Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 62 din 28 septembrie 2016  privind înfiinţarea Autorităţii de Reformă Feroviară    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 62 din 28 septembrie 2016 privind înfiinţarea Autorităţii de Reformă Feroviară

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 798 din 11 octombrie 2016

    Ţinând cont de faptul că România trebuie să implementeze conform Master Planului General de Transport reforma în sectorul feroviar orientată pe patru direcţii de acţiune, şi anume:
    a) restructurarea reţelei de transport feroviar în sensul concentrării pe o reţea de transport eficientă astfel încât alocarea de fonduri pentru întreţinere, mentenanţă şi reparaţii curente să fie orientată pentru o reţea de transport feroviar sustenabilă din punct de vedere economic;
    b) atribuirea contractelor de servicii publice pentru operarea pe linia de cale ferată pentru transportul public de călători să aibă loc numai pe bază de licitaţii organizate conform legii pentru operatorii de transport feroviar;
    c) introducerea indicatorilor de performanţă care să stea la baza monitorizării contractelor de servicii publice legal încheiate;
    d) introducerea unor programe de eficientizare a activităţilor desfăşurate în sectorul de transport feroviar, inclusiv pentru Compania Naţională de Căi Ferate "C.F.R." - S.A., care trebuie să fie implementate de o structură specializată organizată sub autoritatea Ministerului Transporturilor,
    întrucât urgenţa reglementării este determinată de faptul că România trebuie să facă dovada îndeplinirii condiţionalităţilor ex-ante, inclusiv pentru sectorul feroviar, în caz contrar România riscând suspendarea/întreruperea fondurilor alocate în cadrul Programului operaţional Infrastructură mare pentru sectorul feroviar, în valoare de aproximativ 1,280 mld euro, şi a sumei de 1,200 mld euro în cadrul Mecanismului de interconectare a Europei, ceea ce constituie o situaţie extraordinară a cărei reglementare nu poate fi amânată,
    ţinând cont de faptul că în prezent în sectorul feroviar se înregistrează performanţe economice destul de scăzute ale administratorului de infrastructură feroviară, dar şi ale operatorilor de servicii de transport public feroviar de călători, blocaje şi întârzieri în implementarea proiectelor de infrastructură feroviară, calitatea documentaţiilor tehnico-economice este destul de slabă, procesul de achiziţie, în unele cazuri, se desfăşoară cu dificultate şi fondul de timp pentru procesul de reformă şi investiţii feroviare este insuficient alocat,
    în lipsa unor măsuri care privesc reforma în sectorul feroviar din România performanţele economice ale companiilor aflate sub autoritatea ori în coordonarea Ministerului Transporturilor din sectorul feroviar vor continua să se deterioreze, efortul bugetar al statului român prin alocarea de subvenţii din bugetul de stat către sectorul feroviar va creşte continuu, iar lipsa de eficienţă în alocarea resurselor destinate sectorului feroviar se va manifesta în continuare,
    întrucât măsurile de reformă feroviară trebuie completate cu măsuri care privesc investiţiile în materialul rulant, precum şi cu măsuri care privesc modalitatea de alocare a subvenţiilor destinate operatorilor de servicii de transport feroviar public de călători, dar şi a facilităţilor de care beneficiază anumite categorii sociale pentru transportul pe calea ferată,
    deoarece implementarea celor patru direcţii de reformă feroviară trebuie realizată de o structură independentă care va funcţiona în subordinea Ministerului Transporturilor şi a cărei finanţare este realizată din bugetul fondurilor structurale în cadrul Programului operaţional Infrastructură mare, pentru cheltuielile de funcţionare şi de investiţii care sunt necesare pentru a asigura realizarea obiectului său de activitate,
    în considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul general public şi constituie situaţii de urgenţă şi extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată, se impune elaborarea în regim de urgenţă a unor reglementări privind implementarea măsurilor de reformă feroviară.
    În temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,

    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.

