Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Având în vedere prevederile Regulamentului (UE) 2021/241 al Parlamentului European şi al Consiliului din 12 februarie 2021 de instituire a Mecanismului de redresare şi rezilienţă, precum şi ale Deciziei de punere în aplicare a Consiliului din 3 noiembrie 2021 de aprobare a evaluării planului de redresare şi rezilienţă al României, modificată prin Decizia de punere în aplicare a Consiliului din 11 decembrie 2023,
ţinând cont de angajamentele asumate de România prin Planul naţional de redresare şi rezilienţă al României, în special în cadrul componentei 2. Păduri şi protecţia biodiversităţii, reforma 1. Reforma sistemului de management şi a celui privind guvernanţa în domeniul forestier prin dezvoltarea unei noi Strategii forestiere naţionale şi a legislaţiei subsecvente, jalonul 24 - Intrarea în vigoare a actelor normative de modificare şi completare a legislaţiei actuale în domeniul forestier, menite să raţionalizeze cadrul juridic, să combată exploatarea forestieră ilegală şi să îmbunătăţească gestionarea pădurilor,
luând în considerare faptul că, potrivit jaloanelor asumate, activităţile prevăzute în cadrul acestei reforme trebuiau finalizate până cel târziu la data de 30 iunie 2023 (jalonul 24), iar neîndeplinirea acestora poate conduce la pierderea fondurilor europene aferente tranşei de plată corespunzătoare, cu impact negativ asupra bugetului general consolidat şi asupra capacităţii statului de a finanţa alte investiţii verzi condiţionate de respectarea acestui jalon,
dat fiind faptul că, prin componenta 2. Păduri şi protecţia biodiversităţii, reforma 1. Reforma sistemului de management şi a celui privind guvernanţa în domeniul forestier prin dezvoltarea unei noi Strategii forestiere naţionale şi a legislaţiei subsecvente, jalonul 24 - Intrarea în vigoare a actelor normative de modificare şi completare a legislaţiei actuale în domeniul forestier, România s-a angajat să implementeze reforme structurale în sectorul forestier, inclusiv modernizarea administrării pădurilor, digitalizarea proceselor şi combaterea tăierilor ilegale, îndeplinirea jaloanelor din Planul naţional de redresare şi rezilienţă al României fiind condiţionată de reorganizarea Regiei Naţionale a Pădurilor - Romsilva,
ţinând cont de faptul că reglementarea nu poate fi amânată, motivat de faptul că nerespectarea acestor obligaţii poate conduce la pierderea finanţărilor europene şi la aplicarea unei penalităţi în valoare de aproximativ 770 milioane euro, astfel încât s-ar putea produce un efect negativ major asupra bugetului de stat, atingerea acestui jalon fiind inclusă în cererea de plată nr. 4, care urmează a fi transmisă Comisiei Europene în cursul lunii noiembrie 2025, sens în care se justifică urgenţa aprobării acestor măsuri,
luând seama că, potrivit Propunerii de Decizie de punere în aplicare a Consiliului de modificare a Deciziei de punere în aplicare (UE) (ST 12.319/21 INIT; ST 12.319/21 ADD 1) din 29 octombrie 2021 de aprobare a evaluării planului de redresare şi rezilienţă al României, termenul stabilit pentru atingerea acestui jalon este 31 decembrie 2025, sens în care perioada prevăzută pentru adoptarea actelor normative necesare pentru atingerea acestui jalon este foarte restrictiv,
având în vedere faptul că Regia Naţională a Pădurilor - Romsilva, în calitate de administrator al fondului forestier proprietate publică a statului, joacă un rol strategic în asigurarea gestionării durabile a pădurilor şi valorificării resurselor silvice în interes public, iar, în prezent, cadrul legislativ şi instituţional în care îşi desfăşoară activitatea este depăşit, inadecvat realităţilor actuale economice, sociale şi de mediu, precum şi angajamentelor asumate de România prin Planul naţional de redresare şi rezilienţă şi alte angajamente internaţionale,
considerând că Regia Naţională a Pădurilor - Romsilva funcţionează pe baza unui cadru normativ învechit, necorelat cu dispoziţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 111/2016, cu modificările şi completările ulterioare, ceea ce poate afecta eficienţa, transparenţa şi responsabilitatea managerială, iar lipsa conformării la aceste principii generează riscuri majore privind deciziile strategice, performanţa şi atragerea de investiţii durabile, sens în care proiectul de act normativ permite armonizarea regimului juridic al Regiei Naţionale a Pădurilor - Romsilva cu legislaţia în vigoare şi bunele practici în domeniu,
