Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ nr. 9 din 30 august 2021  privind stabilirea unor măsuri de facilitare a utilizării informaţiilor financiare şi a analizelor financiare în scopul prevenirii, depistării, investigării sau urmăririi penale a anumitor infracţiuni    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ nr. 9 din 30 august 2021 privind stabilirea unor măsuri de facilitare a utilizării informaţiilor financiare şi a analizelor financiare în scopul prevenirii, depistării, investigării sau urmăririi penale a anumitor infracţiuni

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 831 din 31 august 2021
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 1 pct. III din Legea nr. 195/2021 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă.
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Prezenta ordonanţă instituie unele măsuri privind utilizarea informaţiilor financiare şi a analizelor financiare în scopul prevenirii, depistării, investigării sau urmăririi penale a anumitor infracţiuni, după cum urmează:
    a) facilitarea accesului autorităţilor competente prevăzute la art. 3 alin. (1) la informaţiile financiare, analizele financiare şi la informaţiile privind conturile bancare şi a accesului autorităţii competente prevăzute la art. 3 alin. (3) la informaţiile privind conturile bancare, precum şi utilizarea acestora în scopul prevenirii, depistării, investigării sau urmăririi penale a infracţiunilor grave prevăzute la art. 2 lit. f);
    b) facilitarea accesului Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor din subordinea Ministerului Finanţelor, denumit în continuare Oficiul, la informaţiile din domeniul aplicării legii pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi a finanţării terorismului;
    c) facilitarea cooperării dintre Oficiu şi unităţile de informaţii financiare din celelalte state membre ale Uniunii Europene, astfel cum acestea sunt instituite potrivit art. 32 din Directiva (UE) 2015/849 a Parlamentului European şi a Consiliului din 20 mai 2015 privind prevenirea utilizării sistemului financiar în scopul spălării banilor sau finanţării terorismului, de modificare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012 al Parlamentului European şi al Consiliului şi de abrogare a Directivei 2005/60/CE a Parlamentului European şi a Consiliului şi a Directivei 2006/70/CE a Comisiei;
    d) schimbul de informaţii financiare şi analize financiare dintre autorităţile competente prevăzute la art. 3 alin. (1) şi autorităţile competente din celelalte state membre ale Uniunii Europene;
    e) condiţiile de acces ale Agenţiei Uniunii Europene pentru Cooperare în Materie de Aplicare a Legii, denumită în continuare Europol, la informaţii privind conturile bancare şi la informaţii financiare sau analize financiare.


    ART. 2
    În sensul prezentei ordonanţe, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
    a) registru centralizat de conturi bancare - registrul central electronic pentru conturi de plăţi şi conturi bancare identificate prin IBAN, prevăzut la art. 61^1 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) informaţii financiare - informaţii sau date, precum datele privind activele financiare, transferurile de fonduri sau relaţiile de afaceri financiare, deţinute deja de către Oficiu sau de către unităţile de informaţii financiare din celelalte state membre ale Uniunii Europene, în scopul prevenirii, depistării şi combaterii spălării banilor şi a finanţării terorismului;
    c) informaţii din domeniul aplicării legii - informaţii sau date deţinute deja de către autorităţile competente prevăzute la art. 3 alin. (1) şi (3) în scopul prevenirii, depistării, investigării sau urmăririi penale a infracţiunilor ori deţinute de către autorităţile publice sau entităţile private în contextul prevenirii, depistării, investigării sau urmăririi penale a infracţiunilor şi care sunt accesibile autorităţilor competente, pentru care nu este necesară o autorizare sau îndeplinirea unei alte condiţii prealabile;
    d) informaţii privind conturile bancare - informaţiile prevăzute la art. 61^1 alin. (3) din Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare;
    e) analiză financiară - rezultatul analizei operaţionale şi strategice care a fost deja efectuată de către Oficiu, în conformitate cu prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare, sau de către o unitate de informaţii financiare din alt stat membru al Uniunii Europene;
    f) infracţiuni grave - infracţiuni de competenţa Europol, astfel cum acestea sunt definite la art. 2 alin. (2) lit. c) din Legea nr. 56/2018 privind cooperarea autorităţilor publice române cu Agenţia Uniunii Europene pentru Cooperare în Materie de Aplicare a Legii (Europol).


    CAP. II
    Autorităţile competente
    ART. 3
    (1) Autorităţile competente să acceseze şi să consulte registrul centralizat de conturi bancare în condiţiile art. 5, respectiv să solicite şi să primească informaţii financiare sau analize financiare potrivit art. 7 sunt următoarele:
    a) Poliţia Română, Poliţia de Frontieră Română şi Direcţia Generală Anticorupţie din subordinea Ministerului Afacerilor Interne;
    b) Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie - Secţia de urmărire penală şi criminalistică şi Secţia parchetelor militare, Direcţia Naţională Anticorupţie, Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, precum şi Secţia pentru Investigarea Infracţiunilor din Justiţie;
    c) Departamentul pentru Lupta Antifraudă.

    (2) Accesul celorlalte unităţi de parchet la registrul centralizat de conturi bancare, respectiv la informaţii financiare şi analize financiare oferite de Oficiu se face prin intermediul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie - Secţia de urmărire penală şi criminalistică.
    (3) Agenţia Naţională de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate din subordinea Ministerului Justiţiei este autoritate competentă să acceseze şi să consulte registrul centralizat de conturi bancare în condiţiile art. 5.
    (4) Prin ordine sau dispoziţii ale conducătorilor autorităţilor competente prevăzute la alin. (1) şi (3), se stabilesc:
    a) departamentele/structurile din cadrul fiecărei autorităţi competente abilitate să acceseze, să consulte şi să prelucreze informaţii privind conturile bancare;
    b) persoanele din cadrul departamentelor/structurilor abilitate potrivit lit. a);
    c) limitele concrete în exercitarea atribuţiilor de prelucrare a informaţiilor privind conturile bancare de către persoanele prevăzute la lit. b).

    (5) Persoanele prevăzute la alin. (4) lit. b) trebuie să beneficieze de un înalt grad de integritate şi să fie instruite cu privire la regulile de protecţie a datelor cu caracter personal anterior validării accesului la informaţiile privind conturile bancare şi, ulterior, cel puţin o dată la doi ani.
    (6) În aplicarea alin. (4) lit. c), conducătorii autorităţilor competente prevăzute la alin. (1) şi (3) au în vedere următoarele:
    a) prelucrarea informaţiilor privind conturile bancare să fie necesară pentru îndeplinirea atribuţiilor de serviciu ale persoanelor prevăzute la alin. (4) lit. b);
    b) informaţiile privind conturile bancare să fie prelucrate potrivit procedurilor şi prin mijloacele prevăzute de dispoziţiile legale aplicabile activităţilor în cadrul cărora sunt utilizate datele respective;
    c) prelucrarea informaţiilor privind conturile bancare să respecte dispoziţiile legale privind protecţia datelor cu caracter personal aplicabile activităţilor în cadrul cărora sunt utilizate datele respective.

    (7) La solicitarea unui birou sau a unei autorităţi competente pentru recuperarea activelor, înfiinţată sau desemnată de către celelalte state membre ale Uniunii Europene în temeiul Deciziei 2007/845/JAI a Consiliului din 6 decembrie 2007 privind cooperarea dintre oficiile de recuperare a creanţelor din statele membre în domeniul urmăririi şi identificării produselor provenite din săvârşirea de infracţiuni sau a altor bunuri având legătură cu infracţiunile, Agenţia Naţională de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate accesează şi consultă registrul centralizat de conturi bancare şi pune la dispoziţia autorităţilor solicitante informaţiile astfel obţinute.
    (8) Dispoziţiile Legii nr. 318/2015 pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările ulterioare, se aplică în mod corespunzător în ceea ce priveşte facilitarea identificării şi urmăririi bunurilor care pot face obiectul măsurilor asigurătorii în cursul procedurilor judiciare penale, a confiscării speciale sau a confiscării extinse.

    CAP. III
    Accesul autorităţilor competente la informaţiile privind conturile bancare
    ART. 4
    (1) Autorităţile competente prevăzute la art. 3 alin. (1) şi (3) accesează registrul centralizat de conturi bancare şi consultă informaţiile privind conturile bancare, în mod direct şi fără întârziere, atunci când acest lucru este necesar pentru îndeplinirea atribuţiilor care le revin în scopul prevenirii, depistării, investigării sau urmăririi penale a infracţiunilor grave, inclusiv pentru identificarea, urmărirea şi indisponibilizarea activelor legate de o astfel de investigaţie.
    (2) Accesul şi consultarea prevăzute la alin. (1) se fac prin intermediul sistemului informatic prevăzut la art. 70^1 din Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare, pe bază de protocol încheiat între autorităţile competente prevăzute la art. 3 alin. (1) şi (3) şi Agenţia Naţională de Administrare Fiscală.
    (3) Informaţiile cu privire la încheierea protocoalelor prevăzute la alin. (2) se publică pe pagina proprie de internet a autorităţilor respective, precum şi pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

    ART. 5
    (1) Accesarea şi consultarea informaţiilor privind conturile bancare prevăzute la art. 4 se efectuează în baza unei analize de la caz la caz efectuate de către persoanele desemnate potrivit art. 3 alin. (4) lit. b).
    (2) Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, precum şi autorităţile competente prevăzute la art. 3 alin. (1) şi (3) adoptă măsuri tehnice şi organizatorice care să asigure securitatea datelor conţinute de registrul centralizat de conturi bancare în scopul exercitării dreptului de accesare şi consultare a informaţiilor privind conturile bancare, cu respectarea dispoziţiilor legale privind protecţia datelor cu caracter personal aplicabile.

    ART. 6
    (1) Agenţia Naţională de Administrare Fiscală păstrează evidenţa accesărilor şi consultărilor realizate de către autorităţile competente prevăzute la art. 3 alin. (1) şi (3).
    (2) Evidenţele prevăzute la alin. (1) includ cel puţin următoarele:
    a) numărul dosarului;
    b) data şi ora accesării sau a consultării;
    c) tipul de date utilizate pentru accesare sau consultare;
    d) datele unice de identificare ale rezultatelor;
    e) denumirea autorităţii competente care a consultat registrul centralizat de conturi bancare;
    f) identificatorul de utilizator unic al reprezentantului autorităţii competente care a efectuat accesarea sau consultarea.

    (3) Responsabilii cu protecţia datelor ai registrului centralizat de conturi bancare verifică trimestrial evidenţa accesărilor. Agenţia Naţională de Administrare Fiscală pune la dispoziţia Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal evidenţa accesărilor, la cerere.
    (4) Evidenţa prevăzută la alin. (1) este protejată prin măsuri corespunzătoare împotriva accesului neautorizat şi poate fi utilizată numai în scopul monitorizării protecţiei datelor, inclusiv pentru a se verifica admisibilitatea unei solicitări de informaţii şi legalitatea prelucrării datelor, precum şi pentru asigurarea securităţii datelor.
    (5) Informaţiile conţinute de evidenţa prevăzută la alin. (1) se şterg după o perioadă de cinci ani de la introducerea acestora, cu excepţia cazului în care sunt necesare pentru desfăşurarea unor proceduri de monitorizare aflate în curs sau a situaţiilor în care sunt utilizate în cadrul unei proceduri judiciare, caz în care acestea urmează regimul probelor.
    (6) Agenţia Naţională de Administrare Fiscală organizează sau asigură participarea personalului propriu care gestionează registrul centralizat de conturi bancare la programe specializate de formare cu privire la dispoziţiile prezentei ordonanţe şi în domeniul protecţiei datelor cu caracter personal.

    CAP. IV
    Schimbul de informaţii
    ART. 7
    (1) Oficiul cooperează cu autorităţile competente prevăzute la art. 3 alin. (1) şi răspunde, de îndată, solicitărilor motivate de informaţii financiare sau de analize financiare formulate de către acestea.
    (2) Solicitările motivate de informaţii financiare şi analize financiare prevăzute la alin. (1), formulate în scopul prevenirii, depistării, investigării sau urmăririi penale a infracţiunilor grave se analizează individual de către Oficiu.
    (3) Oficiul poate refuza, motivat, să răspundă solicitărilor prevăzute la alin. (1) în următoarele cazuri:
    a) există motive obiective de a presupune că furnizarea informaţiilor financiare sau analizelor financiare solicitate ar avea un impact negativ asupra investigaţiilor sau analizelor în curs de desfăşurare;
    b) în circumstanţe excepţionale, dacă divulgarea informaţiilor ar fi, în mod clar, disproporţionată faţă de interesele legitime ale unei persoane fizice sau juridice ori ar fi irelevantă în ceea ce priveşte scopurile pentru care a fost solicitată.

