Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 117 din 30 iunie 2000  pentru modificarea si completarea   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 58/2000 privind unele masuri pentru intarirea disciplinei salariale si financiare in regiile autonome, societatile si companiile nationale si in unele societati comerciale cu capital majoritar de stat, in anul 2000    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 117 din 30 iunie 2000 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 58/2000 privind unele masuri pentru intarirea disciplinei salariale si financiare in regiile autonome, societatile si companiile nationale si in unele societati comerciale cu capital majoritar de stat, in anul 2000

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 303 din 4 iulie 2000
În temeiul prevederilor art. 114 alin. (4) din Constituţia României,

Guvernul României adopta prezenta ordonanta de urgenta.

ART. 1
<>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 58/2000 privind unele mãsuri pentru întãrirea disciplinei salariale şi financiare în regiile autonome, societãţile şi companiile naţionale şi în unele societãţi comerciale cu capital majoritar de stat, în anul 2000, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 229 din 24 mai 2000, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã:

1. Articolul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - Prezenta ordonanta de urgenta se aplica cu caracter temporar, pana la data de 31 decembrie 2000, regiilor autonome, societãţilor şi companiilor naţionale, precum şi societãţilor comerciale la care statul este acţionar majoritar, prevãzute în anexele nr. 1 şi 2, denumite în continuare agenţi economici, în scopul reducerii creanţelor şi arieratelor în economie, rentabilizarii activitãţii economice şi intaririi disciplinei salariale."

2. Articolul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - (1) Agenţii economici prevãzuţi la art. 1 vor include în bugetele de venituri şi cheltuieli pe anul 2000 programe de reducere a arieratelor cãtre bugetul de stat, bugetul asigurãrilor sociale de stat, bugetele locale, bugetele fondurilor speciale, alţi creditori, programe de reducere a creanţelor, precum şi obiective anuale pentru reducerea costurilor şi pentru creşterea productivitatii muncii.
(2) Programele de reducere a arieratelor şi a creanţelor vor cuprinde obiective pentru intreaga perioada de aplicare a prevederilor prezentei ordonanţe de urgenta, indicatorii respectivi fiind exprimati în preţuri comparabile.
(3) Programele prevãzute la alin. (2) vor fi defalcate trimestrial şi vor fi monitorizate lunar, trimestrial şi cumulat.
(4) Bugetele de venituri şi cheltuieli, întocmite în conformitate cu prevederile prezentei ordonanţe de urgenta, vor fi aprobate pana la data de 31 iulie 2000.
(5) Pentru agenţii economici prevãzuţi în anexa nr. 2, ale cãror bugete de venituri şi cheltuieli au fost deja aprobate, termenul prevãzut la alin. (4) este termenul pana la care se vor aproba bugetele de venituri şi cheltuieli rectificate potrivit prezentei ordonanţe de urgenta."

3. Articolul 3 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - (1) Instituţiile publice sub autoritatea sau în subordinea cãrora funcţioneazã agenţii economici prevãzuţi în anexele nr. 1 şi 2, denumite în continuare foruri tutelare, vor constitui grupuri de lucru, cu participarea managerului sau a administratorului şi cu consultarea reprezentanţilor sindicatelor, în vederea analizei fundamentarii realiste a bugetelor de venituri şi cheltuieli înaintate de agenţii economici respectivi.
(2) Conducãtorii forurilor tutelare vor imputernici grupurile de lucru în scopul:
a) verificãrii conformitatii prevederilor bugetelor de venituri şi cheltuieli cu dispoziţiile legale, ţinând seama de constrangerile economiei naţionale;
b) redactarii raportului privind situaţia economico-financiarã a agentului economic;
c) redactarii rapoartelor de monitorizare a execuţiei bugetelor de venituri şi cheltuieli, potrivit art. 9 alin. (4) lit. b).
(3) Ministerul Finanţelor, Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale şi Ministerul Justiţiei vor desemna câte un reprezentant care va colabora cu grupurile de lucru constituite în cadrul forurilor tutelare ale agenţilor economici prevãzuţi în anexa nr. 1 şi va redacta raportul necesar pentru obţinerea avizelor ministerelor în cauza.
(4) Ministerul Finanţelor şi Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale vor desemna specialiştii care vor acorda asistenta tehnica necesarã grupului de lucru constituit potrivit alin. (1), în cadrul forului tutelar al agenţilor economici prevãzuţi în anexa nr. 2.
(5) Activitatea grupurilor de lucru constituite potrivit alin. (1) va fi condusã de directorii economici sau de persoane cu funcţii similare, responsabile pentru gestiunea bugetelor de venituri şi cheltuieli ale agenţilor economici prevãzuţi în anexele nr. 1 şi 2."

4. Articolul 4 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - (1) Conducãtorii forurilor tutelare ale agenţilor economici prevãzuţi în anexa nr. 1 vor prezenta Guvernului spre aprobare urmãtoarele documente:
A. Sinteza raportului grupului de lucru privind situaţia economico-financiarã a agentului economic al cãrui buget de venituri şi cheltuieli se supune aprobãrii, care va conţine, în mod obligatoriu, elemente privind:
a) programele de reducere a costurilor, inclusiv a cheltuielilor materiale, a cheltuielilor generale etc.;
b) programele de reducere a arieratelor şi creanţelor atât fata de bugetele prevãzute la art. 2 alin. (1), cat şi fata de terţi;
c) mãsurile organizatorice, tehnice şi tehnologice, profesionale etc., de valorificare a rezervelor interne şi de eficientizare a activitãţii;
d) structurile de organizare, capacitatile de producţie disponibilizate, resursele de munca eliberate şi alţi parametri ai mãsurilor de reorganizare/restructurare, în cazul în care se impun asemenea mãsuri;
e) confirmarea dimensionarii fondurilor de salarii lunare, astfel ca suma acestora sa se încadreze în fondul anual de salarii calculat potrivit art. 6.
B. Nota de fundamentare pentru susţinerea proiectului de act de aprobare a bugetului de venituri şi cheltuieli.
(2) Prevederile alin. (1) se aplica în mod corespunzãtor agenţilor economici prevãzuţi în anexa nr. 2, potrivit anexei nr. 3.B.
(3) Programul de lucru şi termenele privind elaborarea, analiza şi aprobarea bugetelor de venituri şi cheltuieli sunt prevãzute în anexa nr. 3.
(4) În situaţia prevãzutã la alin. (1) pct. A lit. d), proiectul actului prin care urmeazã sa fie aprobat bugetul de venituri şi cheltuieli va conţine, în mod obligatoriu, dispoziţii privind:
a) intrarea agentului economic în procesul de reorganizare/restructurare;
b) programele de acompaniament social aplicabile."

5. Articolul 5 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - (1) Agenţii economici ale cãror bugete de venituri şi cheltuieli nu se aproba pana la data prevãzutã la art. 2, din cauza caracterului lor nerealist sau pentru ca au fost elaborate cu nerespectarea dispoziţiilor legale, intra în reorganizare, cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare. Tipul de reorganizare va fi stabilit de forul tutelar.
(2) În situaţia prevãzutã la alin. (1) agenţii economici în calitate de pãrţi semnatare ale contractelor în vigoare vor iniţia procedurile de renegociere a acestora."

6. Articolul 6 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6. - (1) Agenţii economici prevãzuţi în anexa nr. 1 vor dimensiona fondul de salarii în bugetele de venituri şi cheltuieli pe anul 2000 prin aplicarea, în mod corespunzãtor, a prevederilor alin. (1), (2) şi (4) ale <>art. 28 din Legea bugetului de stat pe anul 2000 nr. 76/2000 .
(2) Prin derogare de la prevederile alin. (3) al <>art. 28 din Legea bugetului de stat pe anul 2000 nr. 76/2000 , corelarea dintre productivitatea muncii şi dimensionarea fondului de salarii nu impune cu necesitate reducerea fondului de salarii în proporţia în care se diminueazã numãrul mediu de personal pe anul 2000.
(3) Dispoziţiile alin. (1) şi (2) se aplica deopotrivã şi agenţilor economici prevãzuţi în anexa nr. 2."

7. Articolul 7 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7. - (1) Agenţii economici în calitate de semnatari ai contractelor de management sau, dupã caz, de administrare, încheiate cu persoane fizice, vor iniţia procedurile de revizuire a acestora, potrivit prevederilor prezentei ordonanţe de urgenta şi vor finaliza acest proces pana la data de 31 iulie 2000.
(2) Pentru agenţii economici la care nu sunt în vigoare contracte de management sau de administrare se vor încheia contracte de administrare, potrivit legii, pentru perioada 1 august-31 decembrie 2000.
(3) În contractele de management sau, dupã caz, de administrare revizuite sau nou-încheiate vor fi prevãzute obiectivele şi criteriile de performanta cuantificate privind reducerea arieratelor şi a creanţelor, la realizarea cãrora managerul sau administratorul se angajeazã."

8. Articolul 8 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - În cadrul fondului de salarii dimensionat potrivit art. 6 prin efectul mãsurilor prevãzute la art. 4 se va crea un fond de premiere egal cu cel mult 10% din fondul de salarii."

9. Articolul 9 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - (1) Drepturile bãneşti ale managerului sau ale administratorului/administratorilor, dupã caz, se vor plati din fondul de administrare constituit distinct fata de fondul de salarii, parte integrantã a bugetelor de venituri şi cheltuieli aprobate pentru anul 2000 pentru agenţii economici prevãzuţi la art. 1.
(2) În limita sumei prevãzute la alin. (1) persoanele fizice care au calitatea de manager sau administrator al agenţilor economici mentionati vor fi remunerate ţinându-se seama şi de volumul şi importanta activitãţii, cu o indemnizaţie lunarã care nu poate depãşi indemnizaţia lunarã pentru funcţia de subsecretar de stat, prevãzutã la pct. 6 din anexa nr. II/2 la Legea nr. 154/1998, cu modificãrile ulterioare. Lunar, managerilor sau administratorilor agenţilor economici li se poate acorda, pe lângã indemnizaţia de manager sau administrator, şi o suma egala cu cel mult 50% din suma aferentã indemnizaţiei, sub forma de sporuri, adaosuri, premii şi alte drepturi de natura salariala.
(3) Dupã aprobarea bilanţului contabil anual, condiţionat de realizarea programului de reducere a arieratelor, a programului de reducere a creanţelor şi a obiectivelor stabilite potrivit art. 5, precum şi de realizarea criteriilor de performanta stabilite, managerilor sau administratorilor agenţilor economici prevãzuţi la art. 1 li se poate acorda un premiu de performanta de pana la 100% din remuneraţia lunarã, calculatã pe totalul perioadei contractate. În cazul managerilor sau al administratorilor dupã caz ai agenţilor economici prevãzuţi în anexa nr. 2, premiile de performanta nu sunt plafonate, acestea fiind acordate în limita fondului de administrare aprobat. Premiile de performanta acordate reprezintã diferenţe de salariu care privesc anul anterior celui în care se plãtesc şi se cuprind, în vederea impunerii, în veniturile realizate de persoanele fizice în anul 2000.
(4) Conducãtorii forurilor tutelare au urmãtoarele obligaţii:
a) sa rãspundã pentru aplicarea mãsurilor dispuse pentru urmãrirea bunei executii a contractelor de management sau de administrare;
b) sa rãspundã pentru aplicarea mãsurilor dispuse pentru monitorizarea îndeplinirii prevederilor bugetului de venituri şi cheltuieli, inclusiv încadrarea în fondul de salarii repartizat lunar;
c) sa dispunã mãsuri de sancţionare, mergand pana la mandatarea celor în drept sa revoce contractele de management sau de administrare, dupã caz, pentru managerii sau administratorii agenţilor economici care nu îndeplinesc criteriile de performanta prevãzute în bugetele de venituri şi cheltuieli;
d) sa aprobe nivelul drepturilor bãneşti cuvenite managerilor sau administratorilor agenţilor economici, conform alin. (2);
e) sa aprobe criteriile de performanta pentru acordarea sumelor prevãzute la alin. (3);
f) sa aprobe acordarea premiilor de performanta prevãzute la alin. (3)."

10. Articolul 10 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10. - (1) Pentru persoanele care ocupa funcţii de conducere în cadrul agenţilor economici salariile de baza şi celelalte drepturi de natura salariala se acorda integral, în fiecare luna a unui trimestru, numai dacã programele de reducere a arieratelor prevãzute la art. 4 sunt îndeplinite.
(2) Salariul de baza lunar, stabilit în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenta pentru personalul care ocupa funcţii de conducere, se va diminua proporţional cu gradul de neîndeplinire a programului de reducere a arieratelor, fãrã a putea depãşi un procent de 30%.
(3) În aplicarea prevederilor alin. (1) şi (2), prin funcţie de conducere se înţelege funcţia de director şi de director executiv, precum şi de conducatori ai compartimentelor organizate la nivel de atelier, secţie, birou, serviciu, departament sau altele asimilate, care au atribuţii privind îndeplinirea programelor prevãzute la art. 4."

11. Articolul 11 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 11. - (1) Monitorizarea modului de acordare a drepturilor contractuale lunare cuvenite managerului sau administratorului/administratorilor agenţilor economici, în condiţiile stabilite la art. 9, se asigura de conducãtorul forului tutelar.
(2) Pentru funcţiile de conducere din cadrul agentului economic monitorizarea prevãzutã la alin. (1) se asigura de managerul sau administratorul acestuia.
(3) Persoanele împuternicite sa monitorizeze acordarea drepturilor salariale lunare rãspund, potrivit legii, pentru respectarea prevederilor prezentei ordonanţe de urgenta."

12. Articolul 12 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 12. - Managerii sau administratorii agenţilor economici vor rãspunde pentru acordarea premiilor de performanta prevãzute la art. 8 pentru personalul angajat pe baza de contract individual de munca. Modul concret de acordare a premiilor de performanta în cadrul unui agent economic se stabileşte prin contractul colectiv de munca încheiat potrivit legii."

13. Articolele 13, 14 şi 15 se abroga.

14. Partea dispozitiva a alineatului (1) al articolului 16 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 16. - (1) Cheltuielile cu salariile în anul 2000 ale agenţilor economici prevãzuţi la art. 1 vor fi monitorizate de:"

15. Alineatul (2) al articolului 16 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Forurile tutelare vor transmite lunar Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale şi Ministerului Finanţelor, pana la data de 25 a fiecãrei luni, situaţia privind cheltuielile cu salariile realizate în luna anterioarã şi structura fondului de salarii, a fondului de administrare şi a fondului de premiere, în structura şi formatul solicitate de aceste ministere, precum şi situaţia indicatorilor privind evoluţia arieratelor şi creanţelor."

16. Alineatul (1) al articolului 17 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 17. - (1) Urmãtoarele fapte constituie contravenţie, dacã fapta nu a fost sãvârşitã în astfel de condiţii încât, potrivit legii penale, sa constituie infracţiune, şi se sancţioneazã cu amenda dupã cum urmeazã:
a) nerespectarea termenelor prevãzute în anexa nr. 3 lit. A. cap. I pct. 4 şi în anexa nr. 3 lit. B. cap. I pct. 6 - cu amenda de la 100.000.000 lei la 150.000.000 lei;
b) nerespectarea termenelor prevãzute în anexa nr. 3 lit. A. cap. I pct. 5 şi în anexa nr. 3 lit. B. cap. I pct. 9 - cu amenda de la 10.000.000 lei la 30.000.000 lei;
c) nerespectarea prevederilor art. 6 - cu amenda de la 50.000.000 lei la 100.000.000 lei;
d) nerespectarea termenelor prevãzute la art. 7 alin. (1) - cu amenda de la 10.000.000 lei la 30.000.000 lei;
e) nerespectarea obligaţiilor de raportare prevãzute la art. 16 alin. (2) - cu amenda de la 25.000.000 lei la 75.000.000 lei."

17. Articolul 18 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 18. - Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta ordonanta de urgenta."

18. Articolul 19 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 19. - Prevederile prezentei ordonanţe de urgenta se pot aplica şi regiilor autonome de interes local, pe baza hotãrârii autoritãţilor administraţiei publice locale sub autoritatea cãrora funcţioneazã."

19. Articolul 20 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 20. - (1) Pe durata aplicãrii, prevederile prezentei ordonanţe de urgenta se completeazã în mod corespunzãtor cu celelalte dispoziţii legale în vigoare, în mãsura în care acestea le sunt compatibile.
(2) Dispoziţiile <>Legii nr. 130/1996 privind contractul colectiv de munca, republicatã, sunt şi rãmân în vigoare."

20. Articolul 21 se abroga.

21. Anexele nr. 1 şi 2 la <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 58/2000 se înlocuiesc cu anexele nr. 1 şi 2 care fac parte integrantã din prezenta ordonanta de urgenta.

22. <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 58/2000 se completeazã cu anexa nr. 3 care face parte integrantã din prezenta ordonanta de urgenta.

ART. 2
(1) În termen de 7 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta forurile tutelare vor emite norme metodologice de aplicare a acesteia, avizate de Ministerul Finanţelor.
(2) În termen de 15 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta Ministerul Finanţelor va elabora monografia operaţiunilor contabile privind constituirea şi utilizarea fondului de administrare şi a fondului de premiere.

p. PRIM-MINISTRU,
MIRCEA CIUMARA

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul muncii şi protecţiei
sociale,
Smaranda Dobrescu

Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes

p. Ministrul industriei şi
comerţului,
Sorin Potanc,
secretar de stat

Ministrul transporturilor,
Anca Boagiu

p. Ministrul agriculturii şi
alimentaţiei,
Ştefan Pete,
secretar de stat

Ministrul apelor, pãdurilor şi
protecţiei mediului,
Romica Tomescu

ANEXA 1

REGIILE AUTONOME, SOCIETĂŢILE ŞI COMPANIILE NAŢIONALE LA CARE BUGETELE DE VENITURI ŞI CHELTUIELI SE APROBA DE GUVERN

MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE
1. Regia Autonomã "ARSENALUL ARMATEI"
2. Regia Autonomã "ROMTEHNICA"
3. Regia Autonomã "ROMAVIA"

MINISTERUL JUSTIŢIEI
4. Regia Autonomã "MULTIPRODUCT"

CAMERA DEPUTAŢILOR
5. Regia Autonomã "MONITORUL OFICIAL"

SERVICIUL ROMAN DE INFORMAŢII
6. Regia Autonomã "RASIROM"

MINISTERUL DE INTERNE
7. Regia Autonomã "RAMI-DACIA"

MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE
8. Regia Autonomã "LOCATO"

AGENŢIA NATIONALA PENTRU COMUNICAŢII ŞI INFORMATICA
9. Compania Nationala "POSTA ROMANA" - S.A.
10. Regia Autonomã "INSPECTORATUL GENERAL AL COMUNICAŢIILOR"
11. Societatea Nationala "RADIOCOMUNICATII" - S.A.

MINISTERUL INDUSTRIEI ŞI COMERŢULUI
12. Societatea Nationala a Sarii - S.A.
13. Societatea Nationala a Apelor Minerale - S.A.
14. Societatea Nationala "PLAFAR" - S.A.
15. Societatea Nationala a Carbunelui Ploiesti - S.A.
16. Compania Nationala a Huilei Petrosani - S.A.
17. Compania Nationala a Uraniului - S.A.
18. Compania Nationala de Electricitate - S.A.
19. Societatea Nationala a Petrolului "PETROM" - S.A.
20. Societatea Nationala de Gaze Naturale "ROMGAZ" - S.A.
21. Regia Autonomã "ZIROM" - Giurgiu
22. Societatea Nationala "ROMARM" - S.A.
23. Compania Nationala a Lignitului Oltenia - S.A.
24. Compania Nationala a Cuprului, Aurului şi Fierului "MINVEST" - S.A.
25. Compania Nationala a Metalelor Preţioase şi Neferoase "REMIN" - S.A.
26. Societatea Nationala "NUCLEARELECTRICA" - S.A.
27. Regia Autonomã pentru Activitãţi Nucleare

MINISTERUL TRANSPORTURILOR
28. Compania Nationala de Transporturi Aeriene Romane "TAROM" - S.A.
29. Societatea Nationala de Transport Feroviar de Marfa "C.F.R. Marfa" - S.A.
30. Societatea de Servicii de Management Feroviar - "S.M.F." - S.A.
31. Societatea de Administrare Active Feroviare - "S.A.A.F." - S.A.
32. Compania Nationala "Administraţia Porturilor Dunãrii Maritime" - S.A. Galaţi
33. Compania Nationala "Administraţia Canalelor Navigabile" - S.A. Constanta
34. Regia Autonomã "Autoritatea Aeronautica Civilã Romana"
35. Societatea Nationala "Aeroportul Internaţional Timişoara" - S.A.
36. Compania Nationala "Aeroportul Internaţional Bucureşti-Otopeni" - S.A.
37. Societatea Nationala "Aeroportul Internaţional Constanta" - S.A.
38. Societatea Nationala "Aeroportul Internaţional Bucureşti-Baneasa" - S.A.
39. Societatea Comercialã de Transport cu Metroul Bucureşti "METROREX" - S.A.
40. Compania Nationala "Administraţia Porturilor Maritime Constanta" - S.A.
41. Regia Autonomã "Registrul Naval Roman"
42. Regia Autonomã "Administraţia Nationala a Drumurilor din România"
43. Compania Nationala "Administraţia Porturilor Dunãrii Fluviale" - S.A. Giurgiu
44. Regia Autonomã "Administraţia Fluviala a Dunãrii de Jos" - Galaţi
45. Compania Nationala de Radiocomunicatii Navale "RADIONAV" - S.A. Constanta
46. Regia Autonomã "Administraţia Zonei Libere Curtici - Arad"
47. Regia Autonomã "Administraţia Zonei Libere Constanta-Sud şi a Zonei Libere Basarabi"
48. Regia Autonomã "Administraţia Zonei Libere Brãila"
49. Regia Autonomã "Administraţia Zonei Libere Galaţi"
50. Regia Autonomã "Administraţia Zonei Libere Sulina"
51. Regia Autonomã "Administraţia Zonei Libere Giurgiu"
52. Regia Autonomã "Registrul Auto Roman"
53. Compania Nationala de Cai Ferate "C.F.R." - S.A.
54. Societatea Nationala de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A.
55. Societatea Comercialã "Regionala de Transport Feroviar Public de Cãlãtori" Bucureşti - S.A.
56. Societatea Comercialã "Regionala de Transport Feroviar Public de Cãlãtori" Cluj - S.A.
57. Societatea Comercialã "Regionala de Transport Feroviar Public de Cãlãtori" Constanta - S.A.
58. Societatea Comercialã "Regionala de Transport Feroviar Public de Cãlãtori" Craiova - S.A.
59. Societatea Comercialã "Regionala de Transport Feroviar Public de Cãlãtori" Iaşi - S.A.
60. Societatea Comercialã "Regionala de Transport Feroviar Public de Cãlãtori" Galaţi - S.A.
61. Societatea Comercialã "Regionala de Transport Feroviar Public de Cãlãtori" Braşov - S.A.
62. Societatea Comercialã "Regionala de Transport Feroviar Public de Cãlãtori" Timişoara - S.A.

BANCA NATIONALA A ROMÂNIEI
63. Regia Autonomã "Imprimeria Bãncii Naţionale a României"
64. Regia Autonomã "Monetaria Statului"

MINISTERUL AGRICULTURII ŞI ALIMENTAŢIEI
65. Societatea Nationala "Cai de Rasa" - S.A.
66. Societatea Nationala "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A.
67. Societatea Comercialã de Cercetare-Dezvoltare Ruralã "CEDER" - S.A.
68. Societatea Nationala "Institutul Pasteur" - S.A.
69. Societatea Nationala a Produselor Agricole - S.A.

MINISTERUL CULTURII
70. Compania Nationala a Imprimeriilor "Coresi" - S.A.

MINISTERUL APELOR, PĂDURILOR ŞI PROTECŢIEI MEDIULUI
71. Regia Nationala a Pãdurilor
72. Compania Nationala "Apele Romane" - S.A.
73. Compania Nationala "Institutul Naţional de Meteorologie, Hidrologie şi Gospodãrire a Apelor" - S.A.

MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
74. Compania Nationala "Unifarm" - S.A.

MINISTERUL FINANŢELOR
75. Compania Nationala "Loteria Romana" - S.A.
76. Regia Autonomã "Imprimeria Nationala"

SECRETARIATUL GENERAL AL GUVERNULUI
77. Regia Autonomã "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat"

OFICIUL NAŢIONAL AL CINEMATOGRAFIEI
78. Regia Autonomã a Distribuţiei şi Exploatãrii Filmelor "România-Film"

MINISTERUL EDUCAŢIEI NAŢIONALE
79. Regia Autonomã "Editura Didactica şi Pedagogica".

ANEXA 2

SOCIETĂŢILE COMERCIALE
cu capital majoritar de stat care au înregistrat un volum însemnat de pierderi şi/sau arierate în anul 1999

1. Societatea Comercialã Sidex - S.A. Galaţi
2. Societatea Comercialã Şantierul Naval - S.A. Constanta
3. Societatea Comercialã Siderurgica - S.A. Hunedoara
4. Societatea Comercialã Tractorul - S.A. Braşov
5. Societatea Comercialã Maşini Unelte şi Mecanizari - S.A. Braşov
6. Societatea Comercialã Motor - S.A. Braşov
7. Societatea Comercialã Turfor - S.A. Braşov
8. Societatea Comercialã Reutcom - S.A. Braşov
9. Societatea Comercialã Prorem - S.A. Braşov
10. Societatea Comercialã Frimut - S.A. Braşov
11. Societatea Comercialã Scudiver - S.A. Braşov
12. Societatea Comercialã AWL-HD - S.A. Braşov
13. Societatea Comercialã Ferma Stupini - S.A. Braşov
14. Societatea Comercialã Carom - S.A. Onesti
15. Societatea Comercialã Industria Sarmei - S.A. Campia Turzii
16. Societatea Comercialã Sidermet - S.A. Calan
17. Societatea Comercialã Uzinele Sodice Govora - S.A. Ramnicu Valcea
18. Societatea Comercialã Republica - S.A. Bucureşti
19. Societatea Comercialã CET-Govora - S.A. Govora
20. Societatea Comercialã Cost - S.A. Targoviste
21. Societatea Comercialã Sere - S.A. Braşov
22. Societatea Comercialã Hidrosib - S.A. Sibiu
23. Societatea Comercialã Real Pleasa - S.A. Bucov
24. Societatea Comercialã Faur - S.A. Bucureşti
25. Societatea Comercialã Aris - S.A. Arad
26. Societatea Comercialã Rulmenti - S.A. Slatina
27. Societatea Comercialã Viromet - S.A. Victoria
28. Societatea Comercialã Ampelum - S.A. Zlatna
29. Societatea Comercialã Verachim - S.A. Giurgiu.



ANEXA 3

PROGRAMUL DE LUCRU ŞI TERMENELE
privind elaborarea, analiza şi aprobarea bugetelor
de venituri şi cheltuieli

A. Pentru agenţii economici prevãzuţi în anexa nr. 1

I. Calendarul de acţiuni

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Termenul limita
exprimat în
numãr de zile
calendaristice
Nr. Acţiunea calculate Responsabil Colaboratori
crt. de la intrarea
în vigoare a
prezentei
ordonanţe
de urgenta
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Emiterea normelor metodologice 7 zile Forurile Ministerul
de aplicare a prezentei tutelare Finanţelor
ordonanţe de urgenta

2. Emiterea monografiei de Ministerul
operaţiuni contabile Finanţelor
prevãzute la art. II alin. (2) 15 zile

3. Constituirea grupurilor de Forurile Ministerul
lucru în cadrul forurilor 3 zile tutelare Muncii şi
tutelare Protecţiei
Sociale,
Ministerul
Finanţelor,
Ministerul
Justiţiei

4. Agenţii economici înainteazã 8 zile Agenţii Direcţiile
proiectele bugetelor de economici corespun-
venituri şi cheltuieli cãtre prevãzuţi zatoare ale
forurile tutelare, cu în anexa forurilor
propunerile prevãzute nr. 1 tutelare
la art. 4

5. Redactarea raportului privind 15 zile Grupul de Managerul sau
situaţia economico-financiarã lucru al administrato-
a agentului economic şi a forului rul, repre-
sintezei acestuia tutelar zentantul
sindicatelor

6. Înaintarea proiectului de 17 zile Conducãtorul
hotãrâre a Guvernului forului
pentru aprobarea bugetului tutelar
de venituri şi cheltuieli

7. Avizul Consiliului de 21 de zile Consiliul
Coordonare Economico- de Coordonare
Financiarã Economico-
Financiarã

8. Aprobarea bugetului de 23 de zile Guvernul
venituri şi cheltuieli de României
cãtre Guvern

9. Încheierea/revizuirea 30 de zile Forul tutelar
contractelor de administrare/
management
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



II. Reguli de parcurgere a procedurii de aprobare a bugetelor de venituri şi cheltuieli
1. În cazul respingerii proiectului de hotãrâre a Guvernului pentru aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli unui agent economic, forul tutelar poate reveni cu proiectul rectificat, în limita termenului de 31 iulie 2000.
2. Raportul privind situaţia economico-financiarã a agentului economic, precum şi sinteza acestuia, elaborate de grupul de lucru, vor fi redactate de un secretariat asigurat de forul tutelar şi vor fi semnate de toţi membrii grupului de lucru.
3. În cazul în care forul tutelar nu este de acord cu proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli propus de agentul economic pe baza raportului grupului de lucru, procedura se reia de la pct. 4.

B. Pentru agenţii economici prevãzuţi în anexa nr. 2



I. Calendarul de acţiuni

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Termenul limita
exprimat în
numãr de zile
calendaristice
Nr. Acţiunea calculate Responsabil Colaboratori
crt. de la intrarea
în vigoare a
prezentei
ordonanţe
de urgenta
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Emiterea normelor metodologice 7 zile Fondul Ministerul
de aplicare a prezentei Proprietãţii Finanţelor
ordonanţe de urgenta de Stat

2. Emiterea monografiei de 15 zile Ministerul
operaţiuni contabile prevãzute Finanţelor
la art. II alin. (2)

3. Constituirea grupurilor de lucru 3 zile Fondul Ministerul
în cadrul Fondului Proprietãţii Proprietãţii Muncii şi
de Stat de Stat Protecţiei
Sociale,
Ministerul
Finanţelor

4. Mandatarea reprezentanţilor 3 zile Fondul
Fondului Proprietãţii de Stat Proprietãţii
în adunarea generalã de Stat -
a actionarilor pentru elaborarea Direcţia
proiectului bugetului de venituri coordonare;
şi cheltuieli în conformitate cu direcţii
prevederile prezentei ordonanţe teritoriale
de urgenta Management

5. Adoptarea deciziei de 5 zile Consiliul de
rectificare a bugetului de administraţie/
venituri şi cheltuieli cãtre administrator/
consiliul de administraţie/ manager
administrator/manager şi
convocarea adunãrii generale
a acţionarilor

6. Elaborarea proiectului 12 zile Consiliul de
bugetului venituri şi administraţie/
cheltuieli rectificat administrator/
manager

7. Prezentarea proiectului 14 zile Consiliul de
bugetului de venituri şi administraţie/
cheltuieli Fondului administrator/
Proprietãţii de Stat pentru manager
analiza şi avizare

8. Aprobarea bugetului de 24-27 Adunarea
venituri şi cheltuieli de zile generalã a
rectificat de adunarea actionarilor
generalã a actionarilor

9. Prezentarea notei de 31 de zile Fondul
informare Guvernului Proprietãţii
de Stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



II. Reguli de parcurgere a procedurii de aprobare a bugetelor de venituri şi cheltuieli
1. În cazul respingerii proiectului bugetului de venituri şi cheltuieli de cãtre Fondul Proprietãţii de Stat în perioada cuprinsã între pct. 7 şi pct. 8, agentul economic poate reveni cu forme corectate ale bugetului de venituri şi cheltuieli, în limita termenului prevãzut la pct. 8.
2. Raportul privind situaţia economico-financiarã a agentului economic, precum şi sinteza acestuia, elaborate de grupul de lucru, vor fi redactate de un secretariat asigurat de Fondul Proprietãţii de Stat şi vor fi semnate de toţi membrii grupului de lucru.


-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016