Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 119 din 27 septembrie 2001  privind unele masuri pentru privatizarea Societatii Comerciale Combinatul Siderurgic Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 119 din 27 septembrie 2001 privind unele masuri pentru privatizarea Societatii Comerciale Combinatul Siderurgic "Sidex" - S.A. Galati

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 627 din 5 octombrie 2001
În temeiul prevederilor art. 114 alin. (4) din Constituţia României,

Guvernul României adopta prezenta ordonanta de urgenta.

ART. 1
(1) În vederea privatizãrii Societãţii Comerciale Combinatul Siderurgic "Sidex" - S.A. Galaţi, denumita în continuare societate, Autoritatea pentru Privatizare şi Administrarea Participatiilor Statului, denumita în continuare APAPS, transfera dreptul de proprietate asupra întregului pachet de acţiuni deţinut de stat la societate cãtre investitorul strategic, în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenta şi ale prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societãţilor comerciale, aprobatã prin <>Legea nr. 44/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) În acord cu strategia de privatizare a societãţii, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.032/2000 , APAPS oferã la privatizare investitorului strategic acţiunile noi rezultate din orice conversie în acţiuni a creanţelor deţinute asupra societãţii.
ART. 2
În înţelesul prezentului act normativ, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificatii:
a) investitor strategic - LNM Holdings N.V., în calitate de cumpãrãtor al pachetului majoritar de acţiuni în societate;
b) data finalizarii - data realizãrii privatizãrii societãţii prin transferul cãtre cumpãrãtor al dreptului de proprietate asupra tuturor acţiunilor deţinute la societate de cãtre APAPS, în numele statului, precum şi asupra celor care vor reveni APAPS ca urmare a conversiei în acţiuni a creanţelor menţionate la art. 3, 5 şi 6;
c) certificate de obligaţii bugetare - certificatele care precizeazã obligaţiile bugetare ale societãţii, emise de Ministerul Finanţelor Publice, de Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale, de Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate, precum şi de orice alte instituţii ale statului, în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 .
ART. 3
Se aproba stingerea, prin conversia în acţiuni care vor fi vândute investitorului strategic, a urmãtoarelor creanţe asupra societãţii:
a) creanţele bugetare ale Ministerului Finanţelor Publice, Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale şi ale Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, precum şi ale altor instituţii ale statului asupra societãţii, reprezentând impozite, taxe, contribuţii şi alte venituri, cu excepţia majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor de orice fel, care se scutesc de la plata potrivit art. 9 alin. (1), exigibile la data de 31 iulie 2001, conform certificatelor de obligaţii bugetare;
b) creanţele statului constând în sume plãtite de Ministerul Finanţelor Publice în calitate de garant bãncilor imprumutatoare în contul împrumuturilor contractate de societate şi garantate de stat, dobânzile şi comisioanele aferente, precum şi comisionul datorat fondului de risc, exigibile la data de 31 iulie 2001.
ART. 4
Se aproba stingerea, prin conversia în acţiuni care vor fi vândute investitorului strategic, a urmãtoarelor creanţe asupra societãţii:
a) creanţele bugetare ale Ministerului Finanţelor Publice, Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale şi ale Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, precum şi ale altor instituţii ale statului asupra societãţii, reprezentând impozite, taxe, contribuţii şi alte venituri, cu excepţia majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor de orice fel, care se scutesc de la plata potrivit art. 9 alin. (1), calculate de la data de 31 iulie 2001 pana la data finalizarii;
b) creanţele statului constând în sume plãtite de Ministerul Finanţelor Publice în calitate de garant bãncilor imprumutatoare în contul împrumuturilor contractate de societate şi garantate de stat, precum şi dobânzile şi comisioanele aferente, calculate de la data de 31 iulie 2001 pana la data finalizarii.
ART. 5
Se aproba stingerea, prin conversia în acţiuni care vor fi vândute investitorului strategic, a creanţelor APAPS asupra societãţii, constând în dividende şi finantari.
ART. 6
(1) Se aproba preluarea de cãtre Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Bancare, prin contract de cesiune de creanta, a creanţelor bancare reprezentând credite şi dobânzi aferente acestora, în limita sumei de 20 milioane dolari S.U.A., clasificate la categoria "pierderi", conform prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 51/1998 privind valorificarea unor active bancare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 409/2001 , pe care Banca Comercialã Romana - S.A. le are asupra societãţii. În schimbul activelor preluate de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Bancare Banca Comercialã Romana - S.A. va primi titluri de stat denominate în valuta, la valoarea nominalã totalã de 20 milioane dolari S.U.A.
(2) Titlurile de stat sunt negociabile, au scadenta la 2 ani, se emit cu data predãrii creanţelor la Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Bancare şi sunt purtãtoare de dobanda de 5% pe an, calculatã şi plãtitã trimestrial.
(3) Plata dobânzii titlurilor de stat emise în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenta se efectueazã în primele 5 zile lucrãtoare ale lunii urmãtoare trimestrului expirat.
(4) Prin derogare de la prevederile <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 51/1998 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 409/2001 , se aproba preluarea de cãtre Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Bancare a creanţelor pe care societatea le are impotriva societãţilor comerciale "Tepro" - S.A. Iaşi, cu sediul în municipiul Iaşi, Str. Chisinaului nr. 132, judeţul Iaşi, şi "Helitube" - S.A., cu sediul în municipiul Bucureşti, sos. Colentina nr. 461, sectorul 2.
(5) Se aproba stingerea, prin conversia în acţiuni care vor fi vândute investitorului strategic, a creanţelor Autoritãţii pentru Valorificarea Activelor Bancare, precum şi a creanţelor care vor fi preluate de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Bancare conform alin. (1), diminuate cu valoarea nominalã a creanţelor preluate conform alin. (4).
ART. 7
Se aproba stingerea debitelor societãţii, exigibile la data finalizarii, cãtre societãţile comerciale "Electrica" - S.A., "Termoelectrica"- S.A., "Romgaz" - S.A., "Distrigaz Sud" - S.A. şi "C.F.R. Marfa" - S.A. în condiţiile prevãzute de lege, cu respectarea urmãtoarelor reguli:
a) totalul debitelor, inclusiv majorãrile de tarif, cu excepţia taxei pe valoarea adãugatã nerecuperate de creditorii mentionati mai sus şi a penalitatilor de întârziere aferente acestor debite, vor face obiectul unor conversii în acţiuni la valoarea nominalã de 25.000 lei/acţiune;
b) taxa pe valoarea adãugatã colectata, aferentã acestor debite şi nerecuperata de creditorii mentionati, se anuleazã la data finalizarii, în condiţiile stabilite prin normele metodologice de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenta.
ART. 8
(1) Se mandateazã reprezentanţii statului în cadrul organelor de conducere ale societãţii sa acţioneze pentru:
a) majorarea capitalului social al societãţii prin conversia în acţiuni a tuturor creanţelor menţionate la art. 3-7, la valoarea nominalã a acestora de 25.000 lei/acţiune;
b) ridicarea dreptului de preferinta al celorlalţi acţionari la subscrierea de noi aporturi pentru menţinerea cotei lor de participare la capitalul social.
(2) În sensul <>art. 212 din Legea nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, conversia reprezintã un motiv temeinic pentru ridicarea dreptului de preferinta al actionarilor existenţi la subscrierea acţiunilor nou-emise.
(3) Se mandateazã reprezentanţii statului în cadrul organelor de conducere ale creditorilor mentionati la art. 7 sa acţioneze pentru aprobarea conversiei în acţiuni, la valoarea nominalã de 25.000 lei/acţiune, a tuturor creanţelor acestora asupra societãţii, la paritate cu valoarea nominalã a creanţelor.
(4) Acţiunile emise de societate ca urmare a conversiilor, aparţinând creditorilor mentionati la art. 3, 4 şi 6, se transfera cãtre APAPS pe baza de protocol, în vederea vânzãrii acestora cãtre investitorul strategic.
(5) Se mandateazã reprezentanţii statului în cadrul organelor de conducere ale creditorilor mentionati la art. 7 sa acţioneze pentru transmiterea cãtre APAPS, pe baza de protocol, a acţiunilor aparţinând acestora, emise de societate ca urmare a conversiilor, în vederea vânzãrii lor cãtre investitorul strategic.
(6) Sumele rezultate în urma vânzãrii acţiunilor se distribuie de APAPS instituţiilor şi societãţilor comerciale menţionate la art. 3, 4, 6 şi 7, proporţional cu valoarea creanţelor convertite în acţiuni, în termen de 30 de zile de la data încasãrii preţului.
ART. 9
(1) Se scutesc de la plata toate majorãrile de întârziere şi penalitãţile de orice fel aferente creanţelor prevãzute la art. 3-7, acumulate pana la data conversiilor.
(2) La data conversiei în acţiuni a creanţelor APAPS asupra societãţii, conform prevederilor art. 5, se anuleazã şi obligaţiile APAPS cãtre buget ca urmare a neincasarii dividendelor.
ART. 10
(1) Creditorii mentionati la art. 3-6 sunt mandatati sa renunţe la toate litigiile, acţiunile în justiţie sau în fata instanţelor arbitrale, precum şi la acţiunile de executare silitã în legatura cu creanţele ce vor fi convertite conform dispoziţiilor art. 3-6 şi sa solicite ridicarea şi radierea oricãrei garanţii reale mobiliare sau imobiliare, precum şi a oricãror alte sarcini instituite în orice moment, pentru a asigura rambursarea creanţelor respective.
(2) Reprezentanţii statului în organele de conducere ale creditorilor mentionati la art. 7 sunt mandatati sa acţioneze pentru renunţarea la toate litigiile, acţiunile în justiţie sau în fata instanţelor arbitrale, precum şi la acţiunile de executare silitã în legatura cu creanţele ce vor fi convertite conform dispoziţiilor art. 7 şi sa solicite ridicarea şi radierea oricãrei garanţii reale mobiliare sau imobiliare, precum şi a oricãror alte sarcini instituite în orice moment, pentru a asigura rambursarea creanţelor respective.
ART. 11
(1) Prin derogare de la prevederile <>art. 32 din Legea datoriei publice nr. 81/1999 , debitele neachitate de cãtre societate, inclusiv dobânzile şi comisioanele aferente, rezultate din contractele de împrumut extern cu garanţia statului, vor fi plãtite în continuare la scadenta, de Ministerul Finanţelor Publice în numele societãţii.
(2) Sumele prevãzute la alin. (1) vor fi rambursate eşalonat de cãtre societate în termen de 10 ani, cu o perioada de graţie de 3 ani.
(3) Societatea va fi scutitã de obligaţia de plata a oricãror majorãri de întârziere şi penalitãţi pe perioada de graţie. În cazul în care societatea nu îşi va respecta oricare dintre termenele de plata prevãzute în acordurile de eşalonare, se vor percepe majorãri de întârziere, conform legislaţiei în vigoare, de la data scadentei pana la plata integrala a debitului.
ART. 12
Se scutesc de la plata taxelor vamale şi a taxei pe valoarea adãugatã importurile de echipamente, materii prime şi orice alte produse, efectuate direct de cãtre societate în vederea realizãrii obiectului principal de activitate şi a efectuãrii angajamentului privind investiţiile tehnologice şi de protecţie a mediului, pe o perioada de 5 ani, începând cu data finalizarii, în condiţiile stabilite prin normele metodologice de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenta.
ART. 13
Prin derogare de la prevederile <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 17/2000 privind taxa pe valoarea adãugatã se scutesc de la plata taxei pe valoarea adãugatã livrãrile de pe piata interna de echipamente, materii prime şi de orice alte produse cãtre societate, în vederea realizãrii angajamentului privind investiţiile tehnologice şi de protecţie a mediului, pe o perioada de 5 ani, începând cu data finalizarii, în condiţiile stabilite prin normele metodologice de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenta. Furnizorii vor deduce taxa aferentã bunurilor achiziţionate destinate acestor operaţiuni.
ART. 14
(1) Prin derogare de la prevederile <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 17/2000 se acorda o amânare de 3 ani pentru achitarea taxei pe valoarea adãugatã de plata, rezultatã din decontul de T.V.A. întocmit lunar, începând cu data finalizarii.
(2) Taxa pe valoarea adãugatã de plata, rezultatã în urma întocmirii decontului lunar, se va inregistra în contul 4428 "T.V.A. neexigibila." La sfârşitul perioadei de 3 ani suma taxei pe valoarea adãugatã amânatã la plata, cumulatã în contul 4428, se achitã într-o singura transa.
ART. 15
Se acorda societãţii urmãtoarele facilitãţi temporare privitoare la plata contribuţiilor de asigurãri sociale, contribuţiilor de asigurãri sociale de sãnãtate şi a contribuţiilor la Fondul pentru plata ajutorului de şomaj, dupã cum urmeazã:
a) eşalonarea plãţii, cu o perioada de graţie de 36 de luni de la data finalizarii, pentru sumele aferente primelor 36 de luni de la data finalizarii, în sensul ca debitele aferente fiecãreia dintre aceste luni, înregistrate cu titlu de contribuţii de asigurãri sociale în aceasta perioada, se vor plati lunar începând cu luna a 37-a de la data finalizarii (data primei plati);
b) amânarea la plata cu 24 de luni de la data primei plati a sumelor reprezentând diferenţa dintre contribuţia lunarã pentru asigurãri sociale normal datoratã şi suma pe care societatea ar urma sa o plãteascã lunar, în limita cheltuielilor cu salariile prevãzute în bugetul sau anual de venituri şi cheltuieli (diferenţa cumulatã);
c) plata diferenţei cumulate în 36 de rate lunare începând cu luna a 25-a de la data primei plati;
d) pe perioada cuprinsã între data finalizarii şi a 61-a luna de la data finalizarii nu se datoreazã penalitãţi de întârziere.
ART. 16
Prin derogare de la prevederile <>art. 1 lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 70/1994 privind impozitul pe profit, republicatã, societatea este scutitã de la plata impozitului pe profit pe o perioada de 5 ani începând cu data de 1 ianuarie 2002.
ART. 17
APAPS este mandatata sa acorde investitorului strategic, pentru o perioada de 5 ani de la data finalizarii, o opţiune de cumpãrare pentru toate acţiunile noi dobândite în numele statului la societate.
ART. 18
Nerespectarea destinaţiei bunurilor ce intra sub incidenta art. 12 şi 13 conduce la plata de cãtre societate a taxelor vamale şi a taxei pe valoarea adãugatã aferente.
ART. 19
(1) Salariaţii societãţii care într-o perioada de 36 de luni de la data finalizarii se pensioneazã în condiţiile <>Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în vederea obţinerii pensiei pentru limita de varsta, a pensiei anticipate sau a pensiei anticipate parţial, beneficiazã, pana la expirarea perioadei celor 36 de luni, şi de un venit de completare egal cu diferenţa dintre pensia calculatã şi salariul individual mediu net din ultimele 12 luni de activitate.
(2) Salariaţii al cãror contract individual de munca va inceta, inclusiv pe baza acordului încheiat între societate şi salariat, într-o perioada de 12 luni de la data finalizarii beneficiazã de ajutor de şomaj stabilit în baza prevederilor legale în vigoare şi au dreptul, pana la expirarea perioadei celor 12 luni, la un venit de completare egal cu diferenţa dintre nivelul ajutorului de şomaj şi salariul individual mediu net din ultimele 12 luni de activitate.
(3) Sumele destinate acoperirii valorii venitului de completare se suporta de la bugetul Fondului pentru plata ajutorului de şomaj şi sunt exceptate de la plata obligaţiilor cãtre bugetul asigurãrilor sociale de stat.
(4) Rambursarea parţialã a plãţilor efectuate în acest scop de la bugetul Fondului pentru plata ajutorului de şomaj se va face din bugetul componentei de plati compensatorii a Programului RICOP, în conformitate cu prevederile memorandumului de finanţare şi ale memorandumului de înţelegere RICOP.
(5) Veniturile de completare de care pot beneficia salariaţii societãţii, care îşi înceteazã activitatea în perioada de 36 de luni de la data finalizarii, sunt asimilate plãţilor compensatorii şi se vor acorda în condiţiile prevãzute prin prezenta ordonanta de urgenta.
ART. 20
Începând cu data finalizarii pana la data integrãrii României în Uniunea Europeanã societatea va fi exoneratã de la obligaţia respectãrii oricãror preţuri de export care ar putea fi impuse în numele statului roman de cãtre orice autoritate competenta, cu condiţia ca preţul de export practicat sa acopere costurile de fabricaţie şi sa asigure o marja de profit.
ART. 21
Prin derogare de la prevederile <>Legii nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, APAPS este mandatata sa notifice Consiliului Concurentei, în numele Ministerului Finanţelor Publice, Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale şi al Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, precum şi al oricãror alte instituţii publice care acorda ajutoarele de stat în sensul prevederilor <>Legii nr. 143/1999 , ajutoarele de stat acordate de aceste instituţii printr-un singur formular de notificare.
ART. 22
În termen de 15 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta Ministerul Finanţelor Publice va prezenta Guvernului spre aprobare normele metodologice de aplicare a prevederilor art. 7, 11, 12 şi 13 din aceasta.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul Autoritãţii
pentru Privatizare
şi Administrarea Participatiilor
Statului,
Ovidiu Tiberiu Musetescu

Ministrul muncii
şi solidaritãţii sociale,
Marian Sarbu

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016