Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 7 din 8 februarie 2024  privind aprobarea schemei de ajutor de stat Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 7 din 8 februarie 2024 privind aprobarea schemei de ajutor de stat "Creditul fermierului", în contextul crizei provocate de agresiunea Rusiei împotriva Ucrainei, precum şi pentru modificarea art. 12 alin. (1) din Legea nr. 218/2005 privind stimularea absorbţiei fondurilor alocate României pentru agricultură, dezvoltare rurală, pescuit şi afaceri maritime, gestionate de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, prin instrumente financiare de garantare şi creditare, precum şi pentru susţinerea obiectivelor naţionale de politică agricolă

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 118 din 9 februarie 2024
    Întrucât sprijinirea domeniului agriculturii, al producţiei vegetale şi zootehnice reprezintă o prioritate naţională în vederea asigurării securităţii alimentare, precum şi o prioritate a economiei naţionale, în condiţiile în care fermierii reprezintă un factor de importanţă strategică pentru creşterea economică şi crearea de locuri de muncă, sens în care trebuie să beneficieze din partea statului de politici publice care vizează, printre altele, creşterea accesului la finanţare,
    având în vedere circumstanţele excepţionale create de manifestarea la nivel global a efectelor generate de criza provocată de agresiunea Rusiei împotriva Ucrainei, a perturbărilor lanţurilor de aprovizionare şi a creşterii majore a preţurilor la îngrăşăminte, energie electrică, combustibil şi transport, este necesară instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru fermierii care îşi desfăşoară activitatea în sectorul agriculturii primare.
    Luând în considerare că în data de 21 noiembrie 2023, prin Comunicarea Comisiei C/2023/1.188, Comisia Europeană a adoptat modificarea Cadrului temporar de criză pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei ca urmare a agresiunii Rusiei împotriva Ucrainei, care prevede posibilitatea statelor membre de a acorda ajutoare de stat sub forma granturilor suportate de la bugetul naţional până la 30 iunie 2024,
    luând în considerare prevederile art. 14 alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit cărora nicio cheltuială nu poate fi înscrisă în buget şi nici angajată şi efectuată din buget, dacă nu există bază legală pentru respectiva cheltuială,
    ţinând seama de faptul că la fundamentarea bugetelor anuale şi a Strategiei fiscal-bugetare este necesar ca măsurile bugetare să fie aprobate prin acte normative,
    având în vedere că s-a diminuat semnificativ capacitatea financiară a fermierilor din sectorul vegetal, precum şi a celor din sectorul zootehnic, precum şi faptul că se înregistrează creşteri ale cheltuielilor de producţie agricolă, precum şi ale preţurilor, este necesar ca statul să ia urgent măsuri de natura ajutorului de stat pentru a atenua repercusiunile negative imediate, pentru a atenua dezechilibrele economice create şi pentru a asigura menţinerea activităţilor economice şi a locurilor de muncă.
    Luând în considerare că în lipsa adoptării măsurilor propuse în regim de urgenţă sectorul producţiei primare din domeniul vegetal şi zootehnic, care reprezintă o prioritate naţională în vederea asigurării securităţii alimentare, ar beneficia de condiţii de finanţare insuficiente sau nu ar putea beneficia de o finanţare adecvată pentru continuarea desfăşurării activităţii economice,
    întrucât elementele prezentate definesc un context excepţional şi vizează interesele economice ale României, având în vedere că statul este obligat să ia măsuri pentru asigurarea continuării activităţii economice, iar în lipsa adoptării măsurilor propuse în regim de urgenţă producătorii agricoli din sectorul vegetal şi zootehnic nu vor putea continua activitatea pentru a asigura necesarul de hrană populaţiei,
    în considerarea faptului că aspectele sus-menţionate constituie o situaţie extraordinară, a cărei reglementare nu poate fi amânată,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ART. 1
    (1) Prezenta ordonanţă de urgenţă instituie schema de ajutor de stat „Creditul fermierului“, program de sprijinire a accesului la lichidităţi al întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în domeniul producţiei agricole primare, în contextul crizei provocate de agresiunea Rusiei împotriva Ucrainei, valabilă până la data de 30 iunie 2024, denumită în continuare schemă.
    (2) Schema se notifică Comisiei Europene în temeiul art. 108 alin. (3) din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene.
    (3) Schema se aplică pe întreg teritoriul României.
    (4) Ajutorul de stat prevăzut în cadrul schemei se acordă după obţinerea deciziei de autorizare a acesteia de către Comisia Europeană.

    ART. 2
    (1) Ajutoarele de stat acordate în baza prezentei scheme de ajutor de stat se acordă în conformitate cu prevederile Comunicării Comisiei Europene - Cadru temporar de criză pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei ca urmare a agresiunii Rusiei împotriva Ucrainei (2022/C131/01), astfel cum a fost modificată prin Comunicarea Comisiei C/2023/1.188, denumită în continuare Cadrul temporar Ucraina.
    (2) Schema de ajutor de stat se implementează conform prevederile secţiunii 2.1 - Cuantumuri limitate ale ajutoarelor din Cadrul temporar Ucraina.
    (3) Schema se cumulează cu orice alte scheme de sprijin finanţate de la bugetul de stat pe secţiunea 2.1 - Cuantumuri limitate ale ajutoarelor din Cadrul temporar Ucraina, pct. 62 lit. a), cu respectarea pragului maxim de 280.000 euro/beneficiar.
    (4) Orice sume primite prin alte scheme de ajutor de stat finanţate de la bugetul de stat pe secţiunea 2.1 - Cuantumuri limitate ale ajutoarelor din Cadrul temporar Ucraina se deduc din pragul maxim de 280.000 euro/beneficiar, care se poate acorda în cadrul schemei.
    (5) Ajutoarele acordate pe baza altor scheme de ajutor de stat finanţate de la bugetul de stat pe secţiunea 2.1 - Cuantumuri limitate ale ajutoarelor din Cadrul temporar Ucraina, care sunt rambursate înainte de acordarea unor noi ajutoare în temeiul prezentei scheme, nu sunt incluse în determinarea încadrării în plafonul maxim de 280.000 euro/beneficiar.
    (6) Furnizorul schemei de ajutor de stat este Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale şi derularea schemei este asigurată de Fondul de Garantare a Creditului Rural - S.A. - IFN, denumit în continuare F.G.C.R., în calitate de administrator al schemei de ajutor de stat.

    ART. 3
    În înţelesul prezentei ordonanţe de urgenţă, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
    a) beneficiari - operatori economici care îşi desfăşoară activitatea în sectorul producţiei agricole primare definite prin codurile: CAEN 011 - Cultivarea plantelor nepermanente; CAEN 012 - Cultivarea plantelor din culturi permanente; CAEN 013 - Cultivarea plantelor pentru înmulţire; CAEN 014 - Creşterea animalelor şi CAEN 015 - Activităţi în ferme mixte (cultură vegetală combinată cu creşterea animalelor), indiferent de mărimea acestora, constituiţi astfel: conform Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; asociaţii agricole şi societăţi agricole, conform Legii privind societăţile agricole şi alte forme de asociere în agricultură nr. 36/1991, cu modificările şi completările ulterioare, Legii privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei nr. 1/2005, republicată, cu modificările ulterioare, şi Legii cooperaţiei agricole nr. 566/2004, cu modificările şi completările ulterioare; persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale şi familiale, conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 182/2016, cu modificările şi completările ulterioare; asociaţii de fermieri constituite conform Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) credit - împrumut unic, denumit şi facilitate non-revolving, acordat de banca finanţatoare sub forma unui credit pentru capital de lucru; în noţiunea de credit nu se includ plafoanele de facilităţi (plafon de scrisori de garanţie bancară, plafon multiprodus, alte tipuri de plafoane);
    c) instituţie de credit - entitate definită în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare;
    d) administratorul schemei - fondul de garantare dedicat sectorului agricol pentru facilitarea accesului la finanţare al producătorilor agricoli, respectiv Fondul de Garantare a Creditului Rural - S.A. - IFN, cu care Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale încheie o convenţiei de lucru pentru derularea schemei.


    ART. 4
    (1) În cadrul schemei „Creditul fermierului“ se acordă un ajutor de stat beneficiarilor eligibili, prevăzuţi la art. 3 lit. a), sub formă de grant, care acoperă componenta de dobândă reprezentând partea de ROBOR la 3 luni, prevăzută la art. 6 alin. (4) lit. a), acordat pe o perioadă de maximum 60 de luni, fără a depăşi cuantumul nominal stabilit prin acordul de finanţare, dar nu mai mult de echivalentul în lei al sumei de 280.000 de euro/ beneficiar.
    (2) Cursul de schimb euro/leu pentru calcularea plafonului maxim este cursul Băncii Naţionale a României valabil la data emiterii acordului de finanţare.
    (3) Granturile se acordă cu respectarea prevederilor secţiunii 2.1 din Cadrul temporar Ucraina, respectiv:
    a) ajutorul total nu depăşeşte 280.000 de euro pe beneficiar în orice moment; toate cifrele utilizate trebuie să fie brute, şi anume înainte de deducerea impozitelor sau a altor taxe;
    b) ajutorul se acordă cel târziu la data de 30 iunie 2024.


    ART. 5
    (1) Ajutorul de stat sub formă de grant prevăzut la art. 4 alin. (1) se acordă beneficiarilor care îndeplinesc cumulativ, la data solicitării, următoarele condiţii:
    a) au încheiat cu una sau mai multe instituţii de credit înscrise în program unul sau mai multe credite, prevăzute la art. 3 lit. b), respectiv credite non-revolving pentru finanţarea capitalului de lucru, potrivit contractului de credit încheiat după data autorizării prezentei scheme de ajutor de stat de către Comisia Europeană;
    b) nu au fost emise împotriva lor decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau, în cazul în care asemenea decizii au fost emise, acestea au fost executate, conform prevederilor legale în vigoare;
    c) nu au solicitat alte tipuri de ajutor de stat pentru aceleaşi costuri eligibile;
    d) împotriva lor nu s-a deschis procedura insolvenţei;
    e) desfăşoară activitate în domeniul producţiei agricole primare şi, după caz, activitatea este înregistrată potrivit certificatului constatator obţinut de la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului;
    f) nu figurează cu credite restante, inclusiv pentru finanţările tip leasing, sau, dacă înregistrează restanţe, acestea sunt încadrate în categoriile A, B şi C în baza de date a Centralei Riscului de Credit;
    g) nu figurează în baza de date a Centralei Incidentelor de Plăţi cu interdicţie de a emite cecuri şi cu incidente majore cu bilete la ordin în ultimele 6 luni anterioare datei solicitării.

    (2) Măsura de ajutor prevăzută de prezenta schemă nu poate fi utilizată în niciun fel pentru a submina efectele scontate ale sancţiunilor impuse de Uniunea Europeană sau de partenerii săi internaţionali şi trebuie să fie în deplină concordanţă cu normele de combatere a eludării din regulamentele aplicabile. Este interzis ca entităţile care fac obiectul sancţiunilor să beneficieze direct sau indirect de astfel de măsuri. Astfel, nu pot beneficia de facilităţile acordate în cadrul prezentei scheme de ajutor de stat:
    a) întreprinderile care fac obiectul sancţiunilor adoptate de Uniunea Europeană;
    b) persoanele, entităţile sau organismele desemnate în mod specific în actele juridice care impun sancţiunile respective;
    c) întreprinderile deţinute sau controlate de persoane, entităţi sau organisme vizate de sancţiunile adoptate de Uniunea Europeană;
    d) întreprinderile care îşi desfăşoară activitatea în industrii vizate de sancţiunile adoptate de Uniunea Europeană, în măsura în care ajutoarele ar submina obiectivele aferente sancţiunilor relevante, nelimitându-se însă la acestea.

    (3) Ajutorul acordat în temeiul prezentei scheme de ajutor de stat nu este condiţionat de relocarea unei activităţi de producţie sau a altei activităţi a beneficiarului dintr-o altă ţară din Spaţiul Economic European, denumită în continuare SEE, pe teritoriul României, indiferent de numărul de locuri de muncă pierdute efectiv în unitatea iniţială a beneficiarului din SEE.

    ART. 6
    (1) Instituţiile de credite înscrise în program acordă beneficiarilor, în conformitate cu normele proprii de creditare în vigoare, credite non-revolving pentru finanţarea capitalului de lucru, pe o perioadă maximă de 60 de luni, fără posibilitate de prelungire.
    (2) Pentru creditele prevăzute la alin. (1) nu se percepe comision de rambursare anticipată, iar contractul de credit nu poate conţine clauze care să permită modificarea unilaterală a acestuia de către instituţia de credit.
    (3) Rata dobânzii aferentă creditelor prevăzute la alin. (1) este rata dobânzii formată din ROBOR la 3 luni plus o marjă de maximum 1,95% pe an. Marja include şi nivelul total al comisioanelor percepute de către instituţia de credit în toate etapele creditării. Marja nu include taxele aferente operaţiunilor conexe activităţii de creditare, precum: taxe notariale, costurile legate de evaluare şi înregistrarea garanţiilor şi altele asemenea.
    (4) Rata dobânzii prevăzută la alin. (3) se suportă astfel:
    a) partea reprezentând ROBOR la 3 luni, de către Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale;
    b) marja de maximum 1,95% pe an, de către beneficiarul creditului.

    (5) Instituţiile de credit sunt obligate să menţină condiţiile prevăzute la alin. (1)-(3) pe întreaga durată de derulare a contractelor încheiate în condiţiile prezentei scheme.

    ART. 7
    (1) Schema de ajutor de stat „Creditul fermierului“ devine operaţională după data emiterii deciziei de autorizare a schemei de ajutor de stat de către Comisia Europeană, iar acordurile de finanţare vor fi emise până cel târziu la data de 30 iunie 2024, fără a se depăşi bugetul schemei prevăzut la alin. (2). Plata grantului se efectuează până la data de 30 iunie 2030 inclusiv.
    (2) Bugetul schemei de ajutor de stat este de maximum 815,5 milioane lei, finanţarea realizându-se în limita sumelor disponibile în soldul contului de disponibil simbol 50.89 - Disponibil din „Fondul pentru creditare şi garantare a creditelor“, iar după epuizarea acestora, în limita prevederilor bugetare anuale aprobate cu această destinaţie în bugetul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, la capitolul 83.01 „Agricultură, silvicultură, piscicultură şi vânătoare“, titlul VII „Alte transferuri“ cod 55.
    (3) Prin implementarea schemei de ajutor de stat se estimează acordarea de ajutor de stat unui număr de maximum 3.500 de beneficiari.
    (4) Plata grantului se efectuează până la data 30 iunie 2030 inclusiv, fără a se depăşi cuantumurile nominale stabilite prin acordurile de finanţare. În situaţia în care pe perioada de valabilitate a creditului nivelul componentei de dobândă reprezentând ROBOR la 3 luni depăşeşte nivelul prevăzut în acordul de finanţare, beneficiarul are obligaţia de a plăti diferenţa.
    (5) Ajutorul de stat sub forma grantului, suportat din resursele prevăzute la alin. (2), se virează lunar, pentru sumele aferente lunii anterioare, de către Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, în contul administratorului, F.G.C.R., conform deciziei emise de către acesta pe baza situaţiilor centralizatoare privind dobânzile lunare datorate, transmise lunar de instituţiile de credit pe propria răspundere.

    ART. 8
    (1) Pentru implementarea schemei, între Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale şi administratorul schemei, aşa cum este menţionat la art. 3 lit. d), se încheie o convenţie de lucru prin care se stabilesc termenii şi condiţiile derulării schemei, precum şi drepturile şi obligaţiile părţilor.
    (2) Costurile de derulare a schemei sunt în valoare de 1% din valoarea creditului acordat în condiţiile prezentei scheme şi se asigură de către Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, lunar, din sumele prevăzute la art. 7 alin. (2).

    ART. 9
    (1) Administratorul schemei, F.G.C.R., trebuie:
    a) să publice pe pagina de internet proprie textul integral al schemei de ajutor de stat, perioada de derulare a schemei, bugetul schemei de ajutor de stat, data epuizării bugetului schemei de ajutor de stat, precum şi forma şi conţinutul documentelor necesare pentru accesarea acesteia;
    b) să păstreze înregistrări detaliate referitoare la toate ajutoarele acordate în cadrul schemei de ajutor de stat;
    c) să cuantifice pe fiecare beneficiar toate formele de ajutor de stat acordate. Aceste înregistrări conţin toate informaţiile necesare pentru a stabili dacă sunt respectate criteriile din reglementările europene în domeniu şi trebuie păstrate timp de 10 ani de la data acordării ultimului ajutor în cadrul schemei de ajutor de stat;
    d) să publice informaţiile aferente fiecărui beneficiar al cărui ajutor de stat depăşeşte valoarea de 10.000 euro, pe site-ul www.fgcr.ro;
    e) să transmită Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale toate datele şi informaţiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de stat acordate prin prezenta schemă;
    f) să transmită Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale informaţiile necesare pentru întocmirea raportului anual în conformitate cu art. 5-7 din Regulamentul (CE) nr. 794/2004 al Comisiei din 21 aprilie 2004 de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 659/1999 al Consiliului de stabilire a normelor de aplicare a articolului 93 din Tratatul CE, cu modificările şi completările ulterioare, modificat prin Regulamentul (UE) 2015/2.282 al Comisiei.

    (2) Beneficiarii ajutorului de stat acordat în baza prezentei scheme de ajutor de stat trebuie să păstreze toate documentele aferente acestuia timp de 10 ani de la momentul acordării şi sunt obligaţi să le pună la dispoziţia autorităţilor, ori de câte ori le sunt solicitate.

    ART. 10
    (1) Monitorizarea şi controlul beneficiarilor în cadrul prezentei scheme de ajutor de stat se fac în mod transparent, nediscriminatoriu, prin publicarea lunară a înscrierilor şi beneficiarilor schemei de ajutor de stat, pe site, de către F.G.C.R., cu respectarea reglementărilor aplicabile instituţiilor de credit şi instituţiilor financiare nebancare.
    (2) Beneficiarii şi instituţiile de credit care au acordat creditele prevăzute la art. 6 au obligaţia să faciliteze controlul asupra utilizării ajutorului de stat acordat în cadrul prezentei scheme de ajutor de stat.
    (3) În situaţia în care administratorul schemei, F.G.C.R., constată că beneficiarii nu au respectat prevederile schemei de ajutor de stat şi/sau pe cele ale acordului de finanţare, solicită acestora rambursarea ajutorului de stat primit, la care se adaugă dobânda aferentă, conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
    (4) Rata dobânzii aplicabile este cea stabilită potrivit prevederilor din Regulamentul (UE) 2015/1.589 al Consiliului din 13 iulie 2015 de stabilire a normelor de aplicare a articolului 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene şi din Regulamentul (CE) nr. 794/2004 al Comisiei din 21 aprilie 2004 de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 659/1999 al Consiliului de stabilire a normelor de aplicare a articolului 93 din Tratatul CE.
    (5) Recuperarea ajutoarelor de stat se realizează potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 11
    (1) În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, se aprobă, prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale, procedura de acordare şi plată a ajutoarelor de stat în cadrul schemei de ajutor de stat.
    (2) În situaţia în care, anterior emiterii deciziei Comisiei Europene, aceasta solicită modificări privind prezenta schemă, prevederile prezentei ordonanţe de urgenţă se modifică în mod corespunzător.

    ART. 12
    La articolul 12 din Legea nr. 218/2005 privind stimularea absorbţiei fondurilor alocate României pentru agricultură, dezvoltare rurală, pescuit şi afaceri maritime, gestionate de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, prin instrumente financiare de garantare şi creditare, precum şi pentru susţinerea obiectivelor naţionale de politică agricolă, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 132 din 20 februarie 2008, cu modificările şi completările ulterioare, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 12
    (1) Sumele alocate în baza prezentei legi, rămase neutilizate după finalizarea Programului SAPARD, precum şi cele rezultate din rambursarea creditelor garantate de fondurile de garantare se vor utiliza în continuare pentru acordarea de garanţii beneficiarilor Fondului european agricol pentru dezvoltare rurală, Fondului european pentru pescuit şi Fondului european de garantare agricolă şi pentru majorarea capitalului social al Societăţii Naţionale «Casa de Comerţ Agroalimentar UNIREA», înfiinţată prin Hotărârea Guvernului nr. 933/2018 privind înfiinţarea Societăţii Naţionale «Casa Română de Comerţ Agroalimentar UNIREA» - S.A., cu modificările ulterioare, cu respectarea prevederilor în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru finanţarea schemei de ajutor de stat «Creditul fermierului» şi a costurilor corespunzătoare derulării acesteia."




                    PRIM-MINISTRU
                    ION-MARCEL CIOLACU
                    Contrasemnează:
                    Viceprim-ministru,
                    Marian Neacşu
                    Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
                    Florin-Ionuţ Barbu
                    Ministrul finanţelor,
                    Marcel-Ioan Boloş

    Bucureşti, 8 februarie 2024.
    Nr. 7.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016