Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 115 din 24 octombrie 2003  privind privatizarea Societatii Comerciale Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 115 din 24 octombrie 2003 privind privatizarea Societatii Comerciale "Roman" - S.A. Brasov si constituirea parcului industrial pe platforma Societatii Comerciale "Roman" - S.A.

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 748 din 26 octombrie 2003
În temeiul art. 114 alin. (4) din Constituţie,

Guvernul României adopta prezenta ordonanta de urgenta.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezenta ordonanta de urgenta reglementeazã privatizarea Societãţii Comerciale "Roman" - S.A. Braşov, modalitatea de constituire şi funcţionare a parcului industrial pe platforma Societãţii Comerciale "Roman" - S.A. Braşov, precum şi protecţia socialã a personalului angajat la Societatea Comercialã "Roman" - S.A. Braşov şi la filialele "Roman" - S.A.
ART. 2
În înţelesul prezentei ordonanţe de urgenta, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarea semnificatie:
a) Societatea Comercialã "Roman" - S.A. Braşov - societatea comercialã la care APAPS deţine 105.968.919 acţiuni, reprezentând 94,2771% din capitalul social, cu sediul în municipiul Braşov, Str. Poienelor nr. 5, judeţul Braşov;
b) filialele "Roman" - S.A. - societãţile comerciale constituite în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 31/1990 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, la care Societatea Comercialã "Roman" - S.A. Braşov deţine participaţia majoritara la capitalul social, denumite în continuare:
- S.C. "Motoare AB" - S.A.
- S.C. "Axe şi Punti" - S.A.
- S.C. "Semifabricate" - S.A.
- S.C. "Eurosam" - S.A.
- S.C. "Reutil" - S.A.
- S.C. "Roman Energetic" - S.A.
- S.C. "Rom Metrologia" - S.A.
- S.C. "Adrom" - S.A.
- S.C. "CAF" - S.A.
- S.C. "Promt Trans" - S.A.;
c) contractul de vânzare-cumpãrare de acţiuni - contractul prin care APAPS vinde cumpãrãtorului PESAKA ASTANA (M) Sdn. Bhd. un numãr de 105.968.919 acţiuni, reprezentând 94,2771% din capitalul social, la care se adauga acţiunile rezultate în urma conversiei în acţiuni, prevãzute la art. 5 alin. (1) şi la art. 6 alin. (1);
d) cumpãrãtor - Societatea Comercialã PESAKA ASTANA (M) Sdn. Bhd., respectiv cumpãrãtorul din contractul de vânzare-cumpãrare de acţiuni deţinute de APAPS la Societatea Comercialã "Roman" - S.A. Braşov;
e) APAPS - Autoritatea pentru Privatizare şi Administrarea Participatiilor Statului, respectiv vânzãtorul din contractul de vânzare-cumpãrare de acţiuni la Societatea Comercialã "Roman" - S.A. Braşov;
f) Asociaţia Parcul Industrial Roman - asociaţia în participaţiune, persoana juridicã de drept privat, constituitã în condiţiile <>Ordonanţei Guvernului nr. 65/2001 privind constituirea şi funcţionarea parcurilor industriale, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 490/2002 , cu participarea Societãţii Comerciale "Roman" - S.A. Braşov şi a filialelor "Roman" - S.A., cu excepţia S.C. "CAF" - S.A.;
g) societatea-administrator - societatea comercialã pe acţiuni, constituitã cu participarea cumpãrãtorului şi a unor entitãţi de drept public sau privat interesate, stabilite prin hotãrâre a Guvernului.

CAP. II
Dispoziţii speciale cu privire la privatizarea Societãţii Comerciale "Roman" - S.A. Braşov

ART. 3
(1) Societatea Comercialã "Roman" - S.A. Braşov, denumita în prezentul articol societate, beneficiazã de urmãtoarele înlesniri la plata ce vor fi cuprinse în contractul de vânzare-cumpãrare de acţiuni:
a) scutirea de la plata a obligaţiilor bugetare restante, datorate şi neachitate la data transferului dreptului de proprietate asupra acţiunilor deţinute de stat, inclusiv a obligaţiilor bugetare din luna în care se realizeazã transferul dreptului de proprietate, în situaţia în care transferul are loc dupã data de 15 a lunii, şi care au scadenta ulterioara acestei date, reprezentând impozite, taxe, contribuţii, inclusiv contribuţiile individuale ale salariaţilor şi orice alte venituri bugetare, precum şi cele reprezentând totalitatea creanţelor proprii şi cele provenite din credite bugetare gestionate de APAPS. Perioadele pentru care obligaţiile bugetare sunt scutite de la plata constituie stagiu de cotizare în sistemul asigurãrilor pentru şomaj, respectiv în sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale;
b) scutirea de la plata a dobânzilor şi a penalitatilor de orice fel, aferente obligaţiilor restante prevãzute la lit. a), calculate pana la data scutirii acestora;
c) scutirea totalã de la plata a tuturor obligaţiilor rezultate din creditele acordate de Banca Comercialã Romana - S.A. şi garantate de cãtre APAPS pentru sumele datorate şi neachitate pana în prezent, potrivit prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 39/1999 privind unele mãsuri pentru susţinerea programului de restructurare prin garantarea unui credit la Societatea Comercialã "Roman" - S.A. Braşov şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 501/1999 privind unele mãsuri pentru susţinerea Programului de restructurare prin garantarea unor credite la Societatea Comercialã "Roman" - S.A. Braşov, la Societatea Comercialã "Tractorul UTB" - S.A. Braşov şi la Societatea Comercialã "Sidex" - S.A. Galaţi, cu modificãrile ulterioare. Se scuteşte total de la plata şi obligaţia societãţii cãtre Banca Comercialã Romana - S.A. pentru sumele rãmase de plata şi neexigibile, aferente aceloraşi credite prevãzute în prezentul alineat, acestea urmând sa fie achitate prin executarea de cãtre Banca Comercialã Romana - S.A. a depozitului bancar colateral constituit de cãtre APAPS, conform actelor normative prevãzute în prezenta litera.
(2) Veniturile rezultate în urma regularizãrii contabile, ca urmare a scutirii totale de la plata a obligaţiilor datorate şi neachitate la data transferului dreptului de proprietate asupra acţiunilor societãţii, sunt neimpozabile.
(3) Pierderea reportata, acumulatã de societate în exerciţiile financiare precedente, precum şi cea înregistratã de aceasta pana la data transferului dreptului de proprietate asupra acţiunilor se recupereazã din profitul obţinut din scutirea totalã de la plata a obligaţiilor restante ale societãţii.
(4) Profitul obţinut din scutirea de la plata obligaţiilor bugetare restante, rãmas dupã acoperirea pierderilor prevãzute la alin. (3), se utilizeazã ca sursa proprie de finanţare.
(5) La data scutirii de la plata a obligaţiilor restante ale societãţii cãtre APAPS se anuleazã de la plata şi obligaţia APAPS cãtre bugetul consolidat al statului privind încasarea creanţelor proprii, precum şi a creanţelor bugetare gestionate de cãtre APAPS, datorate şi neachitate de societate.
(6) Înlesnirile prevãzute la alin. (1) nu se acorda în situaţia în care nu se realizeazã transferul dreptului de proprietate asupra acţiunilor deţinute de stat cãtre cumpãrãtor.
(7) În termen de 30 de zile de la data solicitãrii APAPS, ministerele şi celelalte instituţii creditoare vor emite certificatele de obligaţii bugetare şi notificãrile prin care se atesta cuantumul sumelor care fac obiectul înlesnirilor la plata.
(8) Prevederile prezentului articol se aplica şi filialelor societãţii, asa cum sunt definite la art. 2 lit. b), cu excepţia S.C. "CAF" - S.A.
ART. 4
Autoritãţile administraţiei publice locale pot aproba prin hotãrâre înlesniri la plata obligaţiilor cãtre bugetele locale pentru Societatea Comercialã "Roman" - S.A. Braşov şi filialele sale, dupã cum urmeazã:
a) scutirea totalã sau parţialã de la plata a obligaţiilor bugetare restante la data transferului dreptului de proprietate cãtre bugetele locale, reprezentând impozite, taxe, contribuţii şi alte venituri, precum şi cele reprezentând creanţele proprii şi cele provenite din credite bugetare gestionate de autoritatea administraţiei publice locale. În cazul scutirii parţiale, diferenţa rãmasã va fi achitatã eşalonat, conform graficului aprobat de cãtre autoritatea administraţiei publice locale;
b) scutirea totalã sau parţialã de la plata a dobânzilor şi a penalitatilor de orice fel aferente obligaţiilor restante prevãzute la lit. a), datorate şi neachitate de societate la data transferului dreptului de proprietate asupra acţiunilor.
ART. 5
(1) Se aproba stingerea prin conversie în acţiuni a obligaţiilor Societãţii Comerciale "Roman" - S.A. Braşov, inclusiv cele preluate în conformitate cu prevederile art. 7, cãtre Societatea Comercialã de Distribuţie şi Furnizare a Energiei Electrice "Electrica" - S.A. - Filiala Electrica Transilvania Sud, datorate şi neachitate de societate pana la data transferului dreptului de proprietate asupra acţiunilor deţinute de stat, cu respectarea urmãtoarelor reguli:
a) totalul obligaţiilor societãţii cãtre Societatea Comercialã de Distribuţie şi Furnizare a Energiei Electrice "Electrica" - S.A. - Filiala Electrica Transilvania Sud, inclusiv majorãrile de tarif, cu excepţia taxei pe valoarea adãugatã nerecuperate de aceasta, a taxei de dezvoltare reglementate de <>Ordonanta Guvernului nr. 29/1994 privind constituirea şi utilizarea Fondului special pentru dezvoltarea sistemului energetic, aprobatã prin <>Legea nr. 136/1994 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, a dobânzilor, majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor de orice fel aferente obligaţiilor datorate şi neachitate de societate furnizorului de utilitãţi pana la data transferului dreptului de proprietate asupra acţiunilor, vor face obiectul unor conversii în acţiuni la valoarea de 25.000 lei/acţiune;
b) taxa pe valoarea adãugatã colectata, aferentã acestor obligaţii şi nerecuperata de cãtre Societatea Comercialã de Distribuţie şi Furnizare a Energiei Electrice "Electrica" - S.A. - Filiala Electrica Transilvania Sud, se anuleazã la data transferului dreptului de proprietate asupra acţiunilor, în condiţiile stabilite prin norme metodologice elaborate în termen de 30 de zile de Ministerul Finanţelor Publice. Concomitent se anuleazã taxa dedusã de cãtre societate în limita taxei pe valoarea adãugatã colectate, anulatã la furnizori, în condiţiile stabilite prin normele metodologice prevãzute în prezentul alineat;
c) taxa de dezvoltare reglementatã de <>Ordonanta Guvernului nr. 29/1994 , aprobatã prin <>Legea nr. 136/1994 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, aferentã obligaţiilor prevãzute la alin. (1), se anuleazã la data conversiei în acţiuni a acestor obligaţii;
d) se scutesc de la plata dobânzile, majorãrile de întârziere şi penalitãţile de orice fel aferente debitelor prevãzute la lit. a), calculate pana la data scutirii acestora.
(2) Se mandateazã reprezentanţii statului în organele de conducere ale Societãţii Comerciale de Distribuţie şi Furnizare a Energiei Electrice "Electrica" - S.A. - Filiala Electrica Transilvania Sud sa acţioneze pentru aprobarea conversiei în acţiuni la valoarea nominalã de 25.000 lei/acţiune a creanţelor prevãzute la alin. (1), la paritate cu valoarea nominalã a creanţelor.
(3) Se mandateazã reprezentanţii statului în cadrul organelor de conducere ale societãţii sa acţioneze pentru:
a) majorarea capitalului social al societãţii prin conversia în acţiuni a tuturor creanţelor prevãzute la alin. (1), la valoarea nominalã a acestora de 25.000 lei/acţiune;
b) ridicarea dreptului de preferinta al celorlalţi acţionari la subscrierea de noi aporturi pentru menţinerea cotei de participare la capitalul social.
(4) În sensul <>art. 212 din Legea nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, conversia în acţiuni a creanţelor deţinute de Societatea Comercialã de Distribuţie şi Furnizare a Energiei Electrice "Electrica" - S.A. - Filiala Electrica Transilvania Sud la societate reprezintã un motiv temeinic pentru ridicarea dreptului de preferinta al actionarilor existenţi la subscrierea acţiunilor nou-emise.
(5) Acţiunile rezultate în urma conversiei prevãzute la alin. (1) vor fi transferate APAPS, pe baza de protocol, în vederea vânzãrii acestora cãtre cumpãrãtor la un preţ al pachetului de acţiuni de minimum 10% din valoarea obligaţiilor convertite în acţiuni.
(6) Sumele rezultate în urma vânzãrii acţiunilor prevãzute la alin. (5) se vireazã de APAPS cãtre Societatea Comercialã de Distribuţie şi Furnizare a Energiei Electrice "Electrica" - S.A. - Filiala Electrica Transilvania Sud, în termen de 30 de zile de la data încasãrii contravalorii acestora.
(7) Cu suma reprezentând diferenţa dintre valoarea nominalã a pachetului de acţiuni rezultat în urma conversiei şi suma încasatã din valorificarea acestuia se sting obligaţiile de plata ale Societãţii Comerciale de Distribuţie şi Furnizare a Energiei Electrice "Electrica" - S.A. - Filiala Electrica Transilvania Sud cãtre Societatea Comercialã de Distribuţie şi Furnizare a Energiei Electrice "Electrica" - S.A., ale acesteia cãtre Societatea Comercialã de Distribuţie şi Furnizare a Energiei Electrice şi Termice "Termoelectrica" - S.A. şi, respectiv, ale Societãţii Comerciale de Distribuţie şi Furnizare a Energiei Electrice şi Termice "Termoelectrica" - S.A. cãtre fondul de risc pentru împrumuturi interne şi externe garantate de stat.
ART. 6
(1) Se aproba stingerea prin conversia în acţiuni a obligaţiilor Societãţii Comerciale "Roman" - S.A. Braşov cãtre Societatea Comercialã de Distribuţie a Gazelor Naturale "Distrigaz Sud" - S.A., datorate şi neachitate de societate pana la data transferului dreptului de proprietate asupra acţiunilor, cu respectarea urmãtoarelor reguli:
a) totalul obligaţiilor societãţii cãtre Societatea Comercialã de Distribuţie a Gazelor Naturale "Distrigaz Sud" - S.A., cu excepţia taxei pe valoarea adãugatã nerecuperate de cãtre Societatea Comercialã de Distribuţie a Gazelor Naturale "Distrigaz Sud" - S.A. şi a dobânzilor, majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor de orice fel aferente întregului debit datorat şi neachitat de societate furnizorului de utilitãţi pana la data transferului dreptului de proprietate asupra acţiunilor, va face obiectul unor conversii în acţiuni la valoarea nominalã de 25.000 lei/acţiune;
b) taxa pe valoarea adãugatã colectata, aferentã acestor debite şi nerecuperata de cãtre Societatea Comercialã de Distribuţie a Gazelor Naturale "Distrigaz Sud" - S.A., se anuleazã la data transferului dreptului de proprietate asupra acţiunilor, în condiţiile stabilite prin norme metodologice elaborate în termen de 30 de zile de cãtre Ministerul Finanţelor Publice. Concomitent se anuleazã taxa dedusã de cãtre societate în limita taxei pe valoarea adãugatã colectate, anulatã la furnizori, în condiţiile stabilite prin normele metodologice prevãzute în prezentul alineat;
c) se scutesc de la plata dobânzile, majorãrile de întârziere şi penalitãţile de orice fel aferente debitelor prevãzute la lit. a), calculate pana la data scutirii acestora.
(2) Se mandateazã reprezentanţii statului în organele de conducere ale Societãţii Comerciale de Distribuţie a Gazelor Naturale "Distrigaz Sud" - S.A. sa acţioneze pentru aprobarea conversiei în acţiuni la valoarea nominalã de 25.000 lei/acţiune a creanţelor prevãzute la alin. (1), la paritate cu valoarea nominalã a creanţelor.
(3) Se mandateazã reprezentanţii statului în cadrul organelor de conducere ale societãţii sa acţioneze pentru:
a) majorarea capitalului social al societãţii prin conversia în acţiuni a tuturor creanţelor prevãzute la alin. (1), la valoarea nominalã a acestora de 25.000 lei/acţiune;
b) ridicarea dreptului de preferinta al celorlalţi acţionari la subscrierea de noi aporturi pentru menţinerea cotei de participare la capitalul social.
(4) În sensul <>art. 212 din Legea nr. 31/1990 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, conversia în acţiuni a creanţelor deţinute de Societatea Comercialã de Distribuţie a Gazelor Naturale "Distrigaz Sud" - S.A. la societate reprezintã un motiv temeinic pentru ridicarea dreptului de preferinta al actionarilor existenţi la subscrierea acţiunilor nou-emise.
(5) Acţiunile rezultate în urma conversiei prevãzute la alin. (1) vor fi transferate APAPS, pe baza de protocol, în vederea vânzãrii acestora cãtre cumpãrãtor la un preţ al pachetului de acţiuni de minimum 10% din valoarea obligaţiilor convertite în acţiuni.
(6) Sumele rezultate în urma vânzãrii acţiunilor prevãzute la alin. (5) se vireazã de APAPS cãtre Societatea Comercialã de Distribuţie a Gazelor Naturale "Distrigaz Sud" - S.A., în termen de 30 de zile de la data încasãrii contravalorii acestora.
(7) Diferenţa dintre valoarea nominalã a pachetului de acţiuni rezultat în urma conversiei şi suma încasatã din valorificarea acestuia va fi înregistratã la furnizorul de utilitãţi, urmând ca ulterior aceasta diferenţa sa fie recuperatã în totalitate din surse stabilite prin hotãrâre a Guvernului.
ART. 7
(1) Toate obligaţiile, inclusiv majorãrile şi penalitãţile de orice fel aferente acestor obligaţii, datorate şi neachitate de filiala S.C. "Roman Energetic" - S.A. cãtre Societatea Comercialã de Distribuţie şi Furnizare a Energiei Electrice "Electrica" - S.A. - Filiala Electrica Transilvania Sud şi Societatea Comercialã de Distribuţie a Gazelor Naturale "Distrigaz Sud" - S.A. se cesioneaza Societãţii Comerciale "Roman" - S.A. Braşov în vederea realizãrii conversiei în acţiuni, potrivit art. 5 şi 6.
(2) La data cesionarii prevãzute la alin. (1) toate obligaţiile, inclusiv majorãrile de întârziere şi penalitãţile de orice fel aferente acestor obligaţii, ale filialelor "Roman" - S.A. cãtre S.C. "Roman Energetic" - S.A. se anuleazã.
ART. 8
Facilitãţile prevãzute în prezentul capitol vor fi menţinute doar în situaţia constituirii Parcului Industrial Roman.
ART. 9
Prin derogare de la prevederile art. 34-36 din Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societãţilor comerciale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a <>Legii nr. 137/2002 privind unele mãsuri pentru accelerarea privatizãrii, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 577/2002 , se aproba încheierea contractului de vânzare-cumpãrare de acţiuni de cãtre APAPS cu PESAKA ASTANA (M) Sdn. Bhd.

CAP. III
Dispoziţii speciale privind constituirea şi funcţionarea parcului industrial pe platforma Societãţii Comerciale "Roman" - S.A. Braşov

ART. 10
(1) În temeiul <>art. 12 din Ordonanta Guvernului nr. 65/2001 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 490/2002 , la propunerea APAPS, prin hotãrâre a Guvernului se stabileşte delimitarea zonei din cadrul platformei industriale a Societãţii Comerciale "Roman" - S.A. Braşov, pe care se realizeazã parcul industrial, elementele esenţiale pentru desfãşurarea activitãţii în cadrul acestuia, precum şi cele privind constituirea Asociaţiei Parcul Industrial Roman şi ale societãţii-administrator, inclusiv structura actionariatului acesteia şi cota de participare la capitalul social.
(2) Cota de participare a cumpãrãtorului la capitalul social al societãţii-administrator este cuprinsã între 2%-10%.
(3) Cumpãrãtorul din contractul de vânzare-cumpãrare de acţiuni are obligaţia constituirii societãţii-administrator în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a hotãrârii Guvernului prevãzute la alin. (1).
ART. 11
În vederea realizãrii parcului industrial, cumpãrãtorul are obligaţia ca în termen de 5 zile de la data constituirii societãţii-administrator sa cesioneze contractul de vânzare-cumpãrare de acţiuni cãtre societatea-administrator.
ART. 12
(1) Societatea-administrator, în calitate de acţionar majoritar la Societatea Comercialã "Roman" - S.A. Braşov, are obligaţia ca la data cesiunii prevãzute la art. 11 sa determine vânzarea cãtre cumpãrãtor a activelor identificate în evidenta contabila a Societãţii Comerciale "Roman" - S.A. Braşov şi/sau a filialelor "Roman" - S.A., sub denumirea de S 530, S 550 şi S 580.
(2) Cumpãrãtorul se obliga sa preia şi sa angajeze un numãr de salariaţi dintre cei existenţi în cadrul Societãţii Comerciale "Roman" - S.A. Braşov şi filialelor "Roman" - S.A., la data semnãrii contractului de vânzare-cumpãrare acţiuni, necesar desfãşurãrii activitãţii în activele prevãzute la alin. (1).
(3) Societatea-administrator se obliga ca toate vânzãrile şi închirierile de active cãtre societãţile comerciale care îşi vor desfasura activitatea în cadrul parcului industrial sa fie condiţionate de preluarea unui numãr de personal necesar dintre salariaţii existenţi în cadrul Societãţii Comerciale "Roman" - S.A. Braşov şi filialelor "Roman" - S.A., la data semnãrii contractului de vânzare-cumpãrare acţiuni.
(4) Salariaţii Societãţii Comerciale "Roman" - S.A. Braşov şi ai filialelor "Roman" - S.A. au un drept de intaietate la angajarea în cadrul societãţilor comerciale care îşi desfãşoarã activitatea în parcul industrial în baza unor contracte de vânzare-cumpãrare sau de închirieri, încheiate cu societatea-administrator.
(5) În situaţia în care personalul disponibilizat în baza prevederilor prezentei ordonanţe de urgenta refuza sa se angajeze sau nu corespunde profesional, societãţile comerciale care îşi desfãşoarã activitatea în cadrul parcului industrial pot angaja şi alt personal.
ART. 13
(1) Se mandateazã APAPS sa acţioneze pentru aprobarea în organul de conducere al Societãţii Comerciale "Roman" - S.A. Braşov a transferului cu plata a filialei S.C. "CAF" - S.A. cãtre Consiliul Local Braşov, prin compensare cu toate datoriile Societãţii Comerciale "Roman" - S.A. Braşov cãtre acesta, reprezentând impozite, taxe, contribuţii şi alte venituri la bugetele locale. La data transferului toate datoriile Societãţii Comerciale "Roman" - S.A. Braşov cãtre Consiliul Local Braşov se sting.
(2) Transferul filialei S.C. "CAF" - S.A. cãtre Consiliul Local Braşov se va face în perioada cuprinsã între data semnãrii contractului şi data transferului dreptului de proprietate a acţiunilor cãtre cumpãrãtor.
ART. 14
(1) Obligaţiile societãţii-administrator sunt:
a) sa elaboreze şi sa aprobe programul de organizare a parcului industrial pe platforma Societãţii Comerciale "Roman" - S.A. Braşov;
b) sa asigure utilitatile şi serviciile necesare activitãţilor desfãşurate în parcul industrial;
c) sa asigure şi sa garanteze nediscriminatoriu dreptul de folosinta asupra infrastructurii şi utilitãţilor, potrivit contractelor încheiate cu beneficiarii acestora;
d) sa asigure repararea, menţinerea şi modernizarea, dupã caz, a infrastructurii şi a utilitãţilor din interiorul parcului industrial;
e) sa asigure accesul la utilizarea spaţiilor din parcul industrial destinate folosinţei comune:
f) sa asigure administrarea spaţiilor şi clãdirilor parcului industrial;
g) sa gestioneze sursele financiare proprii şi atrase în conformitate cu strategia de funcţionare şi dezvoltare a parcului industrial;
h) sa atragã investitori pentru dezvoltarea de activitãţi productive şi servicii;
i) sa elaboreze strategia de funcţionare şi dezvoltare a parcului industrial;
j) sa asigure relaţiile de colaborare cu autoritãţile guvernamentale şi cu autoritãţile administraţiei publice locale şi centrale;
k) sa asigure sprijin pentru dezvoltarea parteneriatelor interne şi internaţionale, consultanţa pentru afaceri, consultanţa tehnologicã;
l) sa asigure selectarea solicitãrilor de admitere de noi agenţi economici în parcul industrial;
m) alte obligaţii specifice ale societãţii-administrator şi ale agenţilor economici care sunt prevãzute în contractele încheiate între aceştia.
(2) Societatea-administrator este obligatã, în calitate de acţionar majoritar la Societatea Comercialã "Roman" - S.A. Braşov, sa preia personalul existent la data semnãrii contractului de vânzare-cumpãrare de acţiuni în cadrul Societãţii Comerciale "Roman" - S.A. Braşov şi al filialelor "Roman" - S.A. şi sa distribuie cãtre toate societãţile comerciale care îşi desfãşoarã activitatea în perimetrul parcului industrial personalul care va fi necesar desfãşurãrii activitãţii acestora.
(3) Societatea-administrator este obligatã sa angajeze un numãr de personal disponibilizat necesar functionarii parcului industrial, dintre persoanele existente în cadrul Societãţii Comerciale "Roman" - S.A. Braşov şi al filialelor "Roman" - S.A. la data semnãrii contractului de vânzare-cumpãrare de acţiuni.
ART. 15
(1) Societatea-administrator va plati cãtre APAPS o cota de 15% din preţul încasat din vânzarea activelor din cadrul parcului industrial şi 10% din chiriile încasate de la societãţile comerciale care funcţioneazã în cadrul acestuia, pe o perioada de 3 ani de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta.
(2) Societatea-administrator va constitui un fond pentru plata salariilor compensatorii, cuvenite personalului disponibilizat din cadrul Societãţii Comerciale "Roman" - S.A. Braşov şi al filialelor "Roman" - S.A. conform prevederilor din contractele colective de munca, datorate şi neachitate, dintr-o cota de minimum 8% din preţul încasat din vânzarea activelor şi chiriile încasate de la societãţile comerciale care funcţioneazã în cadrul parcului industrial.

CAP. IV
Dispoziţii speciale privind protecţia personalului care lucreazã pe platforma industriala a Societãţii Comerciale "Roman" - S.A. Braşov

ART. 16
Salariaţii ale cãror contracte individuale de munca vor fi desfãcute prin concedieri colective din cadrul Societãţii Comerciale "Roman" - S.A. Braşov şi al filialelor "Roman" - S.A., cu excepţia celor din cadrul filialei S.C. "CAF" - S.A., în baza programului de organizare a parcului industrial, întocmit şi aprobat de societatea care asigura administrarea parcului industrial şi insusit de societãţile comerciale prevãzute la art. 2, beneficiazã de mãsurile de protecţie socialã prevãzute de prezenta ordonanta de urgenta.
ART. 17
(1) Persoanele prevãzute la art. 16 beneficiazã de urmãtoarele drepturi:
a) la momentul concedierii, de o suma egala cu de doua ori salariul mediu net pe economie comunicat de Institutul Naţional de Statistica pentru luna în care se aproba programul de organizare a parcului industrial;
b) indemnizaţie de şomaj, stabilitã potrivit reglementãrilor legale în vigoare, precum şi un venit lunar de completare. Venitul lunar de completare este egal cu diferenţa dintre salariul individual mediu net pe ultimele 3 luni înainte de concediere, stabilit pe baza elementelor din contractul individual de munca, dar nu mai mult decât salariul mediu net pe economie comunicat de Institutul Naţional de Statistica pentru luna în care se aproba programul de organizare a parcului industrial, şi nivelul indemnizaţiei de şomaj.
(2) Venitul de completare se acorda lunar, de la data stabilirii indemnizaţiei de şomaj, dupã cum urmeazã:
a) 20 de luni, pentru salariaţii care au o vechime în munca de pana la 15 ani;
b) 22 de luni, pentru salariaţii care au o vechime în munca cuprinsã între 15 ani şi 25 de ani;
c) 24 de luni, pentru salariaţii care au o vechime în munca de peste 25 de ani.
(3) Dupã expirarea perioadei de acordare a indemnizaţiei de şomaj persoanele prevãzute la alin. (1) beneficiazã, pana la încheierea perioadei prevãzute la alin. (2), de un venit lunar de completare egal cu salariul individual mediu net pe ultimele 3 luni înainte de concediere, stabilit pe baza elementelor din contractul individual de munca, dar nu mai mult decât salariul mediu net pe economie comunicat de Institutul Naţional de Statistica pentru luna în care se aproba programul de organizare a parcului industrial.
(4) Venitul lunar de completare prevãzut la alin. (1) lit. b) se acorda şi în perioadele în care beneficiarilor le-a fost suspendat sau le-a încetat dreptul la indemnizaţia de şomaj înainte de expirarea perioadei stabilite pentru acordarea acestei indemnizaţii.
(5) În situaţia în care prin contractele colective de munca încheiate în cadrul Societãţii Comerciale "Roman" - S.A. Braşov şi al filialelor "Roman" - S.A., cu excepţia celui din cadrul filialei S.C. "CAF" - S.A., sunt prevãzute plati compensatorii, acestea se acorda conform prevederilor contractelor colective de munca, lunar, dacã concedierile colective s-au fãcut în perioada de valabilitate a acestora, în termen de 36 de luni de la data desfacerii contractului individual de munca al salariatului.
(6) Plãţile compensatorii prevãzute conform contractelor colective de munca, în vigoare la data disponibilizarii colective, se acorda în sume nete, potrivit legii.
(7) În lunile în care se acorda plãţile compensatorii prevãzute la alin. (5) plata indemnizaţiei de şomaj şi a venitului lunar de completare sau, dupã caz, plata venitului lunar de completare se suspenda şi se va relua în lunile în care aceste plati compensatorii nu se acorda.
(8) Dacã în perioada de acordare a plãţilor compensatorii intervin situaţii de natura celor prevãzute la <>art. 44 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurãrilor pentru şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de munca, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, dreptul la plata indemnizaţiei de şomaj înceteazã potrivit legii.
ART. 18
Sumele necesare pentru acordarea drepturilor prevãzute la art. 17 alin. (1) şi (3) se suporta din bugetul asigurãrilor pentru şomaj de la articolul "Indemnizaţii de şomaj".
ART. 19
(1) Suma acordatã la momentul concedierii, precum şi veniturile lunare de completare, prevãzute la art. 17, sunt exceptate de la plata contribuţiilor cãtre bugetul asigurãrilor sociale de stat şi cãtre Fondul naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate.
(2) Veniturile de completare prevãzute la art. 17 au acelaşi regim de impozitare ca şi indemnizaţia de şomaj.
(3) Persoanele beneficiare de venit lunar de completare, potrivit prevederilor prezentei ordonanţe de urgenta, sunt asigurate în sistemul asigurãrilor sociale de sãnãtate în perioada acordãrii acestor drepturi.
(4) Perioada acordãrii, potrivit prevederilor prezentei ordonanţe de urgenta, a venitului lunar de completare constituie stagiu de cotizare în sistemul public de pensii.
(5) Pe perioada acordãrii venitului lunar de completare, potrivit prevederilor prezentei ordonanţe de urgenta, venitul asigurat utilizat la stabilirea drepturilor prevãzute de <>Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, este egal cu salariul individual mediu net din ultimele 3 luni înainte de concediere, stabilit pe baza elementelor din contractul individual de munca, dar nu mai mult decât salariul mediu net pe economie comunicat de Institutul Naţional de Statistica pentru luna în care se aproba programul de organizare a parcului industrial.
ART. 20
Persoanele concediate potrivit art. 16 beneficiazã de serviciile de preconcediere colectivã, precum şi de programele de mãsuri active pentru stimularea ocupãrii forţei de munca ale Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Munca.
ART. 21
(1) Pot beneficia de prevederile prezentei ordonanţe de urgenta numai persoanele concediate în condiţiile art. 16, care au contracte individuale de munca pe durata nedeterminatã încheiate pana la data de 1 iulie 2003.
(2) Persoanele prevãzute la alin. (1) beneficiazã o singura data de venitul de completare acordat în condiţiile art. 17.
(3) Persoanele care se pensioneazã, conform legii, în perioada în care beneficiazã de venitul de completare sau în perioadele în care sunt angajate cu contract individual de munca la societãţile din parcul industrial beneficiazã, pana la expirarea perioadei prevãzute la art. 17 alin. (2), de un venit de completare în cuantumul stabilit în condiţiile art. 17 alin. (1).
(4) Nu beneficiazã de prevederile art. 17 persoanele prevãzute la alin. (1) care se reincadreaza în munca la societãţile comerciale cu capital majoritar de stat, de la data reincadrarii.

CAP. V
Dispoziţii finale

ART. 22
Pachetul de acţiuni deţinut de APAPS la Societatea Comercialã "Roman" - S.A. Braşov se vinde cãtre PESAKA ASTANA (M) Sdn. Bhd. la preţul de 1 euro.
ART. 23
Toate societãţile comerciale din portofoliul APAPS, care vor fi privatizate cu un proiect de parc industrial pana la sfârşitul anului 2003, vor beneficia de facilitãţile prevãzute la cap. II.
ART. 24
Prin derogare de la prevederile <>Legii nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, APAPS este mandatata sa notifice Consiliului Concurentei, în numele ministerelor şi al celorlalte instituţii, ajutoarele de stat acordate de aceste instituţii, într-un singur formular de notificare.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
p. Preşedintele Autoritãţii pentru
Privatizare şi Administrarea Participatiilor Statului,
Claudiu Ştefan Seucan

p. Ministrul economiei şi comerţului,
Iulian Iancu,
secretar de stat

p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat

p. Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei,
Marta Nora Tarnea,
secretar de stat

Bucureşti, 24 octombrie 2003.
Nr. 115.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016