Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 71 din 29 iunie 2021  privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante, în sprijinul unei mobilităţi cu emisii scăzute, pentru abrogarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 40/2011 privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic şi a Legii nr. 37/2018 privind promovarea transportului ecologic    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 71 din 29 iunie 2021 privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante, în sprijinul unei mobilităţi cu emisii scăzute, pentru abrogarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 40/2011 privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic şi a Legii nr. 37/2018 privind promovarea transportului ecologic

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 646 din 30 iunie 2021
    Având în vedere dezideratul Uniunii Europene de a asigura un sistem energetic durabil, competitiv, sigur şi care generează emisii reduse de dioxid de carbon, unul dintre principalele obiective vizate în acest sens fiind accelerarea decarbonizării sectorului transporturilor prin aplicarea de măsuri care să favorizeze tranziţia spre preponderenţa transportului public şi promovarea vehiculelor nepoluante prin intermediul procedurilor de achiziţii publice,
    luând în considerare faptul că, la nivelul Uniunii Europene, domeniul privind promovarea şi stimularea pieţei vehiculelor nepoluante este reglementat de Directiva 2009/33/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 23 aprilie 2009 privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, denumită în continuare Directiva 2009/33/CE, modificată prin Directiva (UE) 2019/1.161 a Parlamentului European şi a Consiliului din 20 iunie 2019, denumită în continuare Directiva (UE) 2019/1.161,
    ţinând cont de faptul că iniţiativa de revizuire/modificare a Directivei 2009/33/CE a rezultat ca urmare a concluziilor reieşite în urma evaluării ex-post de către Comisia Europeană a acestui act normativ european, potrivit cărora directiva nu a stimulat achiziţiile publice de vehicule nepoluante, eficiente din punct de vedere energetic, în special din cauza lacunelor din domeniul său de aplicare şi a celor referitoare la achiziţionarea de vehicule, rezultând astfel un impact foarte limitat asupra reducerii emisiilor de CO_2 şi de anumiţi poluanţi,
    având în vedere faptul că adoptarea Directivei (UE) 2019/1.161 aduce modificări semnificative Directivei 2009/33/CE, în ceea ce priveşte modul de abordare generală în domeniul achiziţiilor publice de vehicule nepoluante, obiectivul principal fiind acela de a stimula cererea pentru vehicule nepoluante, în susţinerea tranziţiei către o mobilitate cu emisii scăzute,
    luând în considerare prevederile Directivei (UE) 2019/1.161, care stipulează că statele membre au obligaţia de a asigura, la nivel naţional, intrarea în vigoare a actelor cu putere de lege şi a actelor administrative necesare pentru a se conforma cu actul normativ european, până la data de 2 august 2021,
    ţinând cont de faptul că România, în calitatea sa de stat membru al Uniunii Europene, are obligaţia transpunerii prevederilor Directivei (UE) 2019/1.161, în termenul prevăzut de aceasta,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ART. 1
    (1) Prezenta ordonanţă de urgenţă stabileşte cadrul legal prin care se instituie în sarcina autorităţilor contractante şi entităţilor contractante obligaţia de a ţine cont de impactul energetic şi de mediu pe durata de viaţă, inclusiv de consumul energetic, de emisiile de CO_2 şi de anumiţi poluanţi, atunci când achiziţionează anumite vehicule de transport rutier.
    (2) Obiectivele prezentei ordonanţe de urgenţă sunt reprezentate de promovarea şi stimularea pieţei vehiculelor nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic şi îmbunătăţirea contribuţiei sectorului transporturilor la politicile Uniunii Europene în domeniul mediului, climei şi energiei.

    ART. 2
    (1) Prezenta ordonanţă de urgenţă se aplică pentru achiziţiile publice şi achiziţiile sectoriale realizate prin:
    a) contracte de cumpărare, leasing, închiriere sau cumpărare cu plata în rate de vehicule de transport rutier, atribuite de autorităţi contractante sau entităţi contractante, în măsura în care acestea intră sub incidenţa obligaţiei de a aplica procedurile de atribuire prevăzute la art. 68 alin. (1) lit. a)-g) din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv la art. 82 alin. (1) lit. a)-g) din Legea nr. 99/2016 privind achiziţiile sectoriale, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) contracte de servicii publice, astfel cum sunt definite la art. 2 lit. i) din Regulamentul (CE) nr. 1.370/2007 al Parlamentului European şi al Consiliului din 23 octombrie 2007 privind serviciile publice de transport feroviar şi rutier de călători şi de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 1.191/69 şi nr. 1.107/70 ale Consiliului, având ca obiect prestarea de servicii de transport rutier de pasageri, a căror valoare estimată este egală sau mai mare decât pragul prevăzut la art. 12 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 99/2016, cu modificările şi completările ulterioare;
    c) contracte de servicii prevăzute în anexa nr. 1, în măsura în care autorităţile contractante sau entităţile contractante intră sub incidenţa obligaţiei de a aplica procedurile de atribuire prevăzute la art. 68 alin. (1) lit. a)-g) din Legea nr. 98/2016, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv la art. 82 alin. (1) lit. a)-g) din Legea nr. 99/2016, cu modificările şi completările ulterioare.

    (2) Prezenta ordonanţă de urgenţă nu se aplică:
    a) vehiculelor prevăzute la art. 2 alin. (2) lit. (a) din Regulamentul (UE) 2018/858 al Parlamentului European şi al Consiliului din 30 mai 2018 privind omologarea şi supravegherea pieţei autovehiculelor şi remorcilor acestora, precum şi ale sistemelor, componentelor şi unităţilor tehnice separate destinate vehiculelor respective, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 715/2007 şi (CE) nr. 595/2009 şi de abrogare a Directivei 2007/46/CE, denumit în continuare Regulamentul (UE) 2018/858- vehicule agricole sau forestiere, astfel cum au fost definite în Regulamentul (UE) nr. 167/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 5 februarie 2013 privind omologarea şi supravegherea pieţei pentru vehiculele agricole şi forestiere;
    b) vehiculelor prevăzute la art. 2 alin. (2) lit. (b) din Regulamentul (UE) 2018/858 - vehicule cu două sau trei roţi şi cvadricicluri, astfel cum au fost definite în Regulamentul (UE) nr. 168/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 15 ianuarie 2013 privind omologarea şi supravegherea pieţei pentru vehiculele cu două sau trei roţi şi pentru cvadricicluri;
    c) vehiculelor prevăzute la art. 2 alin. (2) lit. (c) din Regulamentul (UE) 2018/858 - vehicule cu şenile;
    d) vehiculelor prevăzute la art. 2 alin. (3) lit. (c) din Regulamentul (UE) 2018/858 - vehicule autopropulsate concepute şi fabricate în mod specific pentru efectuarea de lucrări, care, datorită caracteristicilor lor constructive, nu sunt adecvate pentru transportul de persoane sau pentru transportul de marfă şi care nu sunt utilaje montate pe şasiul unui autovehicul;
    e) vehiculelor din categoria M_3, altele decât vehiculele din clasa I şi clasa A, astfel cum sunt definite la art. 3 pct. 2 şi 3 din Regulamentul (CE) nr. 661/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 13 iulie 2009 privind cerinţele de omologare de tip pentru siguranţa generală a autovehiculelor, a remorcilor acestora, precum şi a sistemelor, componentelor şi unităţilor tehnice separate care le sunt destinate;
    f) vehiculelor prevăzute la art. 2 alin. (2) lit. (d) din Regulamentul (UE) 2018/858 - vehicule concepute şi fabricate sau adaptate pentru a fi utilizate exclusiv de forţele armate;
    g) vehiculelor prevăzute la art. 2 alin. (3) lit. (a) din Regulamentul (UE) 2018/858 - vehicule concepute şi fabricate pentru a fi folosite în principal pe şantiere sau în cariere, porturi sau aeroporturi;
    h) vehiculelor prevăzute la art. 2 alin. (3) lit. (b) din Regulamentul (UE) 2018/858 - vehicule concepute şi fabricate sau adaptate pentru a fi folosite de către serviciile de protecţie civilă, serviciile de pompieri, serviciile mobile de urgenţă, reanimare şi descarcerare şi forţele de menţinere a ordinii publice;
    i) vehiculelor prevăzute la pct. 5.2 din partea A a anexei I la Regulamentul (UE) 2018/858 - vehicule blindate;
    j) vehiculelor prevăzute la pct. 5.3 din partea A a anexei I la Regulamentul (UE) 2018/858 - ambulanţe;
    k) vehiculelor prevăzute la pct. 5.4 din partea A a anexei I la Regulamentul (UE) 2018/858 - autovehicule funerare;
    l) vehiculelor prevăzute la pct. 5.5 din partea A a anexei I la Regulamentul (UE) 2018/858 - vehicule accesibile scaunelor rulante;
    m) vehiculelor prevăzute la pct. 5.7 din partea A a anexei I la Regulamentul (UE) 2018/858 - macarale mobile.


    ART. 3
    În sensul prezentei ordonanţe de urgenţă, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
    a) autoritate contractantă - entitate definită la art. 4 alin. (1) din Legea nr. 98/2016, cu modificările şi completările ulterioare, şi, respectiv, la art. 3 alin (1) lit. e) din Legea nr. 99/2016, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) entitate contractantă - entitate definită la art. 4 alin. (1) din Legea nr. 99/2016, cu modificările şi completările ulterioare;
    c) vehicul de transport rutier - un vehicul din categoria M sau N, în sensul definiţiilor de la art. 4 alin. (1) lit. (a) şi (b) din Regulamentul (UE) 2018/858;
    d) vehicul nepoluant - înseamnă:
    (i) un vehicul din categoria M_1, M_2 sau N_1 cu cantitatea maximă a emisiilor de CO_2 la ţeava de evacuare exprimate în g/km mai mici decât valoarea-limită prevăzută în anexa nr. 2, precum şi cu emisiile de poluanţi în condiţii reale de conducere mai mici decât procentul-limită prevăzut în anexa nr. 2; sau
    (ii) un vehicul de categoria M_3, N_2 sau N_3 care utilizează combustibili alternativi, astfel cum sunt definiţi la art. 3 lit. a) şi b) din Legea nr. 34/2017 privind instalarea infrastructurii pentru combustibili alternativi, cu excepţia combustibililor produşi din stocul alimentar expus unui risc ridicat de schimbare a destinaţiei terenurilor pentru care se observă o extindere semnificativă a suprafeţei de producţie la terenuri cu stocuri mari de carbon, în conformitate cu normele specifice pentru biocombustibili, biolichide şi combustibili din biomasă produşi din culturi alimentare şi furajere, prevăzute de legislaţia naţională în domeniul promovării utilizării energiei din surse regenerabile. În cazul vehiculelor care utilizează biocombustibili lichizi, combustibili sintetici şi parafinici, aceşti combustibili nu vor fi amestecaţi cu combustibili fosili convenţionali;

    e) vehicul greu cu emisii zero - un vehicul nepoluant astfel cum este definit la lit. d) pct. (ii) fără un motor cu ardere internă sau cu un motor cu ardere internă care emite mai puţin de 1 g CO_2/kWh, măsurat în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 595/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 18 iunie 2009 privind omologarea de tip a autovehiculelor şi a motoarelor cu privire la emisiile provenite de la vehicule grele (Euro VI) şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 715/2007 şi a Directivei 2007/46/CE şi de abrogare a Directivelor 80/1.269/CEE, 2005/55/CE şi 2005/78/CE şi cu măsurile de punere în aplicare a acestuia, sau care emite mai puţin de 1 g CO_2/km, măsurat în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 715/2007 al Parlamentului European şi al Consiliului din 20 iunie 2007 privind omologarea de tip a autovehiculelor în ceea ce priveşte emisiile provenind de la vehiculele uşoare pentru pasageri şi de la vehiculele uşoare comerciale (Euro 5 şi Euro 6) şi cu măsurile de punere în aplicare a acestuia.


    ART. 4
    (1) Începând cu data de 2 august 2021, în procesul de achiziţie publică sau achiziţie sectorială derulat pentru atribuirea contractelor prevăzute la art. 2 alin. (1), autorităţile contractante şi entităţile contractante au obligaţia de a respecta următoarele ţinte minime, după caz:
    a) 18,7%, reprezentând ponderea vehiculelor uşoare nepoluante din numărul total de vehicule uşoare, care fac obiectul contractelor prevăzute la art. 2 alin. (1) atribuite de la 2 august 2021 până la 31 decembrie 2025;
    b) 18,7%, reprezentând ponderea vehiculelor uşoare nepoluante din numărul total de vehicule uşoare, care fac obiectul contractelor prevăzute la art. 2 alin. (1) atribuite de la 1 ianuarie 2026 până la 31 decembrie 2030;
    c) 6%, reprezentând ponderea vehiculelor grele nepoluante din categoria N_2 şi N_3 (autoutilitare) din numărul total de vehicule grele încadrate în această categorie, care fac obiectul contractelor prevăzute la art. 2 alin. (1) atribuite de la 2 august 2021 până la 31 decembrie 2025;
    d) 7%, reprezentând ponderea vehiculelor grele nepoluante din categoria N_2 şi N_3 (autoutilitare) din numărul total de vehicule grele încadrate în această categorie, care fac obiectul contractelor prevăzute la art. 2 alin. (1) atribuite de la 1 ianuarie 2026 până la 31 decembrie 2030;
    e) 24%, reprezentând ponderea vehiculelor grele nepoluante din categoria M_3 (autobuze) din numărul total de vehicule grele încadrate în această categorie, care fac obiectul contractelor prevăzute la art. 2 alin. (1) atribuite de la 2 august 2021 până la 31 decembrie 2025;
    f) 33%, reprezentând ponderea vehiculelor grele nepoluante din categoria M_3 (autobuze) din numărul total de vehicule grele încadrate în această categorie, care fac obiectul contractelor prevăzute la art. 2 alin. (1) atribuite de la 1 ianuarie 2026 până la 31 decembrie 2030.

    (2) Jumătate din valoarea ţintelor minime prevăzute la alin. (1) lit. e) şi f) trebuie îndeplinită prin achiziţionarea de vehicule grele cu emisii zero din categoria M_3 (autobuze).
    (3) Cerinţa prevăzută la alin. (2) este redusă la un sfert din valoarea ţintei minime prevăzute la alin. (1) lit. e) dacă peste 80% din vehiculele grele nepoluante din categoria M_3 (autobuze), care fac obiectul contractelor prevăzute la art. 2 alin. (1) atribuite de la 2 august 2021 până la 31 decembrie 2025, sunt autobuze supraetajate.
    (4) În scopul calculării ţintelor minime prevăzute la alin. (1), data achiziţiei publice, respectiv data achiziţiei sectoriale care trebuie luată în considerare este data publicării anunţului de atribuire în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene şi la nivel naţional, în conformitate cu prevederile art. 145 din Legea nr. 98/2016, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv art. 155 din Legea nr. 99/2016, cu modificările şi completările ulterioare.
    (5) În aplicarea prevederilor alin. (4), în perioada cuprinsă între data de 2 august 2021 şi data de la care devine aplicabil Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/1.780 al Comisiei din 23 septembrie 2019 de stabilire a formularelor standard pentru publicarea anunţurilor în domeniul achiziţiilor publice şi de abrogare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2015/1.986, autorităţile contractante şi entităţile contractante completează în anunţul de atribuire informaţiile privind numărul vehiculelor care fac obiectul fiecărui contract dintre cele prevăzute la art. 2 alin. (1), utilizând următoarea codificare:
    a) BT-715 Vehicule - numărul total de vehicule, indiferent dacă sunt sau nu sunt nepoluante, care fac obiectul contractelor prevăzute la art. 2 alin. (1);
    b) BT-716 Vehicule nepoluante - numărul de vehicule nepoluante care fac obiectul contractelor prevăzute la art. 2 alin. (1);
    c) BT-725 Vehicule grele cu emisii zero - numărul de vehicule grele cu emisii zero care fac obiectul contractelor prevăzute la art. 2 alin. (1).

    (6) Vehiculele care corespund definiţiei de vehicul nepoluant în conformitate cu art. 3 lit. d) sau de vehicul greu cu emisii zero prevăzut la art. 3 lit. e), ca urmare a postechipării, sunt considerate vehicule nepoluante sau, respectiv, vehicule grele cu emisii zero, în scopul respectării ţintelor minime prevăzute la alin. (1).
    (7) În cazul contractelor prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. a), numărul de vehicule de transport rutier cumpărate, luate în leasing, închiriate sau cumpărate cu plata în rate în cadrul fiecărui contract este luat în considerare pentru evaluarea respectării ţintelor minime prevăzute la alin. (1).
    (8) În cazul contractelor prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. b) şi lit. c), numărul de vehicule de transport rutier care urmează să fie utilizate pentru prestarea serviciilor în cadrul fiecărui contract este luat în considerare pentru evaluarea respectării ţintelor minime prevăzute la alin. (1).
    (9) În cazul în care nu se adoptă ţinte noi pentru perioada de după 1 ianuarie 2030, se aplică în continuare ţintele prevăzute la alin. (1) lit. b), d) şi f), după caz, şi se calculează în conformitate cu prevederile alin. (1)-(8) pentru următoarele perioade succesive de câte cinci ani.

    ART. 5
    Instituţiile cu competenţe în aplicarea prezentei ordonanţe de urgenţă participă în cadrul schimbului de cunoştinţe şi bune practici între statele membre, organizat de Comisia Europeană, privind practicile pentru promovarea achiziţiilor publice/sectoriale de vehicule de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic.

    ART. 6
    (1) Până la data de 2 august 2022, Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice, cu sprijinul celorlalte instituţii cu atribuţii în aplicarea prezentei ordonanţe de urgenţă, după caz, transmite Comisiei Europene informaţii preliminare privind măsurile întreprinse în vederea punerii în aplicare a prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă, informaţii cu privire la activităţile viitoare de punere în aplicare, inclusiv cu privire la calendarul acţiunilor şi repartizarea responsabilităţilor între autorităţile competente la nivel naţional, precum şi orice alte informaţii considerate relevante.
    (2) Până la data de 18 aprilie 2026 şi ulterior la fiecare trei ani, Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice, cu sprijinul celorlalte instituţii cu atribuţii în aplicarea prezentei ordonanţe de urgenţă, după caz, transmite Comisiei Europene un raport privind punerea în aplicare a prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă.
    (3) Raportul prevăzut la alin. (2) include informaţii privind măsurile întreprinse în vederea punerii în aplicare a prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă, informaţii cu privire la activităţile viitoare de punere în aplicare şi orice alte informaţii considerate relevante, precum şi informaţii cu privire la numărul şi categoriile de vehicule care fac obiectul contractelor prevăzute la art. 2 alin. (1), pe baza datelor furnizate de Comisia Europeană în acest sens.
    (4) Raportul prevăzut la alin. (2) îndeplineşte următoarele condiţii cumulative:
    a) respectă formatul şi modalităţile de transmitere stabilite de Comisia Europeană;
    b) conţine informaţii prezentate pe baza categoriilor prevăzute în Regulamentul (CE) nr. 2.195/2002 al Parlamentului European şi al Consiliului din 5 noiembrie 2002 privind Vocabularul comun privind achiziţiile publice (CPV);
    c) însoţeşte rapoartele de monitorizare care se transmit Comisiei Europene în temeiul art. 83 alin. (3) al doilea paragraf din Directiva 2014/24/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 26 februarie 2014 privind achiziţiile publice şi de abrogare a Directivei 2004/18/CE, respectiv în temeiul art. 99 alin. (3) al doilea paragraf din Directiva 2014/25/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 26 februarie 2014 privind achiziţiile efectuate de entităţile care îşi desfăşoară activitatea în sectoarele apei, energiei, transporturilor şi serviciilor poştale şi de abrogare a Directivei 2004/17/CΕ.


    ART. 7
    (1) Prezenta ordonanţă de urgenţă se aplică procedurilor de atribuire iniţiate începând cu data de 2 august 2021.
    (2) Prin procedură de atribuire iniţiată se înţelege orice procedură pentru care se transmite un anunţ de participare sau, după caz, o invitaţie de participare începând cu data de 2 august 2021.

    ART. 8
    La data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă se abrogă:
    a) Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 40/2011 privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 307 din 4 mai 2011, aprobată prin Legea nr. 119/2013;
    b) Legea nr. 37/2018 privind promovarea transportului ecologic, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 67 din 23 ianuarie 2018.


    ART. 9
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta ordonanţă de urgenţă.

    Prezenta ordonanţă de urgenţă transpune prevederile Directivei 2019/1.161/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 20 iunie 2019 de modificare a Directivei 2009/33/CE privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 188 din 12 iulie 2019.


                    PRIM-MINISTRU
                    FLORIN-VASILE CÎŢU
                    Contrasemnează:
                    Secretarul general al Guvernului,
                    Tiberiu Horaţiu Gorun
                    Preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice,
                    Liviu Bostan
                    Ministrul mediului, apelor şi pădurilor,
                    Tánczos Barna
                    Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
                    Cătălin Drulă
                    p. Ministrul muncii şi protecţiei sociale,
                    Mihnea-Claudiu Drumea,
                    secretar de stat
                    Ministrul economiei, antreprenoriatului şi turismului,
                    Claudiu-Iulius-Gavril Năsui
                    Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei,
                    Cseke Attila Zoltán
                    p. Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
                    Ştefan Gheorghe,
                    secretar de stat
                    Ministrul afacerilor interne,
                    Lucian Nicolae Bode
                    p. Ministrul afacerilor externe,
                    Dănuţ Sebastian Neculăescu,
                    secretar de stat
                    Ministrul apărării naţionale,
                    Nicolae-Ionel Ciucă
                    Ministrul energiei,
                    Virgil-Daniel Popescu

    Bucureşti, 29 iunie 2021.
    Nr. 71.
    ANEXA 1

    Coduri ale Vocabularului comun privind achiziţiile publice (CPV) pentru serviciile prevăzute la articolul 2 alineatul (1) litera c)

┌──────────┬───────────────────────────┐
│Cod CPV │Descriere │
├──────────┼───────────────────────────┤
│60112000-6│Servicii de transport │
│ │public rutier │
├──────────┼───────────────────────────┤
│ │Servicii de transport │
│60130000-8│rutier specializat de │
│ │pasageri │
├──────────┼───────────────────────────┤
│60140000-1│Transport de pasageri │
│ │ocazional │
├──────────┼───────────────────────────┤
│90511000-2│Servicii de colectare a │
│ │gunoiului menajer │
├──────────┼───────────────────────────┤
│60160000-7│Transport rutier de poştă │
├──────────┼───────────────────────────┤
│60161000-4│Servicii de transport de │
│ │colete │
├──────────┼───────────────────────────┤
│64121100-1│Servicii de livrare a │
│ │poştei │
├──────────┼───────────────────────────┤
│64121200-2│Servicii de livrare a │
│ │coletelor │
└──────────┴───────────────────────────┘



    ANEXA 2

    Praguri de emisii pentru vehiculele uşoare nepoluante

┌─────────┬────────────────┬────────────────┐
│ │Până la 31 │De la 1 ianuarie│
│ │decembrie 2025 │2026 │
│ ├────┬───────────┼────┬───────────┤
│ │ │Emisiile de│ │Emisiile de│
│ │ │poluanţi │ │poluanţi │
│ │ │atmosferici│ │atmosferici│
│Categorii│ │generate în│ │generate în│
│de │CO_2│condiţii │CO_2│condiţii │
│vehicule │(g/ │reale de │(g/ │reale de │
│ │km) │conducere │km) │conducere │
│ │ │(RDE)^(1) │ │(RDE)^(1) │
│ │ │ca procent │ │ca procent │
│ │ │din │ │din │
│ │ │limitele de│ │limitele de│
│ │ │emisie^(2) │ │emisie^(2) │
├─────────┼────┼───────────┼────┼───────────┤
│M_1 │50 │80% │0 │Nu se │
│ │ │ │ │aplică. │
├─────────┼────┼───────────┼────┼───────────┤
│M_2 │50 │80% │0 │Nu se │
│ │ │ │ │aplică. │
├─────────┼────┼───────────┼────┼───────────┤
│N_1 │50 │80% │0 │Nu se │
│ │ │ │ │aplică. │
└─────────┴────┴───────────┴────┴───────────┘


    ^(1) Valorile maxime declarate în condiţii reale de conducere (RDE) ale emisiilor de particule ultrafine (număr de particule) în #/km şi de oxizi de azot (NOx) în mg/km, prevăzute la punctul 48.2 din Certificatul de conformitate, astfel cum sunt descrise în anexa IX la Directiva 2007/46/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 5 septembrie 2007 de stabilire a unui cadru pentru omologarea autovehiculelor şi remorcilor acestora, precum şi a sistemelor, componentelor şi unităţilor tehnice separate destinate vehiculelor respective, pentru călătoriile complete şi urbane în condiţii RDE sau în anexa VIII la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2020/683 din 15 aprilie 2020 pentru punerea în aplicare a Regulamentului (UE) 2018/858 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte cerinţele administrative pentru omologarea şi supravegherea pieţei autovehiculelor şi remorcilor acestora, precum şi ale sistemelor, componentelor şi unităţilor tehnice separate destinate vehiculelor respective, pentru călătoriile complete şi urbane în condiţii RDE.
    ^(2) Limitele de emisii aplicabile stabilite în anexa I la Regulamentul (CE) nr. 715/2007 sau actele sale subsecvente.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016