Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 62 din 12 iulie 2018  privind unele măsuri de asigurare a personalului necesar pregătirii şi exercitării  de către România a Preşedinţiei Consiliului Uniunii Europene în primul semestru al anului 2019    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 62 din 12 iulie 2018 privind unele măsuri de asigurare a personalului necesar pregătirii şi exercitării de către România a Preşedinţiei Consiliului Uniunii Europene în primul semestru al anului 2019

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 602 din 13 iulie 2018
    Având în vedere că unul dintre principalele obiective de politică externă stabilite şi asumate prin Programul de guvernare pentru perioada 2018-2020 îl reprezintă pregătirea corespunzătoare şi exercitarea în cele mai bune condiţii de către România a Preşedinţiei Consiliului UE în semestrul I al anului 2019, fiind importantă valorificarea acestei oportunităţi pentru fundamentarea unui profil european consolidat al României, ca stat membru al UE matur şi responsabil,
    ţinând cont de împrejurarea că formarea unor echipe de profesionişti reprezintă un element esenţial pentru respectarea obiectivelor României de stat membru al UE şi derularea adecvată a unei preşedinţii, fiind necesară şi oportună astfel cooptarea şi implicarea unor specialişti din administraţia publică, în regim de urgenţă, în considerarea termenului scurt prevăzut până la preluarea de către România a acestui mandat,
    evident fiind şi faptul că, în contextul pregătirii corespunzătoare a preluării şi exercitării de către România a Preşedinţiei Consiliului Uniunii Europene în primul semestru al anului 2019, este necesară asigurarea unui aparat administrativ solid şi performant, capabil să răspundă modului de organizare şi funcţionare a Consiliului UE, prin preluarea responsabilităţilor de coordonare la nivel european a negocierii dosarelor europene, context în care a fost suplimentat, pe durată determinată, numărul maxim de posturi din cadrul autorităţilor sau instituţiilor publice pentru îndeplinirea activităţilor specifice acestui proiect naţional şi având în vedere că este necesară ocuparea, în regim de urgenţă, a posturilor suplimentate pentru organizarea şi exercitarea Preşedinţiei Consiliului UE, la momentul de faţă neexistând un cadru legislativ care să permită în mod lipsit de echivoc detaşarea funcţionarilor publici sau a funcţionarilor publici cu statut special pe posturi contractuale din cadrul autorităţilor sau instituţiilor publice,
    având în vedere că exercitarea de către România a Preşedinţiei Consiliului UE este o obligaţie ce decurge din statutul de stat membru al Uniunii Europene, lipsa reglementării, în acest context, a unui regim derogatoriu de la instituţia detaşării funcţionarilor publici şi a funcţionarilor publici cu statut special limitează capacitatea României de a îndeplini sarcinile ce îi revin pe perioada exercitării Preşedinţiei Consiliului UE,
    întrucât toate aceste elemente vizează interesul public şi constituie situaţii extraordinare, a căror reglementare nu poate fi amânată,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ART. 1
    Pentru îndeplinirea atribuţiilor specifice în contextul şi pe durata pregătirii preluării şi a exercitării de către România a Preşedinţiei Consiliului Uniunii Europene, posturile contractuale cu care este suplimentat, pe durată determinată, numărul maxim de posturi din cadrul autorităţilor sau instituţiilor publice pot fi ocupate inclusiv prin detaşarea funcţionarilor publici sau a funcţionarilor publici cu statut special, prin derogare de la prevederile legale specifice acestor categorii de personal referitoare la instituţia detaşării.

    ART. 2
    (1) Detaşarea prevăzută la art. 1 se dispune în interesul autorităţii sau instituţiei publice în care urmează să îşi desfăşoare activitatea funcţionarul public, cel mult până la data de 31 august 2019.
    (2) Detaşarea de pe o funcţie publică pe o funcţie contractuală se solicită de către autoritatea sau instituţia publică în care urmează să îşi desfăşoare activitatea funcţionarul public sau funcţionarul public cu statut special şi se dispune de către conducătorul autorităţii sau instituţiei publice în care acesta este încadrat sau, după caz, de către persoana care are competenţa de numire, cu respectarea prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă.
    (3) Detaşarea în condiţiile art. 1 se poate dispune de pe o funcţie publică pe o funcţie contractuală de execuţie sau de conducere, dacă funcţionarul public sau funcţionarul public cu statut special îndeplineşte condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului funcţiei contractuale pe care este detaşat şi numai cu acordul scris al funcţionarului public sau al funcţionarului public cu statut special ce urmează să fie detaşat.
    (4) Pe durata detaşării, funcţionarul public sau funcţionarul public cu statut special beneficiază de drepturile salariale mai favorabile, respectiv fie de drepturile corespunzătoare funcţiei publice de pe care a fost detaşat, fie ale funcţiei contractuale pe care a fost detaşat.

    ART. 3
    (1) Perioada pentru care s-a dispus detaşarea în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţă se consideră vechime în funcţia publică, respectiv în funcţia publică cu statut special, după caz, precum şi vechime în specialitatea studiilor, prin raportare la condiţiile din fişa postului funcţiei contractuale ocupate dacă, în exercitarea funcţiei contractuale, funcţionarul public sau funcţionarul public cu statut special desfăşoară activităţi corespunzătoare profesiei sau specializării sale.
    (2) Pentru funcţionarii publici de execuţie, perioada de detaşare se consideră vechime în gradul profesional al funcţiei publice din care se detaşează şi se ia în calcul la promovare.

    ART. 4
    Detaşarea funcţionarilor publici şi funcţionarilor publici cu statut special, în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţă, prin derogare de la prevederile art. 94 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modificările şi completările ulterioare, nu reprezintă o situaţie de incompatibilitate.

    ART. 5
    Autorităţile sau instituţiile publice în cadrul cărora s-a suplimentat numărul maxim de posturi pentru îndeplinirea atribuţiilor specifice în contextul şi pe durata pregătirii preluării şi a exercitării de către România a Preşedinţiei Consiliului Uniunii Europene pot stabili prin ordin al conducătorului acestora proceduri interne pentru aplicarea prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă.



                    PRIM-MINISTRU
                    VASILICA-VIORICA DĂNCILĂ
                    Contrasemnează:
                    p. Ministrul afacerilor externe,
                    Dănuţ Sebastian Neculăescu,
                    secretar de stat
                    p. Ministrul delegat pentru afaceri europene,
                    Cristian-Gabriel Winzer,
                    secretar de stat
                    Secretarul general al Guvernului,
                    Ioana-Andreea Lambru
                    p. Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice,
                    Sirma Caraman,
                    secretar de stat
                    Ministrul muncii şi justiţiei sociale,
                    Lia-Olguţa Vasilescu

    Bucureşti, 12 iulie 2018.
    Nr. 62.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016