ţinând seama de necesitatea adoptării de măsuri legislative urgente pentru a asigura operaţionalizarea structurilor administrative implicate în gestionarea fondului forestier naţional, inclusiv prin ocuparea funcţiilor de conducere din cadrul Regiei Naţionale a Pădurilor - Romsilva şi al ocoalelor silvice de stat, prin crearea cadrului legal pentru numirea unei conduceri stabile, în condiţii de legalitate, profesionalism şi predictibilitate,
având în vedere disfuncţionalităţile actuale în procesul de evaluare a performanţei persoanelor care ocupă funcţii de conducere în cadrul structurilor silvice menţionate, evaluare realizată exclusiv la finalul mandatului, fiind necesară instituirea unui mecanism anual de evaluare a performanţei, care să permită monitorizarea continuă a respectării indicatorilor de performanţă financiari, nefinanciari şi specifici,
dat fiind faptul că evaluarea îndeplinirii indicatorilor de performanţă financiari, nefinanciari şi specifici prevăzuţi pentru toate funcţiile de conducere de la ocoalele silvice de stat şi de regim, respectiv funcţiile de director din structura Regiei Naţionale a Pădurilor - Romsilva la finalul mandatului este insuficientă, în condiţiile în care aceştia îşi încheie raporturile de muncă cu angajatorii lor, este necesară introducerea unui proces de evaluare anuală a îndeplinirii indicatorilor.
Considerând că Regia Naţională a Pădurilor - Romsilva şi ocoalele silvice de regim au un rol central în atingerea obiectivelor de mediu ale României, inclusiv protejarea biodiversităţii, atenuarea schimbărilor climatice şi gestionarea durabilă a resurselor forestiere, sens în care reforma instituţională este necesară pentru creşterea capacităţii operaţionale, atragerea fondurilor externe şi modernizarea proceselor de administrare forestieră,
ţinând cont de necesitatea clarificării regimului juridic aplicabil infracţiunii de transport de materiale lemnoase prevăzută la art. 151 alin. (4) din Legea nr. 331/2024 privind Codul silvic, cu modificările şi completările ulterioare, dacă volumul materialelor lemnoase transportate fără provenienţă legală este sub limita de 5,01 mc, dar fapta a fost săvârşită de cel puţin două ori în interval de un an, iar volumul cumulat al materialelor lemnoase transportate fără provenienţă legală depăşeşte limita de 5,01 mc, faptă care în prezent nu poate fi sancţionată, ceea ce vulnerabilizează eforturile de combatere a tăierilor ilegale,
luând în considerare necesitatea corelării Legii nr. 331/2024, cu modificările şi completările ulterioare, cu Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 427/2001, cu modificările şi completările ulterioare, în ceea ce priveşte încadrarea personalului silvic în baza unui contract de mandat,
necesitatea reorganizării Regiei Naţionale a Pădurilor - Romsilva are un caracter urgent şi excepţional, având în vedere termenele stricte din Planul naţional de redresare şi rezilienţă al României, motivat de riscurile juridice asociate conducerii interimare şi pericolul apariţiei de blocaje administrative, iar neadoptarea în regim de urgenţă a măsurilor propuse poate conduce la pierderi financiare şi imposibilitatea implementării angajamentelor asumate la nivel european.
În baza faptului că elementele prezentate anterior vizează interesul general public şi constituie situaţii de urgenţă şi extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată, reprezentând o serie de modificări considerate optime pentru desfăşurarea activităţii Regiei Naţionale a Pădurilor- Romsilva,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
ART. I
Legea nr. 331/2024 privind Codul silvic, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 7 din 9 ianuarie 2025, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 13, alineatele (1)-(3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"(1) Conducerea ocoalelor silvice de stat, structuri fără personalitate juridică, este asigurată de către şeful de ocol, selectat şi numit prin concurs de către directorul general al Romsilva sau, după caz, de directorul general al RAAPPS, respectiv al INCDS sau al instituţiilor de învăţământ cu profil silvic, cu contract de mandat pe o perioadă de 5 ani, cu posibilitatea prelungirii o singură dată cu aceeaşi perioadă, condiţionat de promovarea procedurii de selecţie.
