Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ nr. 16 din 29 august 2018  pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autorităţile administraţiei publice şi instituţiile publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ nr. 16 din 29 august 2018 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autorităţile administraţiei publice şi instituţiile publice

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 754 din 31 august 2018
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 1 pct. I.11 din Legea nr. 183/2018 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă.
    ART. I
    Ordonanţa Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autorităţile administraţiei publice şi instituţiile publice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 542 din 1 septembrie 2001, aprobată cu modificări prin Legea nr. 247/2002, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. Articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 1
    (1) Prin prezenta ordonanţă se stabilesc normative de cheltuieli pentru instituţiile şi autorităţile publice, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi la art. 2 alin. (1) pct. 39 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, indiferent de sistemul de finanţare şi de subordonare, inclusiv activităţile finanţate integral din venituri proprii, înfiinţate pe lângă instituţiile publice.
    (2) Prevederile prezentei ordonanţe se aplică şi întreprinderilor publice, astfel cum sunt ele definite la art. 2 pct. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 111/2016, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi institutelor naţionale de cercetare-dezvoltare, aşa cum sunt definite la art. 17 din Ordonanţa Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) Entităţile prevăzute la alin. (1) şi (2) efectuează cheltuieli de natura celor care fac obiectul prezentei ordonanţe, cu încadrarea în bugetele aprobate anual cu această destinaţie.
    (4) Normativele de cheltuieli privesc acţiunile de protocol şi dotarea cu autoturisme.
    (5) Cheltuielile de natura celor care fac obiectul prezentei ordonanţe, cuprinse în bugetele Administraţiei Prezidenţiale, Senatului României, Camerei Deputaţilor, Avocatului Poporului, Secretariatului General al Guvernului şi instituţiilor din domeniul apărării, ordinii publice şi securităţii naţionale se stabilesc prin normative proprii."

    2. Articolul 2 se abrogă.
    3. Articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 4
    (1) Normativele de cheltuieli şi limitele maxime ale acestora, în cadrul cărora se pot aproba şi efectua cheltuieli pentru acţiuni de protocol de către entităţile prevăzute la art. 1 alin. (1) şi (2), sunt prevăzute în anexa nr. 2.
    (2) În cadrul limitelor maxime prevăzute în anexa nr. 2 conducătorii entităţilor prevăzute la art. 1 alin. (1) şi (2) pot aproba niveluri inferioare de cheltuieli, în funcţie de condiţiile specifice şi de modul de desfăşurare a acţiunii, precum şi în raport cu sursele de finanţare ce pot fi atrase, în condiţiile legii, la realizarea acestora.
    (3) Periodic, în funcţie de evoluţia indicelui preţurilor de consum, prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Finanţelor Publice şi a Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, se pot actualiza limitele maxime ale normativelor de cheltuieli prevăzute în anexa nr. 2.
    (4) Prin hotărâre a Guvernului, la propunerea entităţilor interesate, se pot aproba pentru instituţiile şi autorităţile administraţiei publice centrale, întreprinderile publice, cu excepţia celor înfiinţate de unităţile administrativ-teritoriale sau la care acestea deţin acţiuni/participaţii majoritare, după caz, precum şi pentru institutele naţionale de cercetare-dezvoltare şi alte normative de cheltuieli şi/sau limite maxime de cheltuieli pentru acţiuni de protocol cu caracter deosebit, precum şi alte măsuri necesare în vederea desfăşurării normale şi eficiente a acţiunilor de protocol în ţară şi în străinătate, pe bază de justificări fundamentate.
    (5) Unităţile/Subdiviziunile administrativ-teritoriale pot aproba pentru activitatea proprie, pentru instituţiile din subordine, precum şi pentru întreprinderile publice înfiinţate de unităţile administrativ-teritoriale sau la care acestea deţin acţiuni/participaţii majoritare, după caz, şi alte normative de cheltuieli şi/sau limite maxime de cheltuieli pentru acţiuni de protocol cu caracter deosebit, precum şi alte măsuri necesare în vederea desfăşurării normale şi eficiente a acţiunilor de protocol în ţară şi în străinătate, pe bază de justificări fundamentate, prin hotărâre a consiliului local al comunei, oraşului, municipiului, sectoarelor municipiului Bucureşti, a consiliului judeţean şi a Consiliului General al Municipiului Bucureşti."