    (4) Orice utilizare a informaţiilor financiare sau a analizelor financiare comunicate de către Oficiu în alte scopuri decât cele prevăzute la alin. (2) este condiţionată de aprobarea prealabilă din partea acestuia. Oficiul transmite aprobarea sau refuzul său motivat, după caz.
    (5) Solicitarea prevăzută la alin. (1) cuprinde, în mod obligatoriu, cel puţin următoarele: faptele relevante, contextul, motivele solicitării, scopul solicitării şi modul în care se utilizează informaţiile şi analizele furnizate.
    (6) Autorităţile competente prevăzute la art. 3 alin. (1) au obligaţia de a comunica Oficiului modul în care au fost utilizate informaţiile transmise de acesta potrivit alin. (1).
    (7) Diseminarea către orice alte autorităţi, agenţii sau departamente a informaţiilor financiare sau a analizelor financiare obţinute de către autorităţile competente prevăzute la art. 3 alin. (1), precum şi orice utilizare a acestor informaţii financiare sau analize financiare în alte scopuri decât cele pentru care au fost transmise iniţial se realizează cu aprobarea prealabilă a Oficiului. Dispoziţiile alin. (2), (3), (5) şi (6) se aplică în mod corespunzător.

    ART. 8
    Autorităţile competente prevăzute la art. 3 alin. (1) şi (3) au obligaţia de a răspunde de îndată solicitărilor motivate de informaţii din domeniul aplicării legii formulate şi adresate de către Oficiu atunci când solicitările de informaţii sunt necesare pentru prevenirea, depistarea şi combaterea spălării banilor sau de finanţare a terorismului, potrivit dispoziţiilor Legii nr. 129/2019, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 9
    (1) În cazuri excepţionale şi urgente, Oficiul poate face schimb de informaţii financiare sau de analize financiare care ar putea fi relevante pentru prelucrarea sau analizarea informaţiilor legate de terorism sau de criminalitatea organizată asociată cu terorismul, cu unităţile de informaţii financiare din celelalte state membre ale Uniunii Europene.
    (2) Schimbul de informaţii prevăzut la alin. (1) se realizează de îndată, cu respectarea competenţelor legale.

    ART. 10
    (1) Autorităţile competente prevăzute la art. 3 alin. (1) pot transmite, la cerere, informaţii financiare sau analize financiare, obţinute în condiţiile art. 7 alin. (1), unei autorităţi competente desemnate dintr-un alt stat membru al Uniunii Europene şi pot solicita informaţii financiare sau analize financiare unei autorităţi competente desemnate dintr-un alt stat membru al Uniunii Europene, atunci când informaţiile financiare sau analizele financiare ce fac obiectul schimbului de informaţii sunt necesare pentru prevenirea, depistarea şi combaterea spălării banilor sau a finanţării terorismului.
    (2) Schimbul de informaţii financiare sau analize financiare prevăzut la alin. (1) se realizează prin mijloace de comunicare electronice securizate, pe baza unei analize de la caz la caz.
    (3) Informaţiile financiare sau analizele financiare primite în cadrul schimbului de informaţii prevăzut la alin. (1) sunt utilizate de către autorităţile competente prevăzute la art. 3 alin. (1) numai în scopul pentru care au fost solicitate sau furnizate, după caz.
    (4) Diseminarea către orice alte autorităţi, agenţii sau departamente a informaţiilor financiare sau a analizelor financiare obţinute de către autorităţile competente prevăzute la art. 3 alin. (1), precum şi orice utilizare a acestor informaţii financiare sau analize financiare în alte scopuri decât cele pentru care au fost transmise iniţial se realizează cu aprobarea prealabilă a unităţii de informaţii financiare din statul membru al Uniunii Europene care le-a furnizat.
    (5) Aprobarea prealabilă prevăzută la alin. (4) se solicită prin intermediul autorităţii competente desemnate a statului membru al Uniunii Europene care a furnizat informaţiile, prin mijloace de comunicare electronice securizate.

    ART. 11
    (1) Autorităţile competente prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. a), b) şi alin. (3) comunică Europol informaţii privind conturile bancare pe baza unor solicitări justificate corespunzător, în urma unei analize de la caz la caz.
    (2) Comunicarea prevăzută la alin. (1) se realizează, de îndată, direct către Europol sau prin Unitatea Naţională Europol constituită potrivit Legii nr. 56/2018, utilizând aplicaţia de reţea pentru schimbul securizat de informaţii SIENA sau prin utilizarea unui alt mijloc de comunicare electronică securizat.
    (3) Autorităţile competente prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. a), b) şi alin. (3) pot refuza motivat să răspundă solicitărilor Europol prevăzute la alin. (1) în condiţiile art. 7 alin. (7) din Regulamentul (UE) 2016/794 al Parlamentului European şi al Consiliului din 11 mai 2016 privind Agenţia Uniunii Europene pentru Cooperare în Materie de Aplicare a Legii (Europol) şi de înlocuire şi de abrogare a Deciziilor 2009/371/JAI, 2009/934/JAI, 2009/935/JAI, 2009/936/JAI şi 2009/968/JAI ale Consiliului.

    ART. 12
    (1) Oficiul comunică Europol informaţiile financiare şi analizele financiare pe baza unor solicitări justificate corespunzător. Solicitările formulate de către Europol sunt soluţionate ca şi cum ar proveni de la o unitate de informaţii financiare dintr-un stat membru al Uniunii Europene.
    (2) Comunicarea prevăzută la alin. (1) se realizează, de îndată, direct către Europol sau prin Unitatea Naţională Europol, utilizând aplicaţia de reţea pentru schimbul securizat de informaţii SIENA sau reţeaua FIU.net.
    (3) Oficiul poate refuza motivat să răspundă solicitărilor Europol prevăzute la alin. (1) în condiţiile art. 36 alin. (8) din Legea nr. 129/2019, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 7 alin. (7) din Regulamentul (UE) 2016/794 al Parlamentului European şi al Consiliului.

    CAP. V
    Prelucrarea datelor cu caracter personal
    ART. 13
    (1) Prelucrarea datelor cu caracter personal care dezvăluie originea rasială sau etnică a unei persoane, opiniile sale politice, convingerile sale religioase sau filozofice ori apartenenţa la un sindicat sau a datelor privind starea de sănătate, viaţa sexuală sau orientarea sexuală a unei persoane este permisă numai cu condiţia respectării unor garanţii adecvate privind drepturile şi libertăţile persoanei vizate, în conformitate cu normele aplicabile privind protecţia datelor cu caracter personal.
    (2) Categoriile de date menţionate la alin. (1) pot fi accesate şi prelucrate de către personalul autorităţilor competente prevăzute la art. 3 alin. (1) şi (3) şi de către personalul Oficiului, numai în următoarele condiţii:
    a) a beneficiat de instruire în domeniul prelucrării datelor cu caracter personal;
    b) a fost autorizat de către operatorul de date cu caracter personal în vederea accesării şi prelucrării datelor prevăzute la alin. (1);
    c) accesarea şi prelucrarea se realizează sub îndrumarea responsabilului de date cu caracter personal.


    ART. 14
    (1) Autorităţile competente prevăzute la art. 3 alin. (1) şi (3) şi Oficiul întocmesc şi păstrează registre cu solicitările de informaţii prevăzute de prezenta ordonanţă.
    (2) Registrele prevăzute la alin. (1) conţin cel puţin următoarele elemente:
    a) denumirea şi datele de contact ale autorităţii, numele şi datele de contact ale personalului din cadrul acesteia care formulează solicitarea de informaţii şi, pe cât posibil, ale destinatarului rezultatelor accesării sau consultării;
    b) numărul dosarului cu privire la care sunt solicitate informaţiile;
    c) obiectul solicitărilor;
    d) orice măsuri de executare a acestor solicitări.

    (3) Registrele prevăzute la alin. (1) se păstrează în format letric sau electronic.
    (4) Registrele prevăzute la alin. (1) se păstrează pentru o perioadă de 5 ani de la data întocmirii şi sunt utilizate exclusiv în scopul verificării legalităţii prelucrării datelor cu caracter personal, cu excepţia situaţiilor în care sunt utilizate în cadrul unei proceduri judiciare, caz în care acestea urmează regimul probelor.
    (5) Autorităţile prevăzute la art. 3 alin. (1) şi (3) pun la dispoziţia Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, la cerere, registrele prevăzute la alin. (1).

    ART. 15
    Exercitarea drepturilor de către persoana vizată se realizează în condiţiile şi limitele stabilite de Legea nr. 363/2018 privind protecţia persoanelor fizice referitor la prelucrarea datelor cu caracter personal de către autorităţile competente în scopul prevenirii, descoperirii, cercetării, urmăririi penale şi combaterii infracţiunilor sau al executării pedepselor, măsurilor educative şi de siguranţă, precum şi privind libera circulaţie a acestor date.