(2) Conducerea şi reprezentarea legală a ocoalelor silvice de regim, altele decât cele care funcţionează ca regii autonome de interes local, sunt asigurate de către şeful de ocol, selectat şi numit prin concurs de către organul de conducere al proprietarului/asociaţiei de proprietari care a constituit ocolul silvic, după caz, cu contract de mandat pe o perioadă de 5 ani, cu posibilitatea prelungirii succesive cu aceeaşi perioadă, condiţionat de promovarea procedurii de selecţie.
(3) Directorii din cadrul fiecărei structuri a Romsilva sunt selectaţi şi numiţi prin concurs de către directorul general al Romsilva, cu contract de mandat pe o perioadă de 5 ani, cu posibilitatea prelungirii o singură dată cu aceeaşi perioadă, condiţionat de promovarea procedurii de selecţie."
2. La articolul 13, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alin. (3^1), cu următorul cuprins:
"(3^1) Indicatorii de performanţă financiari, nefinanciari şi specifici din contractul de mandat prevăzut la alin. (1)-(3) sunt stabiliţi de către mandant. În cazul structurilor prevăzute la alin. (1) şi (3) sunt selectaţi cel puţin două treimi dintre indicatorii care se aprobă prin hotărârea Guvernului prevăzută la art. 32 alin. (2)."
3. La articolul 13, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(4) Evaluarea îndeplinirii indicatorilor prevăzuţi la alin. (3^1) se face de către mandant, anual. În cazul structurilor prevăzute la alin. (1) şi (3), neîndeplinirea a cel puţin două treimi dintre indicatori atrage încetarea contractului de mandat de către mandant, iar în cazul ocoalelor silvice de regim prevăzute la alin. (2), contractul de mandat încetează în condiţiile stabilite în cadrul acestuia."
4. După articolul 13 se introduce un nou articol, art. 13^1, cu următorul cuprins:
"ART. 13^1
Selecţia şi numirea conducerii structurilor silvice
(1) Poate participa la procedura de selecţie şi numire prin concurs pentru ocuparea funcţiilor de director din cadrul fiecărei structuri a Romsilva şi de şef al ocolului silvic de stat şi de regim persoana care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:
a) are studii superioare în specialitatea silvicultură finalizate cel puţin cu diplomă de licenţă şi îndeplineşte condiţiile de vechime minimă în domeniul silvicultură prevăzute la art. 17 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 427/2001, cu modificările şi completările ulterioare, specifice fiecărei funcţii de conducere;
b) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni de serviciu, în legătură cu serviciul, sau pentru infracţiunile prevăzute de prezenta lege;
c) nu se află într-o situaţie de conflict de interese sau în stare de incompatibilitate, astfel cum sunt definite la art. 138;
d) nu a fost destituită dintr-o funcţie publică, nu i-a încetat contractul individual de muncă sau nu i-a fost revocat contractul de mandat, pentru motive disciplinare, după caz, în ultimii 3 ani.
(2) Pentru ocoalele silvice de regim care funcţionează ca regii autonome de interes local se aplică condiţiile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 111/2016, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cele prevăzute la alin. (1).
(3) Procedura de selecţie şi numire prin concurs a directorilor din cadrul fiecărei structuri a Romsilva şi a şefilor ocoalelor silvice de stat şi de regim se bazează pe un proces care cuprinde următoarele etape:
a) proba scrisă;
b) interviul, în cadrul căruia se evaluează abilităţile de management şi aptitudinile personale ale candidatului corespunzătoare responsabilităţii atribuite, precum şi calitatea planului managerial, înregistrat audio şi video, care se postează pe pagina web ulterior selecţiei, cu respectarea prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), precum şi a legislaţiei naţionale aplicabile domeniului protecţiei datelor.
(4) Metodologia privind organizarea şi desfăşurarea procedurii de selecţie şi numire prin concurs pentru ocuparea funcţiilor de director din cadrul fiecărei structuri a Romsilva şi a şefilor ocoalelor silvice de stat şi de regim se aprobă prin ordin al conducătorului Autorităţii, la propunerea consiliului de administraţie, sau al forului de conducere al ocoalelor silvice de regim, după caz.
