Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 86 din 23 iunie 2022  pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 58/1998 privind organizarea şi desfăşurarea activităţii de turism în România    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 86 din 23 iunie 2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 58/1998 privind organizarea şi desfăşurarea activităţii de turism în România

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 619 din 24 iunie 2022
    Având în vedere că dezvoltarea şi promovarea României din punct de vedere turistic constituie unul dintre obiectivele prioritare ale strategiei naţionale în domeniul turismului, fiind un factor important în evoluţia circulaţiei turistice interne şi internaţionale,
    având în vedere că Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului trebuie să îndeplinească jaloane, ţinte şi indicatori prin implementare de reforme alocate în Componenta C11. Turism şi cultură din Planul naţional de redresare şi rezilienţă al României coroborat cu Planul de acţiune pentru valorificarea patrimoniului cultural în vederea sporirii competitivităţii sectorului turismului din România, aprobat prin Ordinul ministrului investiţiilor şi proiectelor europene, al ministrului antreprenoriatului şi turismului şi al ministrului culturii nr. 352/698/2.776/2022,
    ţinând cont de faptul că situaţia în domeniul sănătăţii se îmbunătăţeşte treptat, conducând în direcţia revenirii la un flux cât mai apropiat de cel anterior crizei generate de pandemia de COVID-19 în materia turismului,
    ţinând cont de faptul că promovarea în domeniul turismului este subsumată organizării organizaţiilor de management al destinaţiilor într-o structură pe mai multe niveluri prin implicarea părţilor interesate, îndeosebi cele din sectorul privat, care reprezintă principalii actori implicaţi în succesul turistic al destinaţiilor şi în procesul decizional, iar dezvoltarea traseelor, rutelor, destinaţiilor industriei turistice va avea loc în cadrul unei colaborări între autoritatea competentă în domeniul turismului, autorităţile locale şi confederaţiile/federaţiile patronale reprezentative, cu activităţi în domeniul turismului, organizaţiile patronale locale, angajatori din cadrul destinaţiei turistice şi alte structuri asociative din cadrul destinaţiei turistice înfiinţate conform Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările şi completările ulterioare, relaţie în care statul va avea rolul de a oferi infrastructură, finanţarea, organizarea şi lansarea apelurilor la proiecte,
    în considerarea faptului că menţinerea condiţiilor actuale de organizare a sistemului care la această dată este nefuncţional este de natură a împiedica promovarea şi dezvoltarea turismului chiar şi în condiţiile în care situaţia în domeniul sănătăţii se îmbunătăţeşte,
    în scopul creării unui cadru favorabil pentru valorificarea posibilităţilor actuale de dezvoltare economică şi în scopul stimulării imediate a turismului, puternic afectat de pandemie, respectiv al relansării economice,
    în contextul actual în care România ia măsuri pentru restabilirea fluxului turistic intern pentru dezvoltarea formelor produselor şi destinaţiilor turistice, această reglementare nu ar putea fi amânată, deoarece creează un cadru favorabil pentru valorificarea posibilităţilor actuale de dezvoltare economică şi de stimulare a turismului.
    Întrucât toate aceste aspecte vizează interesul public şi privat şi constituie situaţii de urgenţă şi extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată, impunând adoptarea de măsuri imediate pe calea ordonanţei de urgenţă,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ART. I
    Ordonanţa Guvernului nr. 58/1998 privind organizarea şi desfăşurarea activităţii de turism în România, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 309 din 26 august 1998, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 755/2001, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 1, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 1
    (1) Turismul reprezintă un domeniu strategic al economiei naţionale."

