Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ nr. 20 din 21 august 2019  pentru modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 76/2018 privind aprobarea Programului de investiţii în domeniul culturii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative    Twitter Facebook
Cautare document

 ORDONANŢĂ nr. 20 din 21 august 2019 pentru modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 76/2018 privind aprobarea Programului de investiţii în domeniul culturii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 697 din 23 august 2019
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 1 pct. VII poziţia a 2-a din Legea nr. 128/2019 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă.
    ART. I
    Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 76/2018 privind aprobarea Programului de investiţii în domeniul culturii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 631 din 19 iulie 2018, aprobată cu modificări prin Legea nr. 86/2019, se modifică după cum urmează:
    1. La articolul 1 alineatul (2), literele b)-d) vor avea următorul cuprins:
    "b) construirea de obiective culturale, reprezentând construcţii cu destinaţie culturală sau în care se desfăşoară activităţi în domeniul cultural, de informare şi de educaţie permanentă, se oferă servicii culturale de utilitate publică, cu rol în asigurarea coeziunii sociale şi a accesului la informaţie, şi dotările aferente acestora;
c) realizarea de lucrări de intervenţie, reabilitare şi/sau modernizare, consolidare, restaurare, dotare şi punere în valoare a monumentelor istorice, definite la art. 3 lit. a) din Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, înscrise în Lista monumentelor istorice, actualizată, cu respectarea prevederilor respectivei legi;
d) realizarea de lucrări de intervenţie, reabilitare şi/sau modernizare, consolidare, restaurare, dotare şi punere în valoare a obiectivelor culturale, cum ar fi biblioteci, muzee, centre culturale, instituţii de spectacole sau concerte şi alte obiective cu destinaţie culturală."

    2. Articolul 2 va avea următorul cuprins:
    "ART. 2
    (1) Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale, prin Unitatea de management a proiectului, asigură coordonarea, finanţarea, monitorizarea, evaluarea şi controlul Programului, în conformitate cu prevederile legale.
    (2) Pentru implementarea Programului, Unitatea de management a proiectului utilizează personalul propriu, precum şi personal angajat în baza contractelor individuale de muncă pe perioadă determinată.
    (3) Pe perioada implementării Programului, Unitatea de management a proiectului poate utiliza, în afara personalului prevăzut la alin. (2), personal de specialitate din cadrul Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale, maximum 20 de posturi, cu încadrarea în numărul maximum de posturi aprobate pentru minister.
    (4) Din bugetul aprobat Programului vor fi suportate şi cheltuielile necesare la nivelul Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale pentru implementarea şi monitorizarea acestuia."

    3. La articolul 4 alineatul (1), litera b) va avea următorul cuprins:
    "b) autorităţile administraţiei publice locale, precum şi instituţii publice aflate în subordinea acestora."

    4. La articolul 4, alineatul (2) va avea următorul cuprins:
    "(2) Obiectivele/Proiectele de investiţii prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. b)-d) se realizează pe terenuri şi/sau în construcţii, după caz, aflate în proprietatea publică sau privată a statului sau a unităţii administrativ-teritoriale şi/sau în proprietatea sau administrarea instituţiilor publice prevăzute la alin. (1), cu respectarea prevederilor legale în vigoare."

    5. La articolul 5, partea introductivă şi literele c) şi d) vor avea următorul cuprins:
    "ART. 5
    Nu sunt considerate eligibile pentru finanţare categoriile de cheltuieli de investiţii prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. b)-d) aferente următoarelor:
    ………………………………………………………………
    c) monumente istorice sau obiectivele culturale aflate sub sechestru asigurător, ipotecate sau aflate în litigiu privitor la dreptul de proprietate;
    d) imobilele monumente istorice, bunuri culturale mobile clasate sau alte obiective care au beneficiat de alte finanţări nerambursabile ale acţiunilor, serviciilor şi/sau lucrărilor aferente monumentelor istorice şi obiectivelor culturale, care au beneficiat de alte finanţări rambursabile/nerambursabile ale acţiunilor, serviciilor şi/sau lucrărilor aferente monumentelor istorice şi obiectivelor culturale, indiferent de sursa de finanţare, în vederea evitării dublei finanţări pentru acelaşi tip de intervenţie."

    6. La articolul 5, litera f) se abrogă.
    7. Articolul 6 va avea următorul cuprins:
    "ART. 6
    (1) Pentru cheltuielile prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. a) cota de finanţare alocată din bugetul Programului este de 100%, iar pentru cheltuielile prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. b)-d) este de maximum 98%.
    (2) Cota de minimum 2% din valoarea totală a investiţiei este suportată de către beneficiar din surse financiare proprii.
    (3) Dacă beneficiarii investiţiei sunt autorităţile prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. a), finanţate integral din bugetul de stat, cota de finanţare alocată din bugetul Programului este de 100%.
    (4) Analizarea, evaluarea, selectarea, implementarea, verificarea, controlul şi monitorizarea derulării proiectelor, precum şi condiţiile de eligibilitate şi criteriile de prioritate ale obiectivelor/proiectelor prevăzute la art. 1 alin. (2) se stabilesc în normele metodologice privind implementarea Programului, aprobate prin ordin al ministrului culturii şi identităţii naţionale, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I."

    8. La articolul 7, alineatele (1) şi (3) vor avea următorul cuprins:
    "ART. 7
    (1) Pentru includerea în Program, beneficiarii transmit Unităţii de management a proiectului documentele stabilite în normele metodologice privind implementarea Programului.
    …………………………………………………………………
    (3) Pentru perioada 2019-2026, sesiunile de depunere a propunerilor de finanţare se stabilesc anual prin ordin al ministrului culturii şi identităţii naţionale."

    9. La articolul 7, alineatele (4)-(7) se abrogă.
    10. Articolul 8 se abrogă.
    11. Articolul 9 se abrogă.
    12. La articolul 10, alineatul (5) va avea următorul cuprins:
    "(5) Beneficiarii au obligaţia să transmită raportări periodice către Unitatea de management a proiectului, conform prevederilor normelor metodologice privind implementarea Programului."

    13. La articolul 11, alineatele (1) şi (2) vor avea următorul cuprins:
    "ART. 11
    (1) În cazul beneficiarilor prevăzuţi la art. 4 alin. (1) lit. b), prin derogare de la prevederile art. 34 alin. (2) lit. e) şi h) şi alin. (3) din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, se încheie contracte de finanţare multianuale între Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale şi beneficiari, pentru obiective/proiectele selecţionate pentru finanţare, pe o perioadă de maximum 4 ani, în limita creditelor de angajament aprobate şi a creditelor bugetare aprobate şi/sau estimate cu această destinaţie, fără eşalonarea anuală a creditelor bugetare, care se înscriu cumulat pentru toată perioada de finanţare. Pe durata de valabilitate a contractelor de finanţare, valoarea creditelor de angajament este egală cu valoarea creditelor bugetare.
    (2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în cazul în care prevederile bugetare aprobate anual cu această destinaţie nu sunt suficiente pentru finalizarea obiectivului/proiectului prioritar, durata contractelor de finanţare prevăzută la alin. (1) poate fi prelungită până la maximum 3 ani."

    14. Articolul 12 se abrogă.
    15. Articolul 13 va avea următorul cuprins:
    "ART. 13
    (1) Beneficiarii răspund, potrivit legii, de organizarea şi derularea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţii de bunuri/servicii/lucrări în conformitate cu prevederile legale privind achiziţiile publice, de respectarea prevederilor legale privind aprobarea documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, precum şi de modul de utilizare a sumelor repartizate potrivit destinaţiei pentru care au fost alocate.
    (2) Beneficiarii au obligaţia să transmită Unităţii de management a proiectului documentele necesare monitorizării proiectelor finanţate prin Program, a obiectivelor de investiţii, în conformitate cu prevederile normelor metodologice privind implementarea Programului, şi sunt responsabili pentru realitatea, exactitatea şi legalitatea datelor prezentate."



    ART. II
    (1) În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe se aprobă normele metodologice privind implementarea programului, prin ordin al ministrului culturii şi identităţii naţionale, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    (2) În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a normelor metodologice prevăzute la alin. (1), solicitanţii care au depus cereri potrivit art. 7 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 76/2018 privind aprobarea Programului de investiţii în domeniul culturii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, aprobată cu modificări prin Legea nr. 86/2019, au dreptul de a completa dosarele, conform normelor metodologice.



                    PRIM-MINISTRU
                    VASILICA-VIORICA DĂNCILĂ
                    Contrasemnează:
                    Ministrul culturii şi identităţii naţionale,
                    Valer-Daniel Breaz
                    Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice,
                    Vasile-Daniel Suciu
                    Ministrul finanţelor publice,
                    Eugen Orlando Teodorovici
                    Ministrul muncii şi justiţiei sociale,
                    Marius-Constantin Budăi

    Bucureşti, 21 august 2019.
    Nr. 20.

    ------

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice