Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Având în vedere că soluţia privind finanţarea Oficiului Naţional al Registrului Comerţului integral de la bugetul de stat este prevăzută cu caracter temporar, doar pentru exerciţiul bugetar 2017,
ţinând cont că în această perioadă, pentru respectarea calendarului elaborării legii bugetare anuale, stabilit de Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, sunt în curs demersurile pentru elaborarea bugetului de stat pe anul 2018,
luând în considerare că neadoptarea prezentului act normativ ar putea crea disfuncţionalităţi în realizarea rolului instituţional al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, serviciu public de interes general prin care se asigură publicitatea constituirii şi a menţiunilor privind funcţionarea operatorilor economici,
având în vedere că registrul comerţului este un mecanism care contribuie la securitatea şi transparenţa mediului de afaceri,
luând în considerare faptul că Oficiul Naţional al Registrului Comerţului este instituţia care, având responsabilitatea ţinerii registrului comerţului integrat în sistemul interconectat al registrelor comerţului din statele membre ale Uniunii Europene, are obligaţii şi în acest context european,
ţinând seama de necesitatea asigurării condiţiilor de derulare a unor proiecte cu finanţare europeană de interconectare la nivelul Uniunii Europene, potrivit Directivei 2012/17/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 13 iunie 2012 de modificare a Directivei 89/666/CEE a Consiliului şi a Directivelor 2005/56/CE şi 2009/101/CE ale Parlamentului European şi ale Consiliului în ceea ce priveşte interconectarea registrelor centrale, ale comerţului şi ale societăţilor şi Directivei (UE) 2015/849 a Parlamentului European şi a Consiliului din 20 mai 2015 privind prevenirea utilizării sistemului financiar în scopul spălării banilor sau finanţării terorismului, de modificare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012 al Parlamentului European şi al Consiliului şi de abrogare a Directivei 2005/60/CE a Parlamentului European şi a Consiliului şi a Directivei 2006/70/CE a Comisiei,
luând în considerare faptul că, în funcţie de regimul de finanţare al instituţiei, contribuţia părţii române la susţinerea proiectelor europene este diferită, iar asigurarea fondurilor de cofinanţare este esenţială în derularea acestor proiecte,
având în vedere că toate aceste elemente vizează interesul public şi constituie situaţii extraordinare, a căror reglementare nu poate fi amânată,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
ARTICOL UNIC
Legea nr. 26/1990 privind registrul comerţului, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 49 din 4 februarie 1998, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
1. La articolul 2, alineatul (2) va avea următorul cuprins:
"(2) Registrul central al comerţului se ţine de către Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, instituţie publică cu personalitate juridică, organizată în subordinea Ministerului Justiţiei, finanţată integral din bugetul de stat, potrivit prevederilor art. 62 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare."
2. La articolul 10, alineatul (3) va avea următorul cuprins:
"(3) Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale Oficiului Naţional al Registrului Comerţului şi ale oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale se realizează integral de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Justiţiei."
PRIM-MINISTRU
MIHAI TUDOSE
Contrasemnează:
p. Ministrul justiţiei,
Sofia Mariana Moţ,
secretar de stat
Ministrul finanţelor publice,
Ionuţ Mişa
Bucureşti, 14 decembrie 2017.
Nr. 96.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: