Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 116 din 14 iulie 2005  pentru modificarea si completarea   Legii gazelor nr. 351/2004     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 116 din 14 iulie 2005 pentru modificarea si completarea Legii gazelor nr. 351/2004

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 660 din 25 iulie 2005
ORDONANTA DE URGENTA nr. 116 din 14 iulie 2005
pentru modificarea şi completarea <>Legii gazelor nr. 351/2004
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 660 din 25 iulie 2005

În vederea accelerarii transpunerii reglementãrilor europene în legislaţia interna şi redefinirii atribuţiilor autoritãţilor publice, în scopul adaptãrii la noile forme de colaborare cu structurile Uniunii Europene, se impune modificarea şi completarea în regim de urgenta a <>Legii gazelor nr. 351/2004 , în scopul transpunerii în legislaţia interna a unor prevederi ale Directivei 2003/55/CE privind reglementãrile comune pentru piata interna în sectorul gazelor naturale şi de abrogare a Directivei 98/30/CE.
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adopta prezenta ordonanta de urgenta.

ART. I
<>Legea gazelor nr. 351/2004 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 679 din 28 iulie 2004, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Litera f) a articolului 8 va avea urmãtorul cuprins:
"f) participa la elaborarea şi aplicarea regulamentelor pentru atestarea verificatorilor de proiecte;".
2. Alineatul (6) al articolului 10 va avea urmãtorul cuprins:
"(6) Ordinele şi deciziile emise de preşedintele ANRGN pot fi atacate la Curtea de Apel Bucureşti, în condiţiile <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 ."
3. Alineatul (1) al articolului 12 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 12. - (1) Comitetul de reglementare al ANRGN este asistat de un consiliu consultativ format din 11 membri numiţi prin decizie a primului-ministru, pe baza propunerilor preşedintelui ANRGN primite din partea:
a) organismelor de specialitate ale administraţiei publice centrale cu atribuţii în domeniul protecţiei consumatorilor;
b) asociaţiilor consumatorilor de energie;
c) asociaţiilor pentru protecţia consumatorilor;
d) asociaţiilor patronale din domeniul gazelor naturale;
e) asociaţiilor profesionale ale inginerilor din domeniul petrolului şi al gazelor naturale;
f) societãţii de transport al gazelor naturale;
g) societãţilor de producţie a gazelor naturale;
h) societãţilor de inmagazinare a gazelor naturale;
i) societãţilor de distribuţie a gazelor naturale;
j) organizaţiilor sindicale ale utilizatorilor de gaze naturale, cu reprezentativitate la nivel naţional;
k) organizaţiilor sindicale ale operatorilor din sectorul gazelor naturale, cu reprezentativitate la nivel de ramura."
4. Alineatul (1) al articolului 14 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 14. - (1) Drepturile de salarizare şi celelalte drepturi de personal, inclusiv drepturile bãneşti pentru perioada delegarii şi detaşãrii în alta localitate, precum şi în cazul deplasarii în cadrul localitãţii, în interesul serviciului, se stabilesc prin contractul colectiv de munca la nivelul ANRGN."
5. Alineatul (3) al articolului 65 va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Evaluarea condiţiilor tehnice şi economice privind asigurarea accesului solicitanţilor la sistem, în condiţiile prevãzute la alin. (1) şi (2), se determina în baza unui studiu de fezabilitate pe care operatorul licenţiat are obligaţia de a-l realiza cu respectarea urmãtoarelor termene:
a) 30 de zile de la data emiterii refuzului accesului, în cazul solicitãrii accesului la sistemele de distribuţie a gazelor naturale;
b) 60 de zile de la data emiterii refuzului accesului, în cazul solicitãrii accesului la Sistemul Naţional de Transport al gazelor naturale sau la conductele din amonte."
6. Dupã alineatul (3) al articolului 65 se introduc patru noi alineate, alineatele (4), (5), (6) şi (7), cu urmãtorul cuprins:
"(4) La expirarea termenelor prevãzute la alin. (3) rezultatele studiului vor fi comunicate solicitanţilor, cu titlu gratuit.
(5) Operatorul licenţiat are obligaţia de a realiza lucrãrile respective în termen de un an de la finalizarea studiului, dacã realizarea obiectivelor/conductelor este economic justificatã, în condiţiile prevãzute la alin. (1).
(6) În caz contrar, exclusiv în situaţia prevãzutã la alin. (2), operatorul licenţiat este obligat sa realizeze obiectivele/sistemele în termenul prevãzut la alin. (5).
(7) Solicitantul va participa la finanţarea lucrãrii cu o cota-parte reprezentând acea valoare a lucrãrii care, potrivit studiului de fezabilitate, nu este economic justificatã pentru operatorul licenţiat."
7. Dupã capitolul VII "Acces şi refuz de acces" se introduce un nou capitol, capitolul VII^1 "Noua infrastructura", cuprinzând articolele 69^1-69^9, cu urmãtorul cuprins:
"CAPITOLUL VII^1
Noua infrastructura
Art. 69^1. - (1) Noile infrastructuri majore pentru gaze naturale, respectiv interconectarile dintre statele membre, instalaţiile GNL şi instalaţiile de depozitare, pot fi scutite, la cerere, de prevederile legislaţiei în vigoare, referitoare la accesul terţilor la sistemele de transport, distribuţie, depozitare şi la conductele din amonte, precum şi de metodologiile de tarifare, în urmãtoarele condiţii:
a) investiţia trebuie sa întãreascã concurenta în furnizarea de gaze naturale şi sa sporeasca siguranta furnizarii;
b) nivelul de risc legat de investiţie este de asa natura încât investiţia sa nu se realizeze decât dacã se acorda o scutire;
c) infrastructura trebuie sa fie în proprietatea unei persoane juridice care este separatã cel puţin în privinta formei sale juridice de operatorii de sistem în ale cãror sisteme se va construi infrastructura;
d) se percep tarife pentru utilizatorii infrastructurii respective;
e) scutirea nu influenţeazã negativ concurenta, funcţionarea eficienta a pieţei interne a gazelor naturale sau funcţionarea eficienta a sistemului reglementat la care este conectata infrastructura.
(2) Prevederile alin. (1) se aplica şi cresterilor semnificative de capacitate a infrastructurilor existente, precum şi modificãrilor acestor infrastructuri care permit dezvoltarea unor noi surse de furnizare de gaze naturale.
Art. 69^2. - ANRGN hotãrãşte asupra scutirilor prevãzute la art. 69^1, adoptând o decizie motivatã corespunzãtor. Decizia ANRGN se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. 69^3. - Scutirea poate acoperi în întregime sau parţial noua infrastructura, infrastructura existenta cu capacitate semnificativ marita sau modificarea infrastructurii existente.
Art. 69^4. - La luarea deciziei de acordare a unei scutiri se ia în considerare, dupã caz, necesitatea de a impune condiţii referitoare la durata scutirii şi accesul nediscriminator la conducta de interconectare.
Art. 69^5. - La luarea deciziei privind condiţiile prevãzute la art. 69^4 se vor avea în vedere, în principal, durata contractelor, capacitatea suplimentarã ce va fi construitã sau modificarea capacitãţii existente, orizontul de timp al proiectului şi condiţiile naţionale.
Art. 69^6.- La acordarea unei scutiri, ANRGN poate decide asupra regulilor şi mecanismelor pentru gestionarea şi alocarea capacitãţii, în cazul în care acestea nu impiedica punerea în aplicare a contractelor pe termen lung.
Art. 69^7. - în cazul unei conducte de interconectare, orice decizie de scutire se ia dupã consultãri cu celelalte state membre sau, dupã caz, cu autoritãţile de reglementare.
Art. 69^8. - Decizia de scutire se comunica fãrã întârziere de ANRGN Comisiei Europene, împreunã cu toate informaţiile relevante.
Art. 69^9. - Informaţiile prevãzute la art. 69^8 trebuie sa cuprindã, în principal:
a) motivele detaliate pe baza cãrora autoritatea de reglementare sau statul membru a acordat scutirea, inclusiv informaţiile financiare care justifica necesitatea scutirii;
b) analiza efectuatã în privinta efectului asupra concurentei şi functionarii eficiente a pieţei interne a gazelor naturale rezultând din acordarea scutirii;
c) motivele pentru perioada de timp şi partea din capacitatea totalã a infrastructurii gazelor naturale respective pentru care s-a acordat scutirea;
d) în cazul în care scutirea se referã la o conducta de interconectare, rezultatul consultãrii cu statele membre respective sau cu autoritãţile de reglementare;
e) contribuţia infrastructurii la diversificarea furnizarii de gaze naturale."
8. Litera a) a articolului 96 va avea urmãtorul cuprins:
"a) sa realizeze construcţii de orice fel în zona de siguranta a conductelor de gaze naturale; în cazul în care, în mod excepţional, este necesar ca pe terenul pe care este amplasata reţeaua de alimentare cu gaze naturale sa se execute o construcţie, beneficiarul acesteia şi/sau proprietarul va/vor suporta toate cheltuielile de modificare a traseului reţelei, în urmãtoarele condiţii:
1. obţinerea acordurilor proprietarilor sau ale deţinãtorilor legali ai terenului de pe traseul unde urmeazã sa fie plasata noua conducta, precum şi a avizelor autoritãţilor competente şi a autorizaţiei de construire;
2. includerea în patrimoniul operatorului licenţiat a obiectivelor rezultate în urma modificãrii."
9. Punctul 3 al articolului 109 va avea urmãtorul cuprins:
"3. proiectarea, executarea, recepţia şi/sau punerea în funcţiune de lucrãri noi, modificãri, extinderi ale obiectivelor din sectorul gazelor naturale, cu încãlcarea reglementãrilor tehnice emise în domeniu;".
10. Punctul 4 al articolului 109 va avea urmãtorul cuprins:
"4. executarea de lucrãri noi, modificãri, extinderi ale obiectivelor din sectorul gazelor naturale, cu încãlcarea prevederilor art. 65, 80 şi 81;".
11. Dupã punctul 36 al articolului 109 se introduce un nou punct, punctul 37, cu urmãtorul cuprins:
"37. desfãşurarea oricãror activitãţi comerciale şi/sau prestãri de servicii fãrã a deţine licenta necesarã, emisã conform prevederilor prezentei legi şi reglementãrilor elaborate în temeiul acesteia."
12. Articolul 110 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 110. - (1) Contravenţiile prevãzute la art. 109, în cazul în care au fost sãvârşite de persoane fizice, se sancţioneazã dupã cum urmeazã:
a) cu amenda de la 1.500 lei (RON) la 4.500 lei (RON), cele de la pct. 2, 9, 19, 20, 21, 22, 25, 28, 29, 31 şi 32;
b) cu amenda de la 3.000 lei (RON) la 6.000 lei (RON), cele de la pct. 1, 3, 4, 5, 6, 7, 10, 14, 15, 16, 17, 23, 33, 34 şi 35;
c) cu amenda de la 4.000 lei (RON) la 10.000 lei (RON), cele de la pct. 13, 18 şi 26.
(2) Contravenţiile prevãzute la art. 109, în cazul în care au fost sãvârşite de persoane juridice, se sancţioneazã dupã cum urmeazã:
a) cu amenda de la 3.000 lei (RON) la 6.000 lei (RON), cele de la pct. 8 şi 11;
b) cu amenda de la 4.000 lei (RON) la 10.000 lei (RON), cele de la pct. 7;
c) cu amenda de la 6.000 lei (RON) la 12.000 lei (RON), cele de la pct. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 9, 14, 20, 21, 22, 25, 27, 28, 29, 30, 31, 32 şi 36;
d) cu amenda de la 10.000 lei (RON) la 50.000 lei (RON), cele de la pct. 10, 12, 13, 15, 16, 17, 18, 19 şi 26;
e) cu amenda de la 30.000 lei (RON) la 60.000 lei (RON), cele de la pct. 24 şi 37."
13. Dupã alineatul (2) al articolului 119 se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmãtorul cuprins:
"(3) Dispoziţiile cap. VII^1 intra în vigoare începând cu data de 1 ianuarie 2007."
ART. II
Prezenta ordonanta de urgenta transpune prevederile art. 22 "Noua infrastructura" din Directiva Parlamentului European şi a Consiliului 2003/55/CE din 26 iunie 2003 privind reglementãrile comune pentru piata interna în sectorul gazelor naturale şi de abrogare a Directivei 98/30/CE, publicatã în Jurnalul Oficial al Comunitãţilor Europene (JOCE) nr. 176 din 15 iulie 2003.
ART. III
<>Legea gazelor nr. 351/2004 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 679 din 28 iulie 2004, cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta ordonanta de urgenta, dupã aprobarea acesteia prin lege, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o noua numerotare.

PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Şeful Cancelariei Primului-Ministru,
Aleodor Marian Francu

Ministrul economiei şi comerţului,
Codrut Ioan Seres

Ministrul finanţelor publice,
Ionel Popescu

Bucureşti, 14 iulie 2005.
Nr. 116.
---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016