Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Având în vedere faptul că înfiinţarea Gărzii Forestiere Naţionale, ca direcţie generală în subordinea autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură, este inaplicabilă deoarece în structura acesteia există deja o entitate juridică, şi anume Direcţia generală păduri, care îndeplineşte aceleaşi atribuţii cu cele pe care ar urma să le realizeze Garda Forestieră Naţională,
ţinând seama de faptul că Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 32/2015 privind înfiinţarea Gărzilor forestiere, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 265/2018, stabileşte obligaţia pentru personalul Gărzii Forestiere Naţionale de a promova un test de integritate, în vederea angajării în cadrul acestei structuri, test care nu a fost reglementat până în prezent printr-un act subsecvent, aşa cum stabileşte legea, iar în jurisprudenţa sa, în ceea ce priveşte evaluarea de integritate, prin Decizia nr. 818/2017, Curtea Constituţională a statuat că „(...) evaluarea activităţii şi a conduitei unui funcţionar public ţine de statutul acestuia şi, prin urmare, trebuie reglementată, potrivit art. 73 alin. (3) lit. j) din Constituţie, prin lege organică“, având în vedere efectele acesteia asupra carierei funcţionarilor publici,
luând în considerare faptul că imposibilitatea coordonării Gărzilor forestiere prin Garda Naţională Forestieră a dus la un ineficient control privind lupta împotriva tăierilor ilegale de masă lemnoasă din fondul forestier naţional şi din vegetaţia forestieră de pe terenurile din afara acestuia, precum şi la o gravă creştere a infracţionalităţii în ceea ce priveşte furtul materialului lemnos, dar şi prin faptul că se constată un număr tot mai mare de agresiuni împotriva pădurarilor, care îşi riscă în permanent viaţa luptând împotriva celor care taie în mod ilegal lemn din fondul forestier,
raportat la faptul că în inventarul forestier naţional, care este principalul instrument de evaluare a resurselor forestiere, s-a constatat că în România se taie aproximativ 38 milioane metri cubi, valoare care este dublă decât cea prevăzută în actele de punere în valoare emise, conduce, pe de o parte, la pierderi semnificative în domeniul sănătăţii populaţiei şi, pe de altă parte, la grevarea bugetului de stat cu sume considerabile rezultate din exploatarea masei lemnoase, elemente care privesc siguranţa naţională a statului.
Ca urmare a faptului că Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 32/2015, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 265/2018, nu prevede decât pentru gărzile forestiere înfiinţarea prin preluarea personalului de la comisariatele de regim silvic şi cinegetic, iar pentru Garda Naţională Forestieră nu se menţionează o preluare a personalului din cadrul Direcţiei generale păduri, ar fi necesară desfiinţarea Direcţiei generale păduri şi eliberarea din funcţia publică a celor 50 de funcţionari publici încadraţi în această structură.
Având în vedere faptul că prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 68/2019 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative s-a reglementat înfiinţarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, prin preluarea şi comasarea autorităţilor publice centrale pentru mediu, ape şi păduri, existente anterior, şi este necesară crearea unei structuri organizatorice funcţionale a Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, în termen de 40 de zile de la intrarea în vigoare a acesteia,
luând în considerare faptul că elementele sus-menţionate constituie premisele unei situaţii extraordinare, care impune adoptarea de măsuri imediate, în vederea stabilirii cadrului normativ adecvat şi neadoptarea acestor măsuri ar avea consecinţe negative asupra identificării unor soluţii viabile de reglementare, implementare, monitorizare şi control al regimului silvic şi în special de reducere a tăierilor ilegale, precum şi asupra reorganizării şi funcţionării corespunzătoare a Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, precum şi în considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul general public şi constituie situaţii extraordinare, a căror reglementare nu poate fi amânată,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
ART. I
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 32/2015 privind înfiinţarea Gărzilor forestiere, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 474 din 30 iunie 2015, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 265/2018, se modifică după cum urmează:
1. Alineatele (4)-(6) ale articolului 1 se abrogă.
2. Articolul 3 va avea următorul cuprins:
"ART. 3
Numărul de posturi pentru Gărzile forestiere se aprobă prin hotărâre a Guvernului."
3. Alineatele (5)-(9) ale articolului 6 se abrogă.
4. Articolul 7 se abrogă.
5. Alineatul (2) al articolului 8 va avea următorul cuprins:
"(2) Numărul mijloacelor de transport necesar realizării atribuţiilor Gărzilor se stabileşte prin hotărâre a Guvernului."
ART. II
În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor va supune spre aprobare Guvernului proiectul de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 743/2015 privind organizarea şi funcţionarea Gărzilor forestiere, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 709 din 22 septembrie 2015, cu modificările ulterioare, corespunzător modificărilor aduse prin prezenta ordonanţă de urgenţă.
PRIM-MINISTRU
LUDOVIC ORBAN
Contrasemnează:
Ministrul mediului, apelor şi pădurilor,
Costel Alexe
Ministrul muncii şi protecţiei sociale,
Victoria Violeta Alexandru
p. Ministrul finanţelor publice,
Mironel Panţuroiu, secretar de stat
Bucureşti, 27 decembrie 2019.
Nr. 88.
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: