Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 113 din 30 iunie 1999  pentru modificarea si completarea unor acte normative in baza   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 61/1998     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 113 din 30 iunie 1999 pentru modificarea si completarea unor acte normative in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 61/1998

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 315 din 30 iunie 1999

În temeiul art. 114 alin. (4) din Constituţia României şi al pct. 3 din articolul unic al <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 61/1998 pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 189/1998 privind finanţele publice locale (aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 86/1999 ),

Guvernul României emite urmãtoarea ordonanta de urgenta:

ART. 1
<>Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 23 din 31 ianuarie 1996, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 1*) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - Creanţele constând în impozite, taxe, contribuţii, amenzi şi alte sume ce reprezintã resurse financiare publice, potrivit legii, sunt creanţe bugetare care se executa potrivit dispoziţiilor prezentei ordonanţe."
2. Articolul 6^1 **) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6^1. - Plata obligaţiilor bugetare se face în lei."
3. Articolul 10***) alineatul 3 va avea urmãtorul cuprins:
"Cu toate acestea, Ministerul Finanţelor sau, dupã caz, autoritãţile administraţiei publice locale, prin organele lor competente în soluţionarea obiectiunilor, pot dispune, la cererea plãtitorului şi ţinând seama de motivele invocate de acesta, suspendarea obligaţiei de plata la bugetul de stat sau, respectiv, la bugetele locale, pana la soluţionarea primei cai de atac."
4. Articolul 11 alineatul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"Pentru plãtitorii care au cont bancar, data plãţii este data la care bãncile debiteaza contul plãtitorului pe baza instrumentelor de decontare specifice, confirmate prin ştampila şi semnatura autorizata a acestora, cu condiţia creditarii contului bugetar corespunzãtor."



───────────
*) <>Art. 1 a fost modificat prin Ordonanta Guvernului nr. 53/1997 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 224 din 30 august 1997, aprobatã şi modificatã prin Legea nr. 258/1998, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 516 din 30 decembrie 1998.
**) <>Art. 6^1 a fost introdus prin Ordonanta Guvernului nr. 53/1997 .
***) <>Art. 10 a fost modificat prin Ordonanta Guvernului nr. 53/1997 .

5. Articolul 12 alineatul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"În cazul în care obligaţia bugetarã nu a fost achitatã de debitor, la plata sumei datorate este obligat, în condiţiile legii:
a) moştenitorul care a acceptat succesiunea debitorului decedat;
b) cel care preia, în tot sau în parte, drepturile şi obligaţiile persoanei juridice supuse reorganizãrii;
c) asociaţii sau actionarii la societatea comercialã debitoare, potrivit Legii societãţilor comerciale nr. 31/1990, republicatã, cu modificãrile ulterioare."
6. Articolul 13*) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 13. - Orice obligaţie bugetarã neachitata la scadenta genereazã plata unor majorãri de întârziere calculate pentru fiecare zi de întârziere, începând cu ziua imediat urmãtoare scadentei obligaţiei bugetare, pana la data realizãrii sumei datorate, inclusiv, potrivit prevederilor art. 2.
Pentru obligaţiile bugetare datorate şi neachitate la scadenta de cãtre persoanele fizice, reprezentând impozit pe clãdiri, impozit pe teren şi taxa asupra mijloacelor de transport, se calculeazã majorãri de întârziere pentru fiecare luna sau pentru fiecare fracţiune de luna de întârziere.
În cazul constatãrii unor diferenţe de obligaţii bugetare, stabilite de organele competente, majorãrile de întârziere se calculeazã de la data scadentei obligaţiei bugetare la care s-a stabilit diferenţa pana la data realizãrii acesteia inclusiv, prevederile alin. 1 şi 2 aplicându-se în mod corespunzãtor.
Când o obligaţie bugetarã se stinge prin compensare, majorãrile de întârziere pentru neplata acestei obligaţii se calculeazã pana la data la care compensarea a devenit posibila, potrivit legii.
Cota majorãrilor de întârziere se stabileşte prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Finanţelor, corelata cu rata medie a dobânzii practicate pe piata interbancara, la care se pot adauga cel mult 20 de puncte procentuale.
