Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 110 din 23 august 2001  pentru ratificarea Acordului-cadru de imprumut dintre Romania si Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, semnat la Paris la 17 august 2001 si la Bucuresti la 20 august 2001    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 110 din 23 august 2001 pentru ratificarea Acordului-cadru de imprumut dintre Romania si Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, semnat la Paris la 17 august 2001 si la Bucuresti la 20 august 2001

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 512 din 28 august 2001

    In temeiul prevederilor art. 114 alin. (4) din Constituţia României,

    Guvernul României adopta prezenta ordonanţa de urgenta.

    ART. 1
    Se ratifica Acordul-cadru de împrumut dintre România şi Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, în valoare de 60 milioane dolari S.U.A., destinat finanţării proiectului privind construcţia de locuinţe sociale pentru persoanele/familiile ţinere cu venituri reduse, semnat la Paris la 17 august 2001 şi la Bucureşti la 20 august 2001.
    ART. 2
    (1) Aplicarea acordului-cadru de împrumut va fi realizată de Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, prin intermediul Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe, desemnată ca agenţie de implementare.
    (2) Ministerul Finanţelor Publice va încheia cu Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei şi cu Agenţia Naţionala pentru Locuinţe un acord de împrumut subsidiar, prin care se vor stabili drepturile şi obligaţiile părţilor, inclusiv repartizarea sumelor necesare pentru proiect, pe tipuri de activităţi şi surse de finanţare.
    ART. 3
    (1) Contribuţia locală la finanţarea proiectului va fi asigurata de la:
    a) bugetele locale ale consiliilor în a căror raza teritorială este situat amplasamentul, în valoare de 24,84 milioane dolari S.U.A., din care 11,4 milioane dolari S.U.A. reprezintă valoarea terenului, iar 13,44 milioane dolari S.U.A. vor fi alocate pe parcursul a 3 ani pentru finanţarea studiilor de fezabilitate, pentru pregătirea şi viabilizarea terenurilor. Contribuţia asigurata de la bugetele locale se majorează cu valoarea taxelor şi impozitelor aferente activităţilor finanţate de acestea;
    b) bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, în valoare de 35,16 milioane dolari S.U.A., care vor fi alocate pe parcursul a 3 ani pentru finanţarea documentaţiilor tehnicoeconomice, a lucrărilor de construcţie şi pentru supravegherea executării lucrărilor. Contribuţia asigurata de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei se majorează cu valoarea taxelor şi impozitelor datorate şi plătibile pe teritoriul României, aferente activităţilor finanţate de acestea.
    (2) Contribuţia locală asigurata de la bugetul Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei va fi transferata la Agenţia Naţionala pentru Locuinţe şi va fi utilizata de către aceasta exclusiv pentru scopurile proiectului, numai după încheierea de către Agenţia Naţionala pentru Locuinţe a convenţiilor cu autorităţile administraţiei publice locale implicate. Aceste convenţii vor statua printre altele: cedarea dreptului de administrare a terenului către Agenţia Naţionala pentru Locuinţe, obligativitatea asigurării de către consiliile locale a studiilor de fezabilitate, a lucrărilor de viabilizare a terenurilor, a întreţinerii şi reparării noilor locuinţe, după finalizarea construcţiilor, precum şi criteriile de repartizare a locuinţelor, contra unei chirii, persoanelor/familiilor ţinere cu venituri reduse, cu respectarea legislaţiei în vigoare.
    ART. 4
    Locuinţele sociale realizate în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenta, precum şi terenurile aferente se predau în administrare autorităţilor administraţiei publice locale în condiţiile legii, pe baza de protocol încheiat cu Agenţia Naţionala pentru Locuinţe.
    ART. 5
    Fondurile în lei necesare pentru rambursarea împrumutului, plata dobânzilor şi comisioanelor aferente împrumutului se vor asigura de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei.
    ART. 6
    (1) Se autorizează Guvernul României, ca prin Ministerul Finanţelor Publice, de comun acord cu Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, sa introducă pe parcursul utilizării împrumutului, în raport cu condiţiile concrete de aplicare a acordului-cadru de împrumut, amendamente la conţinutul acestuia, care privesc modificări în structura împrumutului pe categorii, modificări de termene sau de beneficiari, precum şi orice alte modificări şi detalieri care nu sunt de natura sa majoreze obligaţiile financiare ale României fata de Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei sau sa determine noi conditionari economice fata de cele convenite iniţial între părţi.
    (2) Amendamentele la acordul-cadru de împrumut convenite cu Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, conform alin. (1), se vor aproba prin hotărâre a Guvernului.

             PRIM-MINISTRU
             ADRIAN NĂSTASE

                   Contrasemnează:
                   ---------------
             Ministrul finanţelor publice,
               Mihai Nicolae Tănăsescu

           p. Ministrul lucrărilor publice,
            transporturilor şi locuinţei,
                     Ion Şelaru,
                   secretar de stat

           p. Ministrul afacerilor externe,
                Cristian Diaconescu,
                  secretar de stat


    BANCA DE DEZVOLTARE A CONSILIULUI EUROPEI

    F/P 1.407 (2001)
    Acord-cadru de împrumut

                            ACORD-CADRU DE ÎMPRUMUT
                      între România şi Banca de Dezvoltare
                            a Consiliului Europei*)
-----------
    *) Traducere.

    România, reprezentată de Ministerul Finanţelor Publice, denumita în continuare Împrumutat, pe de o parte, şi Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, denumita în continuare B.D.C.E., Paris, pe de alta parte,
    ● având în vedere cererea Împrumutatului din 16 mai 2001;
    ● având în vedere Rezoluţia Consiliului de administraţie al B.D.C.E. nr. 1.424 (1997), a treia editie revizuită;
    ● având în vedere cel de-al treilea Protocol adiţional la Acordul general pentru privilegii şi imunităţi al Consiliului Europei;
    ● având în vedere articolele Normelor de împrumut ale B.D.C.E. din 6 octombrie 1970, au convenit următoarele:

    ART. 1
    Acest împrumut este acordat în cadrul condiţiilor generale ale Normelor de împrumut curente ale B.D.C.E. şi în cadrul condiţiilor speciale stabilite prin acest acord şi prin anexele la acesta.
    ART. 2
    Proiectul
    B.D.C.E. acorda Împrumutatului, care accepta, un împrumut pentru finanţarea parţială a F/P 1.407 (2001), aprobat de Consiliul de administraţie al B.D.C.E. în iunie 2001, referitor la finanţarea parţială a proiectului privind construirea de locuinţe sociale al Guvernului României.
    Acest împrumut este acordat de B.D.C.E., luându-se în considerare anagajamentul ca Împrumutatul îl utilizează pentru a finanta numai proiectul prezentat în anexa nr. I şi ca realizează acest proiect prin Agenţia Naţionala pentru Locuinţe (agenţie sub autoritatea Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, denumita în continuare A.N.L.), în cadrul condiţiilor care sunt detaliate în anexa respectiva.
    Orice schimbare a modului de utilizare a împrumutului, care nu a primit aprobarea B.D.C.E., poate conduce la suspendarea, anularea sau la rambursarea imediata a împrumutului, conform termenilor art. 13 din Normele de împrumut ale B.D.C.E.
    ART. 3
    Împrumutul
    3.1. Condiţii financiare
    Valoarea împrumutului acordat este în limita echivalentului a 60.000.000 USD (şaizeci milioane dolari S.U.A.).
    Împrumutul va fi disponibilizat în mai multe transe.
    Fiecare transa a împrumutului va fi pentru o perioada de cel mult 15 ani, incluzând 5 ani perioada de graţie. Ratele de capital, rata dobânzii, valuta, durata şi data de disponibilizare vor fi stabilite de comun acord, pentru fiecare transa, între Împrumutat şi B.D.C.E., prin fax confirmat. Contul în care disponibilizările vor fi efectuate va fi comunicat la B.D.C.E. în timp util de către Împrumutat.
    O scrisoare suplimentară la prezentul acord-cadru de împrumut, specificând detaliile fiecărei transe, va fi semnată între Împrumutat şi B.D.C.E., pentru fiecare transa, la momentul disponibilizarii acesteia (anexa nr. II).
    3.2. Trageri şi comisioane pentru neefectuarea tragerilor
    Tragerea împrumutului în mai multe transe se va efectua în conformitate cu progresul înregistrat de lucrările proiectului. Totuşi prima tragere trebuie sa aibă loc în cel mult 18 luni de la data aprobării proiectului.
    B.D.C.E. va percepe de la Împrumutat un comision de neefectuare a tragerilor de 0,50% pe an, plătibil în rate trimestriale, dacă anumite praguri valorice minime de tragere nu sunt atinse. Aceste praguri valorice sunt următoarele:
    (i) dacă tragerile efectuate în termen de 18 luni de la data aprobării proiectului reprezintă mai puţin de 20% din totalul sumei aprobate a împrumutului;
    (ii) dacă tragerile efectuate în termen de 24 de luni de la data aprobării proiectului reprezintă mai puţin de 30% din totalul sumei aprobate a împrumutului;
    (iii) dacă tragerile efectuate în termen de 36 de luni de la data aprobării proiectului reprezintă mai puţin de 50% din totalul sumei aprobate a împrumutului.
    3.3. Mobilizare
    In scopul mobilizării transelor împrumutului Împrumutatul va transmite la B.D.C.E. în timp util un angajament de plata corespunzător fiecărei transe (anexa nr. III).
    Angajamentul de plata este întocmit şi plătibil în valuta transei.
    3.4. Domiciliere
    Toate sumele datorate de Împrumutat în cadrul acestui împrumut sunt plătibile B.D.C.E. în valuta fiecărei transe la banca şi în contul comunicat de către B.D.C.E. Împrumutatului la momentul tragerii fiecărei transe, prin notificare telex, care va fi trimisa B.D.C.E. de banca însărcinata de către Împrumutat cu efectuarea plăţii, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de fiecare plata.
    3.5. Date
    Prevederile art. 3 fac obiectul convenţiei "Modificarea următoarei zile lucrătoare", a carei definiţie se regaseste în anexa nr. IV la prezentul acord-cadru de împrumut ("ziua lucrătoare" în ţara valutei).
    ART. 4
    Monitorizarea împrumutului şi proiectului
    4.1. Utilizarea împrumutului
    Fiecare transa trebuie sa fie utilizata de către Împrumutat, prin A.N.L., pentru finanţarea proiectului, în termen de 12 luni de la disponibilizarea acesteia de către B.D.C.E.
    4.2. Implementarea proiectului
    Pentru implementarea proiectului Împrumutatul desemnează A.N.L. ca agenţie de implementare. Împrumutatul, prin A.N.L., va depune toate eforturile şi diligenţele şi va exercita toate metodele folosite în mod curent, în special metodele financiare, tehnice, sociale şi manageriale, precum şi cele referitoare la protecţia mediului înconjurător, care vor fi necesare pentru implementarea corespunzătoare a proiectului.
    In special se va asigura - înaintea implementării proiectului - ca toată finanţarea, drepturile de proprietate asupra pământului şi imobiliare, care sunt necesare pentru aceasta, sunt disponibile şi ca toate activele şi instalaţiile sunt permanent asigurate şi întreţinute.
    Selectarea subproiectelor va fi efectuată în conformitate cu cerinţele legislaţiei romane din domeniul construcţiilor de locuinţe sociale. Imediat ce subproiectele au fost selectate de către A.N.L. pentru finanţare de către B.D.C.E., A.N.L. va transmite pentru aprobare la B.D.C.E. informaţii cuprinzatoare pentru fiecare subproiect, astfel cum sunt prezentate în anexa nr. V. B.D.C.E. va trebui sa fie informată despre orice modificare adusă subproiectelor care au fost prezentate în anexa nr. V.
    Subproiectele vor fi finanţate prin acest împrumut.
    Finanţarea B.D.C.E va acoperi parţial valoarea neta a costului, restul (inclusiv taxele) fiind acoperit de către Împrumutat. Costul total al fiecărui subproiect este o însumare a împrumutului şi a contribuţiei Împrumutatului (inclusiv contribuţia municipalitatilor).
    In plus Împrumutatul, prin A.N.L., se va asigura ca:
    - proiectul corespunde prevederilor convenţiilor în materie ale Consiliului Europei;
    - proiectul respecta mediul înconjurător, potrivit convenţiilor internaţionale în materie;
    - finanţarea parţială acordată de B.D.C.E. nu depăşeşte 50% din costul eligibil total al proiectului, excluzând taxele, dobânda şi comisioanele financiare;
    - achiziţiile efectuate în cadrul proiectului respecta legislaţia romana privind achiziţiile, aplicabilă la data semnării prezentului acord-cadru de împrumut. Legea aplicabilă/liniile directoare de achiziţie pot fi modificate cu acceptul B.D.C.E. şi al Împrumutatului.
    4.3. Raportarile Împrumutatului
    4.3.1. Raportarile privind stadiul proiectului
    Monitorizarea proiectului va fi efectuată pe baza regulilor şi a liniilor directoare ale B.D.C.E. Împrumutatul, prin A.N.L., va pregati raportari trimestriale de urmărire care vor acoperi cheltuielile în lei, progresul lucrărilor de construcţie şi alte componente, calendarul actualizat şi costurile în lei, dacă şi când modificările au avut loc.
    Anexa nr. VI specifica informaţiile care vor fi incluse în aceasta raportare si, în special, modelul formularelor de monitorizare a proiectului şi împrumutului, care trebuie sa fie minim incluse.
    In plus fata de raportarile trimestriale, înaintea fiecărei trageri informaţiile vor fi transmise pe baza de subproiect, astfel cum sunt prezentate în anexa nr. VI.
    4.3.2. Raportarea finalizarii proiectului
    La finalizarea întregului proiect Împrumutatul, prin A.N.L., se va asigura ca B.D.C.E. primeşte o raportare finala conţinând o evaluare a efectelor economice, financiare, sociale şi asupra mediului înconjurător ale proiectului. Raportarea finala privind implementarea şi finalizarea proiectului va fi prezentată B.D.C.E. anterior tragerii aferente ultimei transe a împrumutului.
    4.4. Furnizarea de informaţii B.D.C.E.
    Împrumutatul, prin A.N.L., va tine evidente contabile privind proiectul, care vor fi în conformitate cu standardele internaţionale, care vor indica în orice moment evoluţia proiectului şi care vor înregistra toate operaţiunile efectuate şi vor identifica activele şi serviciile finanţate cu ajutorul prezentului împrumut.
    Împrumutatul, prin A.N.L., se angajează sa primească orice misiune de informare efectuată de către salariaţii B.D.C.E. sau de consultanţi externi angajaţi de B.D.C.E. şi sa asigure cooperarea necesară pentru misiunea de informare a acestora, prin facilitarea oricărei vizite posibile la amplasamentul proiectului. In special B.D.C.E. poate efectua la fata locului un audit al contabilităţii proiectului, realizat de unul sau de mai mulţi consultanţi, la alegerea acestuia, pe cheltuiala Împrumutatului, în cazul neonorarii la scadenta de către Împrumutat a oricărei obligaţii asumate în cadrul prezentului acord-cadru de împrumut.
    Împrumutatul se angajează sa răspundă într-o perioada rezonabila la orice informaţie solicitată de B.D.C.E. şi sa furnizeze orice documentaţie pe care B.D.C.E. o va considera necesară pentru implementarea corespunzătoare a prezentului acord-cadru de împrumut, în special în ceea ce priveşte monitorizarea proiectului prezentat în anexa nr. I şi utilizarea împrumutului.
    Împrumutatul va informa B.D.C.E. imediat despre orice schimbare a legislaţiei sau a normelor din sectorul economic relevant pentru proiectul prezentat în anexa nr. I si, în sens general, despre orice eveniment care poate avea influente asupra îndeplinirii obligaţiilor sale asumate în cadrul prezentului acord-cadru de împrumut.
    Orice schimbare a legislaţiei sau a normelor din sectorul economic relevant pentru proiectul prezentat în anexa nr. I va constitui un eveniment înscris în art. 13-h din cap. 3 din Normele de împrumut ale B.D.C.E. şi care poate conduce la suspendarea, anularea sau la rambursarea imediata a împrumutului.
    ART. 5
    Încetarea obligaţiilor Împrumutatului
    Plata sumei datorate, stipulată în angajamentul de plata, îl exonerează pe Împrumutat de orice obligaţie definită la art. 3.
    După ce întreaga suma a acestui împrumut şi toate dobânzile şi alte costuri, care rezulta din acesta, în special acele sume menţionate la art. 6 şi 7, au fost plătite în mod corespunzător, Împrumutatul va fi pe deplin exonerat de obligaţiile sale fata de B.D.C.E., cu excepţia celor stipulate la art. 4.
    ART. 6
    Dobânda pentru întârziere
    Fără a contraveni oricărui alt posibil recurs al B.D.C.E. în cadrul prezentului acord-cadru de împrumut şi Normelor de împrumut ale B.D.C.E. sau, după caz, dacă Împrumutatul nu plăteşte întreaga dobânda sau orice alta suma plătibilă, potrivit prezentului acord-cadru de împrumut, la ultima data de scadenta specificată Împrumutatul trebuie sa plătească o dobânda suplimentară la suma datorată şi neplatita integral, egala cu dobânda LIBOR la o luna pentru depozitele în valuta ultimei plati, la data scadenta (dacă este sâmbăta, duminica sau zi nelucrătoare bancară, următoarea zi lucrătoare) la ora 11,00 a.m. (ora locală la Londra), plus 2,5% pe an, calculată de la data scandenta a acestei sume pana la data efectuării plăţii. Rata LIBOR la o luna, aplicabilă, va fi actualizată la fiecare 30 de zile.
    ART. 7
    Costuri asociate
    Toate impozitele şi taxele de orice fel, datorate şi plătite, şi toate cheltuielile rezultate fie din încheierea, executarea, lichidarea, anularea sau suspendarea acestui acord-cadru de împrumut, în totalitate sau parţial, sau fie din garantarea ori refinantarea împrumutului acordat, împreună cu toate cheltuielile din acţiuni juridice şi extrajuridice rezultate din împrumut, vor fi suportate de Împrumutat.
    Totuşi se vor aplica prevederile art. 25 din cap. 4 din Normele de împrumut ale B.D.C.E. pentru costurile procedurilor de arbitraj menţionate în acest capitol 4.
    ART. 8
    Garanţii
    Împrumutatul declara ca nici un alt angajament nu a fost făcut şi nu va fi făcut în viitor, care ar putea da unei terţe părţi un regim preferenţial, un drept preferenţial de plata, un colateral sau o garanţie de orice natura ar fi, care ar putea conferi mai multe drepturi celei de-a treia părţi (numita în continuare garanţie).
    Dacă o astfel de garanţie a fost totuşi acordată unei terţe părţi Împrumutatul este de acord sa întocmească ori sa furnizeze o garanţie identică în favoarea B.D.C.E. sau, când este împiedicat sa o facă, sa ofere o garanţie echivalenta şi sa stipuleze formarea unei astfel de garanţii în favoarea B.D.C.E.
    Neîndeplinirea acestor prevederi ar reprezenta un caz de culpa, după cum este specificat în art. 13-h din cap. 3 din Normele de împrumut ale B.D.C.E., şi poate conduce la suspendarea, anularea sau la rambursarea imediata a împrumutului.
    ART. 9
    Relaţii cu terţii
    Împrumutatul, în scopul utilizării împrumutului, nu poate invoca nici un fapt referitor la relaţiile sale cu terţe părţi în vederea evitării îndeplinirii totale sau parţiale a obligaţiilor sale rezultate din acest acord-cadru de împrumut. B.D.C.E. nu poate fi implicata în disputele care ar putea sa apara între Împrumutat şi terţi, iar costurile, indiferent de natura lor, suportate de către B.D.C.E., datorate oricărei dispute, şi în special toate costurile legale sau de judecata vor fi efectuate pe cheltuiala Împrumutatului.
    ART. 10
    Intrarea în vigoare
    Acest acord-cadru de împrumut va intra în vigoare după ratificarea lui de către Parlamentul Împrumutatului.
    ART. 11
    Legea aplicabilă
    Acest acord-cadru de împrumut şi garanţiile negociabile legate de acesta vor fi guvernate de regulile B.D.C.E., după cum este specificat în prevederile paragrafului 3 al art. 1 din cel de-al treilea Protocol adiţional din 6 martie 1959 la Acordul general pentru privilegii şi imunităţi al Consiliului Europei din 2 septembrie 1949, si, în al doilea rând, dacă este necesar, de legea franceza.
    Disputele dintre părţi privind acest acord-cadru de împrumut vor face obiectul arbitrajului, în condiţiile specificate în cap. 4 din Normele de împrumut ale B.D.C.E.
    ART. 12
    Interpretarea acordului-cadru de împrumut
    Împrumutatul declara ca a luat cunoştinţa de Normele de împrumut ale B.D.C.E. şi ca a primit o copie de pe acestea. Atunci când exista o contradicţie între orice prevedere din Normele de împrumut ale B.D.C.E. şi orice prevedere a acestui acord-cadru de împrumut vor prevala prevederile acestui acord. Titlurile paragrafelor, secţiunilor şi capitolelor prezentului acord-cadru de împrumut nu vor servi pentru interpretarea acestuia. In nici un caz nu se va presupune ca B.D.C.E. a renunţat tacit la vreun drept acordat prin prezentul acord-cadru de împrumut.
    ART. 13
    Executarea unei hotărâri de arbitraj
    Părţile contractante convin sa nu facă uz de nici un privilegiu, imunitate sau legislaţie în fata oricărei autorităţi jurisdicţionale sau a altei autorităţi, fie ea interna sau internaţionala, în vederea împiedicării punerii în aplicare a unei decizii date în condiţiile specificate în cap. 4 din Normele de împrumut ale B.D.C.E.
    ART. 14
    Reprezentari şi certificari
    Împrumutatul prezintă şi certifica faptul ca:
    - autorităţile sale competente l-au autorizat sa încheie prezentul acord-cadru de împrumut şi au dat în acest sens semnatarilor autorizarea pentru aceasta, în conformitate cu legile, decretele, regulamentele, articolele asocierii şi cu alte texte aplicabile acestuia;
    - încheierea şi executarea prezentului acord-cadru de împrumut nu contravin legilor, decretelor, regulamentelor şi altor texte aplicabile acestuia şi ca toate permisele, licentele şi autorizaţiile necesare acestuia au fost obţinute şi vor rămâne valabile pe toată durata împrumutului.
    Orice schimbare referitoare la reprezentarile şi certificarile de mai sus trebuie, pe toată durata împrumutului, sa fie notificată imediat B.D.C.E. şi sa fie furnizate toate documentele justificative.
    ART. 15
    Prezentul acord-cadru de împrumut este întocmit în doua exemplare originale, ambele exemplare fiind egal autentice.
    Câte un exemplar original este păstrat de fiecare dintre părţile contractante.

