Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ nr. 9 din 28 ianuarie 2015  pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 127/2007 privind Gruparea europeană de cooperare teritorială    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ nr. 9 din 28 ianuarie 2015 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 127/2007 privind Gruparea europeană de cooperare teritorială

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 83 din 30 ianuarie 2015

    Având în vedere art. 16 alin. (1) din Regulamentul (CE) nr. 1.082/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului din 5 iulie 2006 privind o grupare europeană de cooperare teritorială (GECT), cu modificările ulterioare,
    în temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 1 pct. II.1 din Legea nr. 184/2014 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă.

    ART. I
    Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 127/2007 privind Gruparea europeană de cooperare teritorială, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 769 din 13 noiembrie 2007, aprobată cu modificări prin Legea nr. 52/2008, se modifică şi se completează după cum urmează:

    1. La articolul 1, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 1. - (1) Prezenta ordonanţă de urgenţă creează cadrul legal naţional care asigură aplicarea Regulamentului (CE) nr. 1.082/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului din 5 iulie 2006 privind o grupare europeană de cooperare teritorială (GECT), astfel cum a fost modificat prin Regulamentul (UE) nr. 1.302/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 17 decembrie 2013 de modificare a Regulamentului (CE) nr. 1.082/2006 privind o grupare europeană de cooperare teritorială (GECT) în ceea ce priveşte clarificarea, simplificarea şi îmbunătăţirea constituirii şi funcţionării unor astfel de grupări, denumit în continuare Regulament, în scopul de a facilita promovarea cooperării transfrontaliere, transnaţionale şi/sau interregionale, denumită în continuare cooperare teritorială, având ca obiectiv consolidarea coeziunii economice, sociale şi teritoriale."

    2. Articolul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 2. - (1) GECT reprezintă, în sensul prezentei ordonanţe de urgenţă, persoana juridică română de drept privat, constituită pe teritoriul României, fără scop lucrativ, cu patrimoniu propriu, prin care este facilitată şi promovată în special cooperarea teritorială, transnaţională şi interregională între membrii săi, în scopul consolidării coeziunii economice, sociale şi teritoriale a Uniunii Europene.
    (2) GECT se constituie prin asocierea, după caz, a următoarelor entităţi româneşti:
    a) autorităţi publice centrale;
    b) unităţile administrativ-teritoriale;
    c) întreprinderi publice în sensul prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare, sau organisme de drept public în sensul art. 1 paragraful 9 alin. (2) din Directiva 2004/18/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 31 martie 2004 privind coordonarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţii publice de lucrări, de bunuri şi de servicii;
    d) operatorii de servicii de utilităţi publice astfel cum sunt definiţi de Legea serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006, republicată, cu completările ulterioare.
    (3) Entităţile româneşti prevăzute la alin. (2) au dreptul ca, în limitele competenţelor lor legale, să coopereze şi să se asocieze cu entităţi similare din alte state membre ale Uniunii Europene, potrivit prevederilor Regulamentului şi prezentei ordonanţe.
    (4) În conformitate cu prevederile Regulamentului autorităţile sau organismele naţionale, regionale sau locale ori întreprinderile publice echivalente celor prevăzute la alin. (2) lit. c) aparţinând unor state învecinate care nu sunt membre ale Uniunii Europene se pot asocia cu entităţi româneşti similare în cadrul unei GECT cu sediul în România, dacă este îndeplinită una din următoarele condiţii:
    a) statul terţ învecinat a aprobat participarea la GECT în conformitate cu procedurile şi condiţiile echivalente celor prevăzute în Regulament;
    b) între România şi statul terţ este încheiat un acord privind cooperarea în domeniul economic, financiar, tehnic sau pentru dezvoltare ori dacă statul terţ respectiv are încheiat un astfel de acord cu un alt stat membru al Uniunii Europene reprezentat în GECT."

    3. Articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 3. - (1) Se desemnează Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice ca autoritate de notificare în sensul prezentei ordonanţe de urgenţă.
    (2) Atribuţiile autorităţii de notificare sunt:
    a) să verifice eligibilitatea entităţilor care depun documentaţia în vederea constituirii sau participării la o GECT;
    b) să primească şi să analizeze proiectele de convenţie şi statut ale GECT, întocmite în conformitate cu prevederile Regulamentului, denumite în continuare documente constitutive;
    c) să analizeze conformitatea clauzelor statutului cu prevederile convenţiei;
    d) să aprobe sau să respingă participarea membrului potenţial, precum şi convenţia GECT, care se constituie cu sediul în România;
    e) să ia măsuri şi să se încredinţeze inclusiv prin consultare cu celelalte state implicate în GECT că sunt îndeplinite toate condiţiile prevăzute de Regulament şi de prezenta ordonanţă de urgenţă privind participarea entităţilor din statele terţe la GECT;
    f) să primească notificările transmise de GECT deja constituite la care participă şi o entitate românească şi să aprobe, după caz, orice modificare adusă convenţiei sau statutului grupării în conformitate cu prevederile Regulamentului;
    g) să păstreze, la sediul său, evidenţa GECT prevăzută la lit. b), precum şi a participărilor prevăzute la lit. d) prin Registrul grupărilor europene de cooperare teritorială, denumit în continuare Registrul GECT;
    h) să informeze Comitetul Regiunilor cu privire la înregistrarea GECT sau publicarea convenţiei şi statutului;
    i) să emită decizie de interzicere a funcţionării unei GECT cu sediul în România sau retragerea membrului român dintr-o GECT, dacă activitatea acesteia contravine ordinii, securităţii, sănătăţii sau moralităţii publice ori este contrară interesului public;
    j) să ceară instanţei judecătoreşti dizolvarea unei GECT, în cazul în care constată că aceasta nu mai îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 1 alin. (2), respectiv cele prevăzute la art. 7 din Regulament;
    k) să informeze autorităţile competente din statele membre în conformitate cu legislaţia cărora au fost constituiţi membrii GECT, în urma solicitărilor scrise ale acestora, asupra activităţilor GECT desfăşurate pe teritoriul României;
    l) să informeze autorităţile competente din statele membre în conformitate cu legislaţia cărora au fost constituiţi membrii GECT cu privire la înregistrarea sau dizolvarea unei GECT cu sediul în România;
    m) să informeze autorităţile competente din celelalte state membre cu privire la eventualele dificultăţi constatate în timpul controlului şi auditului efectuate potrivit art. 6 din Regulament şi art. 5 din prezenta ordonanţă de urgenţă;
    n) să solicite şi să primească de la membrii GECT şi de la instituţiile implicate în funcţionarea GECT orice date, informaţii sau documente în legătură cu activitatea GECT;
    o) să emită certificatul referitor la efectuarea radierii GECT, ca urmare a dizolvării;
    p) orice alte atribuţii prevăzute de lege."

    4. La articolul 4, alineatul (6) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(6) Cuantumul tarifelor percepute se aprobă prin ordin al conducătorului autorităţii de notificare."

    5. Articolul 6 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 6. - (1) Pentru constituirea GECT pe teritoriul României sunt necesare următoarele documente:
    a) cerere a solicitantului privind aprobarea convenţiei şi a participării la constituirea GECT cu sediul în România;
    b) documentele constitutive ale GECT, respectiv statutul şi convenţia, semnate de toţi membrii acesteia, care cuprind toate elementele prevăzute de Regulament;
    c) actul emis de organele competente potrivit legii, ale entităţilor enumerate la art. 2 alin. (2), privind participarea la GECT;
    d) aprobările emise de autorităţile competente din statele reprezentate în GECT, privind convenţia şi participarea la GECT pentru toţi membrii.
    (2) Toate documentele enumerate la alin. (1) se transmit autorităţii de notificare, în original, în limba română sau în traducere legalizată în limba română, după caz.
    (3) Competenţele pe care entităţile prevăzute la art. 2 alin. (2) le exercită în calitate de autoritate publică nu pot constitui obiectul unei convenţii sub sancţiunea inadmisibilităţii cererii de constituire a GECT.
    (4) Autoritatea de notificare din România poate solicita membrilor potenţiali ai unei GECT cu răspundere limitată constituirea de către aceştia a unei garanţii în sensul art. 12 alin. (2a) din Regulament, care să acopere riscurile specifice activităţii asumate de GECT prin documentele constitutive."

