Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 62 din 30 iunie 2023  privind stabilirea cadrului instituţional şi a unor măsuri pentru punerea în aplicare a Regulamentului (UE) 2018/1.999 al Parlamentului European şi al Consiliului privind guvernanţa uniunii energetice şi a acţiunilor climatice, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 663/2009 şi (CE) nr. 715/2009 ale Parlamentului European şi ale Consiliului, a Directivelor 94/22/CE, 98/70/CE, 2009/31/CE, 2009/73/CE, 2010/31/UE, 2012/27/UE şi 2013/30/UE ale Parlamentului European şi ale Consiliului, a Directivelor 2009/119/CE şi (UE) 2015/652 ale Consiliului şi de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 525/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului, precum şi a Regulamentului (UE) 2022/2.299 al Comisiei din 15 noiembrie 2022 de stabilire a normelor de punere în aplicare în ceea ce priveşte structura, formatul, detaliile tehnice şi procedurile pentru rapoartele naţionale intermediare integrate privind energia şi clima    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 62 din 30 iunie 2023 privind stabilirea cadrului instituţional şi a unor măsuri pentru punerea în aplicare a Regulamentului (UE) 2018/1.999 al Parlamentului European şi al Consiliului privind guvernanţa uniunii energetice şi a acţiunilor climatice, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 663/2009 şi (CE) nr. 715/2009 ale Parlamentului European şi ale Consiliului, a Directivelor 94/22/CE, 98/70/CE, 2009/31/CE, 2009/73/CE, 2010/31/UE, 2012/27/UE şi 2013/30/UE ale Parlamentului European şi ale Consiliului, a Directivelor 2009/119/CE şi (UE) 2015/652 ale Consiliului şi de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 525/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului, precum şi a Regulamentului (UE) 2022/2.299 al Comisiei din 15 noiembrie 2022 de stabilire a normelor de punere în aplicare în ceea ce priveşte structura, formatul, detaliile tehnice şi procedurile pentru rapoartele naţionale intermediare integrate privind energia şi clima

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 603 din 30 iunie 2023
    Întrucât actualizarea Planului naţional integrat în domeniul energiei şi schimbărilor climatice 2021-2030 care contribuie la atingerea ţintei actualizate de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră la nivelul Uniunii Europene pentru anul 2030 reprezintă o prioritate a Programului de guvernare 2023-2024 - Viziune pentru naţiune,
    în vederea asigurării respectării obligaţiei statului român privind guvernanţa Uniunii Energetice şi a acţiunilor climatice stabilite prin Regulamentul (UE) 2018/1.999 al Parlamentului European şi al Consiliului din 11 decembrie 2018 privind guvernanţa uniunii energetice şi a acţiunilor climatice, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 663/2009 şi (CE) nr. 715/2009 ale Parlamentului European şi ale Consiliului, a Directivelor 94/22/CE, 98/70/CE, 2009/31/CE, 2009/73/CE, 2010/31/UE, 2012/27/UE şi 2013/30/UE ale Parlamentului European şi ale Consiliului, a Directivelor 2009/119/CE şi (UE) 2015/652 ale Consiliului şi de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 525/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului, denumit în continuare Regulamentul (UE) 2018/1.999, precum şi în vederea adoptării măsurilor necesare aplicării Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2022/2.299 al Comisiei din 15 noiembrie 2022 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (UE) 2018/1999 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte structura, formatul, detaliile tehnice şi procedurile pentru rapoartele naţionale intermediare integrate privind energia şi clima, denumit în continuare Regulamentul (UE) 2022/2.299,
    având în vedere necesitatea adoptării de urgenţă la nivel naţional a dispoziţiilor legale prin care să se creeze cadrul normativ, mecanismele administrative şi instrumentele adecvate în scopul implementării eficiente a Regulamentului (UE) 2018/1.999 şi a Regulamentului (UE) 2022/2.299,
    luând în considerare obligaţia statului de a raporta Comisiei Europene, la fiecare 2 ani, cu privire la stadiul punerii în aplicare a planului său naţional privind clima şi energia, prin intermediul unui raport naţional intermediar integrat privind energia şi clima care să acopere toate cele cinci dimensiuni ale Uniunii Energetice, raportat la termenul de 30 iunie 2023, prevăzut la art. 14 alin. (1) din Regulamentul (UE) 2018/1.999, până la care statul membru trebuie să comunice Comisiei Europene proiectul planului naţional integrat actualizat privind energia şi clima,
    întrucât aceste raportări reprezintă o sursă esenţială pentru evaluarea de către Comisia Europeană a progreselor realizate de fiecare stat membru în direcţia îndeplinirii propriilor obiective şi contribuţii şi în direcţia punerii în aplicare a politicilor şi măsurilor stabilite în planurile naţionale integrate privind energia şi clima,
    deoarece neadoptarea cât mai rapidă a măsurilor propuse conduce la întârzieri semnificative în realizarea obligaţiilor de raportare ale statului român privind guvernanţa Uniunii Energetice şi a acţiunilor climatice, cu asumarea unor eventuale consecinţe negative din perspectiva aplicării Regulamentului (UE) 2022/2.299,
    în considerarea faptului că lipsa unei intervenţii legislative imediate privind stabilirea unor norme naţionale privind cadrul instituţional care să asigure desemnarea unui coordonator al procesului de raportare, dar şi a entităţilor care au calitate de raportor sau furnizor de date, atribuţiile acestora, aspecte esenţiale ale guvernanţei Uniunii Energetice, şi a acţiunilor climatice, implementarea măsurilor prevăzute în Planului naţional integrat în domeniul energiei şi schimbărilor climatice 2021-2030, are ca efect crearea unei stări de incertitudine juridică şi imposibilitatea îndeplinirii de către statul român a obligaţiilor care decurg din aplicarea Regulamentului (UE) 2022/2.299,
    având în vedere că legiferarea delegată - legitimată constituţional de Curtea Constituţională în variate ipoteze care necesitau punerea de acord a legislaţiei naţionale cu cea a Uniunii Europene în considerarea necesităţii evitării declanşării de către Comisia Europeană a unor proceduri de sancţionare asigură, în mod prompt şi eficace, îndeplinirea de către România a obligaţiilor care îi revin în calitate de stat membru al Uniunii Europene, vizând adoptarea măsurilor legislative pentru punerea în aplicare completă a Regulamentului (UE) 2022/2.299,
    în considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul public general şi constituie o situaţie extraordinară, a cărei reglementare nu poate fi amânată,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ART. 1
    (1) Prezenta ordonanţă de urgenţă stabileşte cadrul instituţional şi unele măsuri pentru punerea în aplicare a Regulamentului (UE) 2018/1.999 al Parlamentului European şi al Consiliului din 11 decembrie 2018 privind guvernanţa Uniunii Energetice şi a acţiunilor climatice, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 663/2009 şi (CE) nr. 715/2009 ale Parlamentului European şi ale Consiliului, a Directivelor 94/22/CE, 98/70/CE, 2009/31/CE, 2009/73/CE, 2010/31/UE, 2012/27/UE şi 2013/30/UE ale Parlamentului European şi ale Consiliului, a Directivelor 2009/119/CE şi (UE) 2015/652 ale Consiliului şi de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 525/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului, precum şi a Regulamentului (UE) 2022/2.299 al Comisiei din 15 noiembrie 2022 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (UE) 2018/1.999 al Parlamentului European şi al Consiliului privind guvernanţa Uniunii Energetice şi a acţiunilor climatice, în ceea ce priveşte structura, formatul, detaliile tehnice şi procedurile pentru rapoartele naţionale intermediare integrate privind energia şi clima.
    (2) Măsurile vizează stabilirea unui mecanism de guvernanţă privind coordonarea procesului de monitorizare a implementării Planului naţional integrat în domeniul energiei şi schimbărilor climatice 2021-2030, denumit în continuare PNIESC, elaborării rapoartelor periodice privind stadiul punerii în aplicare a PNIESC şi a actualizării acestuia în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 2018/1.999.

