Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 6 din 15 februarie 2019  privind unele măsuri pentru buna organizare şi desfăşurare a alegerilor  pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 6 din 15 februarie 2019 privind unele măsuri pentru buna organizare şi desfăşurare a alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 128 din 18 februarie 2019
    Având în vedere faptul că, potrivit Deciziei (UE, Euratom) 2018/767 a Consiliului din 22 mai 2018 de stabilire a perioadei pentru cea de a noua alegere a reprezentanţilor în Parlamentul European prin vot universal direct, alegerile pentru Parlamentul European din anul 2019 se vor desfăşura între 23 şi 26 mai,
    ţinând cont de faptul că alegerile pentru Parlamentul European din mai 2019 vor avea loc într-un context foarte diferit faţă de toate alegerile anterioare, provocările politice cu care se confruntă Uniunea şi statele sale membre fiind semnificative,
    luând în considerare rolul definitoriu al alegerilor europene din mai 2019 pentru viitorul Uniunii Europene în anii următori,
    văzând setul de măsuri pentru garantarea unor alegeri libere şi corecte elaborat de Comisia Europeană care reclamă intervenţii urgente ale statelor membre ale Uniunii Europene pentru asigurarea securităţii cibernetice a alegerilor pentru Parlamentul European şi a protecţiei datelor cu caracter personal prelucrate în context electoral, pentru combaterea dezinformării şi pentru asigurarea transparenţei campaniei electorale în mediul online,
    observând că în climatul politic actual este imperios ca fraudele electorale şi intruziunile în organizarea corectă a alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019 să fie prevenite şi combătute în regim de maximă urgenţă,
    întrucât, pe de o parte, procedurile de achiziţii publice prevăzute de legislaţia în vigoare nu sunt de natură să asigure realizarea în condiţii de siguranţă şi în termenele prevăzute de legislaţia electorală a buletinelor de vot, a ştampilelor cu menţiunea „VOTAT“, a timbrelor autocolante, a aplicaţiei informatice de centralizare a rezultatelor votării, precum şi a celorlalte materiale de logistică electorală prevăzute de lege, iar, pe de altă parte, nefinalizarea procedurilor de achiziţii publice ar echivala cu imposibilitatea organizării procesului electoral,
    văzând numărul mare de retrageri din Corpul experţilor electorali din anul 2018 generat de lipsa mecanismelor destinate prevenirii fraudelor electorale, de volumul mare al activităţii din secţiile de votare, precum şi de lipsa timpului liber după finalizarea unei activităţi care durează în medie 20 de ore fără întrerupere,
    observând necesitatea reglementării primare a datelor personale care vor fi incluse în listele de susţinători, precum şi a implementării în context electoral a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), astfel încât partidele politice şi candidaţii independenţi să poată îndeplini formalităţile necesare depunerii candidaturilor, în considerarea termenului scurt rămas până la data-limită a depunerii candidaturilor,
    luând în considerare imperativul unei campanii politice dinamice, care să proiecteze în mintea alegătorilor o imagine clară şi nedenaturată a ideilor şi a programelor partidelor politice care concurează pentru votul lor,
    văzând că, potrivit cadrului juridic în vigoare, campania electorală pentru Parlamentul European realizată de formaţiunile politice este finanţată exclusiv din contribuţii ale candidaţilor, fiecare candidat al unei formaţiuni politice urmând să depună sau să vireze în contul bancar de campanie câte 1.560.000 de lei,
    dat fiind faptul că opţiunile legiuitorului pentru finanţarea campaniei electorale pentru Parlamentul European nu sunt clare, din actuala redactare a textelor legale rezultând că acesta vizează, în fapt, alegerile locale şi parlamentare, unde contribuţiile solicitate candidaţilor formaţiunilor politice sunt în general mai mici,
    întrucât nicio formaţiune politică nu îşi poate realiza campania electorală fără bani, iar plasarea poverii financiare a acesteia în sarcina candidaţilor formaţiunilor politice este o soluţie excesivă şi nerealistă, fiind de natură să afecteze însuşi dreptul de a fi ales în Parlamentul European,
    având în vedere ameninţările şi riscurile care pot decurge din lipsa de implicare şi responsabilitate a partidelor politice, acestea constând în practici netransparente şi neloiale de finanţare şi desfăşurare a campaniei electorale,
    constatând că, în absenţa cadrului necesar pentru asigurarea responsabilităţii partidelor politice şi a cooperării autorităţilor competente potrivit Recomandării Comisiei Europene C (2018) 5.949 din 12 septembrie 2018 privind reţelele de cooperare în materie electorală, transparenţa online, protecţia împotriva incidentelor de securitate cibernetică şi combaterea campaniilor de dezinformare în contextul alegerilor pentru Parlamentul European, campania electorală este expusă atacurilor cibernetice, campaniilor de dezinformare şi utilizării abuzive a datelor cu caracter personal,
    ţinând cont de faptul că această situaţie este de natură să genereze blocaje instituţionale, administrative şi financiare, cu riscuri semnificative pentru securitatea şi integritatea procesului electoral, autorităţile cu atribuţii privind organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019 nedispunând de cadrul juridic, resursele şi garanţiile necesare pentru a asigura evitarea acestora,
    constatând faptul că, în ipoteza materializării tuturor riscurilor menţionate, din secţiile de votare vor lipsi materialele necesare votării, birourile electorale ale secţiilor de votare nu vor putea fi constituite, iar fraudele electorale nu vor putea fi prevenite şi sancţionate în termen util,
    observând că centralizarea rezultatelor votării poate fi grav afectată de incidente cibernetice şi convenţionale, ceea ce reclamă asigurarea unei securităţi sporite a acesteia,
    având în vedere consecinţele negative ale neadoptării în regim de urgenţă a prezentului act normativ asupra procedurii de organizare şi desfăşurare a alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European, asupra angajamentelor asumate de statul român în materie electorală, precum şi a mandatului preşedinţiei Consiliului Uniunii Europene exercitat de România,
    întrucât măsurile propuse prin prezentul proiect nu sunt de natură a afecta drepturile electorale, în înţelesul stabilit de jurisprudenţa Curţii Constituţionale, cum ar fi de exemplu, deciziile Curţii Constituţionale a României nr. 1.189/2008, nr. 1.248/2008 şi nr. 47/2018, respectiv Codul de bune practici în materie electorală, şi nici nu îngreunează organizarea şi desfăşurarea alegerilor,
    în considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul general public şi constituie o situaţie de urgenţă şi extraordinară, în vederea desfăşurării în bune condiţii a alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European şi a asigurării condiţiilor necesare pentru consultarea corpului electoral, a cărei reglementare nu poate fi amânată,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ART. 1
    (1) La alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019, în scopul asigurării garanţiilor necesare exercitării dreptului de a alege în condiţii de legalitate, corectitudine, transparenţă şi securitate, atât de către alegătorii români, cât şi de cei din celelalte state ale Uniunii Europene, Autoritatea Electorală Permanentă, împreună cu Serviciul de Telecomunicaţii Speciale şi Institutul Naţional de Statistică, asigură implementarea şi operaţionalizarea Sistemului informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal prevăzut de Legea nr. 208/2015 privind alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Autorităţii Electorale Permanente, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) La alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019, Autoritatea Electorală Permanentă asigură, cu sprijinul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale şi al autorităţilor locale, selecţia persoanelor care vor asigura operarea Sistemului informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal în secţiile de votare, denumite în continuare operatori de calculator. Prevederile Legii nr. 208/2015, cu modificările şi completările ulterioare, privind operatorii de calculator ai birourilor electorale ale secţiilor de votare se aplică în mod corespunzător, numărul operatorilor de calculator desemnaţi de Autoritatea Electorală Permanentă trebuind să fie cu 20% mai mare decât numărul secţiilor de votare.
    (3) La alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019, alegătorii prezintă actele de identitate, respectiv documentele de identitate prevăzute de Legea nr. 33/2007 privind organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Parlamentul European, republicată, cu modificările ulterioare, operatorilor de calculator, care înscriu datele personale ale acestora în Sistemul informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal.
    (4) În cazul în care alegătorul nu figurează în lista electorală permanentă sau în copia de pe lista electorală specială, după caz, din secţia de votare respectivă, Sistemul informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal semnalează dacă:
    a) persoana care s-a prezentat la vot nu a împlinit vârsta de 18 ani până în ziua votării inclusiv;
    b) persoanei care s-a prezentat la vot i s-a interzis exercitarea dreptului de vot;
    c) alegătorul care s-a prezentat la vot este arondat la altă secţie de votare;
    d) alegătorul care s-a prezentat la vot este omis din lista electorală permanentă;
    e) alegătorul care s-a prezentat la vot figurează că şi-a mai exercitat dreptul de vot la acelaşi scrutin;
    f) alegătorul resortisant se regăseşte în tabelul întocmit de Autoritatea Electorală Permanentă, care cuprinde cetăţenii români care îşi exercită dreptul de vot la alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din alt stat membru al Uniunii Europene;
    g) alegătorul comunitar nu este înscris în lista electorală specială.

