Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 113 din 17 octombrie 2007  pentru modificarea si completarea   Legii nr. 211/2004 privind unele masuri pentru asigurarea protectiei victimelor infractiunilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 113 din 17 octombrie 2007 pentru modificarea si completarea Legii nr. 211/2004 privind unele masuri pentru asigurarea protectiei victimelor infractiunilor

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 729 din 26 octombrie 2007
ORDONANŢÃ DE URGENŢÃ nr. 113 din 17 octombrie 2007
pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 211/2004 privind unele mãsuri pentru asigurarea protecţiei victimelor infracţiunilor
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 729 din 26 octombrie 2007


În condiţiile recentei aderãri a României la Uniunea Europeanã, alinierea legislaţiei româneşti la acquis-ul comunitar constituie o prioritate legislativã.
Directiva Consiliului 2004/80/CE privind despãgubirea victimelor infracţiunilor, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 261 din 6 august 2004, se adreseazã tuturor statelor membre ale Uniunii Europene şi obligã la instituirea unei proceduri speciale pentru obţinerea compensaţiilor financiare de cãtre victimele infracţiunilor intenţionate comise cu violenţã în situaţii transfrontaliere.
Având în vedere urgenţa armonizãrii legislaţiei din domeniul protecţiei victimelor infracţiunilor,
în considerarea faptului cã aceste elemente vizeazã interesul general public şi constituie situaţii de urgenţã a cãror reglementare nu poate fi amânatã,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

ART. I
<>Legea nr. 211/2004 privind unele mãsuri pentru asigurarea protecţiei victimelor infracţiunilor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 505 din 4 iunie 2004, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 21 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 21. - (1) Compensaţia financiarã se acordã, la cerere, în condiţiile prezentului capitol, urmãtoarelor categorii de victime:
a) persoanele asupra cãrora a fost sãvârşitã o tentativã la infracţiunile de omor, omor calificat şi omor deosebit de grav, prevãzute la art. 174-176 din Codul penal, o infracţiune de vãtãmare corporalã gravã, prevãzutã la art. 182 din Codul penal, o infracţiune intenţionatã care a avut ca urmare vãtãmarea corporalã gravã a victimei, o infracţiune de viol, act sexual cu un minor şi perversiune sexualã, prevãzute la art. 197, 198 şi art. 201 alin. 2-5 din Codul penal, o infracţiune privind traficul de persoane, o infracţiune de terorism, precum şi orice altã infracţiune intenţionatã comisã cu violenţã;
b) soţul, copiii şi persoanele aflate în întreţinerea persoanelor decedate prin sãvârşirea infracţiunilor prevãzute la alin. (1).
(2) Compensaţia financiarã se acordã victimelor prevãzute la alin. (1) dacã infracţiunea a fost sãvârşitã pe teritoriul României şi victima este:
a) cetãţean român;
b) cetãţean strãin ori apatrid care locuieşte legal în România;
c) cetãţean al unui stat membru al Uniunii Europene, aflat legal pe teritoriul României la data comiterii infracţiunii; sau
d) cetãţean strãin sau apatrid cu reşedinţa pe teritoriul unui stat membru al Uniunii Europene, aflat legal pe teritoriul României la data comiterii infracţiunii.
(3) În cazul victimelor care nu se încadreazã în categoriile de persoane prevãzute la alin. (1) şi (2), compensaţia financiarã se acordã în baza convenţiilor internaţionale la care România este parte."
2. Dupã articolul 34 se introduce un nou capitol, capitolul V^1, intitulat "Solicitarea compensaţiei financiare în situaţii transfrontaliere", cuprinzând articolele 34^1-34^26, cu urmãtorul cuprins:

