Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 116 din 21 decembrie 2006  privind protectia sociala acordata persoanelor disponibilizate prin concedieri colective efectuate ca urmare a restructurarii si reorganizarii unor societati nationale, regii autonome, companii nationale si societati comerciale cu capital majoritar de stat, precum si a societatilor comerciale si regiilor autonome subordonate autoritatilor administratiei publice locale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 116 din 21 decembrie 2006 privind protectia sociala acordata persoanelor disponibilizate prin concedieri colective efectuate ca urmare a restructurarii si reorganizarii unor societati nationale, regii autonome, companii nationale si societati comerciale cu capital majoritar de stat, precum si a societatilor comerciale si regiilor autonome subordonate autoritatilor administratiei publice locale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.042 din 28 decembrie 2006

Ţinând seama de necesitatea continuãrii procesului de restructurare şi închidere a minelor, în conformitate cu strategiile în domeniu, de necesitatea respectãrii reglementãrilor privind ajutorul de stat, de necesitatea realizãrii obiectivelor de restructurare şi reorganizare a unor societãţi naţionale, regii autonome şi companii naţionale sau societãţi comerciale cu capital majoritar de stat, precum şi a societãţilor comerciale şi regiilor autonome subordonate autoritãţilor administraţiei publice locale, care impun luarea unor mãsuri imediate de redresare economico-financiarã care sã conducã la eliminarea în perioada 2007-2008 a pierderilor şi la eficientizarea pe termen lung a activitãţii acestora, de expirarea la 31 ianuarie 2007 a termenului prevãzut la <>art. 2 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 8/2003 privind stimularea procesului de restructurare, reorganizare şi privatizare a unor societãţi naţionale, companii naţionale şi societãţi comerciale cu capital majoritar de stat, precum şi a societãţilor comerciale şi regiilor autonome subordonate autoritãţilor administraţiei publice locale, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 569/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se impune luarea unor mãsuri urgente pentru atenuarea impactului social al proceselor de restructurare şi reorganizare, pentru protecţia socialã a persoanelor concediate şi totodatã pentru determinarea acceptãrii postdisponibilizare a unor activitãţi necesare închiderii şi conservãrii minelor.
În temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

ART. 1
Prevederile prezentei ordonanţe de urgenţã reglementeazã mãsurile de protecţie socialã de care beneficiazã persoanele disponibilizate prin concedieri colective efectuate ca urmare a restructurãrii şi reorganizãrii unor societãţi naţionale, regii autonome, companii naţionale şi societãţi comerciale cu capital majoritar de stat, precum şi a societãţilor comerciale şi regiilor autonome subordonate autoritãţilor administraţiei publice locale, denumite în continuare societãţi.
ART. 2
Societãţile care pot efectua concedieri colective în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã, precum şi numãrul de salariaţi ce urmeazã sã fie disponibilizaţi se stabilesc prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea ministerelor de resort sau a Autoritãţii pentru Valorificarea Activelor Statului, numai în condiţiile în care au un program de restructurare şi reorganizare sau numai un program de restructurare ori de reorganizare, aprobat astfel încât concedierea colectivã sã nu depãşeascã termenul de 31 decembrie 2008 sau, dupã caz, termenul de 31 decembrie 2010 pentru persoanele concediate din cadrul societãţilor prevãzute în anexa nr. 3.
ART. 3
(1) Mãsurile de protecţie socialã prevãzute de prezenta ordonanţã de urgenţã se acordã în baza programelor de restructurare şi reorganizare sau numai a programelor de restructurare ori de reorganizare a societãţilor prevãzute la art. 1, aprobate de autoritatea publicã implicatã.
(2) Programele prevãzute la alin. (1) cuprind în mod obligatoriu:
a) numãrul total de salariaţi existent la data întocmirii acestora;
b) motivele care determinã restructurarea şi reorganizarea ori numai restructurarea sau reorganizarea;
c) numãrul de salariaţi necesar pentru desfãşurarea activitãţii în urma restructurãrii şi reorganizãrii sau numai restructurãrii ori reorganizãrii;
d) numãrul de salariaţi care vor fi afectaţi de concedieri colective;
e) data de la care sau perioada în care vor avea loc concedierile colective.
(3) Dacã restructurarea şi reorganizarea ori numai restructurarea sau reorganizarea se desfãşoarã în etape, programele prevãzute la alin. (1) vor cuprinde şi numãrul de salariaţi care vor fi afectaţi de concedieri în fiecare dintre etape, stabilit cu respectarea condiţiilor de concediere colectivã prevãzute de dispoziţiile legale în vigoare, precum şi data la care va avea loc fiecare etapã.
ART. 4
(1) Pot beneficia de prevederile prezentei ordonanţe de urgenţã numai persoanele care au încheiat contracte individuale de muncã cu societãţile prevãzute la art. 1 cu cel puţin 24 de luni înainte de concediere.
(2) Beneficiazã de prevederile prezentei ordonanţe de urgenţã şi persoanele care:
a) au fost preluate prin protocol de alte societãţi dintre cele prevãzute la art. 1, în baza actelor normative în vigoare, dacã au încheiat contracte individuale de muncã pe duratã nedeterminatã cu societãţile de la care au fost preluate, în perioada prevãzutã la alin. (1);
b) au fost preluate de societãţile rezultate în urma divizãrii societãţilor prevãzute la art. 1, dacã au încheiat contracte individuale de muncã pe duratã nedeterminatã cu societãţile supuse divizãrii, în perioada prevãzutã la alin. (1).
ART. 5
Concedierea colectivã se face în condiţiile prevãzute de <>Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, dar nu mai târziu de 60 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, a hotãrârii Guvernului prevãzute la art. 2.
ART. 6
Persoanele prevãzute la art. 1 beneficiazã, în condiţiile legii, de serviciile de preconcediere, precum şi de serviciile realizate în vederea stimulãrii ocupãrii forţei de muncã, acordate de Agenţia Naţionalã pentru Ocuparea Forţei de Muncã, prin agenţiile pentru ocuparea forţei de muncã judeţene şi a municipiului Bucureşti, denumite în continuare agenţii pentru ocuparea forţei de muncã.
ART. 7
Persoanele concediate în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã beneficiazã de urmãtoarele drepturi:
a) la momentul concedierii, respectiv încetãrii contractului individual de muncã, de o sumã egalã cu un salariu mediu net pe economie din luna ianuarie a anului în care s-a efectuat concedierea, comunicat de Institutul Naţional de Statisticã;
b) indemnizaţie de şomaj, stabilitã potrivit reglementãrilor legale în vigoare;
c) venit lunar de completare.
ART. 8
(1) Venitul lunar de completare prevãzut la art. 7 lit. c) se stabileşte odatã cu indemnizaţia de şomaj şi este egal cu diferenţa dintre salariul individual mediu net pe ultimele 3 luni înainte de concediere, stabilit pe baza clauzelor din contractul individual de muncã, dar nu mai mult decât salariul mediu net pe economie din luna ianuarie a anului în care s-a efectuat concedierea, comunicat de Institutul Naţional de Statisticã, şi nivelul indemnizaţiei de şomaj.
(2) Venitul de completare se acordã lunar, pe perioade stabilite diferenţiat, în funcţie de vechimea în muncã a persoanelor concediate în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã, dupã cum urmeazã:
a) 20 de luni, pentru persoanele care au o vechime în muncã de pânã la 15 ani;
b) 22 de luni, pentru salariaţii care au o vechime în muncã cuprinsã între 15 şi 25 de ani;
c) 24 de luni, pentru salariaţii care au o vechime în muncã de peste 25 de ani.
(3) Dupã expirarea perioadei de acordare a indemnizaţiei de şomaj, persoanele concediate în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã beneficiazã, pânã la încheierea perioadei prevãzute la alin. (2), de un venit lunar de completare egal cu salariul individual mediu net pe ultimele 3 luni înainte de concediere, stabilit pe baza clauzelor din contractul individual de muncã, dar nu mai mult decât salariul mediu net pe economie din luna ianuarie a anului în care s-a efectuat concedierea, comunicat de Institutul Naţional de Statisticã.
ART. 9
Nu beneficiazã de venit lunar de completare persoanele care nu îndeplinesc condiţiile prevãzute de lege pentru stabilirea indemnizaţiei de şomaj.
ART. 10
(1) Persoanele prevãzute la art. 1 pot beneficia de venit lunar de completare acordat în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã, în mai multe etape, dar nu mai mult decât duratele maxime cuvenite potrivit art. 8 alin. (2).
(2) Venitul lunar de completare prevãzut la art. 8 alin. (1) se modificã odatã cu recalcularea indemnizaţiei de şomaj, ca urmare a modificãrii salariului de bazã minim brut pe ţarã garantat în platã.
(3) Prevederile alin. (2) sunt aplicabile şi în cazurile în care dreptul persoanei la indemnizaţie de şomaj înceteazã sau se suspendã, şi aceasta beneficiazã exclusiv de venitul lunar de completare.
ART. 11
(1) Dacã în perioada acordãrii venitului de completare prevãzut la art. 8 alin. (2) persoanele beneficiare se încadreazã în muncã în conformitate cu prevederile legale în vigoare, venitul lunar de completare se acordã pânã la expirarea perioadei prevãzute la art. 8 alin. (2) şi este egal cu diferenţa dintre venitul lunar de completare, stabilit potrivit prevederilor art. 8 alin. (3), şi salariul de bazã lunar net calculat pe baza elementelor din contractul individual de muncã, dar nu mai mult de jumãtate din valoarea venitului lunar de completare stabilit potrivit art. 8 alin. (3).
(2) Dacã încadrarea în muncã este pe perioadã determinatã, venitul lunar de completare se acordã în condiţiile alin. (1) pe perioada lucratã şi se reia în platã, dupã caz, în condiţiile prevãzute la art. 8 alin. (1) sau la art. 8 alin. (3), pânã la expirarea perioadei prevãzute la art. 8 alin. (2).
(3) Dacã în perioada acordãrii venitului de completare, prevãzutã la art. 8 alin. (2), persoanele beneficiare solicitã înscrierea la una dintre categoriile de pensii prevãzute de <>Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, plata venitului lunar de completare înceteazã.
(4) Persoanele concediate colectiv, în baza prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 8/2003 privind stimularea procesului de restructurare, reorganizare şi privatizare a unor societãţi naţionale, companii naţionale şi societãţi comerciale cu capital majoritar de stat, precum şi a societãţilor comerciale şi regiilor autonome subordonate autoritãţilor administraţiei publice locale, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 569/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, dupã data de 1 decembrie 2006, de la societãţile naţionale, companiile naţionale şi societãţile comerciale cuprinse în anexa nr. 1, dacã se reîncadreazã în muncã, la una dintre aceste societãţi, înainte de expirarea perioadei prevãzute la art. 2 alin. (3) din aceeaşi ordonanţã de urgenţã, pentru activitãţi de conservare, închidere, ecologizare şi monitorizare postînchidere a minelor, beneficiazã pe perioada lucratã de un venit lunar de completare, pânã la expirarea perioadei prevãzute la art. 2 alin. (3) din aceeaşi ordonanţã de urgenţã, egal cu jumãtate din venitul lunar de completare stabilit potrivit prevederilor art. 2 alin. (4) din aceeaşi ordonanţã de urgenţã.
(5) Persoanele concediate colectiv de la societãţile naţionale, companiile naţionale şi societãţile comerciale cuprinse în anexa nr. 2, dacã se reîncadreazã în muncã, la una dintre aceste societãţi, înainte de expirarea perioadei prevãzute la art. 8 alin. (2), pentru activitãţi de conservare, închidere, ecologizare şi monitorizare postînchidere a minelor, beneficiazã pe perioada lucratã de un venit lunar de completare, pânã la expirarea perioadei prevãzute la art. 8 alin. (2), egal cu jumãtate din venitul lunar de completare, stabilit la art. 8 alin. (3).
ART. 12
Venitul lunar de completare este un drept cu caracter personal şi înceteazã la data decesului beneficiarului.
ART. 13
(1) În perioada prevãzutã la art. 8 alin. (2), persoanele beneficiare rãmân în evidenţa agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncã în a cãror razã teritorialã îşi au domiciliul sau, dupã caz, reşedinţa, pânã la încetarea plãţii venitului lunar de completare.
(2) În perioada prevãzutã la art. 8 alin. (2), persoanele beneficiare ale venitului lunar de completare au urmãtoarele obligaţii:
a) sã se prezinte lunar, pe baza programãrii, sau ori de câte ori sunt solicitate, la agenţia pentru ocuparea forţei de muncã la care sunt înregistrate, pentru a primi sprijin în vederea încadrãrii în muncã;
b) sã comunice în termen de 3 zile agenţiei pentru ocuparea forţei de muncã la care sunt înregistrate orice modificare a condiţiilor care au condus la acordarea drepturilor;
c) sã caute activ un loc de muncã, sã participe la serviciile pentru stimularea ocupãrii şi de formare profesionalã oferite de agenţia pentru ocuparea forţei de muncã la care sunt înregistrate.
(3) Prevederile alin. (2) nu se aplicã pe perioada în care persoanele beneficiare ale venitului lunar de completare se încadreazã în muncã potrivit legii.
ART. 14
(1) Plata venitului lunar de completare prevãzut la art. 8 alin. (1) şi (3) se suspendã la data neîndeplinirii de cãtre persoanele beneficiare a obligaţiei prevãzute la art. 13 alin. (2) lit. a).
(2) Perioada de suspendare prevãzutã la alin. (1) face parte din perioada de acordare a venitului lunar de completare, prevãzutã la art. 8 alin. (2).
(3) În situaţia în care persoanele beneficiare de venit lunar de completare nu îndeplinesc obligaţiile prevãzute la art. 13 alin. (2) lit. a) din cauza arestãrii preventive sau din cauza îmbolnãvirii, doveditã cu certificat medical, perioada de suspendare prevãzutã la alin. (1) nu face parte din perioada de acordare a venitului lunar de completare, prevãzutã la art. 8 alin. (2).
(4) Repunerea în platã a venitului lunar de completare prevãzut la art. 8 alin. (1) şi (3), dupã suspendarea în condiţiile alin. (1), se face de la data de întâi a lunii urmãtoare depunerii cererii beneficiarului.
ART. 15
(1) În situaţia persoanelor care în perioada în care beneficiazã de indemnizaţie de şomaj doresc sã caute un loc de muncã pe teritoriul unui alt stat membru al Uniunii Europene şi au primit aprobare pentru menţinerea plãţii indemnizaţiei de şomaj din partea agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncã la care sunt înregistrate, plata venitului lunar de completare prevãzut la art. 8 alin. (1) se suspendã pe o perioadã de cel mult 3 luni de la data obţinerii aprobãrii.
(2) Prevederile art. 13 alin. (2) lit. a) şi c) nu se aplicã pe perioada prevãzutã la alin. (1).
(3) Perioada de suspendare prevãzutã la alin. (1) nu face parte din perioada de acordare a venitului lunar de completare, prevãzutã la art. 8 alin. (2), în situaţia în care în aceastã perioadã plata indemnizaţiei de şomaj s-a realizat de instituţia competentã în materie de şomaj a statului membru al Uniunii Europene, în numele agenţiei pentru ocuparea forţei de muncã şi pe cheltuiala acesteia.
(4) Repunerea în platã a venitului lunar de completare prevãzut la art. 8 alin. (1) dupã suspendarea în condiţiile alin. (1) se face de la data depunerii cererii beneficiarului, dar nu mai târziu de 3 luni de la data suspendãrii.
(5) Plata venitului lunar de completare prevãzut la art. 8 alin. (1) pentru perioada de suspendare prevãzutã la alin. (3) se face odatã cu plata drepturilor beneficiarilor reprezentând venituri de completare pentru luna urmãtoare depunerii cererii prevãzute la alin. (4), respectiv expirãrii termenului de 3 luni de la data suspendãrii.
ART. 16
(1) Plata venitului lunar de completare prevãzut la art. 8 alin. (1) şi (3) înceteazã la data refuzului nejustificat de a accepta locul de muncã oferit potrivit pregãtirii profesionale, refuzului de a participa la serviciile pentru stimularea ocupãrii şi de formare profesionalã, la serviciile de consiliere şi mediere oferite de agenţia pentru ocuparea forţei de muncã la care persoanele sunt înregistrate, în condiţiile <>Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurãrilor pentru şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de muncã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Nu se considerã refuz nejustificat, în sensul alin. (1), starea de sãnãtate necorespunzãtoare pentru prestarea unei munci, justificatã în baza unui certificat medical prezentat de persoanele în cauzã în termen de 30 de zile de la intervenirea acesteia.
ART. 17
Mãsura suspendãrii, a revocãrii suspendãrii şi a încetãrii plãţii venitului lunar de completare se stabileşte prin decizii ale directorilor executivi ai agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncã.
ART. 18
(1) Sumele necesare pentru acordarea drepturilor prevãzute la art. 7 şi 11 se suportã din bugetul asigurãrilor pentru şomaj, de la capitolul "Asigurãri şi asistenţã socialã", titlul "Asistenţã socialã", articolul "Asigurãri sociale".
(2) Din resursele financiare prevãzute la alin. (1) societãţile pot solicita aplicarea mãsurilor de protecţie pentru salariaţii disponibilizaţi colectiv în baza unui singur program de restructurare şi reorganizare sau numai de restructurare ori de reorganizare, întocmit în baza prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã, prezentat în cursul aceluiaşi an.
ART. 19
(1) Sumele prevãzute la art. 7 lit. a) şi c) sunt exceptate de la plata contribuţiilor cãtre bugetul asigurãrilor sociale de stat.