    ART. 2
    În înţelesul prezentei ordonanţe de urgenţă, expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
    a) autoritate publică, instituţie publică şi operator economic cu responsabilităţi în implementarea măsurilor prevăzute în PNIESC - autoritatea publică, instituţia sau operatorul economic care elaborează şi implementează strategiile şi politicile pe domeniul lor de competenţă cu incidenţă în cele 5 dimensiuni ale PNIESC, aşa cum sunt definite în art. 4 din Regulamentul (UE) 2018/1.999;
    b) furnizor de date - instituţie/autoritate publică sau operator economic desemnat/ă furnizor de informaţii care are ca atribuţii transmiterea, la cerere, de date şi informaţii coordonatorului şi instituţiilor desemnate raportor, pe care le sprijină în procesul de elaborare a raportului naţional intermediar integrat privind energia şi clima, cu respectarea cerinţelor de raportare prevăzute în anexă (IFD);
    c) model de proiecţii energetice şi climatice LEAP_RO - pachetul software de proiecţii energetice şi climatice care stă la baza elaborării Strategiei pe termen lung a României pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră (STL);
    d) PNIESC - Planul naţional integrat în domeniul energiei şi schimbărilor climatice 2021-2030, prevăzut la art. 3 alin. (1) din Regulamentul (UE) 2018/1.999, adoptat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.076/2021 pentru aprobarea Planului naţional integrat în domeniul energiei şi schimbărilor climatice 2021-2030;
    e) raport naţional intermediar integrat privind energia şi clima - raportul bienal cu privire la stadiul punerii în aplicare a PNIESC, prevăzut la art. 17 din Regulamentul (UE) 2018/1.999, în structura şi formatul prevăzute de Regulamentul (UE) 2022/2.299;
    f) raportor - instituţie/autoritate publică desemnată ca raportor pentru o componentă a raportului naţional intermediar integrat privind energia şi clima şi care are ca atribuţii coordonarea colectării tuturor datelor şi informaţiilor, inclusiv de la furnizorul de date pentru acea componentă, cu respectarea formatelor prevăzute de Regulamentul (UE) 2022/2.299 şi a cerinţelor de raportare prevăzute în anexă (IRP);


    ART. 3
    (1) Se desemnează Ministerul Energiei drept coordonator naţional al monitorizării implementării PNIESC, al raportărilor periodice privind stadiul punerii în aplicare şi al actualizării acestuia în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 2018/1.999, cu respectarea formatelor prevăzute în anexele nr. I-XXIII la Regulamentul (UE) 2022/2.299.
    (2) În exercitarea rolului de coordonator naţional, Ministerul Energiei îndeplineşte următoarele funcţii:
    a) de coordonare a raportării periodice privind stadiul punerii în aplicare şi actualizării PNIESC, precum şi a reprezentării în raporturile cu Comisia Europeană şi în raporturile cu persoanele juridice române şi străine;
    b) de analiză a datelor şi informaţiilor comunicate de către instituţiile cu atribuţii în raportarea stadiului implementării şi actualizarea PNIESC;
    c) de monitorizare a implementării PNIESC pe baza indicatorilor definiţi în cadrul acestuia şi centralizarea propunerilor de ajustare a obiectivelor-ţintă pe plan naţional şi a termenelor de realizare, precum şi a propunerilor de remediere în cazul apariţiei unor decalaje pentru atingerea obiectivelor prevăzute în plan.

    (3) În exercitarea rolului de coordonator naţional, Ministerul Energiei îndeplineşte următoarele atribuţii specifice:
    a) monitorizarea implementării PNIESC de către autorităţile publice, instituţiile şi operatorii economici cu responsabilităţi în implementarea acestuia şi urmărirea evoluţiei valorii ţintelor sectoriale faţă de valorile stabilite în plan, în vederea identificării, la timp, a eventualelor decalaje;
    b) solicitarea de clarificări privind evoluţia unor anumiţi indicatori şi măsuri de corecţie, după caz, de la autorităţile publice, instituţiile şi operatorii economici cu responsabilităţi în atingerea ţintelor sectoriale şi a indicatorilor prevăzuţi în plan;
    c) centralizarea şi consolidarea propunerilor şi măsurilor de ajustare a obiectivelor-ţintă prevăzute în PNIESC, precum şi a măsurilor privind termenele de realizare, în funcţie de situaţia reală şi de prevederile europene în materie;
    d) coordonarea procesului de pregătire şi elaborare a proiectului PNIESC actualizat prin colaborare cu instituţiile responsabile pentru implementarea obiectivelor, politicilor şi măsurilor din plan, pe baza informaţiilor consolidate transmise de către fiecare instituţie privind obiectivele, ţintele, politicile, măsurile şi documentele rezultate aflate în aria acestora de responsabilitate;
    e) coordonarea completării cu date şi informaţii a rapoartelor naţionale intermediare integrate privind energia şi clima cu privire la stadiul punerii în aplicare a PNIESC conform prevederilor Regulamentului (UE) 2018/1.999 şi a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2022/2.299;
    f) asigurarea unui dialog permanent cu autorităţile publice centrale şi locale, instituţiile publice sau organizaţiile neguvernamentale, mediul de afaceri, investitori şi alte părţi interesate relevante, în vederea stimulării dezbaterii publice pe tema diferitelor opţiuni avute în vedere pentru politicile privind tranziţia climatică şi energetică aferente PNIESC;
    g) asigurarea unui dialog permanent cu autorităţile relevante din statele vecine în scopul identificării şi valorificării posibilităţilor existente de cooperare regională care pot avea contribuţii semnificative în realizarea ţintelor şi obiectivelor stabilite în planurile naţionale integrate privind energia şi clima;
    h) transmiterea, către autorităţile publice, instituţiile şi operatorii economici cu responsabilităţi în implementarea măsurilor prevăzute în PNIESC, a variantei preliminare a PNIESC actualizat în vederea avizării şi aprobării acestuia prin hotărâre de Guvern;
    i) colaborarea cu structurile specializate din cadrul Parlamentului României şi Administraţiei Prezidenţiale, cu Comitetul Interministerial privind Schimbările Climatice;
    j) elaborarea şi prezentarea în Comitetul Interministerial privind Schimbările Climatice, bianual sau ori de cate ori este necesar, a unui raport privind stadiul implementării PNIESC;
    k) asigurarea, cu sprijinul autorităţilor publice, instituţiilor şi operatorilor economici responsabili, a comunicării cu Comisia Europeană cu privire la implementarea PNIESC;
    l) participarea în grupurile de lucru create la nivelul Comisiei Europene care vizează planurile naţionale integrate privind energia şi clima;
    m) asigurarea activităţilor de întreţinere, actualizare şi dezvoltare ale modelului de proiecţii energetice şi climatice LEAP_RO.


    ART. 4
    (1) Se desemnează următoarele autorităţi publice cu responsabilităţi în implementarea măsurilor prevăzute în PNIESC: Ministerul Energiei, Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale, Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Ministerul Finanţelor, Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei, Administraţia Naţională de Meteorologie, Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză, Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, Institutul Naţional de Statistică.
    (2) Se desemnează Compania Naţională de Transport al Energiei Electrice „Transelectrica“ - S.A. şi Societatea Naţională de Transport Gaze Naturale „Transgaz“ - S.A., operatori economici cu responsabilităţi în implementarea măsurilor prevăzute în PNIESC.

    ART. 5
    (1) Se desemnează ca raportori şi furnizori de date pentru transmiterea datelor şi informaţiilor necesare completării raportului naţional intermediar integrat privind energia şi clima autorităţile publice, instituţiile şi operatorii economici prevăzuţi în anexa care face parte integrantă din prezenta ordonanţă de urgenţă.
    (2) Raportul naţional intermediar integrat se întocmeşte cu respectarea structurii şi a formatelor prevăzute în anexele nr. I-XXIII la Regulamentul (UE) 2022/2.299, precum şi a informaţiilor menţionate la art. 17 şi art. 20-25 din Regulamentul (UE) 2018/1.999.
    (3) Pentru fiecare componentă a raportării se desemnează, conform anexei, un raportor, responsabil pentru raportarea completă şi în timp util a datelor şi informaţiilor transmise şi care asigură:
    a) coordonarea colectării tuturor informaţiilor necesare completării fiecărei anexe, inclusiv prin solicitare de date şi informaţii de la instituţiile furnizor de date;
    b) completarea datelor şi informaţiilor necesare cu respectarea formatului stabilit prin Regulamentul (UE) 2022/2.299;
    c) validarea şi transmiterea datelor şi informaţiilor în platforma electronică ReportNet& ReportENER a Comisiei Europene;
    d) punctul de contact în raport cu Comisia Europeană în ceea ce priveşte obiectul raportării.

    (4) Furnizorul de date asigură suportul tehnic şi organizaţional pentru raportor şi transmite datele şi informaţiile necesare raportării.
    (5) Autorităţile publice, instituţiile şi operatorii economici cu responsabilităţi în implementarea şi raportarea PNIESC desemnează, prin ordin/decizie al/a conducătorului/organelor de conducere ale operatorului economic, compartimentele direct implicate în acest proces.
    (6) Entităţile prevăzute la alin. (1) desemnează personal de specialitate pentru a participa, la solicitarea Ministerului Energiei, în grupurile de lucru constituite în vederea asigurării suportului pentru:
    a) monitorizarea implementării PNIESC;
    b) elaborarea rapoartelor periodice privind punerea în aplicare a PNIESC;
    c) actualizarea PNIESC în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 2018/1.999.

    (7) La solicitarea coordonatorului, raportorul şi furnizorul de date participă în grupurile de lucru create la nivelul Comisiei Europene, conform domeniului de competenţă.

    ART. 6
    Ministerul Energiei colaborează cu autorităţile, instituţiile şi operatorii economici cu responsabilităţi în implementarea măsurilor prevăzute în PNIESC prin intermediul personalului desemnat conform art. 5 alin. (6).

    ART. 7
    În scopul actualizării, monitorizării şi analizării stadiului măsurilor prevăzute în PNIESC, în termen de 20 de zile calendaristice de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, prin ordin comun al ministrului energiei şi al ministrului mediului, apelor şi pădurilor care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, se constituie grupuri de lucru formate din experţi din cadrul autorităţilor publice, instituţiilor publice, operatorilor economici cu responsabilităţi în implementarea măsurilor prevăzute în PNIESC, ai mediului academic, economic sau experţi şi consultanţi din mediul privat, după caz.

    ART. 8
    Autorităţile publice, instituţiile şi operatorii economici cu responsabilităţi în implementarea măsurilor prevăzute în PNIESC transmit Ministerului Energiei, la solicitarea acestuia, rapoarte privind stadiul implementării măsurilor prevăzute în PNIESC.



                    PRIM-MINISTRU
                    ION-MARCEL CIOLACU
                    Contrasemnează:
                    Ministrul energiei,
                    Sebastian-Ioan Burduja
                    Şeful Cancelariei Prim-Ministrului,
                    Mircea Abrudean
                    p. Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei,
                    Marin Ţole,
                    secretar de stat
                    Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
                    Sorin-Mihai Grindeanu
                    Ministrul mediului, apelor şi pădurilor,
                    Mircea Fechet
                    p. Ministrul muncii şi solidarităţii sociale,
                    Mădălin-Cristian Vasilcoiu,
                    secretar de stat
                    Ministrul economiei, antreprenoriatului şi turismului,
                    Ştefan-Radu Oprea
                    Ministrul afacerilor externe,
                    Luminiţa-Teodora Odobescu
                    Ministrul investiţiilor şi proiectelor europene,
                    Adrian Câciu
                    Ministrul cercetării, inovării şi digitalizării,
                    Bogdan-Gruia Ivan
                    Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
                    Florin-Ionuţ Barbu
                    Ministrul finanţelor,
                    Marcel-Ioan Boloş

    Bucureşti, 30 iunie 2023.
    Nr. 62.
    ANEXA 1

    LISTA
    autorităţilor, instituţiilor şi operatorilor economici desemnaţi raportori şi furnizori
    de date pentru elaborarea raportului naţional intermediar integrat privind energia şi clima
    Listă acronime
    ANM - Administraţia Naţională de Meteorologie
    ANRE - Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei
    CNSP - Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză
    IGSU - Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă
    INS - Institutul Naţional de Statistică
    FD - furnizor de date
    R - raportor
    MADR - Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
    MCID - Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării
    MDLPA - Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei
    MIPE - Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene
    MEAT - Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului
    ME - Ministerul Energiei
    MF - Ministerul Finanţelor
    MMAP - Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor
    MMSS - Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale
    MTI - Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii
    Transelectrica - Compania Naţională de Transport al Energiei Electrice „Transelectrica“ - S.A.
    Transgaz - Societatea Naţională de Transport de Gaze Naturale „Transgaz“ - S.A.

┌─────────────────────────────────────┬───────────────┐
│Cerinţe de raportare conform │ │
│Regulamentului de punere în aplicare │ │
│(UE) 2022/2.299 al Comisiei din 15 │ │
│noiembrie 2022 de stabilire a │ │
│normelor de aplicare a Regulamentului│Raportori (R) │
│(UE) 2018/1.999 al Parlamentului │şi furnizori de│
│European şi al Consiliului în ceea ce│date (FD) │
│priveşte structura, formatul, │ │
│detaliile tehnice şi procedurile │ │
│pentru rapoartele naţionale │ │
│intermediare integrate privind │ │
│energia şi clima │ │
├────────────────┬────────────────────┼───────────────┤
│ │Tabel 1 - Progresele│ │
│ │actuale şi │ │
│ │preconizate la nivel│ │
│ │naţional înspre │ │
│ │realizarea │ │
│ │obiectivelor │ │
│ │naţionale de │ │
│ │reducere a emisiilor│ │
│ │de gaze cu efect de │ │
│ │seră (GES) în │ │
│ │vederea atingerii │ │
│ │neutralităţii │ │
│ │climatice │ │
│ ├────────────────────┤ │
│ │Tabel 2 - Progresele│ │
│ │actuale şi │ │
│ │preconizate înspre │ │
│ │atingerea limitelor │ │
│ │anuale naţionale │ │
│ │obligatorii în │ │
│ │temeiul │ │
│ │Regulamentului (UE) │ │
│ │2018/842, astfel cum│ │
│ │au fost raportate în│ │
│ │temeiul articolului │ │
│ │26 alineatul (3) şi │ │
│ │al articolului 18 │ │
│ │alineatul (1) litera│ │
│ │(b) din Regulamentul│ │
│ │(UE) 2018/1.999 │ │
│ ├────────────────────┤ │
│ │Tabel 3 - Progresele│ │
│Anexa I - │actuale şi │ │
│Decarbonizarea: │preconizate înspre │ │
│emisiile şi │realizarea │R: MMAP │
│absorbţiile de │angajamentelor │FD: INS │
│gaze cu efect de│asumate în temeiul │ │
│seră │Regulamentului (UE) │ │
│ │2018/841 al │ │
│ │Parlamentului │ │
│ │European şi al │ │
│ │Consiliului, astfel │ │
│ │cum au fost │ │
│ │raportate în temeiul│ │
│ │articolului 26 │ │
│ │alineatul (3) şi al │ │
│ │articolului 18 │ │
│ │alineatul (1) litera│ │
│ │(b) din Regulamentul│ │
│ │(UE) 2018/1.999 │ │
│ ├────────────────────┤ │
│ │Tabel 4 - Progresele│ │
│ │actuale şi │ │
│ │preconizate înspre │ │
│ │realizarea altor │ │
│ │obiective naţionale │ │
│ │legate de emisiile │ │
│ │de gaze cu efect de │ │
│ │seră stabilite în │ │
│ │planurile naţionale │ │
│ │integrate privind │ │
│ │energia şi clima, │ │
│ │inclusiv a │ │
│ │obiectivelor │ │
│ │sectoriale în │ │
│ │conformitate cu │ │
│ │articolul 4 litera │ │
│ │(a) punctul 1 │ │
│ │subpunctul (iii) din│ │
│ │Regulamentul (UE) │ │
│ │2018/1.999 │ │
├────────────────┼────────────────────┼───────────────┤
│ │Tabel 1 - Ponderea │ │
│ │sectorială (sectorul│ │
│ │energiei electrice, │ │
│ │al încălzirii şi │R: ME │
│ │răcirii şi al │FD: MDLPA, MTI,│
│ │transporturilor) şi │INS │
│ │globală a energiei │ │
│ │din surse │ │
│ │regenerabile │ │
│ ├────────────────────┼───────────────┤
│ │Tabel 2 - │ │
│ │Capacitatea │ │
│ │instalată totală │R: ME │
│ │pentru fiecare │FD: ANRE, │
│ │tehnologie de │Transelectrica,│
│ │producere a energiei│INS │
│ │din surse │ │
│ │regenerabile │ │
│ ├────────────────────┼───────────────┤
│ │Tabel 3 - │ │
│ │Contribuţia efectivă│ │
│ │totală (producţia │ │
│ │brută de energie │R: ME │
│ │electrică) a │FD: │
│Anexa II - │fiecărei tehnologii │Transelectrica,│
│Decarbonizarea: │de producere a │ANRE, INS, CNSP│
│energia din │energiei din surse │ │
│surse │regenerabile în │ │
│regenerabile │producţia de energie│ │
│ │electrică │ │
│ ├────────────────────┼───────────────┤
│ │Tabel 4 - │ │
│ │Contribuţia efectivă│ │
│ │totală (consumul │ │
│ │final brut de │ │
│ │energie) a fiecărei │R: ME │
│ │tehnologii de │FD: MDLPA, INS │
│ │producere a energiei│ │
│ │din surse │ │
│ │regenerabile în │ │
│ │generarea de │ │
│ │încălzire şi răcire │ │
│ ├────────────────────┼───────────────┤
│ │Tabel 5 - │ │
│ │Contribuţia efectivă│ │
│ │totală (consumul │ │
│ │final brut de │ │
│ │energie) a fiecărei │R: MTI │
│ │tehnologii de │FD: ME, MADR, │
│ │producere a energiei│INS │
│ │din surse │ │
│ │regenerabile în │ │
│ │sectorul │ │
│ │transporturilor │ │
├────────────────┼────────────────────┼───────────────┤
│ │Tabel 6 - Furnizarea│R: ME │
│ │de biomasă pentru │F: MADR, INS, │
│ │producerea de │MMAP, ANRE │
│ │energie │ │
│ ├────────────────────┼───────────────┤
│ │Tabel 7 - Alte │R: ME │
│ │traiectorii şi │F: MDLPA, │
│ │obiective naţionale │Transelectrica,│
│ │ │ANRE, INS │
│ ├────────────────────┼───────────────┤
│ │Tabel 8 - Evaluarea │ │
│ │sprijinului pentru │ │
│ │energia electrică │ │
│ │din surse │R: ME │
│ │regenerabile în │FD: ANRE, MIPE,│
│ │temeiul articolului │INS │
│ │6 alineatul (4) din │ │
│ │Directiva (UE) 2018/│ │
│ │2.001 │ │
├────────────────┼────────────────────┼───────────────┤
│ │Tabel 1 - │ │
│ │Obiectivele de │ │
│ │adaptare în │ │
│ │planurile naţionale │ │
│ │integrate privind │ │
│ │energia şi clima │ │
│ ├────────────────────┤ │
│ │Tabel 2 - Informaţii│ │
│ │privind adaptarea │ │
│Anexa III - │care pot afecta │R: MMAP │
│Decarbonizarea: │realizarea │FD: INS, ANM, │
│adaptare │obiectivelor uniunii│IGSU │
│ │energetice şi │ │
│ │angajamentele pe │ │
│ │termen lung asumate │ │
│ │de Uniune în │ │
│ │legătură cu │ │
│ │reducerea emisiilor │ │
│ │de gaze cu efect de │ │
│ │seră în temeiul │ │
│ │Acordului de la │ │
│ │Paris │ │
├────────────────┼────────────────────┼───────────────┤
│ │Tabel 1 - │ │
│ │Contribuţia │ │
│ │naţională şi │R: ME │
│ │traiectoria │FD: INS │
│ │orientativă pentru │ │
│ │consumul de energie │ │
│ │primară şi finală │ │
│ ├────────────────────┼───────────────┤
│ │Tabel 2 - Reperele │ │
│ │şi indicatorii de │ │
│ │progres ai │ │
│ │strategiei pe termen│ │
│ │lung pentru │ │
│ │renovarea parcului │ │
│ │naţional de clădiri │ │
│ │rezidenţiale şi │ │
│ │nerezidenţiale - │ │
│ │parcul imobiliar │ │
│ ├────────────────────┤ │
│ │Tabel 3 - Reperele │ │
│ │şi indicatorii de │ │
│ │progres ai │ │
│ │strategiei pe termen│ │
│ │lung pentru │ │
│ │renovarea parcului │ │
│ │naţional de clădiri │ │
│ │rezidenţiale şi │ │
│ │nerezidenţiale - │ │
│ │rate de renovare │ │
│ ├────────────────────┤R: MDLPA │
│ │Tabel 4 - Reperele │FD: INS, MIPE, │
│Anexa IV - │şi indicatorii de │MMAP │
│Eficienţă │progres ai │ │
│energetică │strategiei pe termen│ │
│ │lung pentru │ │
│ │renovarea parcului │ │
│ │naţional de clădiri │ │
│ │rezidenţiale şi │ │
│ │nerezidenţiale - │ │
│ │alţi indicatori │ │
│ ├────────────────────┤ │
│ │Tabel 5 - Reperele │ │
│ │şi indicatorii de │ │
│ │progres ai │ │
│ │strategiei pe termen│ │
│ │lung pentru │ │
│ │renovarea parcului │ │
│ │naţional de clădiri │ │
│ │rezidenţiale şi │ │
│ │nerezidenţiale - │ │
│ │contribuţiile la │ │
│ │obiectivele de │ │
│ │eficienţă energetică│ │
│ │ale Uniunii │ │
│ ├────────────────────┼───────────────┤
│ │Tabel 6 - Informaţii│ │
│ │actualizate privind │ │
│ │alte obiective │ │
│ │naţionale legate de │ │
│ │eficienţa │R: ME │
│ │energetică, astfel │FD: MDLPA, MAT,│
│ │cum au fost │MADR, MTI, INS │
│ │raportate în planul │ │
│ │naţional integrat │ │
│ │privind energia şi │ │
│ │clima │ │
├────────────────┼────────────────────┼───────────────┤
│ │Tabel 1 - Detalii │ │
│ │privind obiectivele │ │
│ │şi contribuţiile │ │
│ │naţionale │ │
│ ├────────────────────┤ │
│ │Tabel 2 - Progresele│ │
│ │înregistrate înspre │ │
│Anexa V - │realizarea │R: ME │
│Securitate │obiectivelor │FD: ANRE, INS │
│energetică │naţionale │Transelectrica,│
│ │cuantificabile │Transgaz │
│ ├────────────────────┤ │
│ │Tabel 3 - Progresele│ │
│ │înregistrate înspre │ │
│ │realizarea │ │
│ │obiectivelor │ │
│ │naţionale │ │
│ │necuantificabile │ │
├────────────────┼────────────────────┼───────────────┤
│ │Tabel 1 - Progresele│ │
│ │înregistrate înspre │ │
│ │realizarea │ │
│ │obiectivelor │ │
│ │naţionale legate de │ │
│ │interconectivitatea │ │
│ │reţelelor electrice │ │
│ ├────────────────────┤ │
│ │Tabel 2 - Informaţii│ │
│ │privind proiectele │ │
│ │de interes comun │ │
│ │(PIC) în domeniul │ │
│ │transportului de │ │
│ │energie electrică │ │
│ ├────────────────────┤ │
│ │Tabel 3 - Informaţii│ │
│ │privind alte │ │
│ │proiecte principale │ │
│ │de infrastructură │ │
│ ├────────────────────┤ │
│ │Tabel 4 - Progresele│ │
│ │înregistrate înspre │ │
│ │realizarea │ │
│ │obiectivelor │ │
│ │naţionale legate de │ │
│ │flexibilitatea │ │
│ │sistemului │ │
│ │energetic, inclusiv │ │
│ │în ceea ce priveşte │ │
│ │producţia de energie│ │
│ │din surse │R: ME │
│Anexa VI - Piaţa│regenerabile │FD: ANRE, INS │
│internă a ├────────────────────┤Transelectrica,│
│energiei │Tabel 5 - Progresele│Transgaz │
│ │înregistrate înspre │ │
│ │realizarea │ │
│ │obiectivelor │ │
│ │naţionale legate de │ │
│ │participarea │ │
│ │nediscriminatorie pe│ │
│ │pieţele energiei │ │
│ ├────────────────────┤ │
│ │Tabel 6 - Progresele│ │
│ │înregistrate înspre │ │
│ │realizarea │ │
│ │obiectivelor │ │
│ │naţionale legate de │ │
│ │participarea │ │
│ │consumatorilor la │ │
│ │sistemul energetic │ │
│ │şi beneficiile │ │
│ │obţinute de pe urma │ │
│ │autogenerării şi a │ │
│ │noilor tehnologii, │ │
│ │inclusiv a │ │
│ │contoarelor │ │
│ │inteligente │ │
│ ├────────────────────┤ │
│ │Tabel 7 - Progresele│ │
│ │înregistrate înspre │ │
│ │realizarea │ │
│ │obiectivelor │ │
│ │naţionale legate de │ │
│ │adecvanţa sistemului│ │
│ │energetic │ │
├────────────────┼────────────────────┼───────────────┤
│ │Tabel 1 - Progresele│ │
│ │înregistrate înspre │ │
│ │realizarea │ │
│ │obiectivelor │ │
│ │naţionale care │ │
│ │transpun într-un │ │
│ │context naţional │ │
│ │obiectivele şi │ │
│ │politicile Planului │ │
│ │SET │ │
│ ├────────────────────┤ │
│ │Tabel 2 - Progresele│ │
│ │înregistrate înspre │ │
│ │realizarea │ │
│ │obiectivelor │ │
│ │naţionale │ │
│ │cuantificabile │ │
│ │privind cheltuielile│ │
│ │publice totale şi, │ │
│ │dacă sunt │ │
│ │disponibile, │ │
│ │cheltuielile private│ │
│ │pentru cercetare şi │ │
│ │inovare în domeniul │ │
│ │tehnologiilor │ │
│ │energetice curate, │ │
│ │precum şi pentru │R: MCID │
│ │acoperirea │FD: INS │
│ │costurilor │ │
│ │tehnologice şi │ │
│ │îmbunătăţirea │ │
│ │performanţelor │ │
│ ├────────────────────┤ │
│ │Tabel 3 - Progresele│ │
│ │înregistrate înspre │ │
│ │realizarea │ │
│ │obiectivelor │ │
│ │naţionale │ │
│ │necuantificabile │ │
│ │privind cheltuielile│ │
│ │publice totale şi, │ │
│ │dacă sunt │ │
│Anexa VII - │disponibile, │ │
│Cercetarea, │cheltuielile private│ │
│inovarea şi │alocate pentru │ │
│competitivitatea│cercetare şi inovare│ │
│ │în domeniul │ │
│ │tehnologiilor │ │
│ │energetice curate, │ │
│ │precum şi pentru │ │
│ │acoperirea │ │
│ │costurilor │ │
│ │tehnologice şi │ │
│ │îmbunătăţirea │ │
│ │performanţelor │ │
│ ├────────────────────┼───────────────┤
│ │Tabel 4 - Progresele│ │
│ │înregistrate înspre │ │
│ │realizarea │ │
│ │obiectivelor │ │
│ │naţionale, inclusiv │ │
│ │a obiectivelor pe │ │
│ │termen lung pentru │ │
│ │2050, privind │ │
│ │utilizarea │ │
│ │tehnologiilor de │ │
│ │decarbonizare a │ │
│ │sectoarelor │R: MEAT │
│ │industriale mari │FD: MCID, INS │
│ │consumatoare de │ │
│ │energie şi mari │ │
│ │generatoare de │ │
│ │emisii de carbon şi,│ │
│ │dacă este cazul, │ │
│ │privind │ │
│ │infrastructura │ │
│ │aferentă de │ │
│ │transport, de │ │
│ │utilizare şi de │ │
│ │stocare a dioxidului│ │
│ │de carbon │ │
│ ├────────────────────┼───────────────┤
│ │Tabel 5 - Progresele│ │
│ │înregistrate înspre │ │
│ │realizarea │R: MEAT │
│ │obiectivelor │FD: MCID, INS │
│ │naţionale privind │ │
│ │competitivitatea │ │
├────────────────┼────────────────────┼───────────────┤
│Anexa VIII - │ │ │
│Obiectivele │Tabel 1 - Progresele│ │
│naţionale │înregistrate înspre │ │
│privind │realizarea │ │
│eliminarea │obiectivelor │R: ME │
│treptată a │naţionale privind │FD: INS, MDLPA,│
│subvenţiilor │eliminarea treptată │MMSS │
│pentru energie, │a subvenţiilor │ │
│în special │pentru energie, în │ │
│pentru │special pentru │ │
│combustibilii │combustibilii fosili│ │
│fosili │ │ │
├────────────────┼────────────────────┼───────────────┤
│ │Tabel 1 - │R: MMAP │
│ │Caracteristicile │FD: ME, MDLPA, │
│ │principale şi │MTI, MEAT, │
│ │progresele │MADR, MMSS, │
│ │înregistrate înspre │MCID, INS, │
│ │punerea în aplicare │ANRE, │
│ │a politicilor şi a │Transelectrica,│
│ │măsurilor naţionale │CNSP │
│ ├────────────────────┼───────────────┤
│ │Tabel 2 - │ │
│ │Rezultatele │ │
│ │disponibile ale │ │
│ │evaluărilor ex ante │ │
│ │şi ex post ale │ │
│ │efectelor fiecărei │R: ME │
│ │politici şi măsuri │FD: MTI, MDLPA,│
│ │sau ale grupurilor │INS │
│ │de politici şi │ │
│ │măsuri asupra │ │
│ │producţiei de │ │
│ │energie din surse │ │
│ │regenerabile │ │
│ ├────────────────────┼───────────────┤
│ │Tabel 3 - │ │
│ │Rezultatele │ │
│ │disponibile ale │ │
│Anexa IX - │evaluărilor ex ante │ │
│Progresele │şi ex post ale │R: ME │
│înregistrate în │efectelor fiecărei │FD: MDLPA, INS │
│ceea ce priveşte│politici şi măsuri │ │
│punerea în │sau ale grupurilor │ │
│aplicare a │de politici şi │ │
│politicilor şi │măsuri privind │ │
│măsurilor │eficienţa energetică│ │
│naţionale ├────────────────────┼───────────────┤
│ │Tabel 4 - Costurile │ │
│ │şi beneficiile │ │
│ │preconizate sau │ │
│ │realizate │ │
│ │disponibile ale │ │
│ │politicilor şi │R: ME │
│ │măsurilor │FD: MTI, MDLPA,│
│ │individuale sau ale │INS, MEAT │
│ │grupurilor de │ │
│ │politici şi măsuri │ │
│ │privind producţia de│ │
│ │energie din surse │ │
│ │regenerabile │ │
│ ├────────────────────┼───────────────┤
│ │Tabel 5 - Costurile │ │
│ │şi beneficiile │ │
│ │preconizate sau │ │
│ │realizate │ │
│ │disponibile ale │R: ME │
│ │politicilor şi │FD: MDLPA, │
│ │măsurilor │MEAT, INS │
│ │individuale sau ale │ │
│ │grupurilor de │ │
│ │politici şi măsuri │ │
│ │privind eficienţa │ │
│ │energetică │ │
├────────────────┼────────────────────┼───────────────┤
│ │Tabel 1 - Schemele │ │
│ │de obligaţii în │ │
│ │materie de eficienţă│R: ME │
│ │energetică (EEOS) │FD: MDLPA, INS │
│ │menţionate la │ │
│ │articolul 7a din │ │
│ │Directiva 2012/27/UE│ │
│ ├────────────────────┼───────────────┤
│ │Tabel 2 - Măsurile │ │
│ │alternative de │ │
│ │politică menţionate │ │
│ │la articolul 7b şi │R: ME │
│Anexa X - Noi │la articolul 20 │FD:, MDLPA, INS│
│politici şi │alineatul (6) din │ │
│măsuri în │Directiva 2012/27/UE│ │
│temeiul │(cu excepţia │ │
│articolului 21 │impozitării) │ │
│litera (b) ├────────────────────┼───────────────┤
│punctul 3 din │Tabel 3 - Informaţii│R: MF │
│Regulamentul │cu privire la │FD: ME, MDLPA, │
│(UE) 2018/1.999 │măsurile de │INS │
│ │impozitare │ │
│ ├────────────────────┼───────────────┤
│ │Tabel 4 - Informaţii│ │
│ │privind durata de │ │
│ │viaţă a acţiunilor │ │
│ │individuale │ │
│ │eligibile pentru │R: ME │
│ │politicile şi │FD: INS │
│ │măsurile raportate │ │
│ │în temeiul │ │
│ │articolului 7 din │ │
│ │Directiva 2012/27/UE│ │
├────────────────┼────────────────────┼───────────────┤
│ │Tabel 1 - Economiile│ │
│ │de energie obţinute │ │
│Anexa XI - │prin aplicarea │ │
│Informaţii cu │articolului 7 din │ │
│privire la │Directiva 2012/27/UE│ │
│economiile de │în anul X–2 │R: ME │
│energie obţinute├────────────────────┤FD: MDLPA, INS,│
│în temeiul │Tabel 2 - Economiile│MMSS │
│articolului 7 │de energie obţinute │ │
│din Directiva │prin aplicarea │ │
│2012/27/UE │articolului 7 din │ │
│ │Directiva 2012/27/UE│ │
│ │în anul X–3 │ │
