Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 68 din 6 noiembrie 2019  privind stabilirea unor măsuri la nivelul administraţiei publice centrale  şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 68 din 6 noiembrie 2019 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 898 din 6 noiembrie 2019
    Având în vedere Hotărârea Parlamentului României nr. 22/2019 pentru acordarea încrederii Guvernului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 888 din 4 noiembrie 2019,
    luând în considerare necesitatea stabilirii măsurilor care să permită îndeplinirea, în cel mai scurt timp, în noua structură, a activităţii Guvernului şi a ministerelor,
    reţinându-se că, în cazul în care nu sunt acceptate măsurile propuse, nu se pot garanta punerea în aplicare a Programului de guvernare votat de Parlament şi îndeplinirea principalului rol al Guvernului de a realiza politica internă şi externă a ţării şi de a exercita conducerea generală a administraţiei publice, cu urmări directe asupra cetăţenilor, elemente care vizează interesul public şi constituie situaţii de urgenţă şi extraordinare,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    CAP. I
    Măsuri de înfiinţare, organizare şi reorganizare a ministerelor
    ART. 1
    (1) Atribuţiile viceprim-ministrului, prevăzut în Hotărârea Parlamentului României nr. 22/2019 pentru acordarea încrederii Guvernului, se stabilesc prin decizie a prim-ministrului.
    (2) Cheltuielile necesare desfăşurării activităţii viceprim-ministrului fără portofoliu şi a cabinetului acestuia se asigură de la bugetul de stat prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.

    ART. 2
    (1) Ministerul Finanţelor Publice preia în subordine Oficiul Naţional pentru Jocuri de Noroc din subordinea Guvernului şi coordonarea prim-ministrului, prin Secretariatul General al Guvernului, şi Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor din subordinea Guvernului şi coordonarea prim-ministrului. Compania Naţională „Loteria Română“ - S.A. trece sub autoritatea Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, iar Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice trece în subordinea Secretariatului General al Guvernului.
    (2) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, exercitarea drepturilor şi îndeplinirea obligaţiilor ce decurg din calitatea de acţionar unic al statului român la Compania Naţională „Loteria Română“ - S.A. se realizează de către Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri.
    (3) Reprezentanţii statului în adunarea generală a acţionarilor se numesc şi se revocă prin ordin al ministrului economiei, energiei şi mediului de afaceri. Participarea reprezentanţilor statului în şedinţele adunării generale a acţionarilor se face pe baza şi în limitele mandatului primit prin ordin al ministrului economiei, energiei şi mediului de afaceri.
    (4) Se autorizează Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri să efectueze demersurile necesare pentru modificarea actului constitutiv al Companiei Naţionale „Loteria Română“ - S.A., în conformitate cu prevederile prezentei ordonanţe de urgenţă, precum şi să aprobe efectuarea formalităţilor de publicitate prevăzute de lege.
    (5) În litigiile aflate pe rolul instanţelor judecătoreşti sau arbitrale la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, în care statul este chemat în judecată în calitate de acţionar la Compania Naţională „Loteria Română“ - S.A., interesele statului vor fi reprezentate, în condiţiile legii, de către Ministerul Finanţelor Publice, până la soluţionarea definitivă a acestora.
    (6) În litigiile care vor fi înregistrate pe rolul instanţelor judecătoreşti sau arbitrale după data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, în care statul este chemat în judecată în calitate de acţionar la Compania Naţională „Loteria Română“ - S.A., interesele statului vor fi reprezentate, în condiţiile legii, de către Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, până la soluţionarea definitivă a acestora.

    ART. 3
    (1) În cadrul Ministerului Afacerilor Externe funcţionează structura responsabilă de gestionarea domeniului afacerilor europene, în coordonarea secretarului de stat pentru afaceri europene.
    (2) În exercitarea atribuţiilor referitoare la organizarea şi funcţionarea sistemului naţional de gestionare a afacerilor europene privind participarea României la procesul decizional al instituţiilor Uniunii Europene, structura responsabilă de gestionarea domeniului afacerilor europene din cadrul Ministerului Afacerilor Externe se află în coordonarea directă a prim-ministrului, prin ministrul afacerilor externe.

    ART. 4
    (1) Se înfiinţează Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri prin reorganizarea Ministerului Economiei şi prin comasarea cu Ministerul Energiei, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat şi Ministerul Turismului şi prin preluarea activităţilor şi structurilor de la aceste ministere.
    (2) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri preia de la Ministerul Economiei, Ministerul Energiei, Ministerul pentru Mediu de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat şi Ministerul Turismului şi exercită:
    a) atribuţiile de instituţie publică implicată în domeniul privatizării pentru societăţile naţionale, companiile naţionale şi celelalte societăţi aflate sub autoritatea, în subordinea sau în coordonarea acestor ministere, după caz;
    b) atribuţiile privind exercitarea calităţii de acţionar al statului la operatorii economici prevăzuţi la lit. a), precum şi cele referitoare la monitorizarea postprivatizare a îndeplinirii clauzelor din contractele de vânzare-cumpărare de acţiuni încheiate în cadrul proceselor de privatizare a acestor operatori economici;
    c) orice alte atribuţii exercitate de aceste ministere, stabilite potrivit actelor normative în vigoare, acordurilor internaţionale sau altor acte încheiate potrivit dispoziţiilor legale aplicabile şi corespunzătoare activităţilor preluate.

    (3) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri exercită drepturile şi îndeplineşte obligaţiile ce decurg din calitatea de acţionar al statului român la operatorii economici prevăzuţi la alin. (2) lit. a). Reprezentanţii statului în adunările generale ale acţionarilor la operatorii economici prevăzuţi la alin. (2) lit. a) sunt numiţi şi revocaţi prin ordin al ministrului economiei, energiei şi mediului de afaceri.
    (4) Se autorizează Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri să mandateze, prin ordin al ministrului economiei, energiei şi mediului de afaceri, reprezentanţii săi în adunările generale ale acţionarilor la operatorii economici prevăzuţi la alin. (2) lit. a) pentru aprobarea modificării actelor constitutive ale acestora, în conformitate cu prevederile prezentei ordonanţe de urgenţă, şi pentru efectuarea formalităţilor de publicitate prevăzute de lege.
    (5) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, în litigiile aflate pe rolul instanţelor judecătoreşti sau arbitrale, în care statul este chemat în judecată în calitate de acţionar la operatorii economici prevăzuţi la alin. (2) lit. a), interesele statului vor fi reprezentate, în condiţiile legii, de către Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, până la soluţionarea definitivă a acestora.
    (6) Procedurile de expropriere în curs de desfăşurare se continuă de către Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, cu menţinerea valabilităţii actelor şi procedurilor îndeplinite până la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.
    (7) La data intrării în vigoare a hotărârii Guvernului privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri se desfiinţează Ministerul Energiei, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat şi Ministerul Turismului.

    ART. 5
    (1) Se înfiinţează Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor prin reorganizarea Ministerului Transporturilor şi prin comasarea cu Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, prin preluarea activităţilor şi structurilor Ministerului Transporturilor şi, respectiv, prin preluarea activităţilor şi structurilor Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale.
    (2) Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor preia în întregime unităţile din subordinea şi sub autoritatea Ministerului Transporturilor, precum şi unităţile din coordonarea şi subordonarea Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale şi unităţile la care acest minister îndeplineşte atribuţiile pe care statul român le are în calitate de acţionar, cu excepţia prevăzută la art. 11 alin (2).
    (3) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor preia de la Ministerul Transporturilor şi Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale şi exercită:
    a) atribuţiile de instituţie publică implicată în domeniul privatizării pentru societăţile naţionale, companiile naţionale şi celelalte societăţi aflate sub autoritatea, în subordinea sau în coordonarea acestor ministere, după caz;
    b) atribuţiile privind exercitarea calităţii de acţionar al statului la operatorii economici prevăzuţi la lit. a), precum şi cele referitoare la monitorizarea postprivatizare a îndeplinirii clauzelor din contractele de vânzare-cumpărare de acţiuni încheiate în cadrul proceselor de privatizare a acestor operatori economici;
    c) orice alte atribuţii exercitate de aceste ministere, stabilite potrivit actelor normative în vigoare, acordurilor internaţionale sau altor acte încheiate potrivit dispoziţiilor legale aplicabile şi corespunzătoare activităţilor preluate.

    (4) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor exercită drepturile şi îndeplineşte obligaţiile ce decurg din calitatea de acţionar al statului român la operatorii economici prevăzuţi la alin. (3) lit. a). Reprezentanţii statului în adunările generale ale acţionarilor la operatorii economici prevăzuţi la alin. (3) lit. a) sunt numiţi şi revocaţi prin ordin al ministrului transporturilor, infrastructurii şi comunicaţiilor.
    (5) Se autorizează Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor să mandateze prin ordin al ministrului reprezentanţii săi în adunările generale ale acţionarilor la operatorii economici prevăzuţi la alin. (3) lit. a) pentru aprobarea modificării actelor constitutive ale acestora, în conformitate cu prevederile prezentei ordonanţe de urgenţă, şi pentru efectuarea formalităţilor de publicitate prevăzute de lege.
    (6) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, în litigiile aflate pe rolul instanţelor judecătoreşti sau arbitrale, în care statul este chemat în judecată în calitate de acţionar la operatorii economici prevăzuţi la alin. (3) lit. a), interesele statului vor fi reprezentate, în condiţiile legii, de către Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, până la soluţionarea definitivă a acestora.
    (7) Procedurile de expropriere în curs de desfăşurare se continuă de către Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, cu menţinerea valabilităţii actelor şi procedurilor îndeplinite până la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.
    (8) La data intrării în vigoare a hotărârii Guvernului privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor se desfiinţează Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale.

    ART. 6
    (1) Se înfiinţează Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor prin reorganizarea Ministerului Mediului şi prin comasarea cu Ministerul Apelor şi Pădurilor, prin preluarea activităţilor şi structurilor acestuia, precum şi a unităţilor aflate în subordinea, coordonarea şi sub autoritatea celor două ministere.
    (2) La data intrării în vigoare a hotărârii Guvernului privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor se desfiinţează Ministerul Apelor şi Pădurilor.

    ART. 7
    (1) Se înfiinţează Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei prin reorganizarea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, prin preluarea activităţii în domeniul formării profesionale în administraţia publică şi al perfecţionării profesionale a funcţionarilor publici şi a centrelor teritoriale de formare continuă pentru administraţia publică de la Institutul Naţional de Administraţie, care se desfiinţează.
    (2) La data intrării în vigoare a hotărârii Guvernului privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei se desfiinţează Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice.

    ART. 8
    (1) Se înfiinţează Ministerul Educaţiei şi Cercetării prin reorganizarea Ministerului Educaţiei Naţionale şi prin preluarea activităţii şi structurilor specializate de la Ministerul Cercetării şi Inovării, respectiv preluarea activităţii şi structurii Autorităţii Naţionale pentru Formare Profesională Iniţială în Sistem Dual din România din subordinea Guvernului.
    (2) Prin derogare de la prevederile art. 59 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu completările ulterioare, activitatea şi structurile specializate în domeniul cercetării şi inovării sunt coordonate de un secretar de stat din cadrul ministerului.
    (3) La data intrării în vigoare a hotărârii Guvernului privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării, Ministerul Cercetării şi Inovării se desfiinţează.

    ART. 9
    (1) Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale îşi schimbă denumirea în Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale.
    (2) Se înfiinţează Autoritatea Naţională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilităţi, Copii şi Adopţii, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, în subordinea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, prin preluarea activităţilor, atribuţiilor şi structurilor Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Dizabilităţi şi ale Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului şi Adopţie, care se desfiinţează.
    (3) Autoritatea Naţională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilităţi, Copii şi Adopţii este condusă de un preşedinte cu rang de secretar de stat şi de un vicepreşedinte cu rang de subsecretar de stat, numiţi în condiţiile legii.

    ART. 10
    Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale îşi schimbă denumirea în Ministerul Culturii.

    ART. 11
    (1) În cadrul aparatului de lucru al Guvernului se înfiinţează Departamentul pentru Românii de Pretutindeni, structură fără personalitate juridică, în coordonarea prim-ministrului, condus de un secretar de stat, numit în condiţiile legii, prin preluarea activităţii în domeniul românilor de pretutindeni şi a structurilor specializate în acest domeniu de la Ministerul Românilor de Pretutindeni şi de la Institutul „Eudoxiu Hurmuzachi“ pentru românii de pretutindeni, care se desfiinţează.
    (2) În cadrul aparatului de lucru al Guvernului se înfiinţează Autoritatea pentru Digitalizarea României, structură cu personalitate juridică, în coordonarea prim-ministrului, prin preluarea activităţii în domeniul digital şi a structurilor specializate în acest domeniu de la Agenţia pentru Agenda Digitală a României din subordinea Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, care se desfiinţează. Conducătorul autorităţii are calitatea de ordonator terţiar de credite.
    (3) În cadrul Secretariatului General al Guvernului se înfiinţează Departamentul pentru relaţia cu Parlamentul, structură fără personalitate juridică, în coordonarea prim-ministrului, condus de un secretar de stat numit în condiţiile legii, prin preluarea activităţii în domeniul relaţiei cu Parlamentul şi a structurilor specializate în acest domeniu de la Ministerul pentru Relaţia cu Parlamentul, care se desfiinţează.
    (4) În cadrul aparatului de lucru al Guvernului se înfiinţează Departamentul pentru relaţia cu Republica Moldova, structură fără personalitate juridică, în coordonarea prim-ministrului, condus de un secretar de stat numit în condiţiile legii, prin preluarea activităţii în acest domeniu şi a structurilor specializate de la Ministerul pentru Românii de Pretutindeni, cu excepţia celor de la alin. (1).
    (5) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, exercitarea drepturilor şi îndeplinirea obligaţiilor ce decurg din calitatea de acţionar al statului la Compania Naţională de Transport al Energiei Electrice „Transelectrica“ - S.A. se realizează de către Secretariatul General al Guvernului.
    (6) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, exercitarea drepturilor şi îndeplinirea obligaţiilor ce decurg din calitatea de acţionar al statului român la Societatea Naţională de Transport Gaze Naturale „Transgaz“ - S.A. Mediaş se realizează de către Secretariatul General al Guvernului.
    (7) Reprezentanţii statului în adunarea generală a acţionarilor sunt numiţi şi revocaţi prin ordin al secretarului general al Guvernului.
    (8) Participarea reprezentanţilor prevăzuţi la alin. (7) în şedinţele adunării generale a acţionarilor se face pe baza şi în limitele mandatului primit prin ordin al secretarului general al Guvernului.
    (9) Se autorizează Secretariatul General al Guvernului să mandateze reprezentanţii săi în adunările generale ale acţionarilor ale societăţilor prevăzute la alin. (5) şi (6) să efectueze demersurile necesare pentru modificarea actelor constitutive ale acestora, în conformitate cu prevederile prezentei ordonanţe de urgenţă, şi să aprobe efectuarea formalităţilor de publicitate prevăzute de lege.
    (10) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, în litigiile aflate pe rolul instanţelor judecătoreşti sau arbitrale în care statul este chemat în judecată în calitate de acţionar la Compania Naţională de Transport al Energiei Electrice „Transelectrica“ - S.A. şi la Societatea Naţională de Transport Gaze Naturale „Transgaz“ - S.A. Mediaş, interesele statului vor fi reprezentate, în condiţiile legii, de către Secretariatul General al Guvernului, până la soluţionarea definitivă a acestora.
    (11) Procedurile de expropriere în curs de desfăşurare la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă se continuă de către Secretariatul General al Guvernului, cu menţinerea valabilităţii actelor şi procedurilor îndeplinite până la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.
    (12) Se autorizează Secretariatul General al Guvernului să iniţieze şi să aprobe, după caz, toate operaţiunile şi demersurile necesare pentru trecerea acţiunilor deţinute de Compania Naţională de Transport al Energiei Electrice „Transelectrica“ - S.A. la Societatea „Operatorul Pieţei de Energie Electrică şi de Gaze Naturale OPCOM“ - S.A. şi la Societatea de Formare a Energeticienilor din România FORMENERG - S.A. în proprietatea privată a statului şi administrarea Secretariatului General al Guvernului, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

    ART. 12
    (1) Ministerele, celelalte autorităţi ale administraţiei publice şi instituţiile publice nou înfiinţate sau care preiau, pe bază de protocol, activităţi de la alte ministere, autorităţi, instituţii publice ori alte structuri publice se subrogă în toate drepturile, obligaţiile, contractele, deciziile de finanţare, ordinele de finanţare, acordurile şi litigiile instituţiei, structurii sau activităţii preluate, inclusiv prin preluarea tuturor bunurilor mobile şi imobile aflate în administrarea sau, după caz, în proprietatea acestora.
    (2) Reglementarea aspectelor determinate de aplicarea măsurilor de reorganizare prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă se realizează prin acte normative adoptate de Guvern, la propunerea ministerelor şi celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice implicate.
    (3) În termen de 40 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, miniştrii propun Guvernului măsuri de reorganizare a autorităţilor şi instituţiilor publice din subordinea Guvernului sau ministerelor, după caz, inclusiv proiectele de acte normative corespunzătoare acestora.

    ART. 13
    (1) Se autorizează Ministerul Finanţelor Publice să introducă modificările în structura bugetului de stat pe anul 2019, corespunzător prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă, la propunerea ordonatorilor principali de credite, pe baza protocoalelor de predare-primire.
    (2) Protocoalele de predare-primire se încheie în termen de 30 de zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă şi cuprind prevederile bugetare, execuţia bugetară până la data preluării, structurile de personal preluate şi drepturile salariale aferente, precum şi celelalte drepturi şi obligaţii, cât şi bunurile prevăzute la art. 12. Predarea-preluarea patrimoniului se efectuează pe baza situaţiilor financiare întocmite potrivit art. 28 alin. (1^1) din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) Încadrarea personalului preluat potrivit alin. (2) se realizează cu respectarea procedurii şi regimului juridic aplicabil fiecărei categorii de personal, cu menţinerea drepturilor salariale avute la data preluării.
    (4) Până la introducerea modificărilor prevăzute la alin. (1) în bugetul de stat şi în bugetul ordonatorilor principali de credite, finanţarea acestora se va asigura din bugetele ordonatorilor principali de credite existenţi înainte de modificarea structurii şi componenţei Guvernului, potrivit Hotărârii Parlamentului României nr. 22/2019 pentru acordarea încrederii Guvernului şi, respectiv, înainte de intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.
    (5) Deschiderea creditelor bugetare se efectuează din bugetele ordonatorilor principali de credite existenţi înainte de modificarea structurii şi componenţei Guvernului, potrivit Hotărârii Parlamentului României nr. 22/2019 şi, respectiv, înainte de intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, şi se semnează numai cu prima semnătură de ordonatorii principali de credite ai instituţiilor publice înfiinţate sau rezultate în urma reorganizării, conform prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă.
    (6) Plăţile dispuse în limita creditelor bugetare deschise potrivit alin. (5) se efectuează de către conducătorii compartimentelor financiar-contabile din ministerele existente înainte de intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.
    (7) Efectuarea modificărilor în execuţia bugetului de stat, conform prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă, se va face de către ordonatorii principali de credite, pe baza instrucţiunilor Ministerului Finanţelor Publice.

    ART. 14
    Desfiinţarea ministerelor, departamentelor, autorităţilor, instituţiilor sau a celorlalte structuri administrative, prevăzută de prezenta ordonanţă de urgenţă, îşi produce efectele la data intrării în vigoare a actului normativ care reglementează organizarea şi funcţionarea noilor ministere, departamente, autorităţi, instituţii sau celorlalte structuri administrative care se subrogă în drepturile şi obligaţiile celor desfiinţate.

    CAP. II
    Modificarea şi completarea unor acte normative
    ART. 15
    La data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, următoarele acte normative se modifică şi se completează după cum urmează:
    I. Alineatele (1), (1^1) şi (5) ale articolului 1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 20/2013 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Oficiului Naţional pentru Jocuri de Noroc şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea şi exploatarea jocurilor de noroc, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 187 din 3 aprilie 2013, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 227/2013, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(1) Se înfiinţează Oficiul Naţional pentru Jocuri de Noroc, denumit în continuare Oficiul, ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului Finanţelor Publice.
(1^1) Oficiul îşi desfăşoară activitatea în subordinea Ministerului Finanţelor Publice.
    ................................................................................................
(5) Oficiul are buget propriu şi este finanţat de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Finanţelor Publice. Preşedintele Oficiului are calitatea de ordonator terţiar de credite."

    II. Legea nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, necesară realizării unor obiective de interes naţional, judeţean şi local, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 853 din 20 decembrie 2010, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
    1. La articolul 2 alineatul (2), litera d^1) va avea următorul cuprins:
    "d^1) Secretariatul General al Guvernului, prin Compania Naţională de Transport al Energiei Electrice «Transelectrica» - S.A., pentru lucrările de interes naţional de dezvoltare a transportului de energie electrică, şi prin Societatea Naţională de Transport Gaze Naturale «Transgaz» - S.A. Mediaş, pentru lucrările de interes naţional de dezvoltare, modernizare, reabilitare a sistemului naţional de transport al gazelor naturale;"

    2. La articolul 25, alineatul (2) va avea următorul cuprins:
    "(2) Proiectele cuprinse în programul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei, Ministerului Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, Secretariatului General al Guvernului sau în cele ale autorităţilor administraţiei publice judeţene şi locale, privind dezvoltarea de obiective de interes naţional, respectiv de interes judeţean şi local, şi care necesită exproprierea pentru cauză de utilitate publică în înţelesul prezentei legi sunt scutite de cotele către Inspectoratul de Stat în Construcţii prevăzute de Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, republicată, cu modificările ulterioare, şi de Legea nr. 50/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, datorate pentru lucrările de construcţii executate pe coridorul de expropriere."

    3. Articolul 33 va avea următorul cuprins:
    "ART. 33
    Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei, Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, Ministerul Finanţelor Publice, Secretariatul General al Guvernului, structurile din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională şi Agenţia Naţională pentru Resurse Minerale vor elabora normele metodologice de punere în aplicare a prezentei legi, care vor fi aprobate prin hotărâre a Guvernului, cu avizul Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară."


    III. După articolul 99 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 18 din 10 ianuarie 2011, cu modificările si completările ulterioare, se introduce un nou articol, articolul 99^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 99^1
    (1) Se înfiinţează Centrul Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie prin preluarea activităţii şi structurii Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei şi ale Centrului Naţional pentru Evaluare şi Examinare.
    (2) La intrarea în vigoare a hotărârii Guvernului privind organizarea şi funcţionarea Centrului Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie, Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei şi Centrul Naţional pentru Evaluare şi Examinare se desfiinţează."

    IV. Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 589 din 18 iulie 2019, se modifică după cum urmează:
    1. La articolul 39, alineatul (1) va avea următorul cuprins:
    "(1) Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor este unitatea de informaţii financiare a României, de tip administrativ, cu sediul în municipiul Bucureşti, organ de specialitate cu personalitate juridică, independent şi autonom din punct de vedere operaţional şi funcţional, în subordinea Ministerului Finanţelor Publice."

    2. La articolul 40, alineatul (2) va avea următorul cuprins:
    "(2) Oficiul este condus de un preşedinte, care are calitatea de ordonator terţiar de credite, şi de un vicepreşedinte, numiţi prin hotărâre a Guvernului. Preşedintele Oficiului este demnitar cu rang de secretar de stat. Vicepreşedintele este demnitar cu rang de subsecretar de stat."


    V. La data intrării în vigoare a hotărârii Guvernului care reglementează înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei, Ordonanţa Guvernului nr. 23/2016 privind înfiinţarea Institutului Naţional de Administraţie, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 658 din 29 august 2016, cu modificările şi completările ulterioare, se abrogă.
    VI. Alineatele (1) şi (2) ale articolului 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 11/2017 privind organizarea şi funcţionarea Agentului guvernamental pentru Curtea de Justiţie a Uniunii Europene, precum şi pentru Curtea de Justiţie a Asociaţiei Europene a Liberului Schimb, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 84 din 30 ianuarie 2017, aprobată cu modificări prin Legea nr. 248/2017, se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(1) Agentul guvernamental are rang de subsecretar de stat şi este numit şi eliberat din funcţie prin decizia prim-ministrului, la propunerea ministrului afacerilor externe.
(2) Agentul guvernamental îşi desfăşoară activitatea în directa coordonare a ministrului afacerilor externe."



    ART. 16
    (1) În cuprinsul actelor normative în vigoare următoarele denumiri şi sintagme se înlocuiesc după cum urmează:
    a) „Ministerul Economiei“, „Ministerul Energiei“, „Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat“, „Ministerul Turismului“ cu „Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri“;
    b) „Ministerul Transporturilor“ şi „Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale“ cu „Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor“;
    c) „Ministerul Mediului“, „Ministerul Apelor şi Pădurilor“ cu „Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor“;
    d) „Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice“ şi „Institutul Naţional de Administraţie“ cu „Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei“;
    e) „Ministerul Educaţiei Naţionale“, „Ministerul Cercetării şi Inovării“ cu „Ministerul Educaţiei şi Cercetării“;
    f) „Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale“ cu „Ministerul Culturii“;
    g) „Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale“ cu „Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale“;
    h) „Ministerul Românilor de Pretutindeni“ cu „Departamentul pentru Românii de Pretutindeni“;
    i) „Ministerul pentru Relaţia cu Parlamentul“ cu „Departamentul pentru relaţia cu Parlamentul“ sau, după caz, cu „Departamentul pentru relaţia cu Moldova“;
    j) de la data intrării în vigoare a hotărârii Guvernului privind organizarea şi funcţionarea Centrului Naţional de Politici şi Evaluare, în cuprinsul actelor normative în vigoare, următoarele expresii şi denumiri se înlocuiesc după cum urmează: sintagma „Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei“ cu sintagma „Centrul Naţional de Politici şi Evaluare“ şi sintagma „Centrul Naţional pentru Evaluare şi Examinare“ cu sintagma „Centrul Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie“.

    (2) Dispoziţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 1/2017 pentru stabilirea unor măsuri în domeniul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 12 din 5 ianuarie 2017, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 129/2017, cu modificările şi completările ulterioare, îşi încetează aplicabilitatea.



                    PRIM-MINISTRU
                    LUDOVIC ORBAN
                    Contrasemnează:
                    Viceprim-ministru,
                    Raluca Turcan
                    Ministrul lucrărilor publice, dezvoltării şi administraţiei,
                    Ion Ştefan
                    Ministrul mediului, apelor şi pădurilor,
                    Costel Alexe
                    Ministrul tineretului şi sportului,
                    Marian Ionuţ Stroe
                    Ministrul economiei, energiei şi mediului de afaceri,
                    Virgil-Daniel Popescu
                    Ministrul muncii şi protecţiei sociale,
                    Victoria Violeta Alexandru
                    Ministrul culturii,
                    Bogdan Gheorghiu
                    Ministrul educaţiei şi cercetării,
                    Cristina Monica Anisie
                    Ministrul afacerilor externe,
                    Bogdan Lucian Aurescu
                    Ministrul transporturilor, infrastructurii şi comunicaţiilor,
                    Lucian Nicolae Bode
                    Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
                    Nechita-Adrian Oros
                    Ministrul finanţelor publice,
                    Vasile-Florin Cîţu
                    Secretarul general al Guvernului,
                    Toni Greblă

    Bucureşti, 6 noiembrie 2019.
    Nr. 68.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016