(5) Prin excepţie de la alin. (3) şi (4), pentru ocuparea posturilor de director general şi director financiar al Romsilva şi de şefi ai ocoalelor silvice de regim care funcţionează ca regii autonome de interes local, se aplică prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 111/2016, cu modificările şi completările ulterioare."
5. La articolul 32, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (2^1), cu următorul cuprins:
"(2^1) Metodologia pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea subunităţilor din cadrul unităţilor fără personalitate juridică din Romsilva se aprobă prin ordin al conducătorului Autorităţii, la propunerea consiliului de administraţie."
6. La articolul 32, după alineatul (3) se introduc două noi alineate, alin. (3^1) şi (3^2), cu următorul cuprins:
"(3^1) Hotărârea prevăzută la alin. (2) reglementează activităţile economice suplimentare celor de administrare a fondului forestier desfăşurate de Romsilva, inclusiv pe cele care se desfăşoară în condiţii de eficienţă economică.
(3^2) În sensul prevederilor alin. (3^1), prin eficienţă economică se înţelege faptul că raportul dintre veniturile obţinute şi cheltuielile efectuate într-un an este cel puţin egal cu 1."
7. La articolul 32, după alineatul (8) se introduce un nou alineat, alin. (9), cu următorul cuprins:
"(9) Parcul auto şi de utilaje al Romsilva se gestionează prin intermediul unei aplicaţii informatice de management al flotei auto care include obligatoriu monitorizare GPS şi sonde litrometrice."
8. La articolul 63, alineatele (5) şi (5^1) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"(5) Începând cu anul 2028, amenajamentele silvice se elaborează pentru o perioadă de 20 de ani, cu excepţia celor întocmite pentru pădurile de plop, salcie şi alte specii repede crescătoare, care se elaborează pentru o perioadă de 5 sau de 10 ani.
(5^1) Amenajamentele silvice pentru care conferinţa I de amenajare a pădurilor a fost organizată anterior datei de 31 decembrie 2027 se aprobă pentru o perioadă de 10 ani, cu excepţia celor întocmite pentru pădurile de plop şi salcie, care se aprobă pentru o perioadă de 5 ani."
9. La articolul 151, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(4) Se sancţionează potrivit alin. (2) lit. a) transportul în mod repetat de materiale lemnoase fără provenienţă legală, dacă volumul materialelor lemnoase astfel transportate este sub limita de 5,01 mc, dar fapta a fost săvârşită de cel puţin două ori în interval de un an, iar volumul cumulat al materialelor lemnoase transportate fără provenienţă legală depăşeşte această limită."
10. La articolul 164, alineatul (4) se abrogă.
ART. II
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 238 din 30 mai 2000, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 427/2001, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 4 alineatul (1), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"b) personal silvic angajat cu contract individual de muncă - personalul silvic care îşi desfăşoară activitatea în baza unui contract individual de muncă, încheiat în condiţiile Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;"
2. La articolul 4 alineatul (1), după litera b) se introduce o nouă literă, lit. b^1), cu următorul cuprins:
"b^1) personal silvic selectat şi numit cu contract de mandat - personalul silvic care îşi desfăşoară activitatea în baza unui contract de mandat, încheiat în condiţiile Legii nr. 331/2024 privind Codul silvic, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv, după caz, ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 111/2016, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;"
3. Articolul 17 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 17
Pentru ocuparea prin procedură de selecţie şi numire prin concurs a funcţiilor de director general, director general adjunct, director, director tehnic şi şef de ocol cu contract de mandat, condiţiile sunt:
a) la structura centrală a Regiei Naţionale a Pădurilor - Romsilva, pentru funcţia de director general şi director general adjunct: 15 ani vechime minimă în domeniul silvicultură, dintre care 7 ani în funcţii de conducere în domeniul silvicultură, iar pentru funcţia de director: 10 ani vechime minimă în domeniul silvicultură, dintre care 5 ani în funcţii de conducere în domeniul silvicultură;
b) la unităţile cu personalitate juridică din cadrul Regiei Naţionale a Pădurilor - Romsilva, pentru funcţia de director: 10 ani vechime minimă în domeniul silvicultură, dintre care 5 ani în funcţii de conducere în domeniul specific de activitate;
c) la direcţia silvică, pentru funcţia de director şi director tehnic, dacă este cazul: 10 ani vechime minimă în domeniul silvicultură, dintre care 5 ani în funcţii de conducere în administrarea fondului forestier naţional;
d) la ocolul silvic de stat/ocolul silvic de regim, pentru funcţia de şef ocol: 5 ani vechime minimă în domeniul silvicultură."
4. După articolul 23 se introduce un nou articol, art. 23^1, cu următorul cuprins:
"ART. 23^1
(1) În scopul realizării controlului de specialitate potrivit art. 131 alin. (1) din Legea nr. 331/2024, cu modificările şi completările ulterioare, a atribuţiilor de serviciu privind paza fondului forestier, a fondului cinegetic, a fondului piscicol, a ariilor naturale protejate, acţiunile personalului cu atribuţii de control şi pază care îşi desfăşoară activitatea în entităţile prevăzute la art. 2 lit. a)-f) şi n) pot fi înregistrate cu mijloacele foto-audio-video din dotare, fără consimţământul persoanelor vizate. Înregistrările foto-audio-video constituie mijloace de probă.
(2) Imaginile fotografice ori înregistrările audio şi/sau video obţinute potrivit alin. (1) pot fi păstrate pe o perioadă de 6 luni de la data obţinerii acestora, cu excepţia situaţiilor în care sunt utilizate în cadrul unei proceduri judiciare, caz în care acestea urmează regimul probelor. La împlinirea acestui termen imaginile şi/sau înregistrările se distrug, prin proceduri ireversibile.
(3) Se interzice prelucrarea datelor cu caracter personal conţinute de imaginile fotografice ori înregistrările audio şi/sau video în alte scopuri decât cele în care au fost colectate, cu excepţia situaţiilor prevăzute expres de lege şi numai dacă sunt asigurate garanţiile necesare pentru protejarea drepturilor persoanelor vizate.
(4) Prelucrarea datelor cu caracter personal, efectuată de entităţile prevăzute la alin. (1), se realizează cu respectarea prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), precum şi a legislaţiei naţionale aplicabile domeniului protecţiei datelor.
(5) Procedura privind înregistrarea şi fixarea cu mijloace foto-audio-video din dotare a activităţilor specifice prevăzute la alin. (1), precum şi stocarea şi accesarea acestora se stabileşte prin hotărâre a Guvernului."
ART. III
(1) În termen de 20 de zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a ordinului prevăzut la art. 13^1 alin. (4) din Legea nr. 331/2024 privind Codul silvic, cu modificările şi completările ulterioare, se demarează procedura de selecţie şi numire prin concurs a directorilor din cadrul fiecărei structuri a Romsilva.
(2) În termen de 60 de zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a ordinului prevăzut la art. 13^1 alin. (4) din Legea nr. 331/2024, cu modificările şi completările ulterioare, se demarează procedura de selecţie şi numire prin concurs a posturilor vacante de şefi ocoale silvice de stat şi de regim.
(3) În termen de 10 zile lucrătoare de la finalizarea procedurii de selecţie şi numire prin concurs, angajatorul notifică în scris directorilor din cadrul fiecărei structuri a Romsilva propunerea de încheiere a unui act adiţional la contractul individual de muncă pentru încadrarea într-o funcţie de execuţie corespunzătoare nivelului pregătirii profesionale în cadrul structurii din care fac parte sau, în situaţia refuzului, încetarea contractului individual de muncă.
(4) În termen de 5 zile lucrătoare de la data comunicării notificării prevăzute la alin. (3), angajatul îşi dă consimţământul şi se încheie act adiţional la contractul individual de muncă sau comunică în scris angajatorului refuzul încheierii actului adiţional.
(5) În termen de 5 zile lucrătoare de la data comunicării refuzului încheierii actului adiţional, în condiţiile alin. (4), sau în lipsa comunicării acestuia, angajatorul emite decizia de încetare a contractului individual de muncă, cu respectarea dreptului de preaviz ce nu poate fi mai mic de 20 de zile lucrătoare.
(6) Contractul de mandat se încheie în condiţiile prevăzute la art. 13 şi 13^1 din Legea nr. 331/2024, cu modificările şi completările ulterioare, după încheierea actului adiţional prevăzut la alin. (4) sau după expirarea duratei de preaviz stabilită în decizia prevăzută la alin. (5), după caz.
(7) Contractul individual de muncă al angajatului sau raportul de serviciu al funcţionarului public selectat şi numit director sau şef ocol silvic cu contract de mandat conform prevederilor art. 13 alin. (1)-(3) din Legea nr. 331/2024, cu modificările şi completările ulterioare, se suspendă de drept pe perioada mandatului şi beneficiază de drepturile de vechime în muncă sau contribuţiile la pensii, precum şi de alte drepturi recunoscute până la data la care a fost numit în această funcţie de conducere.
(8) La încetarea contractului de mandat, angajatul al cărui contract individual de muncă este suspendat în condiţiile alin. (7) se poate reintegra în locul de muncă deţinut anterior fără a pierde vechimea sau alte drepturi legale, în măsura în care nu au intervenit modificări contractuale sau de structură organizatorică.
(9) Prin excepţie de la prevederile alin. (2)-(6), şefii ocoalelor silvice de stat şi de regim angajaţi prin concurs cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă încheie contract de mandat, în termen de 20 de zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, la propunerea mandantului, după încheierea, în prealabil, a unui act adiţional la contractul individual de muncă pentru încadrarea într-o funcţie de execuţie corespunzătoare nivelului pregătirii profesionale în cadrul structurii din care fac parte.
(10) Refuzul semnării actului adiţional la contractul individual de muncă prevăzut la alin. (9) conduce la încetarea acestuia, respectiv la neîncheierea contractului de mandat.
(11) Pentru şefii ocoalelor silvice de stat şi de regim ale căror contracte individuale de muncă sunt suspendate de drept pentru exercitarea unei funcţii publice sau de demnitate publică la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, prevederile alin. (9) se aplică de la data revenirii pe post.
(12) Posturile prevăzute la alin. (11) temporar vacante se ocupă până la revenirea titularului pe post, în condiţiile prevederilor alin. (2), cu respectarea perioadei mandatului prevăzută la art. 13 alin. (1), (2) şi (4) din Legea nr. 331/2024, cu modificările şi completările ulterioare.
ART. IV
Ordinul prevăzut la art. 13^1 alin. (4) din Legea nr. 331/2024, cu modificările şi completările ulterioare, se aprobă în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.
ART. V
La data intrării în vigoare a hotărârii prevăzute la art. 32 alin. (2) din Legea nr. 331/2024, cu modificările şi completările ulterioare, personalul încadrat în funcţiile de conducere din cadrul Regiei Naţionale a Pădurilor - Romsilva care se desfiinţează este preluat în alte structuri organizatorice, pe o funcţie de execuţie corespunzătoare pregătirii profesionale.
ART. VI
Ordinul prevăzut la art. 32 alin. (2^1) din Legea nr. 331/2024, cu modificările şi completările ulterioare, se aprobă în termen de 120 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.
ART. VII
Până la data din 31 decembrie 2027 se aprobă normele tehnice silvice şi se dezvoltă aplicaţia informatică, necesare punerii în aplicare a prevederilor art. 63 alin. (5) din Legea nr. 331/2024, cu modificările şi completările ulterioare.
ART. VIII
Gestionarea parcului auto şi de utilaje al Romsilva, prevăzută la art. 32 alin. (9) din Legea nr. 331/2024, cu modificările şi completările ulterioare, se realizează în scopul eficientizării cheltuielilor, în termen de 150 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.
ART. IX
Hotărârea prevăzută la art. 23^1 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 427/2001, cu modificările şi completările ulterioare, se aprobă în termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.
PRIM-MINISTRU
ILIE-GAVRIL BOLOJAN
Contrasemnează:
Viceprim-ministru, ministrul apărării naţionale,
Liviu-Ionuţ Moşteanu
p. Ministrul mediului, apelor şi pădurilor,
Teodor Dulceaţă,
secretar general adjunct
Secretarul general al Guvernului,
Ştefan-Radu Oprea
Ministrul muncii, familiei, tineretului şi solidarităţii sociale,
Petre-Florin Manole
p. Ministrul educaţiei şi cercetării,
Gigel Paraschiv,
secretar de stat
Bucureşti, 20 noiembrie 2025.
Nr. 63.
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: