Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 80 din 5 octombrie 2023  pentru modificarea art. 1 alin. (11) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 80 din 5 octombrie 2023 pentru modificarea art. 1 alin. (11) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 900 din 5 octombrie 2023
    Luând în considerare importanţa menţinerii unui răspuns adecvat al României în ceea ce priveşte acordarea, în continuare, de asistenţă umanitară cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina,
    ţinând cont de faptul că Guvernul României manifestă o preocupare permanentă în scopul asigurării de sprijin şi asistenţă umanitară cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina, aceste aspecte făcând obiect al analizei de oportunitate realizate la nivelul Guvernului, sub coordonarea Cancelariei Prim-Ministrului, pe baza discuţiilor purtate în cadrul grupului de lucru la care au participat reprezentanţi ai instituţiilor publice cu atribuţii în domeniul de referinţă,
    luând în considerare faptul că, pentru asigurarea finanţării cheltuielilor ocazionate de asistenţa acordată cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina, la data de 28 iunie 2023 Comisia Europeană a lansat apelul de proiecte AMIF/2023/SA/1.2.3 Acţiuni Specifice, pentru Bulgaria, Cehia, Polonia, România şi Slovacia, apelul având o finanţare din Facilitatea tematică a Fondului Azil, Migraţie şi Integrare, denumit în continuare FAMI 2021-2027, cu un buget estimat de minimum 7 milioane de euro şi maximum 20 de milioane de euro, termenul de transmitere a aplicaţiilor către Comisie stabilit iniţial pentru data de 22 septembrie 2023 fiind prelungit până la data de 13 octombrie 2023,
    luând în considerare faptul că una dintre condiţiile declarării ca eligibil a apelului de proiecte sus-menţionat o constituie crearea, până la data de 13 octombrie 2023, a cadrului legislativ naţional, de nivel primar, care să permită acordarea sumelor forfetare pentru acoperirea cheltuielilor cu cazarea grupului-ţintă anterior referit şi pentru anul 2024,
    având în atenţie faptul că lipsa adoptării în regim de urgenţă a măsurilor prevăzute de prezentul act normativ poate conduce la blocaje în privinţa asigurării finanţării pentru susţinerea măsurilor de sprijin al beneficiarilor de protecţie temporară proveniţi din zona de conflict armat din Ucraina, raportat la demersurile promovate pentru obţinerea de fonduri europene din Facilitatea tematică a FAMI, utilizarea unui alt instrument legislativ putând conduce la imposibilitatea adoptării, în timp util, a măsurilor necesare pentru asigurarea cadrului normativ, de nivel primar, necesar în scopul asigurării până la data de 13 octombrie 2023 a condiţiilor impuse de Comisia Europeană în perspectiva declarării proiectului ca eligibil în marja apelului de proiecte sus-menţionat,
    ţinând cont de faptul că depunerea proiectului poate conduce la accesarea unei sume de până la 20 de milioane de euro, din fonduri externe nerambursabile, măsură care poate degreva presiunea pe bugetul de stat, este urgentă adoptarea măsurilor care să conducă la asigurarea eligibilităţii aplicaţiei în cadrul apelului de proiecte vizat.
    În cazul absenţei unui cadru legislativ naţional clar definit, referitor la modalitatea de tranziţie către autonomie a grupului- ţintă, se pot crea premisele astfel încât Comisia Europeană să poată considera că România nu depune toate diligenţele necesare pentru accesarea mecanismelor financiare create în acest sens şi astfel ar putea fi reticentă în instituirea unor mecanisme similare pe viitor.
    În considerarea celor mai sus precizate, din perspectiva exigenţelor art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată, motivarea urgenţei şi a situaţiei extraordinare a cărei reglementare nu poate fi amânată este generată de existenţa unor dificultăţi în accesarea fondurilor europene precizate în absenţa cadrului normativ intern care să reglementeze posibilitatea acordării sumelor forfetare pentru cetăţenii străini sau apatrizii aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina, după data de 31 decembrie 2023.
    În egală măsură, promovarea şi adoptarea unei legi pentru modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina, cu modificările şi completările ulterioare, implică o procedură îndelungată, soluţie juridică ce presupune ca pe tot parcursul procesului normal de legiferare autorităţile publice cu atribuţii în domeniu să se afle în situaţia de a nu participa la apelul de proiecte sus-menţionat până la data de 13 octombrie 2023.
    Ţinând seama că elementele sus-menţionate constituie premisele unei situaţii urgente şi extraordinare care impune adoptarea de măsuri imediate în vederea stabilirii cadrului normativ adecvat, iar neadoptarea acestor măsuri cu celeritate poate avea consecinţe negative asupra capacităţii administrative executive şi asupra interesului public, reglementarea operativă neputându-se realiza pe calea procedurii obişnuite de legiferare ce presupune un orizont de timp îndelungat,
    întrucât aspectele vizate constituie o stare de fapt obiectivă, cuantificabilă, extraordinară, independentă de voinţa Guvernului, care pune în pericol interesul public şi a cărei reglementare nu poate fi amânată, se impune adoptarea de măsuri imediate prin ordonanţă de urgenţă.
    În consecinţă, în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ARTICOL UNIC
    La articolul 1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 193 din 27 februarie 2022, cu modificările şi completările ulterioare, alineatul (11) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(11) După împlinirea perioadei de 4 luni consecutive, familiile şi persoanele singure prevăzute la alin. (10) beneficiază de suma forfetară lunară până la data de 31 martie 2024, pentru acoperirea cheltuielilor de cazare, acordată din bugetul inspectoratelor judeţene pentru situaţii de urgenţă/ Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Bucureşti-Ilfov. Cuantumul, condiţiile şi mecanismul de acordare a sumei forfetare se stabilesc prin hotărârea Guvernului prevăzută la alin. (10)."




                    PRIM-MINISTRU
                    ION-MARCEL CIOLACU
                    Contrasemnează:
                    Viceprim-ministru,
                    Marian Neacşu
                    Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne,
                    Marian-Cătălin Predoiu
                    Şeful Cancelariei Prim-Ministrului,
                    Alexandru-Mihai Ghigiu
                    Ministrul finanţelor,
                    Marcel-Ioan Boloş

    Bucureşti, 5 octombrie 2023.
    Nr. 80.

    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016