Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 1 din 29 ianuarie 2006  privind unele masuri pentru intarirea capacitatii administrative a Romaniei pentru integrarea in Uniunea Europeana    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 1 din 29 ianuarie 2006 privind unele masuri pentru intarirea capacitatii administrative a Romaniei pentru integrarea in Uniunea Europeana

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 90 din 31 ianuarie 2006
În Raportul de monitorizare al Comisiei Europene din 25 octombrie 2005 pregãtirea pentru aderarea la Uniunea Europeanã presupune şi asigurarea capacitãţii administrative de gestionare a instrumentelor structurale, acţiune ce a fost evaluatã ca reprezentând un domeniu critic şi este consemnat cu "steag roşu".
În perioada 2007-2009 România va fi beneficiara unor importante transferuri financiare în cadrul politicii de coeziune a Uniunii Europene, fapt ce impune luarea tuturor mãsurilor necesare pentru a asigura o capacitate de absorbţie ridicatã a acestor fonduri.
O astfel de mãsurã constã în asigurarea cu numãrul de personal necesar în toate structurile responsabile cu integrarea în Uniunea Europeanã şi de gestionarea fondurilor comunitare.
Având în vedere cele prezentate mai sus, se impune adoptarea în regim de urgenţã a unui act normativ din care sã reiasã faptul cã România a luat toate mãsurile necesare pentru consolidarea capacitãţii administrative de gestionare a instrumentelor structurale, evitându-se o nouã evaluare negativã a Comisiei Europene în primãvara anului 2006.
În temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

ART. 1
Numãrul maxim de posturi aprobat prin <>Legea bugetului de stat pe anul 2006 nr. 379/2005 şi prin <>Legea bugetului asigurãrilor sociale de stat pe anul 2006 nr. 380/2005 se majoreazã pentru autoritãţile şi instituţiile publice prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta ordonanţã de urgenţã.
ART. 2
(1) Pentru asigurarea fondurilor necesare finanţãrii numãrului suplimentar de posturi prevãzut la art. 1 ordonatorii principali de credite ai bugetului de stat au obligaţia de a propune trecerea la fondul de rezervã bugetarã la dispoziţia Guvernului a sumelor identificate în bugetele lor ca urmare a amânãrii sarcinilor care se pot finanţa în ultima parte a anului 2006.
(2) Din sumele rezultate potrivit alin. (1) Guvernul va suplimenta bugetele ordonatorilor principali de credite cãrora li s-a aprobat majorarea numãrului de posturi conform prezentei ordonanţe de urgenţã.
(3) Se autorizeazã Ministerul Finanţelor Publice ca, la propunerea ordonatorilor principali de credite ai autoritãţilor şi instituţiilor prevãzute în anexã, sã introducã modificãrile corespunzãtoare în structura bugetului de stat şi în volumul şi structura bugetelor acestora.
(4) Se autorizeazã ordonatorii principali de credite sã introducã modificãrile corespunzãtoare în anexele la bugetele lor şi în bugetele ordonatorilor de credite din subordine sau finanţaţi prin bugetele acestora şi sã comunice Ministerului Finanţelor Publice aceste modificãri.
ART. 3
(1) În perioada 1 februarie - 31 decembrie 2006 se suspendã ocuparea prin concurs a posturilor vacante la data de 31 ianuarie 2006, din cadrul autoritãţilor şi instituţiilor publice, indiferent de modul de finanţare a acestora.
(2) Se excepteazã de la prevederile alin. (1) ocuparea urmãtoarelor posturi:
a) cele care se majoreazã conform prezentei ordonanţe de urgenţã;
b) cele vacante la data de 31 ianuarie 2006, aferente structurilor cu sarcini privind integrarea în Uniunea Europeanã;
c) posturile unice ale cãror atribuţii specifice nu se regãsesc la celelalte posturi din cadrul structurii organizatorice a autoritãţilor şi instituţiilor publice, precum şi posturile diplomatice ale Ministerului Afacerilor Externe;
d) cele pentru care s-au demarat procedurile de organizare a concursurilor pentru ocuparea acestora;
e) posturile din aparatul sistemului judiciar şi celelalte categorii de personal din autoritãţile şi instituţiile publice cu atribuţii în implementarea angajamentelor asumate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 231/2005 privind aprobarea Strategiei naţionale anticorupţie pe perioada 2005-2007 şi a Planului de acţiune pentru implementarea Strategiei naţionale anticorupţie pe perioada 2005-2007 şi prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 232/2005 privind aprobarea Strategiei de reformã a sistemului judiciar pe perioada 2005-2007 şi a Planului de acţiune pentru implementarea Strategiei de reformã a sistemului judiciar pe perioada 2005-2007;
f) încadrarea promoţiei de absolvenţi din anul 2006 ai instituţiilor de învãţãmânt proprii, din sistemul de apãrare, ordine publicã şi siguranţã naţionalã.
(3) Ocuparea posturilor prevãzute la alin. (2) se va face, în condiţiile legii, pe rãspunderea ordonatorilor principali de credite.
ART. 4
Prin derogare de la prevederile <>art. 51 alin. (4) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã, cu modificãrile ulterioare, pentru concursurile organizate de autoritãţile şi instituţiile publice condiţiile de desfãşurare a concursurilor pentru ocuparea funcţiilor publice vacante prevãzute la art. 3 se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, cu cel puţin 10 zile înainte de data desfãşurãrii concursului.
ART. 5
(1) Procedura de organizare şi desfãşurare a concursurilor pentru posturile prevãzute la art. 3 alin. (2) lit. a) şi b) este cea stabilitã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.209/2003 privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificãrile ulterioare, cu urmãtoarele excepţii:
a) autoritãţile şi instituţiile publice în organigrama cãrora se aflã postul scos la concurs au obligaţia sã solicite avizul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici cu cel puţin 13 zile înainte de data susţinerii concursului;
b) Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici are obligaţia sã emitã avizul prevãzut la lit. a) şi sã transmitã numele, prenumele şi funcţia deţinutã de reprezentantul acesteia în comisia de concurs, în termen de douã zile de la data primirii solicitãrii;
c) autoritatea sau instituţia publicã organizatoare a concursului are obligaţia de a constitui comisia de concurs şi comisia de soluţionare a contestaţiilor cu cel puţin 10 zile înainte de data susţinerii concursului;
d) autoritatea sau instituţia publicã în organigrama cãreia se aflã postul scos la concurs are obligaţia de a afişa la sediul sãu şi, dupã caz, de a publica în presã şi, acolo unde existã, pe pagina de Internet, cu cel puţin 10 zile înainte de data susţinerii concursului, urmãtoarele informaţii: denumirea instituţiei, data organizãrii concursului, numãrul funcţiilor publice vacante pentru care se organizeazã concursul şi datele de contact pentru obţinerea de informaţii suplimentare;
e) candidaţii depun la secretariatul comisiei de concurs dosarul de concurs în termen de 8 zile de la data publicãrii anunţului prevãzut la art. 4;
f) comisia de concurs are obligaţia de a selecta dosarele de concurs pe baza îndeplinirii condiţiilor de participare la concurs, în termen de maximum 24 de ore de la data expirãrii termenului prevãzut la lit. e).
(2) Pentru funcţiile publice din cadrul compartimentelor implicate în implementarea angajamentelor asumate prin negocierile pentru aderarea României la Uniunea Europeanã, care necesitã un nivel ridicat de cunoaştere a unei limbi de circulaţie internaţionalã, poate fi stabilitã, la solicitarea justificatã a autoritãţii sau instituţiei publice şi cu avizul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, o probã de limbã strãinã. În acest caz, modalitatea de evaluare a probei se propune odatã cu solicitarea avizului de cãtre autoritatea sau instituţia publicã şi se aprobã de Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici.
ART. 6
Pentru funcţiile publice vacante prevãzute la art. 3 alin. (2) lit. a), în anul 2006 nu se aplicã prevederile <>art. 35 din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2006 privind reglementarea drepturilor salariale şi a altor drepturi ale funcţionarilor publici pentru anul 2006.
ART. 7
(1) Se excepteazã de la prevederile alin. (2) al <>art. XVI din Legea nr. 161/2003 privind unele mãsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnitãţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, aparatul propriu al ministerelor, celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi al instituţiilor publice subordonate acestora.
(2) Prin derogare de la prevederile alin. (4) al <>art. XVI din Legea nr. 161/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ponderea, în mod cumulat, a funcţiilor publice de conducere şi a funcţiilor publice corespunzãtoare categoriei înalţilor funcţionari publici din cadrul autoritãţilor şi instituţiilor publice prevãzute la alin. (1) este de maximum 15% din numãrul total al funcţiilor publice.
ART. 8
(1) Personalul de specialitate din cadrul structurilor care au ca obiect de activitate gestionarea asistenţei financiare din împrumuturi externe contractate sau garantate de stat, rambursabile sau nerambursabile, precum şi a altor credite sau împrumuturi similare beneficiazã de drepturile salariale prevãzute de <>Legea nr. 490/2004 privind stimularea financiarã a personalului care gestioneazã fonduri comunitare, cu modificãrile ulterioare, respectiv de salarii de bazã majorate cu 75% faţã de cele prevãzute de lege.
(2) Se excepteazã de la aplicarea prevederilor alin. (1) personalul încadrat în unitãţile de management de proiect înfiinţate în temeiul <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 52/1999 privind asigurarea unui cadru unitar pentru managementul proiectelor finanţate prin împrumuturi externe contractate sau garantate de stat, rambursabile sau nerambursabile, inclusiv privind plata specialiştilor români care îşi desfãşoarã activitatea în cadrul unitãţilor de management de proiect, cu modificãrile ulterioare.
ART. 9
(1) Nerespectarea dispoziţiilor art. 3 constituie contravenţie şi se sancţioneazã cu amendã de la 2.000 lei (RON) la 5.000 lei (RON).
(2) Constatarea contravenţiei şi aplicarea amenzilor se fac de cãtre personalul cu atribuţii de control din cadrul Curţii de Conturi.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul integrãrii europene,
Anca Daniela Boagiu

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

p. Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Mihai Constantin Şeitan,
secretar de stat

Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga

Bucureşti, 29 ianuarie 2006.
Nr. 1.

ANEXĂ

NUMĂRUL SUPLIMENTAR DE POSTURI PE ANUL 2006


───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Numãr
crt. Ordonator principal de credite suplimentar
de posturi
pe anul
2006
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Cancelaria Primului-Ministru - total, din care: 97
- Autoritatea Naţionalã pentru Restituirea Proprietãţilor 60
- Autoritatea Naţionalã pentru Reglementarea şi Monitorizarea
Achiziţiilor Publice 37
2. Ministerul Integrãrii Europene 152
3. Ministerul Administraţiei şi Internelor 47
4. Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei 31
5. Agenţia Naţionalã pentru Ocuparea Forţei de Muncã 70
6. Ministerul Economiei şi Comerţului 93
7. Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale -
total, din care: 5.216
- Agenţia SAPARD 200
8. Autoritatea Naţionalã Sanitarã Veterinarã şi pentru
Siguranţa Alimentelor 806
9. Ministerul Mediului şi Gospodãririi Apelor - total, din care: 200
- agenţiile regionale de protecţie a mediului 168
10. Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului -
total, din care: 79
- Autoritatea Naţionalã pentru Turism 29
11. Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii 72
12. Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei 18
13. Ministerul Public 500
14. Ministerul Justiţiei 200
15. Ministerul Afacerilor Externe 40
16. Secretariatul General al Guvernului - total, din care: 324
- Institutul Naţional de Statisticã, din care 150 de posturi
se utilizeazã pe o perioadã de 4 luni 320
17. Consiliul Concurenţei 70
18. Ministerul Finanţelor Publice 549
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL: 8.564
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016