Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 113 din 14 iulie 2005  pentru modificarea si completarea   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul strainilor in Romania    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 113 din 14 iulie 2005 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul strainilor in Romania

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 658 din 25 iulie 2005
Având în vedere importanţa îndeplinirii în termen a angajamentelor asumate de România pentru anul 2005 în vederea integrãrii în Uniunea Europeanã, respectiv a transpunerii în termenul asumat, în legislaţia româneascã, a documentelor comunitare în domeniul migraţiei,
ţinând seama de faptul cã modificarea legislaţiei privind regimul strãinilor se regãseşte ca obiectiv principal în aplicarea Planului de acţiune Schengen, precum şi a Planului de acţiuni prioritare pentru aderarea la Uniunea Europeanã, implementarea fãrã întârziere a acestora reprezentând una dintre sarcinile a cãror neîndeplinire poate sta la baza activãrii clauzei de amânare a aderãrii României la Uniunea Europeanã,
având în vedere, totodatã, necesitatea soluţionãrii corespunzãtoare a dificultãţilor întâmpinate în aplicarea legislaţiei în vigoare privind regimul strãinilor,
ţinând seama de faptul cã toate aceste elemente vizeazã interesul public şi constituie situaţii extraordinare a cãror reglementare nu poate fi amânatã,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

ARTICOL UNIC
<>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul strãinilor în România, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 201 din 8 martie 2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 5, dupã alineatul (2) se introduc douã noi alineate, alineatele (3) şi (4), cu urmãtorul cuprins:
"(3) Guvernul României, prin instituţiile abilitate, transmite Comisiei Europene şi guvernelor celorlalte state membre în timp util şi nu mai târziu de momentul în care sunt fãcute publice, informaţii privind:
a) proiectele de acte normative care propun mãsuri cu privire la lucrãtorii din state terţe şi membrii lor de familie, în ceea ce priveşte intrarea, şederea şi angajarea în muncã, precum şi realizarea egalitãţii de tratament în condiţiile de viaţã şi de muncã, drepturile salariale şi alte drepturi economice, promovarea integrãrii în forţa de muncã autohtonã şi în societate şi returnarea voluntarã în ţara de origine a unor astfel de persoane;
b) proiecte de acorduri cu privire la subiectele prevãzute la lit. a), precum şi proiectele de acorduri de cooperare pe care intenţioneazã sã le negocieze sau sã le renegocieze cu state terţe, când aceste acorduri conţin prevederi referitoare la subiectele menţionate la lit. a);
c) proiecte de acorduri privind condiţiile de şedere şi angajare în muncã a propriilor cetãţeni care lucreazã în state terţe şi a membrilor de familie ai acestora, pe care intenţioneazã sã le negocieze sau sã le renegocieze cu statele respective.
2. La articolul 8 alineatul (2), litera c) va avea urmãtorul cuprins:
"c) au încãlcat anterior, în mod nejustificat, scopul declarat la obţinerea vizei sau, dupã caz, la intrarea pe teritoriul României ori au încercat sã treacã frontiera României cu documente false sau falsificate;".
3. Alineatul (1) al articolului 12 va avea urmãtorul cuprins:
"(1) Strãinul intrat legal pe teritoriul României are obligaţia sã anunţe despre aceasta organul de poliţie competent teritorial, în termen de 3 zile de la data intrãrii. Fac excepţie cetãţenii statelor membre ale Uniunii Europene şi ale Spaţiului Economic European."
4. La articolul 13, litera a) a alineatului (1) se abrogã.
5. La articolul 13, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmãtorul cuprins:
"(1^1) Strãinul care îşi schimbã domiciliul sau reşedinţa este obligat ca, în termen de 15 zile de la data mutãrii la noua adresã, sã se prezinte la formaţiunea Autoritãţii pentru strãini competentã teritorial, pentru luarea în evidenţã şi efectuarea menţiunilor corespunzãtoare în documentul de identitate."
6. Alineatul (1) al articolului 14 va avea urmãtorul cuprins:
"(1) În cazul în care strãinul nu mai este în posesia documentului de trecere a frontierei de stat în baza cãruia a intrat în ţarã, acesta trebuie sã prezinte la ieşirea din România un nou document valabil de trecere a frontierei de stat."