Pentru obligaţiile bugetare prevãzute la alin. 2 cota majorãrilor de întârziere se stabileşte în condiţiile alineatului precedent, corelata cu taxa oficialã a scontului.
Majorãrile de întârziere se calculeazã în lei atât pentru debitele stabilite în lei, cat şi pentru cele stabilite în valuta.
Pentru debitele datorate în valuta calculul majorãrilor de întârziere se efectueazã prin aplicarea cotei majorãrilor de întârziere asupra debitului datorat în valuta, transformat în lei la cursul de schimb valutar stabilit de Banca Nationala a României din ziua scadentei debitului."
7. Articolul 17 alineatul 4 va avea urmãtorul cuprins:
"În cazul inscripţiei ipotecare, un exemplar al procesului-verbal întocmit de organul de executare, precum şi o copie certificatã de pe încheierea instanţei sau de pe dispoziţia organului competent se vor transmite organului de executare în a cãrui raza teritorialã este situat imobilul, care, potrivit legii, are competenta de a solicita efectuarea inscripţiei ipotecare în evidentele de publicitate imobiliarã."
8. Articolul 24**) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 24. - Pentru creanţele bugetare administrate de cãtre Ministerul Finanţelor, precum şi pentru cele gestionate de cãtre instituţiile publice, constând în venituri stabilite prin lege, care constituie resurse ale bugetului de stat, sunt abilitate sa aducã la îndeplinire mãsurile asiguratorii şi sa efectueze procedura de executare silitã, prevãzutã de prezenta ordonanta, organele de specialitate ale direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene şi a municipiului Bucureşti şi unitãţile subordonate acestora, unitãţile subordonate Direcţiei Generale a Vamilor numai pentru creanţele determinate în vama, precum şi alte organe sau persoane, stabilite prin ordin al ministrului finanţelor.
Creanţele trezoreriei statului, astfel cum sunt definite de reglementãrile legale în materie, se executa silit de cãtre organele de specialitate competente sa gestioneze bugetul trezoreriei statului.
Serviciile de specialitate ale consiliilor locale, ale Consiliului General al Municipiului Bucureşti şi ale consiliilor judeţene, dupã caz, sunt abilitate sa aducã la îndeplinire mãsurile asiguratorii şi sa efectueze procedura de executare silitã în vederea realizãrii creanţelor aparţinând bugetelor comunelor, oraşelor, municipiilor şi judeţelor, dupã caz.
Organele şi serviciile de specialitate prevãzute la alin. 1, 2 şi 3 sunt denumite în continuare organe de executare.
Creanţele bugetare care se încaseazã, se administreazã, se contabilizeaza şi se utilizeazã de instituţiile publice, provenite din venituri extrabugetare, precum şi cele rezultate din raporturi juridice contractuale se executa prin împuterniciţi proprii, potrivit prevederilor prezentei ordonanţe.
Pentru creanţele bugetare prevãzute la alin. 3 şi 5 organele abilitate sa efectueze procedura de executare silitã vor aduce la îndeplinire şi mãsurile asiguratorii.
În cazul în care instituţiile publice transmit spre executare silitã organelor prevãzute la alin. 1 debite reprezentând venituri extrabugetare, sumele realizate astfel se fac venit la bugetul de stat.
Personalul organelor de executare, împuternicit sa aplice mãsurile de executare silitã, îndeplineşte o funcţie ce implica exerciţiul autoritãţii de stat."
9. Articolul 25 alineatul 4 va avea urmãtorul cuprins:
"În cazul în care suma neachitata la scadenta din obligaţia bugetarã a fost stabilitã de organele competente ale Ministerului Finanţelor sau ale serviciilor de specialitate ale autoritãţilor administraţiei publice locale, organul de executare va întocmi pentru fiecare creanta câte un act distinct, denumit titlu executoriu, care va conţine: antetul organului emitent, numele şi prenumele sau denumirea debitorului, domiciliul sau sediul acestuia, precum şi orice alte date de identificare; cuantumul şi natura sumelor datorate; temeiul legal al puterii executorii a titlului; data întocmirii titlului, ştampila şi semnatura organului de executare."
10. Articolul 27***) alineatul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"Atunci când se constata ca exista pericolul evident de înstrãinare, substituire sau de sustragere de la executare silitã a bunurilor şi veniturilor urmaribile ale debitorului, organul de executare coordonator, precum şi serviciile de specialitate ale consiliilor locale, ale Consiliului General al Municipiului Bucureşti şi ale consiliilor judeţene, dupã caz, pot proceda la indisponibilizarea şi la executarea silitã a acestora, indiferent de locul în care se gãsesc bunurile."