    (5) În baza rezultatelor generate de Sistemul informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal, a comunicărilor efectuate prin intermediul acestuia şi a verificării actului de identitate, preşedintele biroului electoral al secţiei de votare:
    a) opreşte de la votare persoana care nu a împlinit vârsta de 18 ani până în ziua votării, persoana căreia i s-a interzis exercitarea dreptului de vot şi alegătorul comunitar care nu este înscris în lista electorală specială;
    b) permite exercitarea dreptului de vot de către alegătorul care s-a prezentat la vot şi care figurează în Sistemul informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal că şi-a mai exercitat dreptul de vot la acelaşi scrutin, numai după ce asigură verificarea cazului semnalat de Sistemul informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal, precum şi sesizarea organelor competente, potrivit procedurii stabilite prin decizie a Biroului Electoral Central, şi după ce alegătorul dă o declaraţie potrivit căreia nu şi-a mai exercitat dreptul de vot la acelaşi scrutin;
    c) permite exercitarea dreptului de vot de către alegătorul resortisant înscris în listele electorale ale altui stat membru al Uniunii Europene numai după ce acesta dă o declaraţie potrivit căreia nu şi-a exercitat dreptul de vot la acelaşi scrutin în alt stat membru al Uniunii Europene;
    d) îndrumă alegătorul să voteze la secţia de votare la care este arondat, în cazul în care acesta este arondat la altă secţie de votare din aceeaşi unitate administrativ-teritorială;
    e) permite alegătorului înscris în lista electorală permanentă sau în copia de pe lista electorală specială, după caz, să voteze; în acest sens, după ce alegătorul semnează în lista electorală permanentă sau în copia de pe lista electorală specială, după caz, îi încredinţează buletinul de vot şi ştampila cu menţiunea „VOTAT“;
    f) permite alegătorilor prevăzuţi la art. 13 din Legea nr. 33/2007, republicată, cu modificările ulterioare să îşi exercite dreptul de vot; după ce alegătorul semnează în lista electorală suplimentară îi încredinţează buletinul de vot şi ştampila cu menţiunea „VOTAT“.

    (6) Operatorul de calculator votează la secţia de votare unde îşi desfăşoară activitatea fiind înscris în lista electorală suplimentară în cazul în care nu este înscris în lista electorală permanentă a acesteia.

    ART. 2
    (1) Prin derogare de la prevederile art. 103 alin. (1) lit. r) din Legea nr. 208/2015, cu modificările şi completările ulterioare, la alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019, Autoritatea Electorală Permanentă asigură, cu sprijinul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, aplicaţia, echipamentele şi/sau serviciile informatice utilizate de Biroul Electoral Central pentru centralizarea rezultatelor votării.
    (2) Serviciul de Telecomunicaţii Speciale predă Autorităţii Electorale Permanente aplicaţia prevăzută la alin. (1), precum şi codul sursă al acesteia, în vederea testării şi certificării spre neschimbare.
    (3) După certificarea spre neschimbare, aplicaţia prevăzută la alin. (1) este predată Biroului Electoral Central, operarea acesteia realizându-se conform metodologiei stabilite prin decizie a Biroului Electoral Central.
    (4) După certificarea spre neschimbare, aplicaţia prevăzută la alin. (1) este pusă la dispoziţia formaţiunilor politice care participă la alegeri, precum şi a candidaţilor independenţi, la cererea scrisă a acestora.
    (5) Formaţiunile politice care participă la alegeri, precum şi candidaţii independenţi pot desemna persoane care să verifice inclusiv în ziua de referinţă, până la încheierea votării, în condiţiile stabilite prin decizie a Biroului Electoral Central, aplicaţia informatică utilizată de Biroul Electoral Central şi organismele electorale ierarhic inferioare pentru centralizarea rezultatelor votării la alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019.

    ART. 3
    (1) La alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019, operatorii de calculator asigură înregistrarea video-audio neîntreruptă a operaţiunilor efectuate de către membrii birourilor electorale ale secţiilor de votare pentru numărarea voturilor.
    (2) La alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019, preşedintele biroului electoral al secţiei de votare asigură transmiterea prin mijloace electronice către Biroul Electoral Central a fotografiei procesului-verbal privind consemnarea rezultatelor votării.
    (3) Înregistrările prevăzute la alin. (1) şi fotografiile proceselor-verbale prevăzute la alin. (2) se realizează în localul de vot prin intermediul terminalelor informatice puse la dispoziţie de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale.
    (4) Serviciul de Telecomunicaţii Speciale verifică existenţa înregistrărilor prevăzute la alin. (1), consemnează aspectele constatate în procesul-verbal de primire a terminalelor informatice, cu ocazia primirii terminalelor informatice de la operatorii de calculator, şi le transferă pe un mediu de stocare. Înregistrările video-audio se păstrează pentru o perioadă de 3 luni de la ziua de referinţă, în condiţiile legii.
    (5) Pentru soluţionarea întâmpinărilor, contestaţiilor, cererilor sau a sesizărilor privind consemnarea rezultatelor votării, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale pune la dispoziţia birourilor electorale competente, la cererea acestora, copii ale înregistrărilor video-audio prevăzute la alin. (1).
    (6) După soluţionarea întâmpinărilor, contestaţiilor, cererilor sau a sesizărilor prevăzute la alin. (5), copiile înregistrărilor video-audio prevăzute la alin. (1) sunt restituite Serviciului de Telecomunicaţii Speciale.
    (7) După expirarea termenului prevăzut la alin. (4), Serviciul de Telecomunicaţii Speciale distruge, prin proceduri ireversibile, înregistrările prevăzute la alin. (1) şi eventualele copii realizate conform prevederilor alin. (5).
    (8) Pentru secţiile de votare din străinătate, dispoziţiile prezentului articol se aplică, după caz, cu luarea în considerare a condiţiilor specifice privind organizarea secţiilor de votare în străinătate.

    ART. 4
    La alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019, Autoritatea Electorală Permanentă îndeplineşte rolul de punct de contact unic pentru punerea în aplicare a Recomandării Comisiei Europene C (2018) 5.949 din 12 septembrie 2018 privind reţelele de cooperare în materie electorală, transparenţa online, protecţia împotriva incidentelor de securitate cibernetică şi combaterea campaniilor de dezinformare în contextul alegerilor pentru Parlamentul European.

    ART. 5
    (1) La alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019, fiecare partid politic, organizaţie a cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, alianţă politică şi candidat independent utilizează pentru finanţarea campaniei electorale câte un singur cont bancar.
    (2) Prin derogare de la prevederile art. 25 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 334/2006 privind finanţarea activităţii partidelor politice şi a campaniilor electorale, republicată, cu modificările ulterioare, campania electorală poate fi finanţată din veniturile prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 334/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în acest caz, prin excepţie de la prevederile alin. (1), fiind utilizat un cont bancar distinct.
    (3) La alegerile pentru Parlamentul European din anul 2019, pentru finanţarea propriei campanii electorale, partidul politic şi organizaţia cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale pot utiliza contribuţii electorale ale candidaţilor şi transferuri ale sumelor de bani provenite din venituri obţinute în condiţiile art. 3 alin. (1) din Legea nr. 334/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu respectarea limitei totale prevăzute la art. 28 alin. (6) lit. o) din Legea nr. 334/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    (4) La alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019, cheltuielile privind finanţarea campaniei electorale pot fi efectuate numai în condiţiile prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă şi de capitolul IV din Legea nr. 334/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, care se aplică în mod corespunzător.
    (5) Autoritatea Electorală Permanentă, cu aplicarea corespunzătoare a prevederilor art. 48 alin. (3) şi alin. (10) - (13) din Legea nr. 334/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, rambursează partidelor politice, alianţelor politice, organizaţiilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, respectiv candidaţilor independenţi, sumele de bani aferente cheltuielilor electorale legal efectuate, cu excepţia celor care au fost finanţate din veniturile prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 334/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 6
    (1) La alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019, formularul listei susţinătorilor trebuie să cuprindă ziua de referinţă, denumirea partidului politic, alianţei politice, alianţei electorale sau a organizaţiei cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale ori numele şi prenumele candidatului independent, după caz, numele şi prenumele susţinătorului, data naşterii susţinătorului, denumirea, seria şi numărul actului de identitate al susţinătorului, precum şi semnătura acestuia.
    (2) Formularul listei susţinătorilor utilizat la alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019 va conţine şi declaraţia persoanei care a întocmit lista prin care se atestă veridicitatea semnăturilor susţinătorilor. Declaraţia cuprinde numele, prenumele, codul numeric personal, data naşterii, adresa, denumirea, seria şi numărul actului de identitate ale persoanei care a întocmit lista de susţinători.
    (3) Partidele politice, alianţele politice, alianţele electorale, organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale şi candidaţii independenţi vor asigura informarea, prin orice mijloc, a susţinătorilor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal în conformitate cu dispoziţiile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), precum şi ale Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor).
    (4) Prin derogare de la prevederile art. 71 din Legea nr. 33/2007, republicată, cu modificările ulterioare, în cel mult 30 de zile de la data rămânerii definitive a candidaturilor, partidele politice şi organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, precum şi candidaţii independenţi care au depus liste de susţinători la Biroul Electoral Central au obligaţia de a prelua listele de susţinători pe care le-au depus şi de a le păstra 6 luni de la ziua de referinţă. După expirarea termenului de păstrare, partidele politice, organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, precum şi candidaţii independenţi asigură distrugerea listelor de susţinători prin proceduri ireversibile.

    ART. 7
    (1) Autorităţile publice centrale şi locale implicate, potrivit legii, în organizarea alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019 sprijină implementarea şi buna funcţionare a Sistemului informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal cu personal propriu, denumit în continuare informaticieni.
    (2) Personalul centrelor de intervenţie operativă prevăzute la art. 10 alin. (2) şi informaticienii au drept de acces în localul secţiei de votare pentru remedierea deranjamentelor sistemelor informatice şi de comunicaţii utilizate în procesul electoral.
    (3) Prefecţii şi primarii iau măsuri organizatorice, atât pe timpul pregătirii, cât şi al desfăşurării alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019 pentru asigurarea condiţiilor necesare instalării şi funcţionalităţii Sistemului informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal.

    ART. 8
    (1) La alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019, funcţionarii publici şi funcţionarii publici cu statut special pot fi preşedinţi şi locţiitori în birourile electorale ale secţiilor de votare şi pot activa ca personal tehnic auxiliar pe lângă birourile electorale, operatori de calculator şi informaticieni.
    (2) Prin derogare de la prevederile art. 29 alin. (2) din Legea nr. 33/2007, republicată, cu modificările ulterioare, la alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019, desemnarea preşedinţilor birourilor electorale ale secţiilor de votare din ţară şi a locţiitorilor acestora se face cu aplicarea corespunzătoare a art. 15 alin. (2) din Legea nr. 208/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) În cazul în care preşedinţii birourilor electorale ale secţiilor de votare nu se prezintă la secţia de votare la orele stabilite de lege, aceştia sunt înlocuiţi de îndată, cu aplicarea corespunzătoare a art. 15 alin. (2) din Legea nr. 208/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
    (4) Prin derogare de la prevederile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 33/2007, republicată, cu modificările ulterioare, la alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019, preşedinţii birourilor electorale ale secţiilor de votare din străinătate, precum şi membrii necesari completării birourilor electorale ale secţiilor de votare din străinătate, dacă este cazul, sunt desemnaţi de către preşedintele biroului electoral pentru secţiile de votare din străinătate din rândul experţilor electorali propuşi de Ministerul Afacerilor Externe.

    ART. 9
    (1) Institutul Naţional de Statistică asigură editarea şi tipărirea proceselor-verbale privind constatarea rezultatelor alegerilor, dotarea cu echipamente, tehnică de calcul şi consumabile, precum şi instruirea personalului implicat în efectuarea operaţiunilor tehnice privind stabilirea rezultatelor alegerilor, în staţiile de prelucrare organizate la nivelul Biroului Electoral Central, al birourilor electorale judeţene, al biroului electoral pentru secţiile de votare din străinătate şi al birourilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, la alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019.
    (2) La alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019, sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor generate de activităţile prevăzute la alin. (1) se asigură din bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului pentru Institutul Naţional de Statistică şi direcţiile teritoriale de statistică.

    ART. 10
    (1) Serviciul de Telecomunicaţii Speciale asigură serviciile de telefonie specială şi de comunicaţii de voce şi date, necesare birourilor electorale, precum şi funcţionarea Sistemului informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal la alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019.
    (2) Serviciul de Telecomunicaţii Speciale asigură, la nivelul fiecărui judeţ, constituirea centrelor de intervenţie operativă pentru remedierea eventualelor disfuncţionalităţi ale Sistemului informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal.
    (3) Serviciul de Telecomunicaţii Speciale asigură funcţionarea Centrului de suport tehnic prin care furnizează asistenţă tehnică pentru operatorii de calculator din secţiile de votare.
    (4) Dotarea şi funcţionarea centrelor de intervenţie operativă şi a Centrului de suport tehnic se asigură de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale.
    (5) Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor generate de activităţile Serviciului de Telecomunicaţii Speciale efectuate pentru buna organizare şi desfăşurare a alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019 se asigură din bugetul de stat, prin bugetul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale.

    ART. 11
    La alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019, prin derogare de la prevederile art. 27 alin. (1) lit. f), art. 50 alin. (3) şi art. 52 alin. (5) din Legea nr. 33/2007, republicată, cu modificările ulterioare, după încheierea votării, listele electorale utilizate în secţiile de votare se predau şi se arhivează, potrivit prevederilor art. 121 din Legea nr. 208/2015, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 12
    (1) La alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019, Autoritatea Electorală Permanentă asigură sediul şi dotarea Biroului Electoral Central.
    (2) La alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019, Autoritatea Electorală Permanentă efectuează, cu suportul logistic asigurat de prefecţi, instruirea preşedinţilor birourilor electorale ale secţiilor de votare din ţară. La sesiunile de instruire asistă şi membrii birourilor electorale judeţene şi ai birourilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti. Instruirea preşedinţilor birourilor electorale ale secţiilor de votare din străinătate este asigurată de Ministerul Afacerilor Externe.
    (3) La alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019 se asigură din bugetul de stat, prin bugetul Autorităţii Electorale Permanente, sumele necesare acoperirii următoarelor categorii de cheltuieli:
    a) cheltuielile pentru tipărirea buletinelor de vot şi a publicaţiilor destinate birourilor electorale;
    b) cheltuielile pentru confecţionarea ştampilei Biroului Electoral Central şi a ştampilelor cu menţiunea „VOTAT“;
    c) cheltuielile pentru confecţionarea timbrelor autocolante;
    d) indemnizaţiile membrilor Biroului Electoral Central şi ale personalului tehnic auxiliar al acestuia, precum şi indemnizaţiile prevăzute la art. 16 alin. (9);
    e) cheltuieli pentru hârtia necesară imprimării buletinelor de vot;
    f) cheltuielile privind dotarea şi funcţionarea Biroului Electoral Central, precum şi orice alte cheltuieli generate de activităţile specifice procesului electoral.


    ART. 13
    (1) La alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019 se asigură din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Afacerilor Interne, pentru instituţiile prefectului, sumele necesare acoperirii următoarelor categorii de cheltuieli:
    a) cheltuielile pentru dotarea şi funcţionarea birourilor electorale, cu excepţia Biroului Electoral Central;
    b) cheltuielile pentru confecţionarea ştampilelor birourilor electorale judeţene şi ale birourilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, precum şi a ştampilelor de control ale birourilor electorale ale secţiilor de votare din ţară;
    c) cheltuielile pentru confecţionarea tipizatelor prevăzute de lege;
    d) cheltuielile pentru asigurarea suportului logistic prevăzut la art. 12 alin. (2);
    e) cheltuielile pentru ambalarea, transportul şi distribuirea materialelor, documentelor şi a tipizatelor prevăzute de lege, precum şi pentru transportul şi distribuirea publicaţiilor destinate birourilor electorale;
    f) indemnizaţiile membrilor birourilor electorale judeţene, ai birourilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi ai birourilor electorale ale secţiilor de votare din ţară, ale personalului tehnic auxiliar al acestora, ale operatorilor de calculator şi ale informaticienilor.

    (2) La alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019, se asigură din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Afacerilor Interne, pentru instituţiile prefectului:
    a) decontarea cheltuielilor de transport al preşedinţilor birourilor electorale ale secţiilor de votare, al locţiitorilor acestora şi al operatorilor de calculator la şi de la şedinţele de instruire din localitatea de domiciliu sau reşedinţă, după caz, precum şi în exercitarea atribuţiilor ce le revin;
    b) decontarea cheltuielilor de transport al persoanelor care însoţesc dosarele prevăzute la art. 49 alin. (8) din Legea nr. 33/2007, republicată, cu modificările ulterioare, precum şi al operatorilor de calculator, de la biroul electoral al secţiei de votare la biroul electoral judeţean sau biroul electoral al sectorului municipiului Bucureşti, precum şi de la biroul electoral judeţean sau biroul electoral al sectorului municipiului Bucureşti la localitatea de domiciliu sau reşedinţă a acestora.

    (3) La alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019, sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor generate de activităţile Ministerului Afacerilor Interne din domeniul ordinii şi siguranţei publice se asigură din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Afacerilor Interne.
    (4) La alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019 se asigură din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Afacerilor Interne, cheltuielile de mentenanţă ale mijloacelor de transport furnizate Biroului Electoral Central şi cheltuielile de carburant aferente.

    ART. 14
    (1) La alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019, sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor pentru confecţionarea ştampilei biroului electoral pentru secţiile de votare din străinătate şi a ştampilelor de control ale birourilor electorale ale secţiilor de votare din străinătate, pentru plata indemnizaţiilor membrilor biroului electoral pentru secţiile de votare din străinătate, a indemnizaţiilor membrilor birourilor electorale ale secţiilor de votare din străinătate, precum şi ale operatorilor de calculator şi ale informaticienilor care îşi desfăşoară activitatea pe lângă acestea se asigură din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Afacerilor Externe.
    (2) La alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019, sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor pentru ambalarea, transportul şi distribuirea materialelor, documentelor şi a tipizatelor prevăzute de lege în străinătate, precum şi pentru serviciile de comunicaţii din străinătate se asigură din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Afacerilor Externe.
    (3) La alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019, sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor de deplasare în vederea participării la procesul electoral ale preşedinţilor birourilor electorale ale secţiilor de votare din străinătate, ale membrilor birourilor electorale pentru secţiile de votare din străinătate desemnaţi din rândul experţilor electorali propuşi de către Ministerul Afacerilor Externe, precum şi ale operatorilor de calculator din străinătate se asigură din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Afacerilor Externe, în limitele prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 518/1995 privind unele drepturi şi obligaţii ale personalului român trimis în străinătate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar, cu modificările şi completările ulterioare.
    (4) Organizarea şi numerotarea secţiilor de votare din străinătate se stabilesc şi se aduc la cunoştinţa publică de către Ministerul Afacerilor Externe, în conformitate cu prevederile art. 34 alin. (7)-(10) din Legea nr. 33/2007, republicată, cu modificările ulterioare, până cel mai târziu cu 30 de zile înainte de ziua de referinţă.

    ART. 15
    (1) Cu cel puţin 10 zile înainte de ziua de referinţă, Regia Autonomă „Monitorul Oficial“ asigură imprimarea buletinelor de vot, precum şi a publicaţiilor destinate birourilor electorale la alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019, în condiţiile legii. Buletinele de vot se capsează sau se lipesc.
    (2) Cu cel puţin 15 zile înaintea zilei de referinţă, prin derogare de la prevederile art. 42 alin. (3) din Legea nr. 33/2007, republicată, cu modificările ulterioare, macheta buletinului de vot se prezintă membrilor Biroului Electoral Central de către Regia Autonomă „Monitorul Oficial“. La prezentarea machetei buletinului de vot sunt invitaţi şi delegaţi ai partidelor politice, alianţelor politice, alianţelor electorale şi organizaţiilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale care participă la alegeri şi nu au reprezentanţi în Biroul Electoral Central, precum şi candidaţii independenţi. Operaţiunea de prezentare a buletinului de vot se consemnează într-un proces-verbal care se semnează de toate persoanele prezente. Eventualele obiecţii se formulează pe loc, obiecţiile ulterioare nemaifiind luate în considerare. Membrii Biroului Electoral Central şi delegaţii împuterniciţi au dreptul să solicite Regiei Autonome „Monitorul Oficial“ modificarea machetei şi tipărirea corectă a buletinelor de vot, dacă numele candidaţilor, semnul electoral, denumirea partidelor politice, a alianţelor politice, a alianţelor electorale sau a organizaţiilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale sunt incorect imprimate ori nu sunt vizibile.
    (3) Hârtia necesară pentru imprimarea buletinelor de vot pentru alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019 se asigură şi se livrează de către Administraţia Naţională a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale, la preţ de înregistrare în contabilitate la valorile specificaţiilor tehnice ale produsului aflat pe stoc, în condiţiile legii.
    (4) Cantitatea de hârtie aflată în ambalaje originale intacte, rămasă neutilizată, se restituie de către Regia Autonomă „Monitorul Oficial“ unităţilor teritoriale ale Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale de unde a fost livrată, în termen de 10 zile de la data publicării rezultatului alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019 în Monitorul Oficial al României, Partea I, pe bază de proces-verbal de predare-preluare.
    (5) Plata hârtiei efectiv consumate, după restituirea prevăzută la alin. (4), facturată la preţ de înregistrare în contabilitate, se face de către Autoritatea Electorală Permanentă, în termen de 30 de zile de la publicarea rezultatelor alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019 în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    (6) La alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019, confecţionarea timbrelor autocolante este asigurată, în condiţiile legii, de Compania Naţională „Imprimeria Naţională“ – S.A., până cel mai târziu cu 10 zile înaintea zilei de referinţă.
    (7) La alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019, ştampila Biroului Electoral Central se confecţionează prin grija Autorităţii Electorale Permanente. Ştampilele cu menţiunea „VOTAT“ pentru alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019 se confecţionează, în condiţiile legii, de Regia Autonomă „Monetăria Statului“ până cel mai târziu cu 10 zile înaintea zilei de referinţă. Ştampila cu menţiunea „VOTAT“ trebuie astfel dimensionată încât să fie mai mică decât patrulaterele de pe buletinul de vot, respectiv decât distanţa dintre acestea.
    (8) Numărul necesar de ştampile cu menţiunea „VOTAT“ este stabilit pe baza normativelor adoptate de Autoritatea Electorală Permanentă.

    ART. 16
    (1) La alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019, personalul tehnic auxiliar al Biroului Electoral Central este asigurat de către Autoritatea Electorală Permanentă, Ministerul Afacerilor Interne şi Institutul Naţional de Statistică, fiind coordonat de funcţionari ai Autorităţii Electorale Permanente, desemnaţi în acest sens, potrivit reglementărilor aplicabile acestora.
    (2) La alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019, personalul tehnic auxiliar al birourilor electorale judeţene, precum şi al birourilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti este asigurat de către Autoritatea Electorală Permanentă, prefecţi şi Institutul Naţional de Statistică, acesta putând fi suplimentat acolo unde este necesar cu personal asigurat de către preşedinţii consiliilor judeţene şi primari.
    (3) Personalul tehnic auxiliar al biroului electoral pentru secţiile de votare din străinătate este asigurat de Ministerul Afacerilor Externe, împreună cu Autoritatea Electorală Permanentă şi Institutul Naţional de Statistică.
    (4) Prin derogare de la prevederile art. 68 alin. (2) din Legea nr. 33/2007, republicată, cu modificările ulterioare, în perioada funcţionării birourilor electorale constituite pentru alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019, membrii Biroului Electoral Central, statisticienii, informaticienii şi personalul tehnic auxiliar ai acestuia, preşedinţii birourilor electorale ale secţiilor de votare, locţiitorii acestora şi operatorii de calculator se consideră detaşaţi şi primesc pentru fiecare zi de activitate o indemnizaţie de 190 lei. Preşedinţii birourilor electorale ale secţiilor de votare din străinătate primesc pentru fiecare zi de activitate o indemnizaţie de 380 lei. Ceilalţi membri ai birourilor electorale ale secţiilor de votare din străinătate şi operatorii de calculator ai acestora primesc pentru fiecare zi de activitate o indemnizaţie de 190 lei. Preşedinţii birourilor electorale judeţene, preşedinţii birourilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi preşedintele biroului electoral pentru secţiile de votare din străinătate, precum şi locţiitorii acestora se consideră detaşaţi şi primesc pentru fiecare zi de activitate o indemnizaţie de 190 lei. Ceilalţi membri ai birourilor electorale, statisticienii, informaticienii şi personalul tehnic auxiliar se consideră detaşaţi şi primesc pentru fiecare zi de activitate o indemnizaţie de 95 lei.
    (5) În perioada funcţionării birourilor electorale constituite pentru alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019, autorităţile şi instituţiile publice la care sunt angajate persoanele prevăzute la alin. (4) le asigură acestora plata drepturilor salariale, a indemnizaţiilor de detaşare, precum şi a oricăror altor diurne şi drepturi băneşti cuvenite potrivit legii.
    (6) Primirea indemnizaţiei prevăzute la alin. (4) nu afectează dreptul de a primi alte diurne, indemnizaţii, pensii sau alte drepturi băneşti cuvenite în baza unor legi speciale.
    (7) Indemnizaţiile acordate membrilor birourilor electorale, statisticienilor, informaticienilor, personalului tehnic auxiliar şi operatorilor de calculator pentru executarea atribuţiilor privind organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019 prevăzute la alin. (4) reprezintă venituri din alte surse, în sensul art. 114 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, pentru acestea datorându-se şi virânduse numai impozitul pe venit potrivit legii.
    (8) Plata indemnizaţiilor prevăzute la alin. (4), (9) şi (10) se face pe baza listelor de prezenţă aprobate de preşedinţii birourilor electorale, prin zi de activitate înţelegându-se munca desfăşurată pe parcursul unei zile calendaristice, indiferent de numărul de ore prestate, dar nu mai puţin de 6 ore pe zi. În cazul operatorilor de calculator, plata indemnizaţiilor se face pe baza fişelor de pontaj emise de Autoritatea Electorală Permanentă ca urmare a informaţiilor furnizate de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, iar în cazul informaticienilor, plata indemnizaţiilor se face pe baza fişelor de pontaj emise de Autoritatea Electorală Permanentă ca urmare a informaţiilor furnizate de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale şi autorităţile publice centrale şi locale prevăzute la art. 7 alin. (1).
    (9) Membrii Biroului Electoral Central, statisticienii, informaticienii şi personalul tehnic auxiliar al acestuia, precum şi personalul Ministerului Afacerilor Interne, care aplică măsuri de menţinere şi asigurare a ordinii şi liniştii publice la acest birou, au dreptul la o indemnizaţie de protocol de 10 lei de persoană pentru apă, cafea şi gustări pentru fiecare zi de activitate.
    (10) Membrii birourilor electorale, statisticienii, informaticienii şi personalul tehnic auxiliar al acestora, operatorii de calculator ai secţiilor de votare, care participă la realizarea operaţiunilor legate de desfăşurarea alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019, precum şi personalul Ministerului Afacerilor Interne care aplică măsuri de menţinere şi asigurare a ordinii şi liniştii publice sau care este în misiune de pază la aceste birouri, au dreptul în ziua votării la o indemnizaţie de protocol de 10 lei de persoană pentru apă, cafea şi gustări.
    (11) Membrii birourilor electorale ale secţiilor de votare şi operatorii de calculator care asigură predarea dosarelor prevăzute la art. 49 alin. (8) din Legea nr. 33/2007, republicată, cu modificările ulterioare, la sediile birourilor electorale judeţene şi ale birourilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, au dreptul să primească la cerere o zi liberă plătită de la locul de muncă, în ziua următoare datei votării, pe baza procesului-verbal de predare-primire încheiat cu biroul electoral judeţean sau biroul electoral al sectorului municipiului Bucureşti, după caz.
    (12) Prin derogare de la Legea nr. 227/2015, cu modificările şi completările ulterioare, indemnizaţia de protocol prevăzută la alin. (9) şi (10) este venit neimpozabil şi este exceptată de la plata contribuţiilor sociale.



                    PRIM-MINISTRU
                    VASILICA-VIORICA DĂNCILĂ
                    Contrasemnează:
                    Ministrul afacerilor interne,
                    Carmen Daniela Dan
                    p. Preşedintele Autorităţii Electorale Permanente,
                    Zsombor Vajda
                    Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, interimar,
                    Eugen Orlando Teodorovici
                    Ministrul afacerilor externe,
                    Teodor-Viorel Meleşcanu
                    Secretarul general al Guvernului,
                    Toni Greblă
                    p. Ministrul delegat pentru afaceri europene,
                    Alexandru-Victor Micula,
                    secretar de stat
                    Ministrul muncii şi justiţiei sociale,
                    Marius-Constantin Budăi
                    Ministrul finanţelor publice,
                    Eugen Orlando Teodorovici

    Bucureşti, 15 februarie 2019.
    Nr. 6.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016