Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 74 din 11 octombrie 2017  privind desemnarea Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă ca unitate de achiziţii centralizată pentru achiziţia centralizată de autospeciale/ambulanţe pentru Serviciul Mobil de Urgenţă, Reanimare şi Descarcerare din cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, pentru serviciile de ambulanţă judeţene şi pentru Serviciul de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 74 din 11 octombrie 2017 privind desemnarea Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă ca unitate de achiziţii centralizată pentru achiziţia centralizată de autospeciale/ambulanţe pentru Serviciul Mobil de Urgenţă, Reanimare şi Descarcerare din cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, pentru serviciile de ambulanţă judeţene şi pentru Serviciul de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 817 din 16 octombrie 2017
    Având în vedere creşterea perioadelor de indisponibilitate a autospecialelor/ambulanţelor şi riscul crescut în exploatare, ca urmare a uzurii acestora, precum şi degradarea continuă şi accelerată a acestui tip de resurse din dotarea serviciilor publice de urgenţă,
    întrucât în ultima perioadă o medie de peste 400 de ambulanţe aparţinând serviciilor publice de urgenţă sunt defecte zilnic, consecinţa directă constând în afectarea gravă a capacităţii operative a serviciilor publice de ambulanţă şi SMURD, populaţia fiind în situaţia de a nu putea beneficia de servicii de medicină de urgenţă acolo unde este nevoie,
    deoarece există judeţe în care nu mai sunt în stare de funcţionare niciuna dintre ambulanţele de tip C aparţinând serviciilor publice de ambulanţă, resurse care asigură asistenţă medicală de urgenţă la cel mai înalt nivel, astfel încât există riscul ca viaţa unor pacienţi să fie pusă în pericol şi să nu poată fi salvată,
    în condiţiile în care uzura avansată a ambulanţelor SMURD determină ca peste 800 de unităţi administrativ-teritoriale să fie neacoperite zilnic, iar pentru aproximativ 2 milioane de persoane să nu poată fi asigurat primul ajutor calificat printr-o intervenţie rapidă, în cazul urgenţelor care pun în pericol imediat viaţa cetăţenilor,
    având în vedere că soluţiile adoptate până în prezent - reparaţii şi modernizări - nu au oferit decât o rezolvare pe termen scurt a situaţiei, dar problema operativităţii ambulanţelor continuă să se degradeze, cu implicaţii negative asupra acoperirii teritoriului cu resurse de acest gen, asupra timpului de răspuns la urgenţe şi implicit asupra calităţii asistenţei medicale asigurate populaţiei, situaţie care poate fi tradusă prin pierderi de vieţi omeneşti,
    luând în considerare necesitatea reducerii costurilor de mentenanţă pentru menţinerea în serviciu a actualei flote de autospeciale/ambulanţe a Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă şi a serviciilor de ambulanţă judeţene, Serviciului de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov, pentru care tendinţa de majorare anuală în ultimii 3 ani a fost de 8% faţă de anul precedent, precum şi faptul că persistenţa situaţiei actuale va conduce în mod evident la scăderea capacităţii de răspuns la urgenţele medicale prespitaliceşti, fapt ce poate genera, în afara unei nemulţumiri la nivelul populaţiei, chiar un pericol real cu efecte care nu pot fi anticipate,
    ţinând cont că achiziţia centralizată creează premisele obţinerii unor produse de calitate la preţuri inferioare comparativ cu cele implicate de achiziţia neunitară a produselor de autorităţi contractante distincte,
    întrucât aceste consecinţe negative asupra acoperirii teritoriului cu resurse şi a timpului de răspuns la urgenţe şi, implicit, asupra calităţii serviciilor medicale prespitaliceşti asigurate cetăţenilor, care vor apărea în situaţia neadoptării măsurilor propuse, pot fi evitate prin luarea de măsuri adecvate adoptate în timp real,
    în considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul public general şi constituie o situaţie extraordinară, a cărei reglementare nu poate fi amânată,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ART. 1
    Se desemnează Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, denumit în continuare IGSU, ca unitate de achiziţii centralizată pentru achiziţia centralizată de autospeciale/ambulanţe pentru Serviciul Mobil de Urgenţă, Reanimare şi Descarcerare din cadrul IGSU, denumit în continuare SMURD, precum şi pentru serviciile de ambulanţă judeţene, denumite în continuare SAJ, respectiv pentru Serviciul de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov, denumit în continuare SABIF.

    ART. 2
    (1) Unitatea de achiziţii centralizată încheie acorduri-cadru în nume propriu atât pentru autospeciale/ambulanţe destinate activităţii SMURD, cât şi pentru autospeciale/ ambulanţe destinate activităţii SAJ, respectiv SABIF.
    (2) În baza acordurilor-cadru încheiate, unitatea de achiziţii publice centralizată semnează şi derulează contracte subsecvente.

    ART. 3
    Lista cu necesarul de autospeciale/ambulanţe pe tipuri şi cantităţi, raportat la perioada de valabilitate a acordului-cadru, se avizează de către Comisia interministerială pentru suport tehnic, denumită în continuare CIMST, potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 1/2014 privind unele măsuri în domeniul managementului situaţiilor de urgenţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, aprobată prin Legea nr. 104/2014, cu modificările şi completările ulterioare, şi Hotărârii Guvernului nr. 144/2014 privind organizarea şi funcţionarea Comisiei interministeriale pentru suport tehnic, la propunerea Direcţiei generale management urgenţe medicale din cadrul Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă al Ministerului Afacerilor Interne, denumită în continuare DGMUM, precum şi a direcţiei de specialitate din cadrul Ministerului Sănătăţii, în termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.

    ART. 4
    Creditele de angajament şi creditele bugetare necesare pentru achiziţia centralizată de autospeciale/ambulanţe conform art. 2 alin. (1) se stabilesc prin legile bugetare anuale.

    ART. 5
    (1) Caietele de sarcini, inclusiv specificaţiile tehnice, aferente procedurii de achiziţie se elaborează de către o comisie mixtă având în componenţă reprezentanţi IGSU, SAJ, SABIF şi DGMUM.
    (2) Avizarea specificaţiilor tehnice se realizează de CIMST. CIMST este abilitată să avizeze preţul unitar estimat pentru fiecare tip de autospecială/ambulanţă care face obiectul achiziţiei în sistem centralizat, la propunerea IGSU.
    (3) Răspunsurile la solicitările de clarificări care vizează documentaţia de atribuire se formulează de către unitatea de achiziţii publice centralizată, în baza:
    a) argumentelor tehnice formulate în scris de către reprezentanţii DGMUM, după consultarea reprezentanţilor SAJ şi SABIF, pentru partea medicală din compunerea autospecialelor/ambulanţelor;
    b) argumentelor tehnice formulate în scris de către reprezentanţii IGSU, pentru partea de autoşasiu din compunerea autospecialelor/ambulanţelor.

    (4) În procesul de evaluare a ofertelor, pe lângă Comisia de evaluare stabilită potrivit dispoziţiilor legale din domeniul achiziţiilor publice, vor fi desemnaţi experţi cooptaţi din cadrul DGMUM, în condiţiile art. 126 alin. (3) şi ale art. 128 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 395/2016, cu modificările şi completările ulterioare.
    (5) Personalul menţionat la alin. (1) şi (4) se nominalizează prin dispoziţie a secretarului de stat, şef al Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă al Ministerului Afacerilor Interne, la propunerea IGSU.

    ART. 6
    Comisia de recepţie a bunurilor se nominalizează prin dispoziţie a secretarului de stat, şef al Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă al Ministerului Afacerilor Interne, la propunerea IGSU, în funcţie de tipul şi cantitatea autospecialelor/ambulanţelor achiziţionate.

    ART. 7
    (1) Bunurile achiziţionate în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţă intră în proprietatea privată a statului şi în dotarea IGSU, respectiv a SAJ şi SABIF.
    (2) În maximum 30 de zile de la efectuarea recepţiei finale, SAJ şi SABIF preiau de la IGSU autospecialele/ambulanţele achiziţionate pentru acestea în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţă, pe bază de proces-verbal de predare-primire.

    ART. 8
    Se desemnează secretarul de stat, şef al Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă al Ministerului Afacerilor Interne, responsabil de coordonarea tuturor activităţilor care privesc finanţarea, derularea procedurilor de achiziţie şi livrarea autospecialelor şi ambulanţelor.



                    PRIM-MINISTRU
                    MIHAI TUDOSE
                    Contrasemnează:
                    Ministrul afacerilor interne,
                    Carmen Daniela Dan
                    Ministrul sănătăţii,
                    Florian-Dorel Bodog
                    p. Ministrul finanţelor publice,
                    Daniela Pescaru,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 11 octombrie 2017.
    Nr. 74.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016