      Semnat la Paris la 17 august 2001.
         Pentru Banca de Dezvoltare
           a Consiliului Europei,
             Nunzio Guglielmino,
                viceguvernator


          Semnat la Bucureşti la 20 august 2001.
                     Pentru România,
                 Mihai Nicolae Tănăsescu,
               ministrul finanţelor publice


    ANEXA I

                          SINTEZA PROIECTULUI

─────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────────
F/P │1.407 (2001)
Beneficiar │Persoane/familii ţinere cu venituri reduse
Împrumutat │România
Aprobarea Consiliului │18 iunie 2001
de administraţie │CA/PV/214/2001
                         │
Suma aprobată │71.000.000 euro sau 1.731.000 milioane lei sau
                         │60.000.000 dolari S.U.A., care este suma cerută de
                         │Împrumutat în solicitarea sa de împrumut
                         │
Domenii de intervenţie │Construirea de locuinţe sociale
Lucrările planificate │Proiectul va finanta construirea a maximum 6.500 de
                         │apartamente în scopul de a asigura locuinţe pentru
                         │aproximativ 16.000 de persoane ţinere cu vârsta
                         │cuprinsă între 18 şi 35 de ani.
Localizare │Pe întregul teritoriu al României
Costul total al │141.900.000 euro sau 3.462.000 milioane lei sau
proiectului │120.004.000 dolari S.U.A.
Costul estimat distribuit│ Programul construirii de locuinţe sociale
pe articole │ dolari S.U.A.
                         │ -------------
                         │Terenul şi pregătirea proiectului 31.580.000
                         │Construirea locuinţelor 88.424.000
                         │TOTAL: 120.004.000
Planul de finanţare │Împrumut B.D.C.E.: 50%; Împrumutatul (inclusiv
                         │contribuţia municipalitatilor): 50%
Stadiul lucrărilor la │Faza de identificare şi pregătire. Guvernul României
momentul prezentării │a primit deja 91 de solicitări
cererii │din 41 de judeţe (provincii) şi din Bucureşti.
Graficul lucrărilor │2001-2003
─────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────
Efecte sociale │Proiectul este o parte a Programului Guvernului
                         │României privind construirea de locuinţe sociale.
                         │Acest program va acoperi necesarul iniţial
                         │de locuinţe pentru persoanele ţinere ale tarii.
                         │Scopul final al programului după finalizarea sa in
                         │anul 2004 va fi sa acopere necesarul de locuinţe
                         │pentru 60.000 de persoane.
                         │Aceste locuinţe vor fi închiriate persoanelor
                         │ţinere, oferindu-le posibilitatea de a se muta de
                         │la părinţii lor şi de a fi, de asemenea, capabili
                         │sa economiseasca bani pentru a cumpăra în viitor
                         │locuinţa lor permanenta.
                         │Proiectul va finanta construirea a maximum 6.500 de
                         │apartamente în scopul de a asigura locuinţe pentru
                         │circa 16.000 de persoane ţinere cu vârsta cuprinsă
                         │între 18 şi 35 de ani.
                         │De asemenea, proiectul va avea un efect important la
                         │nivel local în dezvoltarea sectorului de construire
                         │de clădiri, creând noi locuri de munca si
                         │contribuind la dezvoltarea sectorului de construcţii
                         │din România.
─────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────────



    ANEXA II

    BANCA DE DEZVOLTARE A CONSILIULUI EUROPEI


                             SCRISOARE SUPLIMENTARĂ
                     la acordul-cadru de împrumut din data
                 [data] dintre România, denumita în continuare
                      Împrumutat, şi Banca de Dezvoltare a
              Consiliului Europei, denumita în continuare B.D.C.E.


    Prezenta scrisoare suplimentară şi acordul-cadru de împrumut stabilesc termenii şi condiţiile convenite pentru prima tragere, astfel cum este specificat în art. 3 din acordul-cadru de împrumut.

    Suma: USD [suma în cifre]
    Durata împrumutului: 15 ani, incluzând 5 ani perioada de graţie
    Preţul de disponibilizare: 100%
    Preţul de rambursare: 100%
    Plata dobânzii: semestrial
    Rata dobânzii: bazată pe LIBOR la 6 luni plus marja de
                                intermediere standard a B.D.C.E., astfel cum
                                este definită la pct. III.C.b din Rezoluţia
                                nr. 1.424 (1997), revizuită a treia oara.
    Numitorul fractiei: efectiv/360 de zile
    Data de disponibilizare: [data de disponibilizare]
    Conturile pentru remitere: [contul de referinţa al Împrumutatului]
    Ziua lucrătoare Convenţia "Modificarea următoarei zile
                                lucrătoare"


    [Text referitor la condiţiile împrumutului menţionate mai sus]
    Aceste prevederi fac obiectul convenţiei "Modificarea următoarei zile lucrătoare", a carei definiţie se regaseste în anexa nr. IV la acordul-cadru de împrumut, semnat între Împrumutat şi B.D.C.E. la data [data].
    In vederea mobilizării transei împrumutului Împrumutatul va trimite în timp util B.D.C.E. un angajament de plata corespunzător acestei transe [anexa nr. III].

          Paris, [data] Paris, [data]

    Pentru Banca de Dezvoltare Pentru România,
      a Consiliului Europei,

            Guvernator


    ANEXA III

    F/P 1.407 (2001) - [număr] transa
    ROMÂNIA

                              ANGAJAMENT DE PLATA

    <Valuta> <suma> <Data împrumutului>

    Pentru valoarea primită subsemnatul, România, prin acest angajament de plata promite sa plătească Băncii de Dezvoltare a Consiliului Europei sau altuia suma împrumutată de: <suma în cifre> <valuta în litere> în rate, la datele specificate în continuare, şi dobânda specificată la fiecare 6 luni.
    La aceste date se va rambursa împrumutul, după cum se specifica în continuare:

                Data Suma
               <Data> <Valuta>

    Plăţile de mai sus vor fi făcute la: [banca B.D.C.E. şi contul de referinţa] în favoarea Băncii de Dezvoltare a Consiliului Europei, fără deducerea din sau fără luarea în considerare a oricăror taxe, impozite ori a altor costuri, prezente sau viitoare, datorate şi percepute pentru acest angajament ori pentru sumele acestuia de către sau în cadrul României ori al oricărei alte entităţi politice sau fiscale a acesteia.
    Acest angajament de plata este legat de împrumutul acordat României de Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei la data <data împrumutului>.
    In cazul neefectuarii plăţii prompte şi în totalitate a oricărei dobânzi datorate prin acest angajament întregul împrumut nerambursat şi dobânda aferentă la data plăţii vor deveni imediat scadente şi vor fi plătite la opţiunea şi la cererea deţinătorului acestuia.
    Neexercitarea de către deţinătorul angajamentului a oricărui drept care rezulta din acesta nu va constitui în nici un caz o renunţare la nici unul dintre drepturile sale în aceasta circumstanţă sau în oricare alta.

            Pentru România,


    ANEXA IV


               CONVENŢIA "MODIFICAREA URMĂTOAREI ZILE LUCRĂTOARE"

    "Secţiunea 4.12. Convenţia ziua lucrătoare: a) "Convenţia ziua lucrătoare" înseamnă convenţia pentru modificarea oricărei date dacă aceasta ar cădea într-o zi care nu este zi lucrătoare. Următorii termeni, când sunt folosiţi împreună cu termenul "Convenţia ziua lucrătoare" şi o data, vor însemna ca o modificare va fi făcuta dacă aceasta data ar cădea într-o zi care nu este zi lucrătoare, astfel încât:
    (i) .......... (se omite) ..........
    (ii) Dacă termenii "modificarea următoare" sau "modificat" sunt specificaţi, acea data va fi prima zi care urmează şi care este o zi lucrătoare, cu excepţia cazului în care acea zi cade în următoarea luna calendaristică, caz în care acea data va fi prima zi precedenta care este o zi lucrătoare.
    (iii) ......... (se omite) .........
    (b) ......... (se omite) ........."
    ("Asociaţia Dealerilor Internaţionali Swap 1991. Definiţii")


    ANEXA V

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Subproiect selectat de Agenţia Naţionala pentru Locuinţe │
├──────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────────┤
│Nume │Construirea de locuinţe sociale, în regim de închiriere, │
│ │pentru persoane/familii ţinere │
├──────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────┤
│Localizare │ │
├──────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────────┤
│Scurta descriere │
├──────────────────┬┬───────────────────┬───────────────────┬─────────────────┬┤
│Număr de locuinţe ││ Suprafaţa totală │ │ Suprafaţa ││
│ ││ locuibilă (mp) │ │ terenului (mp) ││
├──────────────────┴┴───────────────────┴───────────────────┴─────────────────┴┤
│ Perioada de implementare*1) │
├┬────────────────────────┬┬────────────────────────┬┬┬──────────────────────┬┬┤
││ Aprobare CTE ││ Data │││ Număr │││
││ │├────────────────────────┤│├──────────────────────┤││
││ ││ │││ │││
├┼────────────────────────┼┼────────────────────────┼┼┼──────────────────────┼┼┤
││ Contract ││ Începere │││ Valoare neta │││
││ de construcţie │├────────────────────────┤│├──────────────────────┤││
││ ││ Finalizare │││ │││
├┼────────────────────────┴┴────────────────┬───────┴┴┴──────────────────────┴┼┤
││ Numărul potenţial al beneficiarilor │ ││
│├──────────────────────────────────────────┼┬────────────────┬──────────────┬┼┤
││ Costul total net estimat ││ Lei │ Dolari S.U.A.│││
│├┬────┬───────────────────────────────────┬┼┼────────────────┼──────────────┼┤│
│││ │ Teren │││ │ │││
││├────┼───────────────────────────────────┤│├────────────────┼──────────────┤││
│││ │ Urbanizare │││ │ │││
││├────┼───────────────────────────────────┤│├────────────────┼──────────────┤││
│││ │ Alte costuri │││ │ │││
││├────┼───────────────────────────────────┤│├────────────────┼──────────────┤││
│││ │ Construcţie │││ │ │││
││├────┼───────────────────────────────────┤│├────────────────┼──────────────┤││
│││ │ Asistenta tehnica │││ │ │││
││├────┼───────────────────────────────────┤│├────────────────┼──────────────┤││
│││ │ TOTAL │││ │ │││
├┼┴────┴───────────────────────────────────┴┼┴────────────────┼──────────────┴┼┤
││ Finanţare B.D.C.E. (valoare neta) │ │ ││
│├──────────────────────────────────────────┼─────────────────┼───────────────┤│
││ Contribuţia Guvernului (valoare neta) │ │ ││
│├──────────────────────────────────────────┼─────────────────┼───────────────┤│
││ Contribuţia municipalitatilor │ │ ││
││ (valoare neta) │ │ ││
├┴───────────────┬──────────────────────────┴─────────────────┴───────────────┤│
│ Planul de │┌────────────────┬──────────────┬──────────────┬────────────┤│
│ tragere*2) ││ Perioada 1 │ Perioada 2 │ Perioada 3 │ Total ││
│ │└────────────────┴──────────────┴──────────────┴────────────┘│
├────────────────┼┬────────────────┬──────────────┬──────────────┬────────────┐│
│ Lei │└────────────────┴──────────────┴──────────────┴────────────┤│
├────────────────┼┬────────────────┬──────────────┬──────────────┬────────────┤│
│ Dolari S.U.A. │└────────────────┴──────────────┴──────────────┴────────────┘│
└────────────────┴─────────────────────────────────────────────────────────────┘
    *1) De la pregătirea studiului de fezabilitate pana la transferul către
        beneficiarul final.
    *2) Rugăm înlocuiţi perioada 1, perioada 2 cu anul si/sau cu luna luate in
        considerare şi adăugaţi coloane, atunci când este necesar.


    ANEXA VI

    BANCA DE DEZVOLTARE A CONSILIULUI EUROPEI


                                 TABELUL Nr. 1

                             Costuri de moneda locală
                              (exclusiv toate taxele)


    Ţara: România
    Proiect: F/P 1.407 (2001) - Programul naţional de construire de locuinţe
    în milioane lei
+----------------+-----------------------+--------+-----------------------+-----------------------+----------+--------+--------+----------+
| | | | | | | Total | % | |
| Programul de | | Tarif | | | Total | cost |cheltuit|Modificari|
| construire de | 2001 |cheltuit| 2002 | 2003 |cheltuieli|proiect | (D)= |Comentarii|
| locuinte | | (A) | | | viitoare | (C)= |(A)/(C) | |
| | | | | | (B) |(A)+(B) | | |
+-------+--------+-----+-----+-----+-----+--------+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+----------+--------+--------+----------+
| | Orasul | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|Judetul|Locali- |trim.|trim.|trim.|trim.| |trim.|trim.|trim.|trim.|trim.|trim.|trim.|trim.| | | | |
| | tatea | I | II | III | IV | | I | II | III | IV | I | II | III | IV | | | | |
+-------+--------+-----+-----+-----+-----+--------+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+----------+--------+--------+----------+
+-------+--------+-----+-----+-----+-----+--------+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+----------+--------+--------+----------+
+-------+--------+-----+-----+-----+-----+--------+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+----------+--------+--------+----------+
+-------+--------+-----+-----+-----+-----+--------+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+----------+--------+--------+----------+
+-------+--------+-----+-----+-----+-----+--------+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+----------+--------+--------+----------+
|Total cheltuieli| | | | | | | | | | | | | | | | | |
+----------------+-----+-----+-----+-----+--------+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+----------+--------+--------+----------+
|Curs mediu | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|de schimb | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|trimestrial | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|dolar S.U.A./lei| | | | | | | | | | | | | | | | | |
+----------------+-----+-----+-----+-----+--------+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+----------+--------+--------+----------+
|Contravaloare | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|dolari S.U.A. | | | | | | | | | | | | | | | | | |
+----------------+-----+-----+-----+-----+--------+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+----------+--------+--------+----------+



     BANCA DE DEZVOLTARE A CONSILIULUI EUROPEI

                                   TABELUL Nr. 2

                          Împrumuturile acordate de către B.D.C.E.

                                                      Data ..........
                                                      Împrumut autorizat:
                                                      60.000.000 dolari S.U.A.

                                                      Rata de finanţare de către
                                                      banca

    Ţara: România
    Proiect: F/P 1.407 (2001) - Programul naţional
                                de construire de locuinţe
┌─┬────┬─────┬────┬───────┬────────┬──────────┬───────┬───────┬──────────┬─────┐
│N│Data│Suma │Curs│Contra-│Data │Suma vira-│Curs de│Facturi│Utilizarea│Modi-│
│r│pla-│tran-│ de │valoa- │virarii │ta către │schimb │plătite│imprumu- │fi- │
│ │tii │sei │schi│rea │către │ │dolar │(exclu-│tului │cari │
│c│ │dis- │mb │tran- │Agenţia │ A.N.L. │S.U.A./│siv │ % │ │
│r│ │poni-│(la │sei │Nationa-├──────┬───┤ lei │toate │ │Co- │
│t│ │bili-│data│dispo- │la pen- │(B) │(C)│ la │taxele)│ │men- │
│ │ │zate │pla-│nibi- │tru- │dolari│lei│ data ├───────┼──────────┤ta- │
│ │ │ │tii)│liza- │Locuinţe│S.U.A.│ │virarii│ (D) │(E)=(D)/ │rii │
│ │ │ │ │te │(A.N.L.)│ │ │ către │ lei │ (C) │ │
│ │ │ │ ├───────┤ │ │ │A.N.L. │ │ % │ │
│ │ │ │ │ (A) │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │dolari │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │S.U.A. │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼────┼─────┼────┼───────┼────────┼──────┼───┼───────┼───────┼──────────┼─────┤
├─┼────┼─────┼────┼───────┼────────┼──────┼───┼───────┼───────┼──────────┼─────┤
├─┼────┼─────┼────┼───────┼────────┼──────┼───┼───────┼───────┼──────────┼─────┤
├─┼────┼─────┼────┼───────┼────────┼──────┼───┼───────┼───────┼──────────┼─────┤
├─┼────┼─────┼────┼───────┼────────┼──────┼───┼───────┼───────┼──────────┼─────┤
├─┼────┼─────┼────┼───────┼────────┼──────┼───┼───────┼───────┼──────────┼─────┤
├─┼────┼─────┼────┼───────┼────────┼──────┼───┼───────┼───────┼──────────┼─────┤
├─┼────┼─────┼────┼───────┼────────┼──────┼───┼───────┼───────┼──────────┼─────┤
├─┼────┼─────┼────┼───────┼────────┼──────┼───┼───────┼───────┼──────────┼─────┤
└─┴────┴─────┴────┼───────┼────────┼──────┼───┼───────┼───────┼──────────┴─────┘
                  └───────┘ └──────┴───┘ └───────┘


    ┌────┐ secţiune pentru utilizarea interna de către B.D.C.E.
    └────┘
    ┌────┐ secţiune care sa fie completată de către beneficiar
    └────┘


      BANCA DE DEZVOLTARE A CONSILIULUI EUROPEI

                                   TABELUL Nr. 3

                                SURSE DE FINANŢARE

                      Defalcarea fondurilor primite în moneda locală


    Ţara: România
    Proiect: F/P 1.407 (2001) - Programul naţional de construire de locuinţe
    în milioane lei
+-------------+------------------------+------------------------------+------------------------------+------------------------------------+
|Programul de | | | | |
|construire de| 2001 | 2002 | 2003 | TOTAL |
| locuinte | | | | |
+----+--------+-------+------+---------+-----+-------+------+---------+-----+-------+------+---------+-----+-------+------+---------+-----+
| |Orasul/ | | | | | | | | | | | | | | | | |
|Tara|Locali- |B.D.C.E|Guvern|Municipa-|Total|B.D.C.E|Guvern|Municipa-|Total|B.D.C.E|Guvern|Municipa-|Total|B.D.C.E|Guvern|Municipa-|Total|
| | tatea | | |litate | | | |litate | | | |litate | | | |litate | |
+----+--------+-------+------+---------+-----+-------+------+---------+-----+-------+------+---------+-----+-------+------+---------+-----+
+----+--------+-------+------+---------+-----+-------+------+---------+-----+-------+------+---------+-----+-------+------+---------+-----+
+----+--------+-------+------+---------+-----+-------+------+---------+-----+-------+------+---------+-----+-------+------+---------+-----+
+----+--------+-------+------+---------+-----+-------+------+---------+-----+-------+------+---------+-----+-------+------+---------+-----+
+----+--------+-------+------+---------+-----+-------+------+---------+-----+-------+------+---------+-----+-------+------+---------+-----+
+----+--------+-------+------+---------+-----+-------+------+---------+-----+-------+------+---------+-----+-------+------+---------+-----+
+----+--------+-------+------+---------+-----+-------+------+---------+-----+-------+------+---------+-----+-------+------+---------+-----+
+----+--------+-------+------+---------+-----+-------+------+---------+-----+-------+------+---------+-----+-------+------+---------+-----+
| TOTAL | | | | | | | | | | | | | | | | |
+-------------+-------+------+---------+-----+-------+------+---------+-----+-------+------+---------+-----+-------+------+---------+-----+



    BANCA DE DEZVOLTARE A CONSILIULUI EUROPEI


                              TABELUL Nr. 4
                           GRAFICUL LUCRĂRILOR

             Graficul lucrărilor şi progresul înregistrat

                               Diagrama


                                                  Data ............
    Ţara: România
    Proiect: F/P 1.407 (2001) - Programul naţional de contruire de locuinţe
+----------------+-----------------------------------+-----------------------------------+-----------------------------------+----------+----------+
| Programul | | | | % din | |
| de | 2001 | 2002 | 2003 |lucrarile |Modificari|
| construire | | | | fizice |Comentarii|
| de locuinte | | | |finalizate| |
+----+-----------+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+----------+----------+
|Tara| Orasul/ | 1| 2| 3| 4| 5| 6| 7| 8| 9|10|11|12| 1| 2| 3| 4| 5| 6| 7| 8| 9|10|11|12| 1| 2| 3| 4| 5| 6| 7| 8| 9|10|11|12| | |
| |Localitatea| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
+----+-----------+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+----------+----------+
+----+-----------+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+----------+----------+
+----+-----------+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+----------+----------+
+----+-----------+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+----------+----------+
+----+-----------+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+----------+----------+
+----+-----------+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+----------+----------+
+----+-----------+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+----------+----------+
+----+-----------+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+----------+----------+
+----+-----------+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+----------+----------+



    BANCA DE DEZVOLTARE A CONSILIULUI EUROPEI


                                    TABELUL Nr. 5

                              OBIECTIVE FIZICE SI SOCIALE

    Ţara: România Data ........
    Proiect: F/P 1.407 (2001) - Programul naţional de construire de locuinţe
┌───────────────────────┬────────────────────────┬───────────────────────┬─────┐
│Programul de construire│Obiective urmărite │ Obiective realizate │Modi-│
│ de locuinţe │ │ │fi- │
├────┬──────────────────┤ │ │cari │
│Ţara│Oraşul/Localitatea│ │ │Co- │
│ │ │ │ │men- │
│ │ │ │ │ta- │
│ │ │ │ │rii │
├────┼──────────────────┼────────────────────┬───┼───────────────────┬───┼─────┤
│ │ │Locuinţe │nr.│Locuinţe │nr.│ │
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │Total suprafaţa │ │Total suprafaţa │ │ │
│ │ │locuibilă │mp │locuibilă │mp │ │
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │Beneficiari*) │nr.│Beneficiari*) │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │Mărimea medie a unei│nr.│Mărimea medie a │nr.│ │
│ │ │gospodării*) │ │unei gospodării*) │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │Venit mediu anual pe│lei│Venit mediu anual │lei│ │
│ │ │persoana*) │ │pe pesoana*) │ │ │
├────┼──────────────────┼────────────────────┼───┼───────────────────┼───┼─────┤
├────┼──────────────────┼────────────────────┼───┼───────────────────┼───┼─────┤
├────┼──────────────────┼────────────────────┼───┼───────────────────┼───┼─────┤
├────┼──────────────────┼────────────────────┼───┼───────────────────┼───┼─────┤
├────┼──────────────────┼────────────────────┼───┼───────────────────┼───┼─────┤
├────┼──────────────────┼────────────────────┼───┼───────────────────┼───┼─────┤
├────┼──────────────────┼────────────────────┼───┼───────────────────┼───┼─────┤
├────┼──────────────────┼────────────────────┼───┼───────────────────┼───┼─────┤
├────┼──────────────────┼────────────────────┼───┼───────────────────┼───┼─────┤
└────┴──────────────────┴────────────────────┴───┴───────────────────┴───┴─────┘

---------
    *) Va fi completat când datele vor fi cunoscute

                            ────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016