    2. La articolul 2, literele d), j), r) şi t) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "d) structura de primire turistică - orice construcţie şi amenajare destinată, prin proiectare şi execuţie, cazării turiştilor, servirii mesei pentru turişti, agrementului pentru turişti, transportului special destinat turiştilor, serviciilor balneare de prevenţie, terapeutice şi/sau de recuperare pentru turişti, împreună cu serviciile aferente. Structurile de primire turistice includ: structuri de primire turistice cu funcţiuni de cazare turistică, structuri de primire turistice cu funcţiuni de alimentaţie publică, structuri de primire turistice cu funcţiuni de agrement pentru turişti, structuri de primire turistice cu funcţiuni de transport şi structuri de primire turistice cu funcţiuni pentru servicii balneare de prevenţie, terapeutice şi/sau de recuperare componente integrate sau arondate complexurilor de turism balnear;
    ..................................................................................................
j) staţiune turistică - localitate, parte a unei localităţi ori zonă formată din localităţi învecinate sau părţi ale unor localităţi învecinate care dispune de resurse turistice, atestată conform normelor legale în vigoare;
    ................................................................................................
r) organizaţia de management al destinaţiei - persoană juridică, care elaborează şi implementează strategia de dezvoltare şi marketing turistic a destinaţiei, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare; organizaţiile de management al destinaţiei turistice sunt asociaţii locale, judeţene, regionale şi la nivel naţional;
    ..................................................................................................
t) zonă turistică a unităţii administrativ-teritoriale - zonă din cadrul unităţii administrativ-teritoriale care concentrează o varietate de resurse turistice şi infrastructuri realizate în scopul valorificării acestora prin activităţi de turism, stabilită şi delimitată prin hotărâre a consiliului local, judeţean sau a Consiliului General al Municipiului Bucureşti;"

    3. La articolul 2, după litera t) se introduc patru noi litere, literele u), v), w) şi x), cu următorul cuprins:
    "u) complex hotelier - structură de primire turistică cu funcţiuni de cazare care cuprinde în perimetrul ei una sau mai multe structuri de primire turistice cu funcţiuni de alimentaţie publică, precum şi structuri de primire turistice cu funcţiuni de agrement turistic, toate aflate în administrarea aceluiaşi operator economic;
v) complex balnear - complexul hotelier care prestează cumulat servicii de cazare, alimentaţie publică şi servicii balneare de prevenţie, terapeutice şi/sau de recuperare, autorizate, prin valorificarea terapeutică a factorilor sanogeni naturali şi agenţi fizici terapeutici, în cadrul bazelor de tratament medico-balnear autorizate de autoritatea administraţiei publice centrale din domeniul sănătăţii;
w) pol de dezvoltare turistică - areal cu potenţial de dezvoltare turistică, având o imagine de marketing unitară şi coerentă, ce dispune de o infrastructură turistică şi o reţea rutieră, feroviară, aeriană sau maritimă adecvată, care oferă servicii şi produse turistice. Pol de dezvoltare turistică poate fi localitatea turistică, destinaţia turistică sau staţiunea turistică;
x) cazarea turistică - serviciul specific prin care este pus la dispoziţia turistului un spaţiu amenajat în scopul înnoptării pentru o perioadă determinată, măsurată în zile, cu sau fără servicii specifice de masă şi/sau agrement."

    4. La articolul 2^1, după litera e) se introduce o nouă literă, litera f), cu următorul cuprins:
    "f) combinaţia prestabilită a oricărei variante de servicii de cazare prevăzute la lit. a)-e) şi/sau cu unul sau mai multe servicii balneare de prevenţie, terapeutice şi/sau de recuperare, comercializate la un preţ total."

    5. Articolele 2^2-2^4 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 2^2
    (1) Organizaţia de management al destinaţiei se constituie ca asociaţie în condiţiile Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările şi completările ulterioare, cu personalitate juridică, de drept privat.
    (2) Prin derogare de la prevederile art. 5 alin. (1), art. 8 şi cap. VI din Ordonanţa Guvernului nr. 26/2000, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările şi completările ulterioare, organizaţia de management al destinaţiei dobândeşte personalitate juridică şi statutul de utilitate publică, în baza avizului conform prevăzut la art. 10^1 alin. (1) emis de autoritatea publică centrală responsabilă în domeniul turismului, la data înscrierii în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor aflat la grefa judecătoriei în a cărei circumscripţie îşi are sediul. Avizul conform este emis de autoritatea publică centrală responsabilă în domeniul turismului anterior depunerii cererii de înscriere în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor.
    ART. 2^3
    (1) Organizaţia de management al destinaţiei locală se înfiinţează pe baza asocierii unităţii(lor) administrativ-teritoriale din componenţa destinaţiei cu plătitori de taxe speciale pentru promovare turistică conform dispoziţiilor legale în vigoare şi/sau alte entităţi care plătesc cotizaţie, conform statutului organizaţiei de management al destinaţiei, respectiv:
    a) membri din cadrul destinaţiei ai confederaţiilor/federaţiilor patronale reprezentative, cu activităţi în domeniul turismului;
    b) organizaţii patronale locale care nu sunt membre ale confederaţiilor/federaţiilor patronale menţionate la lit. a);
    c) angajatori din cadrul destinaţiei turistice, alţii decât cei prevăzuţi la lit. a) şi b);
    d) alte structuri asociative din cadrul destinaţiei turistice înfiinţate conform Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Criteriile minime pentru înfiinţarea organizaţiei de management al destinaţiei locale pentru a reprezenta destinaţia sunt:
    a) destinaţia să fie atestată ca staţiune turistică de interes local sau naţional sau să existe minimum 100 de locuri de cazare în structuri de primire turistice clasificate în cadrul destinaţiei;
    b) structura organizatorică a organizaţiei de management al destinaţiei să cuprindă cel puţin un post de manager de destinaţie turistică;
    c) existenţa unui proiect de strategie de dezvoltare şi marketing turistic şi a unui plan de acţiune, ce vor fi supuse aprobării forurilor de conducere ale organizaţiei de management al destinaţiei, sau elaborarea şi adoptarea unor astfel de documente strategice în maximum 1 an de la avizarea organizaţiei de management al destinaţiei de către autoritatea publică centrală responsabilă în domeniul turismului;
    d) un buget minim de 30.000 euro echivalentul în lei, la cursul Băncii Naţionale a României (BNR) din data depunerii cererii pentru obţinerea avizului prevăzut la art. 10^1 alin. (1).
    (3) Organizaţia de management al destinaţiei judeţeană se înfiinţează pe baza asocierii unităţii administrativ-teritoriale judeţene din componenţa destinaţiei cu plătitori ai cotizaţiei de membru conform statutului, respectiv:
    a) organizaţii de management al destinaţiei locale de pe raza judeţului;
    b) unităţi administrativ-teritoriale locale de pe raza judeţului care nu s-au organizat în organizaţie de management al destinaţiei locală;
    c) alte entităţi cu activitate în destinaţie care nu fac parte dintr-o organizaţie de management al destinaţiei locală.
    (4) Criteriile minime pentru înfiinţarea organizaţiei de management al destinaţiei judeţene pentru a reprezenta destinaţia sunt:
    a) să existe minimum 1.000 de locuri de cazare în structuri de primire turistice clasificate în cadrul destinaţiei;
    b) structura organizatorică a organizaţiei de management al destinaţiei să cuprindă cel puţin un post de manager de destinaţie turistică;
    c) existenţa unei proiect de strategie de dezvoltare şi marketing turistic şi a unui plan de acţiune, ce vor fi supuse aprobării forurilor de conducere ale organizaţiei de management al destinaţiei, sau elaborarea şi adoptarea unor astfel de documente strategice în maximum 1 an de la avizarea organizaţiei de management al destinaţiei de către autoritatea publică centrală responsabilă în domeniul turismului;
    d) un buget minim de 100.000 euro, echivalentul în lei, la cursul BNR din data depunerii cererii pentru obţinerea avizului prevăzut la art. 10^1 alin. (1).
    (5) Organizaţia de management al destinaţiei regională elaborează şi implementează politica de dezvoltare şi marketing turistic regională şi se înfiinţează prin asocierea formată din una sau mai multe organizaţii de management al destinaţiei judeţene cu unităţi administrativ-teritoriale judeţene care nu fac parte dintr-o organizaţie de management al destinaţiei judeţeană şi/sau alte entităţi care nu fac parte dintr-o altă organizaţie de management al destinaţiei locală sau judeţeană din regiune şi care plătesc cotizaţie conform statutului organizaţiei de management al destinaţiei, pentru următoarele regiuni:
