Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 6 din 22 februarie 2018  privind prorogarea termenului prevăzut la art. II din Legea nr. 163/2016 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 6 din 22 februarie 2018 privind prorogarea termenului prevăzut la art. II din Legea nr. 163/2016 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 171 din 23 februarie 2018
    Având în vedere prevederile art. II din Legea nr. 163/2016 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, prin care se introduce un termen-limită de 18 luni de la data intrării în vigoare a Legii nr. 163/2016, pentru îndeplinirea măsurilor prevăzute la art. 9 lit. m), n) şi o) din Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, republicată, cu modificările ulterioare, astfel cum a fost modificată şi completată prin Legea nr. 163/2016, respectiv intrarea în vigoare a trei noi componente ale sistemului calităţii în construcţii, şi anume:
    "m) certificarea calificării tehnico-profesionale a operatorilor economici care prestează servicii de proiectare şi/sau consultanţă în construcţii;
n) certificarea calificării tehnico-profesionale a operatorilor economici care execută lucrări de construcţii;
o) perfecţionarea profesională continuă a specialiştilor care desfăşoară activităţi în domeniul construcţiilor.“,"

    întrucât completarea sistemului calităţii în construcţii cu cele trei componente atrage obligativitatea operatorilor economici care acţionează pe piaţa construcţiilor de a obţine, anterior desfăşurării activităţii, certificarea în domeniu, fapt ce impune instituirea unui mecanism de certificare, mecanism care face obiectul unor demersuri cu privire la crearea unei platforme privitoare la Registrul naţional al certificărilor în construcţii, mecanism modern, operativ, interactiv, care va asigura interoperabilitatea datelor referitoare la criterii juridice-administrative privind îndeplinirea condiţiilor de eligibilitate, legalitatea funcţionării, solvabilitatea, achitarea taxelor şi impozitelor, criterii economico-financiare privind justificarea capacităţii financiare şi economice şi criterii tehnice privind condiţiile tehnice ce trebuie îndeplinite de întreprinderile din construcţii pentru certificarea capacităţii tehnice profesionale, obţinerea certificatului de calificare şi a dreptului pentru înscrierea pe listele oficiale din care să rezulte că a fost evaluată şi a fost certificată calificarea profesională,
    ţinând cont de faptul că acest sistem ce urmează a fi dezvoltat în următoarele 12 luni va asigura simplificarea accesului operatorilor economici din construcţii la participarea la licitaţii şi/sau adjudecarea de lucrări de către cei mai competenţi operatori economici din construcţii prin recunoaşterea certificatului de calificare tehnico-profesională drept document probator care înlocuieşte documentaţia edificatoare de eligibilitate privind îndeplinirea criteriilor tehnice pentru participarea la procedurile pentru atribuirea contractelor de achiziţie publică de lucrări, asigurând reducerea numărului de documente justificative solicitate la licitaţie şi simplificarea activităţii de preselecţie la licitaţiile publice de către comisiile de licitaţie,
    întrucât, potrivit datelor de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, în România sunt înscrise peste 87.000 de societăţi comerciale ce au în obiectul de activitate activităţi care intră sub incidenţa prevederilor legale anterior menţionate, fapt ce atrage obligativitatea certificării acestora începând cu data de 24 februarie 2018, conform regulamentului iniţiat de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice,
    având în vedere că menţinerea în vigoare a termenului de 24 februarie 2018 ca dată-limită pentru intrarea în vigoare a art. 9 lit. m), n) şi o) din Legea nr. 10/1995, republicată, ar însemna că toate cele peste 87.000 de societăţi comerciale ar trebui să solicite autorităţii competente certificarea, astfel cum urmează să fie definită, fapt ce poate duce, prin impunerea condiţiei de acces pe piaţa construcţiilor numai a operatorilor economici din construcţii având certificarea calificării tehnico-profesionale, la un blocaj în domeniul investiţiilor în construcţii, indiferent de sursele de finanţare ale acestora, fonduri private sau fonduri publice, naţionale sau europene,
    în considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul general public şi constituie situaţii de urgenţă şi extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ARTICOL UNIC
    Termenul prevăzut la art. II din Legea nr. 163/2016 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 561 din 25 iulie 2016, referitor la intrarea în vigoare a măsurilor prevăzute la art. 9 lit. m), n) şi o) din Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, republicată, se prorogă până la data de 25 august 2019.



                    PRIM-MINISTRU
                    VASILICA-VIORICA DĂNCILĂ
                    Contrasemnează:
                    p. Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice,
                    Sirma Caraman,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 22 februarie 2018.
    Nr. 6.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016