├────────────────┴┬───────────────────┼───────────────┤
│ │Tabel 1 - Suprafaţa│ │
│ │totală renovată a │ │
│ │clădirilor │ │
│ │încălzite şi/sau │ │
│ │răcite deţinute şi │ │
│ │ocupate de │ │
│ │administraţia │ │
│ │centrală a statelor│ │
│ │membre, menţionate │ │
│ │la articolul 5 │ │
│Anexa XII - │alineatul (1) din │ │
│Raportarea în │Directiva 2012/27/ │ │
│conformitate cu │UE │R: MDLPA │
│articolul 5 din ├───────────────────┤FD: INS │
│Directiva 2012/27│Tabel 2 - │ │
│/UE │Cantitatea de │ │
│ │economii de energie│ │
│ │în clădirile │ │
│ │eligibile deţinute │ │
│ │şi ocupate de │ │
│ │administraţia │ │
│ │centrală a statelor│ │
│ │membre, menţionate │ │
│ │la articolul 5 │ │
│ │alineatul (6) din │ │
│ │Directiva 2012/27/ │ │
│ │UE │ │
├─────────────────┼───────────────────┼───────────────┤
│Anexa XIII - │Tabel 1 - │R: ME │
│Progresele │Progresele │FD: MTI, MDLPA,│
│înregistrate în │înregistrate în │MEAT, MADR, │
│direcţia │direcţia finanţării│MCID, MF, MIPE,│
│finanţării │ │MMSS, INS │
├─────────────────┼───────────────────┼───────────────┤
│Anexa XIV - │Tabel 1 - Impactul │ │
│Impactul asupra │asupra calităţii │R: MMAP │
│calităţii aerului│aerului şi a │FD: INS │
│şi a emisiilor în│emisiilor în aer │ │
│aer │ │ │
├─────────────────┼───────────────────┼───────────────┤
│Anexa XV - │Tabel 1 - │ │
│Politicile şi │Politicile şi │ │
│măsurile de │măsurile de │ │
│eliminare │eliminare treptată │R: ME │
│treptată a │a subvenţiilor │FD: MEAT, MTI, │
│subvenţiilor │pentru energie, în │MADR, INS │
│pentru energie, │special pentru │ │
│în special pentru│combustibilii │ │
│combustibilii │fosili │ │
│fosili │ │ │
├─────────────────┼───────────────────┼───────────────┤
│ │Tabel 1 - │ │
│ │Funcţionarea │ │
│ │sistemului de │ │
│ │garanţii de origine│R: ANRE │
│ │pentru energie │FD: ME, INS │
│ │electrică, gaze şi │ │
│ │încălzire şi răcire│ │
│ │din SRE │ │
│ ├───────────────────┼───────────────┤
│ │Tabel 2 - │ │
│ │Modificările │ │
│ │survenite în ceea │ │
│ │ce priveşte │ │
│ │preţurile │ │
│ │produselor şi │R: ME │
│ │destinaţia │FD: MADR, INS │
│ │terenurilor │ │
│ │asociate cu │ │
│ │utilizarea biomasei│ │
│ │şi a altor forme de│ │
│ │energie din surse │ │
│ │regenerabile │ │
│ ├───────────────────┼───────────────┤
│ │Tabel 3 - │ │
│ │Excedentul estimat │ │
│ │de producţie de │ │
│ │energie din surse │ │
│ │regenerabile în │R: ME │
│ │comparaţie cu │FD: ANRE, INS │
│ │traiectoria │ │
│ │naţională către │ │
│ │obiectivul pentru │ │
│ │2030 │ │
│ ├───────────────────┼───────────────┤
│ │Tabel 4 - Evoluţia │ │
│ │tehnologică şi │ │
│ │utilizarea │ │
│ │biocombustibililor │R: MTI │
│ │produşi din │FD: ME, INS │
│ │materiile prime │ │
│ │enumerate în anexa │ │
│ │IX la Directiva │ │
│ │(UE) 2018/2.001 │ │
│ ├───────────────────┼───────────────┤
│ │Tabel 5 - Impactul │ │
│ │estimat al │ │
│Anexa XVI - │producţiei sau │ │
│Obligaţii de │utilizării de │ │
│raportare │biocombustibili, de│ │
│suplimentare în │biolichide şi de │ │
│domeniul energiei│combustibili din │R: MMAP │
│din surse │biomasă asupra │FD: INS │
│regenerabile │biodiversităţii, a │ │
│ │resurselor de apă, │ │
│ │a disponibilităţii │ │
│ │şi calităţii apei, │ │
│ │a calităţii │ │
│ │solurilor şi a │ │
│ │aerului │ │
│ ├───────────────────┼───────────────┤
│ │Tabel 6 - Cazurile │ │
│ │observate de fraudă│ │
│ │în lanţul de │ │
│ │custodie al │R: MTI │
│ │biocombustibililor,│FD: INS │
│ │biolichidelor şi │ │
│ │combustibililor din│ │
│ │biomasă │ │
│ ├───────────────────┼───────────────┤
│ │Tabel 7 - Ponderea │ │
│ │deşeurilor │ │
│ │biodegradabile în │ │
│ │instalaţiile de │R: MMAP │
│ │valorificare │FD: MADR, INS │
│ │energetică │ │
│ │utilizate pentru │ │
│ │producerea de │ │
│ │energie │ │
│ ├───────────────────┼───────────────┤
│ │Tabel 8 - Producţia│ │
│ │de energie │ │
│ │electrică şi de │ │
│ │energie termică din│ │
│ │surse regenerabile │ │
│ │în clădiri, │R: MDLPA │
│ │inclusiv, dacă sunt│FD: ME, ANRE, │
│ │disponibile, date │INS │
│ │dezagregate cu │ │
│ │privire la energia │ │
│ │produsă, consumată │ │
│ │şi introdusă în │ │
│ │reţea │ │
│ ├───────────────────┼───────────────┤
│ │Tabel 9 - │ │
│ │Cantitatea de │ │
│ │biomasă solidă │R: ME │
│ │utilizată pentru │FD: INS │
│ │producerea de │ │
│ │energie │ │
├─────────────────┼───────────────────┼───────────────┤
│ │Tabel 1 - │ │
│ │Progresele │ │
│ │înregistrate în │ │
│ │fiecare sector şi │ │
│ │motivele pentru │ │
│ │care consumul de │ │
│ │energie a rămas │ │
│ │stabil sau a │R: MEAT │
│ │crescut în │FD: MTI, MDLAP,│
│ │sectoarele cu │MADR, INS │
│ │consum de energie │ │
│ │finală (industrie, │ │
│ │transporturi, │ │
│ │gospodării, │ │
│ │servicii, │ │
│ │agricultură, │ │
│ │altele) │ │
│ ├───────────────────┼───────────────┤
│ │Tabel 2 - Suprafaţa│ │
│ │totală a clădirilor│ │
│ │cu o suprafaţă │ │
│ │totală utilă de │ │
│ │peste 250 m^2 │ │
│ │deţinute şi ocupate│ │
│ │de administraţia │ │
│ │centrală a statelor│ │
│ │membre şi care, la │ │
│ │data de 1 ianuarie │R: MDLPA │
│ │a anului X–2 şi │FD: INS │
│ │X–1, nu îndeplineau│ │
