Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 64 din 12 iulie 2018  pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 24/2016 privind organizarea şi desfăşurarea activităţii de neutralizare a subproduselor de origine animală care nu sunt destinate consumului uman    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 64 din 12 iulie 2018 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 24/2016 privind organizarea şi desfăşurarea activităţii de neutralizare a subproduselor de origine animală care nu sunt destinate consumului uman

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 607 din 16 iulie 2018
    Luând în considerare prevederile Regulamentului (CE) nr. 1.069/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 21 octombrie 2009 de stabilire a unor norme sanitare privind subprodusele de origine animală şi produsele derivate care nu sunt destinate consumului uman şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.774/2002 şi faptul că, în anul 2010, în cele opt euroregiuni de dezvoltare ale României a încetat activitatea de colectare şi neutralizare a subproduselor de origine animală de către concesionar şi, ca urmare, se pot crea condiţii favorabile pentru izbucnirea de epizootii grave ce pot pune în pericol sănătatea publică,
    având în vedere prevederile Orientărilor Uniunii Europene privind ajutoarele de stat în sectoarele agricol şi forestier şi în zonele rurale pentru perioada 2014-2020, capitolul I, secţiunea 1.2.1.4 - Ajutoare pentru animale moarte, Comisia Europeană a recomandat ca „autorităţile române să identifice, cât mai repede posibil, un Plan de acţiune pentru un sistem adaptat condiţiilor din România şi viabil din punct de vedere financiar şi al rentabilităţii“, astfel încât să se evite deschiderea acţiunii de infringement împotriva României, cu repercusiuni asupra producătorilor români care vor fi penalizaţi prin interzicerea accesului la piaţa europeană.
    Luând în considerare recomandările Comisiei Europene cu privire la activitatea de neutralizare a animalelor moarte provenite din gospodăriile crescătorilor individuali de animale, ţinând cont de necesitatea evitării şi acoperirii unor riscuri la adresa securităţii şi siguranţei alimentare a populaţiei, precum şi combaterea unor situaţii de criză care ar conduce la restricţii comerciale care pot afecta întreg sectorul de creştere a animalelor, precum şi pentru evitarea deschiderii acţiunii de infringement împotriva României, cu repercusiuni asupra producătorilor români care vor fi penalizaţi prin interzicerea accesului la piaţa europeană, este necesar ca, în regim de urgenţă, să fie luate măsuri care să asigure ecarisarea teritoriului.
    Ca urmare a observaţiilor transmise de Comisia Europeană, este necesar să se modifice unele prevederi ale Ordonanţei Guvernului nr. 24/2016 privind organizarea şi desfăşurarea activităţii de neutralizare a subproduselor de origine animală care nu sunt destinate consumului uman, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 55/2017, astfel încât sprijinul financiar instituit pentru activitatea de neutralizare a animalelor moarte provenite din gospodăriile crescătorilor individuali de animale să fie compatibil cu legislaţia europeană în domeniul ajutoarelor de stat.
    Neadoptarea prezentei ordonanţe de urgenţă este de natură să genereze imposibilitatea autorităţilor române de a adopta normele metodologice de aplicare a ordonanţei Guvernului sus-menţionate, aşa cum au fost asumate şi aprobate prin Decizia Comisiei Europene nr. 4.357/2018 de acordare a ajutorului de stat pentru realizarea activităţii de neutralizare a animalelor moarte provenite de la crescătorii individuali de animale. Precizăm că autorităţile române şi-au asumat modificările prevăzute prin prezenta ordonanţă faţă de Comisia Europeană, în vederea emiterii deciziei de acordare a ajutorului de stat menţionate anterior.
    Neadoptarea prezentei ordonanţe de urgenţă este de natură să genereze imposibilitatea ecarisării teritoriului din cauza lipsei normelor metodologice care reglementează relaţiile contractuale între consiliile judeţene şi unităţile de ecarisare, ceea ce creează condiţii favorabile pentru izbucnirea de epizootii grave ce pot pune în pericol sănătatea publică, cu riscuri la adresa securităţii şi siguranţei alimentare şi, implicit, riscul de deschidere a acţiunii de infringement.
    De asemenea, având în vedere evoluţia agresivă a pestei porcine africane în România, în condiţiile în care gradul de contagiozitate este extrem de ridicat pentru efectivele de suine, atât din exploataţiile nonprofesionale, cât şi din exploataţiile comerciale, se impune urgentarea adoptării prezentei ordonanţe de urgenţă, pentru evitarea consecinţelor negative generate de imposibilitatea ecarisării teritoriului.
    Neadoptarea prezentei ordonanţe de urgenţă este de natură să genereze aspecte sociale negative, precum şi destabilizarea veniturilor producătorilor români.
    În considerarea faptului că aspectele sus-menţionate constituie o situaţie extraordinară, ce vizează interesul public major pentru evitarea deschiderii acţiunii de infringement împotriva României, a cărei reglementare nu poate fi amânată, se impune adoptarea de măsuri imediate pe calea ordonanţei de urgenţă.
    În temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ARTICOL UNIC
    Ordonanţa Guvernului nr. 24/2016 privind organizarea şi desfăşurarea activităţii de neutralizare a subproduselor de origine animală care nu sunt destinate consumului uman, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 664 din 30 august 2016, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 55/2017, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 2 alineatul (1), după litera d) se introduce o nouă literă, litera d^1), cu următorul cuprins:
    "d^1) animale moarte - potrivit prevederilor capitolului 2, pct. 2.4. „Definiţii“, nr. crt. 27 din Orientările UE, animalele ucise prin eutanasie, cu sau fără diagnostic exact, ori care au murit, inclusiv animalele născute moarte sau nenăscute, în cadrul unei ferme sau în orice alt spaţiu ori în timpul transportului, dar care nu au fost sacrificate pentru consumul uman;"

    2. La articolul 2 alineatul (1), litera f) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "f) crescători individuali de animale - persoane fizice care cresc sau deţin animale de interes economic în gospodăriile individuale, în exploataţii nonprofesionale;"

    3. La articolul 5, alineatele (3), (5) şi (7) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(3) La nivelul judeţelor, consiliile judeţene, iar la nivelul municipiului Bucureşti, Consiliul General al Municipiului Bucureşti, organizează şi sunt responsabile pentru desfăşurarea activităţii de neutralizare a animalelor moarte provenite din gospodăriile crescătorilor individuali de animale, având obligaţia de a asigura contractual, în condiţiile legii, realizarea acestei activităţi de neutralizare cu o unitate de ecarisare autorizată conform legislaţiei în vigoare.
    ................................................................................................
(5) Resursele financiare necesare realizării activităţii de colectare, transport, depozitare şi neutralizare a animalelor moarte de către consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti, prevăzute la alin. (3), se asigură, integral, prin transferuri de la bugetul de stat către bugetele locale ale judeţelor, respectiv bugetul local al municipiului Bucureşti, prin bugetul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.
    ................................................................................................
(7) Pentru activitatea de neutralizare a animalelor moarte provenite din gospodăriile crescătorilor individuali de animale, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale şi Autoritatea Naţională Sanitară-Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor stabilesc categoriile de servicii pentru desfăşurarea activităţii de neutralizare a animalelor moarte pentru care se acordă sprijin financiar, cheltuielile eligibile, cuantumul sprijinului financiar şi modul de acordare a acestuia, prin normele metodologice de aplicare a prevederilor prezentei ordonanţe, în baza prevederilor din partea a II-a, capitolul I, secţiunea 1.2.1.4 «Ajutoarele pentru animale moarte ale Orientărilor Uniunii Europene privind ajutoarele de stat în sectoarele agricol şi forestier şi în zonele rurale pentru perioada 2014-2020"





                    PRIM-MINISTRU
                    VASILICA-VIORICA DĂNCILĂ
                    Contrasemnează:
                    p. Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice,
                    Sirma Caraman,
                    secretar de stat
                    Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
                    Petre Daea
                    Ministrul finanţelor publice,
                    Eugen Orlando Teodorovici
                    p. Ministrul afacerilor externe,
                    Dănuţ Sebastian Neculăescu,
                    secretar de stat
                    p. Ministrul delegat pentru afaceri europene,
                    Cristian-Gabriel Winzer,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 12 iulie 2018.
    Nr. 64.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016