    6. Articolul 7 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 7. - (1) Pentru a participa la o GECT care se constituie cu sediul în România, solicitanţii români enumeraţi la art. 2 alin. (2), precum şi membrii străini au obligaţia de a obţine de la autorităţile de notificare competente aprobarea convenţiei şi a participării lor la GECT.
    (2) Înainte de a aproba convenţia GECT şi participarea solicitantului român la aceasta, autoritatea de notificare din România primeşte şi analizează documentaţia enumerată la art. 6 în scopul verificării conformităţii acestora cu prevederile Regulamentului şi ale legislaţiei naţionale în vigoare. Autoritatea de notificare din România are obligaţia de a lua decizia privind aprobarea sau refuzul acesteia, după caz, în termen de 6 luni de la data primirii documentaţiei prevăzute la art. 6.
    (3) În scopul aprobării convenţiei şi a participării membrilor români, autoritatea de notificare solicită avizele consultative autorităţilor administraţiei publice centrale, în funcţie de competenţele acestora în domeniul de activitate al GECT. Avizele consultative se eliberează în termen de 10 zile lucrătoare de la data primirii solicitării din partea autorităţii de notificare. Dacă în termenul menţionat autoritatea administraţiei publice centrale sesizată nu transmite avizul său, se consideră că nu există observaţii care privesc documentaţia de constituire a GECT.
    (4) Autoritatea de notificare comunică în scris solicitantului, în termen de 30 de zile lucrătoare de la primirea cererii prevăzute la art. 6 alin. (1) lit. a), observaţiile privind documentaţia depusă, precum şi copiile avizelor consultative emise de autorităţile prevăzute la alin. (3).
    (5) După primirea documentelor prevăzute la alin. (4), solicitanţii au obligaţia analizării şi preluării observaţiilor transmise de autoritatea de notificare în documentele constitutive.
    (6) Termenul de 6 luni prevăzut la alin. (2) este întrerupt până la primirea de către autoritatea de notificare a răspunsului membrului solicitant la observaţiile transmise. Termenul nu este întrerupt dacă membrul potenţial a transmis autorităţii de notificare răspunsul său la observaţiile formulate în termen de 10 zile lucrătoare de la momentul începerii perioadei de întrerupere.
    (7) În cazul în care la constituirea GECT cu sediul în România participă şi membri potenţiali din state terţe, autoritatea de notificare solicită autorităţii publice centrale cu competenţe în domeniul realizării politicii externe comunicarea cu celeritate de date şi informaţii privind îndeplinirea condiţiilor referitoare la aderarea membrilor din ţări terţe, prevăzute în Regulament.
    (8) Decizia autorităţii de notificare privind aprobarea convenţiei şi a participării membrilor români la GECT poate fi contestată în condiţiile legii contenciosului administrativ."

    7. Articolul 8 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 8. - (1) Membrii GECT aprobă, cu unanimitate de voturi, convenţia şi statutul, modificate potrivit observaţiilor transmise de autoritatea de notificare din România şi, pentru membrii care nu au sediul pe teritoriul României, de autorităţile similare din respectivele state membre sau terţe, după caz.
    (2) După aprobarea actelor prevăzute la alin. (1), membrii GECT transmit autorităţii de notificare o cerere de eliberare a autorizaţiei de funcţionare a GECT, precum şi documentele prevăzute la art. 6 alin. (1) lit. b)-d), în vederea emiterii autorizaţiei de funcţionare a GECT."

    8. La articolul 9, alineatele (1), (3) şi (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "Art. 9. - (1) În termen de 30 de zile calendaristice de la data primirii documentelor prevăzute la art. 8 alin. (2), pe baza aprobării convenţiei şi a participării emise conform art. 7 pentru membrii români şi a documentelor echivalente emise pentru membrii străini ai GECT, autoritatea de notificare verifică îndeplinirea condiţiilor prevăzute în Regulament şi decide, după caz, asupra autorizării sau neautorizării funcţionării GECT.
    .......................................................
    (3) Dacă autoritatea de notificare nu autorizează funcţionarea, va comunica membrilor GECT decizia sa motivată, în termen de 30 de zile lucrătoare de la data depunerii cererii şi a documentelor necesare luării deciziei. Decizia de refuz al autorizării de funcţionare va cuprinde şi propunerile de modificare a convenţiei.
    (4) Decizia de refuz al autorizării de funcţionare a GECT emisă de autoritatea de notificare poate fi contestată în condiţiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare."