│ │cerinţele privind │ │
│ │performanţa │ │
│ │energetică │ │
│ │menţionate la │ │
│ │articolul 5 │ │
│ │alineatul (1) din │ │
│ │Directiva 2012/27/ │ │
│ │UE │ │
│ ├───────────────────┼───────────────┤
│ │Tabel 3 - Numărul │ │
│ │auditurilor │ │
│Anexa XVII - │energetice │ │
│Obligaţii de │efectuate în anul │ │
│raportare │X–3 şi X–2. În │ │
│suplimentare în │plus, numărul total│ │
│domeniul │estimat de │ │
│eficienţei │întreprinderi mari │ │
│energetice │de pe teritoriul │ │
│ │statului membru │R: ME │
│ │cărora li se aplică│FD: INS │
│ │articolul 8 │ │
│ │alineatul (4) din │ │
│ │Directiva 2012/27/ │ │
│ │UE şi numărul │ │
│ │auditurilor │ │
│ │energetice │ │
│ │efectuate în │ │
│ │întreprinderile │ │
│ │respective în anul │ │
│ │X–3 şi X–2 │ │
│ ├───────────────────┼───────────────┤
│ │Tabel 4 - Factorul │ │
│ │de energie primară │ │
│ │naţional aplicat │ │
│ │pentru energia │ │
│ │electrică şi o │ │
│ │justificare în │ │
│ │cazul în care │R: ME │
│ │diferă de │FD: INS │
│ │coeficientul │ │
│ │implicit menţionat │ │
│ │în nota de subsol │ │
│ │(3) din anexa IV la│ │
│ │Directiva 2012/27/ │ │
│ │UE │ │
│ ├───────────────────┼───────────────┤
│ │Tabel 5 - Numărul │ │
│ │şi suprafaţa │ │
│ │clădirilor noi şi │ │
│ │renovate al căror │ │
│ │consum de energie │ │
│ │este aproape egal │ │
│ │cu zero în anul X–2│R: MDLPA │
│ │şi X–1, prevăzute │FD: INS │
│ │la articolul 9 din │ │
│ │Directiva 2010/31/ │ │
│ │UE, pe baza unor │ │
│ │eşantioane │ │
│ │statistice, dacă │ │
│ │este necesar │ │
├─────────────────┼───────────────────┼───────────────┤
│ │Tabel 6 - Linkul de│ │
│ │internet către │ │
│ │site-ul unde poate │ │
│ │fi accesată lista │ │
│ │sau interfaţa │ │
│ │furnizorilor de │ │
│ │servicii energetice│R: ME │
│ │menţionată la │ │
│ │articolul 18 │ │
│ │alineatul (1) │ │
│ │litera (c) din │ │
│ │Directiva 2012/27/ │ │
│ │UE │ │
├─────────────────┼───────────────────┼───────────────┤
│ │Tabel 1 - │ │
│ │Informaţii cu │ │
│ │privire la │ │
│ │progresele │ │
│ │înregistrate înspre│ │
│Anexa XVIII - │realizarea │R: MMSS │
│Sărăcia │obiectivelor │FD: INS, ME │
│energetică │naţionale │ │
│ │orientative de a │ │
│ │reduce numărul de │ │
│ │gospodării afectate│ │
│ │de sărăcia │ │
│ │energetică │ │
├─────────────────┼───────────────────┼───────────────┤
│ │Tabel 1 - │ │
│ │Informaţii │ │
│ │cantitative privind│ │
│ │numărul de │ │
│ │gospodării afectate│ │
│ │de sărăcia │ │
│ │energetică │ │
│ ├───────────────────┤ │
│ │Tabel 2 - │ │
│ │Raportarea │ │
│ │indicatorilor │ │
│Anexa XIX - │referitori la │ │
│Sărăcia │sărăcia energetică │R: MMSS │
│energetică ├───────────────────┤FD: INS, ME │
│ │Tabel 3 - │ │
│ │Raportarea │ │
│ │indicatorilor │ │
│ │naţionali │ │
│ │referitori la │ │
│ │sărăcia energetică │ │
│ ├───────────────────┤ │
│ │Tabel 4 - │ │
│ │Informaţii privind │ │
│ │definiţia naţională│ │
│ │a sărăciei │ │
│ │energetice │ │
├─────────────────┼───────────────────┼───────────────┤
│Anexa XX - │Tabel 1 - Impactul │ │
│Informaţii │punerii în aplicare│ │
│referitoare la │a planului naţional│ │
│modul în care │privind energia şi │ │
│punerea în │clima asupra │ │
│aplicare a │locurilor de muncă,│ │
│planului naţional│a lucrătorilor şi a│ │
│integrat privind │regiunilor │ │
│energia şi clima ├───────────────────┤ │
│contribuie la o │Tabel 2 - Impactul │ │
│tranziţie justă, │punerii în aplicare│R: MMSS │
│la promovarea │a planului naţional│FD: INS │
│atât a │privind energia şi │ │
│drepturilor │clima asupra │ │
│omului, cât şi a │promovării │ │
│egalităţii de gen│drepturilor omului │ │
│şi la abordarea │şi a egalităţii de │ │
│inegalităţilor în│gen, precum şi │ │
│materie de │asupra abordării │ │
│sărăcie │inegalităţilor în │ │
│energetică │materie de sărăcie │ │
│ │energetică │ │
├─────────────────┼───────────────────┼───────────────┤
│ │Tabel 1 - │ │
│Anexa XXI - │Raportarea │R: ME │
│Punerea în │informaţiilor │FD: │
│aplicare a │privind punerea în │Transelectrica,│
│cooperării │aplicare a │Transgaz, MCID │
│regionale │cooperării │ │
│ │regionale │ │
├─────────────────┼───────────────────┼───────────────┤
│Anexa XXII - │ │ │
│Raportarea cu │ │ │
│privire la │ │ │
│punerea în │Tabel 1 - │R: ME │
│aplicare a │Raportarea cu │FD: MMAP, MTI, │
│recomandărilor │privire la punerea │MDLPA, MEAT, │
│menţionate la │în aplicare a │MADR, MCID, MF,│
│articolul 32 │recomandărilor │MIPE, MMSS │
│alineatul (1) sau│ │ │
│(2) din │ │ │
│Regulamentul (UE)│ │ │
│2018/1.999 │ │ │
├─────────────────┼───────────────────┼───────────────┤
│Anexa XXIII - │Tabel 1 - │ │
│Raportarea cu │Progresele │ │
│privire la │înregistrate în │ │
│dialogul pe mai │direcţia │ │
│multe niveluri pe│instituirii │ │
│tema energiei şi │dialogului pe mai │R: ME, MMAP │
│a climei │multe niveluri pe │ │
│menţionat la │tema energiei şi a │ │
│articolul 11 din │climei menţionat la│ │
│Regulamentul (UE)│articolul 11 din │ │
│2018/1.999 │Regulamentul (UE) │ │
│ │2018/1.999 │ │
└─────────────────┴───────────────────┴───────────────┘



    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016