    a) Banat-Crişana (judeţele Timiş, Caraş-Severin, Bihor, Arad, Sălaj);
    b) Bucovina (judeţul Suceava);
    c) Dobrogea (judeţele Constanţa şi Tulcea);
    d) Maramureş (judeţele Maramureş şi Satu Mare);
    e) Muntenia (judeţele Prahova, Argeş, Brăila, Dâmboviţa, Ilfov, Buzău, Ialomiţa, Călăraşi, Giurgiu, Teleorman şi municipiul Bucureşti);
    f) Moldova (judeţele Iaşi, Neamţ, Galaţi, Bacău, Botoşani, Vrancea, Vaslui);
    g) Oltenia (judeţele Vâlcea, Mehedinţi, Dolj, Gorj, Olt);
    h) Transilvania (judeţele Braşov, Sibiu, Cluj, Mureş, Harghita, Hunedoara, Covasna, Alba, Bistriţa-Năsăud).
    (6) Criteriile minime pentru înfiinţarea organizaţiei de management al destinaţiei regionale pentru a reprezenta destinaţia sunt:
    a) să existe minimum 10.000 de locuri de cazare în structuri de primire turistice clasificate în cadrul destinaţiei;
    b) structura organizatorică a organizaţiei de management al destinaţiei să cuprindă cel puţin un post de manager de destinaţie turistică;
    c) existenţa unui proiect de strategie de dezvoltare şi marketing turistic şi a unui plan de acţiune, ce vor fi supuse aprobării forurilor de conducere ale organizaţiei de management al destinaţiei, sau elaborarea şi adoptarea unor astfel de documente strategice în maximum 1 an de la avizarea organizaţiei de management al destinaţiei de către autoritatea publică centrală responsabilă în domeniul turismului;
    d) un buget minim de 250.000 euro, echivalentul în lei, la cursul BNR din data depunerii cererii pentru obţinerea avizului prevăzut la art. 10^1 alin. (1).
    (7) Mai multe organizaţii de management al destinaţiei de nivel local, judeţean sau regional se pot asocia între ele pentru a dezvolta şi promova o reţea de destinaţii tematice.
    (8) La nivel naţional se înfiinţează Organizaţia de Management al Destinaţiei Naţională pentru Turism, ai cărui membri sunt autoritatea administraţiei publice centrale responsabilă în domeniul turismului, organizaţiile de management al destinaţiei regionale, alte entităţi publice şi alte organizaţii private relevante în domeniul turismului, înfiinţate şi înregistrate în conformitate cu dispoziţiile legale, cu reprezentativitate la nivel naţional şi care nu fac parte dintr-o altă organizaţie de management al destinaţiei, indiferent de nivel, organism cu rol în realizarea şi implementarea strategiei de dezvoltare şi marketing turistic a destinaţiei România.
    ART. 2^4
    (1) Deciziile membrilor în cazul organizaţiei de management al destinaţiei locale, alţii decât autoritatea administraţiei publice locală, în vederea îndeplinirii obiectivelor organizaţiei de management al destinaţiei turistice, sunt luate prin vot în cadrul Adunării generale, proporţional cu cuantumul taxelor speciale pentru promovare turistică stabilite şi plătite conform art. 484 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, până la data de 31 decembrie a anului precedent. În cazul asociaţiilor sau organizaţiilor patronale ai căror membri sunt plătitori ai acestei taxe, votul se ia proporţional cu cuantumul total al taxelor plătite de toţi membrii acesteia din cadrul destinaţiei. Votul membrilor neplătitori de taxă pentru promovare turistică stabilită şi plătită conform art. 484 din Legea nr. 227/2015, cu modificările şi completările ulterioare, se va calcula proporţional cu cuantumul cotizaţiei de membru plătite şi al altor cotizaţii voluntare. Votul acestor membri reprezintă diferenţa până la 100% în funcţie de reprezentativitatea autorităţii publice locale stabilită în conformitate cu prevederile art. 20 lit. h).
    (2) Deciziile membrilor în cazul organizaţiei de management al destinaţiei judeţene, în cadrul Adunării generale, în vederea îndeplinirii obiectivelor organizaţiei de management al destinaţiei turistice, sunt luate prin vot astfel: fiecare membru va avea dreptul la un vot.
    (3) Deciziile membrilor în cazul organizaţiei de management al destinaţiei regionale, în cadrul Adunării generale, în vederea îndeplinirii obiectivelor organizaţiei de management al destinaţiei turistice, sunt luate prin vot astfel: fiecare membru va avea dreptul la un vot.
    (4) Deciziile membrilor în cazul organizaţiei de management al destinaţiei naţionale, în cadrul Adunării generale, în vederea îndeplinirii obiectivelor organizaţiei de management al destinaţiei turistice, sunt luate prin vot proporţional cu cuantumul cotizaţiei de membru plătite.
    (5) În cazul organizaţiei de management al destinaţiei regionale şi organizaţiei de management al destinaţiei naţionale, dacă un membru sau asocierea a cel puţin doi membri asigură mai mult de jumătate din bugetul anual al organizaţiei de management al destinaţiei, atunci acest membru sau asocierea de membri va/vor avea drept de veto asupra deciziilor supuse la vot."

    6. Articolul 10^1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 10^1
    (1) Autoritatea publică centrală responsabilă în domeniul turismului elaborează procedura de avizare a organizaţiilor de management al destinaţiei, care se aprobă prin ordin al ministrului. Organizaţiile de management al destinaţiei pot solicita înscrierea în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor doar după obţinerea avizului conform emis de autoritatea publică centrală responsabilă în domeniul turismului.
    (2) Statutul de organizaţie de management al destinaţiei, implicit statutul de utilitate publică, se pierde, în cazul în care reprezentanţii autorităţii publice centrale responsabile în domeniul turismului constată că nu mai sunt îndeplinite condiţiile care au stat la baza emiterii avizului în scopul înfiinţării organizaţiei de management al destinaţiei.
    (3) Autoritatea publică centrală responsabilă în domeniul turismului are obligaţia de a întocmi şi a actualiza Registrul naţional al organizaţiilor de management al destinaţiilor."

    7. Articolul 10^2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 10^2
    (1) Obiectivele organizaţiilor de management al destinaţiei, indiferent de nivel, sunt reprezentate, printre altele, de creşterea notorietăţii brandului turistic de destinaţie, creşterea duratei sejurului/turist şi creşterea numărului de turişti din destinaţie într-un an.
    (2) În îndeplinirea obiectivelor, organizaţiile de management al destinaţiei, indiferent de nivel, îndeplinesc următoarele activităţi:
    a) elaborarea strategiei de dezvoltare şi marketing turistic a destinaţiei;
    b) coordonarea şi implementarea strategiei de dezvoltare şi marketing turistic a destinaţiei;
    c) coordonarea procesului de realizare şi implementare a brandului destinaţiei;
    d) colaborează cu celelalte organizaţii de management al destinaţiei în vederea armonizării strategiilor de marketing;
    e) integrează şi coroborează datele statistice la nivelul destinaţiei;
    f) realizează cercetări de piaţă şi studii în domeniul turismului;
    g) colaborează cu celelalte instituţii competente la corelarea strategiei de marketing turistic cu strategia de dezvoltare turistică;
    h) contribuie la formarea resurselor umane din turism;
    i) cooperează cu organisme similare la nivel naţional şi internaţional pentru promovarea şi creşterea atractivităţii destinaţiei turistice;
    j) atrage fonduri naţionale şi europene prin diverse mecanisme financiare disponibile, rambursabile şi nerambursabile, pentru dezvoltarea programelor turistice;
    k) intră în parteneriate cu alte destinaţii apropiate geografic sau tipuri de produse turistice, pieţe-sursă pentru creşterea competitivităţii regionale a destinaţiei.
    (3) Monitorizarea îndeplinirii obiectivelor organizaţiilor de management al destinaţiei, indiferent de nivel, va fi realizată prin stabilirea unor indicatori de performanţă care vor fi detaliaţi în strategiile de dezvoltare şi marketing turistic menţionate la art. 2^3."

    8. După articolul 10^2 se introduc patru noi articole, articolele 10^3-10^6, cu următorul cuprins:
    "ART. 10^3
    (1) Organele de conducere ale organizaţiilor de management al destinaţiei, indiferent de nivel, sunt Adunarea generală şi Consiliul director.
    (2) Adunarea generală este formată din totalitatea membrilor şi are următoarele atribuţii:
    a) elaborarea strategiei de dezvoltare şi marketing turistic a destinaţiei;
    b) aprobarea strategiei de dezvoltare şi marketing turistic a destinaţiei;
    c) validarea adeziunii de noi membri;
    d) alegerea şi revocarea membrilor Consiliului director;
    e) alegerea şi revocarea cenzorului;
    f) aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli, a situaţiilor financiare anuale şi descărcarea de gestiune a Consiliului director;
    g) modificarea statutului;
    h) hotărârea adeziunii de noi membri şi excluderea membrilor asociaţi;
    i) ratificarea hotărârii Consiliului director cu privire la schimbarea sediului;
    j) stabilirea cuantumului cotizaţiei;
    k) orice alte atribuţii stabilite prin lege sau prin statut.
    (3) Consiliul director este format din minimum 5 membri neremuneraţi, fiecare cu vot egal, propuşi şi votaţi în cadrul Adunării generale, şi are următoarele atribuţii:
    a) coordonarea şi implementarea strategiei de dezvoltare şi marketing turistic;
    b) prezintă Adunării generale raportul anual de activitate, execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli, planul anual de activităţi şi bugetul previzional;
    c) stabileşte procedura de angajare a managerului de destinaţie turistică şi organizează procesul de recrutare;
    d) încheie acte juridice în numele şi pe seama organizaţiei;
    e) acceptă donaţii, sponsorizări şi alte venituri în condiţiile legii;
    f) aprobă politica de personal a organizaţiei şi organigrama;
    g) propune Adunării generale cuantumul cotizaţiei şi modul de achitare a acesteia;
    h) hotărăşte, la nevoie, schimbarea sediului organizaţiei;
    i) împuterniceşte, în caz de nevoie şi în condiţiile legii, una sau mai multe persoane pentru a îndeplini anumite atribuţii cu caracter special în numele şi în favoarea organizaţiei;
    j) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de statut sau stabilite de Adunarea generală.
    ART. 10^4
    (1) Organizaţiile de management al destinaţiei de nivel local au obligaţia de a vira 20% din sumele transferate de autorităţile administraţiei publice locale din taxele speciale pentru promovarea turistică, încasate de la turişti, către organizaţiile de management al destinaţiei de nivel judeţean din care fac parte.
    (2) Organizaţiile de management al destinaţiei de nivel judeţean au obligaţia de a vira 20% din sumele încasate potrivit alin. (1) către organizaţiile de management al destinaţiei de nivel regional din care fac parte.
    (3) Organizaţiile de management al destinaţiei de nivel regional au obligaţia de a vira 20% din sumele încasate potrivit alin. (2) către organizaţia de management al destinaţiei naţională.
    ART. 10^5
    (1) Sursele de finanţare ale organizaţiilor de management al destinaţiei pot fi:
    a) sumele transferate de autorităţile administraţiei publice locale din taxele pentru promovarea turistică, încasate, care sunt stabilite şi plătite conform art. 484 din Legea nr. 227/2015, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) cotizaţiile de membru;
    c) alte sume virate de membrii acestora în scopul promovării şi dezvoltării turismului;
    d) finanţări externe atrase.
    (2) Sumele transferate de autorităţile administraţiei publice locale din taxele pentru promovarea turistică, încasate, care sunt stabilite şi plătite conform art. 484 din Legea nr. 227/2015, cu modificările şi completările ulterioare, sunt utilizate doar în scopul pentru care au fost adoptate.
    ART. 10^6
    Organizarea, funcţionarea, rolul, atribuţiile, acreditarea şi reacreditarea centrelor naţionale şi locale de informare şi promovare turistică se aprobă prin ordin comun al ministrului antreprenoriatului şi turismului şi al ministrului de resort în domeniul amenajării teritoriului şi urbanismului."

    9. La articolul 20, literele h) şi i) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "h) hotărăşte pentru unitatea administrativ-teritorială asocierea în scopul înfiinţării organizaţiilor de management al destinaţiei, cu obligaţia de a-şi asigura o reprezentativitate de minimum 35% în cazul în care virează minimum 70% din taxele speciale pentru promovare turistică colectate la nivel de destinaţie sau o reprezentativitate proporţional cu suma virată, până la maximum 50% în cazul în care virează 100% din taxele speciale pentru promovare turistică colectate la nivel de destinaţie;
i) să asigure sursele de finanţare necesare îndeplinirii atribuţiilor, obiectivelor şi funcţionării organizaţiei de management al destinaţiei din care face parte, din taxele speciale destinate promovării turistice, stabilite şi plătite conform art. 484 din Legea nr. 227/2015, cu modificările şi completările ulterioare, până la data de 31 decembrie aferente anului precedent, cel puţin la nivelul de 70% al acestora, precum şi/sau din alte sume alocate în buget în scopul promovării şi dezvoltării turismului. Sumele colectate din această taxă vor fi virate lunar în contul bancar al organizaţiei de management al destinaţiei de către primării până la data de 10 a lunii în curs pentru sumele încasate în luna precedentă."



    ART. II
    Asociaţiile cu activitate în domeniul turismului, care la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, sunt constituite şi înregistrate în conformitate cu dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările şi completările ulterioare, şi care îşi modifică statutele pentru a îndeplini criteriile de constituire şi obiectivele unei organizaţii de management al destinaţiei, în condiţiile Ordonanţei Guvernului nr. 58/1998, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 755/2001, cu modificările şi completările ulterioare, astfel cum a fost modificată prin prezenta ordonanţă de urgenţă, pot fi recunoscute ca organizaţii de management al destinaţiei, în baza avizului conform emis de autoritatea publică centrală responsabilă în domeniul turismului şi a înscrierii în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor aflat la grefa judecătoriei în a cărei circumscripţie îşi au sediul.

    ART. III
    Ordonanţa Guvernului nr. 58/1998 privind organizarea şi desfăşurarea activităţii de turism în România, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 309 din 26 august 1998, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 755/2001, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu modificările şi completările aduse prin prezenta ordonanţă de urgenţă, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, după aprobarea acesteia prin lege, dându-se textelor o nouă numerotare.



                    PRIM-MINISTRU
                    NICOLAE-IONEL CIUCĂ
                    Contrasemnează:
                    Ministrul antreprenoriatului şi turismului,
                    Constantin-Daniel Cadariu
                    Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei,
                    Cseke Attila-Zoltán
                    Ministrul investiţiilor şi proiectelor europene,
                    Marcel-Ioan Boloş
                    Ministrul finanţelor,
                    Adrian Câciu

    Bucureşti, 23 iunie 2022.
    Nr. 86.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016