──────────
*) <>Art. 13 a fost modificat prin Ordonanta Guvernului nr. 53/1997 , prin Legea nr. 258/1998 şi prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 22/1999 .
**) <>Art. 24 a fost modificat prin Ordonanta Guvernului nr. 53/1997 .
***) <>Art. 27 a fost modificat prin Ordonanta Guvernului nr. 53/1997 .

11. Articolul 29 alineatul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Organele de executare au obligaţia de a face demersurile necesare pentru identificarea domiciliului sau sediului debitorului, precum şi a bunurilor şi veniturilor lui urmaribile. În cazul în care titlul executoriu i-a fost transmis spre executare de cãtre un alt organ, organul de executare îi va confirma primirea în termen de 30 de zile."
12. La articolul 31, înaintea alineatului 1 se introduce un alineat cu urmãtorul cuprins:
"Bãncile au obligaţia ca în termen de 15 zile sa comunice titularii şi numerele conturilor deschise de persoanele juridice la organul fiscal în evidentele cãruia sunt înregistrate acestea."
13. Articolul 37*) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 37. - Cheltuielile de executare silitã a creanţelor bugetare se suporta din bugetul Ministerului Finanţelor, al Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, al autoritãţilor administraţiei publice locale sau al instituţiilor publice, dupã caz."
14. Articolul 48 alineatul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Bunurile mobile sechestrate vor putea fi lãsate în custodia debitorului, a creditorului sau a altei persoane desemnate de organul de executare ori vor fi ridicate şi depozitate de cãtre organul de executare. Atunci când bunurile sunt lãsate în custodia debitorului sau a altei persoane desemnate de organul de executare şi când se constata ca exista pericol de substituire sau de degradare, organul de executare silitã poate aplica sigiliul asupra bunurilor."
15. Articolul 49 alineatul 2 se abroga.
16. Articolul 54 alineatul 3 va avea urmãtorul cuprins:
"Cu acordul organului de executare, debitorul poate proceda el însuşi la vânzarea bunurilor sechestrate, informandu-l în scris despre propunerile ce i s-au fãcut, indicând numele şi adresa potenţialului cumpãrãtor, precum şi termenul în care acesta din urma se oferã sa consemneze preţul propus."
17. Articolul 56 alineatul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Dupã adjudecarea bunului, adjudecatarul este obligat sa plãteascã întregul preţ, imediat sau în cel mult 3 zile, în numerar sau cu ordin de plata. În caz contrar, procedura vânzãrii prin licitaţie se va relua în termen de 5 zile, cheltuielile efectuate cu vânzarea fiind în sarcina adjudecatarului, dispoziţiile art. 38 fiind aplicabile."
18. Articolul 56 alineatul 3 va avea urmãtorul cuprins:
"Organul de executare va elibera fiecãrui cumpãrãtor, precum şi debitorului, un document care va cuprinde în mod obligatoriu: organul emitent, data vânzãrii, numele şi prenumele sau denumirea cumpãrãtorului şi debitorului, domiciliul sau sediul acestora, indicarea bunurilor cumpãrate, a preţului plãtit şi a taxei pe valoarea adãugatã, dacã este cazul."
19. Articolul 57 alineatul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"În cazul în care bunurile mobile nu au fost valorificate prin nici una dintre modalitãţile prevãzute de dispoziţiile legale în vigoare, procedura de executare silitã a acestora înceteazã; bunurile, atunci când este cazul, se restituie debitorului, iar creanta bugetarã urmeazã a fi stinsã prin una dintre modalitãţile prevãzute de prezenta ordonanta."
20. Articolul 62 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 62. - Creditorii debitorului, alţii decât titularii drepturilor menţionate la art. 61, sunt obligaţi ca, în termen de 30 de zile de la înscrierea somaţiei în evidentele de publicitate imobiliarã, sa comunice în scris organului de executare titlurile pe care le au pentru imobilul prevãzut în somaţie."
21. Articolul 66 alineatul 4 se abroga.
22. Articolul 67 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 67. - Organul de executare va întocmi un proces-verbal de licitaţie, în care se vor consemna rezultatul acesteia, modul în care s-a desfãşurat, precum şi elementele prevãzute la art. 56 alin. 3.
Procesul-verbal de licitaţie se va semna de organul de executare şi de cumpãrãtor sau de reprezentantul împuternicit al acestuia şi se va preda cumpãrãtorului dupã achitarea integrala a preţului.
Procesul-verbal de licitaţie constituie titlu de proprietate pentru imobilul transmis, pe baza cãruia se face înscrierea în evidentele de publicitate imobiliarã la organele competente în a cãror raza teritorialã este situat imobilul."
23. Dupã articolul 67 se introduce articolul 67^1 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 67^1. - În condiţiile şi la termenele stabilite de organul de executare sau cu acordul acestuia şi, atunci când este cazul, cu acordul creditorului care participa la urmãrire pentru realizarea unei alte creanţe decât cea bugetarã, cumpãrãtorii pot sa plãteascã preţul în cel mult 12 rate lunare, cu un avans de minimum 50% din preţul de evaluare sau de adjudecare al imobilului, dupã caz, şi cu plata unei dobânzi stabilite la nivelul taxei oficiale a scontului.
În cazul vânzãrii directe sau la licitaţie cumpãrãtorului i se va preda procesul-verbal dupã plata avansului din preţ, stabilit în condiţiile alineatului precedent, şi nu va putea instraina imobilul decât dupã plata în întregime a preţului, art. 67 alin. 1 şi 3 aplicându-se în mod corespunzãtor.
Procesul-verbal în care s-a consemnat vânzarea cu plata în rate se va transmite organului de executare coordonator şi creditorului. Totodatã un exemplar al aceluiaşi proces-verbal va fi trimis organelor competente pentru înscrierea în evidentele de publicitate imobiliarã a interdicţiei de înstrãinare a imobilului pana la plata integrala a preţului.
În cazul în care cumpãrãtorul, cãruia i s-a încuviinţat plata preţului în rate, nu plãteşte restul de preţ în condiţiile şi la termenele stabilite, el va putea fi executat silit pentru plata sumei datorate, procesul-verbal în care s-a consemnat vânzarea cu plata în rate constituind titlu executoriu."
24. Dupã articolul 68 se introduce articolul 68^1 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 68^1. - În tot cursul executãrii silite asupra bunurilor imobile ale debitorului, persoana juridicã, inclusiv în perioada în care poate avea loc reluarea procedurii de licitaţie, obligaţiile bugetare pot fi realizate, la propunerea debitorului şi cu acordul Ministerului Finanţelor, prin trecerea în proprietatea statului a bunurilor imobile supuse executãrii silite. În acest sens, organul de executare, va transmite un exemplar al dosarului de executare, împreunã cu propunerile sale şi ale debitorului, direcţiei de specialitate din Ministerul Finanţelor, care va decide oportunitatea acestei mãsuri şi va cere, dupã caz, organului de executare încheierea procesului-verbal de trecere în proprietatea statului a bunului imobil şi stingerea creanţei bugetare pentru care s-a început executarea silitã."
25. Articolul 70**) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 70. - Suma realizatã prin executare silitã reprezintã suma de bani încasatã prin poprire, precum şi suma diminuata, dupã caz, cu taxa pe valoarea adãugatã, obţinutã din valorificarea bunurilor debitorului prin modalitãţile prevãzute de lege.

──────────
*) <>Art. 37 a fost modificat prin Ordonanta Guvernului nr. 53/1997 .
**) <>Art. 70 a fost modificat prin Ordonanta Guvernului nr. 53/1997 .

Suma de bani realizatã prin executare silitã se elibereazã creditorului, prin modalitãţile de plata admise de lege, pana la acoperirea integrala a drepturilor sale.
Dacã suma ce reprezintã atât creanta bugetarã, cat şi cheltuielile de executare este mai mica decât suma realizatã prin executare silitã, cu diferenţa se va proceda la compensare, potrivit art. 87, sau se restituie, la cerere, debitorului."
26. Articolul 71*) alineatul 1 litera d) va avea urmãtorul cuprins:
"d) creanţele bugetare provenite din impozite, taxe, contribuţii şi din alte sume stabilite potrivit legii, datorate bugetului de stat, bugetului asigurãrilor sociale de stat, bugetelor locale şi bugetelor fondurilor speciale;"
27. Articolul 78 alineatul 3 se abroga.
28. Articolul 82**) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 82. - La cererea temeinic justificatã a debitorilor, Ministerul Finanţelor, Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale, alte autoritãţi ale administraţiei publice centrale, precum şi autoritãţile administraţiei publice locale pot acorda:
a) amânãri şi eşalonãri la plata impozitelor, taxelor şi a altor obligaţii bugetare;
b) scutiri şi reduceri de impozite şi taxe, în condiţiile legii;
c) amânãri, eşalonãri, scutiri sau reduceri de majorãri de întârziere.
Esalonarile la plata pot începe prin acordarea unui termen de graţie de pana la 6 luni.
Pentru creanţele reprezentând venituri bugetare ale autoritãţilor administraţiei publice locale, înlesnirile la plata pot fi acordate, în condiţiile prezentei ordonanţe, numai de cãtre acestea.
Pentru creanţele bugetare pentru care s-au aprobat cereri de înlesniri la plata începând cu data comunicãrii aprobãrii, executarea silitã nu va fi pornitã sau nu va fi continuatã, dupã caz.
Prin ordin al ministrului finanţelor se vor stabili procedura, competentele de acordare a înlesnirilor la plata privind creanţele bugetare administrate de Ministerul Finanţelor, precum şi componenta comisiilor care vor analiza şi vor soluţiona cererile de înlesniri la plata. În cazul celorlalte autoritãţi ale administraţiei publice centrale de specialitate, procedura va fi stabilitã de cãtre acestea, cu avizul Ministerului Finanţelor.
Pentru autoritãţile administraţiei publice locale procedura şi competentele de acordare a înlesnirilor la plata se stabilesc prin hotãrâre a Guvernului, elaborata de Ministerul Finanţelor, cu avizul Departamentului pentru Administraţie Publica Localã.
Înlesnirile la plata pot fi acordate atât înaintea începerii executãrii silite, cat şi în timpul efectuãrii acesteia. Pentru acordarea înlesnirilor organul de executare poate cere debitorului sa constituie garanţii corespunzãtoare, potrivit legii."
29. Articolul 83 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 83. - Pe perioada amânãrii sau eşalonãrii se datoreazã majorãri. Cota majorãrilor se stabileşte prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Finanţelor, corelata cu taxa oficialã a scontului."
30. Articolul 84 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 84. - Nerespectarea condiţiilor şi a termenelor în care s-au aprobat înlesnirile la plata atrage anularea acestora, executarea silitã pentru intreaga suma neplatita şi obligaţia de plata a majorãrilor de întârziere prevãzute la art. 13, calculate de la data la care termenele şi/sau condiţiile nu au fost respectate."
31. Articolul 85 se abroga.
32. Articolul 92 se completeazã cu doua alineate cu urmãtorul cuprins:
"Creanţele bugetare fata de debitorii societãţi comerciale, aflate în procedura reorganizãrii judiciare şi a falimentului, pot fi cesionate persoanelor juridice la valoarea nominalã, pe baza convenţiei încheiate cu organul de executare.
Atunci când plata sumelor datorate în baza convenţiei prevãzute la alineatul precedent se face în rate, persoana juridicã va plati o dobanda stabilitã la nivelul taxei oficiale a scontului, garantand îndeplinirea obligaţiei prin garanţii bancare."
33. Articolul 95 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 95. - În cazuri cum sunt calamitati naturale, stare de necesitate, precum şi în alte situaţii deosebite, la propunerea Ministerului Finanţelor, Guvernul poate aproba anularea unor categorii de obligaţii bugetare."
34. Articolul 96 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 96. - În situaţiile în care cheltuielile de executare pot fi mai mari decât obligaţiile bugetare supuse executãrii silite, conducãtorul organului de executare poate aproba anularea debitelor respective."
35. Articolul 100 litera c) va avea urmãtorul cuprins:
"c) pe perioada respectãrii amânãrii sau eşalonãrii plãţii obligaţiei bugetare acordate ca urmare a înlesnirilor la plata, dispuse prin lege, prin hotãrâre a Guvernului ori aprobate de organul competent;"
36. Articolul 100 litera d) se abroga.
37. Articolul 102 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 102. - Organul de executare este în drept ca, pentru creanţele bugetare datorate de comercianţii, persoane fizice şi societãţi comerciale, sa ceara instanţelor judecãtoreşti competente începerea procedurii reorganizãrii judiciare şi a falimentului, în condiţiile legii."
38. Articolul 103***) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 103. - Cererile organelor prevãzute la art. 24 alin. 1 privind începerea procedurii reorganizãrii judiciare şi a falimentului se vor inainta instanţelor judecãtoreşti numai cu aprobarea direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene şi a municipiului Bucureşti şi sunt scutite de consemnarea vreunei cauţiuni."
39. Articolul 105 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 105. - Ministerul Finanţelor şi organele sale teritoriale, organele administraţiei publice centrale, autoritãţile administraţiei publice locale, precum şi instituţiile publice sunt scutite de taxe pentru cererile, acţiunile şi pentru orice alte mãsuri pe care le îndeplinesc în vederea realizãrii creanţelor bugetare."

──────────
*) <>Art. 71 a fost modificat prin Ordonanta Guvernului nr. 53/1997 .
**) <>Art. 82 a fost modificat prin Ordonanta Guvernului nr. 53/1997 .
***) <>Art. 103 a fost modificat prin Ordonanta Guvernului nr. 53/1997 .

40. Articolul 108*) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 108. - Creanţele bugetare, altele decât cele pentru care executarea silitã se efectueazã de cãtre organele Ministerului Finanţelor prevãzute la art. 24, se executa prin împuterniciţi proprii ai Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, ai organelor administraţiei publice centrale sau ai autoritãţilor administraţiei publice locale, precum şi ai instituţiilor publice, dupã caz."
41. Articolul 110^1 **) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 110^1. - Sumele recuperate în contul cheltuielilor de executare silitã vor fi utilizate de cãtre direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene şi a municipiului Bucureşti, de direcţiile de munca şi protecţie socialã judeţene şi a municipiului Bucureşti, de autoritãţile administraţiei publice locale, precum şi de instituţiile publice, dupã caz, pentru procurarea de bunuri de natura mijloacelor fixe şi a obiectelor de inventar necesare pentru desfãşurarea activitãţii organelor de executare silitã.
Lista cuprinzând bunurile de natura celor menţionate la alineatul precedent va fi aprobatã de Ministerul Finanţelor, Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale, de autoritatea administraţiei publice locale, precum şi de instituţia publica, dupã caz, iar procurarea lor se va face cu respectarea prevederilor legale privind achiziţionarea bunurilor şi a serviciilor pentru instituţiile publice."
42. Articolul 111 alineatul 2 litera a) va avea urmãtorul cuprins:
"a) altor organe, în scopul realizãrii unor obligaţii ce decurg din aplicarea unei legi;"
ART. 2
<>Ordonanta Guvernului nr. 68/1997 privind procedura de întocmire şi depunere a declaraţiilor de impozite şi taxe, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 121 din 24 martie 1999, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - (1) Toţi plãtitorii, persoane juridice sau fizice, romane şi strãine, cãrora le revin, potrivit legii, obligaţii fiscale cãtre bugetul de stat şi bugetele locale, trebuie sa întocmeascã şi sa depunã declaraţii sau deconturi de impunere, denumite în continuare declaraţii de impozite şi taxe.
(2) Declaraţiile de impozite şi taxe sunt documente prin care se declara:
a) impozitele şi taxele datorate, în cazul în care, potrivit legii, obligaţia calculãrii impozitelor şi taxelor revine plãtitorului;
b) bunurile şi veniturile impozabile, în cazul în care, potrivit legii, stabilirea impozitului şi a taxei se face de organul fiscal sau, dupã caz, de serviciile de specialitate ale autoritãţilor administraţiei publice locale;
c) impozitele colectate prin stopaj la sursa, în cazul în care plãtitorul are obligaţia de a calcula, retine şi vãrsa impozite şi taxe.
(3) Declaraţia de impozite şi taxe se întocmeşte prin completarea unui formular pus la dispoziţie plãtitorilor, în mod gratuit, de cãtre Ministerul Finanţelor sau de cãtre serviciile de specialitate ale autoritãţilor administraţiei publice locale, dupã caz.
(4) Declaraţiile de impozite şi taxe se întocmesc şi se depun, potrivit reglementãrilor legale în vigoare, precum şi prezentei ordonanţe, la unitatea subordonanta Ministerului Finanţelor, denumita în continuare organ fiscal competent, sau, dupã caz, la serviciul de specialitate al autoritãţii administraţiei publice locale în a cãrui raza teritorialã plãtitorul îşi are sediul sau domiciliul ori unde este luat în evidenta fiscalã."
2. Articolul 5 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - (1) Plãtitorul este obligat sa depunã o declaraţie de impozite şi taxe şi dacã în cursul anului fiscal se afla în una dintre urmãtoarele situaţii:
a) dizolvare, lichidare sau transformare, conform prevederilor legale;
b) reorganizare prin divizare, fuziune prin absorbţie sau fuziune prin contopire, conform legii;
c) încetarea activitãţii, precum şi terminarea activitãţii supuse impozitãrii sau taxarii;
d) încetarea obligaţiei de a calcula, retine şi vira impozite şi taxe;
e) modificãri intervenite în baza de impozitare, în cazul reprezentanţilor firmelor strãine cu activitate pe teritoriul României;
f) modificãri intervenite în baza de impozitare a impozitelor şi taxelor locale.
(2) Declaraţia de impozite şi taxe se depune în termen de 15 zile de la data apariţiei uneia dintre situaţiile prevãzute la lit. a) şi b) ale alin. (1).
(3) Declaraţia de impozite şi taxe se depune pana la data de 25 a lunii urmãtoare celei în care plãtitorul s-a aflat în una dintre situaţiile prevãzute la lit. c), d) şi e) ale alin. (1).
(4) Declaraţia de impozite şi taxe se depune în termen de 30 de zile de la data apariţiei modificãrii prevãzute la lit. f)."
3. Articolul 17 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 17. - Constatarea faptelor prevãzute la art. 13 şi 14 şi aplicarea penalitatilor şi amenzilor se efectueazã de cãtre organele fiscale competente sau de cãtre serviciile de specialitate ale autoritãţilor administraţiei publice locale, dupã caz, prin documente de constatare sau de verificare."
ART. 3
<>Ordonanta Guvernului nr. 70/1997 privind controlul fiscal, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 227 din 30 august 1997, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 64/1999 , se modifica dupã cum urmeazã:
1. Articolul 4 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - În sensul prezentei ordonanţe, prin impozite se înţelege sumele datorate, potrivit legii, bugetului de stat şi bugetelor locale, precum şi orice alte sume care constituie venituri de natura fiscalã, a cãror administrare revine Ministerului Finanţelor sau, dupã caz, autoritãţilor administraţiei publice locale."
2. Articolul 5 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - Controlul fiscal se exercita de cãtre Ministerul Finanţelor şi de unitãţile sale teritoriale, prin aparatul fiscal şi prin organele de control financiar abilitate de lege, denumite în continuare organe de control fiscal, precum şi de cãtre serviciile de specialitate ale autoritãţilor administraţiei publice locale.
Angajaţii organelor de control fiscal, precum şi cei ai serviciilor de specialitate ale autoritãţilor administraţiei publice locale îndeplinesc o funcţie ce implica exerciţiul autoritãţii de stat.
Organizarea, competenta teritorialã şi atribuţiile aparatului fiscal se aproba de cãtre ministrul finanţelor."
3. Articolul 6 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6. - În exercitarea atribuţiilor ce le revin organele de control fiscal sau, dupã caz, serviciile de specialitate ale autoritãţilor administraţiei publice locale au dreptul:

─────────
*) <>Art. 108 a fost modificat prin Ordonanta Guvernului nr. 53/1997 .
**) <>Art. 110^1 a fost introdus prin Ordonanta Guvernului nr. 53/1997 .

a) sa examineze orice înscrisuri, documente, registre sau evidente contabile ale contribuabililor, care pot fi relevante pentru stabilirea corecta a impozitelor datorate şi pentru modul de respectare a obligaţiilor fiscale de cãtre aceştia;
b) sa solicite contribuabililor informaţiile, justificãrile sau explicaţiile referitoare la declaraţiile sau la documentele supuse controlului. În cazul în care se solicita rãspunsul în scris, contribuabilii sunt obligaţi sa furnizeze informaţiile respective în termen de 10 zile de la primirea solicitãrii;
c) sa solicite prezenta contribuabililor sau a reprezentanţilor legali ai acestora la sediul organului de control fiscal sau, dupã caz, la sediul serviciilor de specialitate ale autoritãţilor administraţiei publice locale. Solicitarea se face în scris şi cuprinde, în mod obligatoriu, data, ora şi locul intalnirii, precum şi scopul acesteia. Solicitarea se comunica contribuabilului cu cel puţin 15 zile înaintea datei fixate pentru intalnire;
d) sa facã constatãri faptice cu privire la natura activitãţilor producãtoare de venituri impozabile sau pentru identificarea bunurilor ori a surselor impozabile;
e) sa primeascã copii de pe orice înscris, document sau înregistrare contabila;
f) sa retina, în scopul protejãrii impotriva înstrãinãrii sau distrugerii, în schimbul unei dovezi scrise şi semnate de organul de control fiscal, orice document sau orice element material care poate constitui o proba sau o dovada referitoare la determinarea impozitelor datorate de cãtre contribuabili, pe o perioada de maximum 30 de zile. În cazuri excepţionale, cu aprobarea conducerii direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene sau a municipiului Bucureşti, dupã caz, ori a serviciilor de specialitate ale autoritãţilor administraţiei publice locale, perioada de reţinere poate fi prelungitã pana la 90 de zile;
g) sa între, în prezenta contribuabilului sau a reprezentantului legal al acestuia ori în prezenta unei alte persoane desemnate de contribuabil, în orice incinta a sediului în care îşi desfãşoarã activitatea contribuabilul sau în locuri în care exista bunuri impozabile ori în care se desfãşoarã activitãţi producãtoare de venituri. Accesul este permis în cursul programului normal de lucru al contribuabilului, iar în afarã acestuia, numai cu autorizarea scrisã a conducerii organului de control fiscal sau, dupã caz, a conducerii serviciilor de specialitate ale autoritãţilor administraţiei publice locale şi cu acordul contribuabilului."
4. Articolul 8 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - În scopul determinãrii modului de respectare a obligaţiilor fiscale ce revin contribuabililor şi al stabilirii exacte a impozitelor datorate, organele de control fiscal sau, dupã caz, serviciile de specialitate ale autoritãţilor administraţiei publice locale sunt în drept sa solicite informaţii de la:
- persoane fizice sau juridice care deţin în pãstrare sau în administrare bunuri ori sume de bani ale contribuabililor sau care au relaţii de afaceri cu aceştia;
- organe ale administraţiei publice centrale şi locale, instituţii publice sau de interes public;
- instituţii publice sau private care înregistreazã, sub orice forma, încheierile de contracte, circulaţia mãrfurilor pe cãile de comunicaţie de orice fel, evidenta populaţiei sau a bunurilor, exploatarea proprietãţilor şi altele asemenea.
Persoanele, organele şi instituţiile menţionate la alin. 1 sunt obligate ca, în termenul specificat în solicitare, sa furnizeze informaţiile şi sa punã la dispoziţie organelor de control fiscal sau, dupã caz, serviciilor de specialitate ale autoritãţilor administraţiei publice locale actele, evidentele şi datele respective.
Toate actele, datele şi informaţiile obţinute de organele de control fiscal sau, dupã caz, de serviciile de specialitate ale autoritãţilor administraţiei publice locale, în modul prevãzut în prezentul articol, vor face parte din dosarul fiscal al contribuabilului şi vor putea fi luate în considerare la recalcularea impozitelor datorate de acesta."
5. Articolul 9 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - În cazuri temeinic justificate, organele de control fiscal sau, dupã caz, serviciile de specialitate ale autoritãţilor administraţiei publice locale pot solicita persoanelor, potrivit competentelor teritoriale, sa facã declaraţii sau sa prezinte documente, considerate necesare pentru a stabili dacã persoana în cauza are sau nu are calitatea de contribuabil."
6. Articolul 10 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10. - Organele de control fiscal sau, dupã caz, serviciile de specialitate ale autoritãţilor administraţiei publice locale au obligaţia sa exercite controlul fiscal în asa fel încât sa afecteze cat mai puţin desfãşurarea activitãţilor curente ale contribuabililor.
Pe intreaga durata a controlului fiscal organele de control fiscal sau, dupã caz, serviciile de specialitate ale autoritãţilor administraţiei publice locale au obligaţia de a acţiona cu profesionalism, dovedind corectitudine şi obiectivitate în relaţiile cu contribuabilii controlati şi cu celelalte persoane cu care vin în contact pe parcursul îndeplinirii atribuţiilor de serviciu."
7. Articolul 11 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 11. - În baza constatãrilor efectuate ca urmare a acţiunilor de control, organele de control fiscal sau, dupã caz, serviciile de specialitate ale autoritãţilor administraţiei publice locale au dreptul:
a) sa stabileascã în sarcina contribuabililor diferenţe de impozite, precum şi sa calculeze majorãri de întârziere pentru neplata la termenele legale a impozitelor datorate;
b) sa constate contravenţiile şi sa aplice amenzile şi penalitãţile prevãzute de legile fiscale;
c) sa dispunã mãsurile necesare îndeplinirii corecte de cãtre contribuabili a obligaţiilor fiscale ce le revin."
8. Articolul 11^1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 11.^1 - Înaintea desfãşurãrii unei acţiuni de control fiscal la sediul, domiciliul sau resedinta contribuabilului, acesta are dreptul:
a) sa fie informat în legatura cu acţiunea care urmeazã sa se desfãşoare, prin transmiterea unui aviz de verificare;
b) sa fie înştiinţat în legatura cu drepturile şi obligaţiile sale, care rezulta din prezenta ordonanta.
Avizul de verificare va cuprinde:
- baza legalã a transmiterii lui şi a desfãşurãrii controlului fiscal;
- perioada în care este programata sa se desfãşoare acţiunea de control fiscal;
- impozitele şi perioadele impozabile care vor fi cuprinse în verificare.
Avizul de verificare se transmite contribuabilului cu cel puţin 15 zile înainte de data începerii efective a acţiunii de control fiscal.
În cazul organelor de control fiscal, care, potrivit legii, pot executa controale inopinate, precum şi în cazul în care acţiunea de control fiscal se desfãşoarã în vederea soluţionãrii unor cereri ale contribuabililor, transmiterea avizului de verificare nu este obligatorie.
Contribuabilul confirma luarea la cunostinta despre drepturile şi obligaţiile sale, prin semnarea avizului de verificare.
Pentru motive întemeiate contribuabilii pot solicita modificarea datei de începere a controlului fiscal cu maximum 30 de zile lucrãtoare, solicitare care se comunica, în scris, conducerii organului de control fiscal sau, dupã caz, a serviciilor de specialitate ale autoritãţilor administraţiei publice locale, la 5 zile de la primirea avizului de verificare şi de la semnarea acestuia.
O noua solicitare de amânare a controlului fiscal respectiv nu se admite."
9. Articolul 13 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 13. - Contribuabilii sunt obligaţi sa punã la dispoziţie organului de control fiscal sau, dupã caz, serviciilor de specialitate ale autoritãţilor administraţiei publice locale toate documentele tehnico-operative, contabile şi orice alte documente legale justificative, care stau la baza calculãrii corecte şi în cuantumul legal a impozitelor datorate.
Documentele neprezentate cu rea-credinţa, doveditã cu ocazia controlului fiscal efectuat la sediul, domiciliul sau resedinta contribuabilului ori la sediul organului de control fiscal sau, dupã caz, la sediul serviciilor de specialitate ale autoritãţilor administraţiei publice locale, nu vor fi luate în considerare ulterior, cu ocazia soluţionãrii eventualelor obiecţiuni, contestaţii şi plângeri impotriva actelor de control."
10. Articolul 14 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 14. - Contribuabilii care, potrivit legii, organizeazã şi conduc contabilitatea proprie, sunt obligaţi sa pãstreze evidentele contabile, precum şi documentele justificative pe baza cãrora s-au fãcut înregistrãrile contabile, la sediul social declarat cu ocazia autorizãrii şi înregistrãrii la organul fiscal, pana la împlinirea termenului de prescripţie a dreptului organelor fiscale sau, dupã caz, a dreptului serviciilor de specialitate ale autoritãţilor administraţiei publice locale de a stabili diferenţe de impozite.
Evidentele contabile şi documentele justificative se pãstreazã şi se arhiveaza într-un mod adecvat, care sa permitã desfãşurarea normalã a controlului fiscal."
11. Articolul 16 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 16. - Contribuabilii sau, dupã caz, reprezentanţii legali ai acestora sunt obligaţi sa coopereze la desfãşurarea în condiţii optime a controlului fiscal, prin respectarea drepturilor organelor fiscale sau, dupã caz, a drepturilor serviciilor de specialitate ale autoritãţilor administraţiei publice locale şi acordarea sprijinului necesar în exercitarea acestor drepturi."
12. Articolul 17 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 17. - Controlul fiscal se desfãşoarã la sediul, domiciliul ori resedinta contribuabilului sau la sediul organului de control fiscal ori, dupã caz, la sediul serviciilor de specialitate ale autoritãţilor administraţiei publice locale.
Controlul fiscal se poate desfasura şi în oricare alt loc stabilit de comun acord cu contribuabilul, acesta din urma având, în acest caz, obligaţia de a asigura condiţiile şi documentele necesare pentru derularea normalã a acţiunii de control."
13. Articolul 18 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 18. - Perioada afectatã efectuãrii controlului fiscal prevãzut la art. 17 este stabilitã de organele de control fiscal sau, dupã caz, de serviciile de specialitate ale autoritãţilor administraţiei publice locale, în funcţie de obiectivele controlului şi nu poate fi mai mare de 3 luni."
14. Articolul 19 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 19. - Controlul fiscal la sediul, domiciliul ori resedinta contribuabilului sau la sediul organului de control fiscal ori, dupã caz, la sediul serviciilor de specialitate ale autoritãţilor administraţiei publice locale, se efectueazã o singura data pentru fiecare impozit şi pentru fiecare perioada supusã impozitãrii.
Prin excepţie de la prevederile alin. 1, conducãtorul organului de control fiscal competent sau, dupã caz, al serviciilor de specialitate ale autoritãţilor administraţiei publice locale poate decide reverificarea unei anumite perioade, dacã de la data încheierii controlului fiscal şi pana la împlinirea termenului de prescripţie prevãzut de prezenta ordonanta apar date suplimentare, necunoscute organului de control fiscal sau, dupã caz, serviciilor de specialitate ale autoritãţilor administraţiei publice locale la data efectuãrii controlului, care influenţeazã sau modifica rezultatele acestuia."
15. Articolul 21 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 21. - Dreptul organelor de control fiscal sau, dupã caz, al serviciilor de specialitate ale autoritãţilor administraţiei publice locale de a stabili diferenţe de impozite şi majorãri de întârziere pentru neplata în termen a acestora, precum şi de a constata contravenţii şi a aplica amenzi şi penalitãţi pentru faptele ale cãror constatare şi sancţionare sunt, potrivit legii, de competenta organelor de control fiscal sau, dupã caz, a serviciilor de specialitate ale autoritãţilor administraţiei publice locale, pentru o perioada impozabilã, se prescrie dupã cum urmeazã:
a) în termen de 5 ani de la data la care a expirat termenul de depunere a declaraţiei pentru perioada respectiva;
b) în termen de 5 ani de la data ultimului termen legal de plata a impozitului, în cazul în care legea nu prevede obligaţia depunerii declaraţiei;
c) în termen de 5 ani de la data comunicãrii, cãtre contribuabil, a impozitului stabilit de organele fiscale sau, dupã caz, de serviciile de specialitate ale autoritãţilor administraţiei publice locale în condiţiile prevãzute de lege."
16. Articolul 22 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 22. - Termenele de prescripţie prevãzute la art. 21 se întrerup:
a) în cazurile şi în condiţiile stabilite de lege pentru întreruperea termenului de prescripţie a dreptului la acţiune;
b) la data depunerii de cãtre contribuabil a declaraţiei fiscale dupã expirarea termenului legal de depunere a acesteia;
c) la data efectuãrii de cãtre contribuabil a unui act voluntar de recunoaştere a impozitului datorat, inclusiv plata integrala sau parţialã a acestuia;
d) la data comunicãrii, cãtre contribuabil, a unor diferenţe de impozit stabilite de organele fiscale sau, dupã caz, de serviciile de specialitate ale autoritãţilor administraţiei publice locale, ca urmare a acţiunilor de control."
17. Articolul 23 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 23. - Termenele de prescripţie prevãzute la art. 21 se suspenda:
a) în cazurile şi în condiţiile stabilite de lege pentru suspendarea termenului de prescripţie a dreptului la acţiune;
b) pe timpul cat contribuabilul se sustrage, cu rea-credinţa, de la efectuarea controlului fiscal;
c) cat timp contribuabilul, ca urmare a dispoziţiilor organelor fiscale sau, dupã caz, a serviciilor de specialitate ale autoritãţilor administraţiei publice locale, remediaza deficientele sau indeparteaza cauzele care impiedica desfãşurarea controlului fiscal."
18. Articolul 26 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 26. - Constituie contravenţii, dacã nu sunt sãvârşite în astfel de condiţii încât, potrivit legii penale, sa constituie infracţiuni, urmãtoarele fapte:
a) nefurnizarea de cãtre contribuabili sau de cãtre persoana imputernicita legal sa îi reprezinte a documentelor justificative sau a explicatiilor solicitate de cãtre organele de control fiscal sau, dupã caz, de cãtre serviciile de specialitate ale autoritãţilor administraţiei publice locale;
b) neprezentarea contribuabililor sau a reprezentanţilor legali ai acestora la sediul organului de control fiscal sau, dupã caz, la sediul serviciilor de specialitate ale autoritãţilor administraţiei publice locale la data, ora şi locul fixate, la solicitarea scrisã a acestuia;
c) refuzul contribuabilului de a permite accesul organului de control fiscal sau, dupã caz, al serviciilor de specialitate ale autoritãţilor administraţiei publice locale în sediul sau de afaceri sau în orice alte locuri în care exista bunuri impozabile sau în care acesta desfãşoarã activitãţi producãtoare de venituri, în vederea exercitãrii controlului fiscal;
d) nefurnizarea de cãtre persoanele, organele şi instituţiile prevãzute la art. 8, în termenul stabilit de organele de control fiscal sau, dupã caz, de serviciile de specialitate ale autoritãţilor administraţiei publice locale a actelor, evidentelor şi datelor solicitate;
e) netinerea evidentelor contabile şi a documentelor justificative la sediul social declarat sau pãstrarea acestora în condiţii improprii desfãşurãrii controlului fiscal.
Contravenţiile prevãzute la alin. 1 se sancţioneazã dupã cum urmeazã:
1. cele de la lit. a) şi b), cu amenda de la 500.000 lei la 2.000.000 lei;
2. cele de la lit. c) şi d), cu amenda de la 2.000.000 lei la 10.000.000 lei;
3. cele de la lit. e), cu amenda de la 1.000.000 lei la 10.000.000 lei.
Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se fac de cãtre organele fiscale sau, dupã caz, de serviciile de specialitate ale autoritãţilor administraţiei publice locale.
Prevederile prezentului articol se completeazã cu dispoziţiile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor, cu excepţia art. 25 şi 26."
ART. 4
<>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 85/1997 privind impunerea veniturilor realizate de persoanele fizice, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 378 din 29 decembrie 1997, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 246/1998 , cu modificãrile ulterioare, se modifica dupã cum urmeazã:
1. Articolul 34 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 34. - Stabilirea, constatarea, controlul, încasarea şi urmãrirea impozitelor potrivit prevederilor prezentei ordonanţe de urgenta se efectueazã de cãtre organele de specialitate ale Ministerului Finanţelor."
2. Articolul 35 alineatul (2) se abroga.
3. Articolul 41 alineatul (3) se abroga.
ART. 5
În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta Ministerul Finanţelor cu avizul Departamentului pentru Administraţie Publica Localã, va propune Guvernului proiectul hotãrârii pentru aprobarea procedurii şi competentelor de acordare a înlesnirilor la plata de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale.
ART. 6
<>Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 23 din 31 ianuarie 1996, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>Ordonanta Guvernului nr. 68/1997 privind procedura de întocmire şi depunere a declaraţiilor de impozite şi taxe, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 121 din 24 martie 1999, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 73/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>Ordonanta Guvernului nr. 70/1997 privind controlul fiscal, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 227 din 30 august 1997, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 64/1999 şi <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 85/1997 privind impunerea veniturilor realizate de persoanele fizice, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 378 din 29 decembrie 1997, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 246/1998 , cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta ordonanta de urgenta, vor fi republicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o noua numerotare.

PRIM-MINISTRU
RADU VASILE

Contrasemneazã:


Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes

Secretar de stat,
şeful Departamentului pentru
Administraţie Publica Localã,
Vlad Rosca

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016