    4. La articolul 5, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Numărul de autoturisme pentru activităţile specifice desfăşurate de unele instituţii şi autorităţi ale administraţiei publice centrale, întreprinderi publice, cu excepţia celor înfiinţate de unităţile administrativ-teritoriale sau la care acestea deţin acţiuni/participaţii majoritare, după caz, precum şi de unele institute naţionale de cercetare-dezvoltare se aprobă prin hotărâre a Guvernului."

    5. La articolul 5, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (3^1), cu următorul cuprins:
    "(3^1) Numărul de autoturisme pentru activităţile specifice desfăşurate de unele unităţi/subdiviziuni administrativ-teritoriale, instituţii publice din subordinea acestora şi întreprinderile publice înfiinţate de unităţile administrativ-teritoriale sau la care acestea deţin acţiuni/participaţii majoritare, după caz, se aprobă prin hotărâre a consiliului local al comunei, oraşului, municipiului, sectoarelor municipiului Bucureşti, a consiliului judeţean şi a Consiliului General al Municipiului Bucureşti."

    6. La articolul 5, alineatele (5) şi (10) se abrogă.
    7. Articolul 7 se abrogă.
    8. La articolul 10, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 10
    (1) Nerespectarea prevederilor art. 4 alin. (1), ale art. 5 alin. (1), şi ale art. 8 constituie contravenţie dacă nu a fost săvârşită în altfel de condiţii încât, potrivit legii penale, să fie considerată infracţiune şi se sancţionează cu amendă de la 250 lei la 1.000 lei. Totodată, organul constatator va dispune şi reconstituirea fondurilor aferente articolului bugetar din care s-au efectuat aceste cheltuieli, în vederea recuperării prejudiciilor aduse bugetului de stat."

    9. Anexa nr. 2 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa la prezenta ordonanţă.


    ART. II
    Ordonanţa Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autorităţile administraţiei publice şi instituţiile publice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 542 din 1 septembrie 2001, aprobată cu modificări prin Legea nr. 247/2002, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu modificările şi completările aduse prin prezenta ordonanţă, va fi republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.



                    PRIM-MINISTRU
                    VASILICA-VIORICA DĂNCILĂ
                    Contrasemnează:
                    Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice,
                    Paul Stănescu
                    Ministrul finanţelor publice,
                    Eugen Orlando Teodorovici

    Bucureşti, 29 august 2018.
    Nr. 16.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 2 la Ordonanţa Guvernului nr. 80/2001)
    NORMATIVE DE CHELTUIELI ŞI LIMITE MAXIME
    în cadrul cărora se pot aproba şi efectua cheltuieli pentru acţiuni de protocol

┌─────────────────────┬─────────┬──────┐
│Normative de │Unitatea │Limita│
│cheltuieli │de măsură│maximă│
├─────────────────────┴─────────┴──────┤
│I. Organizarea de mese oficiale şi de │
│cocteiluri │
├──────────────────────────────────────┤
│A. Limite valorice pentru mese │
│oficiale (dineuri oficiale, dejunuri │
│oficiale) oferite de: │
├─────────────────────┬─────────┬──────┤
│1. Viceprim-miniştri,│ │ │
│miniştri, miniştri │ │ │
│delegaţi, secretari │ │ │
│de stat şi persoanele│ │ │
│cu funcţii asimilate │ │ │
│acestora, │ │ │
│conducătorii │ │ │
│autorităţilor publice│ │ │
│autonome cu atribuţii│ │ │
│de reglementare, │ │ │
│prefecţi, preşedinţii│ │ │
│consiliilor judeţene,│lei/ │120 │
│primarul general al │persoană │ │
│municipiului │ │ │
│Bucureşti, primarii │ │ │
│municipiilor şi ai │ │ │
│sectoarelor │ │ │
│municipiului │ │ │
│Bucureşti, │ │ │
│conducătorii │ │ │
│celorlalte organe de │ │ │
│specialitate ale │ │ │
│administraţiei │ │ │
│publice centrale │ │ │
├─────────────────────┼─────────┼──────┤
│2. Subsecretari de │ │ │
│stat şi persoanele cu│ │ │
│funcţii asimilate │ │ │
│acestora, secretari │ │ │
│generali, secretari │ │ │
│generali adjuncţi, │ │ │
│subprefecţi, │ │ │
│vicepreşedinţi ai │ │ │
│consiliilor judeţene,│ │ │
│secretari generali ai│ │ │
│prefecturilor, precum│ │ │
│şi primari de oraşe │ │ │
│şi comune, secretari │ │ │
│generali ai judeţelor│ │ │
│şi ai municipiului │lei/ │90 │
│Bucureşti, rectori, │persoană │ │
│directori generali ai│ │ │
│societăţilor │ │ │
│naţionale, │ │ │
│companiilor │ │ │
│naţionale, │ │ │
│societăţilor │ │ │
│comerciale cu capital│ │ │
│integral sau │ │ │
│majoritar de stat, │ │ │
│regiilor autonome, │ │ │
│precum şi │ │ │
│institutelor │ │ │
│naţionale de │ │ │
│cercetare-dezvoltare │ │ │
├─────────────────────┼─────────┼──────┤
│B. Limite valorice │ │ │
│pentru cocteiluri sau│lei/ │ │
│recepţii care pot fi │persoană │25 │
│oferite de persoanele│ │ │
│prevăzute la lit. A │ │ │
├─────────────────────┼─────────┼──────┤
│C. Cafea, apă, sucuri│ │ │
│sau alte trataţii │ │ │
│oferite în timpul │ │ │
│conferinţelor sau al │lei/ │ │
│şedinţelor, │persoană │20 │
│organizate de │ │ │
│persoanele prevăzute │ │ │
│la lit. A pct. 1 şi 2│ │ │
│în limita sumei de: │ │ │
├─────────────────────┴─────────┴──────┤
│II. Invitarea în ţară a unor delegaţii│
│pe cheltuiala părţii române │
├──────────────────────────────────────┤
│A. Cheltuieli zilnice de masă pentru: │
├─────────────────────┬─────────┬──────┤
│1. Delegaţiile │ │ │
│conduse de │ │ │
│viceprim-miniştri, │ │ │
│miniştri, miniştri │ │ │
│delegaţi şi pentru │ │ │
│invitaţii miniştrilor│ │ │
│de stat, miniştrilor,│ │ │
│miniştrilor delegaţi │ │ │
│şi ai persoanelor cu │ │ │
│funcţii asimilate │ │ │
│acestora, │ │ │
│conducătorilor │lei/ │ │
│autorităţilor publice│persoană/│160 │
│autonome cu atribuţii│zi │ │
│de reglementare, ai │ │ │
│prefecţilor, ai │ │ │
│preşedinţilor │ │ │
│consiliilor judeţene,│ │ │
│ai primarului general│ │ │
│al municipiului │ │ │
│Bucureşti şi ai │ │ │
│conducătorilor │ │ │
│celorlalte organe de │ │ │
│specialitate ale │ │ │
│administraţiei │ │ │
│publice centrale │ │ │
├─────────────────────┼─────────┼──────┤
│2. Invitaţii │ │ │
│secretarilor de stat,│ │ │
│subsecretarilor de │ │ │
│stat şi ai celor cu │ │ │
│funcţii asimilate │ │ │
│acestora, ai │ │ │
│subprefecţilor, ai │ │ │
│vicepreşedinţilor │ │ │
│consiliilor judeţene,│ │ │
│ai primarilor │ │ │
│municipiilor şi ai │ │ │
│sectoarelor │ │ │
│municipiului │lei/ │ │
│Bucureşti, rectori, │persoană/│130 │
│directori generali ai│zi │ │
│societăţilor │ │ │
│naţionale, │ │ │
│companiilor │ │ │
│naţionale, │ │ │
│societăţilor │ │ │
│comerciale cu capital│ │ │
│integral sau │ │ │
│majoritar de stat, │ │ │
│regiilor autonome, │ │ │
│precum şi │ │ │
│institutelor │ │ │
│naţionale de │ │ │
│cercetare-dezvoltare │ │ │
├─────────────────────┼─────────┼──────┤
│3. Invitaţii │ │ │
│secretarilor │ │ │
│generali, │ │ │
│secretarilor generali│ │ │
│adjuncţi, │ │ │
│secretarilor generali│ │ │
│ai prefecturilor, ai │ │ │
│judeţelor, respectiv │lei/ │ │
│al municipiului │persoană/│105 │
│Bucureşti, primarilor│zi │ │
│de oraşe şi comune, │ │ │
│directorilor generali│ │ │
│şi ai directorilor │ │ │
│din ministere şi din │ │ │
│celelalte organe de │ │ │
│specialitate ale │ │ │
│administraţiei │ │ │
│publice centrale │ │ │
├─────────────────────┴─────────┴──────┤
│B. Alte cheltuieli: │
├─────────────────────┬─────────┬──────┤
│1. Cafea, apă, sucuri│ │ │
│sau alte trataţii │lei/ │ │
│oferite în timpul │persoană/│20 │
│tratativelor sau al │zi │ │
│şedinţelor, în limita│ │ │
│sumei de: │ │ │
├─────────────────────┼─────────┼──────┤
│2. Cadouri în limita │lei/ │400 │
│sumei de: │delegaţie│ │
├─────────────────────┼─────────┼──────┤
│3. Materiale │lei/ │ │
│informative şi de │persoană │50 │
│lucru │ │ │
├─────────────────────┼─────────┼──────┤
│4. Materiale │lei/ │50 │
│promoţionale │persoană │ │
├─────────────────────┼─────────┼──────┤
│5. Servicii de │lei/ │ │
│interpretariat │interpret│30 │
│ │/oră │ │
├─────────────────────┼─────────┼──────┤
│6. Organizare vizite │lei/ │50 │
│obiective turistice │persoană │ │
├─────────────────────┴─────────┴──────┤
│III. Cheltuieli pentru însoţitori: │
├─────────────────────┬─────────┬──────┤
│Însoţitorii │ │ │
│delegaţilor străini │ │ │
│care se deplasează în│ │ │
│altă localitate │ │ │
│beneficiază de masă │lei/ │ │
│şi cazare în │persoană/│50 │
│condiţiile stabilite │zi │ │
│prin hotărâre a │ │ │
│Guvernului - │ │ │
│cheltuieli de masă │ │ │
│pentru şoferi │ │ │
├─────────────────────┴─────────┴──────┤
│IV. Alte prevederi: │
├─────────────────────┬─────────┬──────┤
│1. Fondul la │ │ │
│dispoziţia │ │ │
│viceprim-miniştrilor,│ │ │
│miniştrilor, │ │ │
│miniştrilor delegaţi,│ │ │
│a conducătorilor │ │ │
│celorlalte organe de │ │ │
│specialitate ale │ │ │
│administraţiei │lei/ │ │
│publice centrale, a │salariat │ │
│conducătorilor │din │35 │
│autorităţilor publice│aparatul │ │
│autonome cu atribuţii│propriu │ │
│de reglementare, a │ │ │
│prefecţilor, a │ │ │
│preşedinţilor │ │ │
│consiliilor judeţene │ │ │
│şi a primarului │ │ │
│general al │ │ │
│municipiului │ │ │
│Bucureşti │ │ │
├─────────────────────┼─────────┼──────┤
│Din acest fond se │ │ │
│efectuează cheltuieli│lei/ │ │
│de reprezentare şi │invitat/ │10 │
│trataţii în limita │zi │ │
│sumei de: │ │ │
├─────────────────────┼─────────┼──────┤
│ │lei/ │ │
│2. Fondul la │salariat │ │
│dispoziţia rectorului│din │22 │
│ │aparatul │ │
│ │propriu │ │
├─────────────────────┼─────────┼──────┤
│Din acest fond se │ │ │
│efectuează cheltuieli│lei/ │ │
│de reprezentare şi │invitat/ │5 │
│trataţii în limita │zi │ │
│sumei de: │ │ │
└─────────────────────┴─────────┴──────┘



    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016