(2) Perioada prevãzutã la art. 8 alin. (2) constituie stagiu de cotizare în sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale şi cãtre Fondul naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate.
(3) Venitul asigurat, utilizat la stabilirea drepturilor prevãzute de <>Legea nr. 19/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, este egal cu salariul individual mediu net pe ultimele 3 luni înainte de concediere, stabilit pe baza clauzelor din contractul individual de muncã, dar nu mai mult decât salariul mediu net pe economie din luna ianuarie a anului în care s-a efectuat concedierea, comunicat de Institutul Naţional de Statisticã.
(4) Prevederile alin. (3) nu se aplicã în situaţia în care persoanele care beneficiazã de venit lunar de completare realizeazã şi venituri de naturã salarialã care, conform dispoziţiilor <>Legii nr. 19/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se au în vedere la stabilirea pensiilor.
(5) Perioada prevãzutã la art. 8 alin. (2), în care persoanele din sectorul minier, care dovedesc un stagiu de cotizare de cel puţin 17 ani în condiţii speciale, 13,5 ani în condiţii speciale în zona I de radiaţii sau 15 ani în condiţii speciale în zona II de radiaţii, beneficiazã de venit lunar de completare, constituie stagiu de cotizare realizat în condiţii speciale de muncã, inclusiv în situaţiile prevãzute la art. 11 alin. (4) şi (5).
(6) În vederea certificãrii de cãtre casele teritoriale de pensii a stagiului de cotizare realizat în condiţiile alin. (2) şi (5), începând cu data încetãrii plãţii venitului lunar de completare, agenţiile pentru ocuparea forţei de muncã vor elibera persoanelor solicitante adeverinţe care sã ateste perioadele în care au beneficiat de acest drept, precum şi cuantumul venitului asigurat, prevãzut la alin. (3).
ART. 20
(1) Prin derogare de la prevederile <>art. 213 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pe perioada prevãzutã la art. 8 alin. (3) persoanele concediate în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã sunt asigurate în sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate, cu plata contribuţiei din alte surse.
(2) Contribuţia pentru asigurãrile sociale de sãnãtate prevãzutã la alin. (1) se datoreazã şi se plãteşte din bugetul asigurãrilor pentru şomaj, pe perioada prevãzutã la art. 8 alin. (3), la nivelul indemnizaţiei de şomaj.
ART. 21
Venitul lunar de completare are acelaşi regim de impozitare ca şi indemnizaţia de şomaj.
ART. 22
(1) Debitele create la bugetul asigurãrilor pentru şomaj de persoanele care au beneficiat în mod necuvenit de drepturile prevãzute de prezenta ordonanţã de urgenţã se recupereazã în termenul legal de prescripţie, pe baza deciziilor emise de agenţiile pentru ocuparea forţei de muncã, ce constituie titluri executorii.
(2) Sumele rãmase nerecuperate de la beneficiarii decedaţi nu se mai urmãresc.
ART. 23
(1) Angajatorii care au încadrat în muncã, conform legii, persoane din rândul beneficiarilor venitului lunar de completare, prevãzut la art. 8 alin. (2), au obligaţia de a anunţa în termen de 3 zile agenţiile pentru ocuparea forţei de muncã în evidenţa cãrora s-au aflat aceste persoane.
(2) Societãţile prevãzute la art. 1 au obligaţia de a transmite agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncã programele prevãzute la art. 3, precum şi tabelele nominale cu persoanele concediate colectiv.
ART. 24
Constituie contravenţii urmãtoarele fapte:
a) necomunicarea datelor şi informaţiilor prevãzute la art. 23 alin. (2);
b) nerespectarea obligaţiei prevãzute la art. 23 alin. (1).
ART. 25
Contravenţiile prevãzute la art. 24 se sancţioneazã dupã cum urmeazã:
a) cea prevãzutã la lit. a), cu amendã de la 1.500 lei la 2.500 lei;
b) cea prevãzutã la lit. b), cu amendã de la 2.500 lei la 5.000 lei.
ART. 26
Constatarea contravenţiilor prevãzute la art. 24 şi aplicarea sancţiunilor prevãzute la art. 25 se realizeazã de organele de control ale agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncã.
ART. 27
Dispoziţiile prevãzute la art. 24 şi 25 referitoare la stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor se completeazã cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 28
Sumele încasate din amenzile contravenţionale aplicate conform prezentei ordonanţe de urgenţã se fac venit la bugetul asigurãrilor pentru şomaj.
ART. 29
Litigiile determinate de modul de aplicare a prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã se soluţioneazã de cãtre instanţele judecãtoreşti competente, potrivit legii.
ART. 30
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta ordonanţã de urgenţã.
ART. 31
Prezenta ordonanţã de urgenţã intrã în vigoare la data de 1 februarie 2007 şi se aplicã pânã la data de 31 decembrie 2008 şi, respectiv, pânã la data de 31 decembrie 2010, pentru persoanele disponibilizate prin concedieri colective de la societãţile prevãzute în anexa nr. 3.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei,
Gheorghe Barbu

Ministrul economiei şi comerţului,
Varujan Vosganian

p. Ministrul administraţiei şi internelor,
Mircea Nicu Toader,
secretar de stat

Preşedintele Autoritãţii pentru Valorificarea Activelor Statului,
Teodor Atanasiu

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 21 decembrie 2006.
Nr. 116.


ANEXA 1
Lista
Societãţilor naţionale, companiilor naţionale şi societãţilor comerciale
din sectorul minier, ai cãror salariaţi au fost
disponibilizaţi conform O.U.G. nr. 8/2003
dupã data de 1 decembrie 2006 şi pot participa la activitãţile de
conservare, închidere, ecologizare şi monitorizare postînchidere a minelor

1. Compania Naţionalã a Cuprului, Aurului şi Fieralui "MINVEST" S.A. Deva, cu filialele sale
2. Compania Naţionalã a Huilei S.A. Petroşani
3. Compania Naţionalã a Metalelor Preţioase şi Neferoase "REMIN" S.A. Baia Mare, cu filialele sale
4. Compania Naţionalã a Uraniului S.A. Bucureşti
5. Societatea Naţionalã a Cãrbunelui S.A. Ploieşti, cu filialele sale
6. Societatea Naţionalã a Lignitului "OLTENIA" S.A. TÃrgu Jiu
7. Societatea Comercialã Miniera "BANAT" S.A. Anina
8. Societatea Comercialã "MINBUCOVINA" S.A. Vatra Domei
9. Societatea Comercialã "MOLDOMIN" S.A. Moldova Nouã
10. Societatea Comercialã "CUPRU MIN" S.A. Abrud
11. Societatea Comercialã "BĂIŢA" S.A. Stei
12. Societatea Comercialã "COMPLEXUL ENERGETIC ROVINARI" S.A.
13. Societatea Comercialã "COMPLEXUL ENERGETIC CRAIOVA" S.A.
14. Societatea Comercialã "COMPLEXUL ENERGETIC TURCENI" S.A.


ANEXA 2
Lista
Societãţilor naţionale, companiilor
naţionale şi societãţilor comerciale care pot
angaja salariaţi concediaţi colectiv Ia activitãţi de conservare, închidere,
ecologizare şi monitorizare postînchidere a minelor

1. Compania Naţionalã a Cuprului, Auralui şi Fierului "MINVEST" S.A. Deva, cu filialele sale
2. Compania Naţionalã a Huilei S.A. Petroşani
3. Compania Naţionalã a Metalelor Preţioase şi Neferoase "REMIN" S.A. Baia Mare, cu filialele sale
4. Compania Naţionalã a Uraniului S.A. Bucureşti
5. Societatea Naţionalã a Cãrbunelui S.A. Ploieşti, cu filialele sale
6. Societatea Naţionalã a Lignitului "OLTENIA" S.A. Târgu Jiu
7. Societatea Naţionalã a Sãrii S.A. Bucureşti
8. Societatea Comercialã Miniera "BANAT" S.A. Anina
9. Societatea Comercialã "MINBUCOVINA" S.A. Vatra Domei
10. Societatea Comercialã "MOLDOMIN" S.A. Moldova Nouã
11. Societatea Comercialã "CUPRU MIN" S.A. Abrud
12. Societatea Comercialã "BĂIŢA" S.A. Stei
13. Societatea Comercialã "COMPLEXUL-ENERGETIC ROVINARI" S.A.
14. Societatea Comercialã "COMPLEXUL ENERGETIC CRAIOVA" S.A.
15. Societatea Comercialã "COMPLEXUL ENERGETIC TURCENI" S.A.


ANEXA 3

Lista societãţilor care au subvenţii şi programe de restructurare
aprobate pânã în anul 2010

1. Compania Naţionalã a Huilei S.A. Petroşani;
2. Compania Naţionalã a Uraniului S.A. Bucureşti

----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016