    ART. 1
    (1) În subordinea Ministerului Transporturilor se înfiinţează Autoritatea de Reformă Feroviară denumită în continuare A.R.F., ca instituţie publică, cu personalitate juridică, finanţată integral de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor, prin preluarea activităţilor prevăzute la art. 2 alin. (1) şi atribuţiilor corespunzătoare acestora, din cadrul aparatului propriu al Ministerului Transporturilor.
    (2) A.R.F. are sediul în Bucureşti, bd. Dinicu Golescu nr. 38, care poate fi schimbat prin hotărâre a Guvernului, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
    ART. 2
    (1) Scopul înfiinţării A.R.F. este de a desfăşura următoarele categorii de activităţi:
    a) stabilirea şi implementarea măsurilor necesare pentru concentrarea reţelei de transport feroviar pe o reţea care poate fi administrată eficient de către administratorul infrastructurii feroviare, astfel cum aceasta va rezulta din strategia de eficientizare în domeniul reţelei feroviare, care va fi elaborată în acest sens;
    b) stabilirea, derularea şi implementarea măsurilor necesare, în condiţiile Regulamentului (CE) nr. 1.370/2007 al Parlamentului European şi al Consiliului din 23 octombrie 2007 privind serviciile publice de transport feroviar şi rutier de călători şi de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 1.191/69 şi nr. 1.107/70 ale Consiliului, pentru atribuirea contractelor de servicii publice destinate serviciului public de transport feroviar de călători pentru toţi operatorii de transport feroviar de călători, în condiţiile prevăzute de lege;
    c) achiziţionarea, potrivit prevederilor legale în vigoare, de material rulant, destinat închirierii în condiţiile art. 7, pentru prestarea serviciilor publice de transport public feroviar de călători pe bază de proceduri aprobate conform prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă, care se fundamentează pe criterii de transparenţă şi eficienţă, care să asigure o piaţă competitivă în domeniul transportului feroviar de călători;
    d) stabilirea, implementarea şi monitorizarea indicatorilor de performanţă pentru prestarea serviciilor de transport public feroviar de călători care vor sta la baza atribuirii contractelor de servicii publice, în condiţiile prevăzute de lege;
    e) elaborarea şi implementarea de programe necesare pentru eficientizarea şi îmbunătăţirea calităţii serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată, inclusiv programe de eficientizare şi restructurare destinate administratorului de infrastructură feroviară;
    f) promovarea de reglementări în domeniul subvenţionării serviciilor publice de transport feroviar de călători şi alocarea acestor subvenţii către operatorii acestor servicii pentru a asigura o administrare eficientă a resurselor financiare alocate sectorului de transport feroviar;
    g) promovarea de reglementări în domeniul utilizării eficiente a resurselor financiare alocate programelor de întreţinere destinate infrastructurii publice de transport feroviar;
    h) asigurarea, în limita fondurilor aprobate din bugetul de stat, a subvenţiilor prevăzute în contractele de servicii publice, încheiate cu operatorii de transport feroviar de călători şi răspunderea privind alocarea acestora;
    i) încheierea şi gestionarea contractelor de servicii publice cu operatorii de transport feroviar de călători;
    j) asigurarea alocării, în limita fondurilor bugetare aprobate din bugetul de stat, a sumelor necesare pentru acordarea facilităţilor prevăzute pentru anumite categorii sociale destinate transportului public feroviar de călători potrivit legislaţiei în vigoare;
    k) propunerea către Ministerul Transporturilor a regulilor specifice de acces pe infrastructura căilor ferate române pentru operatorii de transport feroviar de călători şi marfă, în condiţiile legii;
    l) realizarea oricăror altor activităţi necesare scopului pentru care a fost înfiinţată.
    (2) A.R.F. realizează, cu aprobarea ordonatorului principal de credite, studii, strategii, prognoze, precum şi alte documente strategice necesare, care să fundamenteze deciziile de reformă în sectorul feroviar şi contractează, în cazuri justificate, servicii de consultanţă pentru realizarea scopului său.
    (3) Pentru realizarea scopului prevăzut la alin. (1) A.R.F. poate colabora cu instituţiile financiare internaţionale (I.F.I.), sens în care poate beneficia de expertiză din partea acestora, poate încheia protocoale de colaborare, acorduri de parteneriat, precum şi alte documente necesare colaborării cu mediul academic, asociaţiile profesionale în domeniul transportului feroviar, în condiţiile prevăzute de lege.
    (4) Pentru realizarea scopului său A.R.F. colaborează, în condiţiile legii, cu toate companiile care se află în coordonarea şi/sau sub autoritatea Ministerului Transporturilor din domeniul transportului feroviar şi/sau structurile de specialitate din cadrul Ministerului Transporturilor şi va încheia protocoale cu alte entităţi din domeniul transportului feroviar, după caz.
    (5) Companiile/Instituţiile publice care se află în coordonarea şi/sau sub autoritatea/subordinea Ministerului Transporturilor din domeniul transportului feroviar şi/sau structurile din cadrul Ministerului Transporturilor, precum şi operatorii privaţi de transport public feroviar de călători au obligaţia să pună la dispoziţia A.R.F. datele şi informaţiile necesare fundamentării deciziilor de reformă feroviară, în condiţiile legii.
    ART. 3
    (1) A.R.F. are calitatea de beneficiar direct în cadrul Programului operaţional Infrastructură mare pentru perioada de programare 2014-2020, în condiţiile prevăzute în Ghidul solicitantului, pentru fondurile alocate sectorului de transport feroviar. Cheltuielile eligibile aferente proiectelor ce pot fi decontate în cadrul Programului operaţional Infrastructură mare pentru perioada de programare 2014-2020 sunt:
    a) cheltuieli de personal, funcţionare şi cheltuieli de investiţii necesare pentru realizarea scopului său;
    b) realizarea de studii, strategii, prognoze, studii de fezabilitate, precum şi alte documente strategice necesare pentru fundamentarea deciziilor de reformă în sectorul feroviar;
    c) achiziţionarea de material rulant destinat închirierii operatorilor de transport public feroviar de călători;
    d) alte cheltuieli aferente materialului rulant până la data închirierii către operatorii de transport public feroviar de călători.
    (2) În aplicarea alin. (1) lit. a) şi b), A.R.F. poate încheia contracte de finanţare, în condiţiile prevăzute de Ghidul solicitantului, cu Autoritatea de management pentru Programul operaţional Infrastructură mare/organismul intermediar pentru transport şi utilizează resursele alocate din fonduri structurale în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
    (3) Cheltuielile prevăzute la alin. (1) lit. c) şi d) se finanţează numai în condiţiile încheierii de către A.R.F. de contracte de finanţare, în condiţiile prevăzute de Ghidul solicitantului, cu Autoritatea de management pentru Programul operaţional Infrastructură mare/organismul intermediar pentru transport, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
    ART. 4
    (1) A.R.F. este condusă de un preşedinte cu rang de secretar de stat numit şi eliberat din funcţie prin decizie a prim-ministrului, la propunerea ministrului transporturilor.
    (2) Preşedintele A.R.F. îndeplineşte rolul de ordonator terţiar de credite pentru fondurile alocate în conformitate cu prevederile legale.
    (3) În exercitarea atribuţiilor sale preşedintele A.R.F. emite decizii în condiţiile legii.
    ART. 5
    (1) Deciziile de reformă feroviară pentru desfăşurarea categoriilor de activităţi prevăzute la art. 2 alin. (1), lit. a), b), d), e) şi f) se fundamentează numai pe bază de studii de specialitate, contractate conform legii, sau realizate prin structurile de specialitate din cadrul A.R.F., care sunt supuse dezbaterii publice.
