Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 104 din 30 septembrie 2009  pentru modificarea si completarea   Legii nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 104 din 30 septembrie 2009 pentru modificarea si completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 669 din 7 octombrie 2009
ORDONANŢÃ DE URGENŢÃ nr. 104 din 30 septembrie 2009
pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 669 din 7 octombrie 2009


Având în vedere consumul ridicat de medicamente care a condus la depãşirea plafonului alocat în anul 2009, pentru asigurarea unui acces neîntrerupt al populaţiei la medicamentele cu şi fãrã contribuţie personalã acordate în ambulatoriu, în cadrul programelor naţionale de sãnãtate, precum şi în unitãţile sanitare cu paturi, se impune intervenţia legislativã de urgenţã, în sensul autorizãrii caselor de asigurãri de sãnãtate şi Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate de a încheia angajamente legale suplimentare, în limita sumei de 2.800 milioane lei.
Neaprobarea suplimentarã a creditelor de angajament ar conduce la imposibilitatea asigurãrii tratamentului medicamentos atât în ambulatoriu, cât şi în spitale, fapt care ar avea un impact negativ major asupra stãrii de sãnãtate a pacienţilor, cu posibile consecinţe ireversibile asupra vieţii acestora.
Având în vedere creşterea constantã a numãrului de pacienţi care beneficiazã de serviciile oferite de sistemul public de sãnãtate şi care a condus la creşterea semnificativã a cheltuielilor suportate din surse publice, se impune suplimentarea surselor de finanţare a sistemului public de sãnãtate în regim de urgenţã.
Ţinând cont de migraţia de personal medical şi de faptul cã România se confruntã cu un deficit de medici şi având în vedere faptul cã existã o situaţie discriminatorie între medicii care ocupã funcţii de conducere în cadrul direcţiilor de sãnãtate publicã judeţene şi medicii din sistemul sanitar, în sensul cã medicii directori coordonatori şi coordonatori adjuncţi nu pot sã îşi exercite profesia,
în considerarea faptului cã aceste elemente vizeazã interesul general public şi constituie situaţii de urgenţã a cãror reglementare nu poate fi amânatã, cu impact direct asupra asigurãrii asistenţei medicale populaţiei,
în temeiul <>art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã ,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

ART. I
<>Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 372 din 28 aprilie 2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Dupã articolul 17 se introduce un nou articol, articolul 17^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 17^1. - (1) Direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti sunt conduse de un director coordonator, care este ajutat de directori coordonatori adjuncţi.
(2) Persoanele care ocupã funcţii dintre cele prevãzute la alin. (1) sunt numite prin act administrativ al ministrului sãnãtãţii, în urma evaluãrii cunoştinţelor şi abilitãţilor manageriale, în condiţiile legii.
(3) Funcţiile prevãzute la alin. (1) se exercitã în baza unui contract de management încheiat cu ministrul sãnãtãţii, pe o perioadã de maximum 4 ani.
(4) Funcţiile de director coordonator şi director coordonator adjunct sunt incompatibile cu:
a) exercitarea oricãror altor funcţii remunerate, neremunerate sau/şi indemnizate, cu excepţia funcţiilor sau activitãţilor în domeniul didactic, al cercetãrii ştiinţifice, al creaţiei literarartistice şi în domeniul medical, desfãşurate în afara programului normal de lucru şi care nu au legãturã cu funcţia deţinutã;
b) exercitarea oricãrei activitãţi sau oricãrei alte funcţii de conducere, inclusiv cele neremunerate;
c) exercitarea oricãrei funcţii în cadrul organizaţiilor sindicale sau patronale de profil.
(5) Constituie conflict de interese deţinerea de cãtre directorul coordonator sau directorul coordonator adjunct de pãrţi sociale, acţiuni sau interese la societãţi comerciale ori organizaţii nonguvernamentale care stabilesc relaţii comerciale cu direcţia de sãnãtate publicã la care persoana în cauzã exercitã funcţia de director coordonator sau director coordonator adjunct.
(6) Prevederile alin. (5) se aplicã şi în cazul în care pãrţile sociale, acţiunile sau interesele sunt deţinute de cãtre rudele ori afinii pânã la gradul al IV-lea ai directorului coordonator sau ai directorului coordonator adjunct.
(7) Dacã directorul coordonator sau directorul coordonator adjunct se aflã în stare de incompatibilitate sau în conflict de interese, acesta este obligat sã înlãture motivele de incompatibilitate ori de conflict de interese în termen de 30 de zile de la apariţia acestora. În caz contrar, contractul de management este reziliat de plin drept, iar Ministerul Sãnãtãţii poate cere persoanelor în cauzã despãgubiri, conform clauzelor contractului de management."
2. La articolul 246, dupã alineatul (1) se introduc douã noi alineate, alineatele (1^1) şi (1^2), cu urmãtorul cuprins: "(1^1) Se autorizeazã Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate şi casele de asigurãri de sãnãtate sã încheie angajamente legale suplimentare în anul 2009, în limita sumei totale de 2.800 milioane lei, pentru servicii medicale şi medicamente, cu termen de platã în anul 2010, în condiţiile stabilite prin Contractul-cadru privind condiţiile acordãrii asistentei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate.
(1^2) Se autorizeazã Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate sã introducã în anexele şi bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate detalierea pe programe a creditelor de angajament suplimentare prevãzute la alin. (1^1) şi sã comunice Ministerului Finanţelor Publice modificãrile introduse."
3. La articolul 270 alineatul (1), dupã litera v) se introduce o noua literã, litera x), cu urmãtorul cuprins:
"x) Organizeazã evidenţa pe plãtitori, persoane juridice, a contribuţiilor prevãzute la art. 363^1 alin. (1) şi (2), pentru finanţarea unor cheltuieli pentru sãnãtate, şi urmãreşte declararea, constatarea, controlul şi soluţionarea contestaţiilor."
4. Articolul 362 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 362. - Veniturile prevãzute la art. 361 şi 363^1, gestionate de Ministerul Sãnãtãţii, sunt folosite pentru:
a) investiţii în infrastructurã şi dotãri în sistemul sanitar public;
b) finanţarea programelor naţionale de sãnãtate;
c) rezerva Ministerului Sãnãtãţii pentru situaţii speciale;
d) sume alocate prin transfer în bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate pentru medicamente de care beneficiazã asiguraţii în tratamentul ambulatoriu, cu sau fãrã contribuţie personalã, pe bazã de prescripţie medicalã, în sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate;
e) alte destinaţii prevãzute la art. 93 alin. (1^1), art. 93 alin. (5) şi art. 93 alin. (5^1) din prezenta lege."
5. Dupã articolul 363 se introduce un nou articol, articolul 363^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 363^1. - (1) Pentru finanţarea unor cheltuieli de sãnãtate, deţinãtorii autorizaţiilor de punere pe piaţã a medicamentelor, pentru medicamentele incluse în programele naţionale de sãnãtate, pentru medicamentele de care beneficiazã asiguraţii în tratamentul ambulatoriu, cu sau fãrã contribuţie personalã, pe bazã de prescripţie medicalã, în sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate, şi pentru medicamentele de care beneficiazã asiguraţii în tratamentul spitalicesc, care realizeazã încasãri din comercializarea în România a medicamentelor respective, participã, dupã deducerea taxei pe valoarea adãugatã, cu o contribuţie trimestrialã din valoarea acestor încasãri, stabilitã în funcţie de volumul vânzãrilor, conform grilei privind contribuţia trimestrialã datoratã pentru veniturile obţinute, prevãzutã în anexa nr. 14.
(2) În cazul în care deţinãtorii de autorizaţii de punere pe piaţã a medicamentelor respective nu desfãşoarã în România activitãţi de comercializare a acestora, contribuţia este datoratã de persoanele juridice care realizeazã încasãri din comercializarea în România a medicamentelor, ca urmare a obţinerii dreptului de comercializare direct de la deţinãtorul autorizaţiei de punere pe piaţã a medicamentelor, respectiv de la persoana care a primit de la deţinãtorul autorizaţiei de punere pe piaţã, direct sau indirect, dreptul de a transmite cãtre terţi dreptul de comercializare a medicamentelor în România.
(3) Veniturile realizate din sumele încasate potrivit alin. (1) constituie venituri proprii ale Ministerului Sãnãtãţii şi se datoreazã începând cu data intrãrii în vigoare a prezentului act normativ."
6. La articolul 365, dupã alineatul (1) se introduc trei noi alineate, alineatele (1^1)-(1^3), cu urmãtorul cuprins:
"(1^1) Contribuţia prevãzutã la art. 363^1 se vireazã trimestrial, pânã la data de 25 a lunii urmãtoare trimestrului în care a avut loc livrarea medicamentelor, într-un cont special, deschis la Trezoreria Statului pe numele Ministerului Sãnãtãţii.
(1^2) Persoanele juridice prevãzute la art. 363^1 alin. (1) care nu îşi îndeplinesc obligaţia de platã pierd dreptul la decontarea din Fondul naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate a contravalorii medicamentelor comercializate în cadrul programelor naţionale de sãnãtate, pentru medicamentele de care beneficiazã asiguraţii în tratamentul ambulatoriu, cu sau fãrã contribuţie personalã, pe bazã de prescripţie medicalã, în tratamentul ambulatoriu, în sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate, precum şi pentru medicamentele de care beneficiazã asiguraţii în tratamentul spitalicesc.
(1^3) Pentru neplata la scadenţã a contribuţiilor prevãzute la art. 363^1 se calculeazã şi se datoreazã accesorii în condiţiile <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare."
7. La articolul 366, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 366. - (1) Veniturilor şi cheltuielilor prevãzute la art. 361, 362 şi 363^1 li se aplicã prevederile referitoare la bugetele de venituri şi cheltuieli ale unor activitãţi, instituite prin <>Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificãrile ulterioare."
8. Dupã anexa nr. 13 se introduce o noua anexã, anexa nr. 14, având cuprinsul prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta ordonanţã de urgenţã.
ART. II
În termen de 15 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, Ministerul Sãnãtãţii şi Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate vor elabora norme de aplicare, care se aprobã prin ordin comun al ministrului sãnãtãţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul sãnãtãţii,
Ion Bazac

Preşedintele Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate,
Irinel Popescu

Viceprim-ministru,
ministrul administraţiei şi internelor,
Dan Nica

Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
Marian Sârbu

Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea

Bucureşti, 30 septembrie 2009.
Nr. 104.


ANEXÃ
(Anexa nr. 14 la Legea nr. 95/2006 )


Grila privind contribuţia trimestrialã datoratã pentru veniturile obţinute


┌─────────────────────────────┬────────────────────────────────────┐
│ Total venituri trimestriale │ Contribuţie (% din total venituri) │
│ (mii lei) │ │
├─────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│ >75.000 │ 11 │
├─────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│ 50.001-75.000 │ 10 │
├─────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│ 25.001-50.000 │ 9 │
├─────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│ 12.501-25.000 │ 8 │
├─────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│ 6.251-12.500 │ 7 │
├─────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│ 1.250-6.250 │ 6 │
├─────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│ <1.250 │ 5 │
└─────────────────────────────┴────────────────────────────────────┘



------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016