Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Având în vedere: - necesitatea adoptării de urgenţă a unor măsuri pentru asigurarea finalizării proiectelor fazate din cadrul financiar 2007-2013 şi implementate în exerciţiul financiar 2014-2020, pentru îndeplinirea obiectivelor proiectelor şi diminuarea riscului de aplicare de corecţii financiare de către Comisia Europeană; – întârzierile înregistrate în cadrul acestor proiecte, atât în procesul de achiziţie publică, cât şi în implementarea proiectelor de infrastructură care presupun o complexitate sporită; – perioada de timp limitată până la finalul perioadei de eligibilitate aferentă exerciţiului financiar 2014-2020, în raport cu volumul lucrărilor rămase de executat în cadrul acestor proiecte; – necesitatea actualizării devizelor generale aferente contractelor de investiţii în vederea asigurării unei implementări adecvate a contractelor, pentru a evita situaţiile de reziliere a contractelor aflate la un progres fizic de circa 80%, care nu mai pot fi atribuite din cauza valorii subevaluate a restului de execuţie, necesitate generată de diferenţele majore dintre devizele generale ale proiectelor elaborate, respectiv aprobate, la nivelul anilor 2005-2006 şi costurile înregistrate la momentul execuţiei, respectiv anul 2020; – că neadoptarea unor astfel de măsuri va conduce la blocarea contractelor semnate, la întârzierea implementării proiectelor, existând riscul de a nu se îndeplini obiectivele până la termenele stabilite prin documentele programatice cu consecinţa recuperării de către Comisia Europeană a sumelor decontate până în prezent, respectiv corecţii financiare suplimentare aplicate României, întrucât toate aceste aspecte vizează interesul public şi constituie situaţii urgente şi extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată, în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă. ART. 1 (1) Prezenta ordonanţă de urgenţă reglementează unele măsuri în domeniul fondurilor europene, având drept scop asigurarea surselor de finanţare pentru implementarea proiectelor de infrastructură fazate din perioada de programare 2007-2013, finanţate din fondurile Uniunii Europene aferente perioadei de programare 2014-2020. (2) Prevederile alin. (1) se aplică proiectelor prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta ordonanţă de urgenţă. ART. 2 (1) Prin derogare de la prevederile art. 12 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 40/2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2016, cu modificările şi completările ulterioare, din fondurile prevăzute în bugetul Ministerului Fondurilor Europene, cu rol de Autoritate de management pentru Programul operaţional Infrastructură mare, în calitate de ordonator principal de credite, la poziţia bugetară „Transferuri din bugetul de stat către ONG-uri, societăţi comerciale, instituţii publice finanţate parţial sau integral din venituri proprii şi alţi beneficiari de drept public sau privat necesare susţinerii derulării proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile (FEN) aferente cadrului financiar 2014-2020“, se asigură şi sumele necesare pentru continuarea şi finalizarea proiectelor a căror fază a doua este inclusă la finanţare din fondurile Uniunii Europene aferente perioadei de programare 2014-2020, în concordanţă cu documentele programatice şi cu prevederile contractelor de finanţare încheiate cu beneficiarii. (2) Sumele alocate potrivit alin. (1), pentru proiectele fazate prevăzute în anexa la prezenta hotărâre, se utilizează pentru suportarea următoarelor categorii de costuri şi cheltuieli: a) costuri aferente finalizării investiţiei pentru contractele încheiate între beneficiari şi furnizorii de produse, prestatorii de servicii şi executanţii de lucrări, cu care aceştia au încheiat contracte, precum şi costuri legate de relansarea procesului de achiziţie, în vederea atingerii obiectivelor proiectelor, în baza unei justificări întemeiate; b) finanţarea costurilor suplimentare necesare semnării contractelor, ca urmare a depăşirii bugetelor alocate iniţial; c) costuri suplimentare necesare finalizării lucrărilor din motive neimputabile contractorului şi beneficiarului, în baza unei justificări prealabile întemeiate; d) suplimentarea bugetelor contractelor de asistenţă tehnică şi supervizare pentru atingerea obiectivelor proiectelor, din motive neimputabile contractorilor respectivi şi beneficiarului, de la caz la caz, în baza unei justificări prealabile întemeiate; e) cheltuieli neeligibile declarate de misiunile de audit/ verificare, care nu sunt imputabile beneficiarilor. ART. 3 Alocarea sumelor prevăzute la art. 2 alin. (1) în bugetul Ministerului Fondurilor Europene, în calitate de Autoritate de management pentru Programul operaţional Infrastructură mare, se realizează prin virări de credite de angajament şi/sau bugetare de la celelalte titluri de cheltuieli din cadrul aceluiaşi capitol bugetar sau de la alte capitole din cadrul aceluiaşi buget, după caz, în cursul întregului an. Sumele alocate în acest scop nu pot fi realocate pentru alte destinaţii. PRIM-MINISTRU LUDOVIC ORBAN Contrasemnează: Ministrul fondurilor europene, Ioan Marcel Boloş p. Ministrul finanţelor publice, Gheorghe Pecingină, secretar de stat Bucureşti, 30 aprilie 2020. Nr. 60. ANEXA 1 Sumele alocate pentru continuarea şi finalizarea proiectelor de infrastructură fazate din perioada de programare 2007-2013, finanţate din fondurile Uniunii Europene aferente perioadei de programare 2014-2020
┌────┬─────────────────────────┬───────┐
│ │ │Suma │
│Nr. │Denumirea proiectului │alocată│
│crt.│ │- mii │
│ │ │lei - │
├────┼─────────────────────────┼───────┤
│0 │1 │2 │
├────┼─────────────────────────┼───────┤
│ │Fazarea proiectului │ │
│ │Reabilitarea şi │ │
│1. │modernizarea sistemelor │28.365 │
│ │de alimentare cu apă şi │ │
│ │canalizare în judeţul │ │
│ │Mehedinţi │ │
├────┼─────────────────────────┼───────┤
│ │Fazarea proiectului │ │
│2. │Sistem integrat de │839 │
│ │management al deşeurilor │ │
│ │în judeţul Caraş-Severin │ │
├────┼─────────────────────────┼───────┤
│ │Fazarea proiectului │ │
│3. │Reabilitarea sitului │2.093 │
│ │poluat istoric Iaz Batal │ │
│ │30 Ha - Târgu Mureş │ │
├────┼─────────────────────────┼───────┤
│ │Fazarea proiectului │ │
│ │Reabilitarea sistemului │ │
│ │de alimentare cu apă, a │ │
│4. │sistemului de canalizare │63.046 │
│ │şi a staţiilor de epurare│ │
│ │în aglomerările Vaslui, │ │
│ │Bârlad, Huşi şi Negreşti │ │
│ │- judeţul Vaslui │ │
├────┼─────────────────────────┼───────┤
│ │Fazarea proiectului │ │
│5. │Sistem de management │136.314│
│ │integrat al deşeurilor în│ │
│ │judeţul Maramureş │ │
├────┼─────────────────────────┼───────┤
│ │Fazarea proiectului │ │
│ │Modernizarea │ │
│6. │infrastructurii de apă şi│49.888 │
│ │apă uzată în judeţul │ │
│ │Caraş-Severin │ │
├────┼─────────────────────────┼───────┤
│ │Fazarea proiectului │ │
│ │Reabilitarea şi │ │
│7. │extinderea sistemelor de │45.716 │
│ │apă şi apă uzată în │ │
│ │judeţul Tulcea │ │
├────┼─────────────────────────┼───────┤
│ │Fazarea proiectului │ │
│ │Reabilitarea si │ │
│8. │extinderea sistemelor de │19.400 │
│ │alimentare cu apă şi │ │
│ │canalizare în judeţul │ │
│ │Teleorman │ │
├────┼─────────────────────────┼───────┤
│ │Fazarea proiectului │ │
│9. │Sistem de management │9.156 │
│ │integrat al deşeurilor │ │
│ │solide în judeţul Vâlcea │ │
└────┴─────────────────────────┴───────┘
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.