    ART. 16
    (1) În vederea evaluării eficacităţii combaterii infracţiunilor grave, autorităţile competente prevăzute la art. 3 alin. (1) şi (3) şi Oficiul elaborează statistici, conform atribuţiilor ce le revin potrivit prezentei ordonanţe.
    (2) Statisticile prevăzute la alin. (1) cuprind următoarele informaţii:
    a) numărul de consultări efectuate în registrul centralizat de conturi bancare, de către autorităţile competente prevăzute la art. 3 alin. (1) şi (3);
    b) date privind volumul de solicitări adresate în temeiul prezentei ordonanţe de către autorităţile competente prevăzute la art. 3 alin. (1) şi (3) şi de către Oficiu, măsurile luate în baza solicitărilor, numărul de cazuri investigate, numărul de persoane urmărite penal şi numărul de persoane condamnate pentru infracţiuni grave în cazul în care aceste informaţii sunt disponibile;
    c) date din care rezultă timpul necesar pentru a răspunde unei solicitări după primirea acesteia;
    d) date privind costul resurselor umane sau informatice alocate pentru soluţionarea solicitărilor naţionale sau internaţionale, care intră sub incidenţa prezentei ordonanţe, în cazul în care aceste informaţii sunt disponibile.

    (3) Oficiul, cu sprijinul Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Finanţelor, Ministerului Justiţiei şi Ministerului Public, asigură, anual, colectarea statisticilor prevăzute la alin. (1) şi transmiterea acestora Comisiei Europene.
    (4) Oficiul, cu sprijinul Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Justiţiei şi Ministerului Public, comunică Comisiei Europene datele necesare în vederea efectuării monitorizării realizărilor, rezultatelor şi a impactului prezentei ordonanţe, potrivit programului de monitorizare stabilit de către aceasta.

    ART. 17
    Prelucrarea datelor cu caracter personal în temeiul prezentei ordonanţe se realizează în condiţiile şi cu respectarea prevederilor Legii nr. 363/2018.

    CAP. VI
    Dispoziţii finale
    ART. 18
    (1) Agenţia Naţională de Administrare Fiscală exercită următoarele atribuţii:
    a) transmite Comisiei Europene notificări privind iniţierea unor negocieri de încheiere a unor acorduri cu state membre ale Spaţiului Economic European, în baza solicitărilor instituţiilor prevăzute la art. 3 alin. (1) care iniţiază aceste negocieri, referitoare la accesul la informaţiile din registrul centralizat de conturi bancare, precum şi de a încheia astfel de acorduri;
    b) informează periodic Comisia Europeană cu privire la negocierile prevăzute la lit. a) şi, după caz, o invită să participe în calitate de observator.

    (2) Acordurile prevăzute la alin. (1) lit. a) pot fi aplicate cu titlu provizoriu sau încheiate, dacă Comisia Europeană a adoptat o decizie de autorizare în acest sens.

    ART. 19
    (1) În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe, Oficiul transmite Comisiei Europene o notificare scrisă privind desemnarea autorităţilor competente prevăzute la art. 3 alin. (1) şi (3).
    (2) Orice modificare intervenită în ceea ce priveşte desemnarea autorităţilor competente este notificată Comisiei Europene de către Oficiu, în termen de maximum 30 de zile de la intrarea în vigoare a acesteia.

    ART. 20
    Prezenta ordonanţă nu aduce atingere dreptului organelor judiciare de a solicita şi de a obţine date din registrul centralizat de conturi bancare, în condiţiile Legii nr. 135/2010 privind Codul de procedură penală, cu modificările şi completările ulterioare.

    Prezenta ordonanţă transpune Directiva (UE) 2019/1.153 a Parlamentului European şi a Consiliului din 20 iunie 2019 de stabilire a normelor de facilitare a utilizării informaţiilor financiare şi de alt tip în scopul prevenirii, depistării, investigării sau urmăririi penale a anumitor infracţiuni şi de abrogare a Deciziei 2000/642/JAI a Consiliului, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 186 din 11 iulie 2019.


                    PRIM-MINISTRU
                    FLORIN-VASILE CÎŢU
                    Contrasemnează:
                    p. Ministrul afacerilor interne,
                    Raed Arafat,
                    secretar de stat
                    p. Ministrul afacerilor externe,
                    Daniela Anda Grigore Gîtman,
                    secretar de stat
                    Ministrul finanţelor,
                    Dan Vîlceanu


    Bucureşti, 30 august 2021.
    Nr. 9.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016