    (2) Pentru implementarea măsurilor de reformă feroviară, cu excepţia celor care se referă la scoaterea din funcţiune a unor sectoare de transport feroviar, preşedintele A.R.F. emite decizii, cu avizul prealabil al ministrului transporturilor, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, fiind obligatorii pentru companiile/operatorii de transport feroviar de călători care au contract de servicii publice legal încheiat.
    (3) Măsurile de reformă feroviară care se referă la scoaterea din funcţiune a unor sectoare de transport feroviar se aprobă prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Transporturilor.
    (4) Pentru tronsoanele de cale ferată care sunt scoase din funcţiune nu se mai alocă fonduri din bugetul de stat destinate activităţii de mentenanţă, întreţinere sau reparaţii curente şi nici subvenţii destinate transportului public feroviar de călători.
    (5) Înainte de adoptarea măsurilor de reformă feroviară prevăzute la alin. (3), dacă din studiile de specialitate realizate pentru concentrarea reţelei de transport feroviar pe o reţea care poate fi administrată eficient de către administratorul infrastructurii feroviare rezultă că există perspectiva unui potenţial de valorificare ulterioară a sectoarelor de cale ferată pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare, administratorul de infrastructură feroviară poate decide trecerea acestora în conservare pe o perioadă de maximum 5 ani. Cheltuielile de conservare se suportă exclusiv din veniturile proprii ale administratorului de infrastructură feroviară.
    (6) Prin excepţie de la prevederile alin. (3), la solicitarea autorităţilor administraţiei publice locale, prin hotărâre a Guvernului, tronsoanele de cale ferată scoase din funcţiune pot fi transferate din domeniul public al statului român şi administrarea Ministerului Transporturilor în domeniul public al unităţilor administrativ-teritoriale pentru dezvoltarea unor proiecte de interes public local.
    (7) Odată cu scoaterea din funcţiune a unor sectoare de transport feroviar, componentele bunurilor ce alcătuiesc domeniul public al statului care sunt parte a sectoarelor de transport feroviar sunt trecute în domeniul privat al statului.
    (8) Compania Naţională de Căi Ferate "C.F.R." - S.A. gestionează componentele prevăzute la alin. (7), la valorile din fişele de mijloace fixe, reactualizate, conform prevederilor legale în vigoare, sortează componentele şi stabileşte care dintre acestea pot fi reutilizate şi care se vor casa şi procedează după cum urmează:
    a) componentele reutilizabile se vor înregistra în contabilitatea Companiei Naţionale de Căi Ferate "C.F.R." - S.A., conform prevederilor legale în vigoare;
    b) pentru celelalte componente care nu mai pot fi reutilizate se va trece la procedura de casare, conform prevederilor legale în vigoare.
    (9) Componentele prevăzute la alin. (8) lit. a) se vor utiliza pentru lucrări de reparaţii sau întreţinere ale elementelor căii ferate în vederea menţinerii acesteia la parametrii de funcţionare şi siguranţă a circulaţiei prevăzuţi de actele normative în vigoare.
    (10) Modul de reutilizare a componentelor prevăzute la alin. (8) lit. a) se aprobă, cu respectarea prevederilor legale în vigoare, prin dispoziţie a directorului general al Companiei Naţionale de Căi Ferate "C.F.R." - S.A.
    (11) Componentele prevăzute la alin. (8) lit. b) se vor valorifica conform prevederilor legale în vigoare.
    (12) Prin derogare de la prevederile art. 4 din Ordonanţa Guvernului nr. 112/2000 pentru reglementarea procesului de scoatere din funcţiune, casare şi valorificare a activelor corporale care alcătuiesc domeniul public al statului şi al unităţilor administrativ-teritoriale, aprobată prin Legea nr. 246/2001, sumele provenite din vânzările prevăzute la alin. (11) se constituie venituri proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate "C.F.R." - S.A. şi se vor utiliza pentru exercitarea prerogativelor statului în vederea executării lucrărilor de reparaţii, întreţinere, modernizare, reparaţii capitale, mentenanţă şi alte categorii de lucrări necesare reţelei de line de cale ferată.
    (13) Compania Naţională de Căi Ferate "C.F.R." - S.A. va ţine evidenţa sumelor prevăzute la alin. (12) în conturi separate şi le va utiliza numai pentru lucrările de întreţinere şi reparaţii ale infrastructurii feroviare publice din România.
    (14) Utilizarea sumelor prevăzute la alin. (12) în alte scopuri decât cele prevăzute la alin. (13) se pedepseşte conform legislaţiei în vigoare.
    ART. 6
    (1) Subvenţiile alocate anual din bugetul de stat, în condiţiile legii, operatorilor de transport feroviar de călători, reprezentând compensaţia aferentă pachetului minim social, precum şi facilităţile de călătorie acordate de la bugetul de stat, potrivit legislaţiei în vigoare, diferitelor categorii sociale care utilizează transportul feroviar public de călători se asigură din bugetul A.R.F., în limita sumelor alocate cu această destinaţie.
    (2) În termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a hotărârii Guvernului prevăzute la art. 8 alin. (1), A.R.F. preia pe bază de protocol de predare-primire de la Ministerul Transporturilor contractele de servicii şi actele adiţionale valabile şi se subrogă în drepturile şi obligaţiile Ministerului Transporturilor ce rezultă din acestea. Subrogarea în drepturi şi obligaţii are loc prin acordul de voinţă al părţilor, prin încheierea unor acte adiţionale la contractele de servicii în vigoare la data prezentei ordonanţe de urgenţă.
    (3) Prin derogare de la prevederile art. 39 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române şi reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, începând cu anul 2017, actele adiţionale la contractele de servicii publice se încheie de A.R.F. şi se aprobă prin decizie a preşedintelui A.R.F., publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    (4) Răspunderea privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata sumelor prevăzute în bugetul A.R.F. revine ordonatorului de credite din cadrul A.R.F.
    (5) Mecanismul de stabilire a compensaţiei serviciilor publice pentru transportul feroviar public de călători se realizează pe baza criteriilor de dimensionare a pachetului minim social, rutelor de circulaţie, categoriilor şi numărului de trenuri care compun pachetul minim social, precum şi a standardelor de cost, astfel încât alocările de la bugetul de stat să fie în acord cu regulamentele Uniunii Europene.
    (6) Mecanismul prevăzut la alin. (5) se aprobă prin decizie a preşedintelui A.R.F., cu avizul Consiliului Concurenţei, în termen de maximum 12 luni de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    ART. 7
    (1) Materialul rulant destinat transportului public feroviar de călători se achiziţionează conform prevederilor legale în vigoare, în limita creditelor bugetare aprobate anual cu această destinaţie prin bugetul A.R.F.
    (2) Materialul rulant se închiriază, în condiţiile legii, operatorilor de transport feroviar public de călători, prin licitaţie publică organizată conform reglementărilor legale în vigoare ca parte a licitaţiei publice de atribuire a contractelor de servicii publice în transportul feroviar public de călători.
    (3) Materialul rulant achiziţionat şi închiriat de A.R.F. conform prezentei ordonanţe de urgenţă se utilizează pe trasele de pe coridorul de transport feroviar transeuropean.
    (4) Până la încheierea contractelor de închiriere a materialului rulant conform alin. (2), materialul rulant se repartizează, contra cost, prin act adiţional la contractul de servicii, atribuit în condiţiile legii, operatorilor de transport feroviar de călători care operează pe trase din coridorul de transport feroviar transeuropean, pe baza criteriilor de transparenţă şi a indicatorilor de eficienţă stabiliţi prin decizie a preşedintelui a A.R.F., cu avizul Consiliului Concurenţei.
    (5) Compensaţia serviciilor publice pentru transportul feroviar public de călători de care beneficiază, potrivit legii, operatorii prevăzuţi la alin. (2) şi (4) se achită de către A.R.F. numai după ce aceştia fac dovada plăţii obligaţiilor ce decurg din contractul de închiriere sau actul adiţional, după caz.
    (6) Procedurile de licitaţie publică prevăzute la alin. (2) pentru închirierea materialului rulant şi de atribuire a contractelor de servicii publice se detaliază prin norme metodologice aprobate prin hotărâre a Guvernului.