"CAPITOLUL V^1
Solicitarea compensaţiei financiare în situaţii transfrontaliere

SECŢIUNEA 1
Dispoziţii generale

Art. 34^1. - Prezentul capitol reglementeazã modul de obţinere a compensaţiei financiare în situaţia sãvârşirii unei infracţiuni pe teritoriul unui stat membru al Uniunii Europene, altul decât cel în care victima locuieşte în mod legal.
Art. 34^2. - În sensul prezentei legi, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
a) stat solicitant - statul membru al Uniunii Europene pe al cãrui teritoriu locuieşte în mod legal victima care solicitã o compensaţie financiarã;
b) stat solicitat - statul membru al Uniunii Europene pe al cãrui teritoriu a fost sãvârşitã infracţiunea;
c) autoritate responsabilã cu asistenţa - autoritatea din statul solicitant care are atribuţii privind înregistrarea şi transmiterea cererilor de compensaţie financiarã, informarea şi consilierea solicitanţilor, precum şi cooperarea cu autoritãţile competente din statul solicitat;
d) autoritate de decizie - autoritatea din statul solicitat care soluţioneazã cererile de compensaţie financiarã;
e) solicitant - persoana care formuleazã o cerere de compensaţie financiarã.

SECŢIUNEA a 2-a
Autoritatea românã responsabilã cu asistenţa

Art. 34^3. - (1) Cetãţeanul român, apatridul sau strãinul care locuieşte legal în România, victimã a unei infracţiuni intenţionate comise cu violenţã pe teritoriul unui alt stat membru al Uniunii Europene, poate solicita, cu sprijinul autoritãţii de asistenţã din România, o compensaţie financiarã din partea statului pe al cãrui teritoriu a fost comisã infracţiunea, în condiţiile prevãzute de legea acelui stat.
(2) În aplicarea art. 3 alin. (1) din Directiva Consiliului 2004/80/CE privind despãgubirea victimelor infracţiunilor, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 261 din 6 august 2004, Ministerul Justiţiei este desemnat autoritate responsabilã cu asistenţa persoanelor prevãzute la alin. (1) care doresc obţinerea unei compensaţii financiare.
Art. 34^4. - (1) Cetãţeanul român, apatridul sau strãinul care locuieşte legal în România, victimã a unei infracţiuni intenţionate comise cu violenţã pe teritoriul unui alt stat membru al Uniunii Europene, poate depune la Ministerul Justiţiei o cerere pentru obţinerea compensaţiei financiare din partea statului pe al cãrui teritoriu a fost comisã infracţiunea, însoţitã de documentele justificative necesare.
(2) În maximum 5 zile lucrãtoare de la primire Ministerul Justiţiei transmite cererile şi documentele justificative depuse cãtre autoritatea de decizie a statului pe al cãrui teritoriu a fost comisã infracţiunea, desemnatã conform Directivei Consiliului 2004/80/CE .
(3) Cererile prevãzute la alin. (1) pot fi trimise Ministerului Justiţiei şi prin scrisoare cu confirmare de primire.
(4) Dispoziţiile prezentei legi nu afecteazã dreptul persoanei de a depune o cerere de compensaţie financiarã direct la autoritatea de decizie a statului pe al cãrui teritoriu a fost comisã infracţiunea, conform legislaţiei acelui stat.
(5) Ministerul Justiţiei va transmite cererea de obţinere a compensaţiei financiare potrivit prevederilor alin. (2), în forma prevãzutã de Decizia Comisiei Europene 2006/337/CE din data de 19 aprilie 2006 pentru stabilirea formelor standard ale cererilor şi deciziilor conform Directivei Consiliului 2004/80/CE şi prevãzutã în anexa nr. 1 care face parte integrantã din prezenta lege.
Art. 34^5. - Ministerul Justiţiei furnizeazã solicitantului informaţiile necesare privind posibilitãţile de a cere o compensaţie financiarã din partea statului pe al cãrui teritoriu a fost comisã infracţiunea, formularele de cerere necesare, precum şi informaţii şi indicaţii despre modul de completare a formularului de cerere şi despre documentele justificative necesare.
Art. 34^6. - (1) Ministerul Justiţiei furnizeazã solicitantului date şi informaţii generale pentru a-l ajuta sã rãspundã la orice cerere de informaţii suplimentare formulatã de cãtre autoritatea de decizie din statul membru al Uniunii Europene pe teritoriul cãruia a fost comisã infracţiunea.
(2) La cererea solicitantului, Ministerul Justiţiei transmite direct autoritãţii de decizie prevãzute la alin. (1) informaţiile şi documentele prevãzute la alin. (1), în termen de 5 zile lucrãtoare de la data primirii solicitãrii scrise în acest sens.
Art. 34^7. - (1) Informaţiile prevãzute la art. 34^5 şi 34^6 pot fi solicitate:
a) prin audienţã la sediul Ministerului Justiţiei sau prin telefon;
b) prin poştã, cu confirmare de primire, fax sau e-mail.
(2) În cazul prevãzut la alin. (1) regulile de desfãşurare a audienţei se stabilesc prin ordin al ministrului justiţiei.
(3) Informaţiile solicitate potrivit alin. (1) lit. b) se transmit în termen de maximum 20 de zile calendaristice de la data înregistrãrii cererii la Ministerul Justiţiei.
(4) În cazul în care este necesarã obţinerea de informaţii suplimentare de la alte instituţii, acestea vor fi solicitate înãuntrul termenului de 20 de zile, iar Ministerul Justiţiei va informa solicitantul în maximum 20 de zile calendaristice de la primirea informaţiilor solicitate.
Art. 34^8. - (1) Ministerul Justiţiei va publica pe pagina oficialã de internet formularele de cerere şi alte informaţii relevante pentru obţinerea compensaţiilor financiare pentru victimele infracţiunilor în situaţii transfrontaliere.
(2) Modelul formularelor de cerere prevãzute la alin. (1) va fi aprobat prin ordin al ministrului justiţiei.
Art. 34^9. - (1) Ministerul Justiţiei acordã sprijinul necesar în cazul în care autoritatea de decizie din statul care acordã despãgubirea solicitã audierea directã prin videoconferinţã sau prin telefon a victimei, martorului, expertului sau oricãrei alte persoane aflate pe teritoriul României care poate oferi informaţii relevante.
(2) Audierea se efectueazã direct de cãtre autoritatea de decizie, potrivit legii sale interne.
(3) Cererea de audiere poate fi acceptatã de statul român dacã nu contravine principiilor sale fundamentale de drept, cu respectarea urmãtoarelor condiţii:
a) audierea persoanelor prevãzute la alin. (1) nu poate avea loc în lipsa consimţãmântului expres al acestora;
b) audierea are loc în prezenţa reprezentantului Ministerului Justiţiei, care verificã identitatea persoanei audiate şi existenţa consimţãmântului. În cazul în care constatã cã sunt încãlcate drepturi fundamentale ale persoanei, reprezentantul Ministerului Justiţiei ia de îndatã mãsurile necesare pentru a asigura respectarea acestor drepturi sau, dacã acest lucru nu este posibil, pentru a opri audierea;
c) persoana audiatã va fi asistatã de interpret pentru asigurarea comunicãrii atât cu autoritatea de asistenţã, cât şi cu autoritatea de decizie;
d) persoana audiatã are dreptul de a fi asistatã de apãrãtor.
(4) Persoana a cãrei audiere se cere va fi înştiinţatã prin scrisoare cu confirmare de primire cu cel puţin 10 zile lucrãtoare înainte de data stabilitã pentru audiere.
(5) Scrisoarea de înştiinţare prevãzutã la alin. (4) va cuprinde în mod obligatoriu urmãtoarele:
a) data şi ora audierii;
b) locul audierii;
c) instituţia care va efectua audierea;
d) motivul audierii;
e) posibilitatea de a fi asistat de apãrãtor.
(6) Dispoziţiile legale privind asistenţa judiciarã internaţionalã se aplicã în mod corespunzãtor.
Art. 34^10. - (1) Dacã autoritatea de decizie din statul pe al cãrui teritoriu a fost comisã infracţiunea solicitã acest lucru, Ministerul Justiţiei va realiza audierea persoanelor prevãzute la art. 34^9.
(2) Persoana a cãrei audiere se cere va fi înştiinţatã prin scrisoare cu confirmare de primire cu cel puţin 10 zile lucrãtoare înainte de data stabilitã pentru audiere. Termenul de 10 zile se calculeazã de la data primirii înştiinţãrii.
(3) Scrisoarea de înştiinţare prevãzutã la alin. (2) va cuprinde în mod obligatoriu menţiunile prevãzute la art. 34^9 alin. (5).
(4) Persoana audiatã va fi asistatã, dacã este cazul, de interpret.
(5) Persoana audiatã poate fi asistatã de apãrãtor, fapt ce i se va aduce la cunoştinţã prin înştiinţarea prevãzutã la alin. (2).
(6) Un proces-verbal al audierii va fi transmis autoritãţii de decizie în termen de 5 zile lucrãtoare de la data audierii.
(7) Nicio mãsurã cu caracter coercitiv nu poate fi luatã faţã de persoana audiatã.
Art. 34^11. - (1) Ministerul Justiţiei în colaborare cu autoritãţile române competente şi autoritatea de decizie a statului solicitant convin asupra mãsurilor de protecţie a persoanei audiate.
(2) Dispoziţiile Codului de procedurã penalã privitoare la protecţia martorilor sau a persoanei vãtãmate se pot aplica în mod corespunzãtor.
Art. 34^12. - Ministerul Justiţiei suportã din bugetul aprobat cheltuielile ce decurg din îndeplinirea obligaţiilor care îi revin conform prezentei secţiuni.
Art. 34^13. - În calitate de autoritate de asistenţã Ministerul Justiţiei nu se va pronunţa asupra admisibilitãţii cererii pentru obţinerea compensaţiei financiare.

SECŢIUNEA a 3-a
Autoritatea românã de decizie

Art. 34^14. - (1) În aplicarea Directivei Consiliului 2004/80/CE , autoritatea de decizie în privinţa cererilor de compensaţie financiarã ale persoanelor prevãzute la art. 21 alin. (2) lit. c) şi d) pentru infracţiunile sãvârşite pe teritoriul României este comisia pentru acordarea de compensaţii financiare victimelor infracţiunilor constituitã în cadrul Tribunalului Bucureşti.
(2) Comisia pentru acordarea de compensaţii financiare victimelor infracţiunilor din cadrul Tribunalului Bucureşti este alcãtuitã din cel puţin 3 judecãtori desemnaţi în condiţiile prezentei legi.
(3) Comisia pentru acordarea de compensaţii financiare din cadrul Tribunalului Bucureşti primeşte cererile de compensaţie financiarã prevãzute la alin. (1) direct de la solicitant sau prin intermediul autoritãţii de asistenţã a statului pe al cãrui teritoriu locuieşte solicitantul.
Art. 34^15. - Dispoziţiile prezentei legi privind compensaţia financiarã a victimelor infracţiunilor se aplicã în mod corespunzãtor şi cazurilor prevãzute de prezenta secţiune.
Art. 34^16. - (1) Comisia pentru acordarea de compensaţii financiare din cadrul Tribunalului Bucureşti va transmite autoritãţii responsabile cu asistenţa din statul solicitant, precum şi solicitantului o confirmare de primire a cererii în termen de 5 zile lucrãtoare de la primirea acesteia, numele persoanei de contact din cadrul comisiei, precum şi un termen aproximativ de soluţionare a acesteia atunci când acest lucru este posibil.
(2) Confirmarea prevãzutã la alin. (1) se comunicã solicitantului şi autoritãţii de asistenţã din statul solicitant în forma stabilitã prin Decizia Comisiei Europene 2006/337/CE pentru stabilirea formelor standard ale cererilor şi deciziilor conform Directivei Consiliului 2004/80/CE şi prevãzutã în anexa nr. 2 care face parte integrantã din prezenta lege.
(3) În cazul în care comisia din cadrul Tribunalului Bucureşti primeşte cererea de acordare a compensaţiei financiare prin intermediul autoritãţii de asistenţã din statul solicitant, va trimite şi acesteia o copie de pe citaţie.
Art. 34^17. - (1) În vederea soluţionãrii cererii comisia din cadrul Tribunalului Bucureşti poate audia victima, precum şi martorii sau experţii în cauzã care se aflã pe teritoriul statului solicitant, direct prin videoconferinţã ori telefon sau prin intermediul autoritãţii de asistenţã a statului solicitant.
(2) În acest scop comisia va adresa o cerere scrisã autoritãţii de asistenţã din statul solicitant.
(3) Regulile privind asistenţa judiciarã internaţionalã se vor aplica în mod corespunzãtor.
Art. 34^18. - (1) Audierea directã prin videoconferinţã sau telefon se face potrivit legii române.
(2) Pentru audierea prin videoconferinţã sau telefon regulile privind asistenţa judiciarã internaţionalã se vor aplica în mod corespunzãtor.
(3) Audierea nu poate da naştere la mãsuri coercitive împotriva persoanei ascultate.
Art. 34^19. - Audierea prin intermediul autoritãţii de asistenţã se va face conform legii statului cãruia aceasta îi aparţine.
Art. 34^20. - (1) Dispoziţiile Codului de procedurã penalã privitoare la protecţia martorilor sau a persoanei vãtãmate se vor aplica în mod corespunzãtor.
(2) Mãsurile privind protecţia persoanei audiate se pot lua în colaborare cu autoritatea de asistenţã.
Art. 34^21. - Hotãrârea prin care s-a soluţionat cererea de compensaţie financiarã se comunicã solicitantului şi autoritãţii de asistenţã din statul solicitant, în forma stabilitã prin Decizia Comisiei Europene 2006/337/CE din 19 aprilie 2006 pentru stabilirea formelor standard ale cererilor şi deciziilor conform Directivei Consiliului 2004/80/CE şi prevãzutã în anexa nr. 3 care face parte integrantã din prezenta lege.
Art. 34^22. - (1) Compensaţia financiarã se va plãti solicitantului în contul indicat de acesta în formularul de cerere.
(2) Solicitantului nu i se va imputa nicio cheltuialã ocazionatã de formularea, depunerea sau soluţionarea cererii de compensaţie financiarã ori de plata efectivã a compensaţiei.

SECŢIUNEA a 4-a
Dispoziţii comune

Art. 34^23. - (1) Ministerul Justiţiei este desemnat ca punct de contact central în ceea ce priveşte colaborarea cu celelalte state membre ale Uniunii Europene pentru aplicarea dispoziţiilor prezentului capitol.
(2) Atribuţiile Ministerului Justiţiei în aplicarea alin. (1) vor fi stabilite prin ordin al ministrului justiţiei.
Art. 34^24. - (1) Documentele care se transmit între autoritãţi din state diferite conform prezentului capitol vor fi redactate astfel:
a) documentele adresate autoritãţilor din România vor fi redactate în limba românã sau englezã;
b) documentele adresate de cãtre autoritãţile române unei autoritãţi din alt stat membru al Uniunii Europene vor fi redactate în limba oficialã a acelui stat sau în orice altã limbã pe care acel stat s-a declarat dispus sã o accepte.
(2) Fac excepţie de la prevederile alin. (1) urmãtoarele documente:
a) textul integral al hotãrârii date de cãtre autoritatea de decizie în soluţionarea cererii de compensaţie financiarã;
b) procesele-verbale întocmite în aplicarea art. 34^10 alin. (6) şi 34^19.
(3) Documentele prevãzute la alin. (2) emise de cãtre o autoritate românã vor fi transmise în limba românã sau în limba englezã ori francezã.
(4) În calitate de autoritate de asistenţã, Ministerul Justiţiei va asigura traducerea textului integral al hotãrârii date de cãtre o autoritate de decizie dintr-un alt stat membru al Uniunii Europene în soluţionarea cererii de compensaţie financiarã a uneia dintre persoanele prevãzute la art. 34^3 alin. (1), în cazul când aceastã persoanã solicitã traducerea. Costurile traducerii vor fi suportate de Ministerul Justiţiei.
Art. 34^25. - Formularele de cerere de compensaţie financiarã, precum şi orice alte documente transmise conform prezentului capitol nu fac obiectul vreunei alte formalitãţi de certificare sau autentificare.
Art. 34^26. - (1) Ministerul Justiţiei, în calitate de autoritate responsabilã cu asistenţa, sau altã instituţie competentã va transmite Comisiei Europene:
a) lista autoritãţilor de asistenţã, respectiv de decizie, desemnate în aplicarea Directivei Consiliului 2004/80/CE ;
b) limbile în care autoritãţile române sunt dispuse sã accepte documentele transmise în situaţii transfrontaliere, conform prezentului capitol;
c) informaţii privind posibilitãţile de a solicita şi de a obţine o compensaţie financiarã pentru infracţiuni comise pe teritoriul României, conform prezentei legi;
d) formularele-tip de solicitare a compensaţiei financiare.
(2) Ministerul Justiţiei sau altã instituţie competentã va transmite Comisiei Europene orice modificare ulterioarã a informaţiilor prevãzute la alin. (1)."
3. Dupã articolul 36 se introduce urmãtoarea menţiune:
"Prezenta lege transpune în legislaţia naţionalã dispoziţiile Directivei Consiliului 2004/80/CE din 29 aprilie 2004 privind despãgubirea victimelor infracţiunilor, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 261 din 6 august 2004, precum şi ale Deciziei Comisiei 2006/337/CE din 19 aprilie 2006 pentru stabilirea formelor standard ale cererilor şi deciziilor conform Directivei Consiliului 2004/80/CE din 29 aprilie 2004 privind despãgubirea victimelor infracţiunilor, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L125 din 12 mai 2006."
4. Dupã menţiunea privind transpunerea normelor comunitare se introduc anexele nr. 1-3, având conţinutul prevãzut în anexele nr. 1-3 care fac parte integrantã din prezenta ordonanţã de urgenţã.
ART. II
<>Legea nr. 211/2004 privind unele mãsuri pentru asigurarea protecţiei victimelor infracţiunilor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 505 din 4 iunie 2004, cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta ordonanţã de urgenţã, se va republica în Monitorul Oficial al României, dupã aprobarea acesteia prin lege.

PRIM-MINISTRU
CÃLIN POPESCU-TÃRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul justiţiei,
Tudor-Alexandru Chiuariu

Departamentul pentru
Afaceri Europene,
Adrian Ciocãnea,
secretar de stat

Ministrul economiei
şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Bucureşti, 17 octombrie 2007.
Nr. 113.

ANEXA 1

Formular de transmitere a cererii de compensaţie financiarã
în situaţii transfrontaliere
(art. 6 alin. 2 din Directiva Consiliului 2004/80/CE )

1. Nr. de dosar:
2. Limba oficialã a formularului şi a altor documente justificative (art. 6 alin. 3 din Directiva Consiliului 2004/80/CE ):
3. Formularul se transmite de:


┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Autoritatea responsabilã cu asistenţa (autoritate transmiţãtoare): │
│ Denumirea autoritãţii: │
│ Statul membru: │
│ Persoana de contact a departamentului responsabil: │
│ Adresa: │
│ Nr. de telefon (inclusiv prefixul): │
│ Nr. de fax: │
│ Adresã de e-mail: │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


4. Formularul este transmis cãtre:


┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Autoritatea de decizie (autoritate de primire): │
│ Denumirea autoritãţii: │
│ Statul membru: │
│ Persoana de contact a departamentului responsabil: │
│ Adresa: │
│ Nr. de telefon (inclusiv prefixul): │
│ Nr. de fax: │
│ Adresã de e-mail: │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


5. Date despre solicitant (persoana care solicitã compensaţie financiarã):
Nume:
Prenume:
Sex:
Data naşterii:
Naţionalitate:
Adresã şi cod poştal:
Locul unde persoana locuieşte în mod obişnuit (dacã este diferit de domiciliu):
Nr. de telefon (inclusiv prefixul):
Nr. de fax:
Adresã de e-mail:
Date bancare (pentru transferuri, trebuie prevãzut codul BIC în locul codului bancar şi codul IBAN în locul numãrului de cont):


┌──────────────┬──────────────┬────────────────────┬──────────────────────────┐
│ Codul BIC: │ Codul IBAN: │ Denumirea bãncii: │ Contact în strãinãtate │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
└──────────────┴──────────────┴────────────────────┴──────────────────────────┘


Dupã caz, reprezentantul legal:
6. Date despre persoana vãtãmatã, dacã este diferitã de persoana solicitantului:
Nume:
Prenume:
Sex:
Data naşterii:
Naţionalitate:
Adresã şi cod poştal:

Locul unde persoana locuieşte în mod obişnuit (dacã este diferit de domiciliu):

Nr. de telefon (inclusiv prefixul):
Nr. de fax:
Adresã de e-mail:
Întocmit la:
Data:
De cãtre:
(semnãtura şi/sau ştampila)
7. Lista documentelor justificative ataşate:

ANEXA 2

Confirmare de primire
(art. 7 din Directiva Consiliului 2004/80/CE )

Se va transmite autoritãţii responsabile cu asistenţa şi solicitantului
Autoritatea de decizie:


┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Denumirea autoritãţii: │
│ Statul membru: │
│ Numãrul de caz: │
│ Persoana de contact din departamentul responsabil: │
│ Adresa: │
│ Nr. de telefon (inclusiv prefixul): │
│ Nr. de fax: │
│ Adresã de e-mail: │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


Precizarea termenului de soluţionare a cererii de compensaţie financiarã depuse de solicitant (atunci când este posibil):

Prin prezenta se confirmã primirea cererii de compensaţie din partea autoritãţii responsabile cu asistenţa:


┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Denumirea autoritãţii: │
│ Statul membru: │
│ Numãrul de caz: │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


Data primirii cererii:
Întocmit la:
Data:
De cãtre:
(semnãtura şi/sau ştampila)

ANEXA 3

Formular de transmitere a deciziei referitoare la cererea
de compensaţie financiarã în situaţii transfrontaliere
(art. 10 din Directiva Consiliului 2004/80/CE )

1. Numãr de caz:
2. Data hotãrârii:
3. Limba în care este redactatã decizia:
4. Decizia este transmisã de:


┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Date despre autoritatea de decizie (autoritatea transmiţãtoare): │
│ Denumirea autoritãţii: │
│ Statul membru: │
│ Persoana de contact a departamentului responsabil: │
│ Adresa: │
│ Nr. de telefon (inclusiv prefixul): │
│ Nr. de fax: │
│ Adresã de e-mail: │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


5. Decizia este transmisã cãtre:


┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Autoritatea responsabilã cu asistenţa (autoritate de primire): │
│ Denumirea autoritãţii: │
│ Statul membru: │
│ Persoana de contact a departamentului responsabil: │
│ Adresa: │
│ Nr. de telefon (inclusiv prefixul): │
│ Nr. de fax: │
│ Adresã de e-mail: │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


6. Şi cãtre:


┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Date despre solicitant: │
│ Nume şi prenume: │
│ Adresa: │
│ Nr. de telefon (inclusiv prefixul): │
│ Nr. de fax: │
│ Adresã de e-mail: │
│ Reprezentantul legal (dacã este cazul): │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


7. Informaţii cu privire la decizie:
a) Expunere sumarã:
b) Informaţii privind cãile de atac, autoritatea competentã şi termene:
c) Alte informaţii sau mãsuri cerute de solicitant (a se completa dupã caz):
Întocmit la:
Data:
De cãtre:
(semnãtura şi/sau ştampila)

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016