Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 68 din 17 iulie 2018  privind achiziţia centralizată de elicoptere şi simulatoare de zbor aparţinând  Ministerului Afacerilor Interne, pentru gestionarea situaţiilor de urgenţă    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 68 din 17 iulie 2018 privind achiziţia centralizată de elicoptere şi simulatoare de zbor aparţinând Ministerului Afacerilor Interne, pentru gestionarea situaţiilor de urgenţă

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 623 din 18 iulie 2018
    Având în vedere faptul că Ministerul Afacerilor Interne, prin operatorul său aerian - Inspectoratul General de Aviaţie - dispune în prezent de 22 de aeronave, respectiv 20 de elicoptere şi 2 avioane reprezentând un grad general de asigurare de 56% faţă de totalul prevăzut în Strategia dezvoltării aviaţiei Ministerului Afacerilor Interne 2010-2020, aprobată prin Hotărârea Consiliului Suprem de Apărare a Ţării nr. 132.496/05.10.2010,
    întrucât vechimea elicopterelor se încadrează între 1 şi 45 de ani, 6 fiind de tip Mi-8/Mi-17 cu o vechime între 25 şi 45 de ani, 2 sunt de tip IAR-316B cu o vechime între 34 şi 40 de ani, iar 12 sunt de tip EC-135/H-135 cu o vechime între 1 an şi 15 ani,
    deoarece, în prezent, din totalul de 14 elicoptere uşoare aflate în dotare, 10 sunt destinate executării misiunilor aeromedicale, dar niciuna dintre aceste aeronave nu este echipată conform specificului misiunilor de căutare-salvare, respectiv misiunilor de salvare din medii montane, din mediul maritim sau din medii greu accesibile, iar dotarea actuală a Inspectoratului General de Aviaţie nu este aliniată cerinţelor de siguranţă conţinute de standardele internaţionale pentru operare maritimă,
    având în vedere faptul că distribuţia teritorială a resurselor este actualmente stabilită preponderent pe principiul timpului de răspuns la urgenţe medicale şi nu permite o alocare rapidă a acestora în cazul acţiunilor de căutare-salvare, necesitând deseori adaptări ale echipării în funcţie de tipologia misiunilor care trebuie executate,
    întrucât soluţiile adoptate până în prezent - reparaţii şi modernizări - nu au oferit decât o rezolvare pe termen scurt a situaţiei, operativitatea aeronavelor vechi fiind în continuă scădere, cu implicaţii negative asupra acoperirii teritoriului cu resurse de acest gen, asupra timpului de răspuns la urgenţe şi, implicit, asupra calităţii asistenţei medicale asigurate populaţiei, situaţie care poate conduce la pierderi de vieţi omeneşti,
    luând în considerare că cele 6 elicoptere de tip MI-8/17 existente în flotă, utilizate în cazul accidentelor cu victime multiple, pentru misiuni de transport materiale/personal sau pentru stingerea incendiilor de fond forestier au o vechime foarte mare în exploatare, unele de peste 40 de ani, generează mari dificultăţi în aprovizionarea cu piese de schimb şi subansamble, cu consecinţe negative privind starea de operativitate a acestora,
    în condiţiile în care, la acest moment, singura posibilitate de finanţare a necesarului aeronautic a fost identificată ca fiind Programul operaţional Infrastructură mare, în care Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă este eligibil, independent sau împreună cu alte instituţii specializate care asigură funcţii de sprijin în gestionarea situaţiilor de urgenţă, pentru derularea acţiunilor subsecvente Obiectivului specific 5.2,
    se impune astfel de urgenţă desfăşurarea procedurilor de achiziţie publică, în vederea încheierii acordurilor-cadru pentru achiziţia de aeronave multirol de generaţie nouă, precum şi pentru asigurarea facilităţilor de instruire a personalului navigant aferent.
    Ţinând cont că achiziţia centralizată creează premisele obţinerii unor produse de calitate la preţuri inferioare comparativ cu cele implicate de achiziţia neunitară a produselor,
    întrucât aceste consecinţe negative asupra acoperirii teritoriului cu resurse, timpului de răspuns la urgenţe şi calităţii serviciilor aeromedicale asigurate cetăţenilor, ce vor apărea în situaţia neadoptării măsurilor propuse, pot fi evitate prin luarea de măsuri adecvate adoptate în timp real,
    în considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul public general şi constituie o situaţie extraordinară, a cărei reglementare nu poate fi amânată,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ART. 1
    Se desemnează Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, denumit în continuare IGSU, ca unitate de achiziţii centralizată pentru achiziţia centralizată de elicoptere uşoare, medii/grele, precum şi de simulatoare de zbor, pentru Inspectoratul General de Aviaţie al Ministerului Afacerilor Interne, necesare pregătirii şi executării misiunilor operative în situaţii de urgenţă.

    ART. 2
    (1) IGSU încheie acorduri-cadru pentru aparatele de zbor şi de instruire prevăzute la art. 1.
    (2) În cuprinsul anunţurilor de participare publicate în cadrul procedurilor de atribuire a acordurilor-cadru, organizate de către IGSU, se prevede şi Inspectoratul General de Aviaţie al Ministerului Afacerilor Interne, denumit în continuare IGAv, ca autoritate contractantă pentru încheierea contractelor subsecvente.

    ART. 3
    Necesarul de elicoptere şi simulatoare de zbor, pe tipuri şi cantităţi, se întocmeşte de IGSU şi IGAv, în termen de 10 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, în acord cu documentele strategice aplicabile Ministerului Afacerilor Interne în domeniul aerian şi al gestionării situaţiilor de urgenţă.

    ART. 4
    (1) Caietele de sarcini, inclusiv specificaţiile tehnice aferente procedurii de achiziţie, se elaborează de către o comisie mixtă având în componenţă reprezentanţi ai IGSU, IGAv şi Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, denumit în continuare DSU.
    (2) IGAv este abilitat să stabilească preţul unitar estimat pentru fiecare tip de elicopter şi simulator de zbor care face obiectul achiziţiei în sistem centralizat.
    (3) Răspunsurile la solicitările de clarificări care vizează documentaţia de atribuire se formulează de către unitatea de achiziţii publice centralizată, în baza argumentelor tehnice formulate în scris de către reprezentanţii DSU, pentru partea medicală din compunerea elicopterelor, şi ai IGAv, pentru partea tehnică din compunerea elicopterelor şi a simulatoarelor de zbor.
    (4) În procesul de evaluare a ofertelor, Comisia de evaluare va cuprinde reprezentanţii instituţiilor prevăzute la alin. (1), în condiţiile art. 126 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 395/2016, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 5
    Bunurile achiziţionate în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţă intră în proprietatea privată a statului şi în dotarea IGAv.

    ART. 6
    Se desemnează secretarul de stat, şef al Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă al Ministerului Afacerilor Interne, responsabil de coordonarea tuturor activităţilor care privesc finanţarea, derularea procedurilor de achiziţie şi livrarea elicopterelor şi simulatoarelor de zbor.



                    PRIM-MINISTRU
                    VASILICA-VIORICA DĂNCILĂ
                    Contrasemnează:
                    Ministrul afacerilor interne,
                    Carmen Daniela Dan
                    Viceprim-ministru,
                    Viorel Ştefan
                    Ministrul finanţelor publice,
                    Eugen Orlando Teodorovici

    Bucureşti, 17 iulie 2018.
    Nr. 68.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016