7. Alineatul (1^1) al articolului 14 se abrogã.
8. La articolul 19, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmãtorul cuprins:
"(1^1) Strãinii piloţi de aeronave şi ceilalţi membri ai echipajului, titulari ai unei licenţe de zbor sau ai unui certificat de echipaj, prevãzute la anexa nr. 9 la Convenţia privind aviaţia civilã internaţionalã, semnatã la Chicago la 7 decembrie 1944, sunt scutiţi de obligativitatea de a avea paşaport şi de a avea vizã numai în situaţiile în care se aflã în exerciţiul funcţiunii şi:
a) nu pãrãsesc aeroportul de escalã;
b) nu pãrãsesc aeroportul de destinaţie;
c) nu pãrãsesc teritoriul oraşului situat în apropierea aeroportului;
d) nu pãrãsesc aeroportul decât pentru a merge la un alt aeroport românesc."
9. La articolul 24 alineatul (1), litera i) va avea urmãtorul cuprins:
"i) alte scopuri - strãinilor detaşaţi de cãtre companiile strãine, lucrãtorilor stagiari sau sezonieri, strãinilor care urmeazã tratament medical de lungã duratã, strãinilor a cãror prezenţã pe teritoriul României este necesarã din interese de securitate naţionalã şi celor care desfãşoarã alte activitãţi care nu contravin legilor române."
10. Alineatul (1) al articolului 46 va avea urmãtorul cuprins:
"(1) Strãinii titulari ai unui drept de şedere temporarã sau permanentã, precum şi refugiaţii recunoscuţi de cãtre statul român pot solicita reîntregirea familiei pentru:
a) soţ/soţie;
b) copiii minori, necãsãtoriţi, ai titularului dreptului de şedere şi ai soţului/soţiei, inclusiv copiii adoptaţi în comun de cãtre aceştia;
c) copiii minori, necãsãtoriţi, inclusiv cei adoptaţi, ai titularului dreptului de şedere, în cazul în care sunt în întreţinerea efectivã a acestuia;
d) copiii minori, necãsãtoriţi, inclusiv cei adoptaţi, ai soţului/soţiei titularului dreptului de şedere, în cazul în care sunt în întreţinerea efectivã a acestuia."
11. La articolul 48 alineatul (1), litera a) va avea urmãtorul cuprins:
"a) celor detaşaţi de cãtre:
(i) o companie strãinã cu sediul pe teritoriul unui stat membru al Organizaţiei Mondiale a Comerţului la o reprezentanţã, sucursalã ori filialã a sa, aflatã pe teritoriul României, sau la o societate comercialã, persoanã juridicã românã, al cãrei asociat/acţionar este compania strãinã, cu acelaşi obiect de activitate, dacã fac dovada cã nu sunt în raporturi de muncã cu o altã persoanã juridicã românã;
(ii) un angajator cu sediul în strãinãtate la o persoanã juridicã din România, în baza unui contract comercial de prestãri de servicii încheiat între cele douã pãrţi."
12. La articolul 48, dupã litera b) se introduce o nouã literã, litera b^1), cu urmãtorul cuprins:
"b^1) celor desemnaţi ca administratori ai unei societãţi comerciale, cu îndeplinirea cumulativã a urmãtoarelor condiţii:
(i) în baza unui contract de mandat;
(ii) la data solicitãrii sã nu fie asociat sau acţionar la societatea comercialã în cauzã sau la o altã persoanã juridicã românã şi sã nu fi avut aceste calitãţi în ultimii 2 ani;
(iii) la societatea comercialã în cauzã sã nu mai existe un alt asociat strãin care a obţinut un drept de şedere în acest scop."
13. La articolul 49, litera d) va avea urmãtorul cuprins:
"d) rudele de gradul I în linie ascendentã."
14. La articolul 50 alineatul (2), litera c) va avea urmãtorul cuprins:
"c) posedã document de cãlãtorie valabil, cu excepţia cazurilor în care documentul de cãlãtorie a expirat dupã intrarea în România şi, din motive independente de voinţa strãinului, acesta nu a putut fi prelungit;".
15. La articolul 50 alineatul (2), litera g) va avea urmãtorul cuprins:
"g) prezintã dovada asigurãrii sociale de sãnãtate."
16. La articolul 51, dupã alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (4^1), cu urmãtorul cuprins:
"(4^1) Când prelungirea dreptului de şedere este solicitatã în baza cãsãtoriei şi sunt necesare verificãri suplimentare conform art. 64, termenul de soluţionare a cererii poate fi prelungit pânã la maximum 90 de zile, caz în care dreptul de şedere se prelungeşte de drept pânã la soluţionarea cererii."
17. La articolul 58 alineatul (1), litera c) va avea urmãtorul cuprins:
"c) face dovada mijloacelor de întreţinere, în cuantum de cel puţin salariul minim net pe ţarã, pe perioada valabilitãţii permisului de şedere."
18. Articolul 63 va avea urmãtorul cuprins:
"ARTICOLUL 63
Prelungirea ulterioarã a dreptului de şedere temporarã pentru reîntregirea familiei
(1) Prelungirile ulterioare ale dreptului de şedere temporarã acordat pentru reîntregirea familiei pot fi acordate dacã solicitantul:
a) prezintã documente traduse şi legalizate din care sã rezulte existenţa cãsãtoriei sau a legãturii de rudenie;
b) prezintã declaraţia, în scris, a membrului de familie care a solicitat reîntregirea familiei, din care sã rezulte cã vor locui împreunã;
c) face dovada spaţiului de locuit corespunzãtor;
d) dovedeşte cã strãinul care a solicitat reîntregirea familiei dispune de mijloace de întreţinere peste cuantumul prevãzut la eliberarea permisului de şedere, cel puţin la nivelul salariului minim net pe ţarã, pentru fiecare membru de familie.
(2) Prelungirea dreptului de şedere pentru strãinii membri de familie ai cetãţenilor români poate fi acordatã astfel:
a) pentru strãinii cãsãtoriţi cu cetãţeni români, dacã:
(i) prezintã certificatul de cãsãtorie în original şi copie, care trebuie sã producã efecte juridice pe teritoriul României;
(ii) fac dovada mijloacelor de întreţinere la nivelul salariului minim net pe ţarã;
b) pentru strãinii care convieţuiesc cu cetãţeni români, dacã:
(i) prezintã certificatele de naştere ale copiilor, cetãţeni români, în original şi în copie;
(ii) prezintã declaraţia cetãţeanului român, în formã autenticã, din care sã rezulte cã aceştia convieţuiesc;
(iii) fac dovada mijloacelor de întreţinere la nivelul salariului minim net pe ţarã;
c) pentru copiii minori necãsãtoriţi, inclusiv cei adoptaţi, dacã:
(i) se prezintã documente traduse şi legalizate din care sã rezulte existenţa legãturii de rudenie;
(ii) se face dovada mijloacelor de întreţinere la nivelul salariului minim net pe ţarã;
d) pentru rudele de gradul I în linie ascendentã, dacã:
(i) prezintã documente traduse şi legalizate din care sã rezulte existenţa legãturii de rudenie;
(ii) fac dovada mijloacelor de întreţinere la nivelul salariului minim net pe ţarã."
19. La articolul 68 alineatul (1), litera a) va avea urmãtorul cuprins:
"a) strãinii detaşaţi - cu prezentarea unui permis de muncã eliberat în condiţiile legii. Dreptul de şedere pentru acest scop poate fi prelungit o singurã datã pentru o perioadã de pânã la un an, pentru prelungirile ulterioare fiind aplicabile dispoziţiile legale privind prelungirea dreptului de şedere a strãinilor angajaţi în muncã."
20. La articolul 68 alineatul (1), dupã litera b) se introduce o nouã literã, litera b^1), cu urmãtorul cuprins:
"b^1) strãinii desemnaţi ca administratori ai unei societãţi comerciale, în urmãtoarele condiţii:
(i) cu prezentarea contractului de mandat;
(ii) la data solicitãrii sã nu fie asociat sau acţionar la societatea comercialã în cauzã sau la o altã persoanã juridicã românã şi sã nu fi avut aceste calitãţi în ultimii 2 ani;
(iii) la societatea comercialã în cauzã sã nu mai existe un alt strãin care a obţinut un drept de şedere în acest scop."
21. Alineatele (3) şi (4) ale articolului 68 vor avea urmãtorul cuprins:
"(3) La solicitarea prelungirii dreptului de şedere temporarã, strãinii prevãzuţi la alin. (1) lit. a), b) şi c) trebuie sã facã dovada mijloacelor de întreţinere, cel puţin la nivelul salariului mediu net pe economia naţionalã, iar cei prevãzuţi la alin. (1) lit. b^1), în cuantum de cel puţin 500 euro lunar proveniţi din activitatea desfãşuratã conform contractului de mandat.
(4) Strãinii prevãzuţi la alin. (1) lit. d) sunt exceptaţi de la obligaţia prezentãrii dovezii mijloacelor de întreţinere."
22. Alineatul (1) al articolului 69 va avea urmãtorul cuprins:
"(1) Dreptul de şedere permanentã se acordã, la cerere, în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã, pe perioadã nedeterminatã, strãinului titular al unui drept de şedere temporarã sau refugiatului recunoscut de cãtre statul român, cãruia i s-a aprobat stabilirea domiciliului în România."
23. Alineatul (3) al articolului 70 se abrogã.
24. La articolul 70, dupã alineatul (4) se introduc douã noi alineate, alineatele (4^1) şi (4^2), cu urmãtorul cuprins:
"(4^1) Strãinilor care au dobândit statutul de refugiat în condiţiile legii li se poate aproba stabilirea domiciliului în România fãrã îndeplinirea condiţiei prevãzute la alin. (1) lit. b).
(4^2) Strãinilor care fac dovada cã au efectuat investiţii de minimum 1.000.000 euro sau au creat peste 100 de locuri de muncã cu normã întreagã li se poate aproba stabilirea domiciliului fãrã îndeplinirea condiţiei prevãzute la alin. (1) lit. a). Dovada investiţiei sau a locurilor de muncã create va fi calculatã în funcţie de cota de participare la beneficii şi pierderi în societatea comercialã."
25. Articolul 71 va avea urmãtorul cuprins:
"ARTICOLUL 71
Condiţii cu privire la solicitarea stabilirii domiciliului în România
(1) Pentru stabilirea domiciliului în România, solicitantul trebuie sã depunã personal, la formaţiunile teritoriale ale Autoritãţii pentru strãini sau, dupã caz, la Oficiul Naţional pentru Refugiaţi, o cerere-tip însoţitã de urmãtoarele documente:
a) strãinii titulari ai unui drept de şedere temporarã:
(i) documentul de trecere a frontierei de stat, în original şi în copie legalizatã;
(ii) copie legalizatã a actelor de stare civilã;
(iii) acte doveditoare privind deţinerea legalã a spaţiului de locuit, în original şi în copie legalizatã;
(iv) acte doveditoare privind mijloacele de întreţinere;
(v) certificat de cazier judiciar, eliberat de autoritãţile române;
(vi) dovada asigurãrii sociale de sãnãtate;
b) strãinii care au statut de refugiaţi:
(i) documentul de trecere a frontierei de stat, în original şi copie;
(ii) copii legalizate ale actelor de stare civilã;
(iii) acte doveditoare privind deţinerea sau folosirea legalã a spaţiului de locuit, în original şi în copie legalizatã;
(iv) certificat de cazier judiciar, eliberat de autoritãţile române;
(v) dovada asigurãrii sociale de sãnãtate.
(2) În cazul în care solicitanţii care au statut de refugiat nu deţin documentele prevãzute la alin. (1) lit. b) pct. (i) şi (ii), cererea va fi analizatã în baza identitãţii declarate."
26. La articolul 86 alineatul (2), litera a) va avea urmãtorul cuprins:
"a) au trecut ilegal frontiera de stat a României;".
27. La articolul 86 alineatul (2), dupã litera a) se introduce o nouã literã, litera a^1), cu urmãtorul cuprins:
"a^1) nu au pãrãsit teritoriul României la expirarea dreptului de şedere conferit prin vizã sau în temeiul unor convenţii internaţionale ori acte normative prin care se desfiinţeazã unilateral regimul de vize, iar perioada scursã de la încetarea acestui drept este mai mare de 60 de zile;".
28. La articolul 86 alineatul (2), dupã litera d) se introduce o nouã literã, litera e), cu urmãtorul cuprins:
"e) au fost condamnaţi pentru infracţiuni sãvârşite cu intenţie, iar pedeapsa prevãzutã de lege pentru acestea este mai mare de 3 ani."
29. La articolul 86, dupã alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (3^1), cu urmãtorul cuprins:
"(3^1) Procedurile aplicabile în cazul necooperãrii unor reprezentanţe diplomatice în legãturã cu eliberarea de documente de cãlãtorie pentru îndepãrtarea strãinilor de pe teritoriul statului român se stabilesc prin ordin comun al ministrului afacerilor externe şi al ministrului administraţiei şi internelor."
30. Dupã articolul 88^1 se introduce un nou articol, articolul 88^2, cu urmãtorul cuprins:
"ARTICOLUL 88^2
Organizarea unor zboruri comune cu statele membre în vederea returnãrii strãinilor
(1) Autoritatea pentru strãini poate organiza sau participa la acţiuni de returnare comunã, pe calea aerului, cu autoritãţi competente din unul sau mai multe state membre ale Uniunii Europene, a strãinilor, cetãţeni ai unor state terţe, care fac obiectul unor decizii de returnare.
(2) Când Autoritatea pentru strãini decide organizarea unui zbor comun pentru returnarea cetãţenilor din state terţe, care poate beneficia şi de participarea altor state membre, informeazã autoritãţile competente din statele membre participante.
(3) În vederea unei bune desfãşurãri a zborului, Autoritatea pentru strãini adoptã mãsuri privind selecţionarea transportatorului, potrivit dispoziţiilor legale, obţinerea autorizaţiilor necesare de la statele de tranzit şi de destinaţie, stabilirea în comun cu autoritãţile competente ale celorlalte state participante a numãrului personalului de escortã necesar, încheierea înţelegerilor financiare necesare, precum şi alte mãsuri ce se impun.
(4) În cazul în care Autoritatea pentru strãini decide sã ia parte la un zbor comun, informeazã autoritãţile naţionale ale statului membru organizator despre intenţia de a participa, specificând numãrul de persoane ce vor fi returnate, şi asigurã un numãr suficient de personal de escortã. În cazul în care escorta este realizatã numai de cãtre statul membru organizator, Autoritatea pentru strãini asigurã prezenţa a cel puţin 2 reprezentanţi la bord, care sunt responsabili de predarea cetãţenilor de care rãspund din statele terţe autoritãţilor din statele de destinaţie.
(5) Autoritatea pentru strãini asigurã atât strãinilor returnaţi, cât şi personalului de escortã propriu documente de cãlãtorie valabile, vize şi alte documente necesare şi, prin intermediul Direcţiei generale afaceri consulare, solicitã asistenţa necesarã din partea reprezentanţelor diplomatice ale României."
31. Alineatul (1) al articolului 93 va avea urmãtorul cuprins:
"(1) Luarea în custodie publicã este o mãsurã de restrângere a libertãţii de mişcare pe teritoriul statului român dispusã de magistrat împotriva strãinului care nu a putut fi returnat în termenul prevãzut de prezenta ordonanţã de urgenţã, precum şi împotriva strãinului care a fost declarat indezirabil sau cu privire la care instanţa a dispus expulzarea."
32. La articolul 101, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmãtorul cuprins:
"(1^1) Mãsura prevãzutã la alin. (1) poate fi dispusã şi împotriva strãinilor care au ieşit din România dupã data de la care şederea lor a devenit ilegalã, fãrã sã facã obiectul unei mãsuri de îndepãrtare de pe teritoriul ţãrii."
33. La articolul 102 alineatul (2), dupã litera c) se introduce o nouã literã, litera c^1), cu urmãtorul cuprins:
"c^1) nu necesitã cheltuieli cu transportul internaţional pentru îndepãrtarea de pe teritoriul României;".