    (7) Anunţul privind procedurile prevăzute la alin. (2) se publică în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene cu cel puţin un an înainte de lansarea invitaţiei de participare la acestea, potrivit art. 7(2) din Regulamentul (CE) nr. 1.370/2007.
    ART. 8
    (1) Organizarea şi funcţionarea A.R.F., structura organizatorică şi numărul maxim de posturi se aprobă prin hotărâre a Guvernului în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.
    (2) A.R.F. preia, prin protocol de predare-primire încheiat în termen de maximum 60 de zile de la data intrării în vigoare a hotărârii Guvernului prevăzute la alin. (1), posturile aferente activităţilor descrise la art. 2, cu încadrare în numărul maxim de posturi aprobat, precum şi patrimoniul, stabilit pe baza situaţiilor financiare întocmite potrivit prevederilor art. 28 alin. (1^1) din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi creditele bugetare rămase neutilizate aferente activităţilor corespunzătoare, în condiţiile legii.
    (3) A.R.F. preia personalul aferent activităţilor prevăzute la art. 2, iar încadrarea acestuia se va face în termenele şi cu respectarea procedurilor legale aplicabile fiecărei categorii de personal şi se vor modifica în mod corespunzător organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor.
    (4) Personalul A.R.F. este format din demnitari, funcţionari publici şi personal contractual.
    (5) Salarizarea personalului angajat al A.R.F. se face la nivelul stabilit potrivit legislaţiei în vigoare pentru personalul din aparatul propriu al Ministerului Transporturilor.
    (6) Personalul A.R.F. implicat în gestionarea fondurilor externe nerambursabile, de care beneficiază A.R.F. în calitate de beneficiar, beneficiază de majorarea salariului de bază în condiţiile art. 34 din Legea-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare.
    ART. 9
    Bugetul A.R.F. se elaborează şi se aprobă în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
    ART. 10
    A.R.F. prezintă anual Guvernului un raport de activitate referitor la stadiul îndeplinirii măsurilor de reformă feroviară.
    ART. 11
    (1) Până la data asigurării prin bugetul A.R.F. a subvenţiilor alocate anual din bugetul de stat, în condiţiile legii, operatorilor de transport feroviar de călători, reprezentând compensaţia aferentă pachetului minim social, precum şi a facilităţilor de călătorie acordate de la bugetul de stat, potrivit legislaţiei în vigoare, diferitelor categorii sociale care utilizează transportul feroviar public de călători, plăţile pentru subvenţii şi facilităţi de călătorie se asigură din bugetul ordonatorului principal de credite al Ministerului Transporturilor, în limita creditelor bugetare aprobate cu această destinaţie.
    (2) Până la încadrarea personalului prevăzut la art. 8 alin. (3) plăţile necesare asigurării cheltuielilor cu salariile şi a celor referitoare la contribuţiile sociale, precum şi a oricăror altor categorii de cheltuieli aferente acestor categorii de personal se suportă din bugetul ordonatorului principal de credite al Ministerului Transporturilor, în limita creditelor bugetare aprobate cu această destinaţie.

                                 PRIM-MINISTRU
                              DACIAN JULIEN CIOLOŞ

                                Contrasemnează:
                                ---------------
                           Ministrul transporturilor,
                                Petru Sorin Buşe

                         Ministrul fondurilor europene,
                                Cristian Ghinea

                         Ministrul finanţelor publice,
                                Anca Dana Dragu

                     Ministrul muncii, familiei, protecţiei
                       sociale şi persoanelor vârstnice,
                             Dragoş-Nicolae Pîslaru


    Bucureşti, 28 septembrie 2016.
    Nr. 62.


                                     ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016