    9. La articolul 10, alineatul (6) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(6) GECT dobândeşte personalitate juridică de la data înscrierii în Registrul GECT. După efectuarea înscrierii, GECT transmite Regiei Autonome «Monitorul Oficial», pe cheltuiala sa, un anunţ de constituire, spre publicare în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, şi informează statele membre în cauză şi Comitetul Regiunilor cu privire la înregistrarea GECT, cu respectarea prevederilor art. 5 din Regulament."

    10. Articolul 11 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 11. - Unei GECT înregistrată în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţă pe teritoriul României îi sunt aplicabile prevederile Regulamentului, ale convenţiei aferente, iar în ceea ce priveşte aspectele care nu sunt reglementate de Regulament sau sunt reglementate parţial de acesta, legea română, în sensul art. 2 din Regulament."

    11. Articolul 13 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 13. - (1) Pentru a participa la o GECT care se constituie cu sediul pe teritoriul altui stat membru, entităţile româneşti sunt obligate să solicite autorităţii de notificare din România aprobarea convenţiei şi a participării acestora la GECT.
    (2) Autoritatea de notificare ia decizia aprobării după depunerea de către solicitant a documentaţiei prevăzute la art. 6.
    (3) Pentru emiterea aprobării participării la o GECT care se constituie cu sediul pe teritoriul altui stat sunt aplicabile prevederile art. 7 alin. (2)-(8). Prevederile art. 6 alin. (4) se aplică în mod corespunzător."

    12. După articolul 13 se introduce un nou articol, articolul 13^1, cu următorul cuprins:
    "Art. 13^1. - (1) Pentru a participa la o GECT înregistrată pe teritoriul altui stat, membrii români aprobă documentele constitutive.
    (2) Dacă pentru respectiva GECT înregistrată pe teritoriul altui stat autoritatea de notificare din România a aprobat anterior convenţia şi participarea unei alte entităţi româneşti, GECT transmite autorităţii de notificare documentaţia prevăzută la art. 6 şi notifică statului în care GECT îşi are sediul modificarea convenţiei.
    (3) Dacă autoritatea de notificare din România nu a aprobat anterior convenţia şi participarea unei entităţi româneşti, GECT înregistrată pe teritoriul altui stat solicită autorităţii de notificare din România aprobarea convenţiei şi a participării membrului român.
    (4) Autoritatea de notificare din România este competentă să examineze potrivit prevederilor Regulamentului solicitarea de aderare a unui nou membru dintr-un stat terţ la o GECT înregistrată pe teritoriul său."

    13. La articolul 14, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 14. - (1) Modul de organizare şi funcţionare a GECT se stabileşte prin documentele constitutive, cu respectarea prevederilor corespunzătoare din Regulament."

    14. La articolul 16, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Modificările documentelor constitutive se transmit de către GECT autorităţii de notificare, în vederea aprobării, potrivit art. 13^1 şi conform art. 4 alin. (6) şi (6a) din Regulament, însoţite de documentele constitutive consolidate şi de acordul membrilor GECT."

    ART. II
    În tot cuprinsul Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 127/2007 privind Gruparea europeană de cooperare teritorială, aprobată cu modificări prin Legea nr. 52/2008, sintagma "Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor" se înlocuieşte cu sintagma "Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice."

                                 PRIM-MINISTRU
                              VICTOR-VIOREL PONTA

                                Contrasemnează:
                                ---------------
                        Ministrul dezvoltării regionale
                           şi administraţiei publice,
                             Nicolae-Liviu Dragnea

                         Ministrul finanţelor publice,
                              Darius-Bogdan Vâlcov

                         Ministrul afacerilor externe,
                             Bogdan Lucian Aurescu

                         Ministrul fondurilor europene,
                           Eugen Orlando Teodorovici

    Bucureşti, 28 ianuarie 2015.
    Nr. 9.

                                     -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016