34. La articolul 106 alineatul (2), litera c) se abrogã.
35. Dupã articolul 120^2 se introduce un nou articol, articolul 120^3, cu urmãtorul cuprins:
"ARTICOLUL 120^3
Acordarea dreptului de şedere temporarã pentru strãinii victime ale traficului de persoane, traficului de migranţi sau ale infracţiunii prevãzute la art. 130^1
(1) Strãinilor victime ale traficului de persoane, traficului de migranţi sau ale infracţiunii prevãzute la art. 130^1 li se poate acorda un permis de şedere temporarã, chiar dacã au intrat ilegal în România, la solicitarea procurorului sau instanţei de judecatã, în urmãtoarele condiţii:
a) manifestã o intenţie clarã de a coopera cu autoritãţile române pentru a facilita identificarea şi tragerea la rãspundere penalã a participanţilor la sãvârşirea infracţiunilor ale cãror victime sunt;
b) au încetat relaţiile cu persoanele suspectate de comiterea infracţiunilor ale cãror victime sunt;
c) acordarea dreptului de şedere este oportunã pentru derularea investigaţiilor judiciare;
d) şederea acestora în România nu prezintã pericol pentru ordinea publicã şi securitatea naţionalã.
(2) Dreptul de şedere poate fi acordat, pentru o perioadã de 6 luni, cu posibilitatea prelungirii pe noi perioade în aceleaşi condiţii.
(3) Dreptul de şedere poate fi revocat în urmãtoarele situaţii:
a) nu mai sunt îndeplinite condiţiile prevãzute la alin. (1);
b) titularul dreptului de şedere, în mod intenţionat, a reînnoit contactele cu persoanele suspectate de comiterea infracţiunilor prevãzute la alin. (1);
c) dacã se constatã cã strãinul a indus în eroare autoritãţile competente cu privire la calitatea de victimã sau cu privire la datele şi informaţiile furnizate;
d) când victima înceteazã sã coopereze;
e) când autoritãţile competente constatã existenţa vreunuia dintre cazurile prevãzute la art. 10 din Codul de procedurã penalã.
(4) Permisul de şedere pentru persoanele prevãzute la alin. (1) se elibereazã în regim gratuit."
36. La articolul 124, dupã punctul 3 se introduce un nou punct, punctul 3^1, cu urmãtorul cuprins:
"3^1. nerespectarea de cãtre strãin a obligaţiei prevãzute la art. 13 alin. (1^1);".
37. La articolul 125, litera a) va avea urmãtorul cuprins:
"a) cu amendã de la 100 lei (RON) la 500 lei (RON), cele prevãzute la pct. 3, 3^1, 4, 6, 6^1, 8, 9, 10, 11 şi 12;".
38. La articolul 130^1, dupã alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (3^1), cu urmãtorul cuprins:
"(3^1) Dacã fapta prevãzutã la alin. (1) este sãvârşitã de o persoanã care face parte dintr-un grup organizat sau care a produs ori a obţinut pentru sine sau pentru altul beneficii materiale importante, maximul special al pedepsei se majoreazã cu 3 ani."
39. Dupã articolul 130^1 se introduce un nou articol, articolul 130^2, cu urmãtorul cuprins:
"ARTICOLUL 130 2
Rãspunderea persoanelor juridice
(1) Dacã fapta prevãzutã la art. 130^1 a fost comisã în numele sau în interesul unei persoane juridice, de cãtre organele sau reprezentanţii acesteia, se pedepseşte cu amendã de la 15.000 lei (RON) la 30.000 lei (RON).
(2) Cu aceeaşi pedeapsã se sancţioneazã fapta prevãzutã la art. 130^1, dacã a fost sãvârşitã în interesul unei persoane juridice, ca urmare a neexercitãrii de cãtre persoanele prevãzute la alin. (1) a atribuţiilor de control, de orice persoanã aflatã sub autoritatea acestora.
(3) Rãspunderea persoanei juridice nu exclude rãspunderea penalã a persoanelor fizice participante la sãvârşirea infracţiunii prevãzute de art. 130^1."
40. Articolul 135^1 va avea urmãtorul cuprins:
"ARTICOLUL 135^1
Prevederi aplicabile de la data aderãrii României la Uniunea Europeanã
Prevederile art. 5 alin. (3) şi (4), art. 88^1, 88^2, 92^1, 120^1 şi ale art. 120^2 intrã în vigoare la data aderãrii României la Uniunea Europeanã."

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:


────────────────
Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga

p. Ministrul afacerilor externe,
Anton Niculescu,
secretar de stat

Ministrul integrãrii europene,
Ene Dinga

Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Gheorghe Barbu

Ministrul finanţelor publice,
Ionel Popescu

Bucureşti, 14 iulie 2005.
Nr. 113.
____________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016