Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 62 din 9 mai 2022  pentru modificarea art. 262 alin. (3^2) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 19/2022 privind unele măsuri referitoare la garanţiile de bună execuţie constituite în cadrul contractelor de achiziţie publică şi al contractelor sectoriale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 62 din 9 mai 2022 pentru modificarea art. 262 alin. (3^2) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 19/2022 privind unele măsuri referitoare la garanţiile de bună execuţie constituite în cadrul contractelor de achiziţie publică şi al contractelor sectoriale

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 464 din 9 mai 2022
    Având în vedere că prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 19/2022 privind unele măsuri referitoare la garanţiile de bună execuţie constituite în cadrul contractelor de achiziţie publică şi al contractelor sectoriale s-au instituit o serie de măsuri prin care se acordă posibilitatea operatorilor economici de a obţine noi instrumente de garantare utile în continuarea derulării contractelor de achiziţie publică în care sunt parte, iar termenul de depunere la autoritatea contractantă a noilor instrumente de garantare a fost stabilit în corelare cu dispoziţiile Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv 90 de zile de la data pronunţării hotărârii de deschidere a procedurii falimentului, perioadă în care mai sunt valabile instrumentele de garantare încheiate iniţial,
    luând în considerare că termenul alocat operatorilor economici pentru obţinerea de noi instrumente de garantare este insuficient în contextul economic actual, cu consecinţa imposibilităţii constituirii sau reconstituirii garanţiilor de bună execuţie prin contracte de asigurări de garanţii emise de societăţile de asigurări astfel încât să asigure obiectivele de investiţii aflate în derulare,
    ţinând cont de faptul că ne aflăm în faţa unei situaţii dificile în care culpa neîndeplinirii obligaţiilor contractuale nu poate fi considerată o culpă care aparţine exclusiv operatorilor economici,
    având în vedere dificultăţile constatate la această dată în punerea în practică în termenul iniţial a măsurilor reglementate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 19/2022 privind unele măsuri referitoare la garanţiile de bună execuţie constituite în cadrul contractelor de achiziţie publică şi al contractelor sectoriale, pentru a evita riscul dezangajării fondurilor alocate în cadrul Programului operaţional Infrastructură mare 2014-2020 prin nefinalizarea proiectelor în cadrul cărora sunt realizate şi încheiate contracte de achiziţie publică pentru care este necesară constituirea unei noi garanţii de bună execuţie, ce ar conduce la majorarea deficitului excesiv, adoptarea prelungirii termenului în care această operaţiune ar putea fi îndeplinită trebuie realizată pe calea ordonanţei de urgenţă.
    Întrucât neadoptarea prezentei ordonanţe de urgenţă a Guvernului ar avea ca impact imposibilitatea derulării contractelor de achiziţie publică, fiind afectate astfel şi alte domenii de activitate care fac obiectul respectivelor contracte de achiziţie, inclusiv asupra salariaţilor operatorilor economici cu care acestea sunt încheiate,
    având în vedere că termenul stabilit pentru valabilitatea instrumentelor de garantare se apropie de final, iar parcurgerea procedurii parlamentare pentru adoptarea unui act normativ nu ar putea avea ca rezultat adoptarea respectivului act normativ în timp util, astfel încât să nu fie afectat în mod negativ interesul public, se propune adoptarea prin ordonanţă de urgenţă a măsurilor necesare.
    Întrucât toate aceste elemente vizează un interes public şi constituie o situaţie extraordinară a cărei reglementare nu poate fi amânată şi impune adoptarea de măsuri imediate pe calea ordonanţei de urgenţă, prin care să se reglementeze un nou termen în care să poată fi realizate procedurile necesare, pentru continuarea derulării contractelor de achiziţie şi a proiectelor europene în cadrul cărora acestea sunt încheiate,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ART. I
    La articolul 262 din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 466 din 25 iunie 2014, cu modificările şi completările ulterioare, alineatul (3^2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3^2) În termen de 90 de zile de la data pronunţării hotărârii de deschidere a procedurii de faliment, poliţele de asigurare încheiate de societatea de asigurare/reasigurare încetează de drept, cu excepţia contractelor de asigurare încadrate în clasa de asigurări 15 - Garanţii, prevăzută în secţiunea A din anexa nr. 1 la Legea nr. 237/2015 privind autorizarea şi supravegherea activităţii de asigurare şi reasigurare, cu modificările şi completările ulterioare, pentru care termenul de încetare de drept este de 150 de zile de la data pronunţării hotărârii de deschidere a procedurii de faliment; în aceleaşi condiţii, încetează de drept şi contractele de reasigurare."


    ART. II
    Prevederile art. 262 alin. (3^2) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu modificările aduse prin prezenta ordonanţă de urgenţă, se aplică şi procedurilor de insolvenţă aflate în derulare la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.

    ART. III
    Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 19/2022 privind unele măsuri referitoare la garanţiile de bună execuţie constituite în cadrul contractelor de achiziţie publică şi al contractelor sectoriale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 216 din 4 martie 2022, se modifică după cum urmează:
    1. La articolul 1, alineatul (2) va avea următorul cuprins:
    "(2) În cazul contractelor prevăzute la alin. (1), aflate în curs de derulare, pentru care este necesară constituirea unei noi garanţii de bună execuţie ca urmare a retragerii autorizaţiei de funcţionare a societăţii de asigurări care a emis instrumentul de garantare, la solicitarea autorităţilor/entităţilor contractante, se constituie o nouă garanţie de bună execuţie, prin oricare dintre modalităţile prevăzute la art. 40 alin. (1) şi (3) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 395/2016, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv la art. 46 alin. (1) şi (3) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului sectorial/acordului-cadru din Legea nr. 99/2016 privind achiziţiile sectoriale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 394/2016, cu modificările şi completările ulterioare, de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă până la momentul expirării termenului de 150 de zile de la data pronunţării hotărârii de deschidere a procedurii de faliment, prevăzut la art. 262 alin. (3^2) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, cu modificările şi completările ulterioare, dar nu mai târziu de 31 ianuarie 2023."

    2. Articolul 5 va avea următorul cuprins:
    "ART. 5
    Până cel mai târziu la data de 10 iunie 2022, autorităţile de management responsabile pentru managementul şi implementarea asistenţei financiare nerambursabile acordate de Uniunea Europeană, precum şi autorităţile care gestionează programe finanţate din fonduri publice vor proceda, după caz, la elaborarea reglementărilor pentru punerea în aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţă, conform regulilor specifice programelor cu finanţare externă nerambursabilă, respectiv programelor finanţate din fonduri publice."





                    PRIM-MINISTRU
                    NICOLAE-IONEL CIUCĂ
                    Contrasemnează:
                    Ministrul finanţelor,
                    Adrian Câciu
                    Secretarul general al Guvernului,
                    Marian Neacşu
                    Preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice,
                    Iuliana Feclistov
                    p. Preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară,
                    Elena Doina Dascălu

    Bucureşti, 9 mai 2022.
    Nr. 62.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016