina şi de a-l prezenta organelor autoritãţilor competente ori de câte ori i se solicitã aceasta.
(3) Titularul permisului de mic trafic de frontierã este obligat sã anunţe organele poliţiei de frontierã competente despre furtul, pierderea, deteriorarea sau distrugerea permisului de mic trafic, în termen de cel mult 5 zile de la constatarea vreuneia dintre aceste situaţii.
(4) Strãinului i se elibereazã de cãtre organele emitente prevãzute la art. 16^2 alin. (1) un nou permis de mic trafic de frontierã în locul celui declarat furat, pierdut, deteriorat sau distrus, dupã reluarea integralã a procedurii de eliberare.
(5) Forma şi conţinutul permiselor de mic trafic de frontierã se stabilesc prin hotãrâre a Guvernului. Ministerul Afacerilor Externe comunicã Comisiei Europene şi celorlalte state membre ale Uniunii Europene modelul de permis de trecere localã a frontierei.
(6) În temeiul art. 12 alin. (2) din Regulamentul (CE) nr. 1.931/2006 , evidenţa permiselor de mic trafic de frontierã solicitate, eliberate, anulate sau revocate se ţine la nivel naţional într-un registru central, în format electronic, de cãtre Oficiul Român pentru Imigrãri, care este desemnat şi punct de contact naţional, responsabil cu gestionarea şi furnizarea datelor cuprinse în acest registru. Registrul central se alimenteazã şi se actualizeazã de cãtre toate autoritãţile cu atribuţii în domeniul micului trafic la frontierã.
ARTICOLUL 16^4
Anularea şi revocarea permiselor de mic trafic de frontierã
(1) Permisul de mic trafic de frontierã poate fi anulat sau revocat în strãinãtate de cãtre misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României, iar în ţarã de cãtre organele poliţiei de frontierã, cu ocazia controlului pentru trecerea frontierei de stat, sau de cãtre Oficiul Român pentru Imigrãri atunci când strãinii se aflã pe teritoriul statului român.
(2) Punerea în executare a mãsurii anulãrii sau revocãrii permisului de mic trafic de frontierã se face de cãtre organele poliţiei de frontierã ori, dupã caz, ale Oficiului Român pentru Imigrãri.
(3) Autoritãţile prevãzute la alin. (1) pot lua mãsura anulãrii permisului de mic trafic de frontierã în urmãtoarele situaţii:
a) se constatã ulterior cã, la data solicitãrii permisului de mic trafic de frontierã, strãinii nu îndeplineau condiţiile prevãzute de acordurile care reglementeazã regimul juridic privind micul trafic la frontiera comunã;
b) strãinii au obţinut permisul de mic trafic de frontierã pe baza unor documente sau informaţii false;
c) strãinii au introdus sau au încercat sã introducã ilegal în România alţi strãini ori au înlesnit transportul sau cazarea acestora;
d) strãinii au încãlcat reglementãrile vamale sau cele privind frontiera de stat;
e) strãinii au intrat în România în perioada de interdicţie dispusã anterior.
(4) Mãsura revocãrii permisului de mic trafic de frontierã poate fi dispusã de cãtre autoritãţile prevãzute la alin. (1) în urmãtoarele situaţii:
a) strãinii nu mai îndeplinesc condiţiile cerute la acordarea permisului de mic trafic de frontierã;
b) dupã acordarea permisului de mic trafic de frontierã strãinii au fost declaraţi indezirabili sau împotriva lor a fost dispusã mãsura interzicerii intrãrii în România;
c) strãinii recidiveazã în depãşirea zonei de frontierã prevãzutã pentru micul trafic.
(5) Decizia de anulare sau, dupã caz, de revocare a permisului de mic trafic de frontierã, luatã de autoritatea competentã conform alin. (1), se comunicã strãinului, în scris, împreunã cu motivele care au stat la baza acesteia, de cãtre:
a) misiunea diplomaticã sau oficiul consular care a eliberat permisul de mic trafic de frontierã, atunci când solicitantul se aflã în strãinãtate;
b) de cãtre organele poliţiei de frontierã, atunci când acesta se aflã în punctul de trecere a frontierei de stat;
c) de cãtre Oficiul Român pentru Imigrãri, atunci când cel în cauzã se aflã în România, prin decizia de returnare prevãzutã la art. 82 alin. (3) lit. a) pct. (ii), cu excepţia cazurilor în care permisul de mic trafic de frontierã a fost anulat potrivit alin. (3) lit. e) ori a fost revocat potrivit alin. (4) lit. b) sau c), situaţii în care se va emite decizia de returnare sub escortã prevãzutã la art. 82 alin. (5).
(6) De la data comunicãrii, anularea produce efecte retroactive, iar revocarea produce efecte numai pentru viitor.
ARTICOLUL 16^5
Contravenţii şi sancţiuni
(1) În situaţia în care titularul permisului de mic trafic de frontierã depãşeşte perioada de şedere stabilitã prin acordul care reglementeazã regimul juridic privind micul trafic la frontiera comunã, împotriva acestuia se dispune mãsura sancţionãrii contravenţionale cu amendã de la 600 lei la 1.200 lei şi se emite decizia de returnare prevãzutã la art. 82 alin. (3) lit. a) pct. (i).
(2) În situaţia în care titularul permisului de mic trafic de frontierã depãşeşte zona de frontierã stabilitã prin acordul care reglementeazã regimul juridic privind micul trafic la frontiera comunã, împotriva acestuia se dispune mãsura sancţionãrii contravenţionale cu amendã de la 600 lei la 1.200 lei şi se emite decizia de returnare prevãzutã la art. 82 alin. (3) lit. a) pct. (i).
(3) În situaţia în care titularul permisului de mic trafic de frontierã nu respectã obligaţiile prevãzute la art. 16^3 alin. (2), împotriva acestuia se dispune mãsura sancţionãrii contravenţionale cu amendã de la 100 lei la 500 lei.
(4) În situaţia în care titularul permisului de mic trafic de frontierã nu respectã termenul de declarare a furtului, pierderii, deteriorãrii sau distrugerii permisului de mic trafic de frontierã, prevãzut la art. 16^3 alin. (3), împotriva acestuia se dispune mãsura sancţionãrii contravenţionale cu amendã de la 100 lei la 500 lei.
(5) Împotriva titularului permisului de mic trafic de frontierã va fi dispusã mãsura interzicerii intrãrii în România, dupã cum urmeazã:
a) pentru strãinii prevãzuţi la alin. (1):
(i) un an în cazul unei şederi ilegale de la 30 de zile la un an sau în cazul în care strãinul nu a respectat decizia de returnare;
(ii) 2 ani în cazul unei şederi ilegale de peste un an;
b) 3 ani pentru strãinii prevãzuţi la art. 16^4 alin. (4) lit. c).
(6) Pentru strãinii prevãzuţi la art. 16^4 alin. (3) lit. e) şi alin. (4) lit. b), interdicţia va fi egalã cu perioada de interdicţie dispusã anterior, dar nu mai micã de 5 ani.
(7) Interzicerea intrãrii se dispune în condiţiile prevãzute la art. 105.
(8) În cazurile prevãzute la alin. (5) lit. a), instituirea interdicţiei se face cu aplicarea prevederilor art. 106 alin. (2).
(9) În temeiul art. 17 alin. (3) din Regulamentul (CE) nr. 1.931/2006 , evidenţa tuturor cazurilor de utilizare abuzivã a regimului specific micului trafic de frontierã şi a sancţiunilor aplicate se ţine la nivel naţional într-un registru special, în format electronic, de cãtre Oficiul Român pentru Imigrãri, care este responsabil cu gestionarea şi furnizarea datelor cuprinse în acest registru. Registrul special se alimenteazã şi se actualizeazã de cãtre toate autoritãţile cu atribuţii în domeniul micului trafic la frontierã."


PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:


───────────────
Ministrul administraţiei
şi internelor,
Vasile Blaga

p. Ministrul afacerilor externe,
Anton Niculescu,
secretar de stat

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu


Bucureşti, 23 februarie 2